Zalm riep niet dat het oorlog was, trouwensquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:57 schreef ErikT het volgende:
[..]
Zalm die roept dat het oorlog is.
Een anti-terrorisme campagne die enkel een toename aan wantrouwen als resultaat heeft.
De roep om 'hard optreden'. De opstelling in de wereldpolitiek.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
[..]
Omdat ze discrimineren. Er staat duidelijk in het manifest: overheid moet 'normaal doen' en bedrijfsleven ook. Met zwarte pieten schuiven schiet niemand wat op.
Zalm zou toch beter moeten weten, als gepokt en gemazeld politicus, denk je niet?quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Zalm riep niet dat het oorlog was, trouwens
Een journalist vroeg hem in het gehaaste voorbij gaan : Meneer Zalm, is het oorlog????
Zalm : uuuuh................ ja.
dat men vervolgens doet alsof het spontaan uit zijn mond kwam, en het geldt voor de Islam, en niet enkel de politieke Islam, tja, het is te makkelijk, hè, iemand vangen op 1 gehaaste ja.
ach kom, het was meteen na het vreselijke incident, emoties waren er toen bij íedereen, en soms he, is een politicus zomaar ineens mens, en zegt hij ja waar hij een dag later wellicht genuanceerder op had gereageerd.quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:59 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Zalm zou toch beter moeten weten, als gepokt en gemazeld politicus, denk je niet?
Ik ben geen homo!quote:
Nee jij hebt een te kleine piemel en reageert je problemen af op allochtonen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:16 schreef Badabingea het volgende:
Die allochtonen stellen zich gewoon aan. Beetje zielig lopen doen.
Natuurlijk is het uit zn verband gerukt. Maar ik heb ook geen enkele minister het probleem horen nuanceren. Mag ik je eraan herinneren dat er sinds 11-9 welgeteld één dode is gevallen door terorrisme in Nederland? En dat was dan ook nog eens iemand die vond dat hij zonder grenzen iedereen in het wilde weg mocht beledigen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:03 schreef milagro het volgende:
verhaal over Zalm
Al naargelang de definitie die je ervan geeft, een of twee. Maar wat zou dat?quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:53 schreef ErikT het volgende:
Mag ik je eraan herinneren dat er sinds 11-9 welgeteld één dode is gevallen door terorrisme in Nederland?
Als dit nuanceren is, dan pas ik voortaan. Juist mensen die aanstoot geven, verdienen wettelijke bescherming.quote:En dat was dan ook nog eens iemand die vond dat hij zonder grenzen iedereen in het wilde weg mocht beledigen.
Nee, dat kunnen we niet. Het is namelijk geloofsterreur, en dan niet, zoals in het geval van Noord-Ierland, een plaatselijke geloofsterreur. Bovendien was Van Gogh natuurlijk niet het enige doelwit en ook niet de oorzaak van de aanslag. Lees dat krankzinnige epistel dat op zijn borst gespeld werd nog eens goed. Doodsbedreigingen alom en de ontmaskering van een vermeende internationale samenzwering. Vol van valse Talmoedcitaten die waarschijnlijk zo van Internet geplukt zijn. Hoe zouden wij zulke verborgen radicalisering het hoofd kunnen bieden?quote:Hallo, we zijn Nederland, we kunnen dat gezeik in de wereld echt wel een beetje buiten de deur houden, of minstens niet aanwakkeren.
Dat het probleem schromelijk overdreven wordt. In vijf jaar één dode, een trap aflopen is nog gevaarlijker. (Hier stond eerst een fout iets)quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Al naargelang de definitie die je ervan geeft, een of twee. Maar wat zou dat?
Ik praat geen moord goed, ik wil alleen zaken in de juist verhoudingen zien. Een land in rep en roer om één moord is buiten alle proporties.quote:Als dit nuanceren is, dan pas ik voortaan. Juist mensen die aanstoot geven, verdienen wettelijke bescherming.
Door de voedingsbodem weg te nemen. Niet door spotjes uit te zenden zodat oma niet meer naast Ali in de treind durft te zitten. Scheve blikken en weigeringen in discotheken moeten ophouden. Gelijke kansen voor iedereen.quote:Nee, dat kunnen we niet. Het is namelijk geloofsterreur, en dan niet, zoals in het geval van Noord-Ierland, een plaatselijke geloofsterreur. Bovendien was Van Gogh natuurlijk niet het enige doelwit en ook niet de oorzaak van de aanslag. Lees dat krankzinnige epistel dat op zijn borst gespeld werd nog eens goed. Doodsbedreigingen alom en de ontmaskering van een vermeende internationale samenzwering. Vol van valse Talmoedcitaten die waarschijnlijk zo van Internet geplukt zijn. Hoe zouden wij zulke verborgen radicalisering het hoofd kunnen bieden?
Maar waarom in vijf jaar? Waarom moeten wij rekenen vanaf 11 september? Er is een dode gevallen. Verscheidene agenten zijn gewond geraakt. Als alle beoogde slachtoffers om hals zijn gebracht, zal het statistisch nog steeds niet belangrijk zijn in vergelijking met het aantal verkeersdoden, maar ondertussen zijn het wel allemaal geslaagde moorden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:55 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat het probleem schromelijk overdreven wordt. In vijf jaar één dode, met je ogen dicht met oordoppen op een onbewaakte spoorwegovergang steltlopen is nog veiliger.
Welk spotje is dit?quote:Ik praat geen moord goed, ik wil alleen zaken in de juist verhoudingen zien. Een land in rep en roer om één moord is buiten alle proporties.
[/quote
Openbare lustmoord, begaan door een lid van een radicaal genootschap en mogelijk het voorspel tot meerdere moorden. Dat is niet zomaar een moord.
[..]
[quote]Door de voedingsbodem weg te nemen. Niet door spotjes uit te zenden zodat oma niet meer naast Ali in de treind durft te zitten.
Vrome moslims zijn inderdaad des duivels als ze de discotheek niet in komen. Daar selecteren ze hun vrouwen ook op, of die vaak genoeg naar de discotheek gaan.quote:Scheve blikken en weigeringen in discotheken moeten ophouden.
Zoals je hand ophouden bij de sociale dienst maar je nabestaanden verbieden je schulden aan de infidel te voldoen? Er zijn gelijke kansen, we wonen niet in de Deep South.quote:Gelijke kansen voor iedereen.
Daar is wat voor te zeggen. Zo vallen er bijvoorbeeld in Israel tig keer meer dooien in het verkeer dan door religieus geweld. In Nederland liggen de verhoudingen nog schever. Maar aandacht is volgens mij toch op z'n plaats.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:55 schreef ErikT het volgende:
Ik praat geen moord goed, ik wil alleen zaken in de juist verhoudingen zien. Een land in rep en roer om één moord is buiten alle proporties.
Waarom kijken blanke Nederlanders altijd met scheve blikken naar Marokkanen? Lees jij geen kranten of zo? Lees jij dan niet over blanke gezinnen die worden weggepest, homo's die in elkaar worden geslagen, joden die worden bedreigd, meisjes die uitgemaakt worden voor hoer ......quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:55 schreef ErikT het volgende:
Scheve blikken en weigeringen in discotheken moeten ophouden. Gelijke kansen voor iedereen.
Irakezen vermoorden irakezen, moslims vermoorden moslims ...... in Irak.quote:Op zondag 9 april 2006 09:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Maar ja, irakezen die tegen hun bezetter vechten worden ook al terroristen genoemd, dus zo vreemd is dat tegenwoordig ook niet meer.
Kom nou toch. .Dit is weer zo'n verdraaiing van de werkelijkheid en bovendien maak je er Zalm tot een domme clown mee die niet zou weten wat hij zegt. Dat zou kunnen maar dat bedoel je vast niet. Het is dezelfde soort stunteligheid waarmee mensen nu het artikel 1-statement van Fortuyn relativeren. Als het lastig wordt, hebben ze het ineens niet zo gezegd.quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Zalm riep niet dat het oorlog was, trouwens
Een journalist vroeg hem in het gehaaste voorbij gaan : Meneer Zalm, is het oorlog????
Zalm : uuuuh................ ja.
dat men vervolgens doet alsof het spontaan uit zijn mond kwam, en het geldt voor de Islam, en niet enkel de politieke Islam, tja, het is te makkelijk, hè, iemand vangen op 1 gehaaste ja.
Dat je op moet letten voor tassen in de trein en metro. De dag van de lancering van deze campagne was er een vrouw op TV die vertelde (in hetzelfde item) dat ze niet meer naast bepaalde individuen durft te zitten.quote:Op zondag 9 april 2006 00:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Welk spotje is dit?
Hee wacht even. Er is niks mis met terrorisme bestrijden. Natuurlijk moet iemand als Samir A opgepakt worden. Maar daar kan de bevolking buiten gehouden worden. We hebben een veiligheidsdienst, die kunnen dat prima oplossen. Wat ik wil horen van de regering is dit: "Totale veiligheid is een illusie, de kans op een aanslag is echter klein. We doen alles binnen onze macht om een aanslag te voorkomen, jullie kunnen gewoon doorgaan met leven waar je gebleven was." En als er dan extra geld naar de veiligheidsdiensten moet: soit. Maar dat de wereld in slingeren van angst is nergens goed voor. Sterker nog: het werkt averechts.quote:Op zondag 9 april 2006 07:47 schreef Lyrebird het volgende:
Maar aandacht is volgens mij toch op z'n plaats.
Neem nou zo'n Samir A. die wordt opgepakt met allerlei wilde plannen. Je kunt dan zeggen, het zijn maar plannen en als je zo dom bent als Samir A. dan komt er van die plannen toch niets terecht.
Ik denk wel dat er dreiging is. Maar daar kunnen jij en ik echt niks aan doen hoor. Door een tas aan te geven bij een explosievenopruimingsdienst zeker? Of de veiligheidsdiensten het onder controle hebben of niet (ik denk van wel, maar 100% veiligheid bestaat niet), het maakt niet uit. Jij of ik kunnen echt geen aanslag voorkomen. Overheid: laat me dan met rust en doe je werk.quote:Maar als je weet hoe gemakkelijk het is om een zware aanslag uit te voeren, dan vraag ik me wel eens af waarom die nog niet heeft plaatsgevonden. Is het geluk? Of doen veiligheidsdiensten hun werk? Of is er geen dreiging?
Ja ik lees kranten. En staat er in het manifest dat die Marokkanen hiermee door moeten gaan? Nee, zij moeten ook normaal gaan doen. Denk je dat ik het leuk vind dat in mijn landje homo's in elkaar geslagen worden? Nee, daar baal ik van, want ik vind het fijn om te denken dat ik in een tolerant vooruitstrevend land woon. Maar begrijp je dan niet dat de vicueuze cirkel doorbroken moet worden? Ja, ze hebben wat sturing nodig, maar hen buiten sluiten wakkert alles alleen maar aan.quote:Op zondag 9 april 2006 09:22 schreef Ippon het volgende:
Waarom kijken blanke Nederlanders altijd met scheve blikken naar Marokkanen? Lees jij geen kranten of zo? Lees jij dan niet over blanke gezinnen die worden weggepest, homo's die in elkaar worden geslagen, joden die worden bedreigd, meisjes die uitgemaakt worden voor hoer ......
Man, man. Wat een goede argumentenquote:
Geweld is van alle tijden, nog niet zo lang geleden (een jaar of 20) werd in Amersfoort een homooptocht met geweld verstoord door autochtonen. Geweld en discriminatie is niet goed, is nooit goed en wat we moeten beseffen is dat het geen zak uitmaakt wie dat doet. Veel groeperingen zijn nu ineens solidair met homo's omdat het een manier is om een rij te sluiten tegen allochtonen. Daar leen ik me mooi niet voor.quote:Op zondag 9 april 2006 11:35 schreef ErikT het volgende:
Ja ik lees kranten. En staat er in het manifest dat die Marokkanen hiermee door moeten gaan? Nee, zij moeten ook normaal gaan doen. Denk je dat ik het leuk vind dat in mijn landje homo's in elkaar geslagen worden? Nee, daar baal ik van, want ik vind het fijn om te denken dat ik in een tolerant vooruitstrevend land woon. Maar begrijp je dan niet dat de vicueuze cirkel doorbroken moet worden? Ja, ze hebben wat sturing nodig, maar hen buiten sluiten wakkert alles alleen maar aan.
quote:Op zondag 9 april 2006 09:22 schreef Ippon het volgende:
[..]
Waarom kijken blanke Nederlanders altijd met scheve blikken naar Marokkanen? Lees jij geen kranten of zo? Lees jij dan niet over blanke gezinnen die worden weggepest, homo's die in elkaar worden geslagen, joden die worden bedreigd, meisjes die uitgemaakt worden voor hoer ......
Kortom; zo'n spotje bestaat niet.quote:Op zondag 9 april 2006 11:35 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dat je op moet letten voor tassen in de trein en metro. De dag van de lancering van deze campagne was er een vrouw op TV die vertelde (in hetzelfde item) dat ze niet meer naast bepaalde individuen durft te zitten.
Pardon?quote:Op zondag 9 april 2006 11:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Kortom; zo'n spotje bestaat niet.
Groter dan jij ooit zal krijgenquote:Op zaterdag 8 april 2006 22:50 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee jij hebt een te kleine piemel en reageert je problemen af op allochtonen.
Wat is je probleem dan? Je mag m nergens inhangen want de allochtonen pakken je blonde meisjes af? Ze pikken je banen in?quote:
Je gelooft maar wat je wenst, hoor. Ik denk persoonlijk niet dat met wat naïef geblaat en demonisering naar mensen toe die probleemgevallen proberen te exporteren naar het buitenland iets oplost. Het overweldigende simplisme waarmee deze uitgerangeerde "politici" en professionele ophisters hun onzin spuien doet mij eerder denken aan kreten als "Die Partei ist Hitler, Hitler aber ist Deutschland, wie Deutschland Hitler ist" dan aan wijze oude mannen die hun genuanceerde visie delen met de rest van de wereld.quote:
Maar het willen exporteren van deze probleemgevallen lost wel iets op?quote:Op zondag 9 april 2006 12:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Je gelooft maar wat je wenst, hoor. Ik denk persoonlijk niet dat met wat naïef geblaat en demonisering naar mensen toe die probleemgevallen proberen te exporteren naar het buitenland iets oplost.
Nou eh, volgens mij lees jij iets anders dan ik. Er staat nergens dat ze de oplossing hebben, ze willen een omslag in de toon van het debat. Wat is daar nou mis mee?quote:Het overweldigende simplisme waarmee deze uitgerangeerde "politici" en professionele ophisters hun onzin spuien doet mij eerder denken aan kreten als "Die Partei ist Hitler, Hitler aber ist Deutschland, wie Deutschland Hitler ist" dan aan wijze oude mannen die hun genuanceerde visie delen met de rest van de wereld.
quote:
Dat is dus niet hetzelfde als een spotje dat mensen huiverig maakt naast Ali plaats te nemen.quote:Dat je op moet letten voor tassen in de trein en metro. De dag van de lancering van deze campagne was er een vrouw op TV die vertelde (in hetzelfde item) dat ze niet meer naast bepaalde individuen durft te zitten.
Ik vrees toch eerder dat ze niet of verkeerd hebben gezaaidquote:Op zaterdag 8 april 2006 18:13 schreef ErikT het volgende:
Of hadden ze een andere omgang met hun oogst voor ogen.
Maar dat is wel het netto effect. En er wordt echt niet één aanslag voorkomen door deze spotjes.quote:Op zondag 9 april 2006 12:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat is dus niet hetzelfde als een spotje dat mensen huiverig maakt naast Ali plaats te nemen.
T zal wel een beetje van beide zijn.quote:Op zondag 9 april 2006 12:40 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vrees toch eerder dat ze niet of verkeerd hebben gezaaid
True, maar ik vond Dijkstal vooral geen goed leider. Als politicus is hij wel succesvol geweest, ze hebben hem immers lijsttrekker gemaakt. Die andere dude ken ik niet eens. Interesseert me ook niet zo, ik vind het gewoon een goed stuk met een goed idee erachter. Al had Kabouter Plop het geschreven.quote:Mensen als Mohammed Rabbae en Hans Dijkstal zijn niet bepaald twee van Neerlands beste politici. Beide met de staart tussen de benen de politiek uit gegaan en dan komen ze nu vertellen hoe het moet.
Nee, maar het is dan geen Nederlands probleem meer.quote:Op zondag 9 april 2006 12:37 schreef ErikT het volgende:
Maar het willen exporteren van deze probleemgevallen lost wel iets op?
Wat ze willen kan domweg niet. "Ze" willen terug naar de tijd dat enkel de beschuldiging van "racisme" dodelijk was voor een politieke carrière. Met Hans - "De jaren '80 was de beste multiculturele periode" - Dijkstal voorop.quote:Nou eh, volgens mij lees jij iets anders dan ik. Er staat nergens dat ze de oplossing hebben, ze willen een omslag in de toon van het debat. Wat is daar nou mis mee?
quote:Op zondag 9 april 2006 13:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nee, maar het is dan geen Nederlands probleem meer.
Waar staat dat?quote:Wat ze willen kan domweg niet. "Ze" willen terug naar de tijd dat enkel de beschuldiging van "racisme" dodelijk was voor een politieke carrière. Met Hans - "De jaren '80 was de beste multiculturele periode" - Dijkstal voorop.
Of ze willen echt een omslag. Of hebben ze daar volgens jouw complottheorie geen baat bij?quote:Dit weten zijzelf natuurlijk ook wel, op zo'n verschikkelijk laag niveau verkeren ze ook weer niet. Hun motieven lijken mij daarom duidelijk. De egoïstische zakken dat het zijn willen gewoon zichzelf indekken voordat de samenleving ontspoort en vervalt in een langs religieuze en etnische lijnen bepaalde verzuiling, in zoverre daar natuurlijk nog geen sprake van is.
Nee Fortuyn had de oplossingen paraatquote:"Uiteraard" zal dat dan de schuld zijn van de Verdonks en Fortuyns van deze wereld. Dit simplisme is een teken van geestelijke beperktheid en een extreem verdraaide kijk op de wereld, de "goede (of goedwillende) allo's" versus de kwaadaardige "auto's". Ik weet niet waar het fout gegaan is bij Saxofoon Hans en Dhimmi Meulenbelt (en misschien wil ik dat wel niet eens weten), maar hun lege woorden en holle retoriek bewijst Fortuyn's gelijk.
nee, die kunnen hier geen vrouwen krijgen.quote:Op zondag 9 april 2006 12:08 schreef ErikT het volgende:
[..]
Wat is je probleem dan? Je mag m nergens inhangen want de allochtonen pakken je blonde meisjes af? Ze pikken je banen in?
quote:Pop culture matters. It both reflects and shapes the values of a civilization. Judging from the message in too many films, almost five years after 9/11 we have hardly even begun to understand the scale of the Islamic challenge. On the contrary, many Westerners are busy demonstrating “understanding,” even sympathy, towards the enemies of civilization.
Fjordman vertegenwoordigt nou precies het soort mensen dat niks leert en niks wil leren maar zich door angst laat regeren.quote:Op zondag 9 april 2006 18:14 schreef Lyrebird het volgende:
Er is een interessante column van Fjordman, die gaat over mensen als Hans Dijkstal en Jos van Kemenade. Ik kan bijna niet kiezen, er zijn zo veel goede quotes mogelijk. Deze dan maar:
[..]
Heel erg goede column. Ik houd het op deze:quote:Op zondag 9 april 2006 18:14 schreef Lyrebird het volgende:
Er is een interessante column van Fjordman, die gaat over mensen als Hans Dijkstal en Jos van Kemenade. Ik kan bijna niet kiezen, er zijn zo veel goede quotes mogelijk. Deze dan maar:
[..]
Doet me ook denken aan een aantal teksten van Bart Croughs die ik onlangs heb gelezen, o.a. over 'de wetten van het progressieve denken'.quote:Op maandag 10 april 2006 04:03 schreef StefanP het volgende:
[..]
Heel erg goede column. Ik houd het op deze:
"What characterizes Europe today is the will to define itself, not from an ideology, but by dismissing any sense of identity."
De auteur slaat de spijker op z'n kop. Het is een ziekelijk gedrag om de eigen identiteit zoveel mogelijk te verbasteren, een soort post-koloniaal en post-WOII opgedrongen schuldcomplex. Etnomasochisme. Verbazingwekkend eigenlijk, dat een land en zelfs een heel continent op neurotische wijze zichzelf naar de knoppen helpt door mogelijk de grootste vijand boven de eigen normen en waarden te plaatsen. Een vijand die openlijk toegeeft niets met die normen en waarden te hebben.
over wij en zij denken gesproken, zeg.quote:Op zondag 9 april 2006 19:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Fjordman vertegenwoordigt nou precies het soort mensen dat niks leert en niks wil leren maar zich door angst laat regeren.
Ja, er is nou eenmaal een bepaalde groep wetenschappers en publicisten die je daar toe kan rekenen.quote:Op maandag 10 april 2006 08:12 schreef milagro het volgende:
[..]
over wij en zij denken gesproken, zeg.
Ja, dat is zo. Die hebben we in Nederland ook met Ellian, Croughs, De Winter, Ephimenco, Spruyt etc.quote:Op maandag 10 april 2006 03:15 schreef Lyrebird het volgende:
Oh, is dat zo.
Dit is echt zo'n onzin. Alsof Nederlanders de laatste jaren zich opeens anders zijn gaan gedragen (behalve tov buitenlanders, maar dat ff buiten beschouwing). We kijken nog steeds voetbal, schaatsen en wielrennen, sporten als gekken en hebben euthanasie en softdrugs beleid. We hebben niks, maar dan ook niks van onze identiteit ingeleverd (behalve het tolerante tegenover 'vreemdelingen').quote:Op maandag 10 april 2006 04:03 schreef StefanP het volgende:
"What characterizes Europe today is the will to define itself, not from an ideology, but by dismissing any sense of identity."
Een vijandquote:De auteur slaat de spijker op z'n kop. Het is een ziekelijk gedrag om de eigen identiteit zoveel mogelijk te verbasteren, een soort post-koloniaal en post-WOII opgedrongen schuldcomplex. Etnomasochisme. Verbazingwekkend eigenlijk, dat een land en zelfs een heel continent op neurotische wijze zichzelf naar de knoppen helpt door mogelijk de grootste vijand boven de eigen normen en waarden te plaatsen. Een vijand die openlijk toegeeft niets met die normen en waarden te hebben.
Ja op een of andere manier heeft Europa en Nederland in het bijzonder last van een soort zelfhaat waardoor de eigen cultuur wordt gerelativeerd en daardoor men niet weet wat er op het spel staat en alle andere culturen omarmt, het gras is bij de buren altijd groener (op een afstand).quote:Op maandag 10 april 2006 04:03 schreef StefanP het volgende:
Heel erg goede column. Ik houd het op deze:
De auteur slaat de spijker op z'n kop. Het is een ziekelijk gedrag om de eigen identiteit zoveel mogelijk te verbasteren, een soort post-koloniaal en post-WOII opgedrongen schuldcomplex. Etnomasochisme. Verbazingwekkend eigenlijk, dat een land en zelfs een heel continent op neurotische wijze zichzelf naar de knoppen helpt door mogelijk de grootste vijand boven de eigen normen en waarden te plaatsen. Een vijand die openlijk toegeeft niets met die normen en waarden te hebben.
Hoe kóm je erbij? Ik houd iig van mijn land, en ik ken eigenlijk niemand die een grafhekel heeft aan Nederland (behalve de drukte en de politici).quote:Op maandag 10 april 2006 11:51 schreef MrX1982 het volgende:
Ja op een of andere manier heeft Europa en Nederland in het bijzonder last van een soort zelfhaat waardoor de eigen cultuur wordt gerelativeerd en daardoor men niet weet wat er op het spel staat en alle andere culturen omarmt, het gras is bij de buren altijd groener (op een afstand).
Patriottisme is in Nederland bijna nog erger dan vloeken in de kerk.quote:Op maandag 10 april 2006 11:56 schreef ErikT het volgende:
Hoe kóm je erbij? Ik houd iig van mijn land, en ik ken eigenlijk niemand die een grafhekel heeft aan Nederland (behalve de drukte en de politici).
Onzin. Ik vraag me af hoeveel je van je land en cultuur houdt en hoe zeker je daar van bent als je denkt dat het niet tegen een stootje kan en direct omver wordt gewerpen.quote:Op maandag 10 april 2006 11:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja op een of andere manier heeft Europa en Nederland in het bijzonder last van een soort zelfhaat waardoor de eigen cultuur wordt gerelativeerd en daardoor men niet weet wat er op het spel staat en alle andere culturen omarmt, het gras is bij de buren altijd groener (op een afstand).
Maar dat is heel wat anders dan houden van.quote:Op maandag 10 april 2006 12:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Patriottisme is in Nederland bijna nog erger dan vloeken in de kerk.
Patriottisme is niet rationeel. Nederlanders zijn veel te nuchter daarvoor. Betekent niet dat Nederlanders niet trots zijn op hun land.quote:Op maandag 10 april 2006 12:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Patriottisme is in Nederland bijna nog erger dan vloeken in de kerk.
Ik zeg nergens dat het niet tegen een stootje kan. De westerse cultuur is sterk en krachtig genoeg om te overleven maar dan heb je niets aan zelfhaat zoals je ziet bij bepaalde politici.quote:Op maandag 10 april 2006 12:16 schreef SCH het volgende:
Onzin. Ik vraag me af hoeveel je van je land en cultuur houdt en hoe zeker je daar van bent als je denkt dat het niet tegen een stootje kan en direct omver wordt gewerpen.
pa·tri·ot·tis·me (het ~)quote:Op maandag 10 april 2006 12:17 schreef SCH het volgende:
Maar dat is heel wat anders dan houden van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |