Ik dacht dat bij nieuwbouw spoor zoveel mogelijk elektrische verwarming toe wordt gepast, omdat dat het meest bedrijfszeker is.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moauw hier wist de oude ketel en geizer ( gedeelde afvoer ) ook bijde uit te waaien bij storm![]()
en k denk dat die keteltjes van prorail ook niet de nieuwsten zijn? (hooguit bij pas gerenoveerde / nieuwbouw sporen )
Een wissel heeft toch ook stroom nodig? Bovendien is er op elk stukje spoor (uitgezonderd de diesel-trajecten) genoeg stroom boven je te vinden...quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heeft niets met ketels te maken. Er zitten gewoon gasbranders tegen de wisseltongen en die fikken de sneeuw weg. Omdat het een open vlam is, kunnen ze uitwaaien. Een betere oplossing is elektrische wisselverwarming, maar dan moet je wel weer een aansluiting bij een energiebedrijf regelen. Tegenwoordig experimenteren ze ook met aardwarmte voor wisselverwarming: http://www.icesolution.nl.
Dat zou ook kunnen natuurlijkquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij nieuwbouw spoor zoveel mogelijk elektrische verwarming toe wordt gepast, omdat dat het meest bedrijfszeker is.
k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmenquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:58 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Een wissel heeft toch ook stroom nodig? Bovendien is er op elk stukje spoor (uitgezonderd de diesel-trajecten) genoeg stroom boven je te vinden...
Dat weet ik wel zeker!quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmen
quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:28 schreef sararaats het volgende:
ons duikbriltreintje is maar een gammel bakje
Komt omdat de omroepers belgen zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:40 schreef sararaats het volgende:
de omroep in Antwerpen-Centraal laat ten wensen over
onverstaanbaar
ik ben ook een Belg hoorquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Komt omdat de omroepers belgen zijn.
quote:
ja, dat lijkt me ook wel.. Maar met de stroom van de wissels lijkt me toch weinig mis?quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmen
Daar ben ik nog eens onderdoor gelopen, stukje over de sporen en dan de grond in onder de sporen door.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:31 schreef sararaats het volgende:
[..]
yup
hey, da's in Antwerpen-Centraal
Gaat het om komend weekend? Er wordt nogal wat gewerkt namelijk, neemt 9292 dat niet automatisch mee?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:03 schreef the_disheaver het volgende:
pfff, 9292 is nogal in de war.
De ene keer stuurt hij me van Den Haag naar Groningen eerst naar Deventer en vervolgens met stoptreintjes naar groningen. Toch blijft de reis 3 uur duren...
Vervolgens moet ik via leiden naar schiphol naar groningen... Waar is die intercity gebleven
Nee, juist niet. Het gaat juist wel goed als ik het kijk voor deze zaterdag...quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat het om komend weekend? Er wordt nogal wat gewerkt namelijk, neemt 9292 dat niet automatisch mee?
Noordned?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:35 schreef blieblie het volgende:
Wat me al een tijdje opvalt is dat er op treinen allemaal van die precies vierkante vlakken in verschillende formaten zitten die niet vies zijn (itt tot de rest van de trein). Net alsof er zo reparaties uitgevoerd worden. Weet iemand wat dat precies is?
Nee nee, het is volgens mij reparatie iets. Maar het ziet er wel vaag uit. Je ziet het vooral op de oudere treinstellen (goh) en ik heb vooralsnog geen Nordned trein gezien, dus ik doel voornamelijk op NS materiaal.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Noordned?
Hebben ze daar de oude sticker afgehaald![]()
![]()
Dat is geen plaatwerk, dat zijn stukken waar de lak is bijgewerkt. "Postzegelen" wordt dat genoemd.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Jam dat zijn gewoon nieuwe stukken plaatwerk. Omdat die oude wat verkleuren (onder invloed van zonlicht), zien die vlakken er wat anders uit qua kleur. Je ziet ze vooral op mat'64.
Klopt, een trein in zo'n staat wordt ook wel eens "bepostzegeld" genoemd, omdat het allemaal kleine postzegeltjes zijn. Als er ergens een beschadiging zit, schuren ze de lak weg, trekken er met tape een vierkantje omheen en rollen er verse nieuwe lak op. Die nieuwe lak is altijd geler dan de oude. Bij Mat'64 zie je het momenteel goed omdat de jongste bakken momenteel revisie krijgen. Dan zie je ook dat de voorkant vaak een groot nieuw geel vlak krijgt.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Jam dat zijn gewoon nieuwe stukken plaatwerk. Omdat die oude wat verkleuren (onder invloed van zonlicht), zien die vlakken er wat anders uit qua kleur. Je ziet ze vooral op mat'64.
Bij de verleninging van de IRM's was ook al een duidelijk kleurverschil te zien tussen de oude en nieuwe bakken. Zal er zo wel even een foto'tje van opsnorren.
Je ziet soms de lijmresten nog zitten...quote:
quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Bij de verleninging van de IRM's was ook al een duidelijk kleurverschil te zien tussen de oude en nieuwe bakken. Zal er zo wel even een foto'tje van opsnorren.
Zo goed kijk ik ook weer niet naar een treinquote:Op donderdag 16 maart 2006 13:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je ziet soms de lijmresten nog zitten...
Waar is dat? In de buurt van Arnhem/Ede-Wageningen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Zo dus
(nog een viertje met te veel 1e klas ook)
quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je ziet soms de lijmresten nog zitten...
Station Arnhem, zuidzijde.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:02 schreef SNArky het volgende:
[..]
Waar is dat? In de buurt van Arnhem/Ede-Wageningen?
en waar is de ductape?quote:
hmm, ik kan de halve dag niet. Bovendien kan ik soweiso die dag erna gratis reizen met OV.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:06 schreef MREn het volgende:
a.s. zondag weer vrij reizen op vertoon boekenweek geschenk. Is wel een aanrader trouwens, beetje Truman-show-achtig boek.
Die is niet nieuw, maar ze blijven geniaalquote:Op donderdag 16 maart 2006 16:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zag van de week ook in de intercity een nieuw boek aangeplakt
"Hoe het spoor tussen utrecht en maastricht halveerde" oid
Oh ja, dat was ik vergeten, de 'ik heb een week-ov dus in het weekend blijf ik thuis' mentaliteit...quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:19 schreef the_disheaver het volgende:
Bovendien kan ik soweiso die dag erna gratis reizen met OV.
k had hem nog niet gezienquote:Op donderdag 16 maart 2006 17:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Die is niet nieuw, maar ze blijven geniaal![]()
Alleen de NS treinen inderdaad. Geen Syntus, Arriva of Connexxion. En het halve NS net ligt op zijn gat door werkzaamheden. Ze weten wel wat ze weggeven!quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:46 schreef Willy84 het volgende:
Als je voor minimaal 11.50 iets in een boekhandel koopt krijg je het boekenweek geschenk er gratis bij. Op vertoon van dit boek kan je komende zondag in alle NS treinen mee
(zolang de voorraad strekt) Uiteraard
Grote kans dat arriva het ook gewoon toelaat hoorquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen de NS treinen inderdaad. Geen Syntus, Arriva of Connexxion. En het halve NS net ligt op zijn gat door werkzaamheden. Ze weten wel wat ze weggeven!
Nee. Tenminste, vorig jaar hadden ze dezelfde actie, maar dan met het friesche boekenweekgeschenkquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Grote kans dat arriva het ook gewoon toelaat hoor![]()
Dit jaar doen ze het ook weer met het Friese boekenweekgeschenk. In geheel Friesland in bus en trein. Maar ook op de Groninger treinlijnen, geloof ik.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee. Tenminste, vorig jaar hadden ze dezelfde actie, maar dan met het friesche boekenweekgeschenk![]()
Over dit jaar heb ik geen idee. Tsja, als je er niet mee moet ga je ook niet met Arivva..
Idd, had het idee om vanuit adam groningen te gaan bezoeken (voor het eerst in me leven) blijkt dat je daarvoor 3x moet overstappen. Via een pendelbusje kom je er dan. Misschien dat ik dan naar Vlissingen ga maar lijkt me daar nog minder te doen. Of anders Enschedequote:Op donderdag 16 maart 2006 21:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen de NS treinen inderdaad. Geen Syntus, Arriva of Connexxion. En het halve NS net ligt op zijn gat door werkzaamheden. Ze weten wel wat ze weggeven!
gek he als t halve spoor dr uit ligtquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:53 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Idd, had het idee om vanuit adam groningen te gaan bezoeken (voor het eerst in me leven) blijkt dat je daarvoor 3x moet overstappen. Via een pendelbusje kom je er dan. Misschien dat ik dan naar Vlissingen ga maar lijkt me daar nog minder te doen. Of anders Enschede![]()
ICRm kan niet eenvoudig worden gesplitst, dus grote kans dat er dan ander materieel op die verbinding komt. ICRm wordt dan ook voor een deel uitgeleend aan de HSA, of zijn die plannen inmiddels ook weer veranderd?quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:33 schreef Willy84 het volgende:
Iets andere vraag voor de trein kenner. Wat gebeurt er met de trek-duw stammen tussen Haarlem en Limburg als er in de volgende dienstregeling telkens gecombineert word in Sittard.
Daar heerst nog een heleboel onduidelijkheid over en volgens mij weet nog niemand wat daar nou mee gaat gebeuren. In ieder geval worden ze tot 3 september gebruikt als extra stoptreintjes Den Haag Centraal - Gouda/Gouda Goverwelle.quote:En wat gebeurt er met de 2 delige City Sprinters op de Zoetermeerlijn Als dat Randstad rail word ??
mischien als gedeelde lijke vervanging van wat Plan Vtjes? omdat ze op meer trajecten extra stoppers willen met de nieuwe dienst regeling ?quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:38 schreef Carport het volgende:
[..]
ICRm kan niet eenvoudig worden gesplitst, dus grote kans dat er dan ander materieel op die verbinding komt. ICRm wordt dan ook voor een deel uitgeleend aan de HSA, of zijn die plannen inmiddels ook weer veranderd?
[..]
Daar heerst nog een heleboel onduidelijkheid over en volgens mij weet nog niemand wat daar nou mee gaat gebeuren. In ieder geval worden ze tot 3 september gebruikt als extra stoptreintjes Den Haag Centraal - Gouda/Gouda Goverwelle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |