abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:20:17 #126
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36507594
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:09 schreef Tamea het volgende:
Ik heb gewoon geen idee wat ik kan verwachten aan vragen, naast het bespreken van het zorgplan.
Zolang je maar een toiletborstel hebt

Top Snoop
  donderdag 30 maart 2006 @ 22:21:08 #127
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_36507626
Wat gaat het topic vlug nu, of lijkt dat maar?

Hier gaat het op en af, erg bang, verdrietig en boos. Werken is een goede bliksemafleider, al heb ik veel reacties nog op mijn zwangerschap. Maar weinig mensen weten het, heel bewust, omdat ik niet alleen maar medelijdende reacties wil om me heen.
Ik moet zeggen dat ik weinig goed hoop over heb na maandag, dus ik ga van het ergste uit.
Ben ook best wel bang voor de punctie zelf. Gisteren wel gesproken over hoe het is,met mijn baas, zij is net zelf bevallen en ik weet dus niet of ik mee ga op het kraambezoek. Ik was verbazend eerlijk en kon toch het verhaal goed doen.
Maar elke dag schieten er ergens wel traantjes door.
De ene keer vind ik mijn buik ook weer leuk, andere keren vind ik het helemaal niets.

Tot zover mijn update

Moonah, thanks for asking
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_36507820
goed geregeld snoopy. kan heel goed dat 't dit keer beter gaat met de BV, (zie moi ), zou fijn zijn!

tamea, probeer vooral na te denken over wat je zelf wil weten van het kraamzorgbureau, zij zijn er voor jou, niet andersom!

oh beaker, wat is evi mooi! gefeliciteerd.

ik ga zondag op kraamvisite bij een vriendin: zij is een paar weken geleden bevallen van een heel grote baby, 'macrosoom' noemen ze dat geloof ik? behoort in ieder geval tot de 5% grootste babies van nederland. hij woog bijna 9 pond (dat klinkt nog niet eens zo vreselijk zwaar) maar is vooral erg lang, maat 56 is 'm al te klein! de bevalling is prima gegaan en ook sindsdien gaat alles goed. ben heel benieuwd. (heb m'n tas met zorgvuldig geselecteerde babykleertjes dus alweer door kunnen spitten op te kleine maatjes )
pi_36508236
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:26 schreef bixister het volgende:

tamea, probeer vooral na te denken over wat je zelf wil weten van het kraamzorgbureau, zij zijn er voor jou, niet andersom!
Goed punt, waar ik al niet eens meer bij stil gestaan had.
(geloof dat ik zo langzamerhand toch wel toe ben aan verlof, al was het maar geestelijk, het wordt wat druk in m'n hoofd met alle dingetjes die nog moeten)

Pfff 9 pond en meteen al geen 56 meer passen, dat is wel groot. Heeft je vriendin er geen nare gevolgen aan over gehouden bixister?
pi_36508942
Stiekemurd wat leuk !!! Van harte hoor !!

En Neuk (geweldige naam !!) ook van harte natuurlijk !
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:38:08 #131
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36510697
Stiekemurd, wat doe je Straks ben ik de enige van de babyboom die niet zwanger is.... gefeliciteerd meid

Neuk, jij ook gefeliciteerd
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:41:16 #132
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36510779
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:38 schreef m@x het volgende:
Stiekemurd, wat doe je Straks ben ik de enige van de babyboom die niet zwanger is....
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:43:21 #133
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36510854
* m@x gaat gezellig naast Rottdog zitten om samen zwangerschapskwaaltjes en redenen om niet aan een tweede te beginnen te bespreken
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_36511863
Stiekemurd en Neuk, allebei gefeliciteerd!

* poemojn aait m@x Wij hebben voorlopig tenminste geen slapeloze nachten omdat kind 1 en 2 om de beurt elkaar en ons wakker houden
pi_36514673
Pfff en daar heb ik nou echt de halve nacht wakker om gelegen!!! Hoe ga ik dat in godsnaam doen?? Ik ben zo giga planmatig en dit gaat natuurlijk never nooit met 2 kids...... En hoe met het met het werk?
pi_36514996
Mogge. Vannacht voor het eerst de geneugten van kuitkramp mogen ervaren. Het was geen aangename kennismaking.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 08:13:37 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36515038
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:21 schreef PM-girl het volgende:
De ene keer vind ik mijn buik ook weer leuk, andere keren vind ik het helemaal niets.
Dát lijkt me zo jammer.
Sterkte hoor.

Oh en hooooi anne_Chris!
Leuk dat je hier even komt kijken.

Zo dadelijk ga ik voor de tweede keer naar de gyn. 12 weken ben ik nu. Ik hoop dat ik weer een echo krijg en dat ik eindelijk het hartje kan horen. Ik wil gewoon weer even 'bewijs' van mijn kindje in mijn buik. Want zoals ik al eerder zei, het is dat ik het wéét dat hij/ zij erin zit....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_36515068
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 08:13 schreef Moonah het volgende:

Zo dadelijk ga ik voor de tweede keer naar de gyn. 12 weken ben ik nu. Ik hoop dat ik weer een echo krijg en dat ik eindelijk het hartje kan horen. Ik wil gewoon weer even 'bewijs' van mijn kindje in mijn buik. Want zoals ik al eerder zei, het is dat ik het wéét dat hij/ zij erin zit....
Normaal gezien wel. Ik ben gisteren geweest op 12 weken 4 dagen. Het is nu dat ze de nekplooimeting zouden moeten doen.
pi_36515419
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:15 schreef snoopy het volgende:
Vorige keer werd ik alleen gebeld door het kraambureau. Verder niks.

Ik ben blij Kreeg vandaag te horen dat de kraamhulp die ik belde dat ze kan komen eind september. Ik kreeg haar nummer van de VK. Ze is tevens lactatiedeskundige en omdat de borstvoeding met Morris niet goed liep, maar ik het echt weer wil proberen, ben ik erg blij met iemand die er verstand van heeft
Ook ga ik nu een borstvoedingscursus doen. Dus wie weet gaat het dit keer beter.
Oh, da's een aanrader snoopy! Bij mijn oudste was het echt 6 weken de hel voordat hij "pakte". Achteraf heeft hij ook een afwijkende waarneming qua tastzin (ivm autisme), maar het was echt héél goed voor mijn zelfvertrouwen bij de tweede dat ik het allemaal zelf wel wist door die cursus en dat ik wist wie ik kon bellen als ik toch vragen had. Bij de eerste liet ik me gewoon te makkelijk piepelen door de zusters ("om de 3 uur anders verwen je hem"). Bij de tweede was het echt aanleggen en lift-off: klok klok klok en spekpootjes binnen een paar weken
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_36515429
stiekemerd, begrijpelijk hoor, je gepieker. maar het gaat vast goedkomen! Benthe is straks ook alweer een stuk groter, volgens mij heb je een heel gunstig leeftijdsverschil tussen Benthe en Nr 2. ongeveer zoals melonovy had met Chiara & Yoram, moet je maar eens teruglezen hoe goed dat tot nu toe gegaan is. vooral die eerste tijd is wel druk, dat staat vast. maar die gaat ook weer voorbij. enne... zie het als een gelegenheid om je planmatige aard wat te leren loslaten. wat je werk betreft: daarvoor heb je nu toch ook regelingen getroffen neem ik aan? dat hoeft niet per se zo'n grote verandering te zijn. je moet er straks alleen 2 wegbrengen ipv 1. (of hebben jullie een andere vorm van opvang voor Benthe). en nog iets positiefs: voor Benthe is het zooo goed en leuk om er een broertje of zusje bij te krijgen. kon ik me nooit zo goed voorstellen dat ze zo jong al wat aan elkaar zouden hebben, maar het is echt al heel snel ook voor haar erg leuk.

PM girl ik kan me je dubbele gevoel erg goed voorstellen, heel veel sterkte!

moonah, spannend, zet 'm op!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 08:53:04 #141
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36515441
Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_36515717
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 08:52 schreef bixister het volgende:
stiekemerd, begrijpelijk hoor, je gepieker. maar het gaat vast goedkomen! Benthe is straks ook alweer een stuk groter, volgens mij heb je een heel gunstig leeftijdsverschil tussen Benthe en Nr 2. ongeveer zoals melonovy had met Chiara & Yoram, moet je maar eens teruglezen hoe goed dat tot nu toe gegaan is. vooral die eerste tijd is wel druk, dat staat vast. maar die gaat ook weer voorbij. enne... zie het als een gelegenheid om je planmatige aard wat te leren loslaten. wat je werk betreft: daarvoor heb je nu toch ook regelingen getroffen neem ik aan? dat hoeft niet per se zo'n grote verandering te zijn. je moet er straks alleen 2 wegbrengen ipv 1. (of hebben jullie een andere vorm van opvang voor Benthe). en nog iets positiefs: voor Benthe is het zooo goed en leuk om er een broertje of zusje bij te krijgen. kon ik me nooit zo goed voorstellen dat ze zo jong al wat aan elkaar zouden hebben, maar het is echt al heel snel ook voor haar erg leuk.

PM girl ik kan me je dubbele gevoel erg goed voorstellen, heel veel sterkte!

moonah, spannend, zet 'm op!
Dank je Bix, voor je lieve en positieve woorden
En het is ook allemaal wel goed geregeld, alleen moet ik er weer ff aan wennen.
Ben ook bang dat ik van deze zwangerschap minder zal genieten dan bij Benthe....
pi_36515788
zou best kunnen, dat was bij mij ook wel een beetje het geval, althans het is gewoon echt anders als er al zo'n uk ronddrentelt. tip: ga wel op yoga of gym oid, ook al denk je dat je er niet veel nieuws meer bijleert, maar het is even tijd voor jou & je buik/baby. en evt ook (weer?) een zwangerschapsdagboek oid bijhouden? ik zat toen meer in over de gedachte dat ik van het kind zelf (na de geboorte) minder zou kunnen genieten maar dat is me 100% meegevallen!
gelukkig heb je nog wat tijd om aan 't idee te wennen.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:20:52 #144
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36515821
Stiekemurd je bent zwanger gefeliciteerd je wou ook zo graag en nu ben je t gewoon

en over dat genieten zal wel meevallen denk ik, ik geniet net zoveel van deze zwangerschap als bij Maxim, maar ik sta er minder bij stil. bij maxim dacht ik er elke minuut aan zo ong, dat gaat nu niet zo meer met zon kleine dreumes erbij en de tijd gaat harder
althans dit is mijn ervaring dan, weet niet hoe dat met anderen zit

en Tamea kuitkramp is niet fijn ik had het vanmorgen om half 7 ook moest gewoon gaan staan om er vanaf te komen
pi_36516046
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:13 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Dank je Bix, voor je lieve en positieve woorden
En het is ook allemaal wel goed geregeld, alleen moet ik er weer ff aan wennen.
Ben ook bang dat ik van deze zwangerschap minder zal genieten dan bij Benthe....
Dat heb je ook een beetje zelf in de hand, he.
Probeer je maar een beetje voor te stellen dat zo'n tweede zich snel gaat schikken in het patroon. Soms moet ie/ze even wachten e.d. En Benthe is natuurlijk ook al een Grote Meid, dat scheelt ook echt denk ik. Het wordt even schipperen, maar je vindt je koers echt wel weer
En het wordt gewoon hartstikke leuk!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_36516078
Woei Ik ben blij. Gaat goed komen, gaat goed komen.
Adem in, Adem uit
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:37:40 #147
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_36516119
Stiekemurd, Benthe is straks al 2 hele jaren als die baby komt! Dat komt allemaal goed, hoor.
En over de zwangerschap: sinds ik wolfje voel, is het genieten van de zwangerschap ook weer meer aanwezig. Tot 16 weken vond ik het niet zo allemaal, maar nu wordt alles elke dag leuker.

Bix, hoe oud was Piet dan toen Anna geboren werd? Sorry, ben lui.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:48:51 #148
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_36516331
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:35 schreef Stiekemurd het volgende:
Woei Ik ben blij. Gaat goed komen, gaat goed komen.
Adem in, Adem uit
Joehoe! Spannend hé?! Ik geloof dat het de meeste diepgaande ervaringen in een leven zijn .. zwangerschap en geboorte.. Ik knijp 'm ook regelmatig, maar het geeft ook wel een kick.. 'feeling alive'.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:53:09 #149
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36516409
Cuuuute!
Het zag er allemaal goed uit bij mijn kindje.
Hersentjes, armpjes, beentjes, kloppend hartje met zichtbaar klepje, maag...
* sigh
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:20 schreef Martineke het volgende:
en Tamea kuitkramp is niet fijn ik had het vanmorgen om half 7 ook moest gewoon gaan staan om er vanaf te komen
Ik heb dat in het verleden veel gehad (los van zwangerschap). Bij mij hielp het ook om met mijn handen mijn voet richting mijn knie te duwen. Hoef je niet helemaal je bed uit.
Wél altjd enorme spierpijn de dag erna...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:54:04 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36516428
Je bent al weer terug! Ik wilde net nog gaan vragen hoe laat je moest!
Wat fijn dat het allemaal in orde was!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')