Dat zou goed kunnen.quote:Op maandag 10 april 2006 19:26 schreef Lortnoc het volgende:
http://www.amstelgoldrace(...)t/250_2006_groot.gif
Dit is de route van de tourversie van 250km, is die hetzelfde als wat de profs rijden?
Iddquote:
Alleen maar beter. Hoe minder goede renners hoe meer kans.quote:Op maandag 10 april 2006 19:37 schreef Lortnoc het volgende:
De bezetting is jammer genoeg vrij matig ja
Dank u, hij staat erin.quote:Op maandag 10 april 2006 19:29 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Iddgodzijdank heeft hij hem ooit al gewonnen, maar hij verdient het zo ondertussen wel weer eens
![]()
ik blijf die finish toch wel geweldig vinden, alhoewel ik hoop dat ze dit jaar niet met het hele peloton zowat beginnen onderaanmet een mannetje of 6-10 is dan veel leuker lijkt mij
wel altijd heel raar om te zien dat de laatste kilometer ongeveer onderaan de Cauberg is en dat dan iedereen nog heel rustig blijft zitten en pas 500/600 meter voor het einde het losbarst of iets
echt heel mooi
![]()
edit: dit is het kaartje van het parcours wat op de site van de Gold Race staat (in PDF). Heb het even ietsje vergroot (anders was het echt niet duidelijk, dus gewoon even op klikken
), misschien handig voor in de OP
![]()
[afbeelding]
ik zag Sanchez niet op een startlijst staanquote:Op maandag 10 april 2006 19:50 schreef icebliss het volgende:
Ik zet in op Sanchez (Euskatel), winnaar van twee ritten in de Ronde van het Baskenland. Hij reed op een steile helling Rebellin lachend voorbij en won vervolgens de etappe.
En boogerd tweede natuurlijk![]()
Ik las dat ook Flecha aan de start zal staan in de AGR, dat wordt helemaal een luxe knecht. Erik Dekker zal wel een vrijbuitersrol krijgen, waarbij hij met nog 60 kilometer te gaan een ontsnapping zal moeten opzetten. Thomas Dekker, Weening en Posthuma voor een vroege ontsnapping. Boogerd om met de toppers in de finale mee te gaan. Daarnaast nog Freire mocht er een grote groep aan de finish komen.quote:Op maandag 10 april 2006 19:45 schreef Pedroso het volgende:
Ik ga voor Thomas Dekker. Rabobank komt met een topbezetting aan de start. Thomas Dekker in een vrije rol en als beschermde renners Erik Dekker, Boogerd en Freire en als superknecht Weening (ook Posthuma kan goede dingen doen). De concurrentie zal vooral uit spaanse heok komen.
Ik wel, op alle sites waarop ik heb gekeken. Hij gaat zeker een goede kans maken, net als Valverde.quote:Op maandag 10 april 2006 19:51 schreef Falco het volgende:
[..]
ik zag Sanchez niet op een startlijst staan
Idd, het is echt keren en draaien in de Gold Race. Boogerd heeft wat dat betreft echt een voorsprong op de rest qua parcourskennis.quote:Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef komrad het volgende:
Sanchez moet wel eerst alle bochten overleven he
Hmm oke, das wel weer zo. Tof dat ie toch meedoet iigquote:Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef komrad het volgende:
Sanchez moet wel eerst alle bochten overleven he
daar heb je op de cauberg alleen niets meer aanquote:Op maandag 10 april 2006 19:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Idd, het is echt keren en draaien in de Gold Race. Boogerd heeft wat dat betreft echt een voorsprong op de rest qua parcourskennis.
dat moet de tactiek zijn ja. Boogerd kan dan ook nog gemakkelijk tweede worden.quote:Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
Rabo moet niet achter hun eigen renners aangaan. Gewoon Dekker, Dekker en Flecha aan laten vallen. En dan de overige teams het werk doen.
dat mag maar dan moet hij wel winnenquote:Op maandag 10 april 2006 20:02 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat moet de tactiek zijn ja. Boogerd kan dan ook nog gemakkelijk tweede worden.
Als Boogerd geen tweede wordt, stelt hj me ernstig teleur
Idd. Beste tactiek lijkt me. En Boogerd uitspelen voor de tweede plaatsquote:Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
Rabo moet niet achter hun eigen renners aangaan. Gewoon Dekker, Dekker en Flecha aan laten vallen. En dan de overige teams het werk doen.
Ben ik het mee eens. Eigenlijk was de koers altijd spannender toen er nog het stuk door België was. Nu is het té zwaar op het einde, waardoor iedereen afwacht en je juist een grote groep in de finale krijgt.quote:Op maandag 10 april 2006 21:44 schreef Perico het volgende:
Toch denk ik dat de organisatie, ondanks dat het een supervondst was om de finish op de Cauberg te leggen, al jaren dezelfde denkfout maakt. Men heeft moeite om afscheiding te krijgen en inderdaad, theoretisch gezien krijgen de renners de 3 lastigste hellingen hier in Limburg alledrie in de finale: Gulpenerberg, Eyserbosweg, Keutenberg.
Maar om Marc Sergeant te quoten tegen Wuyts: vergeet allemaal die bergskes en percentages maar, het gaat om het verschil wat je na de top kunt maken, of daarna een goede weg volgt, om het verschil te maken en tanden bij te schakelen.
En vraag het maar aan de renners, wat is het belangrijkste karakter van de Gold Race? Dat je op 50 vierkante kilometer rijdt en geen idee hebt welke kant je op moet richting finish, wat bij alle andere koersen duidelijk is. Over de hellingen heeft niemand het, omdat iedereen die kan verteren.
Toch zijn er stukken hier die veel beter tot hun recht komen in de finale. De Bergseweg bijvoorbeeld, nu al na 48 kilometer. Da's een klim van 3 km waarvan de eerste kilomoter steil is, recht omhoog zonder bocht en de laatste 2 vals plat. Maar wel een heel open plateau waar de wind altijd straf tegen staat.
Zo heb je ook de Heerlerbaan, die ook in het open veld ligt, altijd wind tegen. Lange weg, redelijk klimmend... van hieruit zou je naar Simpelveld of Eys kunnen rijden, direct.
Op dit soort wegen kun je wel het verschil maken a la Vlaamse koersen. De beslissing valt in Vlaanderen nu al 2 keer in de afdaling van de Valkenberg, omdat die zich daarvoor goed leent...
Rabo moet zich maar eens laten rijden. Eigen iniatief pakt eigenlijk nooit goed uit. Boogerd en Freire al eens laten stranden. Een derde plaats voor Boogerd zou al mooi zijn. In T. Dekker geloof ik nog niet zo, of hij moet een pakketje hebben gehad.quote:Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
Niet? Wel jammer. Is toch ook al aardig in vorm denk ik.quote:Op maandag 10 april 2006 23:29 schreef Bartoli het volgende:
Ivan Basso start niet
Er er altijd wel iemand die Boogerd erop legt in een sprint bergop.quote:Op maandag 10 april 2006 23:34 schreef Zwansen het volgende:
Beter voor Boogerd.
quote:Cunego, Kirchen, van Petegem, Dekker, Kroon, Pozatto en nog meer. Hetgene je tussen haakjes zet is het belangrijkst (vorm). Wie van de explosieve klimmers piekt het beste naar de AGR? Aangezien het voor Boogerd een thuiswedstrijd is, zal hij er alles aan doen om er mentaal en fysiek te staan, voor de andere intrinsiek straffere mannen is dat natuurlijk nog maar de vraag. Meestal is er wel een die ze op een rijtje heeft en Boogie er dan oplegt.
Is het vandaag dan 12 maart?quote:Op maandag 10 april 2006 23:46 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Er er altijd wel iemand die Boogerd erop legt in een sprint bergop.
zoals Le Coq het vandaag op 2cycle verwoordde![]()
[..]
Het probleem is dat dat niet meteen de meest geschikte afwerkers zijn als je met een groepje de Cauberg gaat opsprinten.quote:Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
vergeet het maar de belgen gaan geen rol spelen. Van Petegem rijdt wel mee maar zie ik hooguit top 15 rijden. Leukemans vind ik niet zo goed als verleden jaar toen die 7e werd dus dat valt af te wachten/ Baguet en Nuyens in dienst van Bettini dus die sowieso niet en Gilbert tsja hij moet het in echte klassiekers ook nog maar eens gaan bewijzenquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:46 schreef Postlezer het volgende:
Ik hoop dat Van Petegem nog eens meedoet, al is hij niet meer explosief genoeg op de heuvels.
Dan maar als Belg hopen op Baguet, Leukemans, Nuyens of Gilbert.
tja... dat dacht ik dus ook al, spijtig.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:32 schreef Bartoli het volgende:
[..]
vergeet het maar de belgen gaan geen rol spelen. Van Petegem rijdt wel mee maar zie ik hooguit top 15 rijden. Leukemans vind ik niet zo goed als verleden jaar toen die 7e werd dus dat valt af te wachten/ Baguet en Nuyens in dienst van Bettini dus die sowieso niet en Gilbert tsja hij moet het in echte klassiekers ook nog maar eens gaan bewijzen
Mario zou kunnen maar dan moet die wel alleen weggeraken of met een groepje om kort te eindigen. In een sprintje bergop ook kansloos. Ik zie jammer genoeg niet echt een belg die de Amstel kan winnen laat staan top 5 te rijden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:10 schreef Postlezer het volgende:
[..]
tja... dat dacht ik dus ook al, spijtig.
Misschien Mario Aerts wel, die is in vorm?
Bronquote:Peter Van Petegem is onzeker voor de Gold Race van zondag. Mogelijk laat hij zich meteen na de Scheldeprijs opereren aan een cyste aan zijn zitvlak en komt hij niet aan de start in Nederland.
Waarschijnlijk ook niet zoveel interesse. Bij de meeste Belgen trouwens, de kassei-mannen kunnen er weinig gaan doen en de Leukemans-types zien het ook vooral als voorbereiding op L-B-L.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:17 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Van Petegem heeft er ook weinig te zoeken
Leukemans reed niet echt overtuigend in Baskenland vond ik.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook niet zoveel interesse. Bij de meeste Belgen trouwens, de kassei-mannen kunnen er weinig gaan doen en de Leukemans-types zien het ook vooral als voorbereiding op L-B-L.
Twee jaar geleden was 'ie wel goed omdat 'ie toen een weekje te laat piekte. Dat was het toen ook alweer. Het moet natuurlijk niet langer duren als een week hé.......quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:22 schreef rubbereend het volgende:
van Petegem heeft hem één keer gemotiveerd gereden volgens mij, toen hij de RVV en P-R had gewonnen en toen was het ook niet veel.
Toen was vooral de media gemotiveerd, Van Petegem zelf had zijn doelen al lang bereikt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:22 schreef rubbereend het volgende:
van Petegem heeft hem één keer gemotiveerd gereden volgens mij, toen hij de RVV en P-R had gewonnen en toen was het ook niet veel.
en adel verplichte een beetje omdat hij de WB toen leide en mischien in de AGR nog wat punten kon sprokkelenquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Toen was vooral de media gemotiveerd, Van Petegem zelf had zijn doelen al lang bereikt.
de laatste jaren is het parcours ook flink verzwaard in tegenstelling tot een jaar of 15 geleden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:33 schreef Zwansen het volgende:
Je kunt een hoop zeggen over de Amstel maar het zijn toch altijd hele grote namen die hier op het podium rijden.
Armstrong, Bettini, zabel, Vinokourov, Rebellin, Boogerd, Dekker, Di Luca, Bartoli, Museeuw.
als er normaal camerabeeld is dan zal er gewoon weer gedemareerd worden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:39 schreef -skippybal- het volgende:
Ik hoop wel dat het een beetje hetzelfde word als andere eendagswedstrijden dit jaar. Vroeg aanvallen dus. Niet weer met iets van 100 man naar de finish rijden![]()
quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als er normaal camerabeeld is dan zal er gewoon weer gedemareerd worden.
Dat heeft Boonen dus al niet, die heeft al verschillende keren gezegd dat die hele Pro-Tour en bijhorend truitje hem kan gestolen worden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en adel verplichte een beetje omdat hij de WB toen leide en mischien in de AGR nog wat punten kon sprokkelen
Idd, maar goed. De Wereldbeker is wat mij betreft qua aanzien nog steeds meer waard dan de Pro-Tour.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat heeft Boonen dus al niet, die heeft al verschillende keren gezegd dat die hele Pro-Tour en bijhorend truitje hem kan gestolen worden.
dat zeker en voor de Pro Tour kan je het hele jaar door punten halen en voor de WB moest je een aantal tijdvlakken pieken en de wedstrijden kiezen die je liggen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Idd, maar goed. De Wereldbeker is wat mij betreft qua aanzien nog steeds meer waard dan de Pro-Tour.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[afbeelding]
Heb ik gewonnen door op de Fietsrai op de Tacx de Cauberg te beklimmen
Ik denk dat ik het maar ga dragen op de rollenbank ofzoquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:54 schreef -skippybal- het volgende:
Tering, daar durf je toch niet in te fietsen... Echt te lelijk![]()
Ik dacht dat Leukemans juist vooral gemotiveerd was voor de AGR, omdat hij vond dat dat parcours hem beter lag?quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook niet zoveel interesse. Bij de meeste Belgen trouwens, de kassei-mannen kunnen er weinig gaan doen en de Leukemans-types zien het ook vooral als voorbereiding op L-B-L.
Baguetquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
De laatste 30 jaar hebben er ook maar 2 gewonnen en buiten die 2 (Museeuw en Van Lancker) kan ik me ook geen enkele Belg herinneren die ooit meedeed voor de overwinning.
En daarmee wil je ook niet naar de streep gaan, die sprint met de beste mee bergop.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
Baguet
AGR is ook zijn voornaamste doel van dit voorjaar.
Niks is beter als naar Limburg zelf komenquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:40 schreef Zwansen het volgende:
Nog nooit zo'n spannende Amstel gezien zeg. Alleen die vaste beelden om de Cauberg, en maar wachten op de renners. Toen zag je opeens Boogerd die op kop reed. 10 seconden later werd ie tweede.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:52 schreef Postlezer het volgende:
[..]
En daarmee wil je ook niet naar de streep gaan, die sprint met de beste mee bergop.
VDB komt ook aan de startquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:46 schreef Postlezer het volgende:
Ik hoop dat Van Petegem nog eens meedoet, al is hij niet meer explosief genoeg op de heuvels.
Ja in de Ruta del Sol alleenquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:41 schreef Postlezer het volgende:
[..]
Die heeft massaspurts bergop gewonnen he![]()
Nuyens rijdt ook niet mee, die heeft het wel gehad met het voorseizoen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:46 schreef Postlezer het volgende:
Te weinig? E. Dekker, T. Dekker, M. Boogerd, O. Freire, P. Weening... Zijn allemaal renners die als het moeten willen werken hoor... Vorig jaar werkte Boogerd zelfs voor Freire.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:26 schreef The_Hives het volgende:
Ik vrees voor te weinig knechten bij Rabo, tenzij nu ineens een paar van die mannen die nu vinden dat ze kanshebber zijn zich schikken in een andere rol.
Precies. En Boogerd heeft ook al genoeg voor Freire én Dekker gewerkt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Verschil tussen Thomas Dekker en Karsten Kroon is dat Thomas Dekker dit jaar al een grote overwinning geboekt heeft met Boogerd en Freire in de rol van knecht.
Heeft in Parijs-Nice zijn schouder gebroken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:31 schreef JelleS het volgende:
Waarom doet Celestino eigenlijk niet mee?
reed hem eerst wel alleen de laatste 2 jaar niet ofzoquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:43 schreef Zwansen het volgende:
Boogie rijdt nooit de Waalse Pijl.
Ooit wel eens bij de 1e 10 gereden dan?quote:Op woensdag 12 april 2006 00:07 schreef Bartoli het volgende:
[..]
reed hem eerst wel alleen de laatste 2 jaar niet ofzo
Boogerd mag LBL ook nog winnen, verder is het okquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:28 schreef Ericr het volgende:
Michael wint, punt uit! Valverde en Bettini mogen alles er na winnen, als Boogerd zondag maar als eerste over de finish komt.
Ja, 3 keer. Toen Boogerd goed was in de Waalse Pijl bleef er altijd een groepje met koplopers vooruit, toen hij besloot de Waalse Pijl niet meer te rijden kreeg je ineens twee keer achter elkaar een sprint op de muur van Huyquote:Op woensdag 12 april 2006 00:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ooit wel eens bij de 1e 10 gereden dan?
Valverde is zeker een kanshebber. Ik vraag me alleen wel af of hij inmiddels voldoende terreinkennis heeft.quote:Op woensdag 12 april 2006 00:28 schreef Perico het volgende:
Het is bijzonder goed voor de Amstel Gold Race als Valverde gaat winnen.
En verdiend
Echavarri kwam hier al met Perico en Indurain naartoe, nu mag de voortzetting van de ploeg eindelijk wel eens oogsten na zoveel jaar. De spurt op de Cauberg heeft 'ie in het Baskenland gedemonstreerd, die zal legendarisch zijn.
Valverde!
![]()
Ik stem voor een monument op die plek. Een gedenksteen met bijvoorbeeld als tekst "Hier demareerde Boogerd op 16-4-2006 voor de xde keer in x Amstel Gold Races. Met deze keer eindelijk als resultaat dat hij won."quote:Op woensdag 12 april 2006 13:01 schreef Perico het volgende:
Wat ik me afvraag, is of Boogerd een receptie krijgt, een herinneringsmedaille, of dat er misschien een wave in het peloton opgaat, als hij voor de tiende keer demarreert op de Eyserbosweg op dezelfde plek...
quote:Op woensdag 12 april 2006 13:01 schreef Perico het volgende:
Wat ik me afvraag, is of Boogerd een receptie krijgt, een herinneringsmedaille, of dat er misschien een wave in het peloton opgaat, als hij voor de tiende keer demarreert op de Eyserbosweg op dezelfde plek...
Ik denk niet dat je Rebellin hoeft te vrezen, hij heeft in Baskenland een rib gebroken, en het is nog niet zeker of hij meedoetquote:Op dinsdag 11 april 2006 23:39 schreef thettes het volgende:
Ik vrees weer voor Rebellin, maar ook ik hoop op Boogerd natuurlijk
AGR, Waalse Pijl en LBL alledrie dit jaar?
ja dacht van welquote:Op woensdag 12 april 2006 00:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ooit wel eens bij de 1e 10 gereden dan?
Dat hoorde ik ook vandaag op de Belg ja, wel jammer maar Boogerd z'n kansen nemen alleen maar toe lijkt het.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je Rebellin hoeft te vrezen, hij heeft in Baskenland een rib gebroken, en het is nog niet zeker of hij meedoet![]()
Er is er altijd wel ene die hem op de Cauberg erop legt. Type Valverde ofzoquote:Op woensdag 12 april 2006 21:05 schreef JelleS het volgende:
Geen Rebbelin, geen celestino, geen di luca. Dit moet die eigenlijk wel winnen, helaas zal het dan ook de boeken in gaan als de overwinning zonder de andere favorieten.
nogmaals, ik ben met de nederlandsche stroomtrein maatschappij in onderhandeling over een spoor + overgang op de top van de eyserboswegquote:Op woensdag 12 april 2006 21:17 schreef placebeau het volgende:
Dit jaar zou het wel eens aan samuel sanchez kunnen zijn om voor Boogerd te eindigen.
Naam is er wel toepasseljk voor ja: Eiserbahnenboschweg.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:19 schreef komrad het volgende:
[..]
nogmaals, ik ben met de nederlandsche stroomtrein maatschappij in onderhandeling over een spoor + overgang op de top van de eyserbosweg
DP.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:31 schreef komrad het volgende:
koos gaat sowieso goed de laatste weken
Z'n tijdrit was wel boven verwachting goed, hoor.quote:Op woensdag 12 april 2006 02:15 schreef rubbereend het volgende:
Valverde rijdt nu mee met terrein kennis en zal meedoen maar tis nog te vroeg denk ik, bovendien was hij de laatste dagen in Baskenland de grote vorm wat kwijt.
hij reed op zn gemak mee omhoog in het Baskenland en bij die etappe die finnishte best op die Sanchez won ging hij ook goed mee, werd 2equote:Op donderdag 13 april 2006 13:50 schreef Zwansen het volgende:
Rebellin is al wel 34... Hopelijk is zijn explosiviteit al wat afgenomen...
Wat was er toen, ik heb het toen namelijk gemistquote:Op donderdag 13 april 2006 18:06 schreef pfaf het volgende:
Nu maar hopen dat het niet weer zo'n farce wordt als vorig jaar.![]()
Eén en al mist, waardoor alleen de laatste 500 meter in beeld gebracht kon worden. Voor zondag wordt er zwaar bewolkt weer voorspeld.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:21 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Wat was er toen, ik heb het toen namelijk gemist
Dit weekend wordt het beter weer.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:40 schreef Zwansen het volgende:
Wind en regen is alleen maar in het voordeel voor Rabo.
quote:Rebellin start met gebroken rib 12-04-2006
Davide Rebellin start zondag met een gebroken rib in de Amstel Gold Race. De Italiaan die twee jaar geleden nog de Amstel Gold Race en Luik- Bastenaken-Luik won heeft bij een val in de vierde rit van de Ronde van het Baskenland deze breuk opgelopen. ,,De pijn is te harden", aldus de 34-jarige kopman van Gerolsteiner. ,,Ik maak donderdag nog een lange training en zal me daarna nog eens laten onderzoeken. Als er geen complicaties zijn, ga ik gewoon van start."
De verwachtingen voor dit weekend zijn redelijk goed dacht ik. Dus wat dat betreft zal het allemaal wel mee gaan vallen.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:39 schreef Perico het volgende:
Het waait hier nu als een gek in Zuid-Limburg en al 2 dagen ziet het inktzwart, is het koud en zit ik te godveren dat het nog steeds winter is. Als ik met dit weer op de Bergseweg ga staan om 11 uur zondagmorgen dan waai ik helemaal horendol daar, met 20 km open land links-rechts om je heen..
(de voorpret is er niet dus)
En dan hebben we ook beeldenquote:Op donderdag 13 april 2006 20:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
De verwachtingen voor dit weekend zijn redelijk goed dacht ik. Dus wat dat betreft zal het allemaal wel mee gaan vallen.
ik wil wel maar gaat niet lukken denk ik zo maarquote:Op vrijdag 14 april 2006 08:37 schreef zjroentje het volgende:
Denk dat ik dit jaar ook maar weer eens langs het parcours ga staan.
Thuis of zo, AGR is geen koers voor hem. Nog niet in ieder geval.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:54 schreef Modus het volgende:
Waar is Boonen?
Was het vanochtend mistig, hier in Tilburg welquote:Op zaterdag 15 april 2006 12:02 schreef Professional het volgende:
Valkenburg
Zit nu op me werk, en hier komen ze ook al de hele dag langs.
"Heeft u toilet, heeft u een routekaart?"
Leuk heel weekend topdrukte
Ik ook.quote:
en die mag ik dan opdrinken als hij niet wint ??quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:36 schreef thaleia het volgende:
Uitzending begint weer ergens tussen 12 en 1 neem ik aan?
Ik heb 'n kratje Brand ingezet op Thomas Dekker
Dat is omdat in PR en RVV het dikwijls zo is dat de beste in koers ook wint.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik ook.
Mooie aan dit soort koersen is dat er veel kanshebbers zijn. Er is veel minder sprake van 1 uitgesproken favoriet dan in Vlaanderen en Roubaix.
quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:23 schreef placebeau het volgende:
[..]
Dat is omdat in PR en RVV het dikwijls zo is dat de beste in koers ook wint.
Bij de AGR wordt de beste in koers al eens tweede
Eerder richting 14.00 denk ik.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:36 schreef thaleia het volgende:
Cool, het id van dat nieuwsbericht is hetzelfde als de userid van dolle_hond.quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Cool, het id van dat nieuwsbericht is hetzelfde als de userid van dolle_hond.
Dit gaat wel ver Arceequote:Op zaterdag 15 april 2006 18:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Cool, het id van dat nieuwsbericht is hetzelfde als de userid van dolle_hond.
En weer dat verknaaide 4:3 formaatquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:50 schreef Perico het volgende:
Wat me wel tegenvalt van de NOS is, dat ze grafisch zo beperkt zijn al sinds de oertijd. Bij de Belg zie je profielen van alle hellingen en het systeem van aftellen van hoeveel kilometer het is tot een volgend obstakel. Verder dan plaatsnamen in beeld komt men bij de NOS niet, of Keutenberg >22% ..
ik heb toch geen breedbeeld tvquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:08 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
En weer dat verknaaide 4:3 formaat![]()
Maar het is ook mooier op normale tv'squote:
is me nooit opgevallen iigquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:09 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Maar het is ook mooier op normale tv's![]()
Laatst bij de RvV had je op de Belg 16:9, en de NOS vond het weer nodig om dat te gaan verneuken naar 4:3..... Minder beeld en veel minder scherp was het gevolg.quote:
de sloot in met die motor danquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:13 schreef -skippybal- het volgende:
Morgen Herbert trouwens weer op de motor??![]()
quote:
die schikt zich in de rol van knechtquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:36 schreef thaleia het volgende:
Jammerquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:22 schreef Bartoli het volgende:
alleen morgenvroeg regen erna droog
Was zo prachtig vorig jaar, het bleef zo ouderwets lang spannend wie er op zou duiken aan de meetquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:32 schreef 4-elements het volgende:
Zolang het maar niet weer mistig is...
Ze zijn wel met 3 man sterk Mart Herbert en Maarten maar wie weet is het good old days gevoel van Mart groot en kruipt hij achterop de motor, ennne hij is er al bijna een keer afgereden bewust op de cauberg door P.Pquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:13 schreef -skippybal- het volgende:
Morgen Herbert trouwens weer op de motor??![]()
Dat was Boogerd toen, helaas duurde dat niet lang.quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
Was zo prachtig vorig jaar, het bleef zo ouderwets lang spannend wie er op zou duiken aan de meet
Sterke bezetting jaquote:Op zondag 16 april 2006 00:04 schreef maril het volgende:
[..]
Ze zijn wel met 3 man sterk Mart Herbert en Maarten maar wie weet is het good old days gevoel van Mart groot en kruipt hij achterop de motor, ennne hij is er al bijna een keer afgereden bewust op de cauberg door P.P
Is dat zo dan ? Volgens mij niet. Al zijn er veel meer die denken dat ze kanshebber zijn ...quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik ook.
Mooie aan dit soort koersen is dat er veel kanshebbers zijn. Er is veel minder sprake van 1 uitgesproken favoriet dan in Vlaanderen en Roubaix.
De VRT neemt tegenwoordig trouwens alles al op in "digitale kwaliteit" las ik. Nu merk je daar op je gewone kabeltv niks van (want daar wordt dat weer omgezet in analoog) , maar het zegt toch wel wat qua verschil in "kwaliteit" van de beelden tussen beide zenders. (en zeggen dat de Vlaamse openbare omroep werkt met nog geen kwart van het budget van de Nederlandse omproepen ...)quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:50 schreef Perico het volgende:
Wat me wel tegenvalt van de NOS is, dat ze grafisch zo beperkt zijn al sinds de oertijd. Bij de Belg zie je profielen van alle hellingen en het systeem van aftellen van hoeveel kilometer het is tot een volgend obstakel. Verder dan plaatsnamen in beeld komt men bij de NOS niet, of Keutenberg >22% ..
Op dat gebied wel ja. Maar ze hebben dan ook meer wedstrijden om uit te zenden.quote:Op zondag 16 april 2006 08:54 schreef maril het volgende:
Zie dat de wedstrijd Nederland - Belgie alweer begonnen is, natuurlijk doen de belgen het weer beter!![]()
zou ff va 13.00 kijken misschien komen ze dan al en is de wedstrijd va 14.00 te zien.quote:Op zondag 16 april 2006 08:57 schreef Damzkieee het volgende:
Ik vind het jammer dat het pas vanaf 14.00 uitgezonden wordt. Wil altijd het liefst van zo vroeg mogelijk kijken
Nee door die lange lummel uit Amstelveen destijds ploegleider van de beste nederlandse wielerploeg,quote:Op zondag 16 april 2006 02:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Sterke bezetting ja![]()
En is 'ie eraf gereden door Piet Paulusma![]()
Veel plezier!quote:Op zondag 16 april 2006 10:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Toch maar weer de plannen bijgesteld, moet nog wat voorbereiden voor de 300 van morgen, dat wordt dus maar 2x de AGR zien, als ze in de buurt komen.
Gelijk heeft hij. Ik geef hem meer kans dan ongeleid projectiel Boogerd. Hopelijk kent Boogerd morgen zijn plaats bij Rabo. Freire en Thomas Dekker zijn de mannen die het af moeten maken, niet Boogerd.quote:Op zondag 16 april 2006 03:00 schreef rubbereend het volgende:
omg Thomas Dekker in het AD dat hij geen knecht wil zijn voor de AGR
Boogerd wint toch niet, hij moet zijn plaats kennen, zeker na zijn blessure. Boogerd gaf ook al aan dat Freire het vandaag moet gaan afmaken. Het is dan te hopen dat Boogerd de tactiek niet gaat frustreren met zijn gebrek aan koersinzicht.quote:Op zondag 16 april 2006 11:33 schreef komrad het volgende:
ik heb er zin in, Thomas Dekker meer kopman dan Boogie, geloof je het zelf
Thomas Dekkerquote:Op zondag 16 april 2006 11:33 schreef komrad het volgende:
Zou alleen maar terecht zijnquote:Op zondag 16 april 2006 11:33 schreef komrad het volgende:
Wat heb je tegen Thomas Dekker?quote:
Ik kan het niet onderbouwen maar als ik hem zie of hoor draait mijn maag om.quote:Op zondag 16 april 2006 11:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wat heb je tegen Thomas Dekker?
Zal Wuyts wel zijn , maar hw zit Dijkstra op de motor.quote:Op zondag 16 april 2006 11:51 schreef komrad het volgende:Dijkstra
wie doen het commentaar voor de VRT??
Dijkstra zal wel op de motor zitten, dus zo vaak zul je 'm niet horen.quote:Op zondag 16 april 2006 11:51 schreef komrad het volgende:Dijkstra
wie doen het commentaar voor de VRT??
Wanneer wordt de aankomst verwacht?quote:Op zondag 16 april 2006 11:50 schreef Ambrosius het volgende:
Van 12.55 tot 13.30 is er op de NOS iig een voorbeschouwing, vanaf 14.00 live met Dijkstra, Ducrot én Smeets.
quote:Op zondag 16 april 2006 11:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wanneer wordt de aankomst verwacht?
quote:Op zondag 16 april 2006 10:46 schreef Ambrosius het volgende:
De finish wordt trouwens iets na 16.30 verwacht.
half 5quote:Op zondag 16 april 2006 11:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wanneer wordt de aankomst verwacht?
Jean is leuk voor de avondetappe, maar is ook geen commentator...quote:Op zondag 16 april 2006 12:13 schreef -skippybal- het volgende:
Ik wil Jean NellisenPrachtig toen die een aantal jaar geleden het parcours niet op mocht
![]()
Smeets zei op de Belgische radio dat het de Nederlanders niets kon schelen of nu Kroon of Rebellin won.quote:Op zondag 16 april 2006 12:15 schreef The_Hives het volgende:
Wat is die Smeets trouwens een duitser. Op Belgische teletekst de eigen Nederlanders af te zeiken en de belgen op te hemelen
. De situatie vergelijken met schaatsen
Wat the fuck heb je dan als commentator op de Nederlandse televisie te zoeken
Dat is echt het probleem ja. " Totschnig, die kent u niet..."quote:Op zondag 16 april 2006 12:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Smeets moet gewoon voor zichzelf spreken. Nog liever heb ik dat hij gewoon helemaal zijn bek dicht houdt de komende 95 jaar.
Ben het helemaal met je eens het Cynisme van Smeets word toch niet begrepen! en daarbij ben ik niet van plan om mijn vanmiddag op te winden met de Smeetshaters hiero, wens jullie veel plezietr allemaal, ik houd mij alleen bij het wielrennen niet bij de commentatorsquote:
wat hij zei over Nederlandse wielrenners en het Nederlandse wielerpubliek was geen cynisme. In zijn wereldje is dat echt zo...quote:Op zondag 16 april 2006 12:55 schreef maril het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens het Cynisme van Smeets word toch niet begrepen!
quote:Op zondag 16 april 2006 12:56 schreef Leatherface het volgende:
Smeets vertelt de laatste tijd wel vaak feitelijke onwaarheden en presenteert zijn mening te vaak als de waarheid.
I rest my case.
Hij heeft ook gewoon gelijkquote:Op zondag 16 april 2006 12:57 schreef The_Hives het volgende:
[..]
wat hij zei over Nederlandse wielrenners en het Nederlandse wielerpubliek was geen cynisme. In zijn wereldje is dat echt zo...
quote:
dat was dan ook inderdaad het enige waar hij gelijk in had.quote:Op zondag 16 april 2006 12:58 schreef -skippybal- het volgende:
Hij had natuurlijk wel gelijk dat de AGR geen echte klassieker is![]()
Wie?Wat?Waar?quote:Op zondag 16 april 2006 13:01 schreef kawotski het volgende:
dus Bettini als eerste over de streep..
16:30 ongeveerquote:Op zondag 16 april 2006 13:04 schreef placebeau het volgende:
hoe laat wordt de aankomst verwacht?
ongeveer
Alweer?? P-R toch ook al?? Hoe mis je die steeds?quote:
PR heb ik gelukkig nog een groot stuk van gezien.quote:Op zondag 16 april 2006 13:05 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Alweer?? P-R toch ook al?? Hoe mis je die steeds?
Juist, dat is de voornaamste irritatie bij Smeets. Hij pretendeert de grote kenner te zijn en dat straalt er ook voortdurend vanaf. De doorsnee tv-kijker weet er echter veel meer vanaf dan Smeets.quote:Op zondag 16 april 2006 12:54 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat is echt het probleem ja. " Totschnig, die kent u niet..."Spreek voor jezelf.
let maar op, net als in Zurich, schiet ff uit z'n pedaal en rijdt alles erafquote:
yep ik irriteer me er ook altijd mateloos aan dat ik als kijker bijvoorbeeld een demarage zie va n een renner. Duidelijk in beeld en dat ik dan een kwartier kan wachten voordat mart en co het eindelijk door hebben. En dan lopen ze te kutten dat de regie de demarage gemist heeftquote:Op zondag 16 april 2006 13:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Juist, dat is de voornaamste irritatie bij Smeets. Hij pretendeert de grote kenner te zijn en dat straalt er ook voortdurend vanaf. De doorsnee tv-kijker weet er echter veel meer vanaf dan Smeets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |