Moonah, je mag wel van mij komen lenen hoor!
![]()
HIer kwaaltjes en ontroerende momenten genoeg.
Kwaaltjes heb ik hier al eens uitgebreid neergepend, dus laten we dat vandaag maar even achterwege. (behalve misschien de opmerking dat ik me ietsje beter voel. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik gewoonweg bijna elke avond om half negen in bed lig
![]()
)
Maar ontroerende momenten.. die zijn er meer en meer.
volgende stukje eergisteren voor m'n pukkie geschreven:
En opeens voelde ik je ook aan de buitenkant bewegen. Niet alleen de beweging van binnen, maar ook met m'n handen op mijn buik. Daar ben je. Nu ben je ook voor andere mensen tastbaar.
Het is een intiem gevoel om mijn lijf met je te delen. Bijzonder dat je van binnen jezelf ontwikkelt tot dat kleine mensje dat je straks in onze armen nog steeds bent. Maar dan tastbaar bij ons in plaats van morsetekens via mijn buik.
Je grote broer snapt het nog niet helemaal, daarvoor is hij nog net wat te klein voor een grote broer. Maar je bent al wel de tetie en in mijn buik doe je toeketoektoek. Want dat heeft hij bij de verloskundige gehoord. Jouw hartje dat stevig klopt onder die van mij.
Nog een aantal weken en dan ben je bij ons met je toekomst als een onbeschreven boek voor je. Alles is mogelijk en alles is nog onmogelijk.
We vinden je nu al bijzonder. Want zelfs nu verander je ons leven al. Grote broer straks naar een andere kamer en voor jou een wiegje dat we strakjes klaarzetten in afwachting van je komst. Eerst ga je lekker bij papa en mama op de kamer slapen.
Gisteravond hebben we een groot aantal geboortekaartjes bekeken. Wat zijn er veel mooi en wat zijn er veel lelijk. Maar we vinden er nu al een aantal heel mooi om jouw komst te vieren.
Ik voel me lang niet altijd even fit. Maar jouw bewegingen binnenin me, maken dat ik me verrukt voel dat je er bent. De intimiteit van jouw bewegingen in me maken me afwezig voor een groot deel van de wereld. Er gaat veel langs me heen omdat ik het allemaal ook niet meer zo nodig hoef mee te maken. Zwanger zijn is voor mij een klein stukje terugtrekken uit de wereld en gaan leven in en met mijn buik. Daar past de hele wereld met alle zorgen en gedoe niet meer zo goed in.
tot snel kleintje. tot snel!