Goed idee eigenlijk, alleen is het niet in het Catharina maar in het Diagnostisch centrum. Horende bij het AZ maastricht.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:27 schreef Githa het volgende:
Kun je die afdeling niet bellen ....Catharina ZH? en vragen wat de procedure is.
Ik zou ook meer rust hebben als ik weet wat er gaat gebeuren dus helemaal niet raar als je daar voor zou bellen.
Hier hetzelfde probleem. Er is nix te krijgen wat je mag gebruiken. Alleen neusspray inderdaad. En anders kom je op van die pilletjes van de drogist (maar die helpen helemaal nix). Een ding die ik je wel aan kan raden is om elke dag een lepel verse honing (van de natuurwinkel) te nemen. Dat wil ook nog wel eens helpen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:11 schreef linda856763 het volgende:
PM-girl, wat eng allemaal. Ik wil er maar niet teveel over nadenken, (stille angst ook bij mij, maar ik laat niet testen..)
Hier frustratie! Het hooikoorstseizoen breekt weer aan, dus ik moet medicijnen. De apotheek zegt wat anders dan hun eigen website, verwijzen me daarna door naar de dokter (vervanger) die weer wat anders zegt, en nu gaan ze eindelijk maar eens overleggen....
ze willen me alleen maar een neusspray geven, die voor mij echt niet afdoende is, terwijl er dus genoeg medicijnen zijn tegen hooikoorts die je gewoon zou moeten kunnen gebruiken.
Ik snap het niet, volgens mij zijn er toch duizenden zwangere vrouwen met hooikoorts, maar ze doen alsof ze het wiel moeten uitvinden...
Hebben jullie tips?
Mag honing niet nee? Oh haha dan kan je het beter niet doen. Moet eerlijk bekennen dat het bij mij nog goed gaat nu. Is toch een positieve kant van de late lentequote:Op woensdag 22 maart 2006 16:17 schreef linda856763 het volgende:
honing? dat mag toch juist niet? Of was dat alleen voor kleine kinderen?
Spoed, nou, zeg maar 10 dagen wachten dus. Tien hele lange dagen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:31 schreef Lemijn het volgende:
Ik kan je iig vast vertellen dat als je een punctie gaat doen, je daarbij als het goed is wel met spoed de uitslag van krijgt, juist omdat je je nu ook al zorgen moet maken. Maar dat zullen ze je maandag ook wel vertellen allemaal. Sterkte met wachten!
Dat vind ik echt belachelijk. Het lijkt me ook enorm frustrerend, je kan niks doen, en maar wachten, grr...quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:57 schreef Icaä het volgende:
[..]
Spoed, nou, zeg maar 10 dagen wachten dus. Tien hele lange dagen.
Vorig jaar: Elisabethziekenhuis Tilburg, chromosomenonderzoek in Nijmegen.
Wat wél weer met spoed gebeurde bij mij was de vlokkentest zelf. Ongeveer een kwartier na de nekplooimeting (bloedtestuitslag was toen al binnen).
Nou, binnen 24 uur belde ze me al smekend op, om het wachtwoord weer door te geven...quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:37 schreef sjak het volgende:
Tjonge, ook bij Tazz al zo schrikken. Het lijkt me zo moeilijk om rust te nemen. Wat goed van haar dat ze je het wachtwoord heeft laten veranderenDat zou bij mij ook nodig zijn om haar van de computer af te houden.
Tja, je kunt het wel belachelijk vindenquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:06 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat vind ik echt belachelijk. Het lijkt me ook enorm frustrerend, je kan niks doen, en maar wachten, grr...
Maar goed, dat bewijst maar weer dat zo'n 'ervaringsverhaal' van mij ook niet alles zegt. Bij deze nuanceer ik mezelf: in het Vu krijg je een spoedbepaling. Ik hoop voor jou dat je dat ook krijgt.
Bronquote:De uit het vruchtwater afkomstige cellen worden gekweekt, zodat zij zich vermeerderen. De kweekperiode die nodig is, wisselt per persoon. Meestal is de uitslag na ongeveer drie weken beschikbaar.
Joh, wat een gezicht. Ik snap ook wel dat het niet sneller gaat dan het gaat. Ik bedoelde met dat 'spoed' dat ze in dit soort gevallen wel wat doen waardoor de uitslag iets eerder komt (wat vlugger gaan kijken, of er misschien toch al genoeg cellen gegroeid zijn? zoiets. zal het eens navragen). En bij een vlokkentest komt de uitslag sowieso iets sneller dan bij een vruchtwaterpunctie, daarom doen ze meestal in deze gevallen een vlokkentest.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:24 schreef Moonah het volgende:
Tja, je kunt het wel belachelijk vinden, maar de wachttijd is gewoon inherent aan het soort onderzoek. Die cellen vermenigvuldigen zich nu eenmaal niet voldoende in anderhalf uur tijd.
Bron
Ja idd, ik geloof dat ik gisteren niet secuur genoeg had gelezen. Ik had nog wel even gezocht op vlokkentest, maar daar niet zo snel iets over gevonden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:38 schreef Icaä het volgende:
De quote van Moonah gaat overigens over de vruchtwaterpunctie, en ik had een vlokkentest.
Oh? Bijzonder...quote:Ik heb ook wel eens gehoord van een vlokkentest in België, waar de uitslag wel na anderhalve dag bekend was.
Nou weet je, ik vond je term 'belachelijk' zo veroordelend klinken. Alle ouders die een vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen zitten natuurlijk in spanning. Iedereen wil zo snel mogelijk de uitslag. Maar blijkbaar kán het niet sneller. En of dat door kweektijd, drukte of whatever komt, is mij niet geheel duidelijk. Maar het lijkt me dat men aanstaande ouders niet onnodig lang in spanning laten zitten.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:32 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Joh, wat een gezicht. Ik snap ook wel dat het niet sneller gaat dan het gaat.
Gezocht en gevonden: 72 uur:quote:
quote:De snelle test
Het resultaat van de snelle test kan reeds na 72 uur beschikbaar zijn. Deze test geeft informatie over het al dan niet aanwezig zijn van bepaalde specifieke aandoeningen, zoals het downsyndroom (trisomie 21) en enkele andere chromosomale aandoeningen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |