quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:38 schreef cattie het volgende:
Goedemorgen allemaal.![]()
Gisteravond zijn wij naar de informatie avond van het ziekenhuis geweest over bevallen onder begeleiding van een gynaecoloog. Erg leuk en nuttig. Het ziekenhuis en hun beleid staat mij wel heel erg aan. Ze zijn ook goed pro-borstvoeding (kind binnen bepaalde tijd na bevalling aanleggen, kind zoveel mogelijk bij moeder houden enzo), wat ik ook erg fijn vind. En op de afdeling verloskunde staat een bad, om weeen in op te vangen als je dat wilt en het mag van de gyn, dat lijkt me wel wat! bevallen in bad is ivm de omvang van het bad helaas niet mogelijk.
Ik kreeg bijna zin om te bevallen.Maar wel al echt zin om echt met beepje kennis te gaan maken.
![]()
Het zij je vergeven (tvp)quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:42 schreef cattie het volgende:
En ik gooide hem dicht.
Ik heb geen bonnetjes en ik hoef ook niet meer te groeien... Maar nu heb ik wel trek!quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Het zij je vergeven (tvp)
En ik heb honger en mijn collega heeft bonnetjes van de Burger King. Mijn bammetjes met pindakaas worden steeds minder aantrekkelijk. Ik moet toch nog groeien?![]()
Gewoon beiden de ID meenemen je ondertekend daar beiden een formulier en je staat weer buiten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:38 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Kun je daarvoor gewoon naar het gemeentehuis gaan en het direct regelen of moet je eerst weer een aanvraag doen enzo?
Dat idee heb ik ook vaak. Ik wil het risico natuurlijk zoveel mogelijk beperken, maar als ik dan zo'n kennis weer hoor raaskallen dat ze de zalmmoot afgezworen heeft voor in het geval van je weet toch nooit, dan denk ik altijd even: zoek het dan even op en draaf niet door.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:08 schreef Belana het volgende:
Over eten, ik hoor steeds meer dingen die je niet zou mogen hebben... zalm, tiramisu... weet ik veel allemaal. Ik eet geen rauwvlees, beperk de leverpastei en verder vind ik het wel goed. Alle kaasjes hier zit echt geen rauwmelkse kaas in, tiramisu uit de dupermarkt is natuurlijk gepasteuriseerd, want houdbaar. Ik vind het heus belangrijk om op dingen te letten, maar je kunt overdrijven ook, of zeg ik dan weer gekke dingen?
Heb je geen bewijs nodig van je zwangerschap dan?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:08 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Gewoon beiden de ID meenemen je ondertekend daar beiden een formulier en je staat weer buiten.
ja precies, want ik heb begrepen dat het alleen om gerookte zalm gaat oid? ik weet het niet eens, maar een zalmmoot kan geen kwaad natuurlijk... pfff...quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook vaak. Ik wil het risico natuurlijk zoveel mogelijk beperken, maar als ik dan zo'n kennis weer hoor raaskallen dat ze de zalmmoot afgezworen heeft voor in het geval van je weet toch nooit, dan denk ik altijd even: zoek het dan even op en draaf niet door.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:18 schreef dutchie het volgende:
Gewoon je gezonde verstand gebruiken.
Maar ik heb dat gezonde verstand wel gewoon nodig om dus wél verpakkingen te checken, hoor. Daar is niks spastisch of overdreven aan, vind ik. Ik vind het net klinken alsof jullie nu vinden dat je op je geevoel af moet gaan ofzo. Dat moet iedereen zelf weten, maar er is gewoon een leidraad met "regels" of adviezen. Vind ik vrij feitelijk en makkelijk om op af te gaan. Toch?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:18 schreef dutchie het volgende:
Ook ik let natuurlijk op wat ik eet, maar ik speur niet alle verpakkingen na wat er in zou kunnen zitten dat ik niet mag hebben. Zoals laatst dat voorvalletje met de mozarella. Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord en was die avond ook heilig van overtuigd dat ik goed zat. Maar toch de volgende dag naar de koelkast gelopen om te kijken wat er op de verpakking stond.Toen wel, maar verder geloof ik het allemaal wel hoor.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken.
Het gaat toch over doorslaan? Hoe kun je nu doorslaan als je je gewoon aan die leidraad houdt?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:31 schreef dutchie het volgende:
Sugar, dat zeggen we juist niet. Niet op je gevoel af gaan, maar op je gezonde verstand. Verstand en gevoel zijn 2 hele andere dingen.
Ik denk dat iedereen zich wel aan die leidraad vasthoudt, denk je zelf niet?
Dat is dus niet wat ik bedoelde. Ik had het over mensen die de verboden lijst uitbreiden naar alles wat erop lijkt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:36 schreef Sugar het volgende:
Maar ik bedoel: als je je aan de leidraad houdt, waarom heeft bijvoorbeeld Belana het dan over mensen die doorslaan als ze dingen die niet schijnen te mogen, niet eten? Die houden zich dan toch precies aan die adviezen? Ik vind er gewoon niks doorslaanderigs aan om -als je hoort dat iets op de 'verboden lijst' staat- dat te schrappen uit je eetpatroon.
precies! dit bedoel ikquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat is dus niet wat ik bedoelde. Ik had het over mensen die de verboden lijst uitbreiden naar alles wat erop lijkt.
Gerookte zalm -> zalm -> vis, bijvoorbeeld. Of zachte rauwmelkse kaas -> zachte kaas -> kaas.
Heel herkenbaar dit.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:46 schreef Belana het volgende:
Ik hou me aan de adviezen van de verloskundige, natuurlijk. Wat ik bedoel is dat er voor mijn gevoel steeds meer dingen bijkomen volgens allerlei mensen. Zoveel mensen die bv dus niet meer pittig eten... waarom niet? kijk, als je er last van krijgt houdt het op natuurlijk, maar verder...
Dat vind ik overdreven.
Maar misschien is het wel weer een gevalletje "het is internet en het komt al snel erger over dan het is" zoals jij dat zelf wel kunt zeggen
Hai gevalletjequote:Op vrijdag 7 april 2006 13:31 schreef dutchie het volgende:
Stiekemurd, hier een gevalletje.Maar ben alleen nog maar bij de vk geweest en nog niet bij de gyn. Wel dus een paar keer momenten gehad die een beetje zorgwekkend waren, maar dat heeft gelukkig niet doorgezet.
Het schijnt zo te zijn dat je bij een 2e toch wat symptonen kunt krijgen, maar dat dat nog niet hoeft te betekenen dat het ook echt doorzet. Althans dat zei de vk. En ik heb eens ergens gelezen of gehoord dat bij een volgende zwangerschap, stel dat je het weer zou krijgen, het zich een week of 4 later openbaart. Of dit klopt weet ik niet, maar ik vind het wel een geruststellende gedachte. Klinkt misschien raar.![]()
Je hebt net zoveel kans als bij de eerste het is eeen 50/50 gevalletje.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:24 schreef Stiekemurd het volgende:
Vroeg me af of er meer dames zijn die voor de 2e keer zwanger zijn en op het eind van de eerste zwangerschap pre-eclampsie/zwangerschapshypertensie hebben gehad.
Ik moet nu namelijk 26 april naar de Gyn toen en deze zal mij hopelijk weer terug verwijzen naar de verloskundige. Ik hoop zo dat ik terug kan, en dat mijn bloeddruk ok is. Toen ik de vk belde om alvast een afspraak te plannen wilde ze eerst de Gyn afwachtenMaar ik dacht dat je bij de tweede daar helemaal geen last van hoeft te hebben....
quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:51 schreef Sugar het volgende:
Maar jullie dus ook.
dat wist ik dus niet, maar eet ik nooit eigenlijk (gelukkig dan maar)quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:51 schreef Sugar het volgende:
En ja, daar hoort van die roze zalm die je op een pistoletje eet (helaas) bij.
Nou, ik weet dus absoluut niet meer wanneer dat bij Liam begon eigenlijk en die was wel ingedaald. Magoe, het kan ook gevalletje harde buiken zijn natuurlijk, ook dan door de drukte van steeds uit bed, want dat is harstikke zwaar. Ten minste, ik vind het nu al een hele toer iedere keer.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:53 schreef dutchie het volgende:
Heeft ze je bloeddruk al gemeten dan en hoe hoog zat je qua onderdruk?
Belana, vandaag precies 31 weken. Léon is nooit ingedaald, dus dit is voor mij ook nieuw. Dus ik gok ook maar wat.
zolang ik niet te veel doe gaat het wel. als ik ff de stad in ga oid dan draag ik een bekkenband en dat helpt. Mijn rug is wel te doen op het moment. Soms kan mijn buik zelf gewoon zo'n zeer doen ook, de spieren en de banden ofzo.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:01 schreef dutchie het volgende:
Dat vroeg ik daarstraks nog; hoe gaat het nu met je? Door de rust dat je nu thuis bent is de situatie niet stabiel gebleven, het wordt dus toch erger?
En echt leuke positiekleding verkopen ze hier. Daar heb ik tenminste superdingen gekocht afgelopen zaterdag.quote:Recent zijn in Nederland ook in gerookte zalm listeria-bacteriën aangetoond. Dit met name in voorverpakte gerookte zalm. Ook gerookte zalm uit het dieet schrappen dus. Zalm in blik kan overigens geen kwaad. Verder wordt afgeraden om rauwe vis, zoals bijvoorbeeld in sushi te eten. Een uitzondering hierop is rauwe haring. Dat mag wel.
Dat is nog helemaal niet gebeurd, dus ik heb ook géén idee waar ze dit vandaan haalt.... (stom wief).quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:53 schreef dutchie het volgende:
Heeft ze je bloeddruk al gemeten dan en hoe hoog zat je qua onderdruk?
Zonder de discussie weer in volle hevigheid te willen doen oplaaien, dat snap ik dus écht niet he...quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:17 schreef lcicle het volgende:
Ik heb een sterke maag, die doodt ááálle bacterien![]()
Voor welke datum is het bij jou?quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:18 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zonder de discussie weer in volle hevigheid te willen doen oplaaien, dat snap ik dus écht niet he...
Ik las overigens ook ergens dat je geen kaneel mag...
Ik neem het zekere voor het onzekere (eerste kindje... wellicht scheelt dat idd), en neem helemaal níets van de verboden lijst.
Ik vind het zo heerlijk dat buiten mijn collega's nu ook de kinderen en ouders op mijn werk het weten!
Ik kan gewoon mijn buik in haar volle hevigheid tonen, hoef niet meer moeilijk te doen te camoufleren. Ik wist de laatste weken écht niet meer wat aan te trekken! Ik ben ook al echt dik!
En ik krijg echt superschattige tekeningen, kaarten en cadeautjes van mijn groepje.
Ah, tnx voor de link! Mooi dat ik daar een goede jeans ga zoeken.quote:Op vrijdag 7 april 2006 17:11 schreef snoopy het volgende:
En echt leuke positiekleding verkopen ze hier. Daar heb ik tenminste superdingen gekocht afgelopen zaterdag.
kaneel? is dat weer een nieuwe? Die kende ik nog niet...quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:18 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik las overigens ook ergens dat je geen kaneel mag...
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:21 schreef Belana het volgende:
[..]
kaneel? is dat weer een nieuwe? Die kende ik nog niet...
8 weken 2 dagen en 12 weken 2 dagen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:23 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Toevallig ook een echo gehad op ongeveer 12 weken, 4dagn?
Ja.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:23 schreef Moonah het volgende:
[..]
8 weken 2 dagen en 12 weken 2 dagen.
Leuk he?!
Sure! Van kruin tot kont al 5,5 cm. Man! Met 8 weken was hij pas 1,8 cm. Onvoorstelbaar hoe snel zo'n kindje groeit!quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:25 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja.![]()
Heb je daar fotootjes van op je computer staan en hoe groot was hij met twaalf weken?
Aiai, dan is de mijne idd echt wel groot. Op 12w 4dagen 7,06 cm.quote:
quote:Coumarine en zwangerschap
Geneesmiddelen met afgeleide stoffen van coumarine (doorgaans anti-stollingsmiddelen) kunnen schadelijk zijn voor ongeboren baby’s. Coumarine in kaneel heeft deze werking echter in veel mindere mate. Het is vrijwel onmogelijk via eten zoveel coumarine binnen te krijgen dat dat schadelijk is voor de ongeboren baby. Normaal kaneelgebruik, tot gemiddeld twee milligram coumarine per dag, zal dan ook geen nadelige effecten hebben.
Ik heb echt migraine waar je van ellende met je hoofd door de muur wilt slaan en daar helpt doorgaans alleen Ibuprofen tegen. Heb tot nu toe gelukkig alleen een korte aanval gehad (dan kan ik op een paracetamolletje nét inslapen en dan is het 's ochtends weg), en ik bid maar dat er geen grote aanval krijg want dan mag ik dus geen Ibuprofen...quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:25 schreef MeNicole het volgende:
Ik eet eigenlijk ook niet anders dan dat ik deed voor dat ik zwanger was. Filet dat at ik eerder ook nooit dus nu ook niet. Maar gerookte zalm enzo eet ik wel gewoon. Enige waar ik mee oppas is medicijnen eigenlijk. Heb liever last van hoofdpijn dan dat ik ibrofen pak ofzo.
Goed lezen, 5,5 cm van kruin tot kont.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:35 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Aiai, dan is de mijne idd echt wel groot. Op 12w 4dagen 7,06 cm.
Ik post mijn echo's niet hier.quote:Had je die echo gepost? Ik heb er waarschijnlijk over gekeken. Zou graag eens vergelijken.
Ja, weet ik. Was ook zonder beentjes.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
Goed lezen, 5,5 cm van kruin tot kont.
Daar komen de beentjes dus nog bij he?!
Kom niet aan mijn kind hoor!![]()
![]()
Ik post mijn echo's niet hier.
Heel gek misschien, ik heb in het verleden mijn hele hebben en houden op Fok! gepost (), maar mijn echo's (en ook buikfoto's trouwens) vind ik te privé. Sorry.
Oeps!quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:44 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Was ook zonder beentjes.Hij zat op zn knietjes trouwens, met de kont in de lucht.
![]()
Ja, en intssn met zn handjes over zn hoofd aan het wrijven. Zo gek he, dat je daar zelf niets van voelt.quote:
En wel meer dan alleen een jeans geloof ik, nu ik de sites eens doorgebladerd heb.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ah, tnx voor de link! Mooi dat ik daar een goede jeans ga zoeken.
Oeh, een heel zakje... Da's best veel...quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:49 schreef Belana het volgende:
kan me op zich wel voorstellen hoor moonah, zeker in jouw geval, dan neem je met alles het zekere voor het onzekere denk ik. Ik had eigenlijk ook gezocht voor mezelf, want ik at dus vandeweek een zakje kaneelstaafjes...
Ja als je migraine hebt is wel anders. Maar daar heb ik gelukkig geen last van!!quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb echt migraine waar je van ellende met je hoofd door de muur wilt slaan en daar helpt doorgaans alleen Ibuprofen tegen. Heb tot nu toe gelukkig alleen een korte aanval gehad (dan kan ik op een paracetamolletje nét inslapen en dan is het 's ochtends weg), en ik bid maar dat er geen grote aanval krijg want dan mag ik dus geen Ibuprofen...
Dat ik gewoon gerookte zalm eet? Hoeft ook nietquote:Op vrijdag 7 april 2006 18:18 schreef Moonah het volgende:
Zonder de discussie weer in volle hevigheid te willen doen oplaaien, dat snap ik dus écht niet he...
Ik meen idd ook dat de eerste weken (tot 16 ofzo?) alle vruchtjes net zo hard groeien. Aan de hand van cyclus data kwam de verloskundige bij mij 6 dagen eerder uit dan de 2 echo's van week 8 en 12 uitwezen. We houden nu de echo data's aan, die trouwens ook beide keren exact hetzelfde waren.quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:03 schreef Sugar het volgende:
Bass-Miss, ik blijf het vreemd vinden dat ze toch bij de datum blijven die je eerst had. In deze tijd is juist de grootte toch de maatstaf voor de termijn. Een grote baby rond 12 weken kan eigenlijk niet, zeg maar. Toch?
quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:59 schreef lcicle het volgende:
[..]
Dat ik gewoon gerookte zalm eet? Hoeft ook nietIk heb het trouwens wel eerst aan mijn verloskundige gevraagd, die zei dat het geen probleem was.
Niet allemaal, hoor. Ik begrijp gewoon niet waarom de eventuele listeria in brie mensen wél verontrust en de eventuele listeria in gerookte zalm niet. Het is toch gewoon duidelijk dat de kans er is? Ik bedoel het echt niet bot, maar ik begrijp het onderscheid niet.quote:Miljoenen vrouwen zijn me voor gegaan, denk ik dan. Die hebben ook allemaal gezonde kinderen gekregen.
In Amsterdam heb je dus een hele winkel van dat merk en die hebben de hele collectie natuurlijk wel hangen. Ze hadden ook spijkerbroeken die maar 25 euro waren, dus dat vond ik persoonlijk wel meevallen. En de verkoopster droeg de kleding ook terwijl ze niet zwanger was en niet dikquote:Op vrijdag 7 april 2006 18:50 schreef Moonah het volgende:
En wel meer dan alleen een jeans geloof ik, nu ik de sites eens doorgebladerd heb.
Leukleukleuk!!!
ik ookquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:16 schreef dutchie het volgende:
Met Sugar eens is.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:32 schreef Sugar het volgende:
Cheqy, wat leuk, spannend en leuk!Da's al bijna ook!
Mja, maar het kan eigenlijk ook niet dat ik bijna twee weken verder ben. Heb echt de datum goed bijgehouden.quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:03 schreef Sugar het volgende:
Bass-Miss, ik blijf het vreemd vinden dat ze toch bij de datum blijven die je eerst had. In deze tijd is juist de grootte toch de maatstaf voor de termijn. Een grote baby rond 12 weken kan eigenlijk niet, zeg maar. Toch?
Ja, dat zou idd kunnen, hoewel het dan erg vroeg zou moeten geweest zijn. Maar ja, kan je idd nt echt weten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:01 schreef Sugar het volgende:
Maar het kan ook niet zo zijn dat je eisprong gewoon veel eerder is dan gemiddeld? Maar goed, je komt er toch niet "echt" achter. Da's waar.
Heb tijdens mijn zwangerschap geen 1 migraine aanval gehad terwijl ik ervoor standaart 1 in de mnd kreeg, wel eens lichte hoofdpijn maar niet noemenswaardig.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb echt migraine waar je van ellende met je hoofd door de muur wilt slaan en daar helpt doorgaans alleen Ibuprofen tegen. Heb tot nu toe gelukkig alleen een korte aanval gehad (dan kan ik op een paracetamolletje nét inslapen en dan is het 's ochtends weg), en ik bid maar dat er geen grote aanval krijg want dan mag ik dus geen Ibuprofen...
Wij doen heel bewust geen nekplooimeting, geen tripletest, geen andere testen. Weloverwogen en in samenspraak met de gyn. Ik vind dat een totaal andere zaak dan opletten op wat je al dan niet eet en foliumzuur slikken.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:08 schreef dutchie het volgende:
Icicle, heb je wel een nekplooimeting gehad dan of de 20 weken echo?
Nu deden wij daarnet wel heel nonchalant over wat wel en net mag en dat we daar niet al te moeilijk over moeten doen.
Maar toch zijn een aantal basisdingen wel beter om te doen. Zoals dus het foliumzuur slikken. Of was het niet in je opgekomen?
Vertel mij wat. Ons oudste jochie heeft een vrij zware contact- en aandachtsstoornis (PDD-NOS). We hebben hem laten testen op mogelijke genetische defecten, chromosomale afwijkingen en stofwisselingsziekten. Uitkomst: niente. Een volkomen normaal kind, voor zover dat te testen is.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:15 schreef Moonah het volgende:
...
Mijn gyn gaf ons heel verhelderende voorlichting: Al die prenatale chromosomale testen kunnen maar een fractie aantonen (of nog niet eens, soms alleen maar een kans...) van hetgeen je kindje zou kunnen gebeuren. De kans dat er tijdens de zwangerschap en/of geboorte iets anders gebeurt (niet chromosomaal en niet aantoonbaar met een test) is vele malen groter dan de kans op vooraf aantoonbare afwijkingen. 'Zelfs' voor mij als oudere moeder. Dat was voor ons zo'n enorme eye-opener.
...
Klopt, maar toch ben ik zelfs nu blij dat ik het heb laten testen. Tuurlijk, lang niet alle 'afwijkingen' komen naar voren, maar wel een aantal belangrijke.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:15 schreef Moonah het volgende:
Mijn gyn gaf ons heel verhelderende voorlichting: Al die prenatale chromosomale testen kunnen maar een fractie aantonen (of nog niet eens, soms alleen maar een kans...) van hetgeen je kindje zou kunnen gebeuren. De kans dat er tijdens de zwangerschap en/of geboorte iets anders gebeurt (niet chromosomaal en niet aantoonbaar met een test) is vele malen groter dan de kans op vooraf aantoonbare afwijkingen. 'Zelfs' voor mij als oudere moeder. Dat was voor ons zo'n enorme eye-opener.
Een kindje is bij ons ook altijd welkom, met of zonder handicap. Wat we echter wel heel belangrijk vinden is de kwaliteit van leven voor het kindje zelf.quote:En dan het argument van "Je weet dan tenminste van tevoren dat je evt een gehandicapt/whatever kindje krijgt. Dan kun je je erop voorbereiden." Daar was mijn lief weer heerlijk nuchter in: Een kind krijgen is voor ons sowieso een heel nieuw spannend avontuur. We komen hoe dan ook voor zaken te staan waar we ons überhaupt nu nog geen voorstelling van kunnen maken, zelfs als we een gezond kindje krijgen. Alles is nieuw! Het gaat erom dat we ons kindje met liefde verwelkomen.
PM, alle begrip, ik vind je reactie trouwens heel 'normaal' hoor.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:09 schreef PM-girl het volgende:
Ok, ik ben me er van bewust dat ik niet reageer zoals normaal, maar dat zal iedereen begrijpen!
Nee hoor Moonah, ik wilde je absoluut niet aanvallen en andersom heb ik jouw verhaal niet zo ervaren. Excuses niet nodig hoor!quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:22 schreef Moonah het volgende:
*stofzuiger weer opgeborgen, keuken aan kant, jas al aan, tóch nog even Fok! checken...
[..]
PM, alle begrip, ik vind je reactie trouwens heel 'normaal' hoor.
Excuus als mijn post bij jou de indruk heeft gewekt dat een kindje met handicap niet welkom zou zijn bij jullie. Dat heb ik geenszins bedoeld te zeggen.
En ik zal heel eerlijk zijn, jullie verhaal heeft me zelfs ernstig doen twijfelen. "Zouden we niet tóch...?"
Mijn post is puur persoonlijk en absoluut geen aanval naar jou of wie dan ook. Maar op een of andere manier zat het me hoog en wilde ik het vertellen.
*nu weg is
Ooooh, dat hebben wij nou net al!quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:55 schreef cattie het volgende:
(knip) we zijn nu nog op zoek naar een leuk, origineel, pakkend, lief, tekstje voor op de kaart.
Ja,hou er maar wel rekening mee dat je je no claim kwijt bent over 2006.De no claim regeling geldt voor de basis verzekering...quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:11 schreef PM-girl het volgende:
Mijn hele familie maakt zich inmiddels druk (behalve om de uitslag natuurlijk) om de verzekering, broer was bezorgd dat ik nu ineens mijn no claim kwijt was! Ik dacht van niet, omdat de vergoeding uit het basispakket komt?
Nee doe ik ook niet, dat doet mijn familie wel! En ik denk dat er anders toch wel andere kosten komen zoals kraamzorg, maar ook andere dingen nog komend jaar!quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:23 schreef Suzziieee het volgende:
[..]
Ja,hou er maar wel rekening mee dat je je no claim kwijt bent over 2006.De no claim regeling geldt voor de basis verzekering...
Dan maar geen no claim toch?Tis jammer...maar helaas,ik zou me er niet te druk over maken.
Ik voelde me hier gisteren in het hokje 'slechte moeder' geduwd door o.a. Sugar die een andere mening heeft dan ik. Vervolgens lees ik de (voor mij) ietwat nutteloze reacties dat men het ook met de mening van die ander eens is. Mag hoor.. maar dat kan ook op een andere manier gebracht wordenquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:13 schreef dutchie het volgende:
Icicle neemt rustig een broodje gerookte zalm (op de nono-lijst) en heeft geen foliumzuur geslikt. Dat zijn toch dingen waardoor het bij mij begint te knagen en dan vraag ik me dus af hoe zij verder met de zwangerschap is omgegaan.
Klopt zekers!quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:16 schreef Belana het volgende:
je realiseren dat je op een openbaar forum altijd de meningen van anderen over je heen krijgt.
Tja, het wat wel en wat niet tot ons nemen blijft hier een discussie.quote:Ik probeer hier respect voor de mening van een ander, bijv. die van Moonah, te tonen. Maar ik ben toch vrij om een andere mening te hebben?
Nou, die discussie hebben we juist níet gevoerd. Want ik wist toen absoluut nog niet waar voor te kiezen. Ik heb indertijd gezegd dat ik het liefst mijn kop in het zand wilde steken, en jij hebt me toen op mijn 'verantwoordelijkheden' gewezen. En ik zet dat expres tussen aanhalingstekens, omdat ik vind dat wij nú dus een verantwoorde keuze hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:13 schreef dutchie het volgende:
Maar ik weet idd hoe jij denkt over prenatale testen, die discussie hebben we al eens gevoerd. Ik onderschrijf precies datgene wat PM ook zegt. Maar dat wist je al .;)
quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tja, het wat wel en wat niet tot ons nemen blijft hier een discussie.
Maar ik vind het idd erg moeilijk begrip te hebben voor vrouwen die bewust tegen de zgn nonolijst ingaan.
[..]
Nou, die discussie hebben we juist níet gevoerd. Want ik wist toen absoluut nog niet waar voor te kiezen. Ik heb indertijd gezegd dat ik het liefst mijn kop in het zand wilde steken, en jij hebt me toen op mijn 'verantwoordelijkheden' gewezen. En ik zet dat expres tussen aanhalingstekens, omdat ik vind dat wij nú dus een verantwoorde keuze hebben gemaakt.
Ik word er IRL ook best vaak naar gevraagd, wat we doen qua testen. En het stoort me dat veel mensen het kennelijk alleen maar verantwoord vinden als je alles aangrijpt wat de medische wereld tot nu toe mogelijk heeft gemaakt. Vandaar dat ik onze opvatting eens uitgebreid wilde toelichten.
En ik snap nu ook meer van de wrevel die bv Icicle en een poosje terug Evenstar zullen hebben gevoeld toen zij (ook door mij) werden aangesproken op hún keuzes (omtrent voeding/ foliumzuur).
Ik snap je gevoel beter, je keuze echter niet...quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:48 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]ben blij dat je het nu wel meer snapt
![]()
Ik ook niet.quote:
quote:Op zondag 9 april 2006 08:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Dus laten we het hier maar weer gewoon over kwaaltjes en ontroerende momenten hebben.![]()
Geen van beide overigens aanwezig bij mij, dus wat dóe ik hier?
quote:Op zondag 9 april 2006 09:08 schreef kozakken het volgende:
Moonah, je mag wel van mij komen lenen hoor!
HIer kwaaltjes en ontroerende momenten genoeg.
. tot snel!
Er is een knipoog als posticon. Helpt dat?quote:
Ik kan helemaal met je mee gaan. Ik eet idd geen rauw vlees en eet helaas niet zo veel lever als ik op dit moment zou willen (kippenlevertjes, broodje halfom, mmmmm....) Maar voor de rest...quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:08 schreef Belana het volgende:
Over eten, ik hoor steeds meer dingen die je niet zou mogen hebben... zalm, tiramisu... weet ik veel allemaal. Ik eet geen rauwvlees, beperk de leverpastei en verder vind ik het wel goed. Alle kaasjes hier zit echt geen rauwmelkse kaas in, tiramisu uit de dupermarkt is natuurlijk gepasteuriseerd, want houdbaar. Ik vind het heus belangrijk om op dingen te letten, maar je kunt overdrijven ook, of zeg ik dan weer gekke dingen?
Ach joh maakt toch ook eigenlijk niets uit er groeit gewoon een heel mooi babietje in jequote:Op zondag 9 april 2006 16:23 schreef Neuk het volgende:
Ehm, weet niet... Eigenlijk in de eerste instantie niet. Wij hebben nog geen jaren verkering en voor ons kwam het ook onverwacht![]()
quote:Op zondag 9 april 2006 20:38 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Ach joh maakt toch ook eigenlijk niets uit er groeit gewoon een heel mooi babietje in je
bij de eerste hebben wij echt alles nieuw gekocht en waren ong 2500 euro kwijt.quote:Op zondag 9 april 2006 21:10 schreef ik80 het volgende:
Hoeveel waren jullie kwijt bij je eerste kindje, heb je alles nieuw gekocht e.d?
Ik wil een schatting gaan maken zodat ik ervoor kan gaan sparen, lijkt me wel zo handig.
krijg weer een ks he.quote:Op zondag 9 april 2006 21:16 schreef dutchie het volgende:
Hé Martineke, da's waar ook jij wordt eerder ingeleid. Dus dan ben je me toch voor!
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt.quote:Op zondag 9 april 2006 21:10 schreef ik80 het volgende:
misschein een rare vraag, misschien ook niet. Wie weet er of er ergens een lijst staat op eht internet wat je allemaal nodig hebt voor de kinderkamer, en dan bedoel ik alles dus ook aan kleertjes e.d
Hoeveel waren jullie kwijt bij je eerste kindje, heb je alles nieuw gekocht e.d?
Ik wil een schatting gaan maken zodat ik ervoor kan gaan sparen, lijkt me wel zo handig.
Een lijstje heb ik niet voor je, maar ik schat dat wij straks voor ongeveer 3000 euro aan spullen hebben gekocht voor de aankomende kleine. Gelukkig hoefden we niet alles zelf te betalen, maargoed, daar gaat het hier niet om.quote:Op zondag 9 april 2006 21:10 schreef ik80 het volgende:
misschein een rare vraag, misschien ook niet. Wie weet er of er ergens een lijst staat op eht internet wat je allemaal nodig hebt voor de kinderkamer, en dan bedoel ik alles dus ook aan kleertjes e.d
bij Maxim hadden wij t kamertje en kinderwagen en badje en zo al binnen toen ik 5 mnd zwanger was. kleertjes en losse dingen en zo heb ik zo ong heel de zwangerschap door gekochtquote:Op zondag 9 april 2006 21:22 schreef ik80 het volgende:
wow das idd wel een heel groot verschil, maar gelukkig heb ik nog even om te sparen.
Wanneer zijn jullie ongeveer begonnen met alles in te kopen?
Gelukkig heb ik een hele lieve moeder die op het moment kleertjes aan het maken is leuk!
Wij hebben de kamer en wagen pas met 5 mnd besteld, we wilden voor ons eigen gevoel de 20 weken echo eerst afwachten. ALs alles goed gaat is alles met 32 wkn zwangerschap binnen. Wordt dus nog best spannend en hopen dat alles op tijd binnenkomtquote:Op zondag 9 april 2006 21:26 schreef Martineke het volgende:
nu bij deze beeb hadden wij t kamertje weer met 5 mnd realiseer ik me nu![]()
Ik had een spaarrekening van 1000 euro en die is schoon op gegaan aan kleertjes, een commode, wat kleine aankleding voor de babykamer, gordijnen, de lamp, dekentjes, verzorgingsproducten, het badje, 2 autostoeltjes (een voor bij de oppas) en de stoffen uitzet als lakentjes, hydrofielluiers, dekentjes, verzorgingsproducten, het badje, etc.quote:Op zondag 9 april 2006 21:10 schreef ik80 het volgende:
Trek je het een beetje van zenuwen?quote:Op maandag 10 april 2006 09:32 schreef PM-girl het volgende:
Ja, pfff, de kosten hebben we hier gisteren ook over gesproken. Fijn om hier enige indicaties te lezen.
Vandaag eerste belafspraak over de uitslag, al reken ik er vandaag nog niet op hoor.
Aardig goed ja, heb zometeen eerst nog vergadering en dan om 1 uur kunnen we bellen.quote:Op maandag 10 april 2006 09:59 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Trek je het een beetje van zenuwen?
Oeh, dus dat is nagelbijten...sterkte hoor!quote:Op maandag 10 april 2006 09:32 schreef PM-girl het volgende:
Ja, pfff, de kosten hebben we hier gisteren ook over gesproken. Fijn om hier enige indicaties te lezen.
Vandaag eerste belafspraak over de uitslag, al reken ik er vandaag nog niet op hoor.
Dat vroeg ik me net ook af. En toen ging te telefoon of ik de oudste mini weer op wilde halen van het odc, met 38.8 welteverstaan en een humeurtje....quote:Op maandag 10 april 2006 10:54 schreef Belana het volgende:
PM girl... sterkte!!
Ik heb voor de verandering weer eens ziek op bed gelegen gisterenwas pas de 7e keer deze herfst/winter hoor... verklaarde wel weer waarom ik zo vreselijk moe was de afgelopen week, er moest weer een virusje uitgewerkt worden...
Wat ik me nou afvraag he, als ik dan ziek ben (hoofdpijn, keelpijn, oorpijn) zou die kleine er dan ook last van hebben?
Is die 20-weken-echo tegenwoordig standaard? Want ik herinner met bij beide jongens wat gefrutsel rond 12 weken en schluss.quote:Op maandag 10 april 2006 12:56 schreef dutchie het volgende:
Ja dat had ik ook met de 20 weken. Er wordt van alles nagekeken, dus zeker geen pretecho. Maar als alles dan goed blijkt ga je er eens lekker voor liggen en genieten.
Oh, ik hoop de mijne welquote:Op maandag 10 april 2006 13:01 schreef dutchie het volgende:
Yep, sinds 1 jan. Maar niet alle praktijken kunnen de vraag aan.
ja ja ik lees meequote:Op zondag 9 april 2006 23:01 schreef Brighteyes het volgende:
Inky05? Joehoe? Lees je mee?
Kom je je ook melden hier? En meekleppen?
quote:Op maandag 10 april 2006 13:51 schreef Inky05 het volgende:
ja ja ik lees mee
meekleppen moet ik ff wat tijd voor vrij maken
Oh.quote:Op maandag 10 april 2006 16:53 schreef Belana het volgende:
fijn dat alles ok was sjoeg! En of het een jochie is, dat zien we dan wel
En dan MOET ie dus DOLFJE hetenquote:Op maandag 10 april 2006 17:04 schreef m@x het volgende:
Ik denk het ook hoor Sjoeg. Wolfje wordt een beer van een vent. En snoop krijgt volgens mij een meisje.
Zeker als het een jongetje is, dan hebben ze het al halverwege de checklist gezienquote:Op maandag 10 april 2006 19:35 schreef Belana het volgende:
beetje ervaren echoscopist ziet dat ook heel snel al![]()
Een voordeel je kan je kindje niet in 1 geheel zien dus ze kunnen rustig de boel omzeilenquote:Op maandag 10 april 2006 23:01 schreef Tamea het volgende:
Weet iemand trouwens of je bij een echo met 36 weken erg makkelijk kan zien wat het geslacht is? We willen het nl. eigenlijk niet weten, maar ik krijg dan nog wel een echo en ik vraag me af hoe goed het dan te zien is voor een leek.
Ja hoor! Alle vrouwen en borsten zijn anders.quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:17 schreef sweaty het volgende:
PM-girl, ik duim voor je!!
Nog steeds geen last van pijnlijke en of gevoelige borsten, nog steeds zijn ze ook niet gezwollen of gegroeid, is dat wel normaal? Ben nu 10 weken en 4 dagen.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:23 schreef dutchie het volgende:
Hier vanmorgen weer wakker geworden met het gevoel alsof er een hevige menstruatie op komst is. Is niet fijn. Maar gelukkig moest ik daarna echt naar de w.c. Vraagt het mannetje: "Wat doe je nu dan?"
"Poepen denk ik."
Licht hysterisch: "Poepen? Toch niet omdat humptie denkt dat ie eruit moet??"Enige verklaring voor deze lichte hysterie; meneer hoopte op een mooie 2e geplande keizersnee, waar ik geen pijn hoef te lijden (of iig dat hij het niet ziet
), iedereen vrolijk door de ok banjert en hij 3 kwartier later met zijn zoon/dochter op de arm staat. Controlefreak.
Dat belooft nog wat voor de bevalling.
Trouwen doe je toch met zijn 2en?quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:07 schreef PM-girl het volgende:
Tamea, geniet van JOUW dag vandaag!!
Okidoki!quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:07 schreef dutchie het volgende:Paradijsvogeltje! Ach ja, je kunt niet alles weten. Lurken houdt zoiets in als; wel meelezen, maar niet reageren.
Nee, misschien is ze al wel bevallen enzo. Spannend.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:57 schreef dutchie het volgende:
Niemand idd iets van Mammietje vernomen?
Volgens mij is ze al meer dan een week niet geweest? Hopen dat het idd goed nieuws is!quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:35 schreef snoopy het volgende:
[..]
Nee, misschien is ze al wel bevallen enzo. Spannend.
Op zich zei ze ook dat het wrs woensdag zou worden maar dat het ook ma of di kon zijn. En ma zei ze dus dat ze hun best gingen doen voor vandaag..... niet gelukt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:50 schreef m@x het volgende:
Sjak beterschap!
Jeetje, ze laten jullie wel in spanning zitten zeg PM-girl. Ik vind het persoonlijk heel 'ongevoelig' van de artsen om jullie steeds af te schepen met 'vandaag weten we niks, misschien morgen'. Ze hadden jullie beter een negatief scenario qua tijdsduur kunnen geven, als je het dan sneller hoort is het mooi meegenomen maar nu heb je iedere keer weer die teleurstelling. Ik hoop in ieder geval dat jullie het snel weten en dat de uitslag goed is natuurlijk. Sterkte met wachten!
Wij vandaag dus!!!quote:Op woensdag 12 april 2006 09:33 schreef Neuk het volgende:
Ik vroeg me af wanneer a.s. ouders beginnen met spulletjes aan te schaffen.
Ik ben vandaag 16 weken en 1 dag, had liever eerder willen gaan shoppen (zeker op de HEMA-kortingsavond) maar toch maar even uitgesteld tot de uitslag er was!quote:Op woensdag 12 april 2006 09:51 schreef Neuk het volgende:
Gefeliciteerd PM, maar zo vergeetachtig als ik nu ben weet ik echt niet te onthouden hoe lang iedereen precies zwanger is
quote:Op woensdag 12 april 2006 09:45 schreef PM-girl het volgende:
Vanmorgen om negen uur gebeld en nu was er wel een uitslag, een goede wel te verstaan!!!
Op zich is de Fishtest een voorlopig onderzoek met een voorlopige uitslag, over 2 weken volgt de definitieve. En nog steeds kan er iets gevonden worden, maar dat risico is niet meer verhoogd.
Met 20 weken nog de echo, maar dat is gewone procedure en niet omdat er een hoog risico aan kleeft!
Whiehoooee!!![]()
Zelfs dat was ik vergetenquote:Op woensdag 12 april 2006 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
Enneh... Neuk... er staat een heel lijstje in de OP he?Kan je mensen met jezelf vergelijken enzo.
Ik dacht juist, o ze hebben iets gezien maar willen het nog een keer controleren....quote:Op woensdag 12 april 2006 10:12 schreef dutchie het volgende:
O wat fijn PM!!!![]()
![]()
En laat het nu maar even lekker tot je doordringen. Shopze en vooral genietze!
slaat misschien nergens op, maar ik het gevoel dat doordat ze niet direct de uitslag hadden, dat het zh het ms minder dringend vonden. Nu is het nog even afwachten op die andere test natuurlijk, maar ik denk als ze zich echt zorgen maakten zouden ze wat sneller zijn met alles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |