cafca + 1quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:54 schreef cafca het volgende:
De do do do, de da da da (bedankt, Madmaster, voor de voorzet)
edit: voorzet die nu is weggehaald
Ik had je nog niet 'officieel' gefeliciteerd..quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:37 schreef peaceman het volgende:
Dank voor alle felicitaties in het vorige topic![]()
Neinquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:27 schreef MadMaster het volgende:
Erasure - Love To Hate You ?
quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:25 schreef Berkery het volgende:
Trio - Da da da?
Ja, eigenlijk wel, maar ik heb de cover van die single ook niet ontworpen......quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:36 schreef ranja het volgende:
Moet er dan geen kruis door het 2e hart ook
Dat was het jaar ervoorquote:Op dinsdag 11 april 2006 13:52 schreef ranja het volgende:
USA for Africa - We are the world, denk ik
Genauquote:Op dinsdag 11 april 2006 13:56 schreef bukgeit het volgende:
Dat dacht ik ook, 1985. Jeanny?
quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:09 schreef MadMaster het volgende:
Hij was de enige overlevende van een meerling (aantal weet ik niet meer)...
Het probleem met vervolgvragen is soms (niet altijd, hangt er van af) dat de eerste vragensteller het antwoord op de vervolgvraag ook weet en je dus snel een 1-2 krijgt. Dat gaat nu niet op omdat je eerst een top 40 vraag en daarna een biografie vraag over dezelfde artiest krijgt, maar bij 2 biografie of discografie vragen over dezelfde band dus wel.quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:09 schreef bukgeit het volgende:
Waarom zou je niet? Ik vind het vaak wel leuk. Maar meestal gaat het anders: het antwoord op de ene vraag lokt de volgende vraag uit.
Hoeft niet perse. Een associatie die de 2e vraagsteller heeft, hoeft niet algemeen te zijn.quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Het probleem met vervolgvragen is soms (niet altijd, hangt er van af) dat de eerste vragensteller het antwoord op de vervolgvraag ook weet en je dus snel een 1-2 krijgt. Dat gaat nu niet op omdat je eerst een top 40 vraag en daarna een biografie vraag over dezelfde artiest krijgt, maar bij 2 biografie of discografie vragen over dezelfde band dus wel.
Schot in de roos...quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:38 schreef pyl het volgende:
Q65?
quote:„Ik weet eigenlijk weinig van pop, maar ik denk dat die muziek nog in de primitieve fase zit. Zoals je in de biologie hoog ontwikkelde en minder ontwikkelde diersoorten hebt, zo is de klassieke muziek op een eindpunt gekomen, terwijl de popmuziek nog maar aan het begin zit. Wat nu gecomponeerd wordt door klassieke componisten is meestal niet om aan te horen, zo moeilijk en ontoegankelijk als het is. Bij popmuziek gaat het om eenvoudige liedjes, simpele harmonieën. Misschien kan het nog wat worden.“
In één keer goed! Je zult mij niet meer horen over die moderne jeugd!!quote:
Ja, alwéérquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:07 schreef pyl het volgende:
Toch niet wéér Charles Mingus hè?
Nee. Mevrouw bespeelde, net als Tina, wel een snaarinstrument. Ze werd vijf jaar eerder geboren ... en is nu alweer bijna twintig jaar geleden overleden ...quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:29 schreef MadMaster het volgende:
Tina Weymouth ?
Nee, niet Nico.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:39 schreef bukgeit het volgende:
Nico?
Een blaasinstrument, dacht ik.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:43 schreef bukgeit het volgende:
Nee, een toetsinstrument. Ik wist niets beters.
Zo'n RTL4 ware woensdagavondfilm?quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:47 schreef pyl het volgende:
[..]
Een blaasinstrument, dacht ik.
Nog maar een hintje: mevrouw overleed aan de gevolgen van multiple sclerose. Haar leven - en dat van haar zus - is verfilmd.
quote:
een paar ernstige ziektes, aan drugs verslaafde en vermiste dochters en je bent er.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:03 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Nee, nee een échte film. De actrice die mevrouw speelde werd dat jaar (1998) genomineerd voor een Oscar - net zoals de actrice die haar zus speelde, trouwens.
Maar mevrouws leven was tragisch, ja. Ze moest op de top van haar beroemdheid en kunnen stoppen met spelen ... Een leven geknipt voor een ware woensdagavondfilm, zou je haast zeggen.
Maak je geen zorgen. GLO, Scrutinizer, Z - en er zijn vast nog meer kandidaten.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:08 schreef MadMaster het volgende:
Ik vraag me hardop af of iemand dit hier gaat raden...
Niet opgezocht maar ik denk dat dit voor mij ook zou gelden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:15 schreef Berkery het volgende:
Ik heb 't ook opgezocht en geloof ik wel eens van die naam gehoord. Maar had 'm nooit geraden.
quote:
Whoah!! Zelfs ná het scheiden van de markt!quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:34 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Jacqueline du Pre!!
Jeetje, sorry Iggy.quote:Het helpt als je zelf de ziekte hebt...
Dat kon jij ook niet weten toch.. of je moet het jubileum topic heel toevallig hebben gelezenquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:37 schreef pyl het volgende:
[..]
Whoah!! Zelfs ná het scheiden van de markt!![]()
Iggy +1
[..]
Jeetje, sorry Iggy.
Je bent wel in de buurt...quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:43 schreef MadMaster het volgende:
Donny Osmond
quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:44 schreef MadMaster het volgende:
Alan Osmond dan?
Het gaat omquote:Mediocrity is not a punishable crime, but if it was,would be enjoying their last meal right about now. This Scottish septet, who made a truly wonderful album last year called
, has decided to parody themselves on their American debut,
. And a fine job they did, lads.
Whereaswas filled with huge hooks, loungy chord change-ups, and a fistful or two of bitingly catty lyrics,
is seriously lacking in all of that and more.
was compared to Nick Drake and Fairport Convention;
will maybe remind you of the Starland Vocal Band. These are songs so sticky they should be hanging from Ben Stiller's ear, and I don't mean that in a good way.
The band's spacey experiment in spoken word isn't a plus, and neither are the wilted bouquets of bedroom poetry. Are we still learning from the Mel Bay book of guitar? Where are the interesting chords? Only the title cut offers up something fun, and that just sounds like a glorified Hollies song.
Really,is well worth your time, but whatever an
is, it should be used to batten down the crap song hatch. Maybe next time they'll get it back together. I hope so.
en die ookquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:36 schreef pyl het volgende:
John Sebastian
Maar die dan weer nietquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:44 schreef pyl het volgende:
Maarten 't Hart mag dan een snob zijn, hij is wel een groot kenner én liefhebber van klassieke muziek.
Als hij 's nachts het bed uit moet om te urineren heeft hij wanneer het bijvoorbeeld 3:15 uur is een ander melodietje in zijn hoofd dan wanneer het bijvoorbeeld 3:16 uur is. Wel heeft hij, iedere nacht die hij om bijvoorbeeld 3:15 uur wakker wordt, steeds dat ene, zelfde melodietje van 3:15 uur in zijn hoofd.
Hoe komt dat?
Ik heb dit weetje uit zijn jongste boek, Mozart en de anderen, misschien dat dat je op weg helpt.quote:
Ha! Dat gaat een stuk vlotter!!quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:57 schreef bukgeit het volgende:
Peter Murphy van Bauhaus. Prach-tig verhaal overigens
Ik wou het net zeggen. Gelukkig refreshte ik nog een keer voor ik begon te typnquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:54 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmm ..... dat gaat niet goedkomen, vrees ik. En dat, terwijl het antwoord toch zo simpel is.![]()
In het midden van de 19e eeuw, lang na Mozarts dood in 1791, is al zijn werk gerubriceerd (feitelijk op chronologische volgorde gezet) door de Oostenrijkse musicoloog Ludwig von Köchel, en die rubricering is sindsdien bekend onder de naam Köchel Verzeichnis, afgekort KV. Elke stuk van Mozart (of het nu een opera, een pianoconcert of een mis betreft) heeft een eigen nummer, van KV 1 (een menuet voor clavecimbel, dat de kleine Wolfgang op 5-jarige leeftijd schreef) tot KV 626, het beroemde Requiem uit 1791, het laatste stuk van Mozart, dat hij naar bekend niet afkreeg omdat hij vroegtijdig overleed.
’t Hart nu bezit alle muziek van Mozart, kent al die muziek uit zijn hoofd en al die muziek zit in zijn hart. Hij heeft die hele Köchel-Verzeichnis in zich opgenomen, gaandeweg, al doende over de jaren, niet bewust. Dat gaat zover, dat wanneer hij een getal ziet (ook al is het in semislaaptoestand, midden in de nacht), hij meteen de muziek bij dat KV-nummer ook in zijn hoofd “hoort”. Als hij om 3:15 uur wakker wordt en versuft naar zijn digitale wekker staart, denkt hij aan KV 315 en "hoort" hij dus de Andante voor fluit en orkest in C, waarvan hij even later, op het toilet, de melodie al urinerend fluit. Wordt hij een minuut later wakker, dan “hoort” en fluit hij KV316, het Recitatief en de Aria ‘Popoli di Tessaglia’.
Dat is onvoorstelbaar. Afwijkend, zeker, maar ook getuigend van een grote muziekliefde.
Overigens kon in vanmiddag niet meer reageren op alle nieuwe felicitaties.. dank allemaalquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:18 schreef cafca het volgende:
Ik heb die foto wel eens eerder gezien, maar waar......
quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:22 schreef timbob het volgende:
das die vent van Four tet.
Ik neem wel even waar, met een verlate vervolgvraag:quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:26 schreef timbob het volgende:
[afbeelding]
moet er meteen weer vandoor
hit and run
Dat was toch 5:19?quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:41 schreef peaceman het volgende:
Rialto?
Ook niet. Ouder.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:46 schreef ranja het volgende:
Pet shop boys?
Da's weer 2 uur en een kwartier vroegerquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:47 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Simon & Garfunkel? (op woensdag dan)
Yabbadabbadoo!quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:49 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Of The Who, die hadden er ook een redelijk vroeg
Ow ja!quote:
Wel een zwembrilleke tegen de watersquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:00 schreef ranja het volgende:
Das geen Roger Waters
Front 242 - Tyranny for you
Geen Birgit, die was nog niet geboren toen deze dame haar eerste singles uitbracht. Nou, kleuterschool misschien net.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:38 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Met het mes op tafel is net begonnen, dus don't hold your breaths voor een reactie, gok ik
dank jequote:Op dinsdag 11 april 2006 22:00 schreef ranja het volgende:
de pompbediende. met overmacht.
MadMaster +1quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:21 schreef MadMaster het volgende:
Charlotte Sometimes van The Cure
Wat hij zegtquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:38 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Anne Clark
Wat hij zegt ik val in herhalingquote:Op dinsdag 11 april 2006 22:50 schreef timbob het volgende:
Dave clarke?
en dat zijn dan de dave clarke 5
owja...quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:29 schreef bukgeit het volgende:
The Go! Team
Dus dat 'succes' was ook maar relatief...quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:54 schreef bukgeit het volgende:
MTV-hitje met een novelty-nummer, geen top 40-notering.
Hee, wat goed! Naam?quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:56 schreef ranja het volgende:
Oh, wacht, hij van The United States of Whatever?
Nou, het nummer was echt wel succesvol hoor.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:56 schreef GLO het volgende:
[..]
Dus dat 'succes' was ook maar relatief...![]()
Tja, als je geen hit al succes noemtquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:58 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Nou, het nummer was echt wel succesvol hoor.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:29 schreef bukgeit het volgende:
The Go! Team
is dat niet van "the best song in the world" oid.. die band met jack black..quote:Op woensdag 12 april 2006 00:01 schreef bigshadow het volgende:
Ja, best een grote hit geweest toen.
Wie zien we en waar (welk nummer) maakte hij deze verschijning?
[afbeelding]
Oh, dat is mij ontgaan, doe ik een andere. Het nummer is idd tribute van Tenacious D, nummer1 deze week in de fok trivia group (geweldig tbh)quote:Op woensdag 12 april 2006 00:02 schreef bukgeit het volgende:
Die is laatst ook gevraagd - Dave Grohl. Andere?
quote:Rapper en producer Proof van, de rapformatie van
, is dinsdag doodgeschoten in een nachtclub in Detroit. Dat is bevestigd door een woordvoerder van platenmaatschappij Interscope Records. De 30-jarige Proof was een goede vriend van
.
Scrutinizer +1quote:Op woensdag 12 april 2006 00:12 schreef Scrutinizer het volgende:
D12 en Eminem
Nopequote:
Je hoort mij niet klagenquote:Ik zie nu dat er een heel groot topic loopt over de bovenstaande rapper, misschien moet ik iets langer nadenken over een vraag![]()
Ja, want omdat ik - o toeval - dat topic van a tot z zat te lezen heb ik jouw vraag gemist...quote:Op woensdag 12 april 2006 00:20 schreef bigshadow het volgende:
Tarkan
Ik zie nu dat er een heel groot topic loopt over de bovenstaande rapper, misschien moet ik iets langer nadenken over een vraag![]()
Weet je het nu?quote:Op woensdag 12 april 2006 00:34 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja, want omdat ik - o toeval - dat topic van a tot z zat te lezen heb ik jouw vraag gemist...![]()
![]()
Ik heb sowieso m'n dag niet geloof ik. Als ik weg ben komt de ene na de andere inkopper voorbij (vooral inkoppers die niemand zo gauw weet), maar zodra zit ik hier of het regent succesvolle onbekenden...quote:Op woensdag 12 april 2006 00:30 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is een Duitser, z'n echte naam is Mustafa Gündogdu en hij had een enorme hit in 1998.
quote:
Ik zal het je nog sterker vertellen: ik was Proofs cd 'Searching For Jerry Garcia' aan het draaien, toen ik in het MUZ-overzicht het topic over zijn dood zag staan...quote:
Jouw muziekleven hangt echt aan elkaar van toevallighedenquote:Op woensdag 12 april 2006 00:41 schreef GLO het volgende:
[..]
Ik zal het je nog sterker vertellen: ik was Proofs cd 'Searching For Jerry Garcia' aan het draaien, toen ik in het MUZ-overzicht het topic over zijn dood zag staan...![]()
Voor mij ookquote:Op woensdag 12 april 2006 00:40 schreef bigshadow het volgende:
En deze vraag had ik niet geweten scrut, het was wel een verrassing
Ja, ook zoiets. Hoewel dat natuurlijk net iets minder toevallig was, maar toch...quote:Op woensdag 12 april 2006 00:46 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Jouw muziekleven hangt echt aan elkaar van toevalligheden
Zeg! Ben ik net met het 666-crossword van TSE bezig...!quote:Is de duivel in je gevaren![]()
Ja, ook van moiquote:Truste bs
quote:The postage takes so long
So I got to sing this song
To let you know how I feel
What's the deal baby
I can't wait for you
And the things you make me do
My heart is ringing so I'm singing
This song for you
Idd, 't is bijna eng. We kunnen het ook synchroniciteit noemen, dat klinkt wat geruststellender...quote:Op woensdag 12 april 2006 00:59 schreef bukgeit het volgende:
En wij hadden nog akkefietjes met Solo, Trio en Mennen
Mijn god, wat een literair vernuft...quote:Op woensdag 12 april 2006 00:56 schreef Scrutinizer het volgende:
Een stukkie tekst uit die hit dan maar:
[..]
Ach ja, dance hè?quote:
Parkeren dan maar?quote:Op woensdag 12 april 2006 01:17 schreef GLO het volgende:
Tja. 't Zal wel uitdraaien op een Aha-Erlebnis, maar er daagt me werkelijk niks
Lijkt me 'n fijn plan. Dan ga ik ook een tukkie doenquote:
Horny Horny Hornyquote:Op woensdag 12 april 2006 09:18 schreef Neleos het volgende:
Mousse T
Marioquote:Op woensdag 12 april 2006 10:38 schreef bukgeit het volgende:
02 Let Me Love You van .... ?
Ik kan zo wel 3 engelse namen van nederlandse bands verzinnen, maar dat bedoel je vast niet?quote:Op woensdag 12 april 2006 11:52 schreef bukgeit het volgende:
Noem drie buitenlandse bandnamen met verwijzingen naar Nederland.
Mmm, ik had over buitenlandse heengelezen, of heb je dat erbij geëdit?quote:Op woensdag 12 april 2006 12:12 schreef bukgeit het volgende:
Yep, steden tellen ook mee.
De beste en meest volledige lijst, hoewel ik over die laatste mijn twijfels hebquote:Op woensdag 12 april 2006 12:14 schreef Neleos het volgende:
The Rembrandts
United Artists Against Apartheid (Nederlands bekendste woord in buitenland)
America (Plaatsje in Limburg)
Zoiets?
quote:Op woensdag 12 april 2006 12:15 schreef Berkery het volgende:
[..]
Mmm, ik had over buitenlandse heengelezen, of heb je dat erbij geëdit?
Knap gezien.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:17 schreef Z het volgende:
Nick Drake - Pink Moon
Oh! Ik bedoel: Aha! tja, nooit verder gekomen dan het refrein, qua blijven hangen zeg maarquote:Op woensdag 12 april 2006 09:18 schreef Neleos het volgende:
Mousse T
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |