quote:Dat eerste is herkenbaar... Begin van het schooljaar, ik zat zeg maar helemaal rechts voorin de klas, en helemaal links moesten we naar de TV kijken, dus ik draai m'n hoofd: scheur!
Ik voelde het erin schieten, maar pas in de loop van de dag begon het echt zoveel pijn te doen dat ik op een gegeven moment tijdens Nederlands het uitscheeuwde van de pijn als ik m'n nek ook maar even bewoog...
Toen heb ik me maar ziek gemeld en thuis op bed gaan liggen (die fietstocht was echt de pijnlijkste uit m'n leven, bij elke drempel "AAAAAAAAAH"! )
En laatst bij voetbal, ik maakte een kopduel, maar in de lucht kreeg ik een lichte tik in m'n kuit...Ik kom neer en ik krijg me toch een partij kramp! Ik lag gewoon te spartelen op het veld... Kon toen een uur niet meer lopen, maar opeens was de pijn ook weer weg..
Voorderest valt het wel mee, ik denk dat andere mensen meer geleden hebben dan ik, maar hier moest ik wel ff aan denken.
voedsbeentjequote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:58 schreef HenkieVdV het volgende:
Toen ik mijn buitenste middenvoedsbeentje had gebroken en ik van de leraar door moest gymen.
En leuk dat mijn klasgenoten het vonden om express op mijn voet te gaan stampen.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
voedsbeentje.
Die leraar nog wel flink op z'n sodemieter gegeven?.
Mijn baarmoeder is er ook uitgehaald, idd de eerste paar dagen na de operatie zijn behoorlijk pijnlijk!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:05 schreef Esmeralfa het volgende:
De geboorte van mijn zoon hechtingen zonder verdoving, gekkewerk was dat.
Mijn doos was echt net een fluitketel daarna.
En toen mijn baarmoeder er is uitgehaald, na dat ik uit de narcose was had ik behoorlijk pijn.
ik een keer gebroken pols, deed wel pijn. wat nog pijner was dat de doktor mijn pols even ging rechtzetten, AUUUWWWWW, bijna dat stokkie doormidden gebeten, zonder verdoving, men wat een pjn gaat er door je heen jesusquote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:58 schreef descendent1 het volgende:
Twee keer een gebroken pols gehad; met name bij de laatste was de pijn best serieus; aangezien ik bijna flauw viel....
En ik ben ooit eens een keer in mn ballen gekickt; en kan je vertellen: Dat doet serieus pijn..![]()
gmtaquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Lichamelijk in ieder geval niet.
en daar kom je nu pas mee?! Had dat even gezegd voordat ik ging bevallen. Ik wist niet beter dan dat ik moest puffen, geen flauw idee dat ik het uit had moeten schakelen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:56 schreef ivosnivo het volgende:
Pijn is maar een emotie hoor, emoties kun je uitschakelen.........
Hebben je ouders je dan niks geleerd?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:52 schreef noekje het volgende:
[..]
en daar kom je nu pas mee?! Had dat even gezegd voordat ik ging bevallen. Ik wist niet beter dan dat ik moest puffen, geen flauw idee dat ik het uit had moeten schakelen.
Pijn negeren is the keyword.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:54 schreef dfens het volgende:
Rug+nek gebroken. Zelfs morfine helpt dan niet echt ...
Volgens mij vind jij het helemaal niet erg als jouw nek + rug even gebroken wordt, dat negeer jij welquote:
quote:Op zondag 26 maart 2006 10:26 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Hebben je ouders je dan niks geleerd?
Er zijn veel gelegenheden waarin ik de pijn makkelijk kan negeren, ik heb vaak genoeg dat ik me heel hard ergens aan stoot, en dat ik gewoon op een of andere manier de pijn verdrijf. Maar bij langdurige pijnen, en gebroken botten is dit echt onmogelijk hoor. Ik heb nog maar 1x zoiets gehad gelukkig, maar dan doet het echt wel pijn hoor.quote:
Same here (3,5 maanden lang, 3 antibio kurenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:02 schreef WimP het volgende:
Prostaatontsteking een aantal weken terug, dat was zwaar niet leuk. Zelfs de dokter had medelijden: "succes met de pijn". En dat was niet alles....de eerste antibiotica werkte niet goed waardoor mijn bijbal ook ontstoken raakte......met als gevolg dat ik liep als een 95 jarige opa.
Retropattelaire chondromalacie heet dat.quote:Op maandag 27 maart 2006 00:38 schreef kingjotte het volgende:
Ergste pijn die ik tot nu toe gevoeld heb was van m'n retropattelaire chondropathie, in normaal nederlands: zere knieen, doordat het kraakbeen in je knieen ruw is geworden.
als ik zown ding zie moet ik altijd aan me vader denken, die had op zn werk zn vingers tussen de heftruck gekregen (vraag me niet hoe, maar weet wel dat het er niet gezond uit zag), namelijk 3 of 4 vingers waarvan de topjes aan het velletje vast hingen. en ik kan je zeggen: wat kan de eerste hulp dan veel, alles weer aangezet zit nu alleen een beetje scheef. maar pijn had hij wel, behoorlijke pijn.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:15 schreef Incolumis het volgende:
[afbeelding]
zo'n soortgelijke stapelaar over mijn hak laten rijden, mijn hele voet was anderhalve maand blauw, dikke korsten op de hak, en lopen ging toaal niet. nu na 5 maanden is het nog steeds gevoelig. die dag stond ik de hele dag te trillen van de spanning, werd witbleek alsof ik moest overgeven. was zeker geen prettig gevoel
auwquote:Op maandag 27 maart 2006 14:21 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
als ik zown ding zie moet ik altijd aan me vader denken, die had op zn werk zn vingers tussen de heftruck gekregen (vraag me niet hoe, maar weet wel dat het er niet gezond uit zag), namelijk 3 of 4 vingers waarvan de topjes aan het velletje vast hingen. en ik kan je zeggen: wat kan de eerste hulp dan veel, alles weer aangezet zit nu alleen een beetje scheef. maar pijn had hij wel, behoorlijke pijn.
Daarom is de kamikaze uitloop verbodenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:01 schreef Appeltaarten het volgende:
uitlopen strafcorner sleeppush vol op m`n knie gekregen
Goh, deja vu.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:00 schreef Leipo666 het volgende:
zo'n 15 jaar geleden mijn knie zwaar gekneusd (een of ander sluimvlies wat onder je knieschijf zit) waar ik nog steeds last van heb als ik hem ook maar heel lichtjes op precies de goede plek stoot.
&
mijn enkelbanden uitgerekt nadat ik met volleybal na een smash op de voet van een tegenstander (welke dus met zijn poot onder het net doorkwam) terecht kwam met mijn volle gewicht op dat ene been. viel in de kleedkamer bijna flauw toen ik met dat grote ei onder de koude kraan stond. achteraf bleek bij fysiotherapie dat ook nog een groot deel van het spierweefsel in de onderkant van mijn kuit losgescheurd was
dat heeft dus ook allemaal verdomde pijn gedaan
Er zijn nog vele ergere vormen van pijn, maar die hoop ik nooit mee te hoeven maken
Nope, ik zal (als ik er aan denk) een picje posten van het briefje van de dokter.quote:Op maandag 27 maart 2006 01:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Retropattelaire chondromalacie heet dat.
dat is geen ruggeprik dat isn epi/periduraal catheter. en dat is n toevoeging op je narcose om na de ok minder pijn te hebben. lullig dat ie niet goed zat, balen man. ik kan me voorstellen datdat zeer pijnlijk is!quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:07 schreef vriendinnie het volgende:
Vorig jaar ben ik geopereerd waarvoor ze mijn buik hebben opgesneden (zo'n 20 cm). Voor de operatie kreeg ik een ruggenprik, als enige verdoving. Toen ik bijkwam uit de narcose verging ik van de pijn. Bleek dat de ruggenprik niet goed was gegaan en dat er dus helemaal niks verdoofd was. Tot overmaat van ramp moest ik op de rand van het bed gaan zitten en voorover buigen (dat moest vanwege de nieuwe ruggenprik). Nou geloof me, als je een snee van 20 cm in je buik hebt, is voorover buigen echt wel het laatste wat je wil doen...
Ook wel; maar mensen herrineren de dingen die men zich wil herrinerenquote:Op zondag 2 april 2006 00:06 schreef de_Onverzettelijke het volgende:
Valt me op dat iedereen het over fysieke pijn heeft..
Hebben jullie nooit eens last gehad van mentale pijn..
Ik bedoel maar.. Verlies van je ouders/ beste vriend of vriendin.. Of het feit dat je impotent bent om maar iets te noemen.. 't lijkt me dat dat meer pijn doet dan een afgescheurde aorta..
Meestal is dat ook pijn die je vergeet (denk ik)quote:Op zondag 2 april 2006 00:06 schreef de_Onverzettelijke het volgende:
Valt me op dat iedereen het over fysieke pijn heeft..
Hebben jullie nooit eens last gehad van mentale pijn..
Ik bedoel maar.. Verlies van je ouders/ beste vriend of vriendin.. Of het feit dat je impotent bent om maar iets te noemen.. 't lijkt me dat dat meer pijn doet dan een afgescheurde aorta..
Simpel, omdat verdriet in het hart erger pijn doet dan welke medische ingreep ook. Althans, ik ervaar dat zo. Blijkbaar zit er meer gevoel in het wezen zelf dan in de ledematenquote:Op zondag 2 april 2006 10:52 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ook wel; maar mensen herrineren de dingen die men zich wil herrineren![]()
Denk dat het daarom bijna nooit gemeld wordt in dit topic
Ook gehad , maar ik was maar wat blij dat dat kreng er uitgerukt werdquote:Op zondag 26 maart 2006 16:17 schreef Lotjeb het volgende:
Onstoken zenuw in kies die er zonder verdoving uitgehaald werd(verdoving deed door de ernst van de ontsteking niks meer, schijnt soms voor te komen
)
Heb jij iemand verloren in je leven?quote:Op zondag 2 april 2006 11:21 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Meestal is dat ook pijn die je vergeet (denk ik)
Je weet dat slikken en kauwgom kauwen de druk een beetje ontlast?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:41 schreef ook_gek het volgende:
toen ik met de gondel naar 3500 meter ging in oostenrijk. Mijn oren deden zo pijn dat ik bijna moest kotsen van de pijn. Tranen rolde over mijn wangen zo erg was het. Ik storte nog net niet in elkaar. Pijn was niet te verdragen
quote:Op zondag 2 april 2006 20:09 schreef Gizmore het volgende:
Ow en dan was er nog een keer dat mn teennagels werden getrokken omdat ze ontstoken waren.. Wel verdoofd, maar damn, dat deed écht wel pijn. Vooral omdat er nog zo'n hoekje vast bleef zitten en die moesten ze er ook uithalenKrijg nog rillingen als ik er aan denk.
Dat was het ook. Mn moeder die erbij stond moest even gaan zittenquote:Op zondag 2 april 2006 20:18 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
die verdoving werkte natuurlijk niet optimaal door die ontsteking... lijkt me horror om je teennagels te laten trekken
![]()
Zoiets heb ik ook eens mogen moeten voelen. Al betwijfel ik of ze echt bevroren waren.quote:Op zondag 2 april 2006 20:17 schreef Gripper het volgende: (...) Bevroren vingers en tenen die langzaamaan weer ontdooien. (...)
Geen afgevroren ledematen?quote:Op maandag 3 april 2006 01:53 schreef NeoPhythe het volgende:
hihi ik had op mn blote voeten eerst paar uur door de sneeuw gelopen (lees gekropen) door de drank voelde ik weinig zn 5 uur later toen werd ik wakker v/d pijn
en dat gaasje zit vast na een paar uur, die moet er dan uit getrokken worden om het schoon te houden, daarna moet het nog een schoongehouden worden met waterquote:Op zondag 26 maart 2006 04:48 schreef DeBastaard het volgende:
Jaartje of 3 terug, had enorme last van mijn stuit. Bleek ik daar door erge haargroei een 'fistel' te hebben.
Voor de gene die niet weten wat het is, een onderhuidse ontsteking. Haarzakje is ontstoken en word steeds erger blabla.
Nja polyklinisch laten helpen daaraan, maarja dat gat moest dus van binnenuit dichtgroeien. Werd dus niet gehecht maar moest constant worden schoongemaakt, en opgevuld met zo'n gaasje... Ja, dat moest IN dat gat.
Mazzel dat die gast er was danquote:Op zaterdag 15 april 2006 08:20 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Vijf jaar geleden was ik in de zomer op vakantie in Zwitserland. Met een paar vrienden ben ik toen naar de Jungfrau (berg van 4158 meter hoog) gegaan. Er lag een dikke laag sneeuw dolle pret enzo, tot we besloten om wat verder die berg op te klauteren. Op een gegeven moment zakte ik met mijn rechter been een centimeter of 20 de sneeuw in, niks aan de hand tot een vriend van me iets riep. Ik draaide me om en ineens *kraaaak* mijn knieschijf in tweeën!![]()
Doordat mijn onderbeen vast stond in de sneeuw en mijn bovenbeen wel gewoon kon draaien ging mijn knie in het midden twee kanten op!![]()
Daar sta lig je dan! Op bijna 4000 meter hoogte in de sneeuw! Heb er geloof ik bijna een uur moeten wachten door slecht weer kon er geen helikopter landen) en er was geen EHBO aanwezig die dag. (gebeurde +/- 200 meter vanaf een toeristen centrum/restaurant) Gelukkig was één van de toeristen daar een ER arts uit Boston, hij heeft mijn knie ter plaatse en zonder verdoving gezeten daarna ben ik met een treintje (een pijnlijke rit van 1,5 uur) naar beneden gebracht naar een ziekenhuis.
De volgende dag vloog ik terug naar Nederland om 8 weken lang thuis in het gips te liggen.
[afbeelding]
Inderdaad! Ik vraag me wel eens af hoe het anders was afgelopen!quote:
Nee, ik geloof het niet...Nog nooit wat gebroken of verdraaid of op andere wijze een ondraaglijke pijn ervaren...quote:
Met alle respect, maar dat vind ik wel meevallen, ik heb al ontzettend vaak m'n nagels gescheurd, resultaat is ook vaak ontsteking eraan, en dan trek ik die stukken er meestal zelf even uit. Doet wel zeer, maar niet zo ontzettend, tenminste, vind ik dan.quote:Op zondag 2 april 2006 20:09 schreef Gizmore het volgende:
...
Ow en dan was er nog een keer dat mn teennagels werden getrokken omdat ze ontstoken waren.. Wel verdoofd, maar damn, dat deed écht wel pijn. Vooral omdat er nog zo'n hoekje vast bleef zitten en die moesten ze er ook uithalenKrijg nog rillingen als ik er aan denk.
...
quote:Op zaterdag 15 april 2006 07:49 schreef hannelore het volgende:
wat echt pijn doet? een bevalling! Erger heb ik nog niet meegemaakt.
hallelujah, ik snap niet dat vrouwen bevallingen uberhaupt mee willen maken (laat staan overleven!). Lijkt me in een woord ROT!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:36 schreef noekje het volgende:
Tja, bevallen met pomp, tang en schaar. Dat deed toch best wel een beetje pijn zo zonder verdoving. De 2e keer ging veel beter dus zo erg kan die eerste keer nou ook weer niet geweest zijn.![]()
Maar ..maar ..maar... Wat ik gewoon niet begrijp...dat je niet OF die vroedvrouw dr nek hebt omgedraaid, of haar niet verrot hebt gescholden en gewoon die spray GEEIST...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:46 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja, heb je die bevalling gehad, was te doen, gaan ze nog even hechten. Het verdovingsspraytje was blijkbaar reteduur, want dat mens bestoof een oppervlak van een vierkante centimeter in totaal, zonder op te letten waar de wond zat. Heb echt door m'n t-shirt heengekauwd van pijn.
Een dubbele oorontsteking van een maand. In de zin van dat het van het ene oor naar het andere ging en terug en dan begon die ander nog een keertje. De dokter weigerde gewoon iets te doen, het zou vanzelf wel overgaan, de hufter. Maand geen slaap of lol überhaupt in het leven.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:17 schreef flugeltje het volgende:
Diverse gelegenheden bij mij, maar het allerergste was wel toen ik een abces in m'n lies had en ze die gingen verdoven. Moet je jezelf voorstellen dat je pingpongbal in je lies hebt, die staat al gruwelijk strak van zichzelf. En dan spuiten ze er ook nog een spuit vol vloeistof in....De vloeistof kwam recht uit de koeling dus die was ook nog eens behoorlijk koud.... Ik ben toen nét niet flauw gevallen, maar er stond wel schuim op m'n mond heb ik me laten vertellen....
Heb ze daarna teruggepakt door alles onder te kotsen
Ik hoef nooit verdoving bij de tandarts, de verdoving is vaak "erger" dan de kwaal zelf.quote:Op dinsdag 18 april 2006 05:48 schreef Walrik het volgende:
[..]
Maar ..maar ..maar... Wat ik gewoon niet begrijp...dat je niet OF die vroedvrouw dr nek hebt omgedraaid, of haar niet verrot hebt gescholden en gewoon die spray GEEIST...
Als ik al bij de tandarts zit EIS ik verdoving.
VERTELLLLLLLLLLquote:Op woensdag 19 april 2006 22:55 schreef FLipKick het volgende:
[..]
Ik hoef nooit verdoving bij de tandarts, de verdoving is vaak "erger" dan de kwaal zelf.
Gewoon even jezelf uit je lichaam verplaatsen (dat heb ik echt bij de tandarts geleerd).
quote:Op donderdag 20 april 2006 14:14 schreef rameijer het volgende:
Migraine, vele malen...![]()
![]()
![]()
zo voelt dat...
1 2 3 4 5 | De ergste verwonding die je hebt opgelopen... 2 » DemonRage 69 1334 20-04-2006 14:33 - GekkeMat Motorrijder verongelukt 2 » de_Onverzettelijke 74 3050 20-04-2006 14:21 - Mercy_symbol |
Met migrainepijn kan je echt helemaal niets meer. Niet denken, geen geluid, geen licht, geen geur, geen warmte, geen koude...quote:Op donderdag 20 april 2006 14:38 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Dat lijkt me een van de ergste pijnen die je kunt hebben.
Heb wel ooit erge hoofdpijn gehad of een korte aanval van erge hoofdpijn toen ik te snel veel ijs at, maar migraine moet nog veel erger zijn..
been therequote:Op donderdag 20 april 2006 15:36 schreef rameijer het volgende:
[..]
Met migrainepijn kan je echt helemaal niets meer. Niet denken, geen geluid, geen licht, geen geur, geen warmte, geen koude...En als je er niet meteen bij bent met medicijnen moet je het uizitten tot het einde want je spijsvertering staat stil en je moet vaak kotsen...
![]()
Dat is denk ik niet te vergelijken met de andere dingen hier in het topicquote:Op donderdag 20 april 2006 16:12 schreef Ayaxola het volgende:
Keer een bal in me zak gehad, dat doet ook verrekte veel pijn![]()
1 keer een migraine-aanval gehad doordat een ruggewervel niet goed op zn plek zat: dat is inderdaad een verschrikkelijke pijn welke ik nooit meer mee hoop te maken. je kan geen geluid of licht verdragen. het was ook de eerste keer dat ik moest kotsen van de pijnquote:Op donderdag 20 april 2006 14:38 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Dat lijkt me een van de ergste pijnen die je kunt hebben.
Heb wel ooit erge hoofdpijn gehad of een korte aanval van erge hoofdpijn toen ik te snel veel ijs at, maar migraine moet nog veel erger zijn..
Is dat goed gekomen?quote:Op donderdag 20 april 2006 22:34 schreef Beroepsgokker het volgende:
paar keer spontane buikpijn gehad toen ik jong was, pijn was niet te harden.
en een paar jaar geleden is mn netvlies van mn oog gescheurd, echt pijn deed het niet, maar het voelde gewoon.... raar, alsof er iemand met een vork 10 cm in je oog prikt.
tuurlijkquote:
Die buikpijn niet, heb daar nog altijd last van. Met m'n ogen is alles wel goed gekomen, kan weer met beide ogen goed zien ( met bril/lenzen). Hoewel dat weinig scheelde of ik moest de rest van mn leven met 1 oog minder leven.quote:
Toevallig geen last van galstenen ? Net zoals ik heb gehad ?quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:38 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Die buikpijn niet, heb daar nog altijd last van. Met m'n ogen is alles wel goed gekomen, kan weer met beide ogen goed zien ( met bril/lenzen). Hoewel dat weinig scheelde of ik moest de rest van mn leven met 1 oog minder leven.
Dan krijg je toch vaak die pijn als je vet gegeten hebt, niet?quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Toevallig geen last van galstenen ? Net zoals ik heb gehad ?![]()
Als in pijn aan de rechterzijde van je lichaam iets onder je ribben en in het midden onder je borstbeen ?
Ik ben er namelijk met buikpijn heen gegaan; en kreeg de diagnose galstenen, echo laten maken van mijn buik en galblaas en ik bleek galstenen te hebben zo groot als knikkers![]()
Detail is dat ik de buikpijn niet altijd heb; het meestal met aanvallen kwam van een uur tot vier uur![]()
nee geen galstenenquote:Op vrijdag 21 april 2006 15:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Toevallig geen last van galstenen ? Net zoals ik heb gehad ?![]()
Als in pijn aan de rechterzijde van je lichaam iets onder je ribben en in het midden onder je borstbeen ?
Ik ben er namelijk met buikpijn heen gegaan; en kreeg de diagnose galstenen, echo laten maken van mijn buik en galblaas en ik bleek galstenen te hebben zo groot als knikkers![]()
Detail is dat ik de buikpijn niet altijd heb; het meestal met aanvallen kwam van een uur tot vier uur![]()
Ook..quote:Op vrijdag 21 april 2006 16:30 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Dan krijg je toch vaak die pijn als je vet gegeten hebt, niet?
Dude jij hebt echt rare dingenquote:Op woensdag 26 april 2006 13:45 schreef Perico het volgende:
Hrmmm zelf neem ik altijd een verdoving bij de tandarts, tis slechts een miniem prikje dat je voelt. Je hebt ook tandartsen die het niet beheersen, dan werkt die ook niet en voel je echt wel wat pijn is bij boren. En bij verwijderen van verstandskies in het ziekenhuis heb ik geen pijn gevoeld.
Wat ik wel heb ervaren aan meer curieuze pijn (een stanleymes in je arm, dat voelde ik niet):Kaakkopjes ontstoken door virus Als ik te snel ijs eet bevriezen adertjes in mijn neus. Dan moet ik me zo'n 20 seconden schrap zetten en kan ik niets meer... alleen maar wensen dat het snel weer over is! In speeltuin uit draaimolen gevallen en bij rechtkrabbelen kreeg ik het ding vol tegen mijn schedel (serieus gat) Leren bal op mijn pinknagel gekregen bij koud weer zodat die er helemaal afvloog. Dan moet het gaasje iedere dag vernieuwd... Overprikkeling door teveel aan zintuiglijke indrukken of allerhande gebeurtenissen. Dan is het echt all systems overload, voel je een enorm zware deken die op je drukt. De knop kan dan niet direct om, je weet dat je het moet uitzitten. Absolute rust en een prikkelarme omgeving bieden uitkomst. Na een uur gaat het wel weer.
Dat laatste van 'm doet me aan autisme denken..quote:
Welke vader zet z'n kind nu op de fietsstang?quote:Op maandag 1 mei 2006 22:24 schreef Timmeh_Teh_Turtle het volgende:
-fiets ongeluk toen ik klein was toen ik op de stang zat bij me pa voorop -> mijn voet tussen het wiel --> volle salto voorover met me kop over het asfalt geschaaft (beetje haar verloren), pa had verbrijzelde elleboog :s
Erg Herkenbaar, dit heb ik twee keer mee mogen makenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:11 schreef HuHu het volgende:
Afgelopen zaterdag. Een bal van 1 meter groot kwam hard tegen m'n been aan. M'n been knakte op een heel onnatuurlijke wijze dubbel en m'n knieschijf zat opeens aan de zijkant van m'n been in plaats van voorop.
Heb behoorlijk pijn gehad totdat de ambulance kwam om mijn knieschijf terug te zetten.
Dan is pijn nogal relatief blijkt maar weer,... het is wel pijnlijk, maar ikzelf vond het geen "winnaar". Wel akelig, had jij ook de "klap" geluiden?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:57 schreef 2cv het volgende:
Volgens mij 'win' ik nog steeds met m'n zenuwentestje (metalen naalden (dikken!) in m'n been en daar stroom op zetten).
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:11 schreef HuHu het volgende:
Afgelopen zaterdag. Een bal van 1 meter groot kwam hard tegen m'n been aan. M'n been knakte op een heel onnatuurlijke wijze dubbel en m'n knieschijf zat opeens aan de zijkant van m'n been in plaats van voorop.
Heb behoorlijk pijn gehad totdat de ambulance kwam om mijn knieschijf terug te zetten.
Ik had in een vlaag van pijn en wanhoop ook geprobeerd m'n knieschijf terug te slaan. Dat deed zoveel pijn dat ik het maar zo liet.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:21 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Doet me denken aan een kennis, die was tijdens het sporten recht op z'n knieschijf gevallen en ook bij hem zat zn knieschijf een stuk verder op. Wat doet die gast, gaatie de knieschijf zelf terug zetten!!
. Mocht uiteindelijk 3 maanden niet meer sporten.
Geen idee, ik weet het me niet meer te herinneren (was toen nog maar een klein 2cv-tje). Heb het alleen van horen-zeggen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:15 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Dan is pijn nogal relatief blijkt maar weer,... het is wel pijnlijk, maar ikzelf vond het geen "winnaar". Wel akelig, had jij ook de "klap" geluiden?
zal een paar jaar geleden zijn geweest toen ik nog thuis woonde.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:56 schreef jorienvdherik het volgende:
als je sochtends in bed je been rekt en dan in je kuiten kramp krijgt
ja dan is je arm zwaar ookquote:Op maandag 12 juni 2006 22:22 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
zal een paar jaar geleden zijn geweest toen ik nog thuis woonde.
ik werd sochtends wakker en wou opstaan.
wil me opdrukken uit bed en val zo voorover.
HEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp ik kan mijn linkerarm niet meer bewegen. geen gevoel, niks.
ik schreeuwde het hele huis bij elkaar. ouders in paniek op mijn kamer...
wat bleek. had de hele nacht op mijn arm gelegen en was dus gevoelloos en tijdelijk dood.
na paar minuten kwam er weer gevoel![]()
die samenkrampingen in je buik klinken als galstenen of zo. volgende keer als het gebeurt ff langs de huisarts gaanquote:Op maandag 12 juni 2006 19:29 schreef Empathologica het volgende:
Toen ik 7 was werd er hersenvocht uit me rug gehaald, was behoorlijk pijnlijk.
En de ontelbare keren dat me buik compleet samenkrampte, dat ik niet kon zitten, liggen of staan de pijn. Nog steeds geen idee wat het was. (en nee ik was niet ongesteld ofzo)
En me bovenbeen gruwelijk verbrand en toen ik over een drempeltje van 2 cm hoog viel en me kin open lag, deed dat ook best wel pijn
Ik heb er nu geen last meer van. Echt raar. Heb het iets van 3 keer in 1 week gehad en de 2e keer ook flink overgeven etc. En we waren toen trouwens naar het ziekenhuis gegaan (ouders dikke katerquote:Op maandag 12 juni 2006 22:31 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
die samenkrampingen in je buik klinken als galstenen of zo. volgende keer als het gebeurt ff langs de huisarts gaan
En toch klinkt het exact als de klachten waar ik ook 3 jaar mee rond gelopen heb en later de diagnose galstenen kreeg (samen met een ontstoken galblaas, en zwervende galstenen door je lichaam)quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:44 schreef Empathologica het volgende:
[..]
Ik heb er nu geen last meer van. Echt raar. Heb het iets van 3 keer in 1 week gehad en de 2e keer ook flink overgeven etc. En we waren toen trouwens naar het ziekenhuis gegaan (ouders dikke kater) want ik had vet heftige allergische reactie, maar die EHBO dokter wist ook niet wat het kon zijn
![]()
ik denk dat dat ook vooral het probleem is bij hem/haar, zodra ze door je galwegen (of zoiets) heen zijn, en ze zijn door je eigen lichaam vergruisd, dan heb je er geen last meer van. maar het kan zijn dat ze het bij hem/haar niet bekeken hebben omdat je galstenen eigenlijk pas vanaf een bepaalde leeftijd krijgt, en hij/zij die leeftijd nog niet bereikt heeft.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En toch klinkt het exact als de klachten waar ik ook 3 jaar mee rond gelopen heb en later de diagnose galstenen kreeg (samen met een ontstoken galblaas, en zwervende galstenen door je lichaam)
God,als er iets zeer doet dan is het wel een zwervende steen in je galwegen..
Ik meende dat ik tussen 6 plankjes afgevoerd werd![]()
Haarquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:59 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
ik denk dat dat ook vooral het probleem is bij hem/haar, zodra ze door je galwegen (of zoiets) heen zijn, en ze zijn door je eigen lichaam vergruisd, dan heb je er geen last meer van. maar het kan zijn dat ze het bij hem/haar niet bekeken hebben omdat je galstenen eigenlijk pas vanaf een bepaalde leeftijd krijgt, en hij/zij die leeftijd nog niet bereikt heeft.
mijn zus had ook dat probleem, totdat bleek dat galstenen een bijwerking is van het natuurlijk bevallen van een tweeling (vraag me niet hoe of wat want zo erg verdiep ik me nou ook weer niet in mijn zus haar leven)
van www.apotheek.nl:quote:Op woensdag 14 juni 2006 07:57 schreef Empathologica het volgende:
[..]
Haar![]()
En op wat voor leeftijd krijg je over het algemeen dan pas galstenen?
Hoop echt dat ik het niet nog een keer krijg, klinkt allemaal maar ontzettend eng![]()
Yup. Wel ietsie jonger als 30quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:03 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
van www.apotheek.nl:
Galstenen komen vaker voor bij vrouwen, bij mensen met overgewicht en vooral bij mensen tussen 30 en 55 jaar
en ik gok zelf dat je iets jonger bent dan 30 jaar (zo niet, zie dit als een compliment)
Vrouwenquote:Op woensdag 14 juni 2006 07:57 schreef Empathologica het volgende:
[..]
Haar![]()
En op wat voor leeftijd krijg je over het algemeen dan pas galstenen?
Hoop echt dat ik het niet nog een keer krijg, klinkt allemaal maar ontzettend eng![]()
dat is het zo wie zo, maar dit zijn de groepen waar het het vaakst bij voor komt, dat betekend dus niet dat het alleen bij vrouwen voorkomt, en niet dat het alleen bij mensen die iets zwaarder zijn dan normaal (een van de dingen die ze aanraden is dat je minder vet gaat eten, misschien ga jij wel samen met je neef 1 keer in de week naar de patatboer en halen daar 1 kilo patat, bij wijze van spreken, you know what i mean) en ook niet dat het alleen in die leeftijdscategorie voorkomt, maar dit zijn gewoon bepaalde dingen die het meest kenmerkend zijn bij galstenen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:29 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vrouwen
Tussen de 30 en 45
Die iets steviger zijn dan gezond is
Het rare is dat ik en een neef er last van hebben gehad en beide aan geopereerd zijn en wij voldoen aan geen enkele hierboven genoemde voorwaarden![]()
Galstenen kan iedereen hebben, er zijn mensen die klachtenvrij zijn en toch galstenen hebben; het is dus erg persoonsafhankelijk![]()
Oe, dat klinkt echt heeeeel naarquote:Op maandag 12 juni 2006 21:27 schreef Hagelkaas het volgende:
Herpes Stomatitis.. Lippen, mond, keel en slokdarm onder de enorme koortsblazen en na verloop van tijd gaat dat over in zenuwpijnen op al die plekken. Op een gegeven moment lag ik echt te kronkelen van de pijn en heb ik zelfs mijn infusen eruit getrokken terwijl ik uit mijn ziekenhuisbed flikkerde van de pijn. Na een tijdje hingen er gewoon dode stukken vlees aan mijn wangen omdat alles afstorf. Van 70 naar 55 kilo in anderhalve maand, uitgedroogd en niet in staat om iets te eten (Gruwelijke pijn als ik iets binnen probeerde te krijgen). Aan het einde kon ik mijn eigen beker met melk niet meer optillen![]()
Hear, hearquote:Op woensdag 26 april 2006 09:38 schreef Bibikuif22 het volgende:
Zonder twijfel mijn bevalling.. meeeeen wat een pijnen heb ik geleden. Werkelijkwaar niets wat dat ooit nog gaat overtreffen voor mijn idee.
32 uur langnee, ik zeg nog steeds nooit meer!
Idem, had hetzelfde maar dan bij gym. Gebeurde april vorig jaar, nu nog steeds last van.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:11 schreef most_wanted het volgende:
Toen ik met straat voetbal boven op m`n knieschijf viel, deed dat serieus pijn.![]()
2 weken?! Dan bel je toch de 3e dag gewoon een ambulance of ze je op komen halen ofzo?quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:23 schreef Thee_met_honing het volgende:
Ontstekingen in verschillende gewrichten zijn altijd pijnlijk, helemaal als ze besluiten het allemaal tegelijk te doen.Dat is echt de meest afschuwelijke pijn die ik ooit gehad heb. Alles doet pijn, je kunt niet lopen / liggen / zitten / bewegen. Denken lukt niet meer omdat het letterlijk verlammende pijn is, zelfs praten is bijna onmogelijk omdat je gewoon niet meer weet hoe dat moet en het teveel inspanning is om te proberen je dat te herinneren. Ik had geen controle meer over mijn blaas, had enorme koorts, kortom... het ging niet zo lekker...
![]()
De huisarts vond het niet nodig om langs te komen want koorts+overal pijn= griep, dus het advies was neem maar een paar paracetamolletjes naast de pijnstillers die ik al had voor een ontsteking aan mijn heup, en als het niet meergaat moet je maar even langskomen. Gezien het bovenstaande geen optie dus.
Toen het twee weken (!) later eindelijk weer iets beter gingen ik door vriendjelief naar de auto en de huisarts gesleept kon worden bleek dat er toch wel iets meer onderzoek gedaan moest worden met als resultaat dat ik nu de trotsebezitter ben van het labeltje: Ziekte van Bechterew.
Achteraf is het dus waarschijnlijk een acute reumaaanval geweest.
Had ik op dat moment de mogelijkheid gehad om een eind aan mijn leven te maken had ik het gedaan, die pijn was echt onmenselijk en dat hoop ik noooooooooooit meer mee te maken.![]()
Zou je wel denken hè? Ach er is een lang verhaal aan vooraf gegaan. Mijn huisarts heeft nooit gelooft dat er echt iets met me aan de hand was en als dat jaren gezegt wordt ga je het op een gegeven moment vanzelf geloven.quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:48 schreef Agiath het volgende:
[..]
2 weken?! Dan bel je toch de 3e dag gewoon een ambulance of ze je op komen halen ofzo?
Bizarquote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:11 schreef Thee_met_honing het volgende:
[..]
Zou je wel denken hè? Ach er is een lang verhaal aan vooraf gegaan. Mijn huisarts heeft nooit gelooft dat er echt iets met me aan de hand was en als dat jaren gezegt wordt ga je het op een gegeven moment vanzelf geloven.Ik ben er in ieder geval een doorzetter van geworden, tot op het idiote af blijk wel.
![]()
Iemand zei hier eerder in het topic dat je pijn moest negeren en tot op zekere hoogte had hij gelijk. Dat ga je vanzelf doen tot het echt niet meer lukt.
Ik kon ook niet meer helder denken, zoiets is niet eens in me opgekomen toen, ik wilde alleen maar dat het hoe dan ook over ging. Maar achteraf was dat inderdaad handiger geweest.![]()
Dat ken ik, alleen ik voelde er weinig van (ik kan pijn op een één of andere manier uitzetten), mijn oor werd 2x zo dik en uiteindelijk vervelde 'ie alsof het door de zon verbrand was.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:22 schreef schooierd het volgende:
Euh... een bevroren oor (don't ask). In het begin niks aan het handje, maar toen ik een beetje op temperatuur kwam... AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |