abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31757645
Ik heb geen idee waar ik deze moet plaatsen, maar hij wordt vanzelf wel verzet.

Wat schrijf je nou in een sollicitatie als je zwanger bent. Ik vind het zo moeilijk. Misschien heeft iemand nog een tip? :s
pi_31757680
Wat dacht je van WGR ipv FB?

kick FB->WGR
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:23:39 #3
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_31757687
Ik zou het niet in de brief zetten. Als je voor een gesprek wordt uitgenodigd zien/horen ze het vanzelf wel en zoiets is in een gesprek makkelijker te te leggen/weg te lullen dan in een brief.
pi_31757752
JA dat is waar, maar het probleem is dat ik normaal tot september zou werken bij mijn vorige bedrijf en dan weer naar school zou gaan. Toen werd bleek ik dus zwanger. Hoe moet ik dat weg moffelen in zo'n brief. Of gewoon maar niks over zeggen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:27:45 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31757830
Je hoeft er niks over te zeggen. Sterker nog, eigenlijk mogen ze er niet eens naar vragen in het sollicitatiegesprek. Doen ze dat wel, dan hoef jij niet naar waarheid te antwoorden.
quote:
Zwanger solliciteren
U bent niet verplicht bij een sollicitatie te melden dat u zwanger bent. De potentiele werkgever heeft niet het recht ernaar te vragen. Mondelinge of schriftelijke vragen die direct of indirect verband houden met zwangerschap, bijvoorbeeld vragen over de laatste menstruatie, hoeft u niet te beantwoorden. Ook op vragen over gezinsuitbreiding hoeft u niet in te gaan. Worden deze vragen toch gesteld dan kunt u een klacht indienen doen bij de Commissie Gelijke Behandeling. Deze zal dan uitspreken dat de vragensteller in strijd met de wet heeft gehandeld. U kunt vervolgens een de schadevergoeding claimen.
Bron
The love you take is equal to the love you make.
pi_31757847
Ik zou gewoon wachten tot je een gesprek krijgt.
pi_31757865
JA maar je kan het dus al wel zien. Dus dat verberg ik vrees ikniet of ik moet in een gewaad gaan.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:29:47 #8
4177 Jojogirl
pi_31757892
Als je een gat in je CV hebt van een paar maanden kan je ook de maanden weglaten, dan staat er alleen x-2005 en niet tot welke maand je ergens in dienst was of op school zat.
pi_31757901
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:27 schreef Lienekien het volgende:
Je hoeft er niks over te zeggen. Sterker nog, eigenlijk mogen ze er niet eens naar vragen in het sollicitatiegesprek. Doen ze dat wel, dan hoef jij niet naar waarheid te antwoorden.
Ze mogen er misschien niet naar vragen, maar liegen over een situatie is denk ik ook niet toegestaan. Het beste is dus in zo'n situatie kenbaar te maken dat zulke vragen niet zijn toegestaan tijdens een gesprek.
pi_31757905
He dat is handig om te weten, thnx lienekien
pi_31757934
Je hoeft het idd niet te zeggen. En er mag niet gevraagd te worden.
Maar om eerlijk te zijn, ik zou je niet aannemen als ik het wist of er toch achter kwam.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31757943
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:29 schreef Jojogirl het volgende:
Als je een gat in je CV hebt van een paar maanden kan je ook de maanden weglaten, dan staat er alleen x-2005 en niet tot welke maand je ergens in dienst was of op school zat.
Nou het probleem is dat ze denk ik willen weten waarom ik gestopt ben bij mijn vorige bedrijf.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:32:30 #13
4177 Jojogirl
pi_31757966
Liegen zou ik niet doen, zeker niet als men het al kan zien. Hoewel de vraag nniet gesteld mag worden, kan je weinig anders doen dan eerlijk antwoorden als ze hem toch stellen. Ze komen er toch vanzelf achter en kunnen dan heus wel uitrekenen dat je bewust gelogen hebt. je zal jezelf in een gesprek gewoon zo goed moeten verkopen dat ze het maar voor lief nemen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:32:38 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31757969
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:31 schreef partychickie het volgende:

[..]

Nou het probleem is dat ze denk ik willen weten waarom ik gestopt ben bij mijn vorige bedrijf.
Je was van plan om weer naar school te gaan, maar je hebt je bedacht en nou wil je weer graag aan het werk.
pi_31757970
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:31 schreef partychickie het volgende:

[..]

Op die vraag hoeft je toch ook niet te antwoorden?
pi_31757974
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:31 schreef marcb1974 het volgende:
Je hoeft het idd niet te zeggen. En er mag niet gevraagd te worden.
Maar om eerlijk te zijn, ik zou je niet aannemen als ik het wist of er toch achter kwam.
Dat snap ik. Ik geloof ook neit dat ieamdn me nu aanneemt, maa rik moet toch mijn ww houden en toch proberen.
pi_31758020
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:32 schreef Lucille het volgende:

[..]

Op die vraag hoeft je toch ook niet te antwoorden?
Als ik een bedrijf zou hebben zou ik het wel belangrijk vinden om te weten.
pi_31758047
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:32 schreef partychickie het volgende:

[..]

Dat snap ik. Ik geloof ook neit dat ieamdn me nu aanneemt, maa rik moet toch mijn ww houden en toch proberen.
Ja, dat moet je ook zeker zien te behouden die WW, en je moet ook gewoon door solliciteren. Wat je wel kan proberen is tijdelijke banen (daar zou ik je dan wel weer voor aannemen als je geschikt bent )
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:36:01 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31758080
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:30 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ze mogen er misschien niet naar vragen, maar liegen over een situatie is denk ik ook niet toegestaan. Het beste is dus in zo'n situatie kenbaar te maken dat zulke vragen niet zijn toegestaan tijdens een gesprek.
Niet naar waarheid antwoorden is niet per se liegen. Je kunt de vraag inderdaad ontwijken door aan te geven dat het geen onderwerp van gesprek mag zijn.

Als het duidelijk zichtbaar is dat je zwanger bent, mag men je in ieder geval niet openlijk afwijzen om die reden (want dan krijgen ze gelazer). Helaas kunnen ze je wel afwijzen om reden van je zwangerschap maar zeggen dat ze je niet aannemen omdat ze bijv. een betere kandidaat hebben. Daar kun je volgens mij niets tegen beginnen.

Maar denk niet dat je bij voorbaat al geen kans maakt, hoor.
pi_31758126
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:34 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ja, dat moet je ook zeker zien te behouden die WW, en je moet ook gewoon door solliciteren. Wat je wel kan proberen is tijdelijke banen (daar zou ik je dan wel weer voor aannemen als je geschikt bent )
JA ik ben ook al bij uitzendbureaus geweest maar daar heb ik ook weinig aan. Denk dat ze hiverig zijn voor kwaaltjes
pi_31758128
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:33 schreef partychickie het volgende:

[..]

Als ik een bedrijf zou hebben zou ik het wel belangrijk vinden om te weten.
Wij hebben het hier 1 keer gehad dat er iemand aangenomen was die 3 maanden later thuis zat om te gaan bevallen (daar kon je dus niets bij zien). Het is gewoon heel moeilijk voor een bedrijf om 3 keer iemand in te gaan werken, want als je iemand aanneemt die nu al zwanger is kan die persoon nog nooit goed zijn ingewerkt voordat het zwangerschapsverlof begint.

Let wel, mijn baas neemt wel mensen aan die zwanger zijn, dus het is zeker niet kansloos voor je.
pi_31758174
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:37 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Wij hebben het hier 1 keer gehad dat er iemand aangenomen was die 3 maanden later thuis zat om te gaan bevallen (daar kon je dus niets bij zien). Het is gewoon heel moeilijk voor een bedrijf om 3 keer iemand in te gaan werken, want als je iemand aanneemt die nu al zwanger is kan die persoon nog nooit goed zijn ingewerkt voordat het zwangerschapsverlof begint.

Let wel, mijn baas neemt wel mensen aan die zwanger zijn, dus het is zeker niet kansloos voor je.
Hangt af van het soort werk. En ik heb nog heel lang te gaan zit bijna op de helft pas hoor. MAar begfrijp het wel van een bedrijf. HEt is alleen zo moeilijk solliciteren.
pi_31758417
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 16:38 schreef partychickie het volgende:

[..]

Hangt af van het soort werk. En ik heb nog heel lang te gaan zit bijna op de helft pas hoor. MAar begfrijp het wel van een bedrijf. HEt is alleen zo moeilijk solliciteren.
Het zal ook niet echt motiverend werken voor jezelf om te solliciteren met in gedachte dat je toch een (onterechte dat wel) achterstand hebt ten opzichte van de andere sollicitanten in een eventueel gesprek.

Wat ik je wel kan aanraden is ook goed te letten op banen bij de overheid, die zijn wat makkelijker in het aannemen van de iets zwakkere in de maatschappij.
pi_31758526
als ik een zwangere vrouw bij mij op sollicitatie kreeg, dan kreeg ze echt niet de baan. Je bent toch niet gek? Daar heb je niks aan.

Mag je zeker gelijk weer iemand aannemen? Gelukkig is er weinig werk en veel mensen die een baan zoeken, hoef je nooit een zwanger kalf aan te nemen.
pi_31758544
Zwangere vrouwen kosten de werkgever best veel geld.
Vandaar dat ze je niet zo snel indienst zullen nemen als ze merken dat je zwanger bent.

Of ze verlengen je jaar contract niet als je niks zegt en na 4 maanden werken met zwangerschaps verlof gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')