Ik was inderdaad te enthousiast met mn belachelijk. Die neem ik terug, maar volgens mij doen ze dus in het VUmc die snelle bepaling waar Icaa het in de post onder jou over heeft. Ik heb het al gevraagd aan de gyn die ik ken, even wachten op antwoord nog. PM-girl heeft er misschien niks aan, maar nu wil ik het weten ookquote:Op donderdag 23 maart 2006 17:49 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou weet je, ik vond je term 'belachelijk' zo veroordelend klinken. Alle ouders die een vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen zitten natuurlijk in spanning. Iedereen wil zo snel mogelijk de uitslag. Maar blijkbaar kán het niet sneller. En of dat door kweektijd, drukte of whatever komt, is mij niet geheel duidelijk. Maar het lijkt me dat men aanstaande ouders niet onnodig lang in spanning laten zitten.
Of is dat heel naïef gedacht![]()
Ik heb het plan gevat om in deel 185 of 186 te bevallen... dus als de dames een beetje door willen kletsen?!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:20 schreef PM-girl het volgende:
Nieuw deel! Zou er hier iemand bevallen? Mmm, denk het niet.
Jep een echte jongen. Gewoon heel ordinair een stijve had iequote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:31 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een mooie echo's MeNicole!
En zie ik het goed dat het een knul wordt dan?Ik blijf dat lastig te zien vinden hoor.
Je ziet onderin gewoon de ruggegraat, in het midden een zwart vlekje dat is de maag bovenin beeld een beentje en daarnaast een peimeltjequote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:35 schreef Belana het volgende:
Ik kan er helemaal niks van maken van die laatste foto anders
Als je onder de letters ee vaan beeld naar beneden gaat staat daar iets rechtop.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:38 schreef Belana het volgende:
aha MeNicole, nou, ik zie het nog steeds niet eigenlijkIk zie er zeker geen piemeltje in
Maar leuk hoor, een jongetje! jongetjes zijn goed! weet ik uit ervaring
Hij heeft ook al hele grote voeten dus als het waar is wat ze zeggenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:40 schreef Brighteyes het volgende:Nu zie ik idd echt waar hij zit. Ik dacht dat dat lichte ding onderin hem was. Vond hem al aardig euh... geschapen.
Nou ja goed, iig.... jullie krijgen een knul!Wat leuk!
Ik vind het knap, ik zie er nog steeds niks inquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:24 schreef Lois het volgende:
Menicole, ik scrolde naar beneden en zag gelijk dat je een jongen kreegLeuk!
Het is idd veranderdquote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:26 schreef Sugar het volgende:
Ik heb een heel leuk positiejurkje gekocht bij C&A laatst.![]()
En Icicle, weet je het zeker van de V&D? Ik heb er toen met Maria weleens gekeken tussen de positiemode. Maar het kan veranderd zijn idd.
ja hoor , ze is leuk!!!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:43 schreef PM-girl het volgende:
Wilde trouwens nog even deze [afbeelding] met jullie delen, in een ander topic zijn we tot deze creatie gekomen, is misschien een keer wat anders dan alleen roze of blauwe jompels!
[sub]Hij is er ook in een of andere wazige slome versie, voor de liefhebbers![/sub
PS @Lemijn, you've got mail!
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:00 schreef nanalune het volgende:
[..]
ja hoor , ze is leuk!!![afbeelding]
Ik kan niet voor jouw verzekering spreken, maar ik kreeg het in ieder geval gewoon vergoed. Deze kans is (relatief) zo groot, dat het nader onderzoek rechtvaardigt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:20 schreef PM-girl het volgende:
ik ben vanmorgen aan het bellen geweest, of dat we verder prenataal onderzoek vergoed krijgen door de verzekering? Het lijkt me dat de uitslag van de nekplooimeting wel indicatie genoeg is?
Een vruchtwaterpunctie en andere onderzoeken zijn erg duur, weten we inmiddels (punctie 991 euro!). We willen er wel mee verder, maar was benieuwd naar de vergoedingen.
Dankje voor je reactie.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:19 schreef Icaä het volgende:
[..]
Ik kan niet voor jouw verzekering spreken, maar ik kreeg het in ieder geval gewoon vergoed. Deze kans is (relatief) zo groot, dat het nader onderzoek rechtvaardigt.
Overigens petje af dat je je zo kranig hier door heen slaat. Ik had in gedachten al helemaal afscheid genomen van dit kind en deze zwangerschap, en wilde ineens geen zwangerschapskleding meer aan (die droeg ik al wel). Ik heb me echt met alle geweld nog in normale broeken geperst, wilde er niet meer denken aan het zwanger zijn.
Haha zo is het wel duidelijk je.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:46 schreef Lois het volgende:
![]()
Ik ben even brutaal Menicole, als je het niet fijn vind haal ik het gelijk weg oke?
[afbeelding]
Niemand?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:24 schreef Spannend het volgende:
Het valt nog helemaal niet mee om een website te vinden waar nog even goed wordt uitgelegd hoe je moet puffen, wat de verschillende stadia bij een bevalling zijn etc.
Heeft iemand een tip van een site waar dit nog eens even na te lezen is?
Wij wonen in Noord Eindhoven en zijn bij deze praktijk: http://www.vpclairdelune.nl/quote:Op zaterdag 25 maart 2006 08:22 schreef Sugar het volgende:
PM-girl, heb jij een vlos in Eindhoven? Welke praktijk zit je?
En Icicle, jij? Ben gewoon nieuwsgierig.
Bij Babydump kosten ze iets van 15 euro dacht ik..quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:51 schreef Ke2v2in het volgende:
Ik heb dus ene beetje hulp nodig, waar o waar kan ik die dingen "goedkoper" kopen???
Ik zou er lekker zelf een maken idd. Dat kan je zo simpel en zo ingewikkeld maken als je zelf wil.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:51 schreef Ke2v2in het volgende:
Ik post het maar effe hier omdat ik effe niet weet waar ik anders terrecht kan met deze vraag. Ja, misschien in het babykammer topic, maar die kan ik niet vinden![]()
![]()
![]()
Maar wij zijn dus op zoek naar een klamboestandaard omdat we gewoon flexibel willen zijn in het veranderen van de babykamer. Dus niet een sooi gaten in het plafon.......
In de diverse babywinkels verkopen ze die dingen wel, maar ik vind 60 euro of meer gewoon veels te veel. Dus ik speur me het apezuur op het world wide web op zoek naar goedkopere of 2e handse klamboestandaard. Maar ik kan dus gewoon helemaal niks vinden....
Ik heb dus ene beetje hulp nodig, waar o waar kan ik die dingen "goedkoper" kopen???
Anders maak ik er zelf wel 1![]()
Xanthe,quote:Op zondag 26 maart 2006 14:40 schreef Xanthe het volgende:
Op welke site kan je snel en makkelijk (liefst zonder inschrijvingen) plaatsjes online zetten? (Ben het vergeten) Dan zet ik de foto's van mijn echo van gisteren er op.
Done!quote:Op zondag 26 maart 2006 15:33 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Xanthe,
Als je je foto's mailt, kunnen ze bij mij op de space !!
Echt neuken zeg maar word hier eigenlijk niet eens meer gedaanquote:Op zondag 26 maart 2006 17:17 schreef Moonah het volgende:
Dames, even intiem.
Hoe gaan jullie om met sex nu je zwanger bent/ toen je zwanger was? Ik merk dat mijn libido sowieso bijna tot onder het nulpunt is gedaald, dus echt vrijen ... mwoah, komt er niet van. Maar soms kom ik wel eens klaar in mijn slaap () en dan merkte ik dat ik best een beetje buikpijn kreeg van het samentrekken van mijn baarmoeder. Eng! Echter de laatste paar keren deed het geen pijn meer. Ik merk ook dat ik langzaamaan een beetje meer zin krijg in sex. Maar ergens dúrf ik niet zo goed.
![]()
Oh ik heb wel meer zin. Maar gewoon niet om het te doen.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:46 schreef Igraine het volgende:
Voor je kindje kan het idd echt geen kwaad.
Maar veel vrouwen hebben weinig zin als ze zwanger zijn hoor. Er schijnen er ook te zijn die juist veel meer zin hebben, hoewel ik die nog nooit persoonlijk ben tegengekomen. Of ze durfden dat niet te zeggen misschien...![]()
huh?quote:Op zondag 26 maart 2006 17:49 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Oh ik heb wel meer zin. Maar gewoon niet om het te doen.
Laat ik zeggen dat ik vaker geil ben dan voor die tijd. Maar dat we wel minder neuken!! Kom wel veel meer klaarquote:Op zondag 26 maart 2006 17:51 schreef Belana het volgende:
[..]
huh?![]()
![]()
Ik weet het van een vriendin van mij, die lustte er altijd wel pap van als ze zwanger was vertelde ze
quote:Op zondag 26 maart 2006 17:52 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat ik vaker geil ben dan voor die tijd. Maar dat we wel minder neuken!! Kom wel veel meer klaar![]()
Lekker is dat he. Ik hield telkens in mijn gedachten dat hoe misselijker ik was hoe beter het was. EN dan kwam ik de dag wel weer doorquote:Op zondag 26 maart 2006 17:51 schreef Meimeltje het volgende:
Vanochtend toen ik uit de nachtdienst thuis kwam en op bed wilde gaan liggen, kreeg ik te maken met mn eerste boven de wc hang ervaring. Jeetje wat kan dat ineens onverwacht naar boven komen.
Haha. Aan de ene kant was ik ook blij, want ik weet tenminste dat ik zeker nog zwanger benquote:Op zondag 26 maart 2006 17:54 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Lekker is dat he. Ik hield telkens in mijn gedachten dat hoe misselijker ik was hoe beter het was. EN dan kwam ik de dag wel weer door![]()
quote:
Ik denk dat Nicole deze opmerking sarcastisch bedoelde, aangezien ook zij een glas water niet binnen kon houden in het begin van der zwangerschap.quote:Op zondag 26 maart 2006 19:22 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Wacht maar tot je vijf keer per dag boven de pot hangt en een glas water er zelfs niet inblijft. Lekker is anders.
Mja , het is natuurlijk best een spannend-beladen onderwerp; de babykamer.. Het liefst wil je natuurlijk alles zo snel mogelijk afhebben, tenminsten als ik mijn eigen hormoonhuishouding even op jou mag projecterenquote:Op maandag 27 maart 2006 07:56 schreef Tamea het volgende:
Ow dat geloof ik nu ook wel weer, alleen gisterenavond even niet. Op zo'n moment weet ik wel dat ik heel onredelijk ben, maar daar iets aan doen lukt dan even niet.
En het wordt nog weer anders, omdat de kast en commode na in elkaar zetten waarschijnlijk te zwaar zijn om nog helemaal te verplaatsen, gaan we ze zelf in elkaar zetten. Zou hun een uurtje kosten, dus ik denk dat we er maar een middagje voor uit moeten trekken.
Ja daar zat ik ook aan te denken, even lekker in bad. Maar ik heb geen zin om op te staan en het bad vol te laten lopenquote:
Je doet iets verkeerd.quote:Op maandag 27 maart 2006 19:36 schreef sjak het volgende:
[..]
Ja daar zat ik ook aan te denken, even lekker in bad. Maar ik heb geen zin om op te staan en het bad vol te laten lopen![]()
Goed hoor.quote:Hoe gaat het met jou Moonah?
Ja maar, ja maar, hij is niet thuis. Hij moet tentamens maken op school.quote:Op maandag 27 maart 2006 19:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je doet iets verkeerd.![]()
Dat moet je je vent laten doen.
Koppie thee erbij, tijdschriftje, schaaltje lekkers....![]()
[..]
Lekker! Wanneer ga je weer naar de gynaecoloog? Hoe ver ben je nu ook alweer?quote:Goed hoor.
Ik heb werkelijk níets te klagen.
Dankjewel.
Pas maar een beetje op jezelf! Bijna flauwvallen is niet goed hoorquote:Op maandag 27 maart 2006 20:52 schreef ik80 het volgende:
pff hier moe en hoofdpijn. vorige week dacht ik dat het ergste voorbij was...
vanmorgen bijna flauw gevallen, daarna naar werk gefiets volgehouden daar en weer terug met tegenwind toen ingestort bah ga zo naar bed met idd lekkers en drinken
gezeten, ik was ongeveer net zo ver als jij nu bent en heb niets gezegd, ze vonden het een paar weken later helemaal geen probleem, maar ik had ook een functie uitgekozen die tijdelijk was.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:11 schreef sweaty het volgende:
Zijn er vrouwen die net zoals ik op zoek zijn naar werk terwijl ze zwanger zijn geworden? Ik weet nou niet of ik het bij een sollicitatiegesprek moet aangeven omdat het in principe nog niet te zien is. Als ze het weten wordt je toch vaak afgewezen terwijl dat wettelijk gezien niet mag. Ik ben nu 8,5 week zwanger en kan in principe dus nog tot oktober werken, dat is een hele lange tijd, maar heb echt het gevoel dat ik tot die tijd niet meer aan de bak kom, terwijl ik zo graag wil.
Alleen wil ik nu max 32 uur werken omdat ik toch wel erg moe ben. Iemand die ook in deze situatie zit?
He Xanthe, wat ben je weer heerlijk positief!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:45 schreef Xanthe het volgende:
Sweaty je hoeft het niet te vertellen. Persoonlijk zou ik het ook nog niet vertellen want vaak nemen ze je dan juist niet aan (waarbij ze natuurlijk de zwangerschap niet als reden aangeven) en zolang je nog niet weet of het echt goed zal blijven gaan... Het is tenslotte nog "pril" en er is altijd een mogelijkheid dat het nog fout zou kunnen gaan...
Dus wrsch niks aan de hand.quote:Buitenlandse kazen zoals mozzarella, feta,… zijn meestal gemaakt van gepasteuriseerde melk en vormen dus geen probleem.
Vanmiddag ff met mijn "pa" "aan het klussen" geweest (Zelf ben ik niet zo heel handig)......quote:Ik zou er lekker zelf een maken idd. Dat kan je zo simpel en zo ingewikkeld maken als je zelf wil.
Hé Mwanatabu gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:15 schreef sjak het volgende:
En binnenkort gaan we mwanatabu hier verwelkomenGefeliciteerd!
En dan wordt de lijst onder mij lekker langer, er staan nu 18 zwangeren boven me en 19 onder me.
Hier ook gefeliciteerd Mwanatabu!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:15 schreef sjak het volgende:
En dan wordt de lijst onder mij lekker langer, er staan nu 18 zwangeren boven me en 19 onder me.
Oei Belanaquote:Op woensdag 29 maart 2006 05:57 schreef Belana het volgende:
....
kozakken, dat is erg vervelend (op zijn zachst gezegd) dat je je zo voelt. Ik wens je veel sterkte meid!
Hiiieeer isse danquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:15 schreef sjak het volgende:
Zei er iemand klaagzang? Ik heb er nog ettelijke liggen van de vorige twee. Laat ik op dit moment volstaan met de melding dat die test slechts een luxe was omdat ik al mijn gewrichten al een week als los zand aan elkaar voelde hangenquote:Op woensdag 29 maart 2006 08:20 schreef dutchie het volgende:
Mwanatabu laat je niet afschrikken door onze klaagzangen.
Belana en Kozakken, dikke
Haar laatste reactie is van 6 maart, in het vraag en aanbod topic. Dus ze heeft idd al een tijdje niet gepost.quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:18 schreef Belana het volgende:
waar is LadyS toch? Ik mis haar echt al een tijdje, of ligt het aan mij?
Haha BM, ik zie het: je ligt bijna 2 maanden op me voorquote:Op woensdag 29 maart 2006 10:05 schreef Bass-Miss het volgende:
Welkom Sweaty en Mwanatabu.
Lijkt het minder 'pril' bij mij...
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 29 maart 2006 08:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hiiieeer isse dan![]()
Ben nog heel pril hoor mensen, bijna 6 weken denk ik, en zo rond Sinterklaas uitgerekend denk ik ook. Ik denk dus veel deze dagen.
Ga straks ff zo'n leuke groeistreep regelen én me inlezen in dit theekransje
En NOG geloof ik niet dat er echt een beebje in mijn buik zit.quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Haha BM, ik zie het: je ligt bijna 2 maanden op me voor
Waarom trouwens "Bass"-Miss? Speel je ook bas?
Haha, ik speel basgitaar, vandaat dat ik het vroeg hoorquote:Op woensdag 29 maart 2006 10:46 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
En NOG geloof ik niet dat er echt een beebje in mijn buik zit.
Ja,ik speel bastuba en een beetje contrabas.
En werd je eerste kindje rustig als hij die basnoten hoorde? Of heb je niet veel gespeeld toen tijdens de zwangerschap?quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Haha, ik speel basgitaar, vandaat dat ik het vroeg hoor
Oh ja, ik was ook vroeg. Alles komt terug hier, ben me al flink in aan het lezen. Ik ben echt een hoop kwijt van mijn zwangerschappen, gek he?quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:52 schreef Belana het volgende:
hier begon het met 16 weken mwanatabu, ook de eerste zwangerschap, maar dat stelt nog niet zoveel voor dan natuurlijk. reken er op rond de 20 weken
Het is hier nu een drukte van jewelste in mijn buik in ieder geval
De eerste gruwde ervanquote:Op woensdag 29 maart 2006 10:55 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
En werd je eerste kindje rustig als hij die basnoten hoorde? Of heb je niet veel gespeeld toen tijdens de zwangerschap?
Nog geen idee hoe hij of zij het vindt eigenlijk.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
De eerste gruwde ervanSowieso van muziek met veel lage tonen (Type O Negative werd niet gewaardeerd
) Meteen een kont in mn maag en een trap tegen mn ribben. Of dat even op wilde houden
![]()
En bij jou? Een echte jazzliefhebber inmiddels?
Het is voor mij ook mijn eerste zwangerschap. Daarom is het ook extra spannend hoe ik uit deze zwangerschap kom. Van de harde buiken zal ik dan geen last meer hebben neem ik aanquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:44 schreef dutchie het volgende:
Ik kijk even Belana aan hoor, is voor mij nl. ook voor het eerst.
Of Cattie dacht ik?
ik dacht 'wat hoort ze dan vroeg?'quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:51 schreef Mwanatabu het volgende:
Haha, ik speel basgitaar, vandaat dat ik het vroeg hoor
Er had wel een kommaatje meer en een spelfoutje minder ingemogen, die zin van mij iddquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:54 schreef bixister het volgende:
gefeliciteed mwanatabu! en sweaty ook!
ik heb er een hele tijd over gedaan om deze zin te begrijpen:
[..]
ik dacht 'wat hoort ze dan vroeg?'![]()
maar nu snap ik 'm hehheh.![]()
ik gooi het maar op mijn nog steeds aanwezige zomertijddufheid.
PM-girl, wat een onzekere en angstige tijd voor jullie. sterkte ermee.
Dus jij was niet meer weg te slaan van die buik natuurlijkquote:Op woensdag 29 maart 2006 12:00 schreef Ke2v2in het volgende:
Net voor het eerst van de buitenkant beweging gemerkt van het kindje. Je zag af en toe een klein stompje van binnenuit op Nicole der buik![]()
geen angst hoor, t is gewoon spannendquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:17 schreef Mammietje het volgende:
Zie bij het inlezen dat sommigen met angst zich in het rijtje zien stijgen?!![]()
Wat leuk Ke2v2in!quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:00 schreef Ke2v2in het volgende:
Net voor het eerst van de buitenkant beweging gemerkt van het kindje. Je zag af en toe een klein stompje van binnenuit op Nicole der buik![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:50 schreef Brighteyes het volgende:
Sweaty, je kan al je vragen ook kwijt in: Zwangerschap en geboorte deel 182
Daar hokken alle zwangere mutsen meiden samen.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:20 schreef Tosca het volgende:
Gefeliciteerd met de zwangerschap Mwanatabu en Sweaty en welkom in dit mutsen topic.
Tamea, is mijn mailtje nog aangekomen?
Wat leuk die bewegingen Kevin! Mijn vriend zal nog lang moeten wachten, de placenta ligt aan de voorkant.
Net de 20 weken echo gehad en een gesprekje met de gyneacoloog. Dat is blijkbaar standaard bij die echo. Z’n/haar hoofd was smaller dan gemiddeld, maar de omtrek was wel normaal. Volgens de echomevrouw lijkt z’n hoofd op het mijne.Alles wat ze konden zien was goed. Ook al ga je er niet van uit dat het fout is, toch is het wel een ontzettende geruststelling.
Hier ook de placenta ervoor. Heb denk ik een echt voetballertjequote:Op woensdag 29 maart 2006 20:20 schreef Tosca het volgende:
Wat leuk die bewegingen Kevin! Mijn vriend zal nog lang moeten wachten, de placenta ligt aan de voorkant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |