quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:38 schreef cattie het volgende:
Goedemorgen allemaal.![]()
Gisteravond zijn wij naar de informatie avond van het ziekenhuis geweest over bevallen onder begeleiding van een gynaecoloog. Erg leuk en nuttig. Het ziekenhuis en hun beleid staat mij wel heel erg aan. Ze zijn ook goed pro-borstvoeding (kind binnen bepaalde tijd na bevalling aanleggen, kind zoveel mogelijk bij moeder houden enzo), wat ik ook erg fijn vind. En op de afdeling verloskunde staat een bad, om weeen in op te vangen als je dat wilt en het mag van de gyn, dat lijkt me wel wat! bevallen in bad is ivm de omvang van het bad helaas niet mogelijk.
Ik kreeg bijna zin om te bevallen.Maar wel al echt zin om echt met beepje kennis te gaan maken.
![]()
Het zij je vergeven (tvp)quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:42 schreef cattie het volgende:
En ik gooide hem dicht.
Ik heb geen bonnetjes en ik hoef ook niet meer te groeien... Maar nu heb ik wel trek!quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Het zij je vergeven (tvp)
En ik heb honger en mijn collega heeft bonnetjes van de Burger King. Mijn bammetjes met pindakaas worden steeds minder aantrekkelijk. Ik moet toch nog groeien?![]()
Gewoon beiden de ID meenemen je ondertekend daar beiden een formulier en je staat weer buiten.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:38 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Kun je daarvoor gewoon naar het gemeentehuis gaan en het direct regelen of moet je eerst weer een aanvraag doen enzo?
Dat idee heb ik ook vaak. Ik wil het risico natuurlijk zoveel mogelijk beperken, maar als ik dan zo'n kennis weer hoor raaskallen dat ze de zalmmoot afgezworen heeft voor in het geval van je weet toch nooit, dan denk ik altijd even: zoek het dan even op en draaf niet door.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:08 schreef Belana het volgende:
Over eten, ik hoor steeds meer dingen die je niet zou mogen hebben... zalm, tiramisu... weet ik veel allemaal. Ik eet geen rauwvlees, beperk de leverpastei en verder vind ik het wel goed. Alle kaasjes hier zit echt geen rauwmelkse kaas in, tiramisu uit de dupermarkt is natuurlijk gepasteuriseerd, want houdbaar. Ik vind het heus belangrijk om op dingen te letten, maar je kunt overdrijven ook, of zeg ik dan weer gekke dingen?
Heb je geen bewijs nodig van je zwangerschap dan?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:08 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Gewoon beiden de ID meenemen je ondertekend daar beiden een formulier en je staat weer buiten.
ja precies, want ik heb begrepen dat het alleen om gerookte zalm gaat oid? ik weet het niet eens, maar een zalmmoot kan geen kwaad natuurlijk... pfff...quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook vaak. Ik wil het risico natuurlijk zoveel mogelijk beperken, maar als ik dan zo'n kennis weer hoor raaskallen dat ze de zalmmoot afgezworen heeft voor in het geval van je weet toch nooit, dan denk ik altijd even: zoek het dan even op en draaf niet door.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:18 schreef dutchie het volgende:
Gewoon je gezonde verstand gebruiken.
Maar ik heb dat gezonde verstand wel gewoon nodig om dus wél verpakkingen te checken, hoor. Daar is niks spastisch of overdreven aan, vind ik. Ik vind het net klinken alsof jullie nu vinden dat je op je geevoel af moet gaan ofzo. Dat moet iedereen zelf weten, maar er is gewoon een leidraad met "regels" of adviezen. Vind ik vrij feitelijk en makkelijk om op af te gaan. Toch?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:18 schreef dutchie het volgende:
Ook ik let natuurlijk op wat ik eet, maar ik speur niet alle verpakkingen na wat er in zou kunnen zitten dat ik niet mag hebben. Zoals laatst dat voorvalletje met de mozarella. Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord en was die avond ook heilig van overtuigd dat ik goed zat. Maar toch de volgende dag naar de koelkast gelopen om te kijken wat er op de verpakking stond.Toen wel, maar verder geloof ik het allemaal wel hoor.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken.
Het gaat toch over doorslaan? Hoe kun je nu doorslaan als je je gewoon aan die leidraad houdt?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:31 schreef dutchie het volgende:
Sugar, dat zeggen we juist niet. Niet op je gevoel af gaan, maar op je gezonde verstand. Verstand en gevoel zijn 2 hele andere dingen.
Ik denk dat iedereen zich wel aan die leidraad vasthoudt, denk je zelf niet?
Dat is dus niet wat ik bedoelde. Ik had het over mensen die de verboden lijst uitbreiden naar alles wat erop lijkt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:36 schreef Sugar het volgende:
Maar ik bedoel: als je je aan de leidraad houdt, waarom heeft bijvoorbeeld Belana het dan over mensen die doorslaan als ze dingen die niet schijnen te mogen, niet eten? Die houden zich dan toch precies aan die adviezen? Ik vind er gewoon niks doorslaanderigs aan om -als je hoort dat iets op de 'verboden lijst' staat- dat te schrappen uit je eetpatroon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |