abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36777531
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:57 schreef ErikT het volgende:

[..]

Zalm die roept dat het oorlog is.
Een anti-terrorisme campagne die enkel een toename aan wantrouwen als resultaat heeft.
De roep om 'hard optreden'. De opstelling in de wereldpolitiek.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
[..]

Omdat ze discrimineren. Er staat duidelijk in het manifest: overheid moet 'normaal doen' en bedrijfsleven ook. Met zwarte pieten schuiven schiet niemand wat op.
Zalm riep niet dat het oorlog was, trouwens
Een journalist vroeg hem in het gehaaste voorbij gaan : Meneer Zalm, is het oorlog????
Zalm : uuuuh................ ja.

dat men vervolgens doet alsof het spontaan uit zijn mond kwam, en het geldt voor de Islam, en niet enkel de politieke Islam, tja, het is te makkelijk, hè, iemand vangen op 1 gehaaste ja.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 8 april 2006 @ 21:59:28 #202
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36777574
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:57 schreef milagro het volgende:

[..]

Een journalist vroeg hem in het gehaaste voorbij gaan : Meneer Zalm, is het oorlog????

dat men vervolgens doet alsof het spontaan uit zijn mond kwam, en het geldt voor de Islam, en niet enkel de politieke Islam, tja, het is te makkelijk, hè, iemand vangen op 1 gehaaste ja.
Zalm zou toch beter moeten weten, als gepokt en gemazeld politicus, denk je niet?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36777676
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:59 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Zalm zou toch beter moeten weten, als gepokt en gemazeld politicus, denk je niet?
ach kom, het was meteen na het vreselijke incident, emoties waren er toen bij íedereen, en soms he, is een politicus zomaar ineens mens, en zegt hij ja waar hij een dag later wellicht genuanceerder op had gereageerd.

het geheugen van mensen laat toch wel te wensen over, je leest en hoort altijd "Zalm die riep dat het oorlog is!!!!!"

hij heeft het woord niet in zijn mond gehad en iedereen die wilde begrijpen waar die Ja vandaan kwam , zou het niet ruim een jaar na dato nog steeds zo aanhalen en aanrekenen.

maar ja,zoals ik al zei, de stok om mee te slaan is aan die kant net zo snel gevonden als men beweert dat de andere partij doet.
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:49:22 #204
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36779075
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:15 schreef SCH het volgende:
Waarom heb jij hem nog niet in je sig Erik
Ik ben geen homo!
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:50:00 #205
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36779098
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:16 schreef Badabingea het volgende:
Die allochtonen stellen zich gewoon aan. Beetje zielig lopen doen.
Nee jij hebt een te kleine piemel en reageert je problemen af op allochtonen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 22:53:16 #206
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36779195
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:03 schreef milagro het volgende:
verhaal over Zalm
Natuurlijk is het uit zn verband gerukt. Maar ik heb ook geen enkele minister het probleem horen nuanceren. Mag ik je eraan herinneren dat er sinds 11-9 welgeteld één dode is gevallen door terorrisme in Nederland? En dat was dan ook nog eens iemand die vond dat hij zonder grenzen iedereen in het wilde weg mocht beledigen.
Geluiden van een beetje nuance vanuit de politiek zouden niet geheel onterecht zijn. Hallo, we zijn Nederland, we kunnen dat gezeik in de wereld echt wel een beetje buiten de deur houden, of minstens niet aanwakkeren.
Dit is allemaal resultaat van het "we-gaan-toch-al-die-kant-op" denken in de NL politiek. Gebrek aan zelfvertrouwen.
pi_36779874
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:53 schreef ErikT het volgende:
Mag ik je eraan herinneren dat er sinds 11-9 welgeteld één dode is gevallen door terorrisme in Nederland?
Al naargelang de definitie die je ervan geeft, een of twee. Maar wat zou dat?
quote:
En dat was dan ook nog eens iemand die vond dat hij zonder grenzen iedereen in het wilde weg mocht beledigen.
Als dit nuanceren is, dan pas ik voortaan. Juist mensen die aanstoot geven, verdienen wettelijke bescherming.
quote:
Hallo, we zijn Nederland, we kunnen dat gezeik in de wereld echt wel een beetje buiten de deur houden, of minstens niet aanwakkeren.
Nee, dat kunnen we niet. Het is namelijk geloofsterreur, en dan niet, zoals in het geval van Noord-Ierland, een plaatselijke geloofsterreur. Bovendien was Van Gogh natuurlijk niet het enige doelwit en ook niet de oorzaak van de aanslag. Lees dat krankzinnige epistel dat op zijn borst gespeld werd nog eens goed. Doodsbedreigingen alom en de ontmaskering van een vermeende internationale samenzwering. Vol van valse Talmoedcitaten die waarschijnlijk zo van Internet geplukt zijn. Hoe zouden wij zulke verborgen radicalisering het hoofd kunnen bieden?
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:55:05 #208
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36780966
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Al naargelang de definitie die je ervan geeft, een of twee. Maar wat zou dat?
Dat het probleem schromelijk overdreven wordt. In vijf jaar één dode, een trap aflopen is nog gevaarlijker. (Hier stond eerst een fout iets)
quote:
Als dit nuanceren is, dan pas ik voortaan. Juist mensen die aanstoot geven, verdienen wettelijke bescherming.
Ik praat geen moord goed, ik wil alleen zaken in de juist verhoudingen zien. Een land in rep en roer om één moord is buiten alle proporties.
quote:
Nee, dat kunnen we niet. Het is namelijk geloofsterreur, en dan niet, zoals in het geval van Noord-Ierland, een plaatselijke geloofsterreur. Bovendien was Van Gogh natuurlijk niet het enige doelwit en ook niet de oorzaak van de aanslag. Lees dat krankzinnige epistel dat op zijn borst gespeld werd nog eens goed. Doodsbedreigingen alom en de ontmaskering van een vermeende internationale samenzwering. Vol van valse Talmoedcitaten die waarschijnlijk zo van Internet geplukt zijn. Hoe zouden wij zulke verborgen radicalisering het hoofd kunnen bieden?
Door de voedingsbodem weg te nemen. Niet door spotjes uit te zenden zodat oma niet meer naast Ali in de treind durft te zitten. Scheve blikken en weigeringen in discotheken moeten ophouden. Gelijke kansen voor iedereen.

[ Bericht 3% gewijzigd door ErikT op 09-04-2006 11:26:33 ]
  zondag 9 april 2006 @ 00:29:29 #209
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_36781870
Man, man. Wat een naief geblaat
pi_36782135
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:55 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dat het probleem schromelijk overdreven wordt. In vijf jaar één dode, met je ogen dicht met oordoppen op een onbewaakte spoorwegovergang steltlopen is nog veiliger.
Maar waarom in vijf jaar? Waarom moeten wij rekenen vanaf 11 september? Er is een dode gevallen. Verscheidene agenten zijn gewond geraakt. Als alle beoogde slachtoffers om hals zijn gebracht, zal het statistisch nog steeds niet belangrijk zijn in vergelijking met het aantal verkeersdoden, maar ondertussen zijn het wel allemaal geslaagde moorden.
quote:
Ik praat geen moord goed, ik wil alleen zaken in de juist verhoudingen zien. Een land in rep en roer om één moord is buiten alle proporties.
[/quote
Openbare lustmoord, begaan door een lid van een radicaal genootschap en mogelijk het voorspel tot meerdere moorden. Dat is niet zomaar een moord.

[..]

[quote]Door de voedingsbodem weg te nemen. Niet door spotjes uit te zenden zodat oma niet meer naast Ali in de treind durft te zitten.
Welk spotje is dit?
quote:
Scheve blikken en weigeringen in discotheken moeten ophouden.
Vrome moslims zijn inderdaad des duivels als ze de discotheek niet in komen. Daar selecteren ze hun vrouwen ook op, of die vaak genoeg naar de discotheek gaan.
Of radicaliseren mensen omdat ze de disco niet in mogen? In dat geval radicaliseren ze om alles.
quote:
Gelijke kansen voor iedereen.
Zoals je hand ophouden bij de sociale dienst maar je nabestaanden verbieden je schulden aan de infidel te voldoen? Er zijn gelijke kansen, we wonen niet in de Deep South.
pi_36785168
quote:
Daar is wat voor te zeggen. Zo vallen er bijvoorbeeld in Israel tig keer meer dooien in het verkeer dan door religieus geweld. In Nederland liggen de verhoudingen nog schever. Maar aandacht is volgens mij toch op z'n plaats.

Neem nou zo'n Samir A. die wordt opgepakt met allerlei wilde plannen. Je kunt dan zeggen, het zijn maar plannen en als je zo dom bent als Samir A. dan komt er van die plannen toch niets terecht.

Ik wil het best in verhouding zien, maar een gek kan heel veel nare dingen uithalen. En wij piepen allemaal wel anders als zo'n moslimfundamentalist een serieuze aanslag pleegt. Ik was tijdens 11 september in Boston, toen mensen uit wolkenkrabbers werden gehaald. De vrouw van iemand die bij ons werkte, was stewardes bij United. Twee van de gekaapte toestellen waren van United en beide toestellen kwamen uit Boston. Die had het niet meer.

Soms denk ik ook, kan het niet wat minder. Maar als je weet hoe gemakkelijk het is om een zware aanslag uit te voeren, dan vraag ik me wel eens af waarom die nog niet heeft plaatsgevonden. Is het geluk? Of doen veiligheidsdiensten hun werk? Of is er geen dreiging?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_36785415
Of je pakt het probleem bij de kern aan en trekt je als westerse 'bevrijdingsmacht' terug uit islamitische landen Want echt serieus is niet gekeken naar de oorzaak van dit 'terrorisme'. Ja, vanuit het joods-christelijk oogpunt dat de Islam een oorlogsreligie zou zijn Maar ja, irakezen die tegen hun bezetter vechten worden ook al terroristen genoemd, dus zo vreemd is dat tegenwoordig ook niet meer.

Al is het in deze context wel hypocriet om de NSB in NL als slecht neer te zetten en de mensen die tegen de bezetter vochten als vrijheidsstrijders, ipv als terroristen.
  zondag 9 april 2006 @ 09:22:18 #213
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36785450
quote:
Scheve blikken en weigeringen in discotheken moeten ophouden. Gelijke kansen voor iedereen.
Waarom kijken blanke Nederlanders altijd met scheve blikken naar Marokkanen? Lees jij geen kranten of zo? Lees jij dan niet over blanke gezinnen die worden weggepest, homo's die in elkaar worden geslagen, joden die worden bedreigd, meisjes die uitgemaakt worden voor hoer ......
  zondag 9 april 2006 @ 09:25:26 #214
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36785468
quote:
Op zondag 9 april 2006 09:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Maar ja, irakezen die tegen hun bezetter vechten worden ook al terroristen genoemd, dus zo vreemd is dat tegenwoordig ook niet meer.
Irakezen vermoorden irakezen, moslims vermoorden moslims ...... in Irak.

Nou ja, over 30 jaar is de olie op en dan kunnen ze in het MO allemaal verrekken.
pi_36786855
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 21:57 schreef milagro het volgende:

[..]

Kom nou toch. .Dit is weer zo'n verdraaiing van de werkelijkheid en bovendien maak je er Zalm tot een domme clown mee die niet zou weten wat hij zegt. Dat zou kunnen maar dat bedoel je vast niet. Het is dezelfde soort stunteligheid waarmee mensen nu het artikel 1-statement van Fortuyn relativeren. Als het lastig wordt, hebben ze het ineens niet zo gezegd.

Wat er echt gebeurde: Zalm verving Balkenende op vrijdag en deed dus plaatsvervangend de persconferenties als minister-president. En op een duidelijke rustige vraag in een 1 op 1 interview of het oorlog is, zei hij rustig Ja. Niks gehaast, niks iemand ergens op vangen. Zalm mag ervaren en slim genoeg geacht worden om te weten wat hij in die rol wel en niet moet zeggen en dus is het logisch dat zo'n uitspraak serieus wordt genomen.

Wel even checken waar je het over hebt meissie
  zondag 9 april 2006 @ 11:35:04 #216
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36787053
quote:
Op zondag 9 april 2006 00:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Welk spotje is dit?
Dat je op moet letten voor tassen in de trein en metro. De dag van de lancering van deze campagne was er een vrouw op TV die vertelde (in hetzelfde item) dat ze niet meer naast bepaalde individuen durft te zitten.
quote:
Op zondag 9 april 2006 07:47 schreef Lyrebird het volgende:
Maar aandacht is volgens mij toch op z'n plaats.

Neem nou zo'n Samir A. die wordt opgepakt met allerlei wilde plannen. Je kunt dan zeggen, het zijn maar plannen en als je zo dom bent als Samir A. dan komt er van die plannen toch niets terecht.
Hee wacht even. Er is niks mis met terrorisme bestrijden. Natuurlijk moet iemand als Samir A opgepakt worden. Maar daar kan de bevolking buiten gehouden worden. We hebben een veiligheidsdienst, die kunnen dat prima oplossen. Wat ik wil horen van de regering is dit: "Totale veiligheid is een illusie, de kans op een aanslag is echter klein. We doen alles binnen onze macht om een aanslag te voorkomen, jullie kunnen gewoon doorgaan met leven waar je gebleven was." En als er dan extra geld naar de veiligheidsdiensten moet: soit. Maar dat de wereld in slingeren van angst is nergens goed voor. Sterker nog: het werkt averechts.
quote:
Maar als je weet hoe gemakkelijk het is om een zware aanslag uit te voeren, dan vraag ik me wel eens af waarom die nog niet heeft plaatsgevonden. Is het geluk? Of doen veiligheidsdiensten hun werk? Of is er geen dreiging?
Ik denk wel dat er dreiging is. Maar daar kunnen jij en ik echt niks aan doen hoor. Door een tas aan te geven bij een explosievenopruimingsdienst zeker? Of de veiligheidsdiensten het onder controle hebben of niet (ik denk van wel, maar 100% veiligheid bestaat niet), het maakt niet uit. Jij of ik kunnen echt geen aanslag voorkomen. Overheid: laat me dan met rust en doe je werk.
quote:
Op zondag 9 april 2006 09:22 schreef Ippon het volgende:
Waarom kijken blanke Nederlanders altijd met scheve blikken naar Marokkanen? Lees jij geen kranten of zo? Lees jij dan niet over blanke gezinnen die worden weggepest, homo's die in elkaar worden geslagen, joden die worden bedreigd, meisjes die uitgemaakt worden voor hoer ......
Ja ik lees kranten. En staat er in het manifest dat die Marokkanen hiermee door moeten gaan? Nee, zij moeten ook normaal gaan doen. Denk je dat ik het leuk vind dat in mijn landje homo's in elkaar geslagen worden? Nee, daar baal ik van, want ik vind het fijn om te denken dat ik in een tolerant vooruitstrevend land woon. Maar begrijp je dan niet dat de vicueuze cirkel doorbroken moet worden? Ja, ze hebben wat sturing nodig, maar hen buiten sluiten wakkert alles alleen maar aan.
pi_36787124
Sterk punt ErikT. De polarisatie begint daar waar je anderen als mogelijke vijanden gaat zien en zeker daar waar je mensen met bepaalde kenmerken als nog iets meer vijand gaat zien dan anderen.

Neem dat voorbeeld van die twee mannen in de trein die met veel vertoon en gedoe werden opgepakt omdat reizigers argwaan kregen. Met de argwaan is op zich niks mis al valt daar ook nog wel iets over te zeggen. Wat wel fout is, is het beeld dat wordt gecreeerd dat je op moet passen voor mannen met baarden in jurken.
  zondag 9 april 2006 @ 11:39:10 #218
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36787157
quote:
Op zondag 9 april 2006 00:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Man, man. Wat een naief geblaat
Man, man. Wat een goede argumenten
pi_36787202
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:35 schreef ErikT het volgende:
Ja ik lees kranten. En staat er in het manifest dat die Marokkanen hiermee door moeten gaan? Nee, zij moeten ook normaal gaan doen. Denk je dat ik het leuk vind dat in mijn landje homo's in elkaar geslagen worden? Nee, daar baal ik van, want ik vind het fijn om te denken dat ik in een tolerant vooruitstrevend land woon. Maar begrijp je dan niet dat de vicueuze cirkel doorbroken moet worden? Ja, ze hebben wat sturing nodig, maar hen buiten sluiten wakkert alles alleen maar aan.
Geweld is van alle tijden, nog niet zo lang geleden (een jaar of 20) werd in Amersfoort een homooptocht met geweld verstoord door autochtonen. Geweld en discriminatie is niet goed, is nooit goed en wat we moeten beseffen is dat het geen zak uitmaakt wie dat doet. Veel groeperingen zijn nu ineens solidair met homo's omdat het een manier is om een rij te sluiten tegen allochtonen. Daar leen ik me mooi niet voor.
  zondag 9 april 2006 @ 11:41:50 #220
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36787235
quote:
Op zondag 9 april 2006 09:22 schreef Ippon het volgende:

[..]

Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 9 april 2006 @ 11:43:34 #221
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36787294
Storm in een glas water dus. Er is altijd wel een 'moeilijke onderklasse'. Het wordt pas gevaarlijk als je je tegen die bevolkingsgroep gaat afzetten, zoals nu gebeurt.
pi_36787561
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:35 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dat je op moet letten voor tassen in de trein en metro. De dag van de lancering van deze campagne was er een vrouw op TV die vertelde (in hetzelfde item) dat ze niet meer naast bepaalde individuen durft te zitten.
Kortom; zo'n spotje bestaat niet.
  zondag 9 april 2006 @ 12:02:13 #223
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36787789
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Kortom; zo'n spotje bestaat niet.
Pardon?
pi_36787915
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 22:50 schreef ErikT het volgende:

[..]

Nee jij hebt een te kleine piemel en reageert je problemen af op allochtonen.
Groter dan jij ooit zal krijgen
KLAAS JAN HUNTELAAR
  zondag 9 april 2006 @ 12:08:52 #225
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36787949
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:07 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Groter dan jij ooit zal krijgen
Wat is je probleem dan? Je mag m nergens inhangen want de allochtonen pakken je blonde meisjes af? Ze pikken je banen in?
  zondag 9 april 2006 @ 12:31:35 #226
93744 Finder_elf_towns
pi_36788518
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:39 schreef ErikT het volgende:

[..]

Man, man. Wat een goede argumenten
Je gelooft maar wat je wenst, hoor. Ik denk persoonlijk niet dat met wat naïef geblaat en demonisering naar mensen toe die probleemgevallen proberen te exporteren naar het buitenland iets oplost. Het overweldigende simplisme waarmee deze uitgerangeerde "politici" en professionele ophisters hun onzin spuien doet mij eerder denken aan kreten als "Die Partei ist Hitler, Hitler aber ist Deutschland, wie Deutschland Hitler ist" dan aan wijze oude mannen die hun genuanceerde visie delen met de rest van de wereld.
  zondag 9 april 2006 @ 12:37:27 #227
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36788655
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Je gelooft maar wat je wenst, hoor. Ik denk persoonlijk niet dat met wat naïef geblaat en demonisering naar mensen toe die probleemgevallen proberen te exporteren naar het buitenland iets oplost.
Maar het willen exporteren van deze probleemgevallen lost wel iets op?
quote:
Het overweldigende simplisme waarmee deze uitgerangeerde "politici" en professionele ophisters hun onzin spuien doet mij eerder denken aan kreten als "Die Partei ist Hitler, Hitler aber ist Deutschland, wie Deutschland Hitler ist" dan aan wijze oude mannen die hun genuanceerde visie delen met de rest van de wereld.
Nou eh, volgens mij lees jij iets anders dan ik. Er staat nergens dat ze de oplossing hebben, ze willen een omslag in de toon van het debat. Wat is daar nou mis mee?
pi_36788707
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:02 schreef ErikT het volgende:

[..]

Pardon?
quote:
Dat is dus niet hetzelfde als een spotje dat mensen huiverig maakt naast Ali plaats te nemen.
pi_36788725
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 18:13 schreef ErikT het volgende:
Of hadden ze een andere omgang met hun oogst voor ogen.
Ik vrees toch eerder dat ze niet of verkeerd hebben gezaaid

Mensen als Mohammed Rabbae en Hans Dijkstal zijn niet bepaald twee van Neerlands beste politici. Beide met de staart tussen de benen de politiek uit gegaan en dan komen ze nu vertellen hoe het moet.
  zondag 9 april 2006 @ 12:44:24 #230
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36788821
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat is dus niet hetzelfde als een spotje dat mensen huiverig maakt naast Ali plaats te nemen.
Maar dat is wel het netto effect. En er wordt echt niet één aanslag voorkomen door deze spotjes.
  zondag 9 april 2006 @ 12:46:52 #231
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36788886
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:40 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vrees toch eerder dat ze niet of verkeerd hebben gezaaid
T zal wel een beetje van beide zijn.
quote:
Mensen als Mohammed Rabbae en Hans Dijkstal zijn niet bepaald twee van Neerlands beste politici. Beide met de staart tussen de benen de politiek uit gegaan en dan komen ze nu vertellen hoe het moet.
True, maar ik vond Dijkstal vooral geen goed leider. Als politicus is hij wel succesvol geweest, ze hebben hem immers lijsttrekker gemaakt. Die andere dude ken ik niet eens. Interesseert me ook niet zo, ik vind het gewoon een goed stuk met een goed idee erachter. Al had Kabouter Plop het geschreven.
  zondag 9 april 2006 @ 13:10:27 #232
93744 Finder_elf_towns
pi_36789568
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:37 schreef ErikT het volgende:
Maar het willen exporteren van deze probleemgevallen lost wel iets op?
Nee, maar het is dan geen Nederlands probleem meer.
quote:
Nou eh, volgens mij lees jij iets anders dan ik. Er staat nergens dat ze de oplossing hebben, ze willen een omslag in de toon van het debat. Wat is daar nou mis mee?
Wat ze willen kan domweg niet. "Ze" willen terug naar de tijd dat enkel de beschuldiging van "racisme" dodelijk was voor een politieke carrière. Met Hans - "De jaren '80 was de beste multiculturele periode" - Dijkstal voorop.

Dit weten zijzelf natuurlijk ook wel, op zo'n verschikkelijk laag niveau verkeren ze ook weer niet. Hun motieven lijken mij daarom duidelijk. De egoïstische zakken dat het zijn willen gewoon zichzelf indekken voordat de samenleving ontspoort en vervalt in een langs religieuze en etnische lijnen bepaalde verzuiling, in zoverre daar natuurlijk nog geen sprake van is.

"Uiteraard" zal dat dan de schuld zijn van de Verdonks en Fortuyns van deze wereld. Dit simplisme is een teken van geestelijke beperktheid en een extreem verdraaide kijk op de wereld, de "goede (of goedwillende) allo's" versus de kwaadaardige "auto's". Ik weet niet waar het fout gegaan is bij Saxofoon Hans en Dhimmi Meulenbelt (en misschien wil ik dat wel niet eens weten), maar hun lege woorden en holle retoriek bewijst Fortuyn's gelijk.
  zondag 9 april 2006 @ 13:21:11 #233
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36789848
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nee, maar het is dan geen Nederlands probleem meer.
Het is praktisch (wettelijk enz) onmogelijk.
quote:
Wat ze willen kan domweg niet. "Ze" willen terug naar de tijd dat enkel de beschuldiging van "racisme" dodelijk was voor een politieke carrière. Met Hans - "De jaren '80 was de beste multiculturele periode" - Dijkstal voorop.
Waar staat dat?
quote:
Dit weten zijzelf natuurlijk ook wel, op zo'n verschikkelijk laag niveau verkeren ze ook weer niet. Hun motieven lijken mij daarom duidelijk. De egoïstische zakken dat het zijn willen gewoon zichzelf indekken voordat de samenleving ontspoort en vervalt in een langs religieuze en etnische lijnen bepaalde verzuiling, in zoverre daar natuurlijk nog geen sprake van is.
Of ze willen echt een omslag. Of hebben ze daar volgens jouw complottheorie geen baat bij?
quote:
"Uiteraard" zal dat dan de schuld zijn van de Verdonks en Fortuyns van deze wereld. Dit simplisme is een teken van geestelijke beperktheid en een extreem verdraaide kijk op de wereld, de "goede (of goedwillende) allo's" versus de kwaadaardige "auto's". Ik weet niet waar het fout gegaan is bij Saxofoon Hans en Dhimmi Meulenbelt (en misschien wil ik dat wel niet eens weten), maar hun lege woorden en holle retoriek bewijst Fortuyn's gelijk.
Nee Fortuyn had de oplossingen paraat
pi_36792750
quote:
Op zondag 9 april 2006 12:08 schreef ErikT het volgende:

[..]

Wat is je probleem dan? Je mag m nergens inhangen want de allochtonen pakken je blonde meisjes af? Ze pikken je banen in?
nee, die kunnen hier geen vrouwen krijgen.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_36798747
Er is een interessante column van Fjordman, die gaat over mensen als Hans Dijkstal en Jos van Kemenade. Ik kan bijna niet kiezen, er zijn zo veel goede quotes mogelijk. Deze dan maar:
quote:
Pop culture matters. It both reflects and shapes the values of a civilization. Judging from the message in too many films, almost five years after 9/11 we have hardly even begun to understand the scale of the Islamic challenge. On the contrary, many Westerners are busy demonstrating “understanding,” even sympathy, towards the enemies of civilization.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_36801608
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:14 schreef Lyrebird het volgende:
Er is een interessante column van Fjordman, die gaat over mensen als Hans Dijkstal en Jos van Kemenade. Ik kan bijna niet kiezen, er zijn zo veel goede quotes mogelijk. Deze dan maar:
[..]
Fjordman vertegenwoordigt nou precies het soort mensen dat niks leert en niks wil leren maar zich door angst laat regeren.
pi_36812443
Oh, is dat zo.
  maandag 10 april 2006 @ 04:03:05 #238
46960 StefanP
polemicist
pi_36812640
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Heel erg goede column. Ik houd het op deze:

"What characterizes Europe today is the will to define itself, not from an ideology, but by dismissing any sense of identity."

De auteur slaat de spijker op z'n kop. Het is een ziekelijk gedrag om de eigen identiteit zoveel mogelijk te verbasteren, een soort post-koloniaal en post-WOII opgedrongen schuldcomplex. Etnomasochisme. Verbazingwekkend eigenlijk, dat een land en zelfs een heel continent op neurotische wijze zichzelf naar de knoppen helpt door mogelijk de grootste vijand boven de eigen normen en waarden te plaatsen. Een vijand die openlijk toegeeft niets met die normen en waarden te hebben.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36812879
quote:
Op maandag 10 april 2006 04:03 schreef StefanP het volgende:

[..]

"What characterizes Europe today is the will to define itself, not from an ideology, but by dismissing any sense of identity."

De auteur slaat de spijker op z'n kop. Het is een ziekelijk gedrag om de eigen identiteit zoveel mogelijk te verbasteren, een soort post-koloniaal en post-WOII opgedrongen schuldcomplex. Etnomasochisme. Verbazingwekkend eigenlijk, dat een land en zelfs een heel continent op neurotische wijze zichzelf naar de knoppen helpt door mogelijk de grootste vijand boven de eigen normen en waarden te plaatsen. Een vijand die openlijk toegeeft niets met die normen en waarden te hebben.
Doet me ook denken aan een aantal teksten van Bart Croughs die ik onlangs heb gelezen, o.a. over 'de wetten van het progressieve denken'.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_36813270
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Fjordman vertegenwoordigt nou precies het soort mensen dat niks leert en niks wil leren maar zich door angst laat regeren.
over wij en zij denken gesproken, zeg.
pi_36813327
quote:
Op maandag 10 april 2006 08:12 schreef milagro het volgende:

[..]

over wij en zij denken gesproken, zeg.
Ja, er is nou eenmaal een bepaalde groep wetenschappers en publicisten die je daar toe kan rekenen.
pi_36813334
quote:
Op maandag 10 april 2006 03:15 schreef Lyrebird het volgende:
Oh, is dat zo.
Ja, dat is zo. Die hebben we in Nederland ook met Ellian, Croughs, De Winter, Ephimenco, Spruyt etc.
  maandag 10 april 2006 @ 11:18:28 #243
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36816268
quote:
Dit is echt zo'n onzin. Alsof Nederlanders de laatste jaren zich opeens anders zijn gaan gedragen (behalve tov buitenlanders, maar dat ff buiten beschouwing). We kijken nog steeds voetbal, schaatsen en wielrennen, sporten als gekken en hebben euthanasie en softdrugs beleid. We hebben niks, maar dan ook niks van onze identiteit ingeleverd (behalve het tolerante tegenover 'vreemdelingen').
quote:
Een vijand Er zit een vijand in Europa. Ik prefereer de term medeburgers. Lopen ze soms uit de pas? Ja. Kunnen we ze uit Europa trappen? Nee. Gaat dit goed komen? Ja, uiteindelijk gaan 'die Marrokaantjes' ook gewoon normaal doen .
pi_36817257
quote:

Ja op een of andere manier heeft Europa en Nederland in het bijzonder last van een soort zelfhaat waardoor de eigen cultuur wordt gerelativeerd en daardoor men niet weet wat er op het spel staat en alle andere culturen omarmt, het gras is bij de buren altijd groener (op een afstand).
  maandag 10 april 2006 @ 11:56:04 #245
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36817415
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:51 schreef MrX1982 het volgende:
Ja op een of andere manier heeft Europa en Nederland in het bijzonder last van een soort zelfhaat waardoor de eigen cultuur wordt gerelativeerd en daardoor men niet weet wat er op het spel staat en alle andere culturen omarmt, het gras is bij de buren altijd groener (op een afstand).
Hoe kóm je erbij? Ik houd iig van mijn land, en ik ken eigenlijk niemand die een grafhekel heeft aan Nederland (behalve de drukte en de politici).
pi_36817912
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:56 schreef ErikT het volgende:
Hoe kóm je erbij? Ik houd iig van mijn land, en ik ken eigenlijk niemand die een grafhekel heeft aan Nederland (behalve de drukte en de politici).
Patriottisme is in Nederland bijna nog erger dan vloeken in de kerk.
pi_36818071
quote:

[..]

Onzin. Ik vraag me af hoeveel je van je land en cultuur houdt en hoe zeker je daar van bent als je denkt dat het niet tegen een stootje kan en direct omver wordt gewerpen.
pi_36818084
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar dat is heel wat anders dan houden van.
  maandag 10 april 2006 @ 12:20:20 #249
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36818163
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Patriottisme is niet rationeel. Nederlanders zijn veel te nuchter daarvoor. Betekent niet dat Nederlanders niet trots zijn op hun land.
pi_36818278
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:16 schreef SCH het volgende:
Onzin. Ik vraag me af hoeveel je van je land en cultuur houdt en hoe zeker je daar van bent als je denkt dat het niet tegen een stootje kan en direct omver wordt gewerpen.
Ik zeg nergens dat het niet tegen een stootje kan. De westerse cultuur is sterk en krachtig genoeg om te overleven maar dan heb je niets aan zelfhaat zoals je ziet bij bepaalde politici.
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:17 schreef SCH het volgende:
Maar dat is heel wat anders dan houden van.
pa·tri·ot·tis·me (het ~)
1 vaderlandsliefde

Ik weet niet wat voor definitie jij hebt bij houden van maar vaderlandsliefde lijkt me goed passen bij houden van.
pi_36818471
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het niet tegen een stootje kan. De westerse cultuur is sterk en krachtig genoeg om te overleven maar dan heb je niets aan zelfhaat zoals je ziet bij bepaalde politici.
Ik zie geen zelfhaat maar wel bij sommigen veel angst en protectionisme.
quote:
pa·tri·ot·tis·me (het ~)
1 vaderlandsliefde

Ik weet niet wat voor definitie jij hebt bij houden van maar vaderlandsliefde lijkt me goed passen bij houden van.
Niet als het ervan uit gaat dat een cultuur zich niet kan ontwikkelen en dat je het krampachtig moet beschermen. Dat vind ik geen liefde.
pi_36818757
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:31 schreef SCH het volgende:
Angst ontstaat als mensen onzeker zijn. Veel mensen hebben geen enkel cultureel besef.
quote:
Niet als het ervan uit gaat dat een cultuur zich niet kan ontwikkelen en dat je het krampachtig moet beschermen. Dat vind ik geen liefde.
Dat is eerder een interpretatie van patriottisme. Ik zie patriottisme niet als iets ongezonds.
pi_36818825
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Angst ontstaat als mensen onzeker zijn. Veel mensen hebben geen enkel cultureel besef.
Veel mensen denken dat de cultuur al snel aangetast wordt.
quote:
Dat is eerder een interpretatie van patriottisme. Ik zie patriottisme niet als iets ongezonds.
Ik ook niet per definitie. Ik houd van mijn land en onze cultuur maar doe daar verder niet al te opgewonden over.
  maandag 10 april 2006 @ 14:25:17 #254
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_36821965
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:18 schreef ErikT het volgende:

Een vijand Er zit een vijand in Europa. Ik prefereer de term medeburgers.
IK prefereer ook de term medeburger; en voor andersdenkenden 'tegenstanders'; voor veroodeelde terroristen 'terroristen', en voor verdachten 'verdachten'. Veel van de politici die het nu over de islam als eeuwige vijand hebben ( Spruyt, Wilders c.s.) baseren zich expliciet op de ideeen van de nazi-jurist/filosoof en antisemiet Carl Schmitt. Zie mijn uitgebreide documentatie over Carl Schmitt, Spruyt en Wilders www.passagenproject.com/conservatisme.html
pi_36822778
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:25 schreef mariatrepp het volgende:
IK prefereer ook de term medeburger; en voor andersdenkenden 'tegenstanders'; voor veroodeelde terroristen 'terroristen', en voor verdachten 'verdachten'. Veel van de politici die het nu over de islam als eeuwige vijand hebben ( Spruyt, Wilders c.s.) baseren zich expliciet op de ideeen van de nazi-jurist/filosoof en antisemiet Carl Schmitt. Zie mijn uitgebreide documentatie over Carl Schmitt, Spruyt en Wilders www.passagenproject.com/conservatisme.html
De opmaak van je website verdient wel enige verbetering. Komt vrij rommelig over maar dat terzijde.
quote:
Through Giorgio Agamben, Chantal Mouffe and other writers, Carl Schmitt has become a common reference in recent writings of the intellectual left as well as the right.
quote:
Schmitt presented himself as a radical anti-semite and also was the chairman of a law teachers' convention in Berlin in October 1936, where he demanded that German law be cleansed from the "Jewish spirit" ("jüdischem Geist"), going so far as to demand that all publications by Jewish scientists should henceforth be marked with a small symbol. Nevertheless, two months later, in December, the SS publication "Das schwarze Korps" accused Schmitt of being an opportunist, a Hegelian state thinker and basically a Catholic, and called his anti-semitism a mere pretense, citing earlier statements in which he criticised the Nazi's racial theories. After this, Schmitt lost most of his prominent offices, and retreated from his position as a leading Nazi jurist, although he retained his post as a professor in Berlin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Schmitt

Dat plaatst je betoog toch in een iets ander perspectief.
edit: Ik zie dat je het laatste ook enigszins noemt in je betoog.
  maandag 10 april 2006 @ 15:11:24 #256
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_36823412
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:25 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

quote:
Op zondag 9 april 2006 13:39 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Ik weet het niet, hoor. Ik ben niet weg van professor Pim Fortuyn, noch van Dr. Bart Jan Spuyt (= het brein achter Wilders), zie mijn onderzoek over de Leidse professoren Kinneging, Cliteur, Ellian (=de Leidse achterbaan van Wilders) www.passagenproject.com/conservatisme.html
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:25 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Voorbeeld van een rechtse allochtoon, die niet religieus is: Afshin Ellian, rechtsfilosoof in Leiden, hoort bij de intellectuele Leidse achterbaan van Wilders. Zie www.passagenproject.com/conservatisme.html
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:34 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

De conservatief revolutionair Schmitt was een nazi! Zie de citaten www.passagenproject.com/conservatisme.html

[…]
Word je er zo langzamerhand niet zelf erg zat van om de hele tijd met een link naar je eigen stuk op de proppen te komen?
pi_36825841
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:31 schreef SCH het volgende:

Laat ze maar komen, die Turken, Polen en Marokanen. Zo lang ze maar geen uitkering wordt voorgehouden, vind ik het wel best. Ik en met mij iedere andere Nederlander die z'n opleiding heeft afgemaakt, red me wel. Protectionisme vind je vooral aan de linkerkant van het politieke spectrum en dan met name bij de partij van Jan Maorijnissen. Waar ik bang voor ben, is dat onze nieuwe medelanders door links de ziektewet in worden geknuffeld. En wie mag dat dan betalen? Juist.
pi_36826966
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:17 schreef Lyrebird het volgende:

Laat ze maar komen, die Turken, Polen en Marokanen. Zo lang ze maar geen uitkering wordt voorgehouden, vind ik het wel best. Ik en met mij iedere andere Nederlander die z'n opleiding heeft afgemaakt, red me wel. Protectionisme vind je vooral aan de linkerkant van het politieke spectrum en dan met name bij de partij van Jan Maorijnissen. Waar ik bang voor ben, is dat onze nieuwe medelanders door links de ziektewet in worden geknuffeld. En wie mag dat dan betalen? Juist.
Je hebt je opleiding afgemaakt, zeg je? Daar blijkt uit bovenstaand gebazel dan bar weinig van. Turken en Marokkanen hebben we allang in dit land. De partij van Jan Marijnissen heeft nog nooit in een regering gezeten en heeft dus ook niemand de Ziektewet in geknuffeld. En als mensen in die Ziektewet (die tegenwoordig trouwens WIA heet) terechtkomen, heeft dat een terechte, medische reden.
  maandag 10 april 2006 @ 19:04:19 #259
146018 mariatrepp
pi_36831235
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:11 schreef Heerlijkheid het volgende:
Word je er zo langzamerhand niet zelf erg zat van om de hele tijd met een link naar je eigen stuk op de proppen te komen?
Jawel, en ik zal het voorlopig niet meer doen. Maar mijn onderzoek doet gewoon ter zake in deze discussie.
pi_36831823
Nonsens.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_36835990
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:49 schreef dVTB het volgende:

[..]

Je hebt je opleiding afgemaakt, zeg je? Daar blijkt uit bovenstaand gebazel dan bar weinig van. Turken en Marokkanen hebben we allang in dit land. De partij van Jan Marijnissen heeft nog nooit in een regering gezeten en heeft dus ook niemand de Ziektewet in geknuffeld.

En als mensen in die Ziektewet (die tegenwoordig trouwens WIA heet) terechtkomen, heeft dat een terechte, medische reden.
Als je mensen die met een of ander probleem zitten zielig vindt, ongeacht de oorzaak, ben je blind voor de basisprincipes van de sociale psychologie. Met die houding krijg je namelijk steeds meer zielige mensen.
pi_36838063
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je mensen die met een of ander probleem zitten zielig vindt, ongeacht de oorzaak, ben je blind voor de basisprincipes van de sociale psychologie. Met die houding krijg je namelijk steeds meer zielige mensen.
Jeemig, zelden zulke onzin gelezen. Waar haal je dat vandaan?

Mensen met een probleem kunnen gewoon zielig zijn. Als je je been hebt gebroken, je moeder is overleden en in dezelfde week waait het dak van je huis en krijgt je kat een hartaanval, dan vind ik je zielig. En vervolgens gaan we het dak repareren.
pi_36841417
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Jeemig, zelden zulke onzin gelezen. Waar haal je dat vandaan?

Mensen met een probleem kunnen gewoon zielig zijn. Als je je been hebt gebroken, je moeder is overleden en in dezelfde week waait het dak van je huis en krijgt je kat een hartaanval, dan vind ik je zielig. En vervolgens gaan we het dak repareren.
Ja, dat vind ik ook vrij sneu. En misschien wil ik ook wel meehelpen, maar laat een ander vrij dat te weigeren.

Daarnaast gaat het mij meer om dat lang niet iedereen met problemen zielig is. Bijvoorbeeld mensen die zich diep, heel diep in de schulden steken om leuke dingen te kunnen kopen en vervolgens niet rond kunnen komen.

Ik denk dan, eigen schuld, dikke bult. Als je zegt dat 'de gemeenschap' verantwoordelijk is voor zoiets, of in ieder geval de plicht heeft zo iemand te helpen, ontneem je mensen een verantwoordelijkheid waar ze wel vrijheid hebben, en dat zorgt ervoor dat mensen meer en meer geneigd zijn dat soort dingen te doen.

Er zijn genoeg mensen die roepen dat 'het gewoon te makkelijk wordt gemaakt om een lening te nemen', en als je dan als politicus instemt en allerlei marktverstoringen gaat doorvoeren en bedrijven gaat pesten, geef je mensen een bevestiging van het idee dat ze niet zelf verantwoordelijk zijn, maar dat (bijvoorbeeld) Leen van Frisia dat is. Die krijgt immers een straf over zich heen, en niet de mensen die met hun schamele inkomen per sé die nieuwste plasma t.v. en de hipste mobiele telefoon wilde hebben.

Daarnaast, als mensen er eenmaal vanuit gaan dat de overheid hun problemen wel oplost, en dat ze zelf niet verantwoordelijk zijn voor zulke dingen, gaan ze meer en meer domme dingen doen.

Ook bijvoorbeeld de softe straffen voor met name kleine criminaliteit en het goedpraten van diefstal danwel geweld op basis van sociaal-economische factoren zorgt voor een hele onverantwoordelijke, afhankelijke groep mensen alsmaar groeit.

Een tijdje terug heb ik over dit fenomeen een mooi interview gezien met Theodore Dalrymple, die er zelfs een boek over heeft geschreven. Ook Afshin Ellian heeft een aantal goede analyses van dit progressieve denken en haar effecten gemaakt.
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:40:26 #264
146018 mariatrepp
pi_36846558
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

. Ook Afshin Ellian heeft een aantal goede analyses van dit progressieve denken en haar effecten gemaakt.
Asfshin Ellian is een Leidse jurist, die de rechtsstaat om zeep wil helpen. Ik doe uitgebreid onderzoek naar zijn gedachtegoed. Hij pleit bijvoorbeeld voor een "administratieve ophokplicht" buiten het strafrecht om. Hij spreekt stigmatiserend en ongenuanceerd over de islam. Als er iemand in het openbaar debat polariserend werkt, dan is het hij wel.
pi_36846708
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook vrij sneu. En misschien wil ik ook wel meehelpen, maar laat een ander vrij dat te weigeren.

Daarnaast gaat het mij meer om dat lang niet iedereen met problemen zielig is. Bijvoorbeeld mensen die zich diep, heel diep in de schulden steken om leuke dingen te kunnen kopen en vervolgens niet rond kunnen komen.

Ik denk dan, eigen schuld, dikke bult. Als je zegt dat 'de gemeenschap' verantwoordelijk is voor zoiets, of in ieder geval de plicht heeft zo iemand te helpen, ontneem je mensen een verantwoordelijkheid waar ze wel vrijheid hebben, en dat zorgt ervoor dat mensen meer en meer geneigd zijn dat soort dingen te doen.

Er zijn genoeg mensen die roepen dat 'het gewoon te makkelijk wordt gemaakt om een lening te nemen', en als je dan als politicus instemt en allerlei marktverstoringen gaat doorvoeren en bedrijven gaat pesten, geef je mensen een bevestiging van het idee dat ze niet zelf verantwoordelijk zijn, maar dat (bijvoorbeeld) Leen van Frisia dat is. Die krijgt immers een straf over zich heen, en niet de mensen die met hun schamele inkomen per sé die nieuwste plasma t.v. en de hipste mobiele telefoon wilde hebben.

Daarnaast, als mensen er eenmaal vanuit gaan dat de overheid hun problemen wel oplost, en dat ze zelf niet verantwoordelijk zijn voor zulke dingen, gaan ze meer en meer domme dingen doen.

Ook bijvoorbeeld de softe straffen voor met name kleine criminaliteit en het goedpraten van diefstal danwel geweld op basis van sociaal-economische factoren zorgt voor een hele onverantwoordelijke, afhankelijke groep mensen alsmaar groeit.

Een tijdje terug heb ik over dit fenomeen een mooi interview gezien met Theodore Dalrymple, die er zelfs een boek over heeft geschreven. Ook Afshin Ellian heeft een aantal goede analyses van dit progressieve denken en haar effecten gemaakt.
Je stapt wel heel snel over mijn voorbeeld heen om je eigen stokpaardje weer te kunnen berijden. Dat vind ik niet zo netjes
pi_36847403
Mensen mensen, waarom hier nog over doorgaan, deze oude politici zijn geschiedenis, eruit geknald wegens verregaande incompetentie en dwaasheid.

NEXT! .............
pi_36847749
Iemand is pas oud-politicus als 'ie dood is.

Deze manifeste ouderen hebben politieke zeggingskracht zolang de jongeren hun manifesten aannemen, kranten erover schrijven, tweede kamerleden naar hun manifest verwijzen etc.

Godslasteraar, heb je het stuk van HirsiAli in de Volkskrant van zaterdag gelezen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:56:26 #268
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36847865
Dit keer geen 'ex-politici'.
quote:
'Nederland moet islam-bashen stoppen'

Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf / ANP
Gepubliceerd: maandag 10 april 2006 @ 19:30 - Laatst bijgewerkt: 10 april @ 22:37

BinnenlandsDe Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) vindt dat het 'islam-bashen' in Nederland moet stoppen. In een rapport dat dient als advies aan de regering, stelt de WRR dat de islam niet principieel strijdig is met democratie en mensenrechten. Het onafhankelijk adviesorgaan deed drie jaar onderzoek en biedt de resultaten, onder de noemer 'Dynamiek in islamitisch activisme', woensdag aan de regering aan.

WRR-onderzoeker Jan Schoonenboom liet vandaag aan het ANP weten dat politici zouden moeten stoppen met het 'islam-bashen', het beschimpen van de islam. ''Moslims worden voor veel problemen de zondebok gemaakt. Ze voelen zich in Nederland ook steeds minder thuis, omdat angst voor moslims en de islam in Nederland heeft postgevat. Moslims voelen zich vanwege hun religie steeds meer onwelkome vreemdelingen. Als je als moslim in Nederland steeds maar hoort dat de islam gelijk staat aan geweld en dat je behoort tot een vijfde colonne, dan voel je je onwelkom'', aldus Schoonenboom.

Volgens de WRR moeten Nederland en de Europese Unie openlijk steun verlenen aan bewegingen zoals de Moslimbroederschap in Egypte en de Hizbollah in Libanon. Deze stromingen binnen het islamitisch activisme streven naar democratische hervormingen, zo stelt de wetenschappelijke raad. De invoering van de sharia wil ook niet automatisch zeggen dat er lijfstraffen worden ingevoerd, zo zegt de WRR. Dat geldt alleen voor landen als Sudan, Iran en Saudi-Arabië. Maar in andere landen vinden democratische hervormingen plaats onder de vlag van sharia, zoals in Marokko en Egypte waar nieuwe wetten in het voordeel van vrouwen uitvallen.

Erkenning
In Nederland moet volgens de WRR een cultuuromslag plaatsvinden: ''erkend moet worden dat de islam wel degelijk een rol kan spelen bij het realiseren van democratie en mensenrechten. Het debat in Nederland is nu veelal gevoerd met onvoldoende kennis van de islam en de verscheidenheid in islamitische stromingen in Nederland. Een partij die zich baseert op de islam of de moslimidentiteit kan een constructieve bijdrage leveren aan het politieke debat. Islamitisch geïnspireerde politieke partijen kunnen een stem geven aan degenen die zich in de vertegenwoordigende organen van moslims niet vertegenwoordigd weten'', aldus de WRR.

Er zijn nog geen politieke reacties op het stuk binnen. Het wordt ook, zoals eerder vermeld, pas woensdag aan de regering (minister Bot) aangeboden. De diverse publicaties hierover, zijn vanaf 12 april verkrijgbaar.

Update 22:21
De eerste (keiharde) kritiek op de conclusies die de WRR trekt naar aanleiding van hun onderzoek, is al binnen. CDA-fractieleider Maxime Verhagen noemt de beschuldiging van van WRR-onderzoeker Jan Schoonenboom, dat hij zich schuldig zou maken aan stemmingmakerij in het debat over islam en de sharia, ''onzorgvuldige lariekoek.'' Volgens Verhagen hebben we hier te maken met ''studeerkamerpolitiek.''

De fractievoorzitter van de christen-democraten spreekt van ''kwalijke suggesties'', geuit door de wetenschappelijke raad. Volgens hem hoort de WRR wetenschap te bedrijven en geen politiek.

Hezbollah
Het pleidooi van de WRR om onder meer contacten aan te gaan met de Hezbollah in Libanon en Hamas in de Palestijnse gebieden, is ook slecht gevallen bij Verhagen: ''Dat zijn terroristische organisaties waar wij niet mee moeten onderhandelen. Het is zeer vreemd dat de WRR hier zulke politieke uitspraken over doet.''

Onafhankelijk Kamerlid Geert Wilders noemt het WRR-rapport ''de taal der dwazen''. Hij blijft erbij dat de islam onverenigbaar is met democratie. Volgens hem heeft de WRR politiek bedreven en met dit rapport zijn bestaansrecht in de waagschaal gesteld.

[upd] 'Nederland moet islam-bashen stoppen'
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36848268
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:50 schreef sigme het volgende:
Iemand is pas oud-politicus als 'ie dood is.

Deze manifeste ouderen hebben politieke zeggingskracht zolang de jongeren hun manifesten aannemen, kranten erover schrijven, tweede kamerleden naar hun manifest verwijzen etc.

Godslasteraar, heb je het stuk van HirsiAli in de Volkskrant van zaterdag gelezen?
Ik was bij paps en mans, en die hebben de NRC, die ik sinds voor het eerst sinds maanden weer eens inkeek.
Maar ik ben wel benieuwd, zal zorgen dat ik dat artikel te pakken krijg.

Dat de media erover schrijft/bericht zegt helemaal niets, dat deden ze ook over Abou JaJa, die vervolgens een knetterende 0,6% van de stemmen wist te behalen. Dit heeft meer met netwerken te maken, en met ideologie dat zich van feiten niets aantrekt.

Geldt ook voor het stukje wat Sidekick hierboven plaatste. Het zijn juist dergelijke organisaties en stichtingen waar dwazen zich weten te handhaven. De politiek kent uiteindelijk nog een reality check dmv. verkiezingen, waarop ook Abu JaJa ontmaskerd werd, en deze oude (figuurlijk) mannen.
pi_36848425
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:18 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik was bij paps en mans, en die hebben de NRC, die ik sinds voor het eerst sinds maanden weer eens inkeek.
Maar ik ben wel benieuwd, zal zorgen dat ik dat artikel te pakken krijg.
quote:
Dat de media erover schrijft/bericht zegt helemaal niets, dat deden ze ook over Abou JaJa, die vervolgens een knetterende 0,6% van de stemmen wist te behalen. Dit heeft meer met netwerken te maken, en met ideologie dat zich van feiten niets aantrekt.
Niet alle politiek gaat over stemmen winnen, Godslasteraar. Jahjah heeft invloed zonder stemmen te trekken, zo ook politici die niet op kieslijsten voorkomen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36848622
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb het ergens online gezet; even kijken of ik dat terug kan vinden.
[..]

Niet alle politiek gaat over stemmen winnen, Godslasteraar. Jahjah heeft invloed zonder stemmen te trekken, zo ook politici die niet op kieslijsten voorkomen.
Uiteindelijk zijn de verkiezingen de reality check hoeveel invloed politici werkelijk hebben, dat de media iemand naar voren schuift alsof ie woordvoerder is van een substantieel deel van de bevolking heeft met de werkelijkheid niet veel te maken.
Dijkstal en Van Kemenade staat het vrij om zih verkiesbaar te stellen, wat ze natuurlijk niet zullen doen, ze zouden ontmaskerd worden. Dan maken ze liever gebruik van hun netwerk, hoeven ze zich niet te verantwoorden.

moet nu wieberen ...
pi_36848716
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:34 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Uiteindelijk zijn de verkiezingen de reality check hoeveel invloed politici werkelijk hebben, dat de media iemand naar voren schuift alsof ie woordvoerder is van een substantieel deel van de bevolking heeft met de werkelijkheid niet veel te maken.
Dijkstal en Van Kemenade staat het vrij om zih verkiesbaar te stellen, wat ze natuurlijk niet zullen doen, ze zouden ontmaskerd worden. Dan maken ze liever gebruik van hun netwerk, hoeven ze zich niet te verantwoorden.
Nee hoor, politici kunnen ook prima zeer invloedrijk zijn zonder ooit gekozen te worden.

Sterker nog: zo'n van Kemenade is een stuk invloedrijker dan pak-m-beet nummer 20 op de kieslijst van een van de grote partijen, hoewel die nummer-zoveels wel in het parlement 'gekozen' zijn.
quote:
moet nu wieberen ...
Ik mail je dat stuk wel even, als ik weer thuis ben.
pi_36848858
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 08:40 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Asfshin Ellian is een Leidse jurist, die de rechtsstaat om zeep wil helpen.
Nou voel ik weinig voor het merendeel van zijn opvattingen, maar dit vind ik nogal wat. Wat is daarvan het teken?
quote:
Ik doe uitgebreid onderzoek naar zijn gedachtegoed. .
Ach, eindelijk spreek ik eens iemand van het Passagenproject waarvan ik wel eens een affiche zie hangen als ik door Leiden loop. Hoe doet u dit?
pi_36851720
quote:

[..]

Asfshin Ellian is een Leidse jurist, die de rechtsstaat om zeep wil helpen. Ik doe uitgebreid onderzoek naar zijn gedachtegoed. Hij pleit bijvoorbeeld voor een "administratieve ophokplicht" buiten het strafrecht om. Hij spreekt stigmatiserend en ongenuanceerd over de islam. Als er iemand in het openbaar debat polariserend werkt, dan is het hij wel.
Hear, hear!
pi_36861415
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee hoor, politici kunnen ook prima zeer invloedrijk zijn zonder ooit gekozen te worden.

Sterker nog: zo'n van Kemenade is een stuk invloedrijker dan pak-m-beet nummer 20 op de kieslijst van een van de grote partijen, hoewel die nummer-zoveels wel in het parlement 'gekozen' zijn.
Ja goed, nu gaan we een beetje een andere kant uit, er zullen ook wel ambtenaren zijn die veel invloed hebben, laat staan Bea. Maar dat is toch voornamelijk binnen het bestuur. Publiekelijk gezien hebben dit soort mensen uitgediend, behalve dan mischien bij een kleine hardleerse aanhang. Zo schijnen er op het ministerie van onderwijs nog steeds ambtenaren rond te lopen die menen dat de "middenschool" een goed idee is. Van Kemenade was overigens één van die middenshool idioten.
En ik ben er ook vrij zeker van dat heel wat van die typetjes hier die het zo eens zijn met deze humeurige-oude-mannetjes-die-zich-vreselijk-vervelen-vereniging nog nooit van Van Kemenade gehoord hadden, maar goed ..
quote:
Ik mail je dat stuk wel even, als ik weer thuis ben.

* wordt bediend,
* lust ook wel een kopje thee met een lekkere mei.. chocolaatje
pi_36861518
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:02 schreef Ippon het volgende:
Telegraaf
[..]

De echte allochtonenknuffelaars en geitenwollensokken bestaan dus nog. Het document is duidelijk opgesteld door een bende gevaarlijke gekken. Wat een ongelofelijk zooitje geitenwollen bij elkaar zeg. Gelukkig wordt Rita Verdonk volgend jaar minister-president en zullen de allochtonen verder gedwongen worden zich beter in te zetten voor de Nederlandsche saek.
jouw commentaar dan he ... het document zelf: . ik dacht dat Dijkstal al dood was hij was altijd al het zwarte schaap van de VVD.

Man als dat zooitje meetings heeft gehad mag ik hopen dat de boeren in een straal van 20km hun beesten op stal gehouden hebben.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_36862327
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_36863619
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:47:00 #279
146018 mariatrepp
pi_36864888
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:44 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nou voel ik weinig voor het merendeel van zijn opvattingen, maar dit vind ik nogal wat. Wat is daarvan het teken?
[..]
Nou, vind je dan een "ophokplicht" buiten het strafrecht in een rechtsstaat passen??? Dat is gewoon Guantanomo Bay in Nederland. En dat is ook precies wat Wilders wil, dat yei hij in Hardtalk op de BBC zei. Hij wil "administrative detention".
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:49:39 #280
146018 mariatrepp
pi_36864971
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:44 schreef Johan_de_With het volgende:

Ach, eindelijk spreek ik eens iemand van het Passagenproject waarvan ik wel eens een affiche zie hangen als ik door Leiden loop. Hoe doet u dit?
Met veel passie, plezier en samen met anderen. Bij mooi weer ga ik ook weer fluit spelen. Fluitende Haagse niet tot zwijgen te brengen!
pi_36867001
"Leidse achterbaan" moet dat niet achterban zijn?

persoonlijk maak ik me meer zorgen om de intolerantie van de islam, moslims én geloofsfanaten in het algemeen. Waar ik me nog meer zorgen om maak is dat nogal wat liberalen intolerantie en totalitair fanatisme niet herkennen terwijl het voor hun neus om 'respect' staat te brullen. Al meen ik me te herinneren dat dat in de jaren dertig wat betreft de opkomst van het nationaal socialisme ook het geval was, om van het maosime, stalinisme en geflirt met de Castro's en Chavez's van de wereld nog maar te zwijgen.
pi_36869140
Oud-politici bang voor verscheurd Nederland

.

Hallo, die oud-politici stonden aan deze vooravond van een verscheurd Nederland. Pot verwijt ketel.
  woensdag 12 april 2006 @ 11:32:55 #284
146018 mariatrepp
pi_36881753
[quote]Op dinsdag 11 april 2006 20:42 schreef Godslasteraar het volgende:
"Leidse achterbaan" moet dat niet achterban zijn?
Ja, inderdaad. Bedankt!!!
  woensdag 12 april 2006 @ 11:36:36 #285
146018 mariatrepp
pi_36881853
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:42 schreef Godslasteraar het volgende:

persoonlijk maak ik me meer zorgen om de intolerantie van de islam, moslims én geloofsfanaten in het algemeen. Waar ik me nog meer zorgen om maak is dat nogal wat liberalen intolerantie en totalitair fanatisme niet herkennen terwijl het voor hun neus om 'respect' staat te brullen. Al meen ik me te herinneren dat dat in de jaren dertig wat betreft de opkomst van het nationaal socialisme ook het geval was, om van het maosime, stalinisme en geflirt met de Castro's en Chavez's van de wereld nog maar te zwijgen.
Dat laatste is allemaal waar, en ik zal daar nog op terugkomen. Net als de Leidse promovendus Frits Bolkestein ben ik bezig de rol van de intellectuelen in de politiek te onderzoeken, maar met andere uitgangspunten....
pi_36885037
NL is idd verscheurd, triest maar waar. Kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat juist de politici met al hun uitspraken en populisme hier vooral debet aan zijn.

Trouwens, die één NL gedachte en NL cultuur spreekt me absoluut niet aan en is in mijn ogen een nieuwe doodlopende weg. Ik ben Noorderling, geen Nederlander. En ik ben geenszins van plan me in die geforceerde nieuwe NL identiteit te wringen. We zijn gvd de VS niet.
  woensdag 12 april 2006 @ 18:25:59 #287
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_36894694
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:31 schreef -scorpione- het volgende:
NL is idd verscheurd, triest maar waar. Kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat juist de politici met al hun uitspraken en populisme hier vooral debet aan zijn.

Trouwens, die één NL gedachte en NL cultuur spreekt me absoluut niet aan en is in mijn ogen een nieuwe doodlopende weg. Ik ben Noorderling, geen Nederlander. En ik ben geenszins van plan me in die geforceerde nieuwe NL identiteit te wringen. We zijn gvd de VS niet.
Er staat toch nergens dat je je moet conformeren? Ze vragen enkel van iedereen om 'normaal' te doen. Dwz niet discrimineren, niet belachelijk snel aangevallen voelen en geen polarisering aanwakkeren. Dat is toch niet zoveel gevraagd?
pi_36894872
quote:

[..]

Zullen we dan maar alle iraniers terugsturen of gaan we dan weer blaten dat ze de doodstraf krijgen?
Wat zijn er nog een domme of naieve mensen in dit land.
E. Afsin weet wel degelijk waar hij het over heeft.
Islam geregeerde landen hebben wrede en onmenselijke wetten.
Vrijheid is verboden en rechten van de mens hebben ze nog nooit van gehoord.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_36895295
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:25 schreef ErikT het volgende:

[..]

Er staat toch nergens dat je je moet conformeren? Ze vragen enkel van iedereen om 'normaal' te doen. Dwz niet discrimineren, niet belachelijk snel aangevallen voelen en geen polarisering aanwakkeren. Dat is toch niet zoveel gevraagd?
Als ik sommigen hier (op fok) lees ben ik een landverrader als ik zeg het Wilhelmus een gruwelijk lied te vinden wat ik verdom te zingen. Een landverrader als ik niet van onze vlag en/of koningin houd.
Verder is er een aantal mensen die zich bij werkelijk iedere moslimscheet aangevallen voelen, maar ik heb niet de indruk dat zij opgeroepen worden zich een beetje aan te passen. Of niet verder te polariseren.

Ik wil best normaal doen, maar ik verzet me met hand en tand tegen een pogingen het spreken van een andere taal op straat 'onfatsoenlijk' te vinden, of joods-christelijke waarden te moeten onderschrijven, of m'n voortuintje netjes te moeten houden naar Balkenendes smaak.

En ik ga me ook niet conformeren aan het idee dat we in Nederland breedgedeelde waarden hebben, anders dan de wet. Ik deel verrassend weinig waarden met een Veluwse grefo. Maar ik ben niet meer of minder Nederlands dan hij.
  woensdag 12 april 2006 @ 18:48:28 #290
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36895327
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:33 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Zullen we dan maar alle iraniers terugsturen of gaan we dan weer blaten dat ze de doodstraf krijgen?
Wat zijn er nog een domme of naieve mensen in dit land.
E. Afsin weet wel degelijk waar hij het over heeft.
Islam geregeerde landen hebben wrede en onmenselijke wetten.
Vrijheid is verboden en rechten van de mens hebben ze nog nooit van gehoord.
Heb je wel eens iets gelezen over Europa vóór de scheiding van kerk en staat gemeengoed was?

Ik heb 1000x meer respect voor zichzelf opblazende moslims dan voor vieze huichelachtige christenen die over de rug van hun slachtoffers proberen er zelf beter vanaf te komen.

De terrorist in kwestie blaast zichzelf op, jij komt nu de lijken pikken. Misselijk figuur.

Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36895350
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:25 schreef ErikT het volgende:

[..]

Wat is normaal? Die idiote graaicultuur die we hebbenbijvoorbeeld?
Veel te makkelijk antwoord van je en zegt nog helemaal niets over wat die NL cultuur is die sommigen hier beweren dat er is of hoe die zou moeten zijn.
  woensdag 12 april 2006 @ 18:49:39 #292
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36895355
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Als ik sommigen hier (op fok) lees ben ik een landverrader als ik zeg het Wilhelmus een gruwelijk lied te vinden wat ik verdom te zingen. Een landverrader als ik niet van onze vlag en/of koningin houd.
Verder is er een aantal mensen die zich bij werkelijk iedere moslimscheet aangevallen voelen, maar ik heb niet de indruk dat zij opgeroepen worden zich een beetje aan te passen. Of niet verder te polariseren.

Ik wil best normaal doen, maar ik verzet me met hand en tand tegen een pogingen het spreken van een andere taal op straat 'onfatsoenlijk' te vinden, of joods-christelijke waarden te moeten onderschrijven, of m'n voortuintje netjes te moeten houden naar Balkenendes smaak.

En ik ga me ook niet conformeren aan het idee dat we in Nederland breedgedeelde waarden hebben, anders dan de wet. Ik deel verrassend weinig waarden met een Veluwse grefo. Maar ik ben niet meer of minder Nederlands dan hij.
Mooi gezegd en volkomen gelijk
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36902552
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij ruk je hier een aantal zaken (bewust) uit hun verband.

Waar het om gaat is dat mensen van niet Westerse afkomst zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Onder Nederlandse cultuur verstaan we een gezonde houding tegenover het koningshuis, moslimscheten laten, in dialect spreken op straat en een puinhoop van je voortuin maken. Dat past in jouw straatje.

Wat we daar niet onder verstaan is de cultuur van het land van herkomst aan de Nederlander opdringen. Dus als wij Bridget in de Playboy willen zien, dan moet dat gewoon kunnen. Daar hebben we geen opgefokte moslims bij nodig. Ik zie dit niet in Nederland gebeuren, maar als bijvoorbeeld Iran een atoombom heeft, dan zie ik in Nederland aanwezige moslims nog wel op hun strepen gaan staan.

Nederland moet Nederland blijven, en immigranten zijn daarbij een verrijking zo lang ze middeleeuwse gebruiken niet aan de Nederlander opdringen.
pi_36902748
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:53 schreef Lyrebird het volgende:

Ik zie dit niet in Nederland gebeuren, maar als bijvoorbeeld Iran een atoombom heeft, dan zie ik in Nederland aanwezige moslims nog wel op hun strepen gaan staan.
Inderdaad. Zo zie ik het ook. Misschien is het een beetje vergezocht, maar het lijkt mij alleszins te verwachten dat Iran een kernraket richting Amsterdam zal sturen als er hier een blote vrouw verschijnt in gedrukte vorm. Absoluut.
pi_36904179
quote:

Jezelf relativeren is een goede zaak.. Je moet nooit jezelf zo serieus nemen en denken dat je de waarheid in pacht hebt en dat de schuldige altijd die andere is .
Idem diti geldt dat op macro-cultureel niveau.
Het is ook helemaal niet verkeerd om mensen die niet van je eigenvolk zijn te zien als gelijke mensen en proberen te begrijpen waarom ze sommige dingen anders doen
Omarmen is de toekomst van de mens en mensheid.

En dat van die culturele zelfhaat moet je maar eens uitleggen, want dat komt mij zo leeg nationalistisch over.
Ik heb niet het idee dat ik ( of bepaalde belangrijke nederlandse politici) denken dat Nederland allemaal zoveel minder is - en nog wel zo érg dat het haatwaardig is - en dat het ergens ver weg het meeste zoveel beter..
Ik denk zo niet. Welke bekende opiniemakers denken wel zo ?

ps: je hoort wel van mensen die Amerika zoveel beter vinden soms...maar gelukkig soms dus.
pi_36910376
quote:
Op woensdag 12 april 2006 22:26 schreef Bluesdude het volgende:

ps: je hoort wel van mensen die Amerika zoveel beter vinden soms...maar gelukkig soms dus.
Inderdaad, anders zou ik tussen de domme Hollanders zitten.

Even serieus, het gros van de Nederlanders past niet in de Amerikaanse cultuur. Zelf je broek ophouden, eigen verantwoordelijkheid nemen, het past de Nederlander niet.
pi_36910622
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Volgens mij ruk je hier een aantal zaken (bewust) uit hun verband.
Ja en nee. Ja, in werkelijkheid is het schromelijk overdreven. Nee, op fok ben ik werkelijk uitgemaakt voor landverrader (en niet door de domste brulboei) vanwege mijn afkeer van het Wilhelmus.
quote:
Waar het om gaat is dat mensen van niet Westerse afkomst zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Onder Nederlandse cultuur verstaan we een gezonde houding tegenover het koningshuis, moslimscheten laten, in dialect spreken op straat en een puinhoop van je voortuin maken. Dat past in jouw straatje.
. Mijn straatje, inderdaad. Maar ik heb niet de pretentie dat dat daarmee het Nederlands straatje is. Die grefo, om die er maar weer bij te slepen, wenst een diepgevoeld ontzag voor het koningshuis, nette taal, keurige tuintjes, een vrouw achter het aanrecht en het gezin als hoeksteen van de samenleving, en een verbod op godslastering. En dat is minstens zo Nederlands als mijn straatje.
quote:
Wat we daar niet onder verstaan is de cultuur van het land van herkomst aan de Nederlander opdringen. Dus als wij Bridget in de Playboy willen zien, dan moet dat gewoon kunnen. Daar hebben we geen opgefokte moslims bij nodig.
'Wij' zijn ook die grefo's, die willen helemaal geen playboy. De vrome moslim wordt door sommige christenen in dit land herkend als mensen waarmee die Nederlandse christenen méér waarden delen dan ze doen met die Nederlandse goddelozen.
quote:
Ik zie dit niet in Nederland gebeuren, maar als bijvoorbeeld Iran een atoombom heeft, dan zie ik in Nederland aanwezige moslims nog wel op hun strepen gaan staan.
Nederlandse moslim die dan de straat opgaan om playboy te verbieden met als dreiging dat anders Iran met bommen gaat gooien?
quote:
Nederland moet Nederland blijven, en immigranten zijn daarbij een verrijking zo lang ze middeleeuwse gebruiken niet aan de Nederlander opdringen.
Nederland, het land waar vrouwen al bijna 50 jaar niet meer handelingsonbekwaam zijn na huwelijk, waar nog geen mensenleven geleden een overspelig stel op een kar door het dorp werd rondgereden? Waar een zogeheten biblebelt bestaat waarin mensen weigeren hun kinderen in te laten enten, en principieel weigeren zich te verzekeren? Waar de minister van justitie graag het wetsartikel wat zijn grootvader heeft ingevoerd; het verbod op godslastering, weer wil activeren? Nederland waar de premier tegenstander is van het homohuwelijk?
Dat Nederland?

Dat Nederland is -net als de rest van de westerse wereld- nog lang niet eruit wat te doen met de inzichten en mogelijkheden die in de jaren '60 en '70 kwamen.
We reageren ons eigen onbehagen over de morele keuzes die we vooral *niet* maken, af op de moslims, omdat uithalen naar onze eigen christenen uit de tijd is (en ze zijn murw).
pi_36910761
Overschat je de democratische macht van de grefo's in Nederland niet? Ze kunnen democratisch hard blaffen, maar bijten ho maar. Als moslims een striktere scheiding tussen kerk en staat nastreven, dan verwacht ik van hen ook weinig problemen. Misschien over een jaar of 40, als er meer moslims dan niet moslims zijn, is er democratisch vuurwerk te verwachten. Maar dan ga ik er vanuit dat moslims niet integreren.

Zelf woon ik op dit moment in een liberale enclave ergens in de VS, tussen echte grefo's, meisjes die vanuit hun geloof altijd een jurk moeten dragen (Mennonites), zelfs als ze skieen, en natuurlijk de Amish.

Ik ben er geen fan van, maar hun levenswijze wordt mij niet opgedwongen. Ik weet niet precies hoe ik op een eventueel federaal verbod op abortus zal reageren, als fanatieke Christenen hun zin krijgen. Ik heb er zelf natuurlijk helemaal niets aan, dat hele abortus, maar het is een uitkomst voor ouders zonder verantwoordelijkheidsgevoel.
pi_36910819
Ik schat de democratische macht van de grefo's helemaal niet. Ik probeer alleen te verduidelijken dat er niet zoiets is als 'Nederlandse' normen en waarden. Dit land is niet monocultureel, en was dat ook niet vóór de komst van de gastarbeiders. Integendeel.

Er is wel op dit moment een meest uitgedragen cultuur. Van de dingen die behoorlijk opvallen zijn dat bijvoorbeeld een grote waardering voor veel geld, of die nu verdiend is met oplichting, ranzige tv-programma's, bijnaaien van vrienden, het is geaccepteerd en bijbehorende opmerking is: dat zou iedereen toch doen als 'ie de kans kreeg. Nou, dat is niet mijn norm, en veel waardering heb ik er ook niet voor.
pi_36912531
quote:
Op donderdag 13 april 2006 04:14 schreef sigme het volgende:
Ja en nee. Ja, in werkelijkheid is het schromelijk overdreven. Nee, op fok ben ik werkelijk uitgemaakt voor landverrader (en niet door de domste brulboei) vanwege mijn afkeer van het Wilhelmus.
Zullen we het oude volkslied dan maar weer terug nemen?
quote:
Wien Neerlands bloed in d' aders vloeit
Van vreemde smetten vrij
Wiens hart voor land en koning gloeit
Verheff' de zang als wij:
Hij zett' met ons, vereend van zin
Met onbeklemde borst
Het godgevallig feestlied in
Voor vaderland en vorst (2x)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: