Dat zou goed kunnen.quote:Op maandag 10 april 2006 19:26 schreef Lortnoc het volgende:
http://www.amstelgoldrace(...)t/250_2006_groot.gif
Dit is de route van de tourversie van 250km, is die hetzelfde als wat de profs rijden?
Iddquote:
Alleen maar beter. Hoe minder goede renners hoe meer kans.quote:Op maandag 10 april 2006 19:37 schreef Lortnoc het volgende:
De bezetting is jammer genoeg vrij matig ja
Dank u, hij staat erin.quote:Op maandag 10 april 2006 19:29 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Iddgodzijdank heeft hij hem ooit al gewonnen, maar hij verdient het zo ondertussen wel weer eens
![]()
ik blijf die finish toch wel geweldig vinden, alhoewel ik hoop dat ze dit jaar niet met het hele peloton zowat beginnen onderaanmet een mannetje of 6-10 is dan veel leuker lijkt mij
wel altijd heel raar om te zien dat de laatste kilometer ongeveer onderaan de Cauberg is en dat dan iedereen nog heel rustig blijft zitten en pas 500/600 meter voor het einde het losbarst of iets
echt heel mooi
![]()
edit: dit is het kaartje van het parcours wat op de site van de Gold Race staat (in PDF). Heb het even ietsje vergroot (anders was het echt niet duidelijk, dus gewoon even op klikken
), misschien handig voor in de OP
![]()
[afbeelding]
ik zag Sanchez niet op een startlijst staanquote:Op maandag 10 april 2006 19:50 schreef icebliss het volgende:
Ik zet in op Sanchez (Euskatel), winnaar van twee ritten in de Ronde van het Baskenland. Hij reed op een steile helling Rebellin lachend voorbij en won vervolgens de etappe.
En boogerd tweede natuurlijk![]()
Ik las dat ook Flecha aan de start zal staan in de AGR, dat wordt helemaal een luxe knecht. Erik Dekker zal wel een vrijbuitersrol krijgen, waarbij hij met nog 60 kilometer te gaan een ontsnapping zal moeten opzetten. Thomas Dekker, Weening en Posthuma voor een vroege ontsnapping. Boogerd om met de toppers in de finale mee te gaan. Daarnaast nog Freire mocht er een grote groep aan de finish komen.quote:Op maandag 10 april 2006 19:45 schreef Pedroso het volgende:
Ik ga voor Thomas Dekker. Rabobank komt met een topbezetting aan de start. Thomas Dekker in een vrije rol en als beschermde renners Erik Dekker, Boogerd en Freire en als superknecht Weening (ook Posthuma kan goede dingen doen). De concurrentie zal vooral uit spaanse heok komen.
Ik wel, op alle sites waarop ik heb gekeken. Hij gaat zeker een goede kans maken, net als Valverde.quote:Op maandag 10 april 2006 19:51 schreef Falco het volgende:
[..]
ik zag Sanchez niet op een startlijst staan
Idd, het is echt keren en draaien in de Gold Race. Boogerd heeft wat dat betreft echt een voorsprong op de rest qua parcourskennis.quote:Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef komrad het volgende:
Sanchez moet wel eerst alle bochten overleven he
Hmm oke, das wel weer zo. Tof dat ie toch meedoet iigquote:Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef komrad het volgende:
Sanchez moet wel eerst alle bochten overleven he
daar heb je op de cauberg alleen niets meer aanquote:Op maandag 10 april 2006 19:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Idd, het is echt keren en draaien in de Gold Race. Boogerd heeft wat dat betreft echt een voorsprong op de rest qua parcourskennis.
dat moet de tactiek zijn ja. Boogerd kan dan ook nog gemakkelijk tweede worden.quote:Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
Rabo moet niet achter hun eigen renners aangaan. Gewoon Dekker, Dekker en Flecha aan laten vallen. En dan de overige teams het werk doen.
dat mag maar dan moet hij wel winnenquote:Op maandag 10 april 2006 20:02 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat moet de tactiek zijn ja. Boogerd kan dan ook nog gemakkelijk tweede worden.
Als Boogerd geen tweede wordt, stelt hj me ernstig teleur
Idd. Beste tactiek lijkt me. En Boogerd uitspelen voor de tweede plaatsquote:Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
Rabo moet niet achter hun eigen renners aangaan. Gewoon Dekker, Dekker en Flecha aan laten vallen. En dan de overige teams het werk doen.
Ben ik het mee eens. Eigenlijk was de koers altijd spannender toen er nog het stuk door België was. Nu is het té zwaar op het einde, waardoor iedereen afwacht en je juist een grote groep in de finale krijgt.quote:Op maandag 10 april 2006 21:44 schreef Perico het volgende:
Toch denk ik dat de organisatie, ondanks dat het een supervondst was om de finish op de Cauberg te leggen, al jaren dezelfde denkfout maakt. Men heeft moeite om afscheiding te krijgen en inderdaad, theoretisch gezien krijgen de renners de 3 lastigste hellingen hier in Limburg alledrie in de finale: Gulpenerberg, Eyserbosweg, Keutenberg.
Maar om Marc Sergeant te quoten tegen Wuyts: vergeet allemaal die bergskes en percentages maar, het gaat om het verschil wat je na de top kunt maken, of daarna een goede weg volgt, om het verschil te maken en tanden bij te schakelen.
En vraag het maar aan de renners, wat is het belangrijkste karakter van de Gold Race? Dat je op 50 vierkante kilometer rijdt en geen idee hebt welke kant je op moet richting finish, wat bij alle andere koersen duidelijk is. Over de hellingen heeft niemand het, omdat iedereen die kan verteren.
Toch zijn er stukken hier die veel beter tot hun recht komen in de finale. De Bergseweg bijvoorbeeld, nu al na 48 kilometer. Da's een klim van 3 km waarvan de eerste kilomoter steil is, recht omhoog zonder bocht en de laatste 2 vals plat. Maar wel een heel open plateau waar de wind altijd straf tegen staat.
Zo heb je ook de Heerlerbaan, die ook in het open veld ligt, altijd wind tegen. Lange weg, redelijk klimmend... van hieruit zou je naar Simpelveld of Eys kunnen rijden, direct.
Op dit soort wegen kun je wel het verschil maken a la Vlaamse koersen. De beslissing valt in Vlaanderen nu al 2 keer in de afdaling van de Valkenberg, omdat die zich daarvoor goed leent...
Rabo moet zich maar eens laten rijden. Eigen iniatief pakt eigenlijk nooit goed uit. Boogerd en Freire al eens laten stranden. Een derde plaats voor Boogerd zou al mooi zijn. In T. Dekker geloof ik nog niet zo, of hij moet een pakketje hebben gehad.quote:Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
Niet? Wel jammer. Is toch ook al aardig in vorm denk ik.quote:Op maandag 10 april 2006 23:29 schreef Bartoli het volgende:
Ivan Basso start niet
Er er altijd wel iemand die Boogerd erop legt in een sprint bergop.quote:Op maandag 10 april 2006 23:34 schreef Zwansen het volgende:
Beter voor Boogerd.
quote:Cunego, Kirchen, van Petegem, Dekker, Kroon, Pozatto en nog meer. Hetgene je tussen haakjes zet is het belangrijkst (vorm). Wie van de explosieve klimmers piekt het beste naar de AGR? Aangezien het voor Boogerd een thuiswedstrijd is, zal hij er alles aan doen om er mentaal en fysiek te staan, voor de andere intrinsiek straffere mannen is dat natuurlijk nog maar de vraag. Meestal is er wel een die ze op een rijtje heeft en Boogie er dan oplegt.
Is het vandaag dan 12 maart?quote:Op maandag 10 april 2006 23:46 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Er er altijd wel iemand die Boogerd erop legt in een sprint bergop.
zoals Le Coq het vandaag op 2cycle verwoordde![]()
[..]
Het probleem is dat dat niet meteen de meest geschikte afwerkers zijn als je met een groepje de Cauberg gaat opsprinten.quote:Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
vergeet het maar de belgen gaan geen rol spelen. Van Petegem rijdt wel mee maar zie ik hooguit top 15 rijden. Leukemans vind ik niet zo goed als verleden jaar toen die 7e werd dus dat valt af te wachten/ Baguet en Nuyens in dienst van Bettini dus die sowieso niet en Gilbert tsja hij moet het in echte klassiekers ook nog maar eens gaan bewijzenquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:46 schreef Postlezer het volgende:
Ik hoop dat Van Petegem nog eens meedoet, al is hij niet meer explosief genoeg op de heuvels.
Dan maar als Belg hopen op Baguet, Leukemans, Nuyens of Gilbert.
tja... dat dacht ik dus ook al, spijtig.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:32 schreef Bartoli het volgende:
[..]
vergeet het maar de belgen gaan geen rol spelen. Van Petegem rijdt wel mee maar zie ik hooguit top 15 rijden. Leukemans vind ik niet zo goed als verleden jaar toen die 7e werd dus dat valt af te wachten/ Baguet en Nuyens in dienst van Bettini dus die sowieso niet en Gilbert tsja hij moet het in echte klassiekers ook nog maar eens gaan bewijzen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |