Normaal gesproken worden ze weggestuurd met de opdracht om niet zo goed mogelijk te kwalificeren natuurlijk. Als ze die McLaren al op de eerste startrij willen krijgen dan zit er zo weinig benzine in dat ze sowieso na 3 rondje al naar binnen moeten. Dus denk niet dat je plannetje gaat lukken.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:22 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik zou Montoya en Kimi de opdracht geven allebei 1ste startrij te kwalificeren en dan iedereen 15 ronden lang ophouden, waarna de stewards van Silverstone de race afvlaggen en McLaren wint!
Op de frontpage stond ergens een heel gaaf stukje waar iets in die zin werd gesuggereerd, dat de FIA het kamioenschap ook stiekem achter de schermen zou regelen enzo, nja ik zal eens kijke of ik dat kan vinden wanneer ik na mijn examen thuis komquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:51 schreef TeazNutz het volgende:
De reden waarom dit deels gedaan is, is puur vanwege het feit dat Schumi (Ferrari) iedere race dik scoorde. Daar ben ik pers. van overtuigd. Maar ik vind dat de spanning dit en helemaal vorig jaar een stuk minder was.
Het was fuckin spannend geweest als Raikkonen wel zijn motor had mogen wisselen zonder -10 plaatsen. Dan had Alonso een veel groter probleem gehad. Ik snap wel dat dit de "schuld" is van McLaren, maar voor de fans/kijkers was het toch veel mooier geweest.
De spanning met het kijken is grotendeels weg nu, 3x een technisch probleem en het kampioenschap is al verkeken.
bronquote:Badoer crasht hevig in Barcelona - [01 juni - 14:22]
Ferrari-testrijder Luca Badoer is deze voormiddag zwaar gecrasht op het Circuit de Catalunya waar een driedaagse testsessie aan de gang is.
De Italiaan verloor de controle over zijn 248 F1 bolide omwille van een rijdersfout en ging in de derde bocht - een snelle rechtse - van de baan af. Hij kwam tot stilstand in de vangrails.
Badoer had tot dat moment 27 ronden gereden met een besttijd van 1:15.637. De crash impliceert dat Michael Schumacher het werk aan de Bridgestone-banden zal moeten overnemen voor vandaag.
bronquote:In de snelle derde bocht van het circuit spinde de Italiaan het gravel in en kwam hard in aanraking met de banden. De vlammen die door de crash ontstonden konden snel geblust worden. De complete rechterkant van de wagen werd aan stukken gereten, waardoor reparatie niet meer mogelijk was. Badoer gaf zijn fout toe en was daarom vooral boos op zichzelf.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14157quote:Barcelona dag 2 :: Schumacher verbreekt baanrecord
donderdag 1 juni 2006 om 18:24 - Michael Schumacher heeft in Barcelona het baanrecord van Anthony Davidson aan gort gereden. De Duitser kwam uiteindelijk tot een 1'13"471, bijna vijf tienden sneller dan de tijd die de Brit noteerde in de wintertests. Het was een dag vol uitersten voor de Scuderia, want Luca Badoer crashte zwaar.
Meer volgt.
Hij was zelfs sneller dan het V10 ronderecord van Button!quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:26 schreef TommyGun het volgende:
Focus kwijt?
[..]
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14157
auwquote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Dat is een aardige klap geweest.
Was er laatst niet een onderzoek begonnen naar de veiligheid van de testcoureurs? En dan met name het aantal uren en kilometers wat ze op een dag maken?
Just go back to the nineties.. toen klaagde niemand over slechte competitie of kutregels.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:34 schreef HPoi het volgende:
[..]
Net als die brandstof shit in de kwali. Fisichella heeft dus Liuzzi ingehaald in Rascasse buitenom en nog iemand ergens bij het zwembad ofzo, maar is niet uitgezonden. Hij eindigde shit omdat hij brandstof had voor top6 kwalificering... Verneukeratief kwalificeren is dit man!Gewoon zo min mogelijk benzine en gaan. Daarna voor de race bepalen hoeveel erin gaat.
![]()
Och god, de specialist heeft gesproken hoor.quote:Rosberg excuseert zich tegenover Schumacher
vrijdag 2 juni 2006 om 12:21 - Na de kwalificatie in Monaco, afgelopen zaterdag, viel bijna de hele formule 1-wereld over Michael Schumacher heen. De Duitser zou zijn auto met opzet tijdens de laatste vrije rondes van zijn concurrenten hebben stilgezet, om daarmee zijn pole-position veilig te stellen. Iedereen had er zo zijn eigen mening over en die werden allemaal geventileerd. Zo ook door de vader van Williams-coureur Nico, Keke Rosberg.
De Fin betitelde Schumacher openlijk als "drecksack" en riep hem op om zich uit de sport terug te trekken omdat hij "nog nooit zo iets onsportiefs had gezien". Aan deze mening is weliswaar niets veranderd, maar toch wil Keke Schumacher zijn excuses aanbieden. Dit vanwege zijn woordkeus en de manier waarop hij zijn mening uitte.
"De woordkeuze was niet de best-mogelijke", verklaarde Rosberg aan 'Bild', alwaar hij zijn tirade rechtvaardigde als "een typisch-Finse vulkaanuitbarsting". Echter: "Michael heeft een fout gemaakt, hoe dan ook, en daarover achteraf gelogen. Dat - en alleen dat - heeft mij zo geërgerd. Als een hoogspringer de lat eraf springt, kan hij ook niet zeggen dat de lat er nog ligt."
De 57-jarige Fin benadrukte, dat hij Schumacher niet in een kwaad daglicht wilde stellen, maar gewoon op het moment zelf zijn eerlijke mening kwijt wilde. Toch blijven de claims uit het Ferrari-kamp, die Schumacher's actie verdedigen, Rosberg irriteren. "Ik was wereldkampioen, ben een expert in deze sport, en als ik zeg dat het fout was, dan was het dat ook!" aldus de kampioen van 1982.
Bron: RaceFreaks
Aldus de heer beter weter, die zijn gelijk MOET krijgen.quote:"Ik was wereldkampioen, ben een expert in deze sport, en als ik zeg dat het fout was, dan was het dat ook!"
Dat mocht.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:19 schreef Atreidez het volgende:
Stop/Go die hij pas na finishen ondergaatEr zijn wel meer dingen die die heeft gedaan volgens mij, als je het eens goed napluist..
inderdaad, slim bekeken maarja hij had daar ook de fout mee kunnen in gaan. als de finishlijn later lagquote:
precies!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die laatste was briljant
Jij hebt de klok zeker wel horen luiden?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Schumi probeerde ook een keer iemand van de baan te rijden maar viel zelf uit
Dat kon Senna ook al beter
De reglementen zijn erna wel aangepast. Beetje jammer, want ik vond het een briljante actie van Schumacher en Ferrari.quote:
En het was toch eigenlijk de fout van de baancommissarissen. Moeten ze dat zelf maar voorkomen. Was zeker een geweldige actie!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:36 schreef Crizje het volgende:
[..]
De reglementen zijn erna wel aangepast. Beetje jammer, want ik vond het een briljante actie van Schumacher en Ferrari.
Bronquote:Williams verruilt Cosworth voor Toyota
Williams rijdt de komende twee seizoenen met motoren van Toyota. De samenwerking was al een tijdje een publiek geheim, maar het contract tussen Williams en Toyota is nu uitgelekt naar de Engelse autosportpers.
Het zou gaan om een tweejarig contract met een optie op een derde jaar. Een officiële bekendmaking is er nog niet, maar deze wordt op korte termijn verwacht.
Het nieuws is een flinke tegenvaller voor Cosworth, dat hoopte de samenwerking met Williams te kunnen voortzetten. De Engelse motorenbouwer gooide eerder dit jaar al een visje uit naar Red Bull, dat vorig jaar nog Cosworth-klant was maar dit seizoen wisselde naar Ferrari. Red Bull zou overwegen om weer terug te keren naar Cosworth.
Een andere mogelijke partner is MF1 Racing, dat de Toyota-motoren nu waarschijnlijk kwijtraakt. Toyota-president John Howett vertelde in Monaco al dat hij liever zou samenwerken met een competitiever team. Die heeft hij in Williams nu gevonden.
Stom hoor. De sterkste motor van het veld omruilen voor de (in mijn ogen) zwakste van het veld.quote:
bronquote:Tijden aangepast wegens WK voetbal
Het tijdschema van de Grand Prix van Groot-Brittanië, op het circuit van Silverstone is aangepast door het WK voetbal. De kwalificatie en race beginnen daardoor op een ander tijdstip.
Het complete tijdschema voor de Britse Grand Prix ziet er nu zo uit (lokale tijd):
Vrijdag 9 juni
12:00 - 13:00 Eerste training
15:00 - 16:00 Tweede training
Zaterdag 10 juni
10:30 - 11:30 Vrije training
13:30 Kwalificatie
Zondag 11 juni
13:00 Race
De vrije training op zaterdag wordt anderhalf uur eerder verreden dan normaal. Hetzelfde geldt voor de kwalificatie. De start van de race is niet zoals normaal om één uur Britse tijd (in Europa zou dat twee uur lokale tijd zijn), maar is het twee uur vervroegd. Dat betekent in Nederland dat de Grand Prix om twaalf uur begint. De complete tv gids zoals u van ons gewend bent, komt in de loop van de week.
als je een tijden tabel wil overnemen doe het dan niet bij F1updatequote:
kijk op formula1.com en je ziet dat de race om 13:00 NEDERLANDSE tijd startquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:15 schreef oort83 het volgende:
Hoe laat NEDERLANDSE tijd wordt de race nu gereden dan??
2006 FORMULA 1™ Foster's British Grand Prixquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:15 schreef oort83 het volgende:
Hoe laat NEDERLANDSE tijd wordt de race nu gereden dan??
bronquote:Williams en Toyota blijven ontkennen
Gisteren kwam er naar buiten dat Williams een motorendeal zou hebben met Toyota voor de komende drie jaar. Officieel is er echter nog niks bekend gemaakt en woordvoerders van beide teams ontkennen dan ook dat er al een contract is.
Toyota bekent wel dat er gesprekken zijn met Williams. “We hebben een eventueel contract meerdere malen besproken de afgelopen weken”, aldus een woordvoerster van het Japanse team. “Er is echter nog niks ondertekend.”
Ook Williams blijft ontkennen. Volgens het hoofd van de communicatie van het team valt er voorlopig niks nieuws te melden over het team. Maar waar rook is, is vuur. Het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat het contract ondertekend wordt. En misschien is het contract al inderdaad ondertekend, zoals bronnen binnen Williams gisteren beweerden, maar wacht het team op het goede moment om dit naar buiten te brengen.
bronquote:Ondanks alle geruchten dat het zeker is dat Juan Pablo Montoya na dit seizoen het veld moet ruimen bij McLaren, bestaat de kans dat de Colombiaan gewoon kan blijven. Veel zal afhangen van wat teamgenoot Kimi Raikkonen zal doen, maar directeur Martin Whitmarsh is zeer positief over Montoya en ziet hem graag blijven. "Juan Pablo is absoluut nog een optie voor volgend jaar."
Whitmarsh vindt dat de Colombiaan het dit jaar goed heeft gedaan. "Tot nu toe doet hij het zeer naar behoren dit jaar. En hij gaat zeer goed om met het feit dat zijn nabije toekomst nog onzeker is. Hij gaat niet in op geruchten."
Voor volgend jaar heeft McLaren Fernando Alonso al vastgelegd. Dat betekent dat één van de twee huidige coureurs het veld moet ruimen. Raikkonen staat in de belangstelling van de teams van Renault en Ferrari, Montoya mag op de interesse van Red Bull Racing en Toyota rekenen. Maar volgens Whitmarsh is nog niks beslist. "Er zijn vijf opties voor volgend jaar. Raikkonen, Montoya, testcoureurs Pedro de la Rosa en Gary Paffett en GP2-coureur Lewis Hamilton."
Dit seizoen wil het nog niet zo lukken voor McLaren. Het team staat nog zonder overwinning en Raikkonen en Montoya staan op een vierde en vijfde plaats in het kampioenschap. Whitmarsh ziet dit bij de Grand Prix van Engeland veranderen. "Ik zet mijn geld op Montoya. Vorig jaar won hij op Silverstone zijn eerste race voor ons team en dat kan hij dit jaar weer."
Zouden ze eindelijk doorhebben dat ze een achterstand hebben op motorisch gebied?quote:Honda en Toyota dreigen met vertrek
De autofabrikanten zijn het nog steeds niet eens over het bevriezen van de motoren in 2008. De ruzie tussen de voor –en tegenstanders is nog altijd niet voorbij. Het lijkt er nu zelfs op dat Honda en Toyota dreigen zich terug te trekken uit de Formule 1 als ze hun zin niet krijgen.
“We hebben ons dan wel ingeschreven voor het kampioenschap van 2008, maar dat geeft nog geen garantie dat we daadwerkelijk zullen deelnemen”, klinkt het dreigend uit de mond van Nicky Fry, de teambaas van Honda. “We worden niet gedwongen om in de Formule 1 te zijn.”
“De Formule 1 is belangrijk voor ons, maar de wereld zal niet vergaan als we stoppen”, vervolgt Fry. “Mensen moeten dat begrijpen. Honda kan zich ook gaan richten op andere takken van autosport zoals rally of DTM.”
Toyota, normaal gezien de aartsrivaal van Honda, is het zowaar eens met het andere Japanse team. Toyota is pas bereid zich voor lange termijn aan de Formule 1 te binden als de FIA rekening houdt met de wensen van de autofabrikanten.
Geplaatst: 08-06-2006 (15:28:31)
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=6588quote:FIA zet bevriezing motoren door
Honda en Toyota dreigen het kampioenschap te verlaten, andere teams hebben hun onvrede meer dan eens getoond. Toch wil de FIA doorgaan met de plannen om de ontwikkeling van de motoren in 2008 stil te leggen. Dan zal er in principe drie jaar met dezelfde specificatie motoren gereden worden.
Volgens Max Mosley, de president van de FIA, was het voor de teams duidelijk dat de regels niet meer veranderd zouden worden nadat ze het akkoord voor 2008 ondertekend hadden. “Het staat duidelijk in de regels dat de motoren voor een periode van drie jaar niet ontwikkeld mogen worden. We hebben er veel over gediscussieerd, maar de regel zal niet aangepast worden.”
“We zijn niet van plan af te wijken van de regels die we op 28 maart gepubliceerd hebben. De reden is simpel, we willen de kosten voor de ontwikkeling van de motoren terugdringen.” Een alternatief voorstel van de teams wees hij af. “Dat plan was nog altijd 15 miljoen Euro per jaar duurder dan het compleet stoppen van de ontwikkeling. De huidige motoren zijn goed genoeg. Ze zijn snel en betrouwbaar.”
Geplaatst: 09-06-2006 (14:30:46)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |