Whoah!! Zelfs ná het scheiden van de markt!quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:34 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Jacqueline du Pre!!
Jeetje, sorry Iggy.quote:Het helpt als je zelf de ziekte hebt...
Dat kon jij ook niet weten toch.. of je moet het jubileum topic heel toevallig hebben gelezenquote:Op dinsdag 11 april 2006 16:37 schreef pyl het volgende:
[..]
Whoah!! Zelfs ná het scheiden van de markt!![]()
Iggy +1
[..]
Jeetje, sorry Iggy.
Je bent wel in de buurt...quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:43 schreef MadMaster het volgende:
Donny Osmond
quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:44 schreef MadMaster het volgende:
Alan Osmond dan?
Het gaat omquote:Mediocrity is not a punishable crime, but if it was,would be enjoying their last meal right about now. This Scottish septet, who made a truly wonderful album last year called
, has decided to parody themselves on their American debut,
. And a fine job they did, lads.
Whereaswas filled with huge hooks, loungy chord change-ups, and a fistful or two of bitingly catty lyrics,
is seriously lacking in all of that and more.
was compared to Nick Drake and Fairport Convention;
will maybe remind you of the Starland Vocal Band. These are songs so sticky they should be hanging from Ben Stiller's ear, and I don't mean that in a good way.
The band's spacey experiment in spoken word isn't a plus, and neither are the wilted bouquets of bedroom poetry. Are we still learning from the Mel Bay book of guitar? Where are the interesting chords? Only the title cut offers up something fun, and that just sounds like a glorified Hollies song.
Really,is well worth your time, but whatever an
is, it should be used to batten down the crap song hatch. Maybe next time they'll get it back together. I hope so.
en die ookquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:36 schreef pyl het volgende:
John Sebastian
Maar die dan weer nietquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:44 schreef pyl het volgende:
Maarten 't Hart mag dan een snob zijn, hij is wel een groot kenner én liefhebber van klassieke muziek.
Als hij 's nachts het bed uit moet om te urineren heeft hij wanneer het bijvoorbeeld 3:15 uur is een ander melodietje in zijn hoofd dan wanneer het bijvoorbeeld 3:16 uur is. Wel heeft hij, iedere nacht die hij om bijvoorbeeld 3:15 uur wakker wordt, steeds dat ene, zelfde melodietje van 3:15 uur in zijn hoofd.
Hoe komt dat?
Ik heb dit weetje uit zijn jongste boek, Mozart en de anderen, misschien dat dat je op weg helpt.quote:
Ha! Dat gaat een stuk vlotter!!quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:57 schreef bukgeit het volgende:
Peter Murphy van Bauhaus. Prach-tig verhaal overigens
Ik wou het net zeggen. Gelukkig refreshte ik nog een keer voor ik begon te typnquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:54 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmm ..... dat gaat niet goedkomen, vrees ik. En dat, terwijl het antwoord toch zo simpel is.![]()
In het midden van de 19e eeuw, lang na Mozarts dood in 1791, is al zijn werk gerubriceerd (feitelijk op chronologische volgorde gezet) door de Oostenrijkse musicoloog Ludwig von Köchel, en die rubricering is sindsdien bekend onder de naam Köchel Verzeichnis, afgekort KV. Elke stuk van Mozart (of het nu een opera, een pianoconcert of een mis betreft) heeft een eigen nummer, van KV 1 (een menuet voor clavecimbel, dat de kleine Wolfgang op 5-jarige leeftijd schreef) tot KV 626, het beroemde Requiem uit 1791, het laatste stuk van Mozart, dat hij naar bekend niet afkreeg omdat hij vroegtijdig overleed.
’t Hart nu bezit alle muziek van Mozart, kent al die muziek uit zijn hoofd en al die muziek zit in zijn hart. Hij heeft die hele Köchel-Verzeichnis in zich opgenomen, gaandeweg, al doende over de jaren, niet bewust. Dat gaat zover, dat wanneer hij een getal ziet (ook al is het in semislaaptoestand, midden in de nacht), hij meteen de muziek bij dat KV-nummer ook in zijn hoofd “hoort”. Als hij om 3:15 uur wakker wordt en versuft naar zijn digitale wekker staart, denkt hij aan KV 315 en "hoort" hij dus de Andante voor fluit en orkest in C, waarvan hij even later, op het toilet, de melodie al urinerend fluit. Wordt hij een minuut later wakker, dan “hoort” en fluit hij KV316, het Recitatief en de Aria ‘Popoli di Tessaglia’.
Dat is onvoorstelbaar. Afwijkend, zeker, maar ook getuigend van een grote muziekliefde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |