abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 april 2006 @ 21:16:22 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_36776345
icicle, laat 1 ding duidelijk zijn, mij maakt het niet uit. Ik vind dat iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt. Persoonlijk zal ik de kaneel niet laten staan bv. (maar me wel aan het standaard lijstje houden) Ik heb ook niet fanatiek folium geslikt. (niet omdat ik dat niet wilde, ik was na de miskraam even niet zo bezig met zwanger worden, maar dat ging sneller dan ik dacht, toen alsnog geslikt) Je moet je eiegn ding doen. Je hoeft je ook niet te verantwoorden, alleen wat je misschien wel moet, is je realiseren dat je op een openbaar forum altijd de meningen van anderen over je heen krijgt.
stormy waters...
sailin'
pi_36776523
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:16 schreef Belana het volgende:
je realiseren dat je op een openbaar forum altijd de meningen van anderen over je heen krijgt.
Klopt zekers! En anderen krijgen daar gratis en voor niks mijn mening bij
Dankjewel voor je post
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zaterdag 8 april 2006 @ 21:37:07 #128
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36776948
Icicle? Drukte ik je een hoekje in? Niet de bedoeling!
Ik zei er nog bij dat ik het gewoon niet begrijp en helemaal niet bot bedoelde.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:38:31 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36778705
quote:
Ik probeer hier respect voor de mening van een ander, bijv. die van Moonah, te tonen. Maar ik ben toch vrij om een andere mening te hebben?
Tja, het wat wel en wat niet tot ons nemen blijft hier een discussie.
Maar ik vind het idd erg moeilijk begrip te hebben voor vrouwen die bewust tegen de zgn nonolijst ingaan.
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:13 schreef dutchie het volgende:
Maar ik weet idd hoe jij denkt over prenatale testen, die discussie hebben we al eens gevoerd. Ik onderschrijf precies datgene wat PM ook zegt. Maar dat wist je al .;)
Nou, die discussie hebben we juist níet gevoerd. Want ik wist toen absoluut nog niet waar voor te kiezen. Ik heb indertijd gezegd dat ik het liefst mijn kop in het zand wilde steken, en jij hebt me toen op mijn 'verantwoordelijkheden' gewezen. En ik zet dat expres tussen aanhalingstekens, omdat ik vind dat wij nú dus een verantwoorde keuze hebben gemaakt.
Ik word er IRL ook best vaak naar gevraagd, wat we doen qua testen. En het stoort me dat veel mensen het kennelijk alleen maar verantwoord vinden als je alles aangrijpt wat de medische wereld tot nu toe mogelijk heeft gemaakt. Vandaar dat ik onze opvatting eens uitgebreid wilde toelichten.

En ik snap nu ook meer van de wrevel die bv Icicle en een poosje terug Evenstar zullen hebben gevoeld toen zij (ook door mij) werden aangesproken op hún keuzes (omtrent voeding/ foliumzuur).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:39:45 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36778748
En ik heb vanochtend niet eens iets van mijn gading kunnen vinden bij nota bene twéé zaken voor zwangere dames.
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:43:12 #131
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36778868
Bummer Moonah
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:48:56 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36779059
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Tja, het wat wel en wat niet tot ons nemen blijft hier een discussie.
Maar ik vind het idd erg moeilijk begrip te hebben voor vrouwen die bewust tegen de zgn nonolijst ingaan.
[..]

Nou, die discussie hebben we juist níet gevoerd. Want ik wist toen absoluut nog niet waar voor te kiezen. Ik heb indertijd gezegd dat ik het liefst mijn kop in het zand wilde steken, en jij hebt me toen op mijn 'verantwoordelijkheden' gewezen. En ik zet dat expres tussen aanhalingstekens, omdat ik vind dat wij nú dus een verantwoorde keuze hebben gemaakt.
Ik word er IRL ook best vaak naar gevraagd, wat we doen qua testen. En het stoort me dat veel mensen het kennelijk alleen maar verantwoord vinden als je alles aangrijpt wat de medische wereld tot nu toe mogelijk heeft gemaakt. Vandaar dat ik onze opvatting eens uitgebreid wilde toelichten.

En ik snap nu ook meer van de wrevel die bv Icicle en een poosje terug Evenstar zullen hebben gevoeld toen zij (ook door mij) werden aangesproken op hún keuzes (omtrent voeding/ foliumzuur).
ben blij dat je het nu wel meer snapt
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:53:30 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36779202
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:48 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ben blij dat je het nu wel meer snapt
Ik snap je gevoel beter, je keuze echter niet...
Maar dat doet er niet toe, want het is jóuw keuze.
Het is op zich goed (voor mij) te ervaren dat het niet allemaal zo zwart/wit is en dat mensen dus net als ik hun eigen redenen hebben om al dan niet voor iets te kiezen.

terug!
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:04:21 #134
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36779507
ff verder lezen dutch, dit had idd ook via de msn gekund

[ Bericht 89% gewijzigd door dutchie op 08-04-2006 23:12:31 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:27:15 #135
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36780113
* Neuk snapt er geen drol van.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:33:57 #136
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36780328
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:27 schreef Neuk het volgende:
Dan moet je er maar gewoon poep aan hebben
  zondag 9 april 2006 @ 08:54:15 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36785328
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:27 schreef Neuk het volgende:
Ik ook niet.
Dus laten we het hier maar weer gewoon over kwaaltjes en ontroerende momenten hebben.

Geen van beide overigens aanwezig bij mij, dus wat dóe ik hier?
  zondag 9 april 2006 @ 09:01:06 #138
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_36785354
quote:
Op zondag 9 april 2006 08:54 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ook niet.
Dus laten we het hier maar weer gewoon over kwaaltjes en ontroerende momenten hebben.

Geen van beide overigens aanwezig bij mij, dus wat dóe ik hier?
hier ook al niet .. tis rustig eigenlijk .. owja : [ relmodus] heb net een broodje leverpastei gehad..mmmmm [/relmodus]
  zondag 9 april 2006 @ 09:03:56 #139
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36785363
Jéééézus, nanalune!

Hier vooral goede momenten: buik groeit, baby beweegt dagelijks lekker veel, andere mensen zijn kostmisselijk en ik helemaal nooit. Wat wil een mens nog meer?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 9 april 2006 @ 09:08:53 #140
103793 kozakken
Living the life
pi_36785378
Moonah, je mag wel van mij komen lenen hoor!
HIer kwaaltjes en ontroerende momenten genoeg.

Kwaaltjes heb ik hier al eens uitgebreid neergepend, dus laten we dat vandaag maar even achterwege. (behalve misschien de opmerking dat ik me ietsje beter voel. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik gewoonweg bijna elke avond om half negen in bed lig )

Maar ontroerende momenten.. die zijn er meer en meer.
volgende stukje eergisteren voor m'n pukkie geschreven:

En opeens voelde ik je ook aan de buitenkant bewegen. Niet alleen de beweging van binnen, maar ook met m'n handen op mijn buik. Daar ben je. Nu ben je ook voor andere mensen tastbaar.
Het is een intiem gevoel om mijn lijf met je te delen. Bijzonder dat je van binnen jezelf ontwikkelt tot dat kleine mensje dat je straks in onze armen nog steeds bent. Maar dan tastbaar bij ons in plaats van morsetekens via mijn buik.
Je grote broer snapt het nog niet helemaal, daarvoor is hij nog net wat te klein voor een grote broer. Maar je bent al wel de tetie en in mijn buik doe je toeketoektoek. Want dat heeft hij bij de verloskundige gehoord. Jouw hartje dat stevig klopt onder die van mij.
Nog een aantal weken en dan ben je bij ons met je toekomst als een onbeschreven boek voor je. Alles is mogelijk en alles is nog onmogelijk.
We vinden je nu al bijzonder. Want zelfs nu verander je ons leven al. Grote broer straks naar een andere kamer en voor jou een wiegje dat we strakjes klaarzetten in afwachting van je komst. Eerst ga je lekker bij papa en mama op de kamer slapen.
Gisteravond hebben we een groot aantal geboortekaartjes bekeken. Wat zijn er veel mooi en wat zijn er veel lelijk. Maar we vinden er nu al een aantal heel mooi om jouw komst te vieren.
Ik voel me lang niet altijd even fit. Maar jouw bewegingen binnenin me, maken dat ik me verrukt voel dat je er bent. De intimiteit van jouw bewegingen in me maken me afwezig voor een groot deel van de wereld. Er gaat veel langs me heen omdat ik het allemaal ook niet meer zo nodig hoef mee te maken. Zwanger zijn is voor mij een klein stukje terugtrekken uit de wereld en gaan leven in en met mijn buik. Daar past de hele wereld met alle zorgen en gedoe niet meer zo goed in.
tot snel kleintje. tot snel!
  zondag 9 april 2006 @ 09:12:51 #141
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_36785395
quote:
Op zondag 9 april 2006 09:08 schreef kozakken het volgende:
Moonah, je mag wel van mij komen lenen hoor!
HIer kwaaltjes en ontroerende momenten genoeg.

. tot snel!
mja, dat zijn lieve woorden Kozakken, zo krijgt je wereld echt ineens een roze randje he? \

Sugar, waar is je smiley?
  zondag 9 april 2006 @ 09:17:25 #142
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36785422
Mooi beschreven kozakken!

Ik wou dat ik me ook wat kon terugtrekken uit de wereld, maar helaas de realiteit wacht, ik ga weer klussen
Lekker douchen!
  zondag 9 april 2006 @ 09:20:34 #143
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36785436
quote:
Op zondag 9 april 2006 09:12 schreef nanalune het volgende:
Sugar, waar is je smiley?
Er is een knipoog als posticon. Helpt dat?
pi_36785984
Zei iemand daar kwaaltjes? Na een "hah!-ik-ben-altijd-probleemloos-zwanger!-start" ben ik al een paar dagen bijzonder dweilachtig. Niet willen eten, hoofdpijn, continu koud. Bleh. Is het al sinterklaas?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 9 april 2006 @ 10:47:23 #145
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_36786138
Misschien een griepje/verkoudheidje onder de leden?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_36786417
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:08 schreef Belana het volgende:
Over eten, ik hoor steeds meer dingen die je niet zou mogen hebben... zalm, tiramisu... weet ik veel allemaal. Ik eet geen rauwvlees, beperk de leverpastei en verder vind ik het wel goed. Alle kaasjes hier zit echt geen rauwmelkse kaas in, tiramisu uit de dupermarkt is natuurlijk gepasteuriseerd, want houdbaar. Ik vind het heus belangrijk om op dingen te letten, maar je kunt overdrijven ook, of zeg ik dan weer gekke dingen?
Ik kan helemaal met je mee gaan. Ik eet idd geen rauw vlees en eet helaas niet zo veel lever als ik op dit moment zou willen (kippenlevertjes, broodje halfom, mmmmm....) Maar voor de rest...

Ik weet waar de risico's liggen en daardoor vind ik dat ik zelf bewuste keuzes kan maken. In tegenstelling tot mijn geliefde collega's die ergens de klok hebben horen luiden maar niet kunnen vertellen waaróm iets niet mag maar wel als eerste in de rij staan om een oordeel te vellen.
pi_36786566

Hoi allemaal,

Hier ook wel eens gezondigd (carpaccio, broodje zalm...) maar ik probeer me toch zoveel mogelijk aan de lijst te houden. Voor mij niet zo moeilijk, het meeste wat er op staat eet ik toch al niet.

Gisteren hebben we nog een 2e echo gehad: ons ziekenhuis had een kraammarkt en daar kon het voor 10 euro. Het was leuk, nu is het een echt mensje (16wk) en de vorige keer meer een wurmpje (10wk). We hebben besloten de 20 weken echo maar te laten zitten: hier kunnen ze hem niet bieden vanwege capaciteitsproblemen, en ik heb geen zin stad en land af te bellen waar het wel kan. En ja, de onderzoeken, dat is fijn, maar daarna kun je er toch niet veel mee tot het kindje geboren is, dus laat maar....

Ik voel me een stuk beter dan een paar weken geleden, (uitgezonderd het borrel/boer probleem ). Waar ik de laatste dagen wel meer last van krijg: duizelingen/suizende oren/gevoel alsof ik flauw ga vallen (niet dat ik weet hoe dat voelt, heb het nog nooit gehad) Volgens de vk heb ik een lage bloeddruk (100/60) en dat is fijn voor de baby, maar voor mij wat minder. Dat blijkt nu dus....Ik zorg nu in ieder geval altijd wat te eten en te drinken in mijn tas te hebben. Verder weet ik het ook niet, tips anyone?
Eva
  zondag 9 april 2006 @ 11:39:06 #148
640 snoopy
peanuts
pi_36787154
Kozakken, wat een mooi verhaal

Moonah, hoe kun je nou niet geslaagd zijn? Dan weet ik het ook niet meer hoor
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 9 april 2006 @ 12:59:42 #149
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_36789243
Ja de kaartjes....
a) ik was het alweer glad vergeten.
b) ik wil er weer net zo'n persoonlijk gedichtje op als ik voor Léon heb gemaakt en ik ben er nog niet aan begonnen
c) het kiezen van een jongensnaam vind ik al lastig, moet ik nu weer een leuk kaartje gaan kiezen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 9 april 2006 @ 15:20:35 #150
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_36793126
Overweldigend dat iedereen die het nu weet zo enthousiast is Dat doet ons heel erg goed!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')