quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:41 schreef Belana het volgende:
Lady S![]()
en meteen met van dieecho's binnen komen
fijn om ff van je te horen
Op de onderste echo kun je ook de beentjes zien (links voetje, rechts bovenbeentje).quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:03 schreef Martineke het volgende:
gefeliciteerd Neuk![]()
LadyS mooooooooooooooooooooiweet je ook wat t word eigenlijk? en wat kan ik zien op die laatste echo, ik kan er ff niks uithalen
is dat een been of zo?
quote:Op donderdag 30 maart 2006 10:24 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik moest geloof ik zaterdag pas ongi worden, maar alles voelde zo als bij Benthe.... Ik wist het gewoon... Op babybrabbel ff gekeken en op 9 december... dus pas 4 weken![]()
Papa van Benthe heel heel erg blij![]()
Ik ben ook uitzendmateriaal, Neuk (kip -> ei? ) dus hier zou het praktisch gezien ook niet zo uitkomen in de praktijk. Maar dáár ga ik me lekker aso niets van aantrekkenquote:Op donderdag 30 maart 2006 09:25 schreef Neuk het volgende:
Ik voel van alles tegelijk. Blijdschap maar ook verdriet omdat het ons niet zo uitkomt (ik heb geen vast werk meer en dat voelt zo onzeker).
Oh, dat kan nog leuk worden dan, haha. Ik bleek eerst 2 weken verder te lopen dan ik dacht en toen nóg eentje bij mijn eerste.quote:Ik weet niet wanneer omdat ik 5 wk terug wel ongesteld ben geweest maar het was korter dan normaal. Ik was toen aan de pil. Anyways... Ik heb geen idee![]()
Check (vorige keren, hoor). Uitplassen is moeilijk. Ik voelde sowieso continu mijn eierstokken (?) tijdens het urineren.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:18 schreef PM-girl het volgende:
Dat gaat vlug zo hier!! Neuk en Stiekemurd, proficiat!!
Hebben de anderen soms ook zo'n moeite om te plassen, ook al moet je erg nodig, dat je moeite moet doen het eruit te krijgen? Het zal de baarmoeder wel zijn die op de blaas drukt.
Ja heb ik ook wel eens. Dan ga ik gewoon half staand plassen en dan wil het welquote:Op donderdag 30 maart 2006 11:18 schreef PM-girl het volgende:
Dat gaat vlug zo hier!! Neuk en Stiekemurd, proficiat!!
Hebben de anderen soms ook zo'n moeite om te plassen, ook al moet je erg nodig, dat je moeite moet doen het eruit te krijgen? Het zal de baarmoeder wel zijn die op de blaas drukt.
Ja he, dat had ik ook!quote:
Wel, dat vroeg die dokter ook. Maar dat kan echt niet.quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:28 schreef Brighteyes het volgende:
Bass-Miss!![]()
Maar een grote dus?Het is niet zo dat je al verder kan zijn?
Ja, dat vind ik nu ook. Ik wil een zwangerschapsrok gaan kopen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:33 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, afwachten dus tegen de 40 weken dan maar he.
Maarreh... als het nou zo'n groot kindje is, dan mag die buik ook wel gaan groeien he!
Ja, het was wel leuk. Hij zat op zijn knietjes, aan het tuinieren...quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:43 schreef Tamea het volgende:
Ik dacht dat het tot een week of 13/14 allemaal wel even hard groeideDat belooft wat Bass-Miss. Maar wel lekker dat je het gezien hebt
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 30 maart 2006 10:18 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik sta te trillen op mijn benen, net de test gedaan... Bij de Etos stond ik net met een ovulatietesten ik spaarde ineens geen airmiles meer... de verkoopster moest wel lachen
![]()
Het bewijs!
[afbeelding]
waarop reageer je hier nou renz?quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:09 schreef renzell het volgende:
Incluis olifantendracht ja! Bij de vorige kreeg ik al gratis en voor niets 25 kilo extra, dus bij mijn Ollie gaan we voor de 50!!!Ik heb trouwens regelmatig gedroomd dat ik van een snoezig achttal kittens beviel!
![]()
Zolang je maar een toiletborstel hebtquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:09 schreef Tamea het volgende:
Ik heb gewoon geen idee wat ik kan verwachten aan vragen, naast het bespreken van het zorgplan.
Goed punt, waar ik al niet eens meer bij stil gestaan had.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:26 schreef bixister het volgende:
tamea, probeer vooral na te denken over wat je zelf wil weten van het kraamzorgbureau, zij zijn er voor jou, niet andersom!
quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:38 schreef m@x het volgende:
Stiekemurd, wat doe jeStraks ben ik de enige van de babyboom die niet zwanger is....
Dát lijkt me zo jammer.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:21 schreef PM-girl het volgende:
De ene keer vind ik mijn buik ook weer leuk, andere keren vind ik het helemaal niets.
Normaal gezien wel.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:13 schreef Moonah het volgende:
Zo dadelijk ga ik voor de tweede keer naar de gyn. 12 weken ben ik nu. Ik hoop dat ik weer een echo krijg en dat ik eindelijk het hartje kan horen. Ik wil gewoon weer even 'bewijs' van mijn kindje in mijn buik. Want zoals ik al eerder zei, het is dat ik het wéét dat hij/ zij erin zit....
Oh, da's een aanrader snoopy! Bij mijn oudste was het echt 6 weken de hel voordat hij "pakte". Achteraf heeft hij ook een afwijkende waarneming qua tastzin (ivm autisme), maar het was echt héél goed voor mijn zelfvertrouwen bij de tweede dat ik het allemaal zelf wel wist door die cursus en dat ik wist wie ik kon bellen als ik toch vragen had. Bij de eerste liet ik me gewoon te makkelijk piepelen door de zusters ("om de 3 uur anders verwen je hem"). Bij de tweede was het echt aanleggen en lift-off: klok klok klok en spekpootjes binnen een paar wekenquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:15 schreef snoopy het volgende:
Vorige keer werd ik alleen gebeld door het kraambureau. Verder niks.
Ik ben blijKreeg vandaag te horen dat de kraamhulp die ik belde dat ze kan komen eind september. Ik kreeg haar nummer van de VK. Ze is tevens lactatiedeskundige en omdat de borstvoeding met Morris niet goed liep, maar ik het echt weer wil proberen, ben ik erg blij met iemand die er verstand van heeft
Ook ga ik nu een borstvoedingscursus doen. Dus wie weet gaat het dit keer beter.
Dank je Bix, voor je lieve en positieve woordenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 08:52 schreef bixister het volgende:
stiekemerd, begrijpelijk hoor, je gepieker. maar het gaat vast goedkomen! Benthe is straks ook alweer een stuk groter, volgens mij heb je een heel gunstig leeftijdsverschil tussen Benthe en Nr 2. ongeveer zoals melonovy had met Chiara & Yoram, moet je maar eens teruglezen hoe goed dat tot nu toe gegaan is. vooral die eerste tijd is wel druk, dat staat vast. maar die gaat ook weer voorbij. enne... zie het als een gelegenheid om je planmatige aard wat te leren loslaten.wat je werk betreft: daarvoor heb je nu toch ook regelingen getroffen neem ik aan? dat hoeft niet per se zo'n grote verandering te zijn. je moet er straks alleen 2 wegbrengen ipv 1.
(of hebben jullie een andere vorm van opvang voor Benthe). en nog iets positiefs: voor Benthe is het zooo goed en leuk om er een broertje of zusje bij te krijgen. kon ik me nooit zo goed voorstellen dat ze zo jong al wat aan elkaar zouden hebben, maar het is echt al heel snel ook voor haar erg leuk.
![]()
PM girl ik kan me je dubbele gevoel erg goed voorstellen, heel veel sterkte!
moonah, spannend, zet 'm op!
Dat heb je ook een beetje zelf in de hand, he.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:13 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Dank je Bix, voor je lieve en positieve woorden
En het is ook allemaal wel goed geregeld, alleen moet ik er weer ff aan wennen.
Ben ook bang dat ik van deze zwangerschap minder zal genieten dan bij Benthe....
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:35 schreef Stiekemurd het volgende:
WoeiIk ben blij. Gaat goed komen, gaat goed komen.
Adem in, Adem uit
Ik heb dat in het verleden veel gehad (los van zwangerschap). Bij mij hielp het ook om met mijn handen mijn voet richting mijn knie te duwen. Hoef je niet helemaal je bed uit.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:20 schreef Martineke het volgende:
en Tamea kuitkramp is niet fijnik had het vanmorgen om half 7 ook
moest gewoon gaan staan om er vanaf te komen
He fijn dat het allemaal goed was! Dan ben je even helemaal in baby-stemming he?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:53 schreef Moonah het volgende:![]()
![]()
Cuuuute!
Het zag er allemaal goed uit bij mijn kindje.
Hersentjes, armpjes, beentjes, kloppend hartje met zichtbaar klepje, maag...
* sigh![]()
[..]
Ik heb dat in het verleden veel gehad (los van zwangerschap). Bij mij hielp het ook om met mijn handen mijn voet richting mijn knie te duwen. Hoef je niet helemaal je bed uit.
Wél altjd enorme spierpijn de dag erna...
Ja, inderdaad!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
He fijn dat het allemaal goed was! Dan ben je even helemaal in baby-stemming he?
Ik kon eerst geeneens gaan staan of uit m'n bed omdat m'n voet ook mee ging doenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:20 schreef Martineke het volgende:
en Tamea kuitkramp is niet fijnik had het vanmorgen om half 7 ook
moest gewoon gaan staan om er vanaf te komen
Ik ben -met of zonder hormonen, pas 5 weken- ook net een stuiterbal. Gisteren stuiterend van de energie naar mijn bandje gegaan, kon wel janken toen ik er weg ging. Reden? Neuh.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, inderdaad!
En die boost had ik wel even nodig.
Afgelopen woensdag had ik (onder invloed van hormonen...) zó'n enorme k*tdag.
Onduidelijkheid op mijn werk over ouderschapsverlof, onduidelijkheid of mijn lief en ik gaan samenwonen nu we een kindje krijgen. Het werd me echt allemaal te veel.
Heb alleen maar in bed gelegen.
En nu barst ik van de positieve energie! Heerlijk!
moet dat met gestrekt been?? ik probeerde dat vannacht, maar lukt niet echt met bijna 30 weken buikquote:Op vrijdag 31 maart 2006 09:53 schreef Moonah het volgende:
Ik heb dat in het verleden veel gehad (los van zwangerschap). Bij mij hielp het ook om met mijn handen mijn voet richting mijn knie te duwen. Hoef je niet helemaal je bed uit.
Wél altjd enorme spierpijn de dag erna...
Ik ken het, ik weet uit ervaring ook dat dit heel vaak gebeurt en dat de meeste huisartsen/verloskundigen zonder problemen even een verwijsbrief uit de mouw schudden.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:10 schreef PM-girl het volgende:
Pffff, mag ik hier even klagen, al hoort het hier niet thuis?Net gebeld met VGZ over de vergoeding van het onderzoek, waar ik inmiddels al wel vanuit ging door de uitleg van vk en anderen.
Zeggen ze dat ik vooraf (voor woensdag dus) een machtiging moet insturen omdat er anders geen indicatie is voor de punctie omdat ik nog geen 36 ben!! Ik geef aan dat ik dit onderzoek alleen maar doe door de uitslag van de nekplooimeting. Ja zegt ze, maar anders wordt het niet vergoed.
Met een lullig: succes mevrouw erachteraan.
Meteen de vk gebeld, en de secreatresse die heel vriendelijk en begripvol alles overnam en zorgt dat het geregeld wordt. Die mensen verdienen echt een pluim!!
Het gaat me helemaal niet om het geld of wie dat betaalt, maar dit was echt even de druppel en ik weet niet of de traantjes vandaag nog weg gaan....en of ik nog ga werken....
Dat er van zoiets emotioneels op deze manier iets zakelijks wordt gemaakt.
Haha! Graag gedaan, goed dat het bij jou ook zo lekker ruikt nu! Ik ga elke keer dat ik op de overloop sta even snuffelen, net als onze poesquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:38 schreef kwipsel het volgende:
Icicle bedankt voor de tip op je website van de zwitsal geurbuiltjes!Babykamer ruikt alvast maar naar baby
![]()
PM, kreeg van de week een tip bij de zwangerschapsgym; als je op de wc zit wiebel van links naar rechts en van voor naar achter. (en nu allemaal op de maat!!quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:18 schreef PM-girl het volgende:
Kun je wandelen of is dat al teveel? Want dat dee ik dus expres erg veel, lekker ontspannen en je beweegt. Als je dat niet kunt heb ik niks gezegd hoor, ik probeer ook maar ietsquote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:54 schreef cattie het volgende:
Wij zijn net terug van de gynaecologe. Niets bijzonders, alles goed. Beepje was bij de echo dinsdag 1195 gram, dat schijnt bovengemiddeld te zijn voor een zwangerschapsduur van 27 weken en 1 dag. Misschien een beetje raar, maar ik ben trots dat beepje het zo goed doet.![]()
En verder moet ik het rustig aan blijven doen, maar wel wat bewegen ivm mijn conditie. Die rent namelijk achteruit en was al bedroevend laag (terwijl ik er echt alles aan heb gedaan om mijn conditie goed te laten zijn). En voor de bevalling zou het fijn zijn als ik nog een beetje conditie over heb. Maar ja, als ik beweeg krijg ik harde buiken, dat is niet goed en moet ik vermijden van de gyn, maar als ik niet beweeg of maar weinig gaat mijn conditie achteruit. Ik heb geen idee hoe ik dat moet gaan doen en de gyn volgens mij ook niet. Ik zie wel. Veel heen en weer naar de koekjestrommel lopen ofzo.![]()
Naamtip: Shaquillequote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:07 schreef MeNicole het volgende:
Phhff zo als ik kleintje in het begin alleen aan de rechterkant voelde zo stuiterd ie nu letterlijk mijn hele buik door. Krijg op de raarste plekken een uitstulping af en toe. Zelfs op plekken waar het eigenlijk nog niet zou kunnen omdat ik 22 weken ben. Denk toch dat we hier te maken hebben met een basketballer ipv een voetballer![]()
Wij hebben in onze kennissenkring een meisje met die naam.quote:
Uh meestal wel, komt van Shaquille O'Neal, een enorme zwarte basketballer. Zag ik echt een keer op een geboortekaartje staan, die naam. En dan bij een familie met een achternaam als "Jansen"quote:
Ik hoop toch niet dat er een zwart basketballertje uitkomt, want dan pak ik heel snel mijn koffersquote:
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:18 schreef Ke2v2in het volgende:
[..]
Ik hoop toch niet dat er een zwart basketballertje uitkomt, want dan pak ik heel snel mijn koffers![]()
![]()
Onze oudste was ook niet de kale blanke baby die ik verwacht had, zeker toen ie na twee dagen ook nog eens hartstikke geel werdquote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
mijn jongste leek precies op een chinees toen hij net geboren was
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:11 schreef dutchie het volgende:
Waar háált ie het lef vandaan, nóg een pak melk openen!![]()
Foei Xanthe, jij hebt er ook last van.
Doet me denken aan die McDonalds reclame: "Nee het wordt weer een leuk weekend!"
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:11 schreef dutchie het volgende:
Waar háált ie het lef vandaan, nóg een pak melk openen!![]()
Foei Xanthe, jij hebt er ook last van.
Doet me denken aan die McDonalds reclame: "Nee het wordt weer een leuk weekend!"
Hij doet wel dingen , maar vandaag was gewoon een k*t dag. Hij kookt meestal , zeker sinds ik zwanger ben en slecht tegen geurtjes kon (word nu weer beter) en zo misselijk en moe was.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:33 schreef nanalune het volgende:
sjee Xanthe dat klinkt echt alsof je er alleen voor staat in het huishouden. Doet je man/vriend/partner niet iets uitzichzelf?. ( Die van mij zelden , maar hij gaat in ieder geval niet meer een discussie aan als ik iets vraag, en vaak is het binnen 12 uur gedaan.. )Hij moet je wel ontzien hoor![]()
Dan laat blijdschap overheersen (er zijn vast wel mensen met stapels spullen die willen helpen).quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:25 schreef Neuk het volgende:
Ik voel van alles tegelijk. Blijdschap maar ook verdriet omdat het ons niet zo uitkomt (ik heb geen vast werk meer en dat voelt zo onzeker).
Ik weet niet wanneer omdat ik 5 wk terug wel ongesteld ben geweest maar het was korter dan normaal. Ik was toen aan de pil. Anyways... Ik heb geen idee![]()
Yep dit is onze eerste kind! ik bedoel dit wordt over een maandje of 8/9 onze eerstekindquote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:42 schreef nanalune het volgende:
![]()
Whoei! Gefeliciteerd B4CO! is dit je eerste zwangerschap/kindje?
![]()
![]()
wat is dit nou voor onzin???quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:42 schreef Sugar het volgende:
Ja, klopt.![]()
Maar een buikfoto doe ik maar niet, denk ik. Had het me voorgenomen,maar euh... nee.![]()
Tnx!quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:39 schreef Tamea het volgende:Feli B4CO
Wanneer is je vriendin uitgerekend? Ergens in december gok ik?
ze ziet er prachtig uit, maar het is regelmatig moeilijk om daar zelf van overtuigd te zijnquote:Op zaterdag 1 april 2006 12:59 schreef dutchie het volgende:
Anders doe je het toch gewoon voor jezelf Sugar? Je hoeft toch niet alles hier te laten zien? Dan heb je in ieder geval voor jezelf een vergelijk.
Maar dan nog, is het zo erg?
quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:44 schreef Ladybos het volgende:
Sjoegje als je maar half zo mooi bent als tijdens je zwangerschap van Marietje (Apie) dan ben je al mooier dan de meeste andere zwangeren dus komop met die buikfoto
![]()
quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:44 schreef Ladybos het volgende:
Sjoegje als je maar half zo mooi bent als tijdens je zwangerschap van Marietje (Apie) dan ben je al mooier dan de meeste andere zwangeren dus komop met die buikfoto
![]()
dus wij andere zwangeren zijn niet mooiquote:Op zaterdag 1 april 2006 22:44 schreef Ladybos het volgende:
![]()
Allemaal normaal!quote:Op zondag 2 april 2006 08:21 schreef Neuk het volgende:
Ik heb de hele dag het gevoel van een heel zware ongesteldheid, al wekenlang (incl. onderrugpijn!). Om de 2 uur heb ik verschrikkelijke honger en dan kan ik wat eten en daarna komt het de hele tijd omhoog. Overgeven hoef ik gelukkig niet maar het lijkt wel of ik mijn eigen buik in de weg zit, of dat iemand anders de baas is over mijn lijf.
Omg, en ik kan echt al in het dikke buikentopic ookSinds ik het zelf echt weet lijkt het wel of het driedubbel zo hard gaat en echt veel eet ik niet eens. Ik lust heel veel opeens niet meer (of het staat me gigantisch tegen en ik denk dat ik er van moet overgeven).
Dat is uiteraard het beste advies.quote:Op zondag 2 april 2006 20:54 schreef dutchie het volgende:
MeNicole bel voor je gemoedsrust gewoon de vk.
Stoomquote:Op zondag 2 april 2006 19:36 schreef MeNicole het volgende:
Als je 14 weken zwanger bent en je krijgt een klap stoom. Uit het stopcontact gewoon is dat schadelijk voor de kleine?
Dat is maar tegen het einde geloof ik.quote:Op maandag 3 april 2006 07:48 schreef sweaty het volgende:
Zijn er hier ook vrouwen die met 9,5 week nog niets aan hun borsten hebben gemerkt. Ik heb ongeveer 2 weken geleden 2 dagen lang een zeuderig gevoel aan de zijkant gehad, maar sindsdien niet meer, en ze zijn ook nog niet eens gegroeid :-(, komt dit nog wel???? ik wil ook eens een volle cup :-). Ik kan niet echt iets vinden over vrouwen waarbij tijdens de zwangerschap de borsten niet meegegroeid waren.
Héél veel sterkte en ik duim voor je dat de uitslag goed isquote:Op zondag 2 april 2006 10:50 schreef PM-girl het volgende:
Eminem Rulezz, gefeliciteerd!
Neuk, herkenbaar!Ik ben tot 1,5 week terug ook regelmatig misselijk geweest met als afsluiter overgeven, maar dat bleek (gelukkig) door buikgriep te komen en niet door de zwangerschap.
De buikpijn is ook weg en wel nog last van mijn rug/bil, vooral als ik in bed lig.
Mijn buik is nu echt aan t groeien, maar ik ben er momenteel niet zo trots op,dus weet niet of er een buikfoto van maak.
Het aftellen tot woensdag is begonnen
Eerste keer had ik vrij snel wat meer volume (alsmede een duidelijk zichtbaar netwerk aan aderen die de lolo's van bouwstofjes voorzagenquote:Op maandag 3 april 2006 07:48 schreef sweaty het volgende:
Zijn er hier ook vrouwen die met 9,5 week nog niets aan hun borsten hebben gemerkt. Ik heb ongeveer 2 weken geleden 2 dagen lang een zeuderig gevoel aan de zijkant gehad, maar sindsdien niet meer, en ze zijn ook nog niet eens gegroeid :-(, komt dit nog wel???? ik wil ook eens een volle cup :-). Ik kan niet echt iets vinden over vrouwen waarbij tijdens de zwangerschap de borsten niet meegegroeid waren.
Ik was heel onverwacht zwanger, dwars door de pil heen.quote:Op zondag 2 april 2006 07:58 schreef Neuk het volgende:
Ik begin me inmiddels af te vragen hoe andere mensen die onverwacht zwanger worden dit meedelen aan hun ouders en mensen die nabij staan... Iemand tips?
Kijk je wel even uit dat die witte vlekjes niet verder gaan broeien tot een spruwinfectie?quote:Op maandag 3 april 2006 09:33 schreef nanalune het volgende:
hihi, ik heb twee witte vlekkies in mijn bh, nu is officieel het laatse spatje aantrekkelijkheid eraf en ben ik een 'beginnende'melkfabriek...
![]()
Maarre geen gevoeligheid verder , kan erin knijpen en dermee gooienik merk er niets van..supertieties dus!
Ja da's mijn babietje nu. Maar echt rood is Peggy Sue nietquote:Op maandag 3 april 2006 09:34 schreef owlet het volgende:
[..]
P.S. Ben jij dezelfde als van het superlieve rode teckeltje?
Tis niet voor mij zelf. Gelukkig niet. Mijn nicht die heeft die klap gehad. Had ook al gezegd dat ze de vlos moest bellen. Dat wilde ze dus vanmorgen ff doen.quote:Op zondag 2 april 2006 20:54 schreef dutchie het volgende:
MeNicole bel voor je gemoedsrust gewoon de vk. Ik kan er persoonlijk geen zinnig woord over zeggen. Ben je geschrokken?
Hahaha, ik ook ik ook! ik heb gisteren de RAMEN GELAPT (lees je dit, schat?) en de tv gepoetst. Zomaar ineens. Ik dacht "dit kán niet". Vorige week waren ze net zo stoffig, en toen kon het me de bout hachelen, maar nu stapte ik mijn woonkamer binnen, bezag de ramen en ging met de jas nog aan linea recta een emmer vullen om lekker te lappenquote:Op maandag 3 april 2006 11:18 schreef Neuk het volgende:
Ik begrijp opeens wat nestelingsdrang is, geloof ik. Ook ik wil mijn huis op orde hebben en schoon en mooi.
Volgens mij hebben we het daar idd tijdens onze vorige zwangerschapsronde al over gehad: Perineumolie ofzoiets. Ik heb het toen trouwens niet geprobeerd. Maar ja, wie weet helpt het wel.quote:Op maandag 3 april 2006 12:36 schreef dutchie het volgende:
Kennen jullie deze tip trouwens al om de kans op uitscheuren/knippen te verminderen? (dus het is geen wondermiddel, maar het kan helpen)
Vanaf de 7e maand de huid tussen de anus en vagina insmeren met amandelolie. Schijnt zelfs dat Weleda daar een speciale olie voor heeft, maar die naam ben ik even kwijt. Ik ga die amandelolie wel proberen, baat het niet schaadt het niet.
(ik was toch al bezig met vieze praatjes in het Speeltuinbankje, dus ik dacht ach deze kan er nog wel bij)
Die tip kreeg ik destijds ook van de pufjuf. Volgens mij heet dat spul van Weleda Perineumolie. Ik heb het nooit gebruikt en kreeg van de dames hier te horen dat een warm washandje op het moment supreme ook wonderen kan doen. Uiteindelijk heb ik het geen van beiden nodig gehad, maar wat je zegt: baat het niet, schaadt het niet. Oef wat ben ik eigenlijk blij dat ik me over dat soort dingen geen zorgen meer hoef te maken. Wat heb ik daar over gezweet tijdens mijn zwangerschap en allemaal voor niks want meer dan een klein schaafwondje had ik nietquote:Op maandag 3 april 2006 12:36 schreef dutchie het volgende:
Kennen jullie deze tip trouwens al om de kans op uitscheuren/knippen te verminderen? (dus het is geen wondermiddel, maar het kan helpen)
Vanaf de 7e maand de huid tussen de anus en vagina insmeren met amandelolie. Schijnt zelfs dat Weleda daar een speciale olie voor heeft, maar die naam ben ik even kwijt. Ik ga die amandelolie wel proberen, baat het niet schaadt het niet.
(ik was toch al bezig met vieze praatjes in het Speeltuinbankje, dus ik dacht ach deze kan er nog wel bij)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |