abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36833330
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:54 schreef Zwansen het volgende:
Rabo moet niet achter hun eigen renners aangaan. Gewoon Dekker, Dekker en Flecha aan laten vallen. En dan de overige teams het werk doen.
dat moet de tactiek zijn ja. Boogerd kan dan ook nog gemakkelijk tweede worden.
Als Boogerd geen tweede wordt, stelt hj me ernstig teleur
pi_36833436
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:02 schreef snellejelle het volgende:

[..]

dat moet de tactiek zijn ja. Boogerd kan dan ook nog gemakkelijk tweede worden.
Als Boogerd geen tweede wordt, stelt hj me ernstig teleur
dat mag maar dan moet hij wel winnen

damn, wat mijn opmerking in het prono topic allemaal losmaakt zeg
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 10 april 2006 @ 20:24:51 #28
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_36834194
Over Michael Boogerd had ik gisteren al een poll opgestart
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_36834719
quote:
Rabo moet niet achter hun eigen renners aangaan. Gewoon Dekker, Dekker en Flecha aan laten vallen. En dan de overige teams het werk doen.
Idd. Beste tactiek lijkt me. En Boogerd uitspelen voor de tweede plaats

Ik geef Valverde trouwens wel een goede kans om te winnen.
  maandag 10 april 2006 @ 21:44:01 #30
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36837388
Toch denk ik dat de organisatie, ondanks dat het een supervondst was om de finish op de Cauberg te leggen, al jaren dezelfde denkfout maakt. Men heeft moeite om afscheiding te krijgen en inderdaad, theoretisch gezien krijgen de renners de 3 lastigste hellingen hier in Limburg alledrie in de finale: Gulpenerberg, Eyserbosweg, Keutenberg.

Maar om Marc Sergeant te quoten tegen Wuyts: vergeet allemaal die bergskes en percentages maar, het gaat om het verschil wat je na de top kunt maken, of daarna een goede weg volgt, om tanden bij te schakelen.

En vraag het maar aan de renners, wat is het belangrijkste karakter van de Gold Race? Dat je op 50 vierkante kilometer rijdt en geen idee hebt welke kant je op moet richting finish, wat bij alle andere koersen duidelijk is. Over de hellingen heeft niemand het, omdat iedereen die kan verteren in de top 30.

Toch zijn er stukken hier die veel beter tot hun recht komen in de finale. De Bergseweg bijvoorbeeld, nu al na 48 kilometer. Da's een klim van 3 km waarvan de eerste kilometer steil is, recht omhoog zonder bocht en de laatste 2 vals plat. Maar wel een heel open plateau waar de wind altijd straf tegen staat.

Zo heb je ook de Heerlerbaan, die ook in het open veld ligt, altijd wind tegen. Kilometers lange weg, redelijk klimmend... van hieruit zou je naar Simpelveld of Eys kunnen rijden, direct.

Op dit soort wegen kun je wel het verschil maken a la Vlaamse koersen. De beslissing valt in Vlaanderen nu al 2 keer in de afdaling van de Valkenberg, omdat die zich daarvoor goed leent...
pi_36837524
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:44 schreef Perico het volgende:
Toch denk ik dat de organisatie, ondanks dat het een supervondst was om de finish op de Cauberg te leggen, al jaren dezelfde denkfout maakt. Men heeft moeite om afscheiding te krijgen en inderdaad, theoretisch gezien krijgen de renners de 3 lastigste hellingen hier in Limburg alledrie in de finale: Gulpenerberg, Eyserbosweg, Keutenberg.

Maar om Marc Sergeant te quoten tegen Wuyts: vergeet allemaal die bergskes en percentages maar, het gaat om het verschil wat je na de top kunt maken, of daarna een goede weg volgt, om het verschil te maken en tanden bij te schakelen.

En vraag het maar aan de renners, wat is het belangrijkste karakter van de Gold Race? Dat je op 50 vierkante kilometer rijdt en geen idee hebt welke kant je op moet richting finish, wat bij alle andere koersen duidelijk is. Over de hellingen heeft niemand het, omdat iedereen die kan verteren.

Toch zijn er stukken hier die veel beter tot hun recht komen in de finale. De Bergseweg bijvoorbeeld, nu al na 48 kilometer. Da's een klim van 3 km waarvan de eerste kilomoter steil is, recht omhoog zonder bocht en de laatste 2 vals plat. Maar wel een heel open plateau waar de wind altijd straf tegen staat.

Zo heb je ook de Heerlerbaan, die ook in het open veld ligt, altijd wind tegen. Lange weg, redelijk klimmend... van hieruit zou je naar Simpelveld of Eys kunnen rijden, direct.

Op dit soort wegen kun je wel het verschil maken a la Vlaamse koersen. De beslissing valt in Vlaanderen nu al 2 keer in de afdaling van de Valkenberg, omdat die zich daarvoor goed leent...
Ben ik het mee eens. Eigenlijk was de koers altijd spannender toen er nog het stuk door België was. Nu is het té zwaar op het einde, waardoor iedereen afwacht en je juist een grote groep in de finale krijgt.
  maandag 10 april 2006 @ 21:53:55 #32
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_36837826
Nadeel van het stuk door Belgie was, de anti-climax qua publieke belangstelling, die daar praktisch nul was. Ik zou er ook niet tegen zijn om te starten in Noord-Limburg en net als de ronde van Vlaanderen, zo de intrede in de heuvelzone meer belang te geven.

Ik kan me namelijk een slotetappe herinneren met Laurent Fignon als leider in de Ronde van Nederland, die zo'n profiel had. Relatief weinig bergjes in de finale, maar wel vuurwerk, omdat er echt gebruik van werd gemaakt. Die overdaad schaadt misschien nu juist.
pi_36837955
quote:
Rabo moet zich maar eens laten rijden. Eigen iniatief pakt eigenlijk nooit goed uit. Boogerd en Freire al eens laten stranden. Een derde plaats voor Boogerd zou al mooi zijn. In T. Dekker geloof ik nog niet zo, of hij moet een pakketje hebben gehad.
  maandag 10 april 2006 @ 21:56:58 #34
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_36837959
Ik zit 'helaas' in Italie dan, maar ik mag toch hopen dat de Italiaanse tv er wel wat aandacht aan schenkt, en anders vast Eurosport wel. Ik zet men geld in op Valverde, Rebbelin en Boogerd.
pi_36838049
Leuke OP
  maandag 10 april 2006 @ 22:13:44 #36
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_36838633
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:59 schreef thaleia het volgende:
Leuke OP
Thnx.
pi_36838758
Boogie
pi_36841791
Ivan Basso start niet
  maandag 10 april 2006 @ 23:30:02 #39
68638 Zwansen
pi_36841824
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:29 schreef Bartoli het volgende:
Ivan Basso start niet
Niet? Wel jammer. Is toch ook al aardig in vorm denk ik.
pi_36841891
jammer van Basso
  maandag 10 april 2006 @ 23:34:35 #41
68638 Zwansen
pi_36841993
Beter voor Boogerd.
pi_36842416
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:34 schreef Zwansen het volgende:
Beter voor Boogerd.
Er er altijd wel iemand die Boogerd erop legt in een sprint bergop.

zoals Le Coq het vandaag op 2cycle verwoordde
quote:
Cunego, Kirchen, van Petegem, Dekker, Kroon, Pozatto en nog meer. Hetgene je tussen haakjes zet is het belangrijkst (vorm). Wie van de explosieve klimmers piekt het beste naar de AGR? Aangezien het voor Boogerd een thuiswedstrijd is, zal hij er alles aan doen om er mentaal en fysiek te staan, voor de andere intrinsiek straffere mannen is dat natuurlijk nog maar de vraag. Meestal is er wel een die ze op een rijtje heeft en Boogie er dan oplegt.
  maandag 10 april 2006 @ 23:48:30 #43
68638 Zwansen
pi_36842468
Kirchen is niet in vorm volgens mij, Pozzato is op. Kroon heeft te vroeg gepiekt, Dekker rijdt voor Boogerd, Peetegem kan beter thuisblijven en Cunego rijdt niet mee denk ik.
pi_36843688
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:46 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Er er altijd wel iemand die Boogerd erop legt in een sprint bergop.

zoals Le Coq het vandaag op 2cycle verwoordde
[..]
Is het vandaag dan 12 maart?

De Amstel Gold Race is wel een beetje de tragiek van Boogerd. In 2003 reed hij iedereen uit het wiel op de Cauberg, helaas was Vinokourov toen al weg. In 2004 is hij met Rebelin weg, maar die was die week onklopbaar. Het volgende jaar weet hij Rebellin in de sprint op de Cauberg wel te kloppen, maar ja, toen was Di Luca weer super. Di Luca wist hij wel weer te kloppen in LBL, maar helaas, Vinokourov en Voigt waren al weg.
Maar ach, Rebellin was ook jaren iemand die goed was, maar nooit veel won, en toen was hij 1 jaar net een procentje beter dan anders, en hij won ze alle drie. Niet dat ik verwacht dat Boogerd dat dit jaar doet, maar je mag altijd hopen
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:26:43 #45
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_36849936
quote:
Het probleem is dat dat niet meteen de meest geschikte afwerkers zijn als je met een groepje de Cauberg gaat opsprinten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:46:12 #46
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_36850458
Ik hoop dat Van Petegem nog eens meedoet, al is hij niet meer explosief genoeg op de heuvels.
Dan maar als Belg hopen op Baguet, Leukemans, Nuyens of Gilbert.
pi_36851780
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 00:25 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Is het vandaag dan 12 maart?
ik las het toen (lees: gisteren) pas
pi_36851838
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:46 schreef Postlezer het volgende:
Ik hoop dat Van Petegem nog eens meedoet, al is hij niet meer explosief genoeg op de heuvels.
Dan maar als Belg hopen op Baguet, Leukemans, Nuyens of Gilbert.
vergeet het maar de belgen gaan geen rol spelen. Van Petegem rijdt wel mee maar zie ik hooguit top 15 rijden. Leukemans vind ik niet zo goed als verleden jaar toen die 7e werd dus dat valt af te wachten/ Baguet en Nuyens in dienst van Bettini dus die sowieso niet en Gilbert tsja hij moet het in echte klassiekers ook nog maar eens gaan bewijzen
pi_36851996
Wat is de weersvoorspelling?

Wel een mooie zondag. Paaseieren zoeken, AGR kijken en verjaardag vieren.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 11 april 2006 @ 13:10:08 #50
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_36852852
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:32 schreef Bartoli het volgende:

[..]

vergeet het maar de belgen gaan geen rol spelen. Van Petegem rijdt wel mee maar zie ik hooguit top 15 rijden. Leukemans vind ik niet zo goed als verleden jaar toen die 7e werd dus dat valt af te wachten/ Baguet en Nuyens in dienst van Bettini dus die sowieso niet en Gilbert tsja hij moet het in echte klassiekers ook nog maar eens gaan bewijzen
tja... dat dacht ik dus ook al, spijtig.
Misschien Mario Aerts wel, die is in vorm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')