abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36354110
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 13:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
nja t stuk waar wij toen achter de goederen trein zaten was wel 3 sporig :/
Je hebt een paar plekken waar je treinen aan de kant kunt nemen, maar dat is maar een klein stuk ten opzichte van "bijna heel Utrecht - Zwolle". In de regel heeft een op tijd rijdende trein voorrang op een vertraagde trein. Dat geldt dus ook voor goederentreinen. Dat ProRail af en toe niet zo creatief is om vooruit te kijken hoe vertraging beperkt kan worden door de treinopvolging aan te passen is wel bekend. Maar bij ProRail hoef je nergens van op te kijken. Een trein de foute kant opsturen, ergens binnennemen waar dat niet past (trein langer dan spoor), stilzetten "omdat het automatisch moet" als je één minuut te vroeg bent (¤¤ en vertraging door langzaam remmen en optrekken), treinen stilzetten bij overgang naar een ander verkeersleidingsgebied "want ik ken je niet, ik moet eerst nazoeken wie je bent", het kan allemaal.
pi_36354623
Efficient werken is bij prorail soms ver te zoeken ja :/

toen ze op Zwolle - emmen VV nog met de SM-90 reden ook wel gehad dat we bij zwolle moesten wachten op de stoptrein te laat was, en dan zit je in de intercity
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:19:10 #53
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36364946
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
toen ze op Zwolle - emmen VV nog met de SM-90 reden ook wel gehad dat we bij zwolle moesten wachten op de stoptrein te laat was, en dan zit je in de intercity
de stoptrein? de intercity?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36365632
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:19 schreef MREn het volgende:

[..]

de stoptrein? de intercity?
stoptrein vanaf emmen was telaat! en de intercity vanuit leeuwarden ( waar ik in zat ) moest dus wachten :/
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:53:56 #55
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36365817
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:55:42 #56
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36365858
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

stoptrein vanaf emmen was telaat! en de intercity vanuit leeuwarden ( waar ik in zat ) moest dus wachten :/
Ik zie het verband met blunderend prorail niet geloof ik...als een stopper moet overkruisen of jouw trein de aansluiting overneemt, heeft dat toch geen zak met prorail te maken?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36366072
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik zie het verband met blunderend prorail niet geloof ik...als een stopper moet overkruisen of jouw trein de aansluiting overneemt, heeft dat toch geen zak met prorail te maken?
prorail kennende zou dr wel weer een sein/wisselstoring geweest zijn op emmen - zwolle dus tja
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:07:53 #58
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36366119
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

prorail kennende zou dr wel weer een sein/wisselstoring geweest zijn op emmen - zwolle dus tja
Of gewoon een stom materieelbeleid van NS waardoor de rijtijden niet gehaald kunnen worden...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 26 maart 2006 @ 16:01:51 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36379663
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:07 schreef MREn het volgende:

[..]

Of gewoon een stom materieelbeleid van NS waardoor de rijtijden niet gehaald kunnen worden...
SM'90 was toch wel snel genoeg om de stoptreindienst op Zwolle - Emmen te rijden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36381678
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

SM'90 was toch wel snel genoeg om de stoptreindienst op Zwolle - Emmen te rijden?
niet als ze uitvallen of niet harder dan stapvoets omdat er een sein storing is?
pi_36382054
quote:
Op zondag 26 maart 2006 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

niet als ze uitvallen of niet harder dan stapvoets omdat er een sein storing is?
Maar dat heeft weer niks met materieelbeleid te maken. Suffe opmerking sowieso, met Mat '64 haal je het wel, ook met niet-turbo-V. Blijkbaar mag je als bedrijf niet besparen wanneer dat goed kan.
  zondag 26 maart 2006 @ 17:35:11 #62
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36382183
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

SM'90 was toch wel snel genoeg om de stoptreindienst op Zwolle - Emmen te rijden?
Jawel, hoewel ook toen al de dienstregeling consequent niet volgende de officiele normen passend was, werd het ook toen al gedoogd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 26 maart 2006 @ 17:36:30 #63
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36382214
quote:
Op zondag 26 maart 2006 17:29 schreef Tfz het volgende:

[..]

Maar dat heeft weer niks met materieelbeleid te maken. Suffe opmerking sowieso, met Mat '64 haal je het wel, ook met niet-turbo-V. Blijkbaar mag je als bedrijf niet besparen wanneer dat goed kan.
Natuurlijk mag je dat zelf bepalen, maar iedereen kan op zn klompen aanvoelen dat sneller optrekkend materieel minder gevoelig voor vertragingen. Al helemaal op (deels) enkelsporige baanvakken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36385233
quote:
Op zondag 26 maart 2006 17:36 schreef MREn het volgende:
[..]

Natuurlijk mag je dat zelf bepalen, maar iedereen kan op zn klompen aanvoelen dat sneller optrekkend materieel minder gevoelig voor vertragingen. Al helemaal op (deels) enkelsporige baanvakken.
Natuurlijk, maar je doet het voorkomen alsof je met plan V de rijtijden niet kunt halen, terwijl dat wel degelijk kan (en al helemaal met turbo-V) en dat dus geen reden is om SM '90 in dienst te houden. Doe je dat wel, dan ben je als bedrijf in mijn ogen niet slim bezig, gezien de hoge(re) kosten die dat met zich meebrengt.
  zondag 26 maart 2006 @ 19:56:26 #65
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36385860
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:34 schreef Tfz het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar je doet het voorkomen alsof je met plan V de rijtijden niet kunt halen, terwijl dat wel degelijk kan (en al helemaal met turbo-V) en dat dus geen reden is om SM '90 in dienst te houden.
Rijtijden halen lukt ook wel muv een enkele drukke trein in de ochtendspits, maar juist snellere aanzet kan zorgen voor beperking van de doorgifte van vertraging aan tegentreinen.
quote:
Doe je dat wel, dan ben je als bedrijf in mijn ogen niet slim bezig, gezien de hoge(re) kosten die dat met zich meebrengt.
Ligt er ook maar net aan hoe veel hoger die kosten liggen. Je onttrekt natuurlijk wel wat stellen uit je voorraad, terwijl het aantal reizigers-km alleen maar toeneemt.
Bovendien draagt de inzet van plan V niet echt bij aan de klantattractiviteit voor de verbinding. Maar ja, die is met die 'robuuste' aansluitingen in Zl en Mrb toch aan behoorlijk gering.

Nu maar hopen dat die nieuwe sprinters een beetje bevallen, anders kom je jezelf nog tegen met een tekort aan stoptreinmaterieel als de revisietermijn van mat'64 aardig in zicht komt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36386124
quote:
Op zondag 26 maart 2006 19:56 schreef MREn het volgende:

[..]

Rijtijden halen lukt ook wel muv een enkele drukke trein in de ochtendspits, maar juist snellere aanzet kan zorgen voor beperking van de doorgifte van vertraging aan tegentreinen.
[..]

Ligt er ook maar net aan hoe veel hoger die kosten liggen. Je onttrekt natuurlijk wel wat stellen uit je voorraad, terwijl het aantal reizigers-km alleen maar toeneemt.
Bovendien draagt de inzet van plan V niet echt bij aan de klantattractiviteit voor de verbinding. Maar ja, die is met die 'robuuste' aansluitingen in Zl en Mrb toch aan behoorlijk gering.

Nu maar hopen dat die nieuwe sprinters een beetje bevallen, anders kom je jezelf nog tegen met een tekort aan stoptreinmaterieel als de revisietermijn van mat'64 aardig in zicht komt.
mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
  zondag 26 maart 2006 @ 20:12:17 #67
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36386243
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
De uiterste revisietermijn is de uiterste dag dat ze nog mogen rijden na de vorige revisie, het impliceert niet dat er noodzakelijkerwijs nog een revisie moet komen, afvoer is ook een optie.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36386296
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:12 schreef MREn het volgende:

[..]

De uiterste revisietermijn is de uiterste dag dat ze nog mogen rijden na de vorige revisie, het impliceert niet dat er noodzakelijkerwijs nog een revisie moet komen, afvoer is ook een optie.
juist, en hoelang zit er doorgaans tussen revisie's dan? of is dat per type trein weer verschillend?
pi_36388471
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:12 schreef MREn het volgende:
[..]

De uiterste revisietermijn is de uiterste dag dat ze nog mogen rijden na de vorige revisie, het impliceert niet dat er noodzakelijkerwijs nog een revisie moet komen, afvoer is ook een optie.
Je bedoelt neem ik aan de revisietermijn, opgerekt met extra remcontrolebeurten? Dat is ook wat er nu met het oudste plan Vis gebeurd; daarvan is de revisietermijn vorig jaar al gelopen, maar met extra beurten wordt het spul wat langer in dienst gehouden.
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]

mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
Je moet niet vergeten dat de jongste stellen nu nog revisies ondergaan en dus nog makkelijk vijf tot zeven jaar mee kunnen.
pi_36388940
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:33 schreef Willy84 het volgende:
Iets andere vraag voor de trein kenner. Wat gebeurt er met de trek-duw stammen tussen Haarlem en Limburg als er in de volgende dienstregeling telkens gecombineert word in Sittard. En wat gebeurt er met de 2 delige City Sprinters op de Zoetermeerlijn Als dat Randstad rail word ??
Om deze oude quote nog maar eens toe te lichten:
Met de komst van de dienstregeling in 2007 gaat er waarschijnlijk ICK in de 1900 (Den Haag - Venlo) en de 3500 (Schiphol - Eindhoven) rijden. ICRm komt (ook) te rijden in de 1900, 2000 (Den Haag - Arnhem) en de 3600 (Roosendaal - Arnhem). De andere treinen binnen die series worden met IRM gereden. ICM blijft op de Noord-Oost rijden.

Eerder hoorde ik er ook al geruchten over, maar de Sprinter-tweetjes van de ZoetermeerStadslijn en Hofpleinlijn worden ook gemoderniseerd, naar alle waarschijnlijkheid gevlaflipt. Deze worden dan ook op enkele sprinterlijntjes ingezet, denk bijvoorbeeld aan Rotterdam - Hoek van Holland en Utrecht - Rhenen.
pi_36389040
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:24 schreef Tfz het volgende:

[..]

Je bedoelt neem ik aan de revisietermijn, opgerekt met extra remcontrolebeurten? Dat is ook wat er nu met het oudste plan Vis gebeurd; daarvan is de revisietermijn vorig jaar al gelopen, maar met extra beurten wordt het spul wat langer in dienst gehouden.
[..]

Je moet niet vergeten dat de jongste stellen nu nog revisies ondergaan en dus nog makkelijk vijf tot zeven jaar mee kunnen.
Das waar,
  zondag 26 maart 2006 @ 23:28:02 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_36392170
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
mat64 weer op revisie? hoelang moeten die dan nog wel niet blijven rijden?
Denk totdat ze vanzelf uit elkaar zijn gevallen...
Iedere keer als zo'n ding remt dan dan "kreunt"-ie zo hard dat je denkt dat-ie instort...


ff ook nog wat anders:
Ik zat vandaag in de trein van Rotterdam naar Hoek van Holland. Vlakbij de wasstraat stond een rare combo van een loc uit de 1600/1700-serie en een enkele dubbeldekkerstuurstand van de DDM of DDAR. Heeft iemand enig idee wat die combo daar stond te doen.
So we just called him Fred
  maandag 27 maart 2006 @ 02:48:22 #73
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36395153
quote:
Op zondag 26 maart 2006 23:28 schreef FredvZ het volgende:
ff ook nog wat anders:
Ik zat vandaag in de trein van Rotterdam naar Hoek van Holland. Vlakbij de wasstraat stond een rare combo van een loc uit de 1600/1700-serie en een enkele dubbeldekkerstuurstand van de DDM of DDAR. Heeft iemand enig idee wat die combo daar stond te doen.
Zal vast een testrit voor het een of ander zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 27 maart 2006 @ 08:27:52 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36396099
quote:
Op maandag 27 maart 2006 02:48 schreef MREn het volgende:

[..]

Zal vast een testrit voor het een of ander zijn.
Volgens mij zijn ze met instructie bezig o.i.d. Hij stond eerst op een van de opstelspoortjes aan de Blijdorpzijde, toen naast de wasstraat, en vanmorgen weer op zijn oude stek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 27 maart 2006 @ 08:33:46 #75
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36396133
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:38 schreef Carport het volgende:
ICM blijft op de Noord-Oost rijden.
En juist de stoptrein Almelo-Deventer wordt weer mat'64, wat een achterlijkheid weer.

Het is toch bij de konijnen af dat er in Dv een ICM af wordt gekoppeld waarna een andere ICM achter de IC aan rijdt als stoptrein nadat het afgekoppelde stel afgerangeerd is.

Het is toch juist de meest ideale situatie om in Apeldoorn (bij opening nieuwe stations) het achterste stel als stoptrein te laten rijden, en het voorste als IC? Of wellicht nog beter: stoptrein vanaf Amersfoort met een extra perron bij Barneveld-Noord aan de lijn naar Apd ipv aan de kippenvalleilijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36415583
Weet iemand hoe het systeem qua treinseries in elkaar steekt. Wat is het doel er precies van en wat kan je er uit afleiden. Ik weet bv dat de serie 900 naar Maastricht gaat en 3500 naar heerlen. Maar nr's in die serie bv trein 901 (zeg maar wat) wat heb je dan aan dat nr. Kun je daar iets van een tijd uithalen en worden alle nr's gebruikt of zijn er ook nr's die helemaal niet rijden. Bv als trein 902 rijd bestaat 901 dan ook?

Klein vraagje
  maandag 27 maart 2006 @ 20:56:18 #77
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36416361
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:34 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand hoe het systeem qua treinseries in elkaar steekt. Wat is het doel er precies van en wat kan je er uit afleiden. Ik weet bv dat de serie 900 naar Maastricht gaat en 3500 naar heerlen. Maar nr's in die serie bv trein 901 (zeg maar wat) wat heb je dan aan dat nr. Kun je daar iets van een tijd uithalen en worden alle nr's gebruikt of zijn er ook nr's die helemaal niet rijden. Bv als trein 902 rijd bestaat 901 dan ook?
Klein vraagje
De 800 rijdt naar Maastricht, de 900 naar Heerlen en de 3500 Eindhoven-Schiphol

Er is wel ongeveer een tijd uit te halen, x01 nummers bestaan eigenlijk alleen bij speciale series, als 38001, 501 of 141.
Verder kun je er vanuit gaan dat op de knooppunten de treinen (vaak) de zelfde nummering bijvoorbeeld trein 7980 geeft aansluiting op de 31280.
Nummering begint dus ook vaak niet bij 1 maar ergens tussen de 10 en 20, bijv. de 817 als eerste IC Ehv-Mt.

Opvolgend nummer hoeft niet altijd te bestaan, wel hebben tegentreinen van een even treinnummer een oneven nummer. Maar als je weer naar je 800/900 serie kijkt: na de 833 komt bijv. de 935 en dan weer de 837. De 835 bestaat dus niet.

Afwijkende series zijn er ook genoeg, zoals de series 500 (alleen 501/502) en 450 (alleen 452, 453, 455) zijnde IC Den Haag-Groningen vv. met extra 1e klas, en de int. treinen naar Londen (via Hoek van Holland).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36418226
Bestaan er een soort van overzichtje van
  maandag 27 maart 2006 @ 22:11:53 #79
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36418866
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:52 schreef Willy84 het volgende:
Bestaan er een soort van overzichtje van
Van alle treinseries in het land?

Jawel hoor.
http://home.student.utwen(...)EINNUMMERING2003.pdf

http://www.prorail.nl/NR/(...)gsdatum170220061.xls
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36421282
Danku
pi_36423279
Ik stond vandaag as usual op het prachtige station Arnhem Presikhaaf, en zat te kijken aar de klokken. Maar wat schepte me verbazig, de prestigeuze NS klok loopt links 3 minuten voor dan op rechts! Is de duits degelijkheid uit de klokken verdwenen of worden ze niet gesychroniseerd?!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:24:53 #82
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_36427047
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 01:10 schreef Brembo het volgende:
Ik stond vandaag as usual op het prachtige station Arnhem Presikhaaf, en zat te kijken aar de klokken. Maar wat schepte me verbazig, de prestigeuze NS klok loopt links 3 minuten voor dan op rechts! Is de duits degelijkheid uit de klokken verdwenen of worden ze niet gesychroniseerd?!
'n gewone stationsklok?
die worden geloof ik wel gesychroniseerd. maybe is de wijzer iets verschoven op zn as.
pi_36429837
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 10:24 schreef blup het volgende:

[..]

'n gewone stationsklok?
die worden geloof ik wel gesychroniseerd. maybe is de wijzer iets verschoven op zn as.
idd volgens mij worden ze gesynct, aangezien het imo gewoon onmogelijk is om op een groot station ( waar je meerdere klokken kan zien vanaf 1 punt) ze excact gelijk te laten lopen zonder synchronisatie
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:10:25 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36433100
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

idd volgens mij worden ze gesynct, aangezien het imo gewoon onmogelijk is om op een groot station ( waar je meerdere klokken kan zien vanaf 1 punt) ze excact gelijk te laten lopen zonder synchronisatie
Hoe het nu zit, weet ik niet precies. Vroeger waren de stationsklokken allemaal synchroon met de moederklok in Utrecht. Alleen de minuten werden trouwens gesynchroniseerd. De scondenwijzer liep gewoon zijn rondje, en als ie boven was dan stopte ie tot de minutenpuls kwam. Zo'n klok loopt dus voor geen meter als je 'm bij je thuis aanzet, tenzij je een apparaatje bouwt om 'm aan te sturen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36434261
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 14:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoe het nu zit, weet ik niet precies. Vroeger waren de stationsklokken allemaal synchroon met de moederklok in Utrecht. Alleen de minuten werden trouwens gesynchroniseerd. De scondenwijzer liep gewoon zijn rondje, en als ie boven was dan stopte ie tot de minutenpuls kwam. Zo'n klok loopt dus voor geen meter als je 'm bij je thuis aanzet, tenzij je een apparaatje bouwt om 'm aan te sturen.
doen de meeste klokken nog, bij 12 wachten en dan pas door tikken
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:08:14 #86
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36438882
quote:
Zal wel het een en ander in veranderen met de nieuwe dienstregeling.
Ik geloof dat de IJssellijn, nu hij is losgeknipt van Brabant, iig de 3700 gaat worden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_36439268
3600 Rsd-Ah, 3700 Nm-Zl.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 20:49:40 #88
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36445538
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:08 schreef JDude het volgende:

[..]

Zal wel het een en ander in veranderen met de nieuwe dienstregeling.
Ik geloof dat de IJssellijn, nu hij is losgeknipt van Brabant, iig de 3700 gaat worden.
Yep, maar zolang dat nog niet officieel en definitief is, staan alleen de series van 2006 er op.

Waardeloos trouwens dat ze die 3600 knippen op een van de twee drukste stukken (Nm-Ah en Tb-Ht), dat er een kwartier wachttijd komt en dat de (nieuwe) 3600 met mat'64 gereden gaat worden. Mij zie je daar niet meer.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:41:57 #89
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_36447098
Het gerucht gaat dat Prorail en NS weer 1 bedrijf gaan worden
met de taak organisaties:
NS Railinfrabeheer
NS Railinfra Trust
RailNed
NS Verkeersleiding
en comerciele tak

Het schijnt dat ze weer onder NS gaan operen, waardoor NS weer eigendom van spoor en grond verwerft. Het is wel de bedoeling dat de Comerciele tak van NS strik gescheiden van de beheer en explotatie tak blijft. Verder gaat naar verwachting NS Reizigers, Stations en Vastgoed onder en andere naam door. de naam de Nederlandse Spoorwegen zullen alleen dan overblijven voor beheer, onderhoud en explotatie.

Moscht het bovenstaande gebeuren dan gaan er nog een paar wijzigingen plaatsvinden (wettelijk)

1* Namelijk dat NS het spoor en grondeigendom(inclu HSL en betuwroute) blijft behouden en staat der Nederlanden enige aandeelhouder blijft.
2* Concurenten enz... komen in een medezeggenschapsraad van van de beheer tak van NS

Bron: Interne IVW

Persoonlijk zou ik een goede vooruitgang vinden
Wat vinden jullie ervan
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:46:38 #90
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36447267
En is daar ook 'echt' bewijs van?
Ik denk dat het eerder een aardig broodje aap verhaal is.

Juist door de toename van het aantal vervoerders, denk ik niet dat het ministerie zomaar verkeersleiding ed. bij de grootste vervoerder neer legt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:46:47 #91
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36447273
En is daar ook 'echt' bewijs van?
Ik denk dat het eerder een aardig broodje aap verhaal is.

Juist door de toename van het aantal vervoerders, denk ik niet dat het ministerie zomaar verkeersleiding ed. bij de grootste vervoerder neer legt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36447423
Slechter kan het in ieder geval niet worden
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:54:02 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36447483
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:41 schreef SpeedyRich het volgende:
<knip gerucht>

Persoonlijk zou ik een goede vooruitgang vinden
Wat vinden jullie ervan
Ik weet niet of ik sta te juichen... Er komt niet meer kennis bij ProRail, voor de reiziger zal het hopelijk op de korte termijn iets beter uitpakken. Op de lange termijn biedt het geen soelaas.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:54:27 #94
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36447493
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:51 schreef CasB het volgende:
Slechter kan het in ieder geval niet worden
Daarom ook de plannen om de NSR Bijsturing en ProRail Verkeersleiding weer bij elkaar te gooien, die zijn in vrij hoge mate van elkaar afhankelijk.
En dan niet in één bedrijf, maar in één ruimte. Korte communicatiekanalen enzo.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:55:33 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36447525
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Daarom ook de plannen om de NSR Bijsturing en ProRail Verkeersleiding weer bij elkaar te gooien, die zijn in vrij hoge mate van elkaar afhankelijk.
En dan niet in één bedrijf, maar in één ruimte. Korte communicatiekanalen enzo.
Ja, precies. Dat heeft wel nut. Maar waarom NS zich verder moet bezighouden met onderhoud en vernieuwing, dat ontgaat me.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36447794
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:54 schreef MREn het volgende:

[..]

Daarom ook de plannen om de NSR Bijsturing en ProRail Verkeersleiding weer bij elkaar te gooien, die zijn in vrij hoge mate van elkaar afhankelijk.
En dan niet in één bedrijf, maar in één ruimte. Korte communicatiekanalen enzo.
Zou wel een hele goede verbetering zijn. Communicatie is tamelijk belangrijk enzo
  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:11:50 #97
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36447984
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:05 schreef CasB het volgende:

[..]

Zou wel een hele goede verbetering zijn. Communicatie is tamelijk belangrijk enzo
Zoals tunnels dichtmetselen tussen de HGB's van ProRail en NS in Utrecht
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36448321
Het ligt vanaf vandaag in ieder geval vast dat per 10 december de nieuwe dienstregeling ingaat, aldus de spits vanmorgen:

  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:25:55 #99
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36448412
Niet helemaal, er zijn wat aanpassing en ook het IC/stoptrein-model Zwolle-Ljouwert blijft gehandhaafd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36448661
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:25 schreef MREn het volgende:
het IC/stoptrein-model Zwolle-Ljouwert blijft gehandhaafd.
Is dat toch al zeker dan, want in t artikel staat dat ze nog in overleg zijn met de provincie Friesland...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')