beetje onpraktisch om vanaf mijn woonplaats even te gaan kijken :pquote:Op donderdag 23 maart 2006 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nog leuker is het als er 2 naast elkaar over de wisselstraat gaan. Dit gebeurt wel als de intercity naar Utrecht en Amsterdam tegelijk vertrekken in Amersfoort.
Ach, zo kom je nog eens ergens.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
beetje onpraktisch om vanaf mijn woonplaats even te gaan kijken :p
En dat je kunt zwaaien naar de ander reizigersquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
beetje onpraktisch om vanaf mijn woonplaats even te gaan kijken :p
Eindhoven - Amsterdamquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
beetje onpraktisch om vanaf mijn woonplaats even te gaan kijken :p
Alweer?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: onbekend
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Containerterminal
Datum: 23-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: de zogenaamde 'Vos-trein'
En nog steeds de 'Vos-trein', foei!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
interessanter dan enkel de text 'tvp'
Haha, laatst ook gedaanquote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:27 schreef logic_ het volgende:
Oh wat een slecht topic is dit weer, rond half 10 kwam ik het tegen en tot nu toe alleen maar over treinen zitten lezen ... weer een dag niets gedaan.
Maar zijn er ook wat ervaringen over trein vakanties e.d., en dan niet van Haarlem naar Amsterdam maar Zwitserland, etc ?
Of van kust tot kust is ca 180 uur
Van Den Haag Centraal naar Peking
Vertrek: vrijdag 24 03 2006 08:00
Deze dienstregeling is geldig van 11.12.05 t/m 09.12.06.
Datum Tijd Station Spoor Faciliteiten
26.03.06 17:20 Den Haag Centraal 2 IC 1965 - InterCity
19:35 Venlo
20:04 Venlo 3a RE 9035 - RegionalExpress
21:08 Düsseldorf Hbf 4
21:54 Düsseldorf Hbf 17 EN 349 - EuroNight
28.03.06 09:20 Moskva Belorusskaja
09:20 Moskva Belorusskaja Transfer - 120 Min. verder met openbaar vervoer
11:20 Moskva Iaroslavskaja
21:30 Moskva Iaroslavskaja D 4ZJ - sneltrein (jammer dat hier een gewone sneltrein is gekozen zo te zien)
03.04.06 14:31 Peking
Reistijd 182:11; Rijdt niet dagelijks, rijdt onregelmatig
Tip: langdurig oponthoud tijdens overstap(pen)
Tipquote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:27 schreef logic_ het volgende:
[...]
Reistijd 182:11; Rijdt niet dagelijks, rijdt onregelmatig
Tip: langdurig oponthoud tijdens overstap(pen)
Bij mij prima, ik ben in 2001 naar Kroatië geweest, ging allemaal heerlijk. Maar vooral gepland op snelle reis en wat minder op mooie route.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:27 schreef logic_ het volgende:
Maar zijn er ook wat ervaringen over trein vakanties e.d., en dan niet van Haarlem naar Amsterdam maar Zwitserland, etc ?
Ja, dat je niet reist met een overnachting op het station maar in een trein.quote:
Leuke trein is dat, die heb ik laatst in München eens gefotografeerd.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:48 schreef MREn het volgende:
[..]
en in de al gereedstaande nachttrein naar Zagreb, vertrek 22:50, aankomst uurtje of 9 in de ochten (Rijeka).
Is voor de CNL geen reservering verplicht? Laatst een retourtje München gedaan, heen in zespersoons coupé in Couchette (gelukkig maar met vier mensen). Vervelende planken met een stofje, alleen goed om op te liggen om DVD te kijken, niet om te slapen. Terug in slaaprijtuig, relaxed! Afgelopen zomer ook per CNL naar München en per EC/IC naar/van Villach resp. Salzburg. Het nadeel daarvan is dat je, zeker na een nacht in de trein, toch niet helemaal fit bent. Als je dan nog uren in een IC moet hangen, breekt dat een beetje op. Al met al is die CNL zeker een goede optie om mee te reizen.quote:Op de terugweg het andere deel slapend afgelegd: eerst met een internationale trein van Rijka naar München en vanaf daar de CNL naar Arnhem. Veel mensen zonder reservering die in het gangpad sliepen. Ik zat helaas bij twee Nederlandse vrouwen en hun kinderen, had veel liever andere mensen om nog eens wat mee te ouwe hoeren (zoals op de heenweg met Duitse met gebroken poot en een vage Italiaan).
Ja, daarom kon ik ook in een bed liggen en die anderen in het gangpadquote:
Ik vond de nachttrein München naar Rijeka ook een stuk fijner dan de CNL.quote:Laatst een retourtje München gedaan, heen in zespersoons coupé in Couchette (gelukkig maar met vier mensen). Vervelende planken met een stofje, alleen goed om op te liggen om DVD te kijken, niet om te slapen.
Ik reserveer altijd in de CNL, dat is volgens mij ook verplicht. Je betaald ook voor een zitplaatst namelijk. Voor een couchette of slaaphut natuurlijk ook, maar dan meer. Naast je reservatie heb je nog een geldig vervoersbewijs nodig voor het traject, dit kan ook gewoon met allerlei kortingen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:22 schreef MREn het volgende:
Ja, daarom kon ik ook in een bed liggen en die anderen in het gangpad
Geen idee of er ook een soort van meereiskaartjes bestaan voor de CNL: wel mee mogen maar geen recht op zit/lig plaats.
mja dacht ik ook aan, alleen hij voegt al voor het einde van het perron samen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:36 schreef MREn het volgende:
Inhaalspoortje? Ligt er volgens mij trouwens ook nog niet zo lang.
Dieren heb je ook 3 "prorail"sporen, maar dat stamt uit de oudheidquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja dacht ik ook aan, alleen hij voegt al voor het einde van het perron samen?
en de trein naar zwolle staat dus altijd midden op de wissel![]()
waar het niet dat aan de overzijde van het perron 2 sporen liggenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dieren heb je ook 3 "prorail"sporen, maar dat stamt uit de oudheid. Ik denk zelf inhaal spoortje, maar dan zou je de trein niet van baanvak willen veranderen want met 130 heeft iedereen de koffie over zich heen!
en wat kost een maandje spoor gebruik?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:57 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers die zelf een trein willen huren: een DM'90 leasen bij NSFS uit Dublin kost je 16.000 euro per maand ex BTW.
Moet je (onder andere) je trein minimaal verzekeren voor 1,85 mln casco en 100mln WA.
De infra is dan ook niet gemaakt voor die snelheid. De wissels daar zullen wel een snelheid van 40 km/h of zo toelaten, niet veel hoger in elk geval. Wat extra sporen is alleen maar handig, je vind ze overal.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:49 schreef Brembo het volgende:
Dieren heb je ook 3 "prorail"sporen, maar dat stamt uit de oudheid. Ik denk zelf inhaal spoortje, maar dan zou je de trein niet van baanvak willen veranderen want met 130 heeft iedereen de koffie over zich heen!
Heel veel geld, want je moet ook toegelaten zijn als spoorvervoerder en dat ben je niet zonder aan een hoop regels te voldoen (denk aan bevoegd personeel, onderhoud door gecertificeerde bedrijven).quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
en wat kost een maandje spoor gebruik?
Dat is afhankelijk van de kilometers die je maakt en op welke stations je stopt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
en wat kost een maandje spoor gebruik?
Mits prorail er goed mee om weet te gaan...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
De infra is dan ook niet gemaakt voor die snelheid. De wissels daar zullen wel een snelheid van 40 km/h of zo toelaten, niet veel hoger in elk geval. Wat extra sporen is alleen maar handig, je vind ze overal.
Als de bovengenoemde DM'90 te duur is: een stelletje plan V kost maar 15.464 ex BTW.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
en wat kost een maandje spoor gebruik?
Dat is de wekelijkse uitzonderingquote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:20 schreef petre86 het volgende:
plan V ( 3 tweetjes)
deden vandaag dienst als de intercity van zwolle-leeuwarden ( 17:20 uit zwolle)
niet normaal lijkt me?
waarom rijden ze de stoptrein Deventer-Almelo daar dan niet mee?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:27 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is de wekelijkse uitzondering
Standaard dus.
Reden: rest van het ICM is nodig om de andere Noord-Oost IC's te verlengen.
Omdat er planmatig geen mat'64 in de buurt komt, muv een paar weekendritjes in de 3600-serie (Zwolle-Roosendaal - nog doorgaand ook), terwijl je in Zwolle een goed aanbod hebt aan mat'64 door de lijnen naar Emmen en Utrecht en door NedTrain waar ze in onderhoud zijn.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:31 schreef petre86 het volgende:
[..]
waarom rijden ze de stoptrein Deventer-Almelo daar dan niet mee?
Nog niet meegemaakt dat je daar de hele tijd achter cargo blijft hangen. Komt normaal ook niet voor, als ProRail geen onmogelijke paden bedenkt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Mits prorail er goed mee om weet te gaan...
Bv. op Btl-Ehv stug volhouden dat treinen van/naar Ht op de binnensporen rijden, en van/naar Tb op de buitensporen. En maar lekker achter een goederentrein blijven kachelen terwijl het andere spoor vrij is
ook wel eens gehad hoor, utrecht zwolle, konden we de goederentrein niet passeren, dat hele stuk is zowar 3 sporig :/ en een goederentreintje rijd naar 80 ofzo:/quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:47 schreef Tfz het volgende:
[..]
Nog niet meegemaakt dat je daar de hele tijd achter cargo blijft hangen. Komt normaal ook niet voor, als ProRail geen onmogelijke paden bedenkt.
Het wissel op de foto voor een snelheid groter dan 40 lijkt onzinnig, gezien het dwergsein in de verte?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:02 schreef Tfz het volgende:
[..]
De infra is dan ook niet gemaakt voor die snelheid. De wissels daar zullen wel een snelheid van 40 km/h of zo toelaten, niet veel hoger in elk geval. Wat extra sporen is alleen maar handig, je vind ze overal.
Dat hele stuk is niet "zowat driesporig".... Kwestie van ProRail's prutswerk, niets meer, niets minder. Zat plekken om iets aan de kant te nemen en als ze weer hebben geprutst met een onmogelijk pad, dan is dat ProRail's probleem en niet dat van de vervoerder die daardoor andere treinen hindert.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
ook wel eens gehad hoor, utrecht zwolle, konden we de goederentrein niet passeren, dat hele stuk is zowar 3 sporig :/ en een goederentreintje rijd naar 80 ofzo:/
Het ging dan ook over Dieren, niet over de situatie op de getoonde foto. Wat Swk betreft is inderdaad maximaal 40 km/u toegestaan vanwege het dwergsein.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:43 schreef Duvel het volgende:
Het wissel op de foto voor een snelheid groter dan 40 lijkt onzinnig, gezien het dwergsein in de verte?
nja t stuk waar wij toen achter de goederen trein zaten was wel 3 sporig :/quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:23 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dat hele stuk is niet "zowat driesporig".... Kwestie van ProRail's prutswerk, niets meer, niets minder. Zat plekken om iets aan de kant te nemen en als ze weer hebben geprutst met een onmogelijk pad, dan is dat ProRail's probleem en niet dat van de vervoerder die daardoor andere treinen hindert.
[..]
Het ging dan ook over Dieren, niet over de situatie op de getoonde foto. Wat Swk betreft is inderdaad maximaal 40 km/u toegestaan vanwege het dwergsein.
Je hebt een paar plekken waar je treinen aan de kant kunt nemen, maar dat is maar een klein stuk ten opzichte van "bijna heel Utrecht - Zwolle". In de regel heeft een op tijd rijdende trein voorrang op een vertraagde trein. Dat geldt dus ook voor goederentreinen. Dat ProRail af en toe niet zo creatief is om vooruit te kijken hoe vertraging beperkt kan worden door de treinopvolging aan te passen is wel bekend. Maar bij ProRail hoef je nergens van op te kijken. Een trein de foute kant opsturen, ergens binnennemen waar dat niet past (trein langer dan spoor), stilzetten "omdat het automatisch moet" als je één minuut te vroeg bent (¤¤ en vertraging door langzaam remmen en optrekken), treinen stilzetten bij overgang naar een ander verkeersleidingsgebied "want ik ken je niet, ik moet eerst nazoeken wie je bent", het kan allemaal.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja t stuk waar wij toen achter de goederen trein zaten was wel 3 sporig :/
de stoptrein? de intercity?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
toen ze op Zwolle - emmen VV nog met de SM-90 reden ook wel gehad dat we bij zwolle moesten wachten op de stoptrein te laat was, en dan zit je in de intercity
stoptrein vanaf emmen was telaat! en de intercity vanuit leeuwarden ( waar ik in zat ) moest dus wachten :/quote:
Ik zie het verband met blunderend prorail niet geloof ik...als een stopper moet overkruisen of jouw trein de aansluiting overneemt, heeft dat toch geen zak met prorail te maken?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
stoptrein vanaf emmen was telaat! en de intercity vanuit leeuwarden ( waar ik in zat ) moest dus wachten :/
prorail kennende zou dr wel weer een sein/wisselstoring geweest zijn op emmen - zwolle dus tjaquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik zie het verband met blunderend prorail niet geloof ik...als een stopper moet overkruisen of jouw trein de aansluiting overneemt, heeft dat toch geen zak met prorail te maken?
Of gewoon een stom materieelbeleid van NS waardoor de rijtijden niet gehaald kunnen worden...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
prorail kennende zou dr wel weer een sein/wisselstoring geweest zijn op emmen - zwolle dus tja
SM'90 was toch wel snel genoeg om de stoptreindienst op Zwolle - Emmen te rijden?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:07 schreef MREn het volgende:
[..]
Of gewoon een stom materieelbeleid van NS waardoor de rijtijden niet gehaald kunnen worden...
niet als ze uitvallen of niet harder dan stapvoets omdat er een sein storing is?quote:Op zondag 26 maart 2006 16:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
SM'90 was toch wel snel genoeg om de stoptreindienst op Zwolle - Emmen te rijden?
Maar dat heeft weer niks met materieelbeleid te maken. Suffe opmerking sowieso, met Mat '64 haal je het wel, ook met niet-turbo-V. Blijkbaar mag je als bedrijf niet besparen wanneer dat goed kan.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
niet als ze uitvallen of niet harder dan stapvoets omdat er een sein storing is?
Jawel, hoewel ook toen al de dienstregeling consequent niet volgende de officiele normen passend was, werd het ook toen al gedoogd.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
SM'90 was toch wel snel genoeg om de stoptreindienst op Zwolle - Emmen te rijden?
Natuurlijk mag je dat zelf bepalen, maar iedereen kan op zn klompen aanvoelen dat sneller optrekkend materieel minder gevoelig voor vertragingen. Al helemaal op (deels) enkelsporige baanvakken.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:29 schreef Tfz het volgende:
[..]
Maar dat heeft weer niks met materieelbeleid te maken. Suffe opmerking sowieso, met Mat '64 haal je het wel, ook met niet-turbo-V. Blijkbaar mag je als bedrijf niet besparen wanneer dat goed kan.
Natuurlijk, maar je doet het voorkomen alsof je met plan V de rijtijden niet kunt halen, terwijl dat wel degelijk kan (en al helemaal met turbo-V) en dat dus geen reden is om SM '90 in dienst te houden. Doe je dat wel, dan ben je als bedrijf in mijn ogen niet slim bezig, gezien de hoge(re) kosten die dat met zich meebrengt.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat zelf bepalen, maar iedereen kan op zn klompen aanvoelen dat sneller optrekkend materieel minder gevoelig voor vertragingen. Al helemaal op (deels) enkelsporige baanvakken.
Rijtijden halen lukt ook wel muv een enkele drukke trein in de ochtendspits, maar juist snellere aanzet kan zorgen voor beperking van de doorgifte van vertraging aan tegentreinen.quote:Op zondag 26 maart 2006 19:34 schreef Tfz het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar je doet het voorkomen alsof je met plan V de rijtijden niet kunt halen, terwijl dat wel degelijk kan (en al helemaal met turbo-V) en dat dus geen reden is om SM '90 in dienst te houden.
Ligt er ook maar net aan hoe veel hoger die kosten liggen. Je onttrekt natuurlijk wel wat stellen uit je voorraad, terwijl het aantal reizigers-km alleen maar toeneemt.quote:Doe je dat wel, dan ben je als bedrijf in mijn ogen niet slim bezig, gezien de hoge(re) kosten die dat met zich meebrengt.
mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?quote:Op zondag 26 maart 2006 19:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Rijtijden halen lukt ook wel muv een enkele drukke trein in de ochtendspits, maar juist snellere aanzet kan zorgen voor beperking van de doorgifte van vertraging aan tegentreinen.
[..]
Ligt er ook maar net aan hoe veel hoger die kosten liggen. Je onttrekt natuurlijk wel wat stellen uit je voorraad, terwijl het aantal reizigers-km alleen maar toeneemt.
Bovendien draagt de inzet van plan V niet echt bij aan de klantattractiviteit voor de verbinding. Maar ja, die is met die 'robuuste' aansluitingen in Zl en Mrb toch aan behoorlijk gering.
Nu maar hopen dat die nieuwe sprinters een beetje bevallen, anders kom je jezelf nog tegen met een tekort aan stoptreinmaterieel als de revisietermijn van mat'64 aardig in zicht komt.
De uiterste revisietermijn is de uiterste dag dat ze nog mogen rijden na de vorige revisie, het impliceert niet dat er noodzakelijkerwijs nog een revisie moet komen, afvoer is ook een optie.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
juist, en hoelang zit er doorgaans tussen revisie's dan? of is dat per type trein weer verschillend?quote:Op zondag 26 maart 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
[..]
De uiterste revisietermijn is de uiterste dag dat ze nog mogen rijden na de vorige revisie, het impliceert niet dat er noodzakelijkerwijs nog een revisie moet komen, afvoer is ook een optie.
Je bedoelt neem ik aan de revisietermijn, opgerekt met extra remcontrolebeurten? Dat is ook wat er nu met het oudste plan Vis gebeurd; daarvan is de revisietermijn vorig jaar al gelopen, maar met extra beurten wordt het spul wat langer in dienst gehouden.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
[..]
De uiterste revisietermijn is de uiterste dag dat ze nog mogen rijden na de vorige revisie, het impliceert niet dat er noodzakelijkerwijs nog een revisie moet komen, afvoer is ook een optie.
Je moet niet vergeten dat de jongste stellen nu nog revisies ondergaan en dus nog makkelijk vijf tot zeven jaar mee kunnen.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
Om deze oude quote nog maar eens toe te lichten:quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:33 schreef Willy84 het volgende:
Iets andere vraag voor de trein kenner. Wat gebeurt er met de trek-duw stammen tussen Haarlem en Limburg als er in de volgende dienstregeling telkens gecombineert word in Sittard. En wat gebeurt er met de 2 delige City Sprinters op de Zoetermeerlijn Als dat Randstad rail word ??
Das waar,quote:Op zondag 26 maart 2006 21:24 schreef Tfz het volgende:
[..]
Je bedoelt neem ik aan de revisietermijn, opgerekt met extra remcontrolebeurten? Dat is ook wat er nu met het oudste plan Vis gebeurd; daarvan is de revisietermijn vorig jaar al gelopen, maar met extra beurten wordt het spul wat langer in dienst gehouden.
[..]
Je moet niet vergeten dat de jongste stellen nu nog revisies ondergaan en dus nog makkelijk vijf tot zeven jaar mee kunnen.
Denk totdat ze vanzelf uit elkaar zijn gevallen...quote:Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
Zal vast een testrit voor het een of ander zijn.quote:Op zondag 26 maart 2006 23:28 schreef FredvZ het volgende:
ff ook nog wat anders:
Ik zat vandaag in de trein van Rotterdam naar Hoek van Holland. Vlakbij de wasstraat stond een rare combo van een loc uit de 1600/1700-serie en een enkele dubbeldekkerstuurstand van de DDM of DDAR. Heeft iemand enig idee wat die combo daar stond te doen.
Volgens mij zijn ze met instructie bezig o.i.d. Hij stond eerst op een van de opstelspoortjes aan de Blijdorpzijde, toen naast de wasstraat, en vanmorgen weer op zijn oude stek.quote:Op maandag 27 maart 2006 02:48 schreef MREn het volgende:
[..]
Zal vast een testrit voor het een of ander zijn.
En juist de stoptrein Almelo-Deventer wordt weer mat'64, wat een achterlijkheid weer.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:38 schreef Carport het volgende:
ICM blijft op de Noord-Oost rijden.
De 800 rijdt naar Maastricht, de 900 naar Heerlen en de 3500 Eindhoven-Schipholquote:Op maandag 27 maart 2006 20:34 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand hoe het systeem qua treinseries in elkaar steekt. Wat is het doel er precies van en wat kan je er uit afleiden. Ik weet bv dat de serie 900 naar Maastricht gaat en 3500 naar heerlen. Maar nr's in die serie bv trein 901 (zeg maar wat) wat heb je dan aan dat nr. Kun je daar iets van een tijd uithalen en worden alle nr's gebruikt of zijn er ook nr's die helemaal niet rijden. Bv als trein 902 rijd bestaat 901 dan ook?
Klein vraagje![]()
Van alle treinseries in het land?quote:Op maandag 27 maart 2006 21:52 schreef Willy84 het volgende:
Bestaan er een soort van overzichtje van
'n gewone stationsklok?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 01:10 schreef Brembo het volgende:
Ik stond vandaag as usual op het prachtige station Arnhem Presikhaaf, en zat te kijken aar de klokken. Maar wat schepte me verbazig, de prestigeuze NS klok loopt links 3 minuten voor dan op rechts! Is de duits degelijkheid uit de klokken verdwenen of worden ze niet gesychroniseerd?!
idd volgens mij worden ze gesynct, aangezien het imo gewoon onmogelijk is om op een groot station ( waar je meerdere klokken kan zien vanaf 1 punt) ze excact gelijk te laten lopen zonder synchronisatiequote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:24 schreef blup het volgende:
[..]
'n gewone stationsklok?
die worden geloof ik wel gesychroniseerd. maybe is de wijzer iets verschoven op zn as.
Hoe het nu zit, weet ik niet precies. Vroeger waren de stationsklokken allemaal synchroon met de moederklok in Utrecht. Alleen de minuten werden trouwens gesynchroniseerd. De scondenwijzer liep gewoon zijn rondje, en als ie boven was dan stopte ie tot de minutenpuls kwam. Zo'n klok loopt dus voor geen meter als je 'm bij je thuis aanzet, tenzij je een apparaatje bouwt om 'm aan te sturen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
idd volgens mij worden ze gesynct, aangezien het imo gewoon onmogelijk is om op een groot station ( waar je meerdere klokken kan zien vanaf 1 punt) ze excact gelijk te laten lopen zonder synchronisatie
doen de meeste klokken nog, bij 12 wachten en dan pas door tikkenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe het nu zit, weet ik niet precies. Vroeger waren de stationsklokken allemaal synchroon met de moederklok in Utrecht. Alleen de minuten werden trouwens gesynchroniseerd. De scondenwijzer liep gewoon zijn rondje, en als ie boven was dan stopte ie tot de minutenpuls kwam. Zo'n klok loopt dus voor geen meter als je 'm bij je thuis aanzet, tenzij je een apparaatje bouwt om 'm aan te sturen.
Zal wel het een en ander in veranderen met de nieuwe dienstregeling.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:11 schreef MREn het volgende:
Van alle treinseries in het land?
Jawel hoor.
http://home.student.utwen(...)EINNUMMERING2003.pdf
http://www.prorail.nl/NR/(...)gsdatum170220061.xls
Yep, maar zolang dat nog niet officieel en definitief is, staan alleen de series van 2006 er op.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Zal wel het een en ander in veranderen met de nieuwe dienstregeling.
Ik geloof dat de IJssellijn, nu hij is losgeknipt van Brabant, iig de 3700 gaat worden.
Ik weet niet of ik sta te juichen... Er komt niet meer kennis bij ProRail, voor de reiziger zal het hopelijk op de korte termijn iets beter uitpakken. Op de lange termijn biedt het geen soelaas.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:41 schreef SpeedyRich het volgende:
<knip gerucht>
Persoonlijk zou ik een goede vooruitgang vinden
Wat vinden jullie ervan
Daarom ook de plannen om de NSR Bijsturing en ProRail Verkeersleiding weer bij elkaar te gooien, die zijn in vrij hoge mate van elkaar afhankelijk.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:51 schreef CasB het volgende:
Slechter kan het in ieder geval niet worden
Ja, precies. Dat heeft wel nut. Maar waarom NS zich verder moet bezighouden met onderhoud en vernieuwing, dat ontgaat me.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Daarom ook de plannen om de NSR Bijsturing en ProRail Verkeersleiding weer bij elkaar te gooien, die zijn in vrij hoge mate van elkaar afhankelijk.
En dan niet in één bedrijf, maar in één ruimte. Korte communicatiekanalen enzo.
Zou wel een hele goede verbetering zijn. Communicatie is tamelijk belangrijk enzoquote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:54 schreef MREn het volgende:
[..]
Daarom ook de plannen om de NSR Bijsturing en ProRail Verkeersleiding weer bij elkaar te gooien, die zijn in vrij hoge mate van elkaar afhankelijk.
En dan niet in één bedrijf, maar in één ruimte. Korte communicatiekanalen enzo.
Zoals tunnels dichtmetselen tussen de HGB's van ProRail en NS in Utrechtquote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:05 schreef CasB het volgende:
[..]
Zou wel een hele goede verbetering zijn. Communicatie is tamelijk belangrijk enzo
Is dat toch al zeker dan, want in t artikel staat dat ze nog in overleg zijn met de provincie Friesland...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:25 schreef MREn het volgende:
het IC/stoptrein-model Zwolle-Ljouwert blijft gehandhaafd.
Fryslân heet de provincie.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Is dat toch al zeker dan, want in t artikel staat dat ze nog in overleg zijn met de provincie Friesland...
Dat wordt vooral veroorzaakt door de verhuur van aardig wat ICR aan HSL.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las op railserver dat de aanpassingen ook flink gevolgen voor de materieelinzet hebben. Zo gaat een deel van de sprinter 2'tjes niet aan de kant zoals eerst de bedoeling was. Verder lijkt het erop dat al het ICK materieel nodig is om de dienstregeling uit te voeren.
Dat komt omdat ze daar -met het oog op de leveringen van de GTW's- behoorlijk aan bezuinigen zijn op onderhoud, met als resultaat een hoge defectstand.quote:Overigens lijkt Arriva lichtelijk met materieel tekort te kampen. Zo zijn enkele treinen korter dan normaal. Verder staan er bij mijn weten minstens 3 DH2 en 1 DM'90 in Zwolle. Verder was er op Leeuwarden-Groningen afgelopen vrijdag een DM'90 op de stopdienst, terwijl deze normaal ingezet worden in de sneltrein. De ene sneltrein werd gereden door een wadloper, terwijl de andere wel gewoon DM'90 was.
Gewoon IC's splitsen, deel Gn, deel Lw. Als die weg zijn direct de stoppers er achter aan. En wel elk halfuur.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon 2 InterCIty's richting Randstad en een aparte losse stoptrein voor tot Zwolle, of desnoods tot Meppel voor overstappen op de stoptrein uit Groningen... Voor overdag dan, iedereen blij
Goed plan op zich, maar ik denk dat het voor de NS te duur is, vanwege de inzet van personeel. Verder is het reizigersaanbod in de daluren in het noorden niet zodanig dat het de inzet van die hoeveelheid materieel rechtvaardigt.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Gewoon IC's splitsen, deel Gn, deel Lw. Als die weg zijn direct de stoppers er achter aan. En wel elk halfuur.
Die komen dan plm. 15 minuten later aan in Gn en Lw, wat daar ruimte schept voor strakke 15-min busdiensten.
En andersom de stoptreinen net voor de IC's aan laten komen in Zwolle, net zoals nu ook met stoptrein uit Ut gebeurt, voor prima overstap. Of eventueel zelfs de vier treinen combineren als gezamenlijk als IC naar Amf ev. raggen.
Klopt, ik reageerde ook op Zug-Chef, voor wat het plan overdag betreft.quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed plan op zich, maar ik denk dat het voor de NS te duur is, vanwege de inzet van personeel. Verder is het reizigersaanbod in de daluren in het noorden niet zodanig dat het de inzet van die hoeveelheid materieel rechtvaardigt.
Mij ook, maar ook zo goed als zeker een flauwekulverhaaltje, dus niks om je druk over te maken. Dat bijsturing van NSR samen gaat zitten met verkeerleiders van ProRail is al langer bekend. Ook alleen een oplossing omdat er maar één reizigersvervoerder van de omvang van NSR is.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, precies. Dat heeft wel nut. Maar waarom NS zich verder moet bezighouden met onderhoud en vernieuwing, dat ontgaat me.
Drie treinen per uur daar? Dat is natuurlijk extreem overbemeten....quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon 2 InterCIty's richting Randstad en een aparte losse stoptrein voor tot Zwolle, of desnoods tot Meppel voor overstappen op de stoptrein uit Groningen... Voor overdag dan, iedereen blij
Klopt, maar dat is het gevolg van drgl 2007 en niet van de aanpassingen die daar nog eens bovenop zijn gekomen. Kan goed zijn dat je dat ook bedoelt, is me niet geheel duidelijk.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las op railserver dat de aanpassingen ook flink gevolgen voor de materieelinzet hebben. Zo gaat een deel van de sprinter 2'tjes niet aan de kant zoals eerst de bedoeling was. Verder lijkt het erop dat al het ICK materieel nodig is om de dienstregeling uit te voeren.
Omdat er in Zwolle storingsmonteurs zijn, omdat Zwolle het belangrijkste knooppunt is, waardoor er meer reizigers zijn. In Meppel wordt niet zo vaak gestopt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:48 schreef Willy84 het volgende:
Misschien een stomme vraag, want ben er nooit geweest. Maar waarom combineren en splitsen ze eigenlijk niet in meppel want dat ligt verder op de route.
Naar Lw: IC+S, naar Gn IC+S uit Amersfoort en nog een losse S Zwolle-Groningen eens per uur.quote:En heb ff de dienstregeling bekeken naar Leeuwarden en Groningen.
Het ene halfuur een stoptrein en het andere een intercity.
Dus als ik de plannen goed begrijp verandert er niks
Je zou ns moeten kijken hoeveel mensen er nog tussendoor in en uitstappen. Laat die met die stopper gaan (die dus net na de IC vertrekt uit Leeuwarden als Zwolle).quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:32 schreef Tfz het volgende:
Drie treinen per uur daar? Dat is natuurlijk extreem overbemeten....
[..]
Als ik op station Rotterdam in de trein naar Amsterdam stap, heb ik negen van de tien keer ook niets te doen op de tussenstations, maar om dan maar een non-stop trein Rotterdam - Amsterdam te vragen is gaat ook weer wat ver hè?quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je zou ns moeten kijken hoeveel mensen er nog tussendoor in en uitstappen. Laat die met die stopper gaan (die dus net na de IC vertrekt uit Leeuwarden als Zwolle).
De InterCity gewoon in een keer door laten rijden zonder tussenstops. Moet je ns kijken hoeveel mensen er vanuit Zwollle als Leeuwarden niks te zoeken hebben op de tussenstations. (En dus toch altijd in 1x doorrijden naar de eindplaats).
Daarom zou ik dus zeggen, en eigenlijk met mrEN eens, twee IC's per uur direct naar Zwolle of Leeuwarden. En twee stoptreinen die overal stopt.
En dan maar hopen dat ze niet zo uit elkaar zijn gegroeid dat het nog niet gaat werken... ProRail is een ambtenarenbende volgens mij, ik weet niet hoe dat momenteel bij NSR bijsturing is.quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:32 schreef Tfz het volgende:
[..]
Mij ook, maar ook zo goed als zeker een flauwekulverhaaltje, dus niks om je druk over te maken. Dat bijsturing van NSR samen gaat zitten met verkeerleiders van ProRail is al langer bekend. Ook alleen een oplossing omdat er maar één reizigersvervoerder van de omvang van NSR is.
Ja.quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:41 schreef mg794613 het volgende:
omg hulde voor de op.
Maar... waarom staan al die stoelen zo vertieft dicht op elkaar.
Ik ben niet extreem lang, maar ik kan niet zonder pijn zitten op zo'n enkelbank.
5cm per stoel meer, hoeveel is dat nou gevraagd?
doe er 5cm bij en een kar extra aanquote:Op woensdag 29 maart 2006 08:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja.Dat scheelt toch al snel zitplaatsen. En je zit toch, weliswaar me je knieën tegen je voorhoofd, maar je zit. En dat is wat we willen: meer zitplaatsen.
![]()
Ik ben zelf 1m94 maar ik heb eigenlijk alleen last van te krappe ruimte in een aantal Mat'64 series, waarvan iedereen hier wel zal weten dat de stoelen vertieft krap op elkaar staan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:53 schreef mg794613 het volgende:
doe er 5cm bij en een kar extra aan
iedereen tevreden
Net of zoveel mensen niet tevreden zijn. Hooguit plan T is te krap.quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:53 schreef mg794613 het volgende:
[..]
oe er 5cm bij en een kar extra aan
iedereen tevreden
Ja die bedoel ik ook. Dat is compleet verneukt bij z'n revisie. Jammer. Vroeger was alles beter, toen je nog gewoon in de restauratiebak van Plan T kon zitten, met van die grote tafels. Alleen jammer dat dat een rookcoupé was.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:40 schreef Tfz het volgende:
[..]
Net of zoveel mensen niet tevreden zijn. Hooguit plan T is te krap.
Bij ons op school staat daar volgens mij een onderdeel van. Tweemaal twee rode banken met een tafel er tussen, een sticker dat consumptie verplicht is, en bagagerekken die in de breedterichting boven de banken langs lopen. De ramen doen in elk geval erg "Mat'64" aan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik ook. Dat is compleet verneukt bij z'n revisie. Jammer. Vroeger was alles beter, toen je nog gewoon in de restauratiebak van Plan T kon zitten, met van die grote tafels. Alleen jammer dat dat een rookcoupé was.
Ach ja, de nieuwe sprinters krijgen een interieur dat er alleen al comfortabeler uitziet dan de Duitse variant. 2,5 uur in BR425 van Mönchengladbach naar Koblenz Hbf. ist nur einfach Hölle.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik ook. Dat is compleet verneukt bij z'n revisie. Jammer. Vroeger was alles beter, toen je nog gewoon in de restauratiebak van Plan T kon zitten, met van die grote tafels. Alleen jammer dat dat een rookcoupé was.
Hmmmmh toevallig vind ik zelf A'damse trams etc ook wel leuk, maar op bijv Haagse en Rtd'se trams zit ik in dit topic niet echt te wachten...... Plus de naam van dit topic is ook "TREINpics, -nieuws en praattopic"... Misschien is 't daarom handiger zelf eventueel een "TRAMpics...." topic te openen :-)quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:37 schreef Willy84 het volgende:
Ik ga zo ff de stad in en nog een paar knappe foto;s maken. Hoop dat trams, metro'"s ook welkom zijn in dit topic.Want daar een ander topic voor openen zal miss niet zo lopen.
![]()
Idd opbokken met die neptreinen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:06 schreef JMT het volgende:
[..]
Hmmmmh toevallig vind ik zelf A'damse trams etc ook wel leuk, maar op bijv Haagse en Rtd'se trams zit ik in dit topic niet echt te wachten...... Plus de naam van dit topic is ook "TREINpics, -nieuws en praattopic"... Misschien is 't daarom handiger zelf eventueel een "TRAMpics...." topic te openen :-)
En toch blijven dat de heerlijkste treinen met ICMquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:11 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
De 1837 Op Amf sch
Met de mooie digitale borden. Waarvan ik wel verwacht dat ze overl ingevoerd zullen worden
Ga voor de gein eens in een trein uit de 140-serie zitten, dat rijdt pas lekker.quote:Op donderdag 30 maart 2006 00:21 schreef Brembo het volgende:
[..]
En toch blijven dat de heerlijkste treinen met ICM.
De ene helft gaat van Zwolle/Deventer naar Nijmegen, de andere helft gaat van Arnhem via Nijmegen en 's Hertogenboch naar Roosendaa.quote:Maar goed, ik vind het nog steeds belachelijk dat de 3600 in tweeen wordt gehakt. Knip hem dan tussen S'hertogenbosch en Nijmegen in tweeen. Zelfde als de stoptrein, er is nu geen goeie mogelijkheid meer van uit Zwolle/Deventer/Zutphen naar Nijmegen te komen. Terwijl dagelijks de IRM afgeladen zit.
Lijkt me niet dat die er uit gaat.quote:Gaat de Intercity Arnhem - Nijmegen er ook uit? Zou de NS weer heerlijk 2 treintjes schelen door de overlap.
Zwolle-Nijmegen blijft bestaan, tot Arnhem zoals nu, dan stopperen tot Nm. Niet zo'n ramp lijkt me, zijn maar één of twee stations extra. Dat rijdt dan met mat '64, dus trekt lekker snel op.quote:Op donderdag 30 maart 2006 00:21 schreef Brembo het volgende:
Maar goed, ik vind het nog steeds belachelijk dat de 3600 in tweeen wordt gehakt. Knip hem dan tussen S'hertogenbosch en Nijmegen in tweeen. Zelfde als de stoptrein, er is nu geen goeie mogelijkheid meer van uit Zwolle/Deventer/Zutphen naar Nijmegen te komen. Terwijl dagelijks de IRM afgeladen zit.
Volgens mij blijft er één IC-dienst (die naar Hdr?), verder 3700 Nm-Ah(stopper)-Zl, 3600 Rsd-Ah en 2000 Ah-Gvc.quote:Gaat de Intercity Arnhem - Nijmegen er ook uit? Zou de NS weer heerlijk 2 treintjes schelen door de overlap.
zwolle nijmegen wordt met mat '64 gereden?quote:Op donderdag 30 maart 2006 01:35 schreef Tfz het volgende:
[..]
Zwolle-Nijmegen blijft bestaan, tot Arnhem zoals nu, dan stopperen tot Nm. Niet zo'n ramp lijkt me, zijn maar één of twee stations extra. Dat rijdt dan met mat '64, dus trekt lekker snel op.
[..]
Volgens mij blijft er één IC-dienst (die naar Hdr?), verder 3700 Nm-Ah(stopper)-Zl, 3600 Rsd-Ah en 2000 Ah-Gvc.
Ja nu nog wel, maar omdat de IC's Alkmaar (nu: Haarlem)-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Sittard-Heerlen/Maastricht miv de nieuwe dienstregeling met IRM gereden gaan worden ivm splitsen in Std (ipv om-en-om Hrl/Mt), is er niet genoeg IRM meer. Vandaar mat'64 op het noordelijke traject van de huidige 3600, en TD-stammen op het zuidelijke traject.quote:Op donderdag 30 maart 2006 02:04 schreef petre86 het volgende:
[..]
zwolle nijmegen wordt met mat '64 gereden?![]()
daar rijd juist zoveel IRM ()
schandááligquote:Op donderdag 30 maart 2006 02:18 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja nu nog wel, maar omdat de IC's Alkmaar-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Sittard-Heerlen/Maastricht miv de nieuwe dienstregeling met IRM gereden gaan worden ivm splitsen in Std, is er niet genoeg IRM meer. Vandaar mat'54 op het noordelijke traject van de huidige 3600, en TD-stammen op het zuidelijke traject.
Sja, het is toch min of meer een goed gebruik om alle mat. dat over is, op de IJssellijn in te zetten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 02:21 schreef petre86 het volgende:
[..]
schandáálig
het westen maar vooruitgang.. en het oosten..
ouders wonen in wijhequote:Op donderdag 30 maart 2006 02:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Sja, het is toch min of meer een goed gebruik om alle mat. dat over is, op de IJssellijn in te zetten.
Nieuwe dienstregeling heeft qua materieel vooral als gevolg dat er nu aardig wat series minder homogeen worden, dus niet meer alleen IRM of alleen TD's.
Als inwoner van het oosten van het land, ben ik overigens erg tevreden met het comfort van ICM hoorBinnendoor van Enschede naar Eindhoven via Arnhem deed ik toch zelden meer toen Syntus ging rijden. Via Utrecht is net zo snel en veel comfortabeler.
Dat is toch een aardige vooruitgang lijkt mij.quote:Op donderdag 30 maart 2006 02:32 schreef petre86 het volgende:
[..]
ouders wonen in wijhe
dus niks geen vooruitgang, alleen stoppen ze na jaren aandringen en 5k handtekeningen nu eindelijk 2x per uur
ik woon er niet meer, maar 2x per uur is natuurlijk beter, alleen moeten die mat'64-jes een spontaan allemaal stukgaan als er net een gelijk aantal nieuwe IRM's wordt afgeleverdquote:Op donderdag 30 maart 2006 02:33 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is toch een aardige vooruitgang lijkt mij.
Fatsoenlijke frequentie is de basis van elk netwerk, daarna kijk je pas naar de verdere invulling.
Zeg nou zelf: heb je liever 1x per uur IRM of 2x per uur mat'64?
Wees blij, binnen een jaar of zes zijn de meeste wel vervangen door Br425-a-like sprinters.quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:19 schreef petre86 het volgende:
[..]
ik woon er niet meer, maar 2x per uur is natuurlijk beter, alleen moeten die mat'64-jes een spontaan allemaal stukgaan als er net een gelijk aantal nieuwe IRM's wordt afgeleverd
Yep, maar waarschijnlijk wel met aangepaste stoelen (wat meer comfortabel dat de Duitse), en ook zonder de kinderziekten die er in Duitsland in zaten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:50 schreef petre86 het volgende:
komt
[afbeelding]
er te rijden
ieuw... die dingen van syntus of van de DB op Ens-Gronau zijn beter..
( http://www.lokomotive-onl(...)agen/triebwagen.html goeie site trouwens.. )
ziet er best grappig uit, hoe het gaat rijden op het nl spoor is afwachten dan natuurlijk?quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:50 schreef petre86 het volgende:
komt
[afbeelding]
er te rijden
ieuw... die dingen van syntus of van de DB op Ens-Gronau zijn beter..
( http://www.lokomotive-onl(...)agen/triebwagen.html goeie site trouwens.. )
Behoorlijk goed waarschijnlijk, want ze hebben een enorm vermogen (ong. de helft van een 1600-locs), max. snelheid van 160.quote:Op donderdag 30 maart 2006 07:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ziet er best grappig uit, hoe het gaat rijden op het nl spoor is afwachten dan natuurlijk?
't Zijn alleen wel lelijke treinen aan de buitenkant. Zet NS er geen eigen kop op?quote:Op donderdag 30 maart 2006 07:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Behoorlijk goed waarschijnlijk, want ze hebben een enorm vermogen (ong. de helft van een 1600-locs), max. snelheid van 160.
Het grote nadeel is dat het spul zoals het bij DB rijdt, kut-interieur heeft. Net zo'n waardeloze plankjes-met-stofje als die baggerzooi van Syntus. Maar de stoelen-selectie op Utrecht Centraal stemt hoopvol.
Wel jammer vind ik dat NS niet meer zijn eigen materieel ontwerpt, zodat we in Nederland nog niet zo van de eenheidsworst krijgen zoals nu met bv. Talents in Oost-Europa gebeurd.
Volgens de artist impressions die NS over de nieuwe sprinter geeft, wel.quote:Op donderdag 30 maart 2006 08:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Zijn alleen wel lelijke treinen aan de buitenkant. Zet NS er geen eigen kop op?
Eensquote:[ouwelullenmodus]Vroeger werden de treinen door NS zelf ontworpen. Gaf bijzondere ontwerpen (Hondekop, Koploper, IRM). Vroeger was alles beter.[/ouwelullenmodus]
Ik ben geen fan geloof ik... Maar goed, de "artist impressions" geven vaker een afwijkend beeld. Dus wie weet!quote:Op donderdag 30 maart 2006 08:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Volgens de artist impressions die NS over de nieuwe sprinter geeft, wel.
[afbeelding]
Valt Lelystad Centrum daar niet onder?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:08 schreef MREn het volgende:
[..]
(de 38 middelgrote stations zijn trouwens: Alkmaar, Almere Buiten, Almere Centrum, Amersfoort, Amsterdam Amstel, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid WTC, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Delft, Den Haag HS, Deventer, Dordrecht, Duivendrecht, Ede-Wageningen, Eindhoven, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo, ’s-Hertogenbosch, Hilversum, Hoofddorp, Leeuwarden, Leiden Centraal, Maastricht, Nijmegen, Roermond, Roosendaal, Rotterdam Alexander, Rotterdam Blaak, Schiedam Centrum, Schiphol, Tilburg, Zwolle)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |