tuurlijk vergeet ik dat nietquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:46 schreef Googolplexian het volgende:
Niet vergeten : morgen al Vrije trainingen F1 (aangepast schema F1)
WESTquote:Op donderdag 25 mei 2006 00:06 schreef WEST het volgende:
[..]
tuurlijk vergeet ik dat nietik kan lekker uit me bed gaan kijken
![]()
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14078quote:'Duitse F1-coureur met 214 km/h geflitst'
vrijdag 26 mei 2006 om 12:30 - Persbureaus in de Provence maken melding van een geflitste automobilist ter hoogte van Avignon. De bestuurder van de wagen zou daar 214 kilometer per uur op de teller gehad hebben. De bestuurder is staande gehouden en gezien de grove snelheidsovertreding is het rijbewijs direct ingevorderd en moest de bestuurder een boete betalen van 415 euro.
Tot zover zouden anekdotes als deze wellicht beter passen in Blik op de Weg of Wegmisbruikers, ware het niet dat het hier volgens dezelfde Provençaalse persbureaus gaat om een niet nader genoemde Duitse Formule 1-coureur. Gezien de snelheden op het circuit van Monaco is er welhaast sprake van dat de coureur naast de baan sneller reed als erop.
Om welke Duitse Formule 1-coureur het gaat is niet bekend. Op navraag van F1Total.com laat de woordvoerder van Michael Schumacher weten dat de zevenvoudig wereldkampioen niet staande is gehouden door de agenten aldaar. Daarom resteren nog Nick Heidfeld, Nico Rosberg en Ralf Schumacher.
Het is overigens niet voor het eerst dat een coureur in Zuid-Frankrijk gepakt wordt op het te snel rijden met een personenwagen. Een paar jaar geleden kon Juan Pablo Montoya zijn rijbewijs ook inleveren nadat hij ook met een snelheid van rond de 200 kilometer per uur was geflitst. Hij omzeilde toen een rijverbod door niet het internationale, maar het Colombiaanse rijbewijs aan de agent te overhandigen. Of dezelfde tactiek nu weer is toegepast is eveneens niet bekend.
MS zou ook niet door Frankrijk hoeven te rijden dacht ik vanuit Zwitserland?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14078
Ook wel een goed argumentquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:22 schreef Atreidez het volgende:
Ik gok NicoSchumachers zullen toch wel gewoon vliegen richting die regionen.. .
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=6450quote:Directeur Michelin verongelukt
Edouard Michelin, directeur van bandenfabrikant Michelin, is vandaag bij een bootongeluk om het leven gekomen. Michelin kwam in 1999 aan de leiding van het bedrijf wat de banden levert aan de Formule 1-teams van Renault, McLaren, Honda, BMW Sauber, Red Bull Racing en Scuderia Torro Rosso. Het lichaam van de Fransman werd voor de Franse kust verdronken teruggevonden onder wat de politie 'verdachte omstandigheden'. Michelin is slechts 43 jaar oud geworden.
In het kamp van Michelin is uiteraard verslagen gereageerd. In een verklaring van de bandenfabrikant staat het volgende: "Dit is een grote tragedie voor zijn familie en de 130.000 medewerkers van Michelin. We zullen ervoor zorgen dat in zijn naam het bedrijf door zal gaan op de door hem ingeslagen weg."
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:22 schreef Atreidez het volgende:
Ik gok NicoSchumachers zullen toch wel gewoon vliegen richting die regionen.. .
quote:Update 15:50::
Niet een van de huidige Formule 1-coureurs, ook niet Midland-testers Markus Winkelhock of Adrian Sutil, maar oud-F1- en DTM-coureur Heinz Harad Frentzen is gisteren in Avignon gekiekt in zijn Audi A4, met naar nu blijkt 215 kilometer per uur waar 130 is toegestaan. Daarmee blijkt de eerder verspreide informatie van het persbureau niet geheel te kloppen.
Ook het innemen van het rijbewijs blijkt onjuist, zo meldt de Duitser aan F1Total.com. Frentzen heeft zijn rijbewijs nog steeds, omdat hij de agenten, die zelf motorsportfans zouden zijn geweest, kon ompraten. De reden: alle vluchten naar Magny-Cours waren volgeboekt waardoor de Duitser zich genoodzaakt zag de rit per auto af te leggen.
quote:De 39-jarige Frentzen was op weg naar Magny Cours. Er wordt hem een boete opgelegd van 750 euro en daarnaast is hem zijn rijbewijs afgenomen en zijn Audi RS4 in beslag genomen.
quote:Michael Schumacher verraste iedereen de afgelopen dagen met zijn nieuwe racepak. Het compleet rode pak ging de kast in, een nieuw - met geel, oranje en veel sterren versierde overall - kwam er voor in de plaats.
,,Ik wilde gewoon eens iets anders,’’ lichtte de zevenvoudige wereldkampioen toe. Op de achterkant prijkt in grote letters zijn bijnaam Schumi, waarvan de laatste twee in kapitalen. Die staan voor zijn zoon, Mick.
De Duitser gaat morgen op jacht naar zijn zesde overwinning in het vorstendom. Daarmee zou hij op gelijke hoogte komen met Ayrton Senna.
De kans dat Schumacher daadwerkelijk het record van de Braziliaanse legende evenaart, lijkt klein. In de vrije trainingen speelde Ferrari een bijrol. ,,Ik kan niet anders zeggen dan dat de situatie er niet bijzonder rooskleurig uitziet. We zijn gewoon niet snel genoeg. Toch ben ik optimistisch. Vorig jaar waren we niet competitief, dit jaar wel.''
Schumacher kreeg bijval van Ross Brawn, Ferrari’s technisch directeur. ,,Het is ons doel de snelste te zijn als het er echt om gaat.’’
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:50 schreef YellowLedbetter het volgende:
omfg wat een pak, maar zolang ie er sneller van wordt vind ik alles goed
http://www.formula1.nl/in(...)tosport_evenementen/quote:RTL is het gelukt, ze hebben alle rechten binnen gesleept van de grote autosport evenementen voor komend jaar. Daarmee wordt het dé autosportomroep van het komende jaar.
Racefans kunnen er terecht voor de A1 Grand Prix, waarin het team van Jan Lammers uitkomt met Jos Verstappen achter het stuur, de zojuist verkregen rechten Formule 1 voor 2007, 2008 en 2009, de zondag 28 mei te verrijden ’Indianapolis 500’ met Arie Luyendijk jr., de ’24 Uur van Le Mans’ op zaterdag 17 juni en zondag 18 juni en natuurlijk de woestijnrally Dakar, eind december.
Jaap Hofman, RTL-adjunct programmadirecteur televisie: „We hebben er hard voor geknokt, er zijn immers veel kapers op de kust. Maar we hebben toch kans gezien om all troeven in hand te krijgen, het is een machtig mooi pakket.”
Volgens Hofman zullen de races worden geconcentreerd op RTL 7. „Maar we hebben nu zo veel te bieden dat er waarschijnlijk ook spin-offs te zien zijn op andere zenders.”
Inmiddels is ook het plan gerezen om een eigen magazine op te zetten. Hofman: „Met een dergelijk aanbod over autosport is het natuurlijk prachtig als je dat kunt completeren met een eigen blad. We stoeien met het idee, concreet is het absoluut nog niet.”
In de A1 Grand Prix, waaraan 25 landen deelnemen, is Nederland opvallend vertegenwoordigd met de beroemde oranje bolide. De eerste race van het nieuwe A1 Grand Prix-seizoen is op 1 oktober op Circuit Park Zandvoort. Inmiddels zijn al meer dan 70.000 toegangskaarten verkocht. De Formule 1 is in 2007 – na drie jaar bij SBS 6 – weer terug bij de zender die deze klasse groot heeft gemaakt bij de Nederlandse kijker.
Morgen brengt RTL het megaracespektakel ’Indianapolis 500’, met mogelijk een hoofdrol voor Arie Luyendijk jr. Al even traditiegetrouw volgt de zender rond de jaarwisseling de grote groep avonturiers die zich waagt aan de legendarische woestijnrally Dakar.
ja idd, maar daarom kijk ik ook motorsTV 24 uur live de LeMansquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:41 schreef kwintenstraler het volgende:
Le Mans live zou mooi zijn, maar ik geloof nooit dat ze dat gaan doen.
In het verleden was het altijd de start, en dan vervolgens steeds een samenvatting, die dan altijd weer bij de start begint![]()
Maar wie weet, we kunnen blijven hopen![]()
RTL7? Is dat er ook al?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:28 schreef WEST het volgende:
[..]
http://www.formula1.nl/in(...)tosport_evenementen/
gewoon een nieuwe zender opstarten met 24 uur lang beelden van Autosport en dan vooral de 24 uur van LeMans live![]()
Leuk, maar dat is al eerder geprobeerd begin jaren 90.quote:
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=119739quote:Steward: "Schumacher straffen was pijnlijk" - 29 mei 2006
Joaquin Verdegay, een van de race stewards tijdens de GP van Monaco, heeft toegegeven dat het een pijnlijke beslissing was om Michael Schumacher naar de laatste startrij te verwijzen. De Duitser kreeg straf nadat hij -volgens de stewards- opzettelijk de baan had geblokkeerd en de laatste minuten van de kwalificatie.
Verdegay gaf aan dat alles erop wees dat de actie van Schumacher niet per ongeluk plaatsvond. "Het was een pijnlijke beslissing omdat we geen fout mochten maken in een zaak waarbij de reputatie van een coureur op het spel stond," vertelde hij aan Gazzetta dello Sport. "We weten niet of de actie in zijn geheel opzettelijk was, maar op die plek deed hij iets wat hij het hele weekend nog niet had gedaan. Schumacher remde 50% harder dan hij in andere ronden deed. Vervolgens stuurde hij volledig onnodig tegen en in de laatste vijf meter kon hij de bocht niet meer insturen."
"Hij verloor de controle over de auto toen hij slechts 16 km/h reed. Dat is onverklaarbaar. De motor sloeg alleen af doordat hij te lang wachtte met het gebruiken van de koppeling en het excuus dat hij niet in z'n achteruit ging omdat er veel verkeer was, sloeg helemaal nergens op."
"Als hij de Ferrari had beschadigd, hadden we er gewoon een fout in gezien," gaf Verdegay toe. "We hebben alleen maar artikel 116 van de regulaties toegepast en die zegt: als een coureur de resultaten van andere rijders beïnvloedt doordat hij een fout maakte, kan men hem al zijn rondetijden afnemen."
http://www.f1racing.nl/en/news.php?newsID=119721 ...quote:Villeneuve's F1 future uncertain
29 May 2006
Jacques Villeneuve fears his Formula 1 career might end at the end of this season. The 1997 championship winner is performing well so far this season, but his contract at BMW expires at the end of the year.
For Villeneuve it is frustrating to know he might not have a seat next season. "Being quicker than my team-mate now, having won the world championship and raced for pole positions, seems to be a negative to get a contract," he told the BBC.
When the 35-year-old Villeneuve was asked if he wanted to stay in F1 for another year he reacted: "Yes, but with who? Right now I have no idea. It's going well here (at BMW), but no one has yet told me that this means they would like to keep me for next year. It would be a shame if it did not carry on."
If Villeneuve would have to end his career with BMW he wouldn't consider a return in IRL. "After F1, if you want to do something different, it has to be something other than open wheel racing," he said. "F1 is above the rest by a big margin. I live in Europe now. I can't imagine moving back to America."
"As for Le Mans, why not? But that's only one race a year. It wouldn't be a career. If I did it, it would be for fun."
quote:Schumacher excuseert zich bij Alonso
De Duitse F1-piloot Michael Schumacher heeft maandag zijn excuses aangeboden aan de Spanjaard Fernando Alonso, omdat hij die laatste zaterdag had gehinderd tijdens de kwalificaties voor de GP van Monaco. De FIA oordeelde dat de zevenvoudige wereldkampioen dat vrijwillig had gedaan en zette hem daarvoor op de startgrid terug van de eerste naar de laatste plaats.
Als het Alonso was geweest dan waren de rapen gaar.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:59 schreef TommyGun het volgende:
Volgende onderwerp
Flavio heeft eens een goede uitspraak gedaan;quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:00 schreef TeazNutz het volgende:
[..]
Als het Alonso was geweest dan waren de rapen gaar.![]()
Aldus http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14133 met nog een zeik reactie van Villeneuve. De master in het maken van fouten. (Zie ook weer afgelopen GP)quote:“Hij maakte een fout, en betaalde daar de prijs voor…dat is genoeg”, verklaarde Briatore tegenover de Gazzetta dello Sport. “Renault en Ferrari zullen doorgaan met vechten voor het kampioenschap tot de laatste grand prix en dat is maar goed ook.”
Bronquote:McLaren, Toyota verliezen stem in F1-commissie
In de Formule 1-commissie worden allerlei besluiten genomen die betrekking hebben op het gezicht van de sport. Bijvoorbeeld op het gebied van regelgeving, wat nu belangrijk is met het oog op 2008. Door een herstructurering staan McLaren en Toyota op het punt hun stem te verliezen.
Dit meldt FORMULE 1 RaceReport-redacteur Adam Cooper op basis van welingelichte bronnen. Het is opmerkelijk dat juist McLaren en Toyota op het punt staan gepasseerd te worden, want beide teams leven lang niet altijd op gezonde voet met de FIA. Als het proces van de nieuwe stemverdeling is voltooid, zijn er nog zes teams die mee kunnen besluiten. Nu ligt dat aantal op twaalf.
De veranderingen in de Formule 1-commissie zijn slechts onderdeel van andere grootscheepse veranderingen. Deze doen voor het grootste deel pas in 2008 hun intrede. Alleen wordt de commissie nu al bepaald omdat uiterlijk 30 juni een besluit moet worden genomen over de reglementen die per 2008 van toepassing zijn. Vandaag is de dag waarop de definitieve samenstelling van de groep is bepaald en McLaren en Toyota zijn de grootse slachtoffers.
Deze commissie is goed beschouwd het orgaan dat de maatregelen van de Technische Werkgroep goedkeurt en daarna ter definitieve inzage voorlegt aan de World Motor Sport Council. Aangezien de eerstvolgende bijeenkomst van de WMSC pas voor 5 juli op de agenda staat, moest er vandaag per fax worden gestemd over de nieuwe samenstelling van de commissie.
Vanaf nu zijn slechts zes van de twaalf teams stemgerechtigd. Het aantal teams komt op twaalf uit omdat ook Prodrive al is meegerekend, de veranderingen zijn immers met het oog op 2008 en later. FIA-president Max Mosley liet in Monaco weten dat de teams niet puur worden gekozen op basis van hun positie in het kampioenschap, maar dat het er ook mee te maken heeft op welke licentie de teams rijden.
,,We moeten nu wel per fax stemmen. Op 5 juli is het al te laat omdat de reglementen voor 2008 30 juni gereed moeten zijn. Wat we willen doen is hooguit één team per land toelaten, want dat is de traditie van de FIA”, vertelt Mosley. Deze licenties hebben niet te maken met het land waarin het team is gevestigd, wel met de nationaliteit van de eigenaar. Dit verschil is relevant, door deze licentie wordt onder meer bepaald welk volkslied er bij een overwinning wordt gespeeld.
Toyota is er bijvoorbeeld niet blij mee als het Duitse volkslied bij een zege wordt afgespeeld. Hetzelfde geldt voor Honda, Super Aguri en Renault in combinatie met Engeland. En voor BMW en Zwitserland. Momenteel doen er teams uit zes verschillende landen mee aan de sport. Mosley heeft alleen bevestigd dat Red Bull namens Oostenrijk solliciteert, waardoor het totaal aantal landen op zeven uitkomt.
Hierdoor wordt de verdeling als volgt:
Groot-Brittannië: McLaren, Williams, Prodrive
Italië: Ferrari en Scuderia Toro Rosso
Japan: Honda, Toyota en Super Aguri
Frankrijk: Renault
Rusland: MF1 Racing
Oostenrijk: Red Bull Racing
Duitsland: BMW
Mosley legt uit wie de stem krijgt als er meer teams uit hetzelfde land komen: ,,Ik denk dat we dan het senior team moeten kiezen. Honda is dat bijvoorbeeld namens Japan.” Wie de Britse stem krijgt, wilde hij niet kwijt. Maar FORMULE1 RaceReport kan melden dat Williams de voorkeur krijgt boven McLaren.
Het is niet helemaal duidelijk hoe dit wordt bepaald. McLaren staat nu bijvoorbeeld boven Williams in het constructeurskampioenschap, is langer actief in de Formule 1 en bovendien succesvoller. Daar staat tegenover dat Williams weer lid is van een subdivisie van de commissie en die subdivisie stemt over zaken als het afnemen van superlicenties, denk aan de recente ophef rond Yuji Ide.
Het zier er dus naar uit dat Williams, Ferrari, Honda, Renault, BMW en Red Bull het belangrijke stemrecht krijgen. Red Bull wordt aldus verkozen boven MF1 Racing. Hierdoor vallen Scuderia Toro Rosso, MF1 Racing en Prodrive buiten de boot. Samen met de belangrijkste slachtoffers, McLaren en Toyota. Toro Rosso en Super Aguri worden echter weer vertegenwoordigd door ’grote broers’ Red Bull en Honda.
Dat Mercedes en Toyota buiten de stemgerechtigden worden gehouden is een grote tegenvaller voor de fabrikanten. Toevalligerwijs zijn McLaren en Toyota niet de grootste vrienden van de FIA.
De andere stemmen in de Formule 1-commissie zijn voorbehouden aan de FIA en de FOM, alsmede aan vijf promotors van de verschillende Grand Prix. FORMULE1 RaceReport heeft genoeg aanwijzingen om aan te nemen dat de keuze is gevallen op de promotors van Australië, Brazilië, Hongarije, Monaco en Spanje.
In het verleden hadden verder afgevaardigden van sponsoren, bandenfabrikanten en motorfabrikanten stemrecht. Dat komt door de herstructurering allemaal te vervallen..
Ja in Monaco gaat dat podium gebeuren altijd zo snel. Vind er niks aan daar. Af raffelenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:00 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even iets grappigs...
Toen Alonso in Spanje had gewonnen hadden die Renault gasten iets leuks bedacht: het Spaanse volkslied spelen met een V10 motor![]()
resultaat: Dit, dus!
Volgens mij is McLaren het seniore Britse team. Ze begonnen in 1966 aan de Formule 1, terwijl Williams pas begin jaren '70 met een eigen team kwam, en dan nog niet eens met eigen wagens.quote:Hierdoor wordt de verdeling als volgt:
Groot-Brittannië: McLaren, Williams, Prodrive
[..]
Mosley legt uit wie de stem krijgt als er meer teams uit hetzelfde land komen: ,,Ik denk dat we dan het senior team moeten kiezen. Honda is dat bijvoorbeeld namens Japan.” Wie de Britse stem krijgt, wilde hij niet kwijt. Maar FORMULE1 RaceReport kan melden dat Williams de voorkeur krijgt boven McLaren.
Een oud truukje want vorig jaar toen Alonso het WK won hadden ze "We are the champions" met de V10 gespeeldquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:00 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even iets grappigs...
Toen Alonso in Spanje had gewonnen hadden die Renault gasten iets leuks bedacht: het Spaanse volkslied spelen met een V10 motor![]()
resultaat: Dit, dus!
klopt die heb ik als msn geluidje nuquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Een oud truukje want vorig jaar toen Alonso het WK won hadden ze "We are the champions" met de V10 gespeeld
quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Een oud truukje want vorig jaar toen Alonso het WK won hadden ze "We are the champions" met de V10 gespeeld
tief die hier dan eens neerquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:03 schreef WEST het volgende:
vind we are the champions beter van kwaliteit![]()
quote:Jacques Villeneuve is afgelopen maandag in het huwelijksbootje gestapt met zijn verloofde Johanna Martinez. De ceremonie vond plaats in Chateau d’Aigle in Zwitserland.
In Maleisië nam de Canadees voor het eerst zijn nieuwe vlam mee. De twee ontmoeten elkaar afgelopen winter in één van de toprestaurants in Parijs, waar Johanna destijds werkte. Maandag gaven Villeneuve en Martinez elkaar in besloten kring, in het bijzijn van familie en goede vrienden, elkaar het jawoord. De ceremonie werd gevolgd door een diner in Villars, waar de twee gaan wonen. De kerkelijke inzegening vindt volgende week in Parijs plaats.
De BMW-coureur die in het verleden veel spraakmakende vriendinnen had – waaronder de Australische zangeres Dannii Minoque – liet bovendien weten dat zijn bruid in blijde verwachting is.
ja villeneuve wordt ook papa ze kennen elkaar net een paar maanden die weet echt niet van stil zittenquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:44 schreef appelsientje het volgende:
En Villeneuve gaat ook al stoppen met de F1, goede zaak![]()
quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:44 schreef appelsientje het volgende:
En Villeneuve gaat ook al stoppen met de F1, goede zaak![]()
Ik denk vast vooruitquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:49 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik zie alleen staan dat zijn kansen kleiner worden, maar hij wil wel graag doorrijden.
Dan hebben we er over 25 jaar weer een WC erbijquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:41 schreef WEST het volgende:
[..]
die villensnuf weet wel van aanpakken zeg... nog geen jaar bij elkaar en nu al trouwen
![]()
bron: formule1.info
Dan heeft Mosley zich dus belachelijk gemaakt.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij is McLaren het seniore Britse team. Ze begonnen in 1966 aan de Formule 1, terwijl Williams pas begin jaren '70 met een eigen team kwam, en dan nog niet eens met eigen wagens.
Dus als McLaren niet gekozen zou worden, dan maakt Mosley zich weer eens belachelijk door iets te roepen en vervolgens niet na te komen.
En wat Honda betreft, Toyota is langer actief als team in de Formule 1, hoewel Honda wel langer als motoren leverancier optrreedt. Misschien dat ze het Honda team van de jaren 60 meerekenen.
Bronquote:Samenstelling F1-commissie bevestigd
Wat FORMULE 1 RaceReport dinsdag al wist te melden is vandaag bevestigd. McLaren en Toyota verliezen hun stemrecht in de Formule 1-commissie. Dit houdt in dat beide teams wel hun mening kunnen geven, maar niet daadwerkelijk kunnen stemmen.
De commissie is het orgaan dat de maatregelen van de Technische Werkgroep goedkeurt en daarna ter definitieve inzage voorlegt aan de World Motor Sport Council. Het uiteindelijke stemrecht is verworven door Red Bull, Ferrari, Renault, BMW Sauber, Honda en Williams. Ook vijf promotors (van de races in Australië, Brazilië, Hongarije, Monaco en Spanje), een afgevaardigde van de FOM en een afgevaardigde van de FIA mogen stemmen.
Klik hier voor meer informatie.
quote:Testdag 1: Barcelona - [31 mei - 18:45]
Circuit - Circuit de Catalunya, Spanje
Verslag
De tests van deze week zijn vandaag op het Circuit de Catalunya van start gegaan, waar acht van de 11 teams en 15 piloten aan de voorbereidingen begonnen voor de Britse Grand Prix.
Deze morgen lag het circuit er nog nat bij, maar de tijden gingen gestaag naar omlaag. Uiteindelijk was het Ferrari-piloot Felipe Massa die de snelste chrono neerzette. Met een 1:14.924 was hij de enige rijder onder de 1:15. Zijn teamgenoot en Ferrari-testrijder Luca Badoer testte de nieuwe Bridgestone-banden en reed daarbij de achtste tijd.
Tweede was Renault-rijder Giancarlo Fisichella. Samen met Heikki Kovalainen, die een derde tijd reed, testte hij de banden voor de volgende race.
Olivier Panis reed de vierde tijd in de oude TF106. Zijn teamgenoot Ricardo Zonta, in de TF106B, strandde op de zesde plaats. Tussen hen beide plaatste Jenson Button zich als vijfde. De Brit werkte samen met Rubens Barrichello een grootschalig programma af voor Honda. Ze legden maar liefst 213 ronden af.
McLaren kwam in actie met Pedro de la Rosa en Gary Paffett, die respectievelijk 7de en laatste waren.
Neutralisaties van de testsessie werden veroorzaakt door Jenson Button, Heikki Kovalainen, Robert Doornbos en Jacques Villeneuve, die allemaal eens naast het circuit terechtkwamen.
Over de middag werd tevens een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis van de ter ziele gegane Michelin-CEO Edouard Michelin.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Giancarlo Fisichella ITA Renault 1:15.053 66 Heikki Kovalainen FIN Renault 1:15.264 90 Olivier Panis FRA Toyota 1:15.534 123 Jenson Button ENG Honda 1:15.535 102 Ricardo Zonta BRA Toyota 1:15.541 91 Pedro de la Rosa SPA McLaren 1:15.826 70 Luca Badoer ITA Ferrari 1:15.876 40 Rubens Barrichello BRA Honda 1:16.190 111 Robert Kubica POL BMW Sauber 1:16.520 95 Jacques Villeneuve CAN BMW Sauber 1:16.627 75 Scott Speed USA Toro Rosso 1:17.282 87 Christian Klien OOS Red Bull 1:17.291 67 Robert Doornbos NDL Red Bull 1:17.345 85 Gary Paffett ENG McLaren 1:17.478 70 |
Ach het blijven testtijden, hequote:Op woensdag 31 mei 2006 19:34 schreef YellowLedbetter het volgende:
ferrari heeft het lek nu echt boven
Ik hoop het, volgende race zullen we weer verder zien.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:34 schreef YellowLedbetter het volgende:
ferrari heeft het lek nu echt boven
idd vreemd. En het slaat nergens op. Alle team's moeten in die comissie kunnen. Ik zou Montoya en Kimi de opdracht geven allebei 1ste startrij te kwalificeren en dan iedereen 15 ronden lang ophouden, waarna de stewards van Silverstone de race afvlaggen en McLaren wint!quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:04 schreef TeazNutz het volgende:
McLaren is verbijsterd na de beslissing van de FIA dat het niet langer zitting heeft in de Formule 1-commissie.
De internationale autosportfederatie FIA heeft woensdag bekend gemaakt dat per 2008 slechts zes van de twaalf teams zitting hebben in de Formule 1-commissie die (technische) regelwijzigingen goedkeurt.
De FIA koos op nationaliteit en besloot Red Bull (Oostenrijk), Renault (Frankrijk), BMW (Duitsland), Ferrari (Italië), Honda (Japan) en Williams (Engeland) de voorkeur te geven. Grootmachten zoals McLaren (Engeland) en Toyota (Japan) staan met lege handen. Momenteel hebben alle teams een stem, evenals de motorenfabrikanten en de bandenfabrikanten.
,,Het is verbazingwekkend dat het op-een-na-oudste team en het meest succesvolle team van de afgelopen veertig jaar is uitgesloten van de Formule 1-commissie’’, aldus Team McLaren in een verklaring. De andere vijf leden van de commissie nieuwe stijl zijn vertegenwoordigers van de Grand Prix’ van Australië, Brazilië, Hongarije, Monaco en Spanje en de eigenaren van de commerciële rechten. De FIA heeft aangegeven met de nieuwe samenstelling van de Formule 1-commissie de besluitvorming te willen stroomlijnen
Tis duidelijk dat als je je kop boven het maaiveld van de Fia uitsteekt, hij eraf gaat.
Onvoorstel dat je een belangrijk team zo buiten spel zet, lijkt me geen slimme aktie.
McLaren zit al vanaf het eerste uur in de F1, en dan krijgt Red Bull en BMW voorrang, fuckin' bizar als je het mij vraagt
ja men, ook al met al die belachelijk kutregeltjes. Straks wordt het net zo'n A1 gp.. ik heb me vorig jaar helemaal kapot geergerd aan het niet mogen wisselen van bandenquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:24 schreef Gitanki het volgende:
Triest.. De formule 1 wordt steeds verder gesloopt door de FIA![]()
![]()
Net als die brandstof shit in de kwali. Fisichella heeft dus Liuzzi ingehaald in Rascasse buitenom en nog iemand ergens bij het zwembad ofzo, maar is niet uitgezonden. Hij eindigde shit omdat hij brandstof had voor top6 kwalificering... Verneukeratief kwalificeren is dit man!quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:28 schreef TeazNutz het volgende:
En ondertussen word het duurder en duurder om een kaartje te kopen.
De race opzich is minder leuk, de vrije training op vrijdag is helemaal een drama.
Niemand komt de baan op, zaterdag ook weinig.
Om maar te zwijgen over het nieuwe kwalificatiesysteem.
Ik wil gewoon terug naar hoe het was;
Blok aan gort? Dan wissel je die
Banden op? Kom de pits maar in.
Kwalificatie? De snelste pakt de pole, zonder 1e 12 die doorgaan etc etc
Normaal gesproken worden ze weggestuurd met de opdracht om niet zo goed mogelijk te kwalificeren natuurlijk. Als ze die McLaren al op de eerste startrij willen krijgen dan zit er zo weinig benzine in dat ze sowieso na 3 rondje al naar binnen moeten. Dus denk niet dat je plannetje gaat lukken.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:22 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik zou Montoya en Kimi de opdracht geven allebei 1ste startrij te kwalificeren en dan iedereen 15 ronden lang ophouden, waarna de stewards van Silverstone de race afvlaggen en McLaren wint!
Op de frontpage stond ergens een heel gaaf stukje waar iets in die zin werd gesuggereerd, dat de FIA het kamioenschap ook stiekem achter de schermen zou regelen enzo, nja ik zal eens kijke of ik dat kan vinden wanneer ik na mijn examen thuis komquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:51 schreef TeazNutz het volgende:
De reden waarom dit deels gedaan is, is puur vanwege het feit dat Schumi (Ferrari) iedere race dik scoorde. Daar ben ik pers. van overtuigd. Maar ik vind dat de spanning dit en helemaal vorig jaar een stuk minder was.
Het was fuckin spannend geweest als Raikkonen wel zijn motor had mogen wisselen zonder -10 plaatsen. Dan had Alonso een veel groter probleem gehad. Ik snap wel dat dit de "schuld" is van McLaren, maar voor de fans/kijkers was het toch veel mooier geweest.
De spanning met het kijken is grotendeels weg nu, 3x een technisch probleem en het kampioenschap is al verkeken.
bronquote:Badoer crasht hevig in Barcelona - [01 juni - 14:22]
Ferrari-testrijder Luca Badoer is deze voormiddag zwaar gecrasht op het Circuit de Catalunya waar een driedaagse testsessie aan de gang is.
De Italiaan verloor de controle over zijn 248 F1 bolide omwille van een rijdersfout en ging in de derde bocht - een snelle rechtse - van de baan af. Hij kwam tot stilstand in de vangrails.
Badoer had tot dat moment 27 ronden gereden met een besttijd van 1:15.637. De crash impliceert dat Michael Schumacher het werk aan de Bridgestone-banden zal moeten overnemen voor vandaag.
bronquote:In de snelle derde bocht van het circuit spinde de Italiaan het gravel in en kwam hard in aanraking met de banden. De vlammen die door de crash ontstonden konden snel geblust worden. De complete rechterkant van de wagen werd aan stukken gereten, waardoor reparatie niet meer mogelijk was. Badoer gaf zijn fout toe en was daarom vooral boos op zichzelf.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14157quote:Barcelona dag 2 :: Schumacher verbreekt baanrecord
donderdag 1 juni 2006 om 18:24 - Michael Schumacher heeft in Barcelona het baanrecord van Anthony Davidson aan gort gereden. De Duitser kwam uiteindelijk tot een 1'13"471, bijna vijf tienden sneller dan de tijd die de Brit noteerde in de wintertests. Het was een dag vol uitersten voor de Scuderia, want Luca Badoer crashte zwaar.
Meer volgt.
Hij was zelfs sneller dan het V10 ronderecord van Button!quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:26 schreef TommyGun het volgende:
Focus kwijt?
[..]
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14157
auwquote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Dat is een aardige klap geweest.
Was er laatst niet een onderzoek begonnen naar de veiligheid van de testcoureurs? En dan met name het aantal uren en kilometers wat ze op een dag maken?
Just go back to the nineties.. toen klaagde niemand over slechte competitie of kutregels.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:34 schreef HPoi het volgende:
[..]
Net als die brandstof shit in de kwali. Fisichella heeft dus Liuzzi ingehaald in Rascasse buitenom en nog iemand ergens bij het zwembad ofzo, maar is niet uitgezonden. Hij eindigde shit omdat hij brandstof had voor top6 kwalificering... Verneukeratief kwalificeren is dit man!Gewoon zo min mogelijk benzine en gaan. Daarna voor de race bepalen hoeveel erin gaat.
![]()
Och god, de specialist heeft gesproken hoor.quote:Rosberg excuseert zich tegenover Schumacher
vrijdag 2 juni 2006 om 12:21 - Na de kwalificatie in Monaco, afgelopen zaterdag, viel bijna de hele formule 1-wereld over Michael Schumacher heen. De Duitser zou zijn auto met opzet tijdens de laatste vrije rondes van zijn concurrenten hebben stilgezet, om daarmee zijn pole-position veilig te stellen. Iedereen had er zo zijn eigen mening over en die werden allemaal geventileerd. Zo ook door de vader van Williams-coureur Nico, Keke Rosberg.
De Fin betitelde Schumacher openlijk als "drecksack" en riep hem op om zich uit de sport terug te trekken omdat hij "nog nooit zo iets onsportiefs had gezien". Aan deze mening is weliswaar niets veranderd, maar toch wil Keke Schumacher zijn excuses aanbieden. Dit vanwege zijn woordkeus en de manier waarop hij zijn mening uitte.
"De woordkeuze was niet de best-mogelijke", verklaarde Rosberg aan 'Bild', alwaar hij zijn tirade rechtvaardigde als "een typisch-Finse vulkaanuitbarsting". Echter: "Michael heeft een fout gemaakt, hoe dan ook, en daarover achteraf gelogen. Dat - en alleen dat - heeft mij zo geërgerd. Als een hoogspringer de lat eraf springt, kan hij ook niet zeggen dat de lat er nog ligt."
De 57-jarige Fin benadrukte, dat hij Schumacher niet in een kwaad daglicht wilde stellen, maar gewoon op het moment zelf zijn eerlijke mening kwijt wilde. Toch blijven de claims uit het Ferrari-kamp, die Schumacher's actie verdedigen, Rosberg irriteren. "Ik was wereldkampioen, ben een expert in deze sport, en als ik zeg dat het fout was, dan was het dat ook!" aldus de kampioen van 1982.
Bron: RaceFreaks
Aldus de heer beter weter, die zijn gelijk MOET krijgen.quote:"Ik was wereldkampioen, ben een expert in deze sport, en als ik zeg dat het fout was, dan was het dat ook!"
Dat mocht.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:19 schreef Atreidez het volgende:
Stop/Go die hij pas na finishen ondergaatEr zijn wel meer dingen die die heeft gedaan volgens mij, als je het eens goed napluist..
inderdaad, slim bekeken maarja hij had daar ook de fout mee kunnen in gaan. als de finishlijn later lagquote:
precies!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die laatste was briljant
Jij hebt de klok zeker wel horen luiden?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Schumi probeerde ook een keer iemand van de baan te rijden maar viel zelf uit
Dat kon Senna ook al beter
De reglementen zijn erna wel aangepast. Beetje jammer, want ik vond het een briljante actie van Schumacher en Ferrari.quote:
En het was toch eigenlijk de fout van de baancommissarissen. Moeten ze dat zelf maar voorkomen. Was zeker een geweldige actie!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:36 schreef Crizje het volgende:
[..]
De reglementen zijn erna wel aangepast. Beetje jammer, want ik vond het een briljante actie van Schumacher en Ferrari.
Bronquote:Williams verruilt Cosworth voor Toyota
Williams rijdt de komende twee seizoenen met motoren van Toyota. De samenwerking was al een tijdje een publiek geheim, maar het contract tussen Williams en Toyota is nu uitgelekt naar de Engelse autosportpers.
Het zou gaan om een tweejarig contract met een optie op een derde jaar. Een officiële bekendmaking is er nog niet, maar deze wordt op korte termijn verwacht.
Het nieuws is een flinke tegenvaller voor Cosworth, dat hoopte de samenwerking met Williams te kunnen voortzetten. De Engelse motorenbouwer gooide eerder dit jaar al een visje uit naar Red Bull, dat vorig jaar nog Cosworth-klant was maar dit seizoen wisselde naar Ferrari. Red Bull zou overwegen om weer terug te keren naar Cosworth.
Een andere mogelijke partner is MF1 Racing, dat de Toyota-motoren nu waarschijnlijk kwijtraakt. Toyota-president John Howett vertelde in Monaco al dat hij liever zou samenwerken met een competitiever team. Die heeft hij in Williams nu gevonden.
Stom hoor. De sterkste motor van het veld omruilen voor de (in mijn ogen) zwakste van het veld.quote:
bronquote:Tijden aangepast wegens WK voetbal
Het tijdschema van de Grand Prix van Groot-Brittanië, op het circuit van Silverstone is aangepast door het WK voetbal. De kwalificatie en race beginnen daardoor op een ander tijdstip.
Het complete tijdschema voor de Britse Grand Prix ziet er nu zo uit (lokale tijd):
Vrijdag 9 juni
12:00 - 13:00 Eerste training
15:00 - 16:00 Tweede training
Zaterdag 10 juni
10:30 - 11:30 Vrije training
13:30 Kwalificatie
Zondag 11 juni
13:00 Race
De vrije training op zaterdag wordt anderhalf uur eerder verreden dan normaal. Hetzelfde geldt voor de kwalificatie. De start van de race is niet zoals normaal om één uur Britse tijd (in Europa zou dat twee uur lokale tijd zijn), maar is het twee uur vervroegd. Dat betekent in Nederland dat de Grand Prix om twaalf uur begint. De complete tv gids zoals u van ons gewend bent, komt in de loop van de week.
als je een tijden tabel wil overnemen doe het dan niet bij F1updatequote:
kijk op formula1.com en je ziet dat de race om 13:00 NEDERLANDSE tijd startquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:15 schreef oort83 het volgende:
Hoe laat NEDERLANDSE tijd wordt de race nu gereden dan??
2006 FORMULA 1™ Foster's British Grand Prixquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:15 schreef oort83 het volgende:
Hoe laat NEDERLANDSE tijd wordt de race nu gereden dan??
bronquote:Williams en Toyota blijven ontkennen
Gisteren kwam er naar buiten dat Williams een motorendeal zou hebben met Toyota voor de komende drie jaar. Officieel is er echter nog niks bekend gemaakt en woordvoerders van beide teams ontkennen dan ook dat er al een contract is.
Toyota bekent wel dat er gesprekken zijn met Williams. “We hebben een eventueel contract meerdere malen besproken de afgelopen weken”, aldus een woordvoerster van het Japanse team. “Er is echter nog niks ondertekend.”
Ook Williams blijft ontkennen. Volgens het hoofd van de communicatie van het team valt er voorlopig niks nieuws te melden over het team. Maar waar rook is, is vuur. Het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat het contract ondertekend wordt. En misschien is het contract al inderdaad ondertekend, zoals bronnen binnen Williams gisteren beweerden, maar wacht het team op het goede moment om dit naar buiten te brengen.
bronquote:Ondanks alle geruchten dat het zeker is dat Juan Pablo Montoya na dit seizoen het veld moet ruimen bij McLaren, bestaat de kans dat de Colombiaan gewoon kan blijven. Veel zal afhangen van wat teamgenoot Kimi Raikkonen zal doen, maar directeur Martin Whitmarsh is zeer positief over Montoya en ziet hem graag blijven. "Juan Pablo is absoluut nog een optie voor volgend jaar."
Whitmarsh vindt dat de Colombiaan het dit jaar goed heeft gedaan. "Tot nu toe doet hij het zeer naar behoren dit jaar. En hij gaat zeer goed om met het feit dat zijn nabije toekomst nog onzeker is. Hij gaat niet in op geruchten."
Voor volgend jaar heeft McLaren Fernando Alonso al vastgelegd. Dat betekent dat één van de twee huidige coureurs het veld moet ruimen. Raikkonen staat in de belangstelling van de teams van Renault en Ferrari, Montoya mag op de interesse van Red Bull Racing en Toyota rekenen. Maar volgens Whitmarsh is nog niks beslist. "Er zijn vijf opties voor volgend jaar. Raikkonen, Montoya, testcoureurs Pedro de la Rosa en Gary Paffett en GP2-coureur Lewis Hamilton."
Dit seizoen wil het nog niet zo lukken voor McLaren. Het team staat nog zonder overwinning en Raikkonen en Montoya staan op een vierde en vijfde plaats in het kampioenschap. Whitmarsh ziet dit bij de Grand Prix van Engeland veranderen. "Ik zet mijn geld op Montoya. Vorig jaar won hij op Silverstone zijn eerste race voor ons team en dat kan hij dit jaar weer."
Zouden ze eindelijk doorhebben dat ze een achterstand hebben op motorisch gebied?quote:Honda en Toyota dreigen met vertrek
De autofabrikanten zijn het nog steeds niet eens over het bevriezen van de motoren in 2008. De ruzie tussen de voor –en tegenstanders is nog altijd niet voorbij. Het lijkt er nu zelfs op dat Honda en Toyota dreigen zich terug te trekken uit de Formule 1 als ze hun zin niet krijgen.
“We hebben ons dan wel ingeschreven voor het kampioenschap van 2008, maar dat geeft nog geen garantie dat we daadwerkelijk zullen deelnemen”, klinkt het dreigend uit de mond van Nicky Fry, de teambaas van Honda. “We worden niet gedwongen om in de Formule 1 te zijn.”
“De Formule 1 is belangrijk voor ons, maar de wereld zal niet vergaan als we stoppen”, vervolgt Fry. “Mensen moeten dat begrijpen. Honda kan zich ook gaan richten op andere takken van autosport zoals rally of DTM.”
Toyota, normaal gezien de aartsrivaal van Honda, is het zowaar eens met het andere Japanse team. Toyota is pas bereid zich voor lange termijn aan de Formule 1 te binden als de FIA rekening houdt met de wensen van de autofabrikanten.
Geplaatst: 08-06-2006 (15:28:31)
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=6588quote:FIA zet bevriezing motoren door
Honda en Toyota dreigen het kampioenschap te verlaten, andere teams hebben hun onvrede meer dan eens getoond. Toch wil de FIA doorgaan met de plannen om de ontwikkeling van de motoren in 2008 stil te leggen. Dan zal er in principe drie jaar met dezelfde specificatie motoren gereden worden.
Volgens Max Mosley, de president van de FIA, was het voor de teams duidelijk dat de regels niet meer veranderd zouden worden nadat ze het akkoord voor 2008 ondertekend hadden. “Het staat duidelijk in de regels dat de motoren voor een periode van drie jaar niet ontwikkeld mogen worden. We hebben er veel over gediscussieerd, maar de regel zal niet aangepast worden.”
“We zijn niet van plan af te wijken van de regels die we op 28 maart gepubliceerd hebben. De reden is simpel, we willen de kosten voor de ontwikkeling van de motoren terugdringen.” Een alternatief voorstel van de teams wees hij af. “Dat plan was nog altijd 15 miljoen Euro per jaar duurder dan het compleet stoppen van de ontwikkeling. De huidige motoren zijn goed genoeg. Ze zijn snel en betrouwbaar.”
Geplaatst: 09-06-2006 (14:30:46)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |