abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:42:33 #1
108648 cattie
lieve moeder
pi_36733602
Vervolg van: Zwangerschap en geboorte deel 185

12 april 2006: skyhigh (papa)
18 april 2006: Jis
24 april 2006: Cheqy (papa)
28 april 2006: Mammietje
03 mei 2006: kwipsel
19 mei 2006: Tamea
21 mei 2006: Tazz (papa)
09 juni 2006: dutchie
11 juni 2006: Martineke
11 juni 2006: Liane83
11 juni 2006: waterbeest
12 juni 2006: CrazyMoon
19 juni 2006: Seven Wonders
20 juni 2006: vamperotica
25 juni 2006: nanalune
26 juni 2006: cattie
05 juli 2006: LadyS
14 juli 2006: Belana en Kbot
*** 15 juli 2006: Sjak en Schanulleke ****
25 juli 2006: owlet
26 juli 2006: rfvr (papa)
29 juli 2006: Paradijsvogeltje
04 augustus 2006: MeNicole en ke2v2in
10 augustus 2006: Kozakken
13 augustus 2006: Misticle_lightning
17 augustus 2006: Tosca
18 augustus 2006: Dylan Dog (papa)
19 augustus 2006: Sugar
22 augustus 2006: blupje77
25 augustus 2006: ManTra (papa)
14 september 2006: mjammetje
22 september 2006: linda856763
22 september 2006: Xanthe
26 september 2006: PM-girl
28 september 2006: PPL (papa)
30 september 2006: snoopy
08 oktober 2006: Bass-Miss
28 oktober 2006: ik80
3 november 2006: sweaty
9 november 2006: Neuk
17 november 2006: meimeltje
5 december 2006: Mwanatabu
9 december 2006: Stiekemurd

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Mijn laatste bericht:
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:38 schreef cattie het volgende:
Goedemorgen allemaal.
Gisteravond zijn wij naar de informatie avond van het ziekenhuis geweest over bevallen onder begeleiding van een gynaecoloog. Erg leuk en nuttig. Het ziekenhuis en hun beleid staat mij wel heel erg aan. Ze zijn ook goed pro-borstvoeding (kind binnen bepaalde tijd na bevalling aanleggen, kind zoveel mogelijk bij moeder houden enzo), wat ik ook erg fijn vind. En op de afdeling verloskunde staat een bad, om weeen in op te vangen als je dat wilt en het mag van de gyn, dat lijkt me wel wat! bevallen in bad is ivm de omvang van het bad helaas niet mogelijk.
Ik kreeg bijna zin om te bevallen. Maar wel al echt zin om echt met beepje kennis te gaan maken.

[ Bericht 54% gewijzigd door BE op 07-04-2006 23:43:56 ]
pi_36733635
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:42 schreef cattie het volgende:
En ik gooide hem dicht.
Het zij je vergeven (tvp)

En ik heb honger en mijn collega heeft bonnetjes van de Burger King. Mijn bammetjes met pindakaas worden steeds minder aantrekkelijk. Ik moet toch nog groeien?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 7 april 2006 @ 11:44:29 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_36733647
Hihi, ik wilde er ook net een gaan openen, maar toen kreeg ik telefoon!Cattie, fijn dat je goede informatie hebt gekregen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:03:28 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36734126
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Het zij je vergeven (tvp)

En ik heb honger en mijn collega heeft bonnetjes van de Burger King. Mijn bammetjes met pindakaas worden steeds minder aantrekkelijk. Ik moet toch nog groeien?
Ik heb geen bonnetjes en ik hoef ook niet meer te groeien... Maar nu heb ik wel trek!
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:08:39 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_36734266
Over eten, ik hoor steeds meer dingen die je niet zou mogen hebben... zalm, tiramisu... weet ik veel allemaal. Ik eet geen rauwvlees, beperk de leverpastei en verder vind ik het wel goed. Alle kaasjes hier zit echt geen rauwmelkse kaas in, tiramisu uit de dupermarkt is natuurlijk gepasteuriseerd, want houdbaar. Ik vind het heus belangrijk om op dingen te letten, maar je kunt overdrijven ook, of zeg ik dan weer gekke dingen?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:33:28 #6
108648 cattie
lieve moeder
pi_36734837
Belana, dat heb ik ook hoor. Ik zeg wel eens half voor de grap dat ik alleen nog gesteriliseerd water mag drinken en droog brood mag eten in een glazen huisje met goede luchtkwaliteit. Natuurlijk let ik op bepaalde dingen, ik let erg op het risico van toxoplasmose en listeria enz, maar sommige mensen overdrijven wel. En dan trouwens vooral niet zwangeren, want die geven het meeste commentaar op mijn eten (goh, mag je dat wel? Euh, ja, anders eet ik het niet). En soms voel ik me erg schuldig als ik niet 100% oplet op wat ik eet, maar dan verklaart mijn man me voor gek, want volgens hem let ik al heel goed op.
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:36:05 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_36734895
ja precies, ik let op, tuurlijk, maar overdrijven is ook een vak
Ik eet ook lekker pittig hoor, kan horlepiepje vast wennen, want ook als ik borstvoeding geeft zal ik (zeker in eerste instantie) mijn voeding niet aanpassen. (tenzij er vreselijke krampen zouden onstaan oid)
Ging bij Liam ook prima.
Nou is niet iedere baby hetzelfde, dat weet ik ook wel... (voor ik vanalles over mee heen krijg )
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:08:33 #8
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_36735868
Ik denk dat het ook scheelt of het je eerste of tweede/derde kindje is. Ik denk dat als ik een volgend keer zwanger zou zijn, je al veel gemakkelijker bent in alles. Nu wil je (ik spreek namens mijzelf) de angst dat er iets met je kindje kan gebeuren doordat jij iets verkeerds eet vermijden. Ik pas wel op, zoals met rauw vlees en eieren e.d. en goed groenten en fruit wassen, maar leverpastij en worst mag je volgens de norm elke dag 1 boterham van hebben. Alles is nieuw en eng en raar en dat kan je soms een onzeker gevoel geven en dus wil je alles wat je leest over voeding e.d. zo goed mogelijk opvolgen. (ik spreek nogmaals namens mijzelf)
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:08:39 #9
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36735875
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 11:38 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Kun je daarvoor gewoon naar het gemeentehuis gaan en het direct regelen of moet je eerst weer een aanvraag doen enzo?
Gewoon beiden de ID meenemen je ondertekend daar beiden een formulier en je staat weer buiten.
pi_36735992
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:08 schreef Belana het volgende:
Over eten, ik hoor steeds meer dingen die je niet zou mogen hebben... zalm, tiramisu... weet ik veel allemaal. Ik eet geen rauwvlees, beperk de leverpastei en verder vind ik het wel goed. Alle kaasjes hier zit echt geen rauwmelkse kaas in, tiramisu uit de dupermarkt is natuurlijk gepasteuriseerd, want houdbaar. Ik vind het heus belangrijk om op dingen te letten, maar je kunt overdrijven ook, of zeg ik dan weer gekke dingen?
Dat idee heb ik ook vaak. Ik wil het risico natuurlijk zoveel mogelijk beperken, maar als ik dan zo'n kennis weer hoor raaskallen dat ze de zalmmoot afgezworen heeft voor in het geval van je weet toch nooit, dan denk ik altijd even: zoek het dan even op en draaf niet door.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:13:15 #11
94046 PM-girl
pi_36736019
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:08 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Gewoon beiden de ID meenemen je ondertekend daar beiden een formulier en je staat weer buiten.
Heb je geen bewijs nodig van je zwangerschap dan?
*
pi_36736171
Thuis ben ik wel makkelijker in wat ik eet dan in een restaurant. Dat vind ik toch enger. We eten bijvoorbeeld regelmatig zalm of andere vis, maar dat bestel ik ergens anders alleen als ik zeker weet dat het goed doorbakken is. Thuis kan ik het zelf in de gaten houden. Met kaas heb ik dat ook. Gewone brie eet ik wel, maar ik durf geen kaasplankje te bestellen. Alleen het idee 'stel dat..' vind ik al eng genoeg om wat anders te zoeken.
Je leeft maar 1 keer
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:18:00 #13
24188 Belana
kloon van belana
pi_36736209
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook vaak. Ik wil het risico natuurlijk zoveel mogelijk beperken, maar als ik dan zo'n kennis weer hoor raaskallen dat ze de zalmmoot afgezworen heeft voor in het geval van je weet toch nooit, dan denk ik altijd even: zoek het dan even op en draaf niet door.
ja precies, want ik heb begrepen dat het alleen om gerookte zalm gaat oid? ik weet het niet eens, maar een zalmmoot kan geen kwaad natuurlijk... pfff...

sweaty, ik denk dat het ook aan de persoon ligt, ben bij Liam net zo geweest, oplettend, maar niet overdrijven.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:18:10 #14
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36736212
Ook ik let natuurlijk op wat ik eet, maar ik speur niet alle verpakkingen na wat er in zou kunnen zitten dat ik niet mag hebben. Zoals laatst dat voorvalletje met de mozarella. Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord en was die avond ook heilig van overtuigd dat ik goed zat. Maar toch de volgende dag naar de koelkast gelopen om te kijken wat er op de verpakking stond. Toen wel, maar verder geloof ik het allemaal wel hoor.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:19:34 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_36736263
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:18 schreef dutchie het volgende:
precies! dan komt het best goed!

* Belana intussen een bak cotton candy naar binnen aan het werken is
stormy waters...
sailin'
pi_36736386
Of gewoon zien dat je immuum bent.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:23:08 #17
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36736389
Lekker gezond hè? Hoe is het met je verder, gaat het nog een beetje?
pi_36736430
Vroeg me af of er meer dames zijn die voor de 2e keer zwanger zijn en op het eind van de eerste zwangerschap pre-eclampsie/zwangerschapshypertensie hebben gehad.

Ik moet nu namelijk 26 april naar de Gyn toen en deze zal mij hopelijk weer terug verwijzen naar de verloskundige. Ik hoop zo dat ik terug kan, en dat mijn bloeddruk ok is. Toen ik de vk belde om alvast een afspraak te plannen wilde ze eerst de Gyn afwachten Maar ik dacht dat je bij de tweede daar helemaal geen last van hoeft te hebben....

Overigens gaan wij met Pasen de opa's en de oma's inlichten. We hebben zo een vreselijk t-shirtje gekocht voor Benthe met aan de voorkant "Mij wacht een klus" en op de achterkant " ik word grote zus". Ben benieuwd hoe snel ze het in de gaten hebben.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:25:37 #19
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36736467
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:18 schreef dutchie het volgende:
Ook ik let natuurlijk op wat ik eet, maar ik speur niet alle verpakkingen na wat er in zou kunnen zitten dat ik niet mag hebben. Zoals laatst dat voorvalletje met de mozarella. Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord en was die avond ook heilig van overtuigd dat ik goed zat. Maar toch de volgende dag naar de koelkast gelopen om te kijken wat er op de verpakking stond. Toen wel, maar verder geloof ik het allemaal wel hoor.
Maar ik heb dat gezonde verstand wel gewoon nodig om dus wél verpakkingen te checken, hoor. Daar is niks spastisch of overdreven aan, vind ik. Ik vind het net klinken alsof jullie nu vinden dat je op je geevoel af moet gaan ofzo. Dat moet iedereen zelf weten, maar er is gewoon een leidraad met "regels" of adviezen. Vind ik vrij feitelijk en makkelijk om op af te gaan. Toch?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:31:27 #20
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36736657
Sugar, dat zeggen we juist niet. Niet op je gevoel af gaan, maar op je gezonde verstand. Verstand en gevoel zijn 2 hele andere dingen.
Ik denk dat iedereen zich wel aan die leidraad vasthoudt, denk je zelf niet? Ik denk dat je het beter kunt lezen als: Laat je niet gek maken door alle adviezen die buitenstaanders ongevraagd kunnen geven.

Stiekemurd, hier een gevalletje. Maar ben alleen nog maar bij de vk geweest en nog niet bij de gyn. Wel dus een paar keer momenten gehad die een beetje zorgwekkend waren, maar dat heeft gelukkig niet doorgezet.
Het schijnt zo te zijn dat je bij een 2e toch wat symptonen kunt krijgen, maar dat dat nog niet hoeft te betekenen dat het ook echt doorzet. Althans dat zei de vk. En ik heb eens ergens gelezen of gehoord dat bij een volgende zwangerschap, stel dat je het weer zou krijgen, het zich een week of 4 later openbaart. Of dit klopt weet ik niet, maar ik vind het wel een geruststellende gedachte. Klinkt misschien raar.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:32:26 #21
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36736684
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:31 schreef dutchie het volgende:
Sugar, dat zeggen we juist niet. Niet op je gevoel af gaan, maar op je gezonde verstand. Verstand en gevoel zijn 2 hele andere dingen.
Ik denk dat iedereen zich wel aan die leidraad vasthoudt, denk je zelf niet?
Het gaat toch over doorslaan? Hoe kun je nu doorslaan als je je gewoon aan die leidraad houdt?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:33:20 #22
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36736711
Onzekerheid? Geldt denk ik vooral voor degenen die voor het eerst zwanger zijn.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:36:23 #23
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36736802
Maar ik bedoel: als je je aan de leidraad houdt, waarom heeft bijvoorbeeld Belana het dan over mensen die doorslaan als ze dingen die niet schijnen te mogen, niet eten? Die houden zich dan toch precies aan die adviezen? Ik vind er gewoon niks doorslaanderigs aan om -als je hoort dat iets op de 'verboden lijst' staat- dat te schrappen uit je eetpatroon.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:40:49 #24
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36736947
Volgens mij doet ze dat zelf ook. Even teruglezen....
Ja, ze let zelf ook goed op wat ze wel en niet eet. Maar dat pittige eten doet ze bijv. nog wel. Ik trouwens ook. Ik merk snel genoeg of het kaboutertje er wel of niet tegen kan. Heb ik trouwens de vorige keer ook gedaan. Knoflook, rode peper, bonen etc. gewoon gegeten.
Pas bij de borstvoeding merkte ik dat Léon hier krampjes van kreeg, maar daarvoor nooit last van gehad.
pi_36737102
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:36 schreef Sugar het volgende:
Maar ik bedoel: als je je aan de leidraad houdt, waarom heeft bijvoorbeeld Belana het dan over mensen die doorslaan als ze dingen die niet schijnen te mogen, niet eten? Die houden zich dan toch precies aan die adviezen? Ik vind er gewoon niks doorslaanderigs aan om -als je hoort dat iets op de 'verboden lijst' staat- dat te schrappen uit je eetpatroon.
Dat is dus niet wat ik bedoelde. Ik had het over mensen die de verboden lijst uitbreiden naar alles wat erop lijkt.
Gerookte zalm -> zalm -> vis, bijvoorbeeld. Of zachte rauwmelkse kaas -> zachte kaas -> kaas.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:46:31 #26
24188 Belana
kloon van belana
pi_36737129
Ik hou me aan de adviezen van de verloskundige, natuurlijk. Wat ik bedoel is dat er voor mijn gevoel steeds meer dingen bijkomen volgens allerlei mensen. Zoveel mensen die bv dus niet meer pittig eten... waarom niet? kijk, als je er last van krijgt houdt het op natuurlijk, maar verder...
Dat vind ik overdreven.
Maar misschien is het wel weer een gevalletje "het is internet en het komt al snel erger over dan het is" zoals jij dat zelf wel kunt zeggen
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:47:00 #27
24188 Belana
kloon van belana
pi_36737140
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:45 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is dus niet wat ik bedoelde. Ik had het over mensen die de verboden lijst uitbreiden naar alles wat erop lijkt.
Gerookte zalm -> zalm -> vis, bijvoorbeeld. Of zachte rauwmelkse kaas -> zachte kaas -> kaas.
precies! dit bedoel ik
stormy waters...
sailin'
pi_36737246
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:46 schreef Belana het volgende:
Ik hou me aan de adviezen van de verloskundige, natuurlijk. Wat ik bedoel is dat er voor mijn gevoel steeds meer dingen bijkomen volgens allerlei mensen. Zoveel mensen die bv dus niet meer pittig eten... waarom niet? kijk, als je er last van krijgt houdt het op natuurlijk, maar verder...
Dat vind ik overdreven.
Maar misschien is het wel weer een gevalletje "het is internet en het komt al snel erger over dan het is" zoals jij dat zelf wel kunt zeggen
Heel herkenbaar dit.
Ik heb soms bijna spijt dat ik aan bepaalde mensen verteld heb dat ik zwanger ben.
Ook zo'n leuke vraag vind ik "je eet toch wel voor 2?" terwijl ze me bekijken alsof ik helemaal niet goed voor mezelf zorg.
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:50:37 #29
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36737270
Voila, zijn we daar ook weer uit.

Ik had vannacht trouwens een aantal keer een 'ongesteld' gevoel. Zo'n gevoel wat je bij de ongesteldheid hebt vlak voor er zo'n 'golf' komt, kennen jullie dat?
Ik was ook druk in de weer met Léon (om het kwartier wakker en nog zo heet, nu gelukkig beter), zou het daar iets mee te maken hebben?
Ik maak me er niet druk over, maar ik vraag me alleen af; waar komt dat vandaan? Toch indalingsweëen of iets in die geest?
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:51:16 #30
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36737295
Oh, maar dan begreep ik jullie verkeerd. Ik vind alles wat gewoon een reden heeft (rauwmelkse kaas, rauw eten, rauwe vis, cafeine, drugs, alcohol, leverworst met mate, enz.) wel echt logisch en de moeite waard om je aan te houden. Maar jullie dus ook. En ja, daar hoort van die roze zalm die je op een pistoletje eet (helaas) bij.

Maar ik ga niet uit van "ze verkopen het toch nergens, die rauwmelkse kaas". Ik check het liever op de verpakking, dan weet ik dat zeker.
pi_36737297
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:31 schreef dutchie het volgende:

Stiekemurd, hier een gevalletje. Maar ben alleen nog maar bij de vk geweest en nog niet bij de gyn. Wel dus een paar keer momenten gehad die een beetje zorgwekkend waren, maar dat heeft gelukkig niet doorgezet.
Het schijnt zo te zijn dat je bij een 2e toch wat symptonen kunt krijgen, maar dat dat nog niet hoeft te betekenen dat het ook echt doorzet. Althans dat zei de vk. En ik heb eens ergens gelezen of gehoord dat bij een volgende zwangerschap, stel dat je het weer zou krijgen, het zich een week of 4 later openbaart. Of dit klopt weet ik niet, maar ik vind het wel een geruststellende gedachte. Klinkt misschien raar.
Hai gevalletje
Okee jah ik dacht het ook, maar mijn vk zei van de week dat ik mss wel nu al te hoge bloeddruk heb en geen afspraak wilde maken, dus de moed zakte mij enigzins in de schoenen
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:53:17 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_36737360
hoe ver ben je nu ook alweer dutch? kan best al wat "voorwerk" zijn. begint dat eerder bij een 2e?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:53:58 #33
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36737383
Heeft ze je bloeddruk al gemeten dan en hoe hoog zat je qua onderdruk?

Belana, vandaag precies 31 weken. Léon is nooit ingedaald, dus dit is voor mij ook nieuw. Dus ik gok ook maar wat.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:54:24 #34
61800 Rottdog
pi_36737394
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:24 schreef Stiekemurd het volgende:
Vroeg me af of er meer dames zijn die voor de 2e keer zwanger zijn en op het eind van de eerste zwangerschap pre-eclampsie/zwangerschapshypertensie hebben gehad.

Ik moet nu namelijk 26 april naar de Gyn toen en deze zal mij hopelijk weer terug verwijzen naar de verloskundige. Ik hoop zo dat ik terug kan, en dat mijn bloeddruk ok is. Toen ik de vk belde om alvast een afspraak te plannen wilde ze eerst de Gyn afwachten Maar ik dacht dat je bij de tweede daar helemaal geen last van hoeft te hebben....
Je hebt net zoveel kans als bij de eerste het is eeen 50/50 gevalletje.
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:55:59 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_36737435
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:51 schreef Sugar het volgende:
Maar jullie dus ook.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:51 schreef Sugar het volgende:
En ja, daar hoort van die roze zalm die je op een pistoletje eet (helaas) bij.
dat wist ik dus niet, maar eet ik nooit eigenlijk (gelukkig dan maar)
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:57:39 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_36737491
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:53 schreef dutchie het volgende:

Belana, vandaag precies 31 weken. Léon is nooit ingedaald, dus dit is voor mij ook nieuw. Dus ik gok ook maar wat.
Nou, ik weet dus absoluut niet meer wanneer dat bij Liam begon eigenlijk en die was wel ingedaald. Magoe, het kan ook gevalletje harde buiken zijn natuurlijk, ook dan door de drukte van steeds uit bed, want dat is harstikke zwaar. Ten minste, ik vind het nu al een hele toer iedere keer.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:01:13 #37
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36737607
Dat vroeg ik daarstraks nog; hoe gaat het nu met je? Door de rust dat je nu thuis bent is de situatie niet stabiel gebleven, het wordt dus toch erger?
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:05:01 #38
24188 Belana
kloon van belana
pi_36737724
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:01 schreef dutchie het volgende:
Dat vroeg ik daarstraks nog; hoe gaat het nu met je? Door de rust dat je nu thuis bent is de situatie niet stabiel gebleven, het wordt dus toch erger?
zolang ik niet te veel doe gaat het wel. als ik ff de stad in ga oid dan draag ik een bekkenband en dat helpt. Mijn rug is wel te doen op het moment. Soms kan mijn buik zelf gewoon zo'n zeer doen ook, de spieren en de banden ofzo.
Ik moet gewoon erg opletten, maar dat het erger wordt, ja, dat staat wel vast. horlepiepje wordt steeds zwaarder en dus moet mijn rug en bekken steeds meer gewicht dragen en dat wordt dus steeds moeilijker. Maar ik ben niet negatief, het gaat prima. Ik heb er soms wel eens eendag tussen dat ik denk... pffff... mag het er al uit....maar dat heeft iedereen wel denk ik.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:10:42 #39
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36737903
Nee, nog geen last van gehad gelukkig.
Maar doe je wel een beetje voorzichtig. Ik kan me nog herinneren van de vorige keer dat je het goed zwaar hebt gehad en ook na die tijd.
Een gewaarschuwd mens.....
Ik ga even een tukkie doen.
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:14:36 #40
24188 Belana
kloon van belana
pi_36738040
ja, is waar, ik let wel op, maar er is ook niet zo veel aan te doen gewoon. welterusten!
stormy waters...
sailin'
pi_36738065
Myrthe was bij mij toen al wel ingedaald op dee cho met 32 weken was haar hoofd ook nauwelijks te zien daardoor. Dus het kan best dutch, al is dit je 2e natuurlijk.
pi_36743227
he-he.. ik ben weer terug van een dagje mezelf verwennen in de stad. Mijn god, ik hou het echt niet meer vol!
Ik wilde gewoon een leuk setje kopen omdat mijn oma zondag d'r verjaardag viert en voor Pasen, dat ik dan nog ff flink kan showen Maar wat een verschrikkelijke positiekleding is er toch zeg.. Goed dat ik meteen in het begin een paar leuke dingen heb gevonden.

Tussendoor heb ik me trouwens heerlijk verwend met een flink broodje gerookte zalm Heerlijk!
Ik eet alleen geen dingen waarvan m'n gevoel zegt dat het slecht kan zijn. Bij gerookte zalm denk ik: die is gerookt = warm gemaakt = bacterien dood. Rauw vlees eet ik dus niet. Tja en bij brie heb ik ook een slecht gevoel, ook al mag je het waarschijnlijk wel gewoon eten.
Alcohol is een absolute no-go bij mij, net als koffie. Rokerige ruimten daar heb ik het nu ook niet meer op.
Ik heb gewoon zoiets van: mijn moeder wist al die dingen ook niet, en ik ben ook kerngezond. Maar het helpt wel mee dat ik voorheen ook al nauwelijks dingen at van de 'verboden lijst'.

Eieren eet ik niet meer (in geen enkele vorm, alleen die van chocolade) en chinees niet.. Dat kan ik nu minder goed verdragen, niet omdat het slecht zou zijn.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 7 april 2006 @ 16:55:33 #43
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36743295
Ja dat is het vervelende Belana, je weet wat je hebt, je weet dat je er alles aan doet en meer kun je niet doen. Ik heb wel met je te doen hoor.

Poemojn, hoe bedoel je dat je van het indalen en de 2e? Want Léon is dus nooit ingedaald, dus 'die weg is nog niet vrij gemaakt' als het ware.
Heb er trouwens vanmiddag weer last van af en toe. Ik vind het wel spannend, vooral ook omdat ik naar mijn idee nu dan toch iets nieuws ervaar.
pi_36743845
Ik vond een stukje over gerookte zalm:
quote:
Recent zijn in Nederland ook in gerookte zalm listeria-bacteriën aangetoond. Dit met name in voorverpakte gerookte zalm. Ook gerookte zalm uit het dieet schrappen dus. Zalm in blik kan overigens geen kwaad. Verder wordt afgeraden om rauwe vis, zoals bijvoorbeeld in sushi te eten. Een uitzondering hierop is rauwe haring. Dat mag wel.
En echt leuke positiekleding verkopen ze hier. Daar heb ik tenminste superdingen gekocht afgelopen zaterdag.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_36744015
Ik heb een sterke maag, die doodt ááálle bacterien

Dat merk ken ik inderdaad, zie er ook wel eens iets leuks.. maar ik vind het veel te duur voor die paar maanden, weken zelfs in mijn geval.
pi_36744985
Ik bedoelde dat als voorbehoud omdat ik dat niet weet Dutchie, maar je verloskundige vast wel.

Icicle, je moet gewoon investeren in de toekomst, kunnen je (schoon)dochters het ook nog aan later
pi_36745467
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:53 schreef dutchie het volgende:
Dat is nog helemaal niet gebeurd, dus ik heb ook géén idee waar ze dit vandaan haalt.... (stom wief).
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:18:13 #48
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36745855
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:17 schreef lcicle het volgende:
Ik heb een sterke maag, die doodt ááálle bacterien
Zonder de discussie weer in volle hevigheid te willen doen oplaaien, dat snap ik dus écht niet he...
Ik las overigens ook ergens dat je geen kaneel mag...
Ik neem het zekere voor het onzekere (eerste kindje... wellicht scheelt dat idd), en neem helemaal níets van de verboden lijst.

Ik vind het zo heerlijk dat buiten mijn collega's nu ook de kinderen en ouders op mijn werk het weten!
Ik kan gewoon mijn buik in haar volle hevigheid tonen, hoef niet meer moeilijk te doen te camoufleren. Ik wist de laatste weken écht niet meer wat aan te trekken! Ik ben ook al echt dik!
En ik krijg echt superschattige tekeningen, kaarten en cadeautjes van mijn groepje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_36745892
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zonder de discussie weer in volle hevigheid te willen doen oplaaien, dat snap ik dus écht niet he...
Ik neem het zekere voor het onzekere (eerste kindje... wellicht scheelt dat idd), en neem helemaal níets van de verboden lijst.

Ik vind het zo heerlijk dat buiten mijn collega's nu ook de kinderen en ouders op mijn werk het weten!
Ik kan gewoon mijn buik in haar volle hevigheid tonen, hoef niet meer moeilijk te doen te camoufleren. Ik wist de laatste weken écht niet meer wat aan te trekken! Ik ben ook al echt dik!
En ik krijg echt superschattige tekeningen, kaarten en cadeautjes van mijn groepje.
Voor welke datum is het bij jou?
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:21:50 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36745953
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:11 schreef snoopy het volgende:

En echt leuke positiekleding verkopen ze hier. Daar heb ik tenminste superdingen gekocht afgelopen zaterdag.
Ah, tnx voor de link! Mooi dat ik daar een goede jeans ga zoeken.
Want wat er bij MissEtam, Promiss en H&M hangt...
Ben ijdeltuit...
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:21:54 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_36745956
quote:

[..]

kaneel? is dat weer een nieuwe? Die kende ik nog niet...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:22:20 #52
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36745967
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:19 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Voor welke datum is het bij jou?
Iets na jou.
pi_36745987
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Iets na jou.
Toevallig ook een echo gehad op ongeveer 12 weken, 4dagn?
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:23:20 #54
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36745993
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:21 schreef Belana het volgende:

[..]

kaneel? is dat weer een nieuwe? Die kende ik nog niet...
Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen.
Ik eet dus ook maar geen appeltaart meer...
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:23:50 #55
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36746005
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:23 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Toevallig ook een echo gehad op ongeveer 12 weken, 4dagn?
8 weken 2 dagen en 12 weken 2 dagen.
Leuk he?!
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:24:52 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36746025
Toevallig had ik het daar net met mijn vriendinnetje over, kaneel. Maar volgens haar VK zou dat allemaal wel los lopen. De meningen zijn daar volgens mij nog wel over verdeeld.
pi_36746046
Ik eet eigenlijk ook niet anders dan dat ik deed voor dat ik zwanger was. Filet dat at ik eerder ook nooit dus nu ook niet. Maar gerookte zalm enzo eet ik wel gewoon. Enige waar ik mee oppas is medicijnen eigenlijk. Heb liever last van hoofdpijn dan dat ik ibrofen pak ofzo.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_36746059
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:23 schreef Moonah het volgende:

[..]

8 weken 2 dagen en 12 weken 2 dagen.
Leuk he?!
Ja.
Heb je daar fotootjes van op je computer staan en hoe groot was hij met twaalf weken?
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:27:51 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36746106
Vriendinnetje liet trouwens ook haar echo zien, van 15 weken ongeveer. Zo onwijs mooi! Heel compleet.
Zij en haar vriend dachten een maand minder ver te zijn dus ze schrokken ook echt van hoe groot en compleet het al was.
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:29:54 #60
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36746150
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:25 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja.
Heb je daar fotootjes van op je computer staan en hoe groot was hij met twaalf weken?
Sure! Van kruin tot kont al 5,5 cm. Man! Met 8 weken was hij pas 1,8 cm. Onvoorstelbaar hoe snel zo'n kindje groeit!
*zucht..
Wat hebben we toch een wondertjes in onze buiken he?!
Vingerkootjes heb ik zelfs gezien...
pi_36746258
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Sure! Van kruin tot kont al 5,5 cm.
Aiai, dan is de mijne idd echt wel groot. Op 12w 4dagen 7,06 cm.
Ik snap echt nt dat ze een termijnecho kunnen doen.

Had je die echo gepost? Ik heb er waarschijnlijk over gekeken. Zou graag eens vergelijken.
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:35:54 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_36746273
over kaneel vind ik dit op de site van voedingscentrum, dus het valt mee
quote:
Coumarine en zwangerschap
Geneesmiddelen met afgeleide stoffen van coumarine (doorgaans anti-stollingsmiddelen) kunnen schadelijk zijn voor ongeboren baby’s. Coumarine in kaneel heeft deze werking echter in veel mindere mate. Het is vrijwel onmogelijk via eten zoveel coumarine binnen te krijgen dat dat schadelijk is voor de ongeboren baby. Normaal kaneelgebruik, tot gemiddeld twee milligram coumarine per dag, zal dan ook geen nadelige effecten hebben.
stormy waters...
sailin'
pi_36746401
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:25 schreef MeNicole het volgende:
Ik eet eigenlijk ook niet anders dan dat ik deed voor dat ik zwanger was. Filet dat at ik eerder ook nooit dus nu ook niet. Maar gerookte zalm enzo eet ik wel gewoon. Enige waar ik mee oppas is medicijnen eigenlijk. Heb liever last van hoofdpijn dan dat ik ibrofen pak ofzo.
Ik heb echt migraine waar je van ellende met je hoofd door de muur wilt slaan en daar helpt doorgaans alleen Ibuprofen tegen. Heb tot nu toe gelukkig alleen een korte aanval gehad (dan kan ik op een paracetamolletje nét inslapen en dan is het 's ochtends weg), en ik bid maar dat er geen grote aanval krijg want dan mag ik dus geen Ibuprofen...
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:42:05 #64
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36746430
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:35 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Aiai, dan is de mijne idd echt wel groot. Op 12w 4dagen 7,06 cm.
Goed lezen, 5,5 cm van kruin tot kont.
Daar komen de beentjes dus nog bij he?!
Kom niet aan mijn kind hoor!
quote:
Had je die echo gepost? Ik heb er waarschijnlijk over gekeken. Zou graag eens vergelijken.
Ik post mijn echo's niet hier.
Heel gek misschien, ik heb in het verleden mijn hele hebben en houden op Fok! gepost ( ), maar mijn echo's (en ook buikfoto's trouwens) vind ik te privé. Sorry.

En Belana, zei een collega ook tegen me. Maar toch, het kost me geen moeite het te laten staan, dus as I said, ik neem het dan maar liever helemaal niet.
pi_36746507
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:42 schreef Moonah het volgende:

[..]

Goed lezen, 5,5 cm van kruin tot kont.
Daar komen de beentjes dus nog bij he?!
Kom niet aan mijn kind hoor!

Ik post mijn echo's niet hier.
Heel gek misschien, ik heb in het verleden mijn hele hebben en houden op Fok! gepost ( ), maar mijn echo's (en ook buikfoto's trouwens) vind ik te privé. Sorry.
Ja, weet ik. Was ook zonder beentjes. Hij zat op zn knietjes trouwens, met de kont in de lucht.

Ok, begrijp ik.
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:46:27 #66
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36746539
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:44 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja, weet ik. Was ook zonder beentjes. Hij zat op zn knietjes trouwens, met de kont in de lucht.
Oeps!
Da's wel groot ja!
Cute, kontje in de lucht....
pi_36746588
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:46 schreef Moonah het volgende:

Cute, kontje in de lucht....
Ja, en intssn met zn handjes over zn hoofd aan het wrijven. Zo gek he, dat je daar zelf niets van voelt.
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:49:44 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_36746605
kan me op zich wel voorstellen hoor moonah, zeker in jouw geval, dan neem je met alles het zekere voor het onzekere denk ik. Ik had eigenlijk ook gezocht voor mezelf, want ik at dus vandeweek een zakje kaneelstaafjes...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:50:35 #69
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36746622
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ah, tnx voor de link! Mooi dat ik daar een goede jeans ga zoeken.
En wel meer dan alleen een jeans geloof ik, nu ik de sites eens doorgebladerd heb.
Leukleukleuk!!!
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:52:24 #70
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36746668
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:49 schreef Belana het volgende:
kan me op zich wel voorstellen hoor moonah, zeker in jouw geval, dan neem je met alles het zekere voor het onzekere denk ik. Ik had eigenlijk ook gezocht voor mezelf, want ik at dus vandeweek een zakje kaneelstaafjes...
Oeh, een heel zakje... Da's best veel...

En idd Bass_Miss, zó vreemd dat er dus gewoon een levend wezentje in je buik zit en je er nog niets van voelt... Pffff, ik krijg weer een sentimentele bui... Zoooo moooooi!
pi_36746721
Hehe, je moest eens weten hoeveel ik naar die fotootjes kijk.
pi_36746757
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb echt migraine waar je van ellende met je hoofd door de muur wilt slaan en daar helpt doorgaans alleen Ibuprofen tegen. Heb tot nu toe gelukkig alleen een korte aanval gehad (dan kan ik op een paracetamolletje nét inslapen en dan is het 's ochtends weg), en ik bid maar dat er geen grote aanval krijg want dan mag ik dus geen Ibuprofen...
Ja als je migraine hebt is wel anders. Maar daar heb ik gelukkig geen last van!!
Liefde
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:59:13 #73
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36748546
VidaVita wordt hier ook verkocht en in Zwolle ook, maar daar kopen ze alleen de boerentrienenselectie. Zelfde geldt voor Queen Mum, ook zo'n leuk merk. Maar denk je echt dat de trendy dingen hier in de buurt te koop zijn?

Mensen, kaneel is hetzelfde verhaal als met drop. Je moet er gewoon niet TE veel van nemen. En geloof me, in appeltaart zit echt niet TE veel. En als je nu iedere dag kaneelstaafjes zou gaan eten, dan wordt het wat anders.
Er is een absolute nono-lijst en een niet TE veel-lijst.
Dat is denk ik wat Belana bedoelde ook met doorslaan.
pi_36748552
quote:
Dat ik gewoon gerookte zalm eet? Hoeft ook niet Ik heb het trouwens wel eerst aan mijn verloskundige gevraagd, die zei dat het geen probleem was.
Het is ook míjn eerste kindje, maar ik heb geen zin om me bij élk product af te vragen of ik het wel mag hebben, want als je goed zoekt vind je elk product wel in 1 of ander lijstje. Of je leest dat je niet in de zon mag, of niet dit mag niet dat mag..

Ik begrijp best dat je voorzichtig bent hoor Moonah! Vind het ook knap dat je je wél aan 'de lijstjes' kunt en wilt houden. Maar ik zit misschien iets nuchterder (weet niet of dat het goede woord is) in elkaar.

Miljoenen vrouwen zijn me voor gegaan, denk ik dan. Die hebben ook allemaal gezonde kinderen gekregen.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:03:56 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36748682
Bass-Miss, ik blijf het vreemd vinden dat ze toch bij de datum blijven die je eerst had. In deze tijd is juist de grootte toch de maatstaf voor de termijn. Een grote baby rond 12 weken kan eigenlijk niet, zeg maar. Toch?
pi_36748685
Medicijnen lees ik hierboven.. Die neem ik niet. Tenminste, niet de huis tuin en keuken dingetjes voor hoofdpijn e.d. Als me echt iets zou mankeren móet het natuurlijk.
pi_36748740
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:03 schreef Sugar het volgende:
Bass-Miss, ik blijf het vreemd vinden dat ze toch bij de datum blijven die je eerst had. In deze tijd is juist de grootte toch de maatstaf voor de termijn. Een grote baby rond 12 weken kan eigenlijk niet, zeg maar. Toch?
Ik meen idd ook dat de eerste weken (tot 16 ofzo?) alle vruchtjes net zo hard groeien. Aan de hand van cyclus data kwam de verloskundige bij mij 6 dagen eerder uit dan de 2 echo's van week 8 en 12 uitwezen. We houden nu de echo data's aan, die trouwens ook beide keren exact hetzelfde waren.
Maarja, wat wil die datum nu eigenlijk zeggen
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:07:08 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36748755
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:59 schreef lcicle het volgende:

[..]

Dat ik gewoon gerookte zalm eet? Hoeft ook niet Ik heb het trouwens wel eerst aan mijn verloskundige gevraagd, die zei dat het geen probleem was.

Dan is ze gewoon niet goed op de hoogte.
quote:
Miljoenen vrouwen zijn me voor gegaan, denk ik dan. Die hebben ook allemaal gezonde kinderen gekregen.
Niet allemaal, hoor. Ik begrijp gewoon niet waarom de eventuele listeria in brie mensen wél verontrust en de eventuele listeria in gerookte zalm niet. Het is toch gewoon duidelijk dat de kans er is? Ik bedoel het echt niet bot, maar ik begrijp het onderscheid niet.
pi_36749001
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:50 schreef Moonah het volgende:

En wel meer dan alleen een jeans geloof ik, nu ik de sites eens doorgebladerd heb.
Leukleukleuk!!!
In Amsterdam heb je dus een hele winkel van dat merk en die hebben de hele collectie natuurlijk wel hangen. Ze hadden ook spijkerbroeken die maar 25 euro waren, dus dat vond ik persoonlijk wel meevallen. En de verkoopster droeg de kleding ook terwijl ze niet zwanger was en niet dik
Ik vermoed dat ik die kleren na mijn bevalling ook nog wel een poosje nodig zal hebben.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:16:07 #80
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36749005
Met Sugar eens is.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:16:20 #81
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_36749013
Ons uitrekendatum van 4 mei kan omgezet worden naar een defintieve datum van 24 april.

De kleine wordt op deze dag gehaald door middel van een keizersnede.
Dat is omdat hij in een stuit licht, kontje naar beneden en met zijn beentjes langs zijn gezichtje,
en bovengemiddeld groot is (net als papa ) Daardoor kan een normale bevalling erg lastig worden en meer risico's met zich mee brengen voor zowel mijn vrouw als de kleine.
Alles is al geregeld met het ziekenhuis dus is het voor ons alleen nog maar een kwestie van aftellen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:21:44 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_36749171
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:16 schreef dutchie het volgende:
Met Sugar eens is.
ik ook

en dat van het kaneel, idd, ik voel me ook niet rot dat ik ervan gegeten heb, ga het alleen niet te vaak doen dan. Ik wist dat dus echt niet, dat daar ook iets mee was. Wat dat betreft is het dan weer handig dat je elkaar hier spreekt.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:32:04 #83
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36749496
Cheqy, wat leuk, spannend en leuk! Da's al bijna ook!
pi_36749608
Snel al Cheqy!

Deze link even opgezocht voor jullie: http://www.babybox.nl/artikel.php?artikel=432 Staat wel uitgebreide info over wat wel/niet veilig is.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:39:33 #85
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_36749671
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:32 schreef Sugar het volgende:
Cheqy, wat leuk, spannend en leuk! Da's al bijna ook!
Vanaf nu nog 2 weken en 2 dagen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_36749689
Nou, kleine moeite dus om bepaalde dingen niet te eten. Er zijn zo te zien genoeg alternatieven.
pi_36749715
Foliumzuur heb ik trouwens ook nauwelijks geslikt.
pi_36750309
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:03 schreef Sugar het volgende:
Mja, maar het kan eigenlijk ook niet dat ik bijna twee weken verder ben. Heb echt de datum goed bijgehouden.
En de gyn zei om de datum dan maar zo te houden omwille van het lange wachten op het einde dat wel eens teleurstellend kan zijn.
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:01:33 #89
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36752063
Maar het kan ook niet zo zijn dat je eisprong gewoon veel eerder is dan gemiddeld? Maar goed, je komt er toch niet "echt" achter. Da's waar.
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:08:20 #90
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36752273
Icicle, heb je wel een nekplooimeting gehad dan of de 20 weken echo?
Nu deden wij daarnet wel heel nonchalant over wat wel en net mag en dat we daar niet al te moeilijk over moeten doen.
Maar toch zijn een aantal basisdingen wel beter om te doen. Zoals dus het foliumzuur slikken. Of was het niet in je opgekomen?
pi_36752289
ik heb ook gerookte zalm gegeten toen in zwanger was, mocht ook van de vk.

Heb ook af en toe zwaar migraine. Het enige dat helpt is Imigran en dat mag dus ook niet als je zwanger bent. Een keer was het zo erg, was toen bijna 35 weken en toen mocht ik op advies van de huisarts ibuprofen hebben. De keren daarvoor heb ik het met paracetamol gedaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36752877
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:01 schreef Sugar het volgende:
Maar het kan ook niet zo zijn dat je eisprong gewoon veel eerder is dan gemiddeld? Maar goed, je komt er toch niet "echt" achter. Da's waar.
Ja, dat zou idd kunnen, hoewel het dan erg vroeg zou moeten geweest zijn. Maar ja, kan je idd nt echt weten.

En dan nog, volgens de omtrek van het hoofdje was het dan 14 weken en volgens de lengte 13 weken, 2dagen. Dus zo nauwkeurig zal het wel niet zijn, denk ik.
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:32:02 #93
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36753090
* Neuk is volgens de echo 9 november uitgerekend

Het was zooo leuk en emo! En mijn ouders zijn zo blij!!!

Fantastische dag gehad

[ Bericht 56% gewijzigd door Neuk op 07-04-2006 22:43:41 ]
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 7 april 2006 @ 23:41:44 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36754690
Neuk! Klinkt goed! Ik heb je in het lijstje erbij gezet!
  zaterdag 8 april 2006 @ 00:57:48 #95
61800 Rottdog
pi_36756608
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Heb tijdens mijn zwangerschap geen 1 migraine aanval gehad terwijl ik ervoor standaart 1 in de mnd kreeg, wel eens lichte hoofdpijn maar niet noemenswaardig.
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:15:31 #96
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36759514
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:08 schreef dutchie het volgende:
Icicle, heb je wel een nekplooimeting gehad dan of de 20 weken echo?
Nu deden wij daarnet wel heel nonchalant over wat wel en net mag en dat we daar niet al te moeilijk over moeten doen.
Maar toch zijn een aantal basisdingen wel beter om te doen. Zoals dus het foliumzuur slikken. Of was het niet in je opgekomen?
Wij doen heel bewust geen nekplooimeting, geen tripletest, geen andere testen. Weloverwogen en in samenspraak met de gyn. Ik vind dat een totaal andere zaak dan opletten op wat je al dan niet eet en foliumzuur slikken.

Ik zal me maar meteen even 'verantwoorden'...
Als je oplet op hetgeen je eet en je slikt foliumzuur, sluit je zoveel mogelijk risico's uit. Vooraf, preventief. Testen kunnen niets meer voorkomen, alleen maar aantonen. Dan is 'het kwaad' om het zo maar even te noemen, al geschied. Wij hebben ervoor gekozen te accepteren wat er op ons pad komt. Dit kindje heeft ons als ouders gekozen, daar ben ik heilig van overtuigd. Wij willen niet op de stoel van God zitten, jij mag wél komen, jij niet.
Mijn gyn gaf ons heel verhelderende voorlichting: Al die prenatale chromosomale testen kunnen maar een fractie aantonen (of nog niet eens, soms alleen maar een kans...) van hetgeen je kindje zou kunnen gebeuren. De kans dat er tijdens de zwangerschap en/of geboorte iets anders gebeurt (niet chromosomaal en niet aantoonbaar met een test) is vele malen groter dan de kans op vooraf aantoonbare afwijkingen. 'Zelfs' voor mij als oudere moeder. Dat was voor ons zo'n enorme eye-opener.
En dan het argument van "Je weet dan tenminste van tevoren dat je evt een gehandicapt/whatever kindje krijgt. Dan kun je je erop voorbereiden." Daar was mijn lief weer heerlijk nuchter in: Een kind krijgen is voor ons sowieso een heel nieuw spannend avontuur. We komen hoe dan ook voor zaken te staan waar we ons überhaupt nu nog geen voorstelling van kunnen maken, zelfs als we een gezond kindje krijgen. Alles is nieuw! Het gaat erom dat we ons kindje met liefde verwelkomen.

Zo. Dat zat me hoog geloof ik...

Trouwens, nog even, ik ben vaak heel fel (té..?) op mensen die het (in mijn ogen...) niet zo nauw nemen met voeding. Maar als mensen er wel voor kiezen om te testen heb ik daar alle respect voor. Bovenstaande is gewoon wat bij óns past.

En nu ga ik opschieten. Aardse zaken.
Kleding scoren, ik heb er zin in Snoopy!
pi_36759602
Ha, succes Moonah
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:37:38 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_36759887
jongens jongens, ik ben zo moe!! Ik ben aan hebegin van mijn laatste trimester terug in mijn eerste kwa vermoeidheid... zucht... Ik ben gisteren om half 10 naar bed gegaan, om 10 uur gaan slapen, Liam was 7 uur wakker, maar ik heb daarna nog tot 9 uur gelegen en nu? nu ben ik moe!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zaterdag 8 april 2006 @ 10:50:13 #99
81992 Githa
pi_36760135
Belana, lekker rustig aan doen dan zover dat kan met Liam.... Is hij al weer wat beter trouwens die vraag had in het dreumes topic gemoeten

Moonah, veel plezier!
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:57:17 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_36760278
ik merk wel dat zwanger zijn met een dreumes erbij vermoeiender is dan bij de eerste ja, (het gaat weer goed met hem gelukkig ) maar dat is niet het enige geloof ik. Nou ja, ik weet het niet. Ik ga vanmiddag maar ff lekker een tukje doen nog en dat zou ik ook vaker moeten doen. Ik vind dat dan vaak zonde van mijn tijd, en dat slaat natuurlijk nergens op.
stormy waters...
sailin'
pi_36760317
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:15 schreef Moonah het volgende:

...

Mijn gyn gaf ons heel verhelderende voorlichting: Al die prenatale chromosomale testen kunnen maar een fractie aantonen (of nog niet eens, soms alleen maar een kans...) van hetgeen je kindje zou kunnen gebeuren. De kans dat er tijdens de zwangerschap en/of geboorte iets anders gebeurt (niet chromosomaal en niet aantoonbaar met een test) is vele malen groter dan de kans op vooraf aantoonbare afwijkingen. 'Zelfs' voor mij als oudere moeder. Dat was voor ons zo'n enorme eye-opener.
...
Vertel mij wat. Ons oudste jochie heeft een vrij zware contact- en aandachtsstoornis (PDD-NOS). We hebben hem laten testen op mogelijke genetische defecten, chromosomale afwijkingen en stofwisselingsziekten. Uitkomst: niente. Een volkomen normaal kind, voor zover dat te testen is.

In mijn familie zitten legio van dat soort normale mensen . Het is hier dus een grote gok. Ik zal er ook niet gerust op zijn tot ik dit kindje in mijn armen heb en hetzelfde gevoel krijg als bij mijn jongste: klik. De jongste is "normaal", dus het kan.
Tevens heeft mijn oudste zoontje wel erg veel pech met eenopeenstapeling van stoornissen die nog niet vertoond is in mijn familie. Ik denk niet dat dit nog eens zal gebeuren, dus we zien wel. Alles is welkom, anders had ik niet zwanger proberen te worden. Maar ik hoop natuurlijk dat het goed zit
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:09:31 #102
94046 PM-girl
pi_36760513
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:15 schreef Moonah het volgende:
Klopt, maar toch ben ik zelfs nu blij dat ik het heb laten testen. Tuurlijk, lang niet alle 'afwijkingen' komen naar voren, maar wel een aantal belangrijke.
Nu vind ik het prettig dat ik me kan voorbereiden, al zal de schrik/schok nu of na de geboorte niet anders zijn, de eventuele diagnose blijft hetzelfde.
quote:
En dan het argument van "Je weet dan tenminste van tevoren dat je evt een gehandicapt/whatever kindje krijgt. Dan kun je je erop voorbereiden." Daar was mijn lief weer heerlijk nuchter in: Een kind krijgen is voor ons sowieso een heel nieuw spannend avontuur. We komen hoe dan ook voor zaken te staan waar we ons überhaupt nu nog geen voorstelling van kunnen maken, zelfs als we een gezond kindje krijgen. Alles is nieuw! Het gaat erom dat we ons kindje met liefde verwelkomen.
Een kindje is bij ons ook altijd welkom, met of zonder handicap. Wat we echter wel heel belangrijk vinden is de kwaliteit van leven voor het kindje zelf.
En daarbij, als je voorbereid bent, is dat niet alleen geestelijk. Ook dingen als opvang en eventueel werken ja of nee, ik denk dat je keuzes anders gaat maken op het moment dat je weet dat je kindje meer speciale zorg nodig zal hebben.

Ok, ik ben me er van bewust dat ik niet reageer zoals normaal, maar dat zal iedereen begrijpen!
*
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:22:03 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36760766
*stofzuiger weer opgeborgen, keuken aan kant, jas al aan, tóch nog even Fok! checken...
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:09 schreef PM-girl het volgende:
Ok, ik ben me er van bewust dat ik niet reageer zoals normaal, maar dat zal iedereen begrijpen!
PM, alle begrip, ik vind je reactie trouwens heel 'normaal' hoor.
Excuus als mijn post bij jou de indruk heeft gewekt dat een kindje met handicap niet welkom zou zijn bij jullie. Dat heb ik geenszins bedoeld te zeggen.
En ik zal heel eerlijk zijn, jullie verhaal heeft me zelfs ernstig doen twijfelen. "Zouden we niet tóch...?"
Mijn post is puur persoonlijk en absoluut geen aanval naar jou of wie dan ook. Maar op een of andere manier zat het me hoog en wilde ik het vertellen.

*nu weg is
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:25:11 #104
94046 PM-girl
pi_36760847
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:22 schreef Moonah het volgende:
*stofzuiger weer opgeborgen, keuken aan kant, jas al aan, tóch nog even Fok! checken...
[..]

PM, alle begrip, ik vind je reactie trouwens heel 'normaal' hoor.
Excuus als mijn post bij jou de indruk heeft gewekt dat een kindje met handicap niet welkom zou zijn bij jullie. Dat heb ik geenszins bedoeld te zeggen.
En ik zal heel eerlijk zijn, jullie verhaal heeft me zelfs ernstig doen twijfelen. "Zouden we niet tóch...?"
Mijn post is puur persoonlijk en absoluut geen aanval naar jou of wie dan ook. Maar op een of andere manier zat het me hoog en wilde ik het vertellen.

*nu weg is
Nee hoor Moonah, ik wilde je absoluut niet aanvallen en andersom heb ik jouw verhaal niet zo ervaren. Excuses niet nodig hoor!
Ik denk dat ik hetzelfde heb als jij, ik wil graag mijn mening laten weten, waarom wij welke keus maken, dat doet ieder voor zich en dat is maar goed ook!
Gelukkig zijn er fora omdat te doen

Ik denk dat iedereen zelf voelt/weet wat het beste is voor de situatie waarin je zelf verkeert.

* PM-girl begint de tijd in uren in te delen, nog zoveel uur tot.....
*
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:42:39 #105
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_36761293
een verlate tvp.

ik heb eigenlijk niets bijzonders te vertellen, en ik zie dat het hier ook rustig voortkabbelt..

Cheqy, spannend he? nu komt het echt dichtbij !

Neuk , hartstikke fijn dat je een fijne echo had, dat zijn leuke dingen!

heeey! mijn virtuele beebie onderin mijn sig ligt op de kop vandaag!
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:13:19 #106
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36762088
Moonah, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik zal proberen om wat te nuanceren.

Ik verbaasde me een beetje om Icicles nonchalante gedrag omtrent voeding en vergelijkbare zaken (foliumzuur dus). Dit klinkt misschien anders dan dat ik eerder zei, maar er zit voor mij wel een verschil in helemaal hyper doen over dingen die in normale hoeveelheden niet schadelijk zijn en er totaal niet opletten. Ik zit er zelf tussen; weet wat ik absoluut niet mag en heb netjes foliumzuur genomen toen dat nodig was. Je probeert toch datgene te doen wat goed is voor je kind. Maar ik weet ook dat zaken als leverpastei, kaneel, drop etc. niet per definitie schadelijk zijn en neem hier gerust wat van.

Icicle neemt rustig een broodje gerookte zalm (op de nono-lijst) en heeft geen foliumzuur geslikt. Dat zijn toch dingen waardoor het bij mij begint te knagen en dan vraag ik me dus af hoe zij verder met de zwangerschap is omgegaan. Ik weet het, ik ben te lui om terug te lezen, want ze zal het vast wel een keer verteld hebben. Maar ik heb momenteel ook een hoofd als een vergiet, dus sorry.
Maar er klinkt een bepaalde nonchalance in haar posts, misschien zie ik het helemaal verkeerd. En dat zou ik dus niet kunnen. Vandaar mijn vraag.

Maar ik weet idd hoe jij denkt over prenatale testen, die discussie hebben we al eens gevoerd. Ik onderschrijf precies datgene wat PM ook zegt. Maar dat wist je al .;)
pi_36762103
Phhff voel me vandaag niet echt super lekker. De kleine schopt me overal waar ie me maar raken kan Het doet echt gewoon pijn!!!
Niet aan denken dan maar. We gaan zo ff naar de drukker om een paar boeken op te halen om een geboortekaartje uit te zoeken.
Liefde
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:15:15 #108
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36762146
O ja... kaartjes....
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:46:49 #109
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36762941
das toch leuk dutch?
tvp
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36763423
zo hoorde ik de verloskundige tegen een aanstaande moeder zeggen dat ze misschien maar es wat minder moest gaan roken, omdat het de groei van haar ongeboren kindje nogal belemmert...
  zaterdag 8 april 2006 @ 13:44:04 #111
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36764485
kaartjes leuk wij hebben ze al binnen, nu nog achter de pc kruipen om de tekst te verzinnen. eerst maar eens een naam hebben, hebben we nog steeds niet
pi_36764705
Oja, kaartjes, dat moet ook nog. We weten al welke we willen en zodra we ook weten wat de tekst moet worden (op de naam en datum na dan) ga ik naar een drukker voor proefdruk en bestellen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:11:10 #113
94046 PM-girl
pi_36765192
Mmm, ben vandaag niet zo in een eet-stemming, niets smaakt me eigenlijk. Niet misselijk, maar meteen zo'n vol gevoel, zelfs bij de yoghurt met verse aardbeien!!
Zal wel een beetje tussen de oren zitten.

Mijn hele familie maakt zich inmiddels druk (behalve om de uitslag natuurlijk) om de verzekering, broer was bezorgd dat ik nu ineens mijn no claim kwijt was! Ik dacht van niet, omdat de vergoeding uit het basispakket komt?

Neuk,leuk dat je ouders zo blij waren! Was jouw naam niet eigenlijk Nuek trouwens?
*
pi_36765500
PM-girl, even opletten dat ze code 'zwangerschap' aangeven bij het declareren van de testen en controles. Dan hoort het geen invloed te hebben op je no-claim. Vergeten ze dat te doen dan krijg je inderdaad minder no-claim terug en ben je volgend jaar een tijdje aan het bellen om alles weer recht te zetten.
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:55:08 #115
108648 cattie
lieve moeder
pi_36766275
Belana, doe het lekker rustig aan! Hoe moeilijk het misschien ook is, gewoon je rust pakken hoor. Toegeven aan je moeheid, is een advies wat ik veel heb gekregen.

De kaartjes... De trouwkaarten waren ook al zo'n drama (uiteindelijk zelf ontworpen, wat nogal duur was). De geboortekaartjes willen we niet te duur laten worden, maar zoals er al in zat zijn de enige kaartjes die we echt leuk vinden, zowat de duurste die er zijn. Ach ja, komen we ook wel weer over heen. De namen weten we gelukkig al , we zijn nu nog op zoek naar een leuk, origineel, pakkend, lief, tekstje voor op de kaart.
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:08:39 #116
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36766588
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:55 schreef cattie het volgende:
(knip) we zijn nu nog op zoek naar een leuk, origineel, pakkend, lief, tekstje voor op de kaart.
Ooooh, dat hebben wij nou net al! Namen ook trouwens en het idee voor het kaartje ook! Leuk om mee bezig te zijn!
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:22:14 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36766859
Sugar! Je maakt me nieuwsgierig!
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:23:24 #118
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_36771384
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 14:11 schreef PM-girl het volgende:

Mijn hele familie maakt zich inmiddels druk (behalve om de uitslag natuurlijk) om de verzekering, broer was bezorgd dat ik nu ineens mijn no claim kwijt was! Ik dacht van niet, omdat de vergoeding uit het basispakket komt?
Ja,hou er maar wel rekening mee dat je je no claim kwijt bent over 2006.De no claim regeling geldt voor de basis verzekering...

Dan maar geen no claim toch?Tis jammer...maar helaas,ik zou me er niet te druk over maken.
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:29:15 #119
94046 PM-girl
pi_36773222
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:23 schreef Suzziieee het volgende:

[..]

Ja,hou er maar wel rekening mee dat je je no claim kwijt bent over 2006.De no claim regeling geldt voor de basis verzekering...

Dan maar geen no claim toch?Tis jammer...maar helaas,ik zou me er niet te druk over maken.
Nee doe ik ook niet, dat doet mijn familie wel! En ik denk dat er anders toch wel andere kosten komen zoals kraamzorg, maar ook andere dingen nog komend jaar!

Maar ik kan mijn familie dus uitsluitsel geven, hihi!
*
pi_36775113
Ha, de kaartjes! Ik heb beide keren zelf gemaakt en afgedrukt. Kost wat met goed papier en vooral moeite, maar ik vond bij de voorgedrukte geen enkele zitten die er echt uitsprong.
Deze keer heb ik wat minder vrije tijd en energie met mijn baan en 2 kinders, maar ik wil weer proberen zelf iets in elkaar te flansen

Weet je wat ik gruwelijk vind trouwens? Van die semi-lollige zelf in elkaar gedraaide rijmpjes met vergezochte rijmwoorden op die kaartjes.
(Gister lag ik nog navelstrengbloed te hijsen, vandaag lig ik aan mama's borst te krijsen, dat soort ongein).
  † In Memoriam † zaterdag 8 april 2006 @ 20:37:01 #121
81992 Githa
pi_36775133
edit: lezen Githa lezen
  zaterdag 8 april 2006 @ 20:48:47 #122
24188 Belana
kloon van belana
pi_36775512
Net als de vorige keer maakt mijn moeder de kaartjes Het idee is er al gelukkig, zelfs de tekst, nu nog ff het goeie voorbeeld maken en dan kan de rest ook in elkaar
stormy waters...
sailin'
pi_36775625
Vind een gedichtje zoeken heel moeilijk. Wil een gedichtje die niet te tederig is maar ook niet een die te niet babyachtig is. Kaartje hebben we al uitgezocht, daar waren we het snel over eens
Liefde
pi_36776121
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:13 schreef dutchie het volgende:
Icicle neemt rustig een broodje gerookte zalm (op de nono-lijst) en heeft geen foliumzuur geslikt. Dat zijn toch dingen waardoor het bij mij begint te knagen en dan vraag ik me dus af hoe zij verder met de zwangerschap is omgegaan.
Ik voelde me hier gisteren in het hokje 'slechte moeder' geduwd door o.a. Sugar die een andere mening heeft dan ik. Vervolgens lees ik de (voor mij) ietwat nutteloze reacties dat men het ook met de mening van die ander eens is. Mag hoor.. maar dat kan ook op een andere manier gebracht worden

Daardoor mijn reactie dat ik nauwelijks foliumzuur geslikt heb, om het idee wat je (men) over mij heeft/had nog wat aan te sterken. Dat je daar dan van maakt dat ik géén foliumzuur heb geslikt bevestigd mijn gevoel van het bovenstaande hokje alleen maar.
Ik heb dan ook geen behoefte me verder publiekelijk te verantwoorden of op je post (of die vorige over nekplooimeting en 20-weken echo) te reageren. Mijn msn staat in m'n profiel, be my guest.

Ik probeer hier respect voor de mening van een ander, bijv. die van Moonah, te tonen. Maar ik ben toch vrij om een andere mening te hebben?
pi_36776283
Hier ook geen foliumzuur geslikt hoor. Maar ja iedereen denkt daar anders over dus blijft een eindeloze discussie
Liefde
  zaterdag 8 april 2006 @ 21:16:22 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_36776345
icicle, laat 1 ding duidelijk zijn, mij maakt het niet uit. Ik vind dat iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Persoonlijk zal ik de kaneel niet laten staan bv. (maar me wel aan het standaard lijstje houden) Ik heb ook niet fanatiek folium geslikt. (niet omdat ik dat niet wilde, ik was na de miskraam even niet zo bezig met zwanger worden, maar dat ging sneller dan ik dacht, toen alsnog geslikt) Je moet je eiegn ding doen. Je hoeft je ook niet te verantwoorden, alleen wat je misschien wel moet, is je realiseren dat je op een openbaar forum altijd de meningen van anderen over je heen krijgt.
stormy waters...
sailin'
pi_36776523
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:16 schreef Belana het volgende:
je realiseren dat je op een openbaar forum altijd de meningen van anderen over je heen krijgt.
Klopt zekers! En anderen krijgen daar gratis en voor niks mijn mening bij
Dankjewel voor je post
  zaterdag 8 april 2006 @ 21:37:07 #128
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36776948
Icicle? Drukte ik je een hoekje in? Niet de bedoeling!
Ik zei er nog bij dat ik het gewoon niet begrijp en helemaal niet bot bedoelde.
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:38:31 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36778705
quote:
Ik probeer hier respect voor de mening van een ander, bijv. die van Moonah, te tonen. Maar ik ben toch vrij om een andere mening te hebben?
Tja, het wat wel en wat niet tot ons nemen blijft hier een discussie.
Maar ik vind het idd erg moeilijk begrip te hebben voor vrouwen die bewust tegen de zgn nonolijst ingaan.
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:13 schreef dutchie het volgende:
Maar ik weet idd hoe jij denkt over prenatale testen, die discussie hebben we al eens gevoerd. Ik onderschrijf precies datgene wat PM ook zegt. Maar dat wist je al .;)
Nou, die discussie hebben we juist níet gevoerd. Want ik wist toen absoluut nog niet waar voor te kiezen. Ik heb indertijd gezegd dat ik het liefst mijn kop in het zand wilde steken, en jij hebt me toen op mijn 'verantwoordelijkheden' gewezen. En ik zet dat expres tussen aanhalingstekens, omdat ik vind dat wij nú dus een verantwoorde keuze hebben gemaakt.
Ik word er IRL ook best vaak naar gevraagd, wat we doen qua testen. En het stoort me dat veel mensen het kennelijk alleen maar verantwoord vinden als je alles aangrijpt wat de medische wereld tot nu toe mogelijk heeft gemaakt. Vandaar dat ik onze opvatting eens uitgebreid wilde toelichten.

En ik snap nu ook meer van de wrevel die bv Icicle en een poosje terug Evenstar zullen hebben gevoeld toen zij (ook door mij) werden aangesproken op hún keuzes (omtrent voeding/ foliumzuur).
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:39:45 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36778748
En ik heb vanochtend niet eens iets van mijn gading kunnen vinden bij nota bene twéé zaken voor zwangere dames.
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:43:12 #131
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36778868
Bummer Moonah
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:48:56 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36779059
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Tja, het wat wel en wat niet tot ons nemen blijft hier een discussie.
Maar ik vind het idd erg moeilijk begrip te hebben voor vrouwen die bewust tegen de zgn nonolijst ingaan.
[..]

Nou, die discussie hebben we juist níet gevoerd. Want ik wist toen absoluut nog niet waar voor te kiezen. Ik heb indertijd gezegd dat ik het liefst mijn kop in het zand wilde steken, en jij hebt me toen op mijn 'verantwoordelijkheden' gewezen. En ik zet dat expres tussen aanhalingstekens, omdat ik vind dat wij nú dus een verantwoorde keuze hebben gemaakt.
Ik word er IRL ook best vaak naar gevraagd, wat we doen qua testen. En het stoort me dat veel mensen het kennelijk alleen maar verantwoord vinden als je alles aangrijpt wat de medische wereld tot nu toe mogelijk heeft gemaakt. Vandaar dat ik onze opvatting eens uitgebreid wilde toelichten.

En ik snap nu ook meer van de wrevel die bv Icicle en een poosje terug Evenstar zullen hebben gevoeld toen zij (ook door mij) werden aangesproken op hún keuzes (omtrent voeding/ foliumzuur).
ben blij dat je het nu wel meer snapt
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:53:30 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36779202
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:48 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ben blij dat je het nu wel meer snapt
Ik snap je gevoel beter, je keuze echter niet...
Maar dat doet er niet toe, want het is jóuw keuze.
Het is op zich goed (voor mij) te ervaren dat het niet allemaal zo zwart/wit is en dat mensen dus net als ik hun eigen redenen hebben om al dan niet voor iets te kiezen.

terug!
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:04:21 #134
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36779507
ff verder lezen dutch, dit had idd ook via de msn gekund

[ Bericht 89% gewijzigd door dutchie op 08-04-2006 23:12:31 ]
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:27:15 #135
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36780113
* Neuk snapt er geen drol van.
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:33:57 #136
61800 Rottdog
pi_36780328
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:27 schreef Neuk het volgende:
Dan moet je er maar gewoon poep aan hebben
  zondag 9 april 2006 @ 08:54:15 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36785328
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:27 schreef Neuk het volgende:
Ik ook niet.
Dus laten we het hier maar weer gewoon over kwaaltjes en ontroerende momenten hebben.

Geen van beide overigens aanwezig bij mij, dus wat dóe ik hier?
  zondag 9 april 2006 @ 09:01:06 #138
74310 nanalune
pi_36785354
quote:
Op zondag 9 april 2006 08:54 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ook niet.
Dus laten we het hier maar weer gewoon over kwaaltjes en ontroerende momenten hebben.

Geen van beide overigens aanwezig bij mij, dus wat dóe ik hier?
hier ook al niet .. tis rustig eigenlijk .. owja : [ relmodus] heb net een broodje leverpastei gehad..mmmmm [/relmodus]
  zondag 9 april 2006 @ 09:03:56 #139
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36785363
Jéééézus, nanalune!

Hier vooral goede momenten: buik groeit, baby beweegt dagelijks lekker veel, andere mensen zijn kostmisselijk en ik helemaal nooit. Wat wil een mens nog meer?
  zondag 9 april 2006 @ 09:08:53 #140
103793 kozakken
Living the life
pi_36785378
Moonah, je mag wel van mij komen lenen hoor!
HIer kwaaltjes en ontroerende momenten genoeg.

Kwaaltjes heb ik hier al eens uitgebreid neergepend, dus laten we dat vandaag maar even achterwege. (behalve misschien de opmerking dat ik me ietsje beter voel. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik gewoonweg bijna elke avond om half negen in bed lig )

Maar ontroerende momenten.. die zijn er meer en meer.
volgende stukje eergisteren voor m'n pukkie geschreven:

En opeens voelde ik je ook aan de buitenkant bewegen. Niet alleen de beweging van binnen, maar ook met m'n handen op mijn buik. Daar ben je. Nu ben je ook voor andere mensen tastbaar.
Het is een intiem gevoel om mijn lijf met je te delen. Bijzonder dat je van binnen jezelf ontwikkelt tot dat kleine mensje dat je straks in onze armen nog steeds bent. Maar dan tastbaar bij ons in plaats van morsetekens via mijn buik.
Je grote broer snapt het nog niet helemaal, daarvoor is hij nog net wat te klein voor een grote broer. Maar je bent al wel de tetie en in mijn buik doe je toeketoektoek. Want dat heeft hij bij de verloskundige gehoord. Jouw hartje dat stevig klopt onder die van mij.
Nog een aantal weken en dan ben je bij ons met je toekomst als een onbeschreven boek voor je. Alles is mogelijk en alles is nog onmogelijk.
We vinden je nu al bijzonder. Want zelfs nu verander je ons leven al. Grote broer straks naar een andere kamer en voor jou een wiegje dat we strakjes klaarzetten in afwachting van je komst. Eerst ga je lekker bij papa en mama op de kamer slapen.
Gisteravond hebben we een groot aantal geboortekaartjes bekeken. Wat zijn er veel mooi en wat zijn er veel lelijk. Maar we vinden er nu al een aantal heel mooi om jouw komst te vieren.
Ik voel me lang niet altijd even fit. Maar jouw bewegingen binnenin me, maken dat ik me verrukt voel dat je er bent. De intimiteit van jouw bewegingen in me maken me afwezig voor een groot deel van de wereld. Er gaat veel langs me heen omdat ik het allemaal ook niet meer zo nodig hoef mee te maken. Zwanger zijn is voor mij een klein stukje terugtrekken uit de wereld en gaan leven in en met mijn buik. Daar past de hele wereld met alle zorgen en gedoe niet meer zo goed in.
tot snel kleintje. tot snel!
  zondag 9 april 2006 @ 09:12:51 #141
74310 nanalune
pi_36785395
quote:
Op zondag 9 april 2006 09:08 schreef kozakken het volgende:
Moonah, je mag wel van mij komen lenen hoor!
HIer kwaaltjes en ontroerende momenten genoeg.

. tot snel!
mja, dat zijn lieve woorden Kozakken, zo krijgt je wereld echt ineens een roze randje he? \

Sugar, waar is je smiley?
  zondag 9 april 2006 @ 09:17:25 #142
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36785422
Mooi beschreven kozakken!

Ik wou dat ik me ook wat kon terugtrekken uit de wereld, maar helaas de realiteit wacht, ik ga weer klussen
Lekker douchen!
  zondag 9 april 2006 @ 09:20:34 #143
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36785436
quote:
Op zondag 9 april 2006 09:12 schreef nanalune het volgende:
Sugar, waar is je smiley?
Er is een knipoog als posticon. Helpt dat?
pi_36785984
Zei iemand daar kwaaltjes? Na een "hah!-ik-ben-altijd-probleemloos-zwanger!-start" ben ik al een paar dagen bijzonder dweilachtig. Niet willen eten, hoofdpijn, continu koud. Bleh. Is het al sinterklaas?
  zondag 9 april 2006 @ 10:47:23 #145
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_36786138
Misschien een griepje/verkoudheidje onder de leden?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_36786417
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:08 schreef Belana het volgende:
Ik kan helemaal met je mee gaan. Ik eet idd geen rauw vlees en eet helaas niet zo veel lever als ik op dit moment zou willen (kippenlevertjes, broodje halfom, mmmmm....) Maar voor de rest...

Ik weet waar de risico's liggen en daardoor vind ik dat ik zelf bewuste keuzes kan maken. In tegenstelling tot mijn geliefde collega's die ergens de klok hebben horen luiden maar niet kunnen vertellen waaróm iets niet mag maar wel als eerste in de rij staan om een oordeel te vellen.
pi_36786566

Hoi allemaal,

Hier ook wel eens gezondigd (carpaccio, broodje zalm...) maar ik probeer me toch zoveel mogelijk aan de lijst te houden. Voor mij niet zo moeilijk, het meeste wat er op staat eet ik toch al niet.

Gisteren hebben we nog een 2e echo gehad: ons ziekenhuis had een kraammarkt en daar kon het voor 10 euro. Het was leuk, nu is het een echt mensje (16wk) en de vorige keer meer een wurmpje (10wk). We hebben besloten de 20 weken echo maar te laten zitten: hier kunnen ze hem niet bieden vanwege capaciteitsproblemen, en ik heb geen zin stad en land af te bellen waar het wel kan. En ja, de onderzoeken, dat is fijn, maar daarna kun je er toch niet veel mee tot het kindje geboren is, dus laat maar....

Ik voel me een stuk beter dan een paar weken geleden, (uitgezonderd het borrel/boer probleem ). Waar ik de laatste dagen wel meer last van krijg: duizelingen/suizende oren/gevoel alsof ik flauw ga vallen (niet dat ik weet hoe dat voelt, heb het nog nooit gehad) Volgens de vk heb ik een lage bloeddruk (100/60) en dat is fijn voor de baby, maar voor mij wat minder. Dat blijkt nu dus....Ik zorg nu in ieder geval altijd wat te eten en te drinken in mijn tas te hebben. Verder weet ik het ook niet, tips anyone?
Eva
  zondag 9 april 2006 @ 11:39:06 #148
640 snoopy
peanuts
pi_36787154
Kozakken, wat een mooi verhaal

Moonah, hoe kun je nou niet geslaagd zijn? Dan weet ik het ook niet meer hoor
  zondag 9 april 2006 @ 12:59:42 #149
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36789243
Ja de kaartjes....
a) ik was het alweer glad vergeten.
b) ik wil er weer net zo'n persoonlijk gedichtje op als ik voor Léon heb gemaakt en ik ben er nog niet aan begonnen
c) het kiezen van een jongensnaam vind ik al lastig, moet ik nu weer een leuk kaartje gaan kiezen.
  zondag 9 april 2006 @ 15:20:35 #150
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36793126
Overweldigend dat iedereen die het nu weet zo enthousiast is Dat doet ons heel erg goed!
Iedere golf van de zee,
  zondag 9 april 2006 @ 16:17:32 #151
61800 Rottdog
pi_36795081
Super Neuk
had je het niet verwacht dan?
  zondag 9 april 2006 @ 16:23:33 #152
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36795312
Ehm, weet niet... Eigenlijk in de eerste instantie niet. Wij hebben nog geen jaren verkering en voor ons kwam het ook onverwacht
Iedere golf van de zee,
  zondag 9 april 2006 @ 17:47:37 #153
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_36797981
zo, nog 6 weken tot aan de bevalling... Dat is eigenlijk best kort.
Gisteren dus nog maar weer een paar uurtjes aan de kinder kamer besteed (zaken opgehangen, en weer verplaatst ) Binnenkort nog de laatste fotolijstjes.
Ook weten we eindelijk een jongensnaam, wat is dat eigenlijk moeilijk...
Verder gaat het hier zijn gangetje, bloeddruk blijft gelukkig laag, maar de lichamelijke ongemakken zijn er volop. Maar het aftellen is begonnen!!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_36799757
Ben je even niet online word er mega veel afgebabbeld
  zondag 9 april 2006 @ 18:55:43 #155
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_36799850
Ladybos, ik heb je een mail gestuurd naar je gmail. Ik heb nog geen reactie terug gehad, heb je m'n mail niet gezien?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 9 april 2006 @ 20:38:07 #156
61800 Rottdog
pi_36803029
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:23 schreef Neuk het volgende:
Ehm, weet niet... Eigenlijk in de eerste instantie niet. Wij hebben nog geen jaren verkering en voor ons kwam het ook onverwacht
Ach joh maakt toch ook eigenlijk niets uit er groeit gewoon een heel mooi babietje in je
  zondag 9 april 2006 @ 21:04:08 #157
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36803835
quote:
Op zondag 9 april 2006 20:38 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Ach joh maakt toch ook eigenlijk niets uit er groeit gewoon een heel mooi babietje in je
Jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!
Iedere golf van de zee,
  zondag 9 april 2006 @ 21:09:26 #158
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36803993
kwaaltjes heb ik ook geen last van bij Maxim ook al niks nada noppes mag ik erg blij mee zijn geloof ik als ik soms andere verhalen lees over ziek zijn en weet ik t wat nog meer.
ik heb alleen de dingen die erbij horen op t moment, waggelen als een eendje bijv gisteren zei iemand t nog " zo jij loopt ook niet makkelijk meer". verder of rechts in heup beetje pijn, of in mijn linkerbil. omhhog komen is niet fijn meer, evenals was in wasmachine stoppen ook niet
neem t allemaal voor lief

nog +/- 8 weken en dan is mijn sampie er
  zondag 9 april 2006 @ 21:10:58 #159
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_36804043
misschein een rare vraag, misschien ook niet. Wie weet er of er ergens een lijst staat op eht internet wat je allemaal nodig hebt voor de kinderkamer, en dan bedoel ik alles dus ook aan kleertjes e.d

Hoeveel waren jullie kwijt bij je eerste kindje, heb je alles nieuw gekocht e.d?
Ik wil een schatting gaan maken zodat ik ervoor kan gaan sparen, lijkt me wel zo handig.
pi_36804108
Martineke nog maar 8 weekjes Jemig wat gaat het snel!
  zondag 9 april 2006 @ 21:15:00 #161
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36804182
Poeh Ik80, daar vraag je me wat!

We wilden de babykamer toen 2ehands kopen, maar hebben toch een nieuwe gekocht. Best duur ook eigenlijk, ¤ 1000 ongeveer. Maar die kamers die wij mooi vonden zaten allemaal rond dat bedrag. Wandelwagen(combi)ook nieuw ca. ¤ 400. Kregen we een maxi-cosi bij. Dat zijn volgens mij de grootste uitgaven.
  zondag 9 april 2006 @ 21:16:00 #162
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36804222
Hé Martineke, da's waar ook jij wordt eerder ingeleid. Dus dan ben je me toch voor!
  zondag 9 april 2006 @ 21:17:00 #163
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36804259
ik80, er zijn veel lijstjes te vinden denk ik. Heb je wat aan deze: http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwanger/babyuitzet_001.htm

En prenatal heeft er ook 1:
http://www.prenatal.nl/SpecialInterest/UitzetlijstStandaard.aspx
Lekker douchen!
  zondag 9 april 2006 @ 21:20:27 #164
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36804400
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:10 schreef ik80 het volgende:
Hoeveel waren jullie kwijt bij je eerste kindje, heb je alles nieuw gekocht e.d?
Ik wil een schatting gaan maken zodat ik ervoor kan gaan sparen, lijkt me wel zo handig.
bij de eerste hebben wij echt alles nieuw gekocht en waren ong 2500 euro kwijt.
nu bij de tweede hadden we de meeste spullen al en hebben alleen het kamertje hoeven kopen, dat hebben we 2dehands gedaan en was 450 euro.
  zondag 9 april 2006 @ 21:22:01 #165
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_36804452
wow das idd wel een heel groot verschil, maar gelukkig heb ik nog even om te sparen.
Wanneer zijn jullie ongeveer begonnen met alles in te kopen?

Gelukkig heb ik een hele lieve moeder die op het moment kleertjes aan het maken is leuk!
  zondag 9 april 2006 @ 21:22:15 #166
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36804464
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:16 schreef dutchie het volgende:
Hé Martineke, da's waar ook jij wordt eerder ingeleid. Dus dan ben je me toch voor!
krijg weer een ks he.
en nou ja je weet niet of jouw beebje besluit eerder te komen dan mijn ks datum

de 18e weet ik trouwens de datum vind het al echt spannend worden
  zondag 9 april 2006 @ 21:22:58 #167
61800 Rottdog
pi_36804489
quote:

misschein een rare vraag, misschien ook niet. Wie weet er of er ergens een lijst staat op eht internet wat je allemaal nodig hebt voor de kinderkamer, en dan bedoel ik alles dus ook aan kleertjes e.d

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
pi_36804574
quote:

Een lijstje heb ik niet voor je, maar ik schat dat wij straks voor ongeveer 3000 euro aan spullen hebben gekocht voor de aankomende kleine. Gelukkig hoefden we niet alles zelf te betalen, maargoed, daar gaat het hier niet om.

Nu schat ik zelf ook wel in dat het veel minder kan natuurlijk, het is maar net wat je er voor over hebt en hoeveel je kan missen. Je hebt kamertjes van 400 euro, maar ook van 1400 euro, kinderwagens varieren ook nogal, van 400 tot 800 euro.

Vergis je ook vooral niet in het aanschaf van alle kleinere dingen, zoals een matras, wipstoeltje, dekentjes, etc etc, want dat kan ook aardig oplopen
  zondag 9 april 2006 @ 21:26:07 #169
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36804611
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:22 schreef ik80 het volgende:
wow das idd wel een heel groot verschil, maar gelukkig heb ik nog even om te sparen.
Wanneer zijn jullie ongeveer begonnen met alles in te kopen?

Gelukkig heb ik een hele lieve moeder die op het moment kleertjes aan het maken is leuk!
bij Maxim hadden wij t kamertje en kinderwagen en badje en zo al binnen toen ik 5 mnd zwanger was. kleertjes en losse dingen en zo heb ik zo ong heel de zwangerschap door gekocht

nu bij deze beeb hadden wij t kamertje weer met 5 mnd realiseer ik me nu en de losse dingen die ik dan wel nodig had (nieuw beddengoed en zo) doe ik zo af en toe eens als ik toch in de buurt ben van de hema en zo.
pi_36804714
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:26 schreef Martineke het volgende:

nu bij deze beeb hadden wij t kamertje weer met 5 mnd realiseer ik me nu
Wij hebben de kamer en wagen pas met 5 mnd besteld, we wilden voor ons eigen gevoel de 20 weken echo eerst afwachten. ALs alles goed gaat is alles met 32 wkn zwangerschap binnen. Wordt dus nog best spannend en hopen dat alles op tijd binnenkomt
pi_36805342
met 32 weken is toch ruim op tijd kevin? als 't kindje dan al geboren wordt moet hij/zij waarschijnlijk toch eerst nog even in 't ziekenhuis blijven, zou je alsnog tijd hebben om desnoods noodmeubeltjes te regelen.
pi_36805915
Hier staan de meubeltjes ook pas sinds gisteren in elkaar gezet in het kamertje. Ik heb constant gezegd, als het veel te vroeg komt hebben we wel hele andere dingen om ons druk over te maken, dus het komt allemaal wel goed.
pi_36807045
quote:
Ik had een spaarrekening van 1000 euro en die is schoon op gegaan aan kleertjes, een commode, wat kleine aankleding voor de babykamer, gordijnen, de lamp, dekentjes, verzorgingsproducten, het badje, 2 autostoeltjes (een voor bij de oppas) en de stoffen uitzet als lakentjes, hydrofielluiers, dekentjes, verzorgingsproducten, het badje, etc.
De kinderwagen krijgen we van de schoonouders en de kast en het wiegje zijn familiestukken.
Ik heb gelukkig niet hoeven klussen aan het kamertje.

Marktplaats is mijn beste vriend
  zondag 9 april 2006 @ 23:01:43 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36808212
Inky05? Joehoe? Lees je mee?
Kom je je ook melden hier? En meekleppen?
pi_36808425
Wij hebben (ja heel erg vroeg) de babykamer al besteld en die was ook rond de 1000 euro. We hadden hm een half jaar geleden al gezien en was bang dat hij er straks niet meer zou zijn Kon echter altijd nog annuleren mocht het toch fout gaan. Hij wordt eind juli geleverd, ben dan 5,5 maand.
Verder hebben we een schatting gemaakt en komen we ook wel aan de 2500 euro totaal voor de babykamer. Dan hebben we wel alles nieuw
  maandag 10 april 2006 @ 07:40:33 #176
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36813140
Eindelijk de nacht eens fatsoenlijk doorgekomen Ik sliep al weken een paar uurtjes per nacht.
Iedere golf van de zee,
pi_36813423
Hier kwam mijn geweldige familie in actie. Ik was de eerste van de kleinkinderen van vaders kant die zwanger werd, dus iedereen had nog dingetjes liggen. Commode, ledikantje (waar ik zelf nog in gelegen heb , straks gaat het zesde kind ooit erin slapen), box, basiskleertjes ("overslaghemdjes", "hydrofielluiers") en een kinderstoel. Ik heb eigenlijk alleen een badje en wat nieuwe kleertjes gekocht. Badje was 40 gulden, extra kleertjes zal nog een gulden of 100 extra geweest zijn, speelkleed e.d. dingen. Totaal misschien 200 gulden.
  maandag 10 april 2006 @ 09:26:45 #178
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_36814003
IK heb ook een niet al te groot budget. Heb een prachtige kinderwagen gekocht die je zowel als reiswieg, kinderwagen en wandelwagen kan gebruiken voor 50 euro. Heb een tweede hands kamertje gekocht voor 175 euro met alles erop en eraan, precies mijn smaak. Ik ga alles tweede hands kopen hoor, ze zijn er zo weer uit, plus ik heb het geld er niet voor. NIet alles in 1 x kopen, maar steeds wat zo verspreid je de kosten ook. Ik zou zeggen kijk maar eens op marktplaats of speurders kom je een heel eind. Kleertjes koop ik overigens wel nieuw.
  maandag 10 april 2006 @ 09:32:08 #179
94046 PM-girl
pi_36814068
Ja, pfff, de kosten hebben we hier gisteren ook over gesproken. Fijn om hier enige indicaties te lezen.
Vandaag eerste belafspraak over de uitslag, al reken ik er vandaag nog niet op hoor.
*
pi_36814535
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:32 schreef PM-girl het volgende:
Ja, pfff, de kosten hebben we hier gisteren ook over gesproken. Fijn om hier enige indicaties te lezen.
Vandaag eerste belafspraak over de uitslag, al reken ik er vandaag nog niet op hoor.
Trek je het een beetje van zenuwen?
  maandag 10 april 2006 @ 10:05:51 #181
94046 PM-girl
pi_36814691
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:59 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Trek je het een beetje van zenuwen?
Aardig goed ja, heb zometeen eerst nog vergadering en dan om 1 uur kunnen we bellen.

Vannacht wel vroeg wakker geworden en niet meer geslapen.
*
pi_36814778
PM-girl, sterkte vandaag met wachten enzo. Ben benieuwd of je al wat te horen krijgt.
pi_36815498
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:32 schreef PM-girl het volgende:
Oeh, dus dat is nagelbijten...sterkte hoor!
  maandag 10 april 2006 @ 10:54:51 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_36815720
PM girl... sterkte!!

Ik heb voor de verandering weer eens ziek op bed gelegen gisteren was pas de 7e keer deze herfst/winter hoor... verklaarde wel weer waarom ik zo vreselijk moe was de afgelopen week, er moest weer een virusje uitgewerkt worden...
Wat ik me nou afvraag he, als ik dan ziek ben (hoofdpijn, keelpijn, oorpijn) zou die kleine er dan ook last van hebben?
stormy waters...
sailin'
pi_36815871
quote:
Op maandag 10 april 2006 10:54 schreef Belana het volgende:
PM girl... sterkte!!

Ik heb voor de verandering weer eens ziek op bed gelegen gisteren was pas de 7e keer deze herfst/winter hoor... verklaarde wel weer waarom ik zo vreselijk moe was de afgelopen week, er moest weer een virusje uitgewerkt worden...
Wat ik me nou afvraag he, als ik dan ziek ben (hoofdpijn, keelpijn, oorpijn) zou die kleine er dan ook last van hebben?
Dat vroeg ik me net ook af. En toen ging te telefoon of ik de oudste mini weer op wilde halen van het odc, met 38.8 welteverstaan en een humeurtje....
pi_36816194
Sterkte PM-girl, hopelijk kunnen ze jullie al wat vertellen vandaag.

* Tamea voelt zich niet zo lekker vandaag, hooikoorts waarschijnlijk.
Morgen de huisarts maar even bellen want wat ik vorig jaar slikte mag je niet gebruiken bij borstvoeding en ik wil niet constant gaan wisselen van medicatie dus ik ga niet meer die van vorig jaar gebruiken.
pi_36816397
oehh spannend Tamea, morgen trouwen!! Hele fijne dag morgen!!

PM, ik hoop dat ze je ook wat kunnen vertellen vandaag. Sterkte! En ik zal voor je duimen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 10 april 2006 @ 11:48:13 #188
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36817141
Ook ik duim voor nieuws, PM, góed nieuws welteverstaan!

Wij hebben vanmiddag om half vier de 20-weken-echo. Ik ben ruim 21 weken, maar dat maakte niet uit. Ik vind het ook wel spannend.
pi_36817453
Ik duim mee voor goed nieuws PM!
  maandag 10 april 2006 @ 12:03:28 #190
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36817655
Tamea, even een tip van de schoondochter van een imker :
Koop een beetje honing van een imker dicht bij jou in de buurt. Mag je tijdens je zwangerschap gewoon hebben.
Waarom uit de buurt? Omdat de bijtjes van de bloemetjes en grasjes plukken waar jij hooikoorts van krijgt. Op deze manier schijn je beter weerbaar te zijn. Vriendin van mij heeft het ook. Is altijd zo begin van het voorjaar vaste klant bij mijn schoonvader. En het helpt haar echt.

Sugar, lekker babietje kijken. Succes vanmiddag. (blijft toch altijd wel een beetje spannend vind je niet)

PM-girl, nog een uurtje en hopelijk kunnen ze je wat meer vertellen dan. Ik hard voor jullie.

Belana, ik heb zo het gevoel dat onze zwangerschappen wel erg veel negatieve vergelijknissen vertonen. Ik ben ook om de haverklap ziek (nu weer een ontstoken oog )Beterschap!
  maandag 10 april 2006 @ 12:08:13 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_36817814
Sugar, veel plezier bij de echo! Mijn broer en vriendin moeten deze week ook voor de 20 weken echo, ik ben vreselijk benieuwd

Ja he dutch, we gaan wel gelijk op erg vervelend! In de zwangerschap van Liam heb ik dus Nergens last van gehad! Nog geen verkoudheidje! En nu.... nahja, we overleven het wel weer jij ook weer beterschap!
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 april 2006 @ 12:09:36 #192
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36817849
Beterschap, Belana.
  maandag 10 april 2006 @ 12:10:21 #193
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36817877
Idd vind ik het spannend, Dutchie. Niet zoals normaal, maar juist om de 20-weken-lading. Ik kijk er niet naar uit zoals normaal, vind het ook medischer. Hadden jullie dat niet?
Maar ik ga wel uit van positief nieuws, hoor.
  maandag 10 april 2006 @ 12:15:49 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_36818039
sugar, ik moet iedere keer aan Dolfje denken als ik jouw sig zie

stormy waters...
sailin'
  maandag 10 april 2006 @ 12:56:45 #195
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36819288
Ja dat had ik ook met de 20 weken. Er wordt van alles nagekeken, dus zeker geen pretecho. Maar als alles dan goed blijkt ga je er eens lekker voor liggen en genieten.
pi_36819388
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:56 schreef dutchie het volgende:
Ja dat had ik ook met de 20 weken. Er wordt van alles nagekeken, dus zeker geen pretecho. Maar als alles dan goed blijkt ga je er eens lekker voor liggen en genieten.
Is die 20-weken-echo tegenwoordig standaard? Want ik herinner met bij beide jongens wat gefrutsel rond 12 weken en schluss.
  maandag 10 april 2006 @ 13:01:17 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36819440
PM-girl! Ik denk aan je!
  maandag 10 april 2006 @ 13:01:28 #198
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36819447
Yep, sinds 1 jan. Maar niet alle praktijken kunnen de vraag aan.
pi_36819482
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:01 schreef dutchie het volgende:
Yep, sinds 1 jan. Maar niet alle praktijken kunnen de vraag aan.
Oh, ik hoop de mijne wel
Ik wil namelijk deze keer wél weten wat het wordt (en sowieso weten of het goed gaat daarbinnen natuurlijk).
  maandag 10 april 2006 @ 13:39:11 #200
94046 PM-girl
pi_36820608
Mmm, nog niets bekend vandaag. Waarschijnlijk morgen, zoals verwacht!

Dankjulliewel voor jullie duimen enzo!
*
pi_36820969
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:01 schreef Brighteyes het volgende:
Inky05? Joehoe? Lees je mee?
Kom je je ook melden hier? En meekleppen?
ja ja ik lees mee
meekleppen moet ik ff wat tijd voor vrij maken
Mama van Ryan (04-09-06)
  maandag 10 april 2006 @ 15:03:03 #202
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36823145
Duimen we morgen vrolijk verder.
  maandag 10 april 2006 @ 15:23:39 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36823814
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:51 schreef Inky05 het volgende:
ja ja ik lees mee
meekleppen moet ik ff wat tijd voor vrij maken
Ik wilde iiig even naar je zwaaien zeg maar.

PM-girl, gaan we voor morgen nog eens met dubbele kracht duimen voor goed nieuws!
  maandag 10 april 2006 @ 16:41:57 #204
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36826720
Alles was oké!

En we hebben ter plekke nog getwijfeld of we het wel of niet wilden weten (het geslacht). Maar ineens riep m'n man "Nee! Nee, niet, we willen het niet weten. En wie nee zegt, heeft gelijk!" Ik was het wel helemaal met 'm eens, hoor. Leuker toch om het niet te weten.

Maar.... ik denk dat ik een piemeltje zag! Echt. En na de gewone echoscopiste kwam er een leerling die ook nog wilde echo-en en ik grapte "als je maar niet ineens een piemel laat zien!" Vroeg die echoscopiste (die echte) "heb je het gezien dan?" Toen ik vroeg of ze nu niet iets verraadde, zei ze van niet, maar toch denk ik het!!!!
  maandag 10 april 2006 @ 16:53:58 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_36827142
fijn dat alles ok was sjoeg! En of het een jochie is, dat zien we dan wel
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 april 2006 @ 16:56:36 #206
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36827226
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:53 schreef Belana het volgende:
fijn dat alles ok was sjoeg! En of het een jochie is, dat zien we dan wel
Oh. Geloof je me niet ofzo?
Denk jij dat ik geen jongetjes kan maken?
  maandag 10 april 2006 @ 17:04:20 #207
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36827499
Ik denk het ook hoor Sjoeg. Wolfje wordt een beer van een vent. En snoop krijgt volgens mij een meisje.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_36827649
Sjoeg een jongetje
En alles is ok
  maandag 10 april 2006 @ 17:09:20 #209
24188 Belana
kloon van belana
pi_36827656
ehm sjoeg, dat bepaald de man nog altijd he,

en wat denk je van horlepiepje m@x?
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 april 2006 @ 17:09:50 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_36827675
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:04 schreef m@x het volgende:
Ik denk het ook hoor Sjoeg. Wolfje wordt een beer van een vent. En snoop krijgt volgens mij een meisje.
En dan MOET ie dus DOLFJE heten
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 april 2006 @ 17:17:20 #211
3142 m@x
pi_36827932
Horlepiepje is een jongen (maar behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Misschien valt er onderweg wat af en wordt horlepiepje toch een meisje )
  maandag 10 april 2006 @ 19:17:43 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_36831631
Nog een Liampje erbij zou ik niet erg vinden hoor alleen moet ie dan wel een andere naam... mmmm...
stormy waters...
sailin'
pi_36831956
Gaan ze bij de 20-weken-echo ook echt kijken naar het geslacht mocht je dat graag willen weten of verwijst men je dan door voor een pretecho? Ik bedoel nemen ze in het ZH ook echt de tijd voor je als je het graag wil weten?
  maandag 10 april 2006 @ 19:34:35 #214
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36832184
Ja, hier kijken ze wel eht even als je dat wilt. Maar ze had het sowieso gezien, zei ze. Allang. En dat was toen we halverwege de medische checkdingen waren.
pi_36832192
Ja, ik heb al van heel veel mensen gehoord die de 20 weken echo hebben laten doen, dat de echoscopist vraagt of je het wil weten. Overigens kreeg ik die in 2004 ook en vroeg die mevrouw het ook, wij wilden het toen niet weten.....
  maandag 10 april 2006 @ 19:35:44 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_36832235
beetje ervaren echoscopist ziet dat ook heel snel al
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 april 2006 @ 21:13:54 #217
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_36836084
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:35 schreef Belana het volgende:
beetje ervaren echoscopist ziet dat ook heel snel al
Zeker als het een jongetje is, dan hebben ze het al halverwege de checklist gezien
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  maandag 10 april 2006 @ 21:25:11 #218
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36836573
Leuk Sugar, krijgen we nog een fotootje te zien? Lekker meegenieten

Ik ben vanmiddag bij nieuwe verloskundige geweest, was een erg prettig gesprek. Daarna nog even een muurtje gewit en snel naar huis. Ik ben bang dat ik ook een griepje onder de leden heb. Moet vreselijk hoesten de hele tijd en mijn borstkas doet pijn. Nou ja, geen tijd voor hoor

Belana, beterschap!
Lekker douchen!
  maandag 10 april 2006 @ 21:27:41 #219
24188 Belana
kloon van belana
pi_36836686
dankje sjak, ben vandaag weer een beetje bijgetrokken lijkt wel, vanacht weer lekker slapen en dan ben ik wel weer boven jan denk ik.
Fijn dat je gesprek met de nieuwe vk goed ging
stormy waters...
sailin'
  maandag 10 april 2006 @ 21:27:56 #220
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36836699
Ik zal kijken of we de 2 foto's kunnen scannen, maar ze zijn niet zó duidelijk. Of eentje wel: een voetje.
De video daarentegen...
* Sugar weer piemel zoeken gaat!

Sjak, rustig aan he? Muurtjes witten is leuk, maar hoesten en pijn niet.
  maandag 10 april 2006 @ 21:31:01 #221
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36836835
Ik lig al bijna en uur in bed joh. Lekker ER te kijken.
Ik hoor het wel als je de piemel gevonden hebt!
Lekker douchen!
  maandag 10 april 2006 @ 22:26:22 #222
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_36839139
Oeh jaaaaaa, maar ik denk het niet alleen. Ik WEET het!!!! Maria krijgt een broertje en Julius een vriendje! Denk ik al de hele tijd en, let op mijn woorden, gaat ook gebeuren!
  maandag 10 april 2006 @ 22:57:00 #223
94046 PM-girl
pi_36840621
Uhm krijgt iedereen een echo met 20 weken lees ik nu? Ik krijg dan de hartecho zeg maar, als het nog goed is, maar je krijgt ook een algemene screening?
*
pi_36840706
sugar, wat fijn dat alles ok is!
en trek niet te snel conclusies! ik heb me heel erg vergist in een vergelijkbare situatie: dacht zelf ook een piemel gezien te hebben, en tegelijkertijd leek de betreffende gyneacoloog zich te verspreken. dus ik ging tamelijk uit van een mannelijke gerrie. maar het was toch echt onze anna!
beterschap voor de zieke zwangeren!
pi_36840711
Bij heel veel praktijken krijg je tegenwoordig met 20 weken een algehele screenings echo ja. Het hoort helemaal standaard te gebeuren sinds 1 januari 2006, maar omdat ze het niet overal aankunnen qua drukte gebeurt het nog niet overal.
pi_36840756
Weet iemand trouwens of je bij een echo met 36 weken erg makkelijk kan zien wat het geslacht is? We willen het nl. eigenlijk niet weten, maar ik krijg dan nog wel een echo en ik vraag me af hoe goed het dan te zien is voor een leek.
pi_36840794
tamea, als je zegt dat je 't niet wil weten kunnen ze het betreffende gebied dan vrij goed 'omzeilen' volgens mij.
pi_36840819
pm-girl sterkte met nog een dag langer wachten, ik duim ook mee voor een goed bericht.
pi_36840822
Als de baby goed ligt wel Wij wisten ook pas een paar dagen voor 37 weken dat Myrthe een meisje was

En heb je iets gevonden Sugar?
  maandag 10 april 2006 @ 23:04:06 #230
61800 Rottdog
pi_36840874
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:01 schreef Tamea het volgende:
Weet iemand trouwens of je bij een echo met 36 weken erg makkelijk kan zien wat het geslacht is? We willen het nl. eigenlijk niet weten, maar ik krijg dan nog wel een echo en ik vraag me af hoe goed het dan te zien is voor een leek.
Een voordeel je kan je kindje niet in 1 geheel zien dus ze kunnen rustig de boel omzeilen
pi_36841038
Ow, mooi, daar houden ze dus in het ziekenhuis wel rekening mee als het kan (alleen gok ik erop dat ukkie ook volgende week nog niet goed ligt)

Vandaag trouwens afscheidslunch gehad op m'n werk. Erg lekker en gezellig, al moet ik nog wel 2 dagen werken voor ik met verlof ga. Ik ben er nu ook wel aan toe, m'n verlof. Ik merk gewoon dat ik minder geconcentreerd ben en in gedachten soms bezig met baby-dingen. Bovendien krijg ik nu vrij snel last van m'n rug als ik lang hetzelfde doe.
  maandag 10 april 2006 @ 23:18:32 #232
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36841406
Tamea: morgen trouwen? Alvast een fijne dag
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 11 april 2006 @ 07:52:07 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_36846210
Tamea, heel veel plezier vandaag! Geniet van je bruiloft!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:17:26 #234
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_36846392
PM-girl, ik duim voor je!!

Nog steeds geen last van pijnlijke en of gevoelige borsten, nog steeds zijn ze ook niet gezwollen of gegroeid, is dat wel normaal? Ben nu 10 weken en 4 dagen.
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:23:03 #235
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36846423
Och ja, Tamea gaat trouwen vandaag!
Hele fijne dag vandaag en als ik het weer zo zie wil dat een steentje bijdragen aan een stralende dag.

Hier vanmorgen weer wakker geworden met het gevoel alsof er een hevige menstruatie op komst is. Is niet fijn. Maar gelukkig moest ik daarna echt naar de w.c. Vraagt het mannetje: "Wat doe je nu dan?"
"Poepen denk ik."
Licht hysterisch: "Poepen? Toch niet omdat humptie denkt dat ie eruit moet??"
Enige verklaring voor deze lichte hysterie; meneer hoopte op een mooie 2e geplande keizersnee, waar ik geen pijn hoef te lijden (of iig dat hij het niet ziet ), iedereen vrolijk door de ok banjert en hij 3 kwartier later met zijn zoon/dochter op de arm staat. Controlefreak.
Dat belooft nog wat voor de bevalling.
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:24:34 #236
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36846432
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 08:17 schreef sweaty het volgende:
PM-girl, ik duim voor je!!

Nog steeds geen last van pijnlijke en of gevoelige borsten, nog steeds zijn ze ook niet gezwollen of gegroeid, is dat wel normaal? Ben nu 10 weken en 4 dagen.
Ja hoor! Alle vrouwen en borsten zijn anders.

Tamea, hier schijnt de zon! Ik hoop bij jullie ook. Fijne dag!
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:26:12 #237
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36846447
Tamea, heeeeeeeeel veel plezier en geluk vandaag! De liefde!
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:27:46 #238
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36846455
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 08:23 schreef dutchie het volgende:
Hier vanmorgen weer wakker geworden met het gevoel alsof er een hevige menstruatie op komst is. Is niet fijn. Maar gelukkig moest ik daarna echt naar de w.c. Vraagt het mannetje: "Wat doe je nu dan?"
"Poepen denk ik."
Licht hysterisch: "Poepen? Toch niet omdat humptie denkt dat ie eruit moet??"
Enige verklaring voor deze lichte hysterie; meneer hoopte op een mooie 2e geplande keizersnee, waar ik geen pijn hoef te lijden (of iig dat hij het niet ziet ), iedereen vrolijk door de ok banjert en hij 3 kwartier later met zijn zoon/dochter op de arm staat. Controlefreak.
Dat belooft nog wat voor de bevalling.
mannen
Iedere golf van de zee,
pi_36846751
Hee, gaat Tamea trouwen?
Leuke dag toegewenst joh!
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:07:16 #240
94046 PM-girl
pi_36846957
Tamea, geniet van JOUW dag vandaag!!
*
pi_36847650
Tamea veel plezier vandaag!
Je hebt er in elk geval een hele mooie dag voor gekozen , zon schijnt!

Vandaag komen mijn ouders lans ivm. mijn verjaardag , normaal ben ik nooit zo super nieuwsgierig , maar vandaag ben ik dat wel naar het cadeautje. Heb eigenlijk alleen aangegeven iets te willen voor de kleine.
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:48:46 #242
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_36847721
Tamea, alvast gefeliciteerd, hoop dat het een mooie dag voor jullie wordt. Zonnetje helpt wel mee in ieder geval ;-)
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:19:36 #243
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36848297
Tamea veel plezier vandaag en gefeliciteerd

Xanthe ook gefeli moet je nog steeds emailen, heb nu eindelijk weer een normale internetverbinding, dus mail komt eraan soon
pi_36848831
Veel plezier Tamea.
Je leeft maar 1 keer
pi_36848995
Tamea, gefeliciteerd!
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:18:49 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36849717
tamea proficiat geniet met volle teugen!!

hoe is het eigenlijk met mammietje, maak me beetje zorgen al zolang niets gehoord...
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:22:33 #247
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_36849829
Tamea !! Een heel fijne dag gewenst vandaag !

Mammieeeeetje !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_36850433
Zo onze controle voor vandaag zit er weer op. Bloeddruk was goed, urine was goed, kindje was goed. Dus nu weer 3 weken wachten
Liefde
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:51:24 #249
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_36850585
Tamea veel plezier vandaag!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_36851131
Martineke dank je , ivm nieuw mail adres heb ik je proberen te mailen , maar deze word gebounced

[ Bericht 40% gewijzigd door Xanthe op 11-04-2006 12:39:32 ]
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:46:15 #251
3011 E.T.
pi_36852218
Tamea, hele fijne dag vandaag!! en alvast gefeliciteerd!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_36852259
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:07 schreef PM-girl het volgende:
Tamea, geniet van JOUW dag vandaag!!
Trouwen doe je toch met zijn 2en?
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:57:27 #253
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36852546
Niemand idd iets van Mammietje vernomen?
  dinsdag 11 april 2006 @ 12:59:53 #254
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36852608
PM, volgens mij mogen jullie nu weer bellen toch voor de uitslag? Wederom wordt hier flink ge-
  dinsdag 11 april 2006 @ 13:02:02 #255
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_36852660

Wat houdt de uitdrukking 'in de lurkstand' in? 'k Zit het me toch wel af te vragen, steeds....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_36852691
Pm-girl, ik blijf duimen voor je.
  dinsdag 11 april 2006 @ 13:07:47 #257
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36852798
Paradijsvogeltje! Ach ja, je kunt niet alles weten. Lurken houdt zoiets in als; wel meelezen, maar niet reageren.
  dinsdag 11 april 2006 @ 13:17:16 #258
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_36853047
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 13:07 schreef dutchie het volgende:
Paradijsvogeltje! Ach ja, je kunt niet alles weten. Lurken houdt zoiets in als; wel meelezen, maar niet reageren.
Okidoki!

Btw: met mij gaat het zijn zwangere gangetje, het wisselt hoe het met me gaat.
Soms vergeet ik even dat ik wat meer aan mezelf moet denken en dat voel ik dan ook wel!
Ik zit ondertussen op de 24 weken en de buik groeit.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:03:53 #259
74310 nanalune
pi_36854258
Tamea heel veel plezier, succes en LOOOOOOVVVEEE gewenst met je verse mannetje!!!
pi_36854364
Tamea, heel veel geluk en plezier!!!

Gistermorgen moest ik weer naar de verloskundige. Heb nu alle verloskundigen gehad van de praktijk en gelukkig zijn ze allemaal even leuk haha Het maakt me dus niks uit wie er bij de bevalling aanwezig is.
Ze vertelde dat, omdat ik rhesus-negatief ben, een spuitje zou krijgen en ze zou bloed prikken. Tegen het spuitje zag ik erg op!!
Eerst werd mijn bloeddruk weer gemeten, dat was goed. Toen werd ik gewogen. 3 weken geleden woog ik 80.8 en nu 81.7, dus nog geen kilo aangekomen. En toen mocht ik gaan liggen en ging ze voelen hoe de baby lag. beebje ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden. En ze vond mijn buik erg groot (tenminste de baarmoeder). Misschien dat ik bij 36 weken nog een echo krijg om te kijken hoe groot de baby is.
En ja, daarna hoorde ik het hartje weer, vind het nog steeds een prachtig geluid hihi

Toen moest ik bloed prikken (voor Hb.) en daarna kreeg ik het spuitje met anti-D in mijn bovenbeen. Nu beetje last van een stijve been hihi het werd in een spiertje gespoten ofzo.
Mja, dat ook weer gehad!! Nu mag ik elke 2 weken naar de vk. jeej!

Gistermiddag naar de gyn geweest. En ik kreeg weer een echo!
Had ik niet verwacht, mijn vriend vond het erg jammer dat hij er niet bij was. Ze wilde even kijken of de baby gegroeid was en ze wilde het vruchtwater controleren. Alles zag er goed uit! Baby ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden, en helaas met het gezichtje naar mijn rug toe dus ze kon weer geen mooie foto maken van het hoofdje. Wel hebben we 2 fotootjes van een vuistje Ziet er erg lief uit hihi

Vrijdag moet ik weer bloed prikken (1x nuchter, dan moet ik eten en een uur later weer bloed prikken, en dan 's middags een uur na het middageten). Ben ik blij dat we niet zo ver van het ziekenhuis wonen.
Dinsdag mag ik bellen voor de uitslagen. Als alles goed is dan laat de gyn het zo, maar als blijkt dat ik nog steeds teveel bloedsuiker heb dan moet ik ook nog onder controle bij de gyn blijven.

Gisteren ook onze 'vakantie' geboekt Volgende week dinsdag t/m vrijdag zitten we in een bungalow in Duinrell
Vind het wel jammer dat ik niet al die glijbanen af mag, maar dat geeft niks. Gewoon beetje zwemmen vind ik ook heerlijk!! Nu alleen dus kijken of mijn bikini nog past en anders een nieuw badpak kopen!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_36855733
Tamea gefeliciteerd met je huwelijk

En ik had nog niet gezegd dat je mij mag noteren voor 10 September a.s.
Mama van Ryan (04-09-06)
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:59:19 #262
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_36855955
Sjak ligt hier inmiddels ziek in bed met 39 graden koorts. Ik heb even nagezocht, en voor zover ik kan vinden is dat op zich niet schadelijk voor de zwangerschap/baby. Heeft iemand hier ervaring mee? Klopt het wat ik heb gevonden of moeten we ons er toch een beetje zorgen over maken?
Life is what you make it.
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:52:49 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_36857527
schanul, geef haar paracetamol, dat mag gewoon en drukt de koorts wat, verder kan het niet zo'n kwaad hoor. wens haar sterkte!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:59:10 #264
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_36857770
Dank je Belana, zal ik overbrengen.
Life is what you make it.
pi_36858372
Arme Sjak. Sterkte hoor Schannuleke.
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:40:31 #266
74310 nanalune
pi_36858977
Beterschap Sjak! Snel beter worden hoor

Crazymoon, wat een keuring heb je weer achter de kiezen zeg, wel een leuke verrassing zo'n extra echo!
  dinsdag 11 april 2006 @ 17:24:04 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36860353
PM-girl? Hoe is het met jullie?
Hebben jullie nog iets gehoord?
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:03:13 #268
94046 PM-girl
pi_36861558
Nee, we weten nog niets, morgen waarschijnlijk, vandaag lukte het nog niet gaven ze aan....

Vanmorgen voor het eerst echt een beroerde ochtend gehad hierdoor, gisteren en voorgaande dagen vielen nog wel mee.

Sjak, vlug beter worden he, laat je maar lekker verwennen!
*
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:08:47 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36861691
Pfff, ik kan me voorstellen dat het wel een beetje aan je gaat knagen hoor. Elke ochtend bereidt je je toch voor op nieuws en dan komt het niet en moet je de volgende dag weer.
Ik ga hier door met heel hard voor je duimen!
Dikke
  dinsdag 11 april 2006 @ 18:18:12 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_36861943
Pfff PM girl, this must be killing...

stormy waters...
sailin'
pi_36862137
PM-girl
pi_36862874
Poeh, PM-girl, je wordt wel op de proef gesteld zeg.
pi_36864103
PM-girl,sterkte en we duimen voor goed nieuws

Tamea en hubbie van harte.

Groetjes,Minoes
pi_36864338
Tamea gefeliciteerd en heel veel geluk samen!

PM-girl...wat een tegenvaller...nog een hele dag in spanning Sterkte met wachten Ik blijf duimen voor goed nieuws!
pi_36864436
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:57 schreef dutchie het volgende:
Niemand idd iets van Mammietje vernomen?
Nee, misschien is ze al wel bevallen enzo. Spannend.
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:36:52 #276
94046 PM-girl
pi_36864496
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:35 schreef snoopy het volgende:

[..]

Nee, misschien is ze al wel bevallen enzo. Spannend.
Volgens mij is ze al meer dan een week niet geweest? Hopen dat het idd goed nieuws is!
*
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:50:35 #277
3142 m@x
pi_36864998
Sjak beterschap!

Jeetje, ze laten jullie wel in spanning zitten zeg PM-girl. Ik vind het persoonlijk heel 'ongevoelig' van de artsen om jullie steeds af te schepen met 'vandaag weten we niks, misschien morgen'. Ze hadden jullie beter een negatief scenario qua tijdsduur kunnen geven, als je het dan sneller hoort is het mooi meegenomen maar nu heb je iedere keer weer die teleurstelling. Ik hoop in ieder geval dat jullie het snel weten en dat de uitslag goed is natuurlijk. Sterkte met wachten!
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:52:32 #278
94046 PM-girl
pi_36865060
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:50 schreef m@x het volgende:
Sjak beterschap!

Jeetje, ze laten jullie wel in spanning zitten zeg PM-girl. Ik vind het persoonlijk heel 'ongevoelig' van de artsen om jullie steeds af te schepen met 'vandaag weten we niks, misschien morgen'. Ze hadden jullie beter een negatief scenario qua tijdsduur kunnen geven, als je het dan sneller hoort is het mooi meegenomen maar nu heb je iedere keer weer die teleurstelling. Ik hoop in ieder geval dat jullie het snel weten en dat de uitslag goed is natuurlijk. Sterkte met wachten!
Op zich zei ze ook dat het wrs woensdag zou worden maar dat het ook ma of di kon zijn. En ma zei ze dus dat ze hun best gingen doen voor vandaag..... niet gelukt.
*
  Jubileum moderator dinsdag 11 april 2006 @ 21:14:27 #279
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36868106
De spanning zal wel om te snijden zijn bij jullie PM, sterkte

Sjak beterschap!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_36871137
Tamea gefeliciteerd!

Vandaag weer voor een check bij de verloskundige geweest, vanaf nu mag ik me wekelijks komen melden! Alles was goed, word alleen even extra in de gaten gehouden ivm misselijkheid, overgeven en hoofdpijn. Kan duiden op zwangerschapsvergiftiging. Gelijk urine getest maar dat was gelukkig goed. Donderdag moet ik weer en dan gaan ze nogmaals mijn bloeddruk en urine checken. Ons kindje ligt er al helemaal klaar voor, ingedaald en wel! *trots op mini onsje*. Ze liet me zelf ook nog het hoofdje voelen, wat nog gedeeltelijk voelbaar is. Wat is dat toch apart zeg! Blijf me verbazen dat er gewoon een klein kindje in mijn buik zit, en wat binnen niet zo'n lange tijd OP mijn buik ligt met mij te kroelen!
  dinsdag 11 april 2006 @ 23:08:03 #281
3011 E.T.
pi_36872461
Heel veel sterkte PM-girl.
Het zenuwslopende wachten zal je niet in je koude kleren gaan zitten lijkt me
pi_36878122
Beterschap Sjak!

Wat ontzettend vervelend dat je nog een dag moet wachten PM-girl. Hopelijk bellen ze vandaag lekker vroeg, dan heb je tenminste wat meer zekerheid.

Leuk dat je het hoofdje zelf ook kan voelen kwispel!
Je leeft maar 1 keer
  woensdag 12 april 2006 @ 09:33:15 #283
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36878988
Ik vroeg me af wanneer a.s. ouders beginnen met spulletjes aan te schaffen.
Iedere golf van de zee,
  woensdag 12 april 2006 @ 09:45:11 #284
94046 PM-girl
pi_36879208
Vanmorgen om negen uur gebeld en nu was er wel een uitslag, een goede wel te verstaan!!!
Op zich is de Fishtest een voorlopig onderzoek met een voorlopige uitslag, over 2 weken volgt de definitieve. En nog steeds kan er iets gevonden worden, maar dat risico is niet meer verhoogd.
Met 20 weken nog de echo, maar dat is gewone procedure en niet omdat er een hoog risico aan kleeft!

Whiehoooee!!
*
  woensdag 12 april 2006 @ 09:45:27 #285
94046 PM-girl
pi_36879215
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:33 schreef Neuk het volgende:
Ik vroeg me af wanneer a.s. ouders beginnen met spulletjes aan te schaffen.
Wij vandaag dus!!!
*
  woensdag 12 april 2006 @ 09:47:27 #286
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_36879243
O, PM-Gril, wat een opluchting! Oooo, ik vind het zo fijn voor je ! En nu hoppa, naar de winkel! Shop ze.... Prachtige spullen voor jullie lieve kindje!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_36879247
Wat lekker PM-girl!!
Shopse
  woensdag 12 april 2006 @ 09:49:28 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_36879280
PM girl ow meid wat fijn!!!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 12 april 2006 @ 09:50:32 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36879299
PM-girl! Wat een heerlijk nieuws!
Veel plezier met shoppen vandaag!
  woensdag 12 april 2006 @ 09:51:04 #290
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36879313
Gefeliciteerd PM, maar zo vergeetachtig als ik nu ben weet ik echt niet te onthouden hoe lang iedereen precies zwanger is
Iedere golf van de zee,
  woensdag 12 april 2006 @ 09:52:04 #291
94046 PM-girl
pi_36879331
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:51 schreef Neuk het volgende:
Gefeliciteerd PM, maar zo vergeetachtig als ik nu ben weet ik echt niet te onthouden hoe lang iedereen precies zwanger is
Ik ben vandaag 16 weken en 1 dag, had liever eerder willen gaan shoppen (zeker op de HEMA-kortingsavond) maar toch maar even uitgesteld tot de uitslag er was!
*
  woensdag 12 april 2006 @ 09:53:17 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36879355
Enneh... Neuk... er staat een heel lijstje in de OP he? Kan je mensen met jezelf vergelijken enzo.
pi_36879362
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:45 schreef PM-girl het volgende:
Vanmorgen om negen uur gebeld en nu was er wel een uitslag, een goede wel te verstaan!!!
Op zich is de Fishtest een voorlopig onderzoek met een voorlopige uitslag, over 2 weken volgt de definitieve. En nog steeds kan er iets gevonden worden, maar dat risico is niet meer verhoogd.
Met 20 weken nog de echo, maar dat is gewone procedure en niet omdat er een hoog risico aan kleeft!

Whiehoooee!!

woensdag 12 april 2006 @ 09:57:00 #294
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36879408
quote:
Op woensdag 12 april 2006 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
Enneh... Neuk... er staat een heel lijstje in de OP he? Kan je mensen met jezelf vergelijken enzo.
Zelfs dat was ik vergeten
Iedere golf van de zee,
pi_36879411
Fantastisch nieuws! Wat zal jij opgelucht zijn!
pi_36879532
Gefeliciteerd PM-girl!
Eva
  woensdag 12 april 2006 @ 10:12:49 #297
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36879755
O wat fijn PM!!!
En laat het nu maar even lekker tot je doordringen. Shopze en vooral genietze!
slaat misschien nergens op, maar ik het gevoel dat doordat ze niet direct de uitslag hadden, dat het zh het ms minder dringend vonden. Nu is het nog even afwachten op die andere test natuurlijk, maar ik denk als ze zich echt zorgen maakten zouden ze wat sneller zijn met alles.
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2006 @ 10:27:12 #298
81992 Githa
pi_36880079
PM-girl, wat een goed nieuws geweldig!
Lekker gaan shoppen, ik ben zo blij voor jullie
  woensdag 12 april 2006 @ 10:29:25 #299
94046 PM-girl
pi_36880119
quote:
Op woensdag 12 april 2006 10:12 schreef dutchie het volgende:
O wat fijn PM!!!
En laat het nu maar even lekker tot je doordringen. Shopze en vooral genietze!
slaat misschien nergens op, maar ik het gevoel dat doordat ze niet direct de uitslag hadden, dat het zh het ms minder dringend vonden. Nu is het nog even afwachten op die andere test natuurlijk, maar ik denk als ze zich echt zorgen maakten zouden ze wat sneller zijn met alles.
Ik dacht juist, o ze hebben iets gezien maar willen het nog een keer controleren....
*
pi_36880212
PM wat fijn!!!
Shopze!!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_36880382
PM

Neuk: Ik ben begonnen zodra de eerste echo met twaalf weken helemaal goed bleek te zijn. Vanaf dat moment ben ik langzamerhand spulletjes gaan verzamelen, en nu (met 25 weken zwangerschap) is alles in huis behalve de kinderwagen. Die gaan we morgenavond kopen/bestellen. (Iemand trouwens ervaring met die grote baby-shopper in Gouda?)
  woensdag 12 april 2006 @ 10:43:47 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36880432
Ow... dicht...
Verder in: Zwangerschap en geboorte deel 187
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')