abonnement Unibet Coolblue
pi_35987421
Best wel een eng beeld... aangezien ik vaak in deze treinen rij de laatste tijd...
pi_35991736
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Best wel een eng beeld... aangezien ik vaak in deze treinen rij de laatste tijd...
ICMs fikken net zo makkelijk uit hoor en Plan T / V tjes ook.

maar goed de brand is zo te zien niet in de moterwagen begonnen maar in de bak er achter, hmm WCtje toevallig?
pi_35992192
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Best wel een eng beeld... aangezien ik vaak in deze treinen rij de laatste tijd...
Het reizen wordt er niet onveiliger door. Andere treintypen kunnen ook uitbranden, of dit nou een technische of vandalistische oorzaak heeft.

Ik vraag me trouwens af of de brand is ontstaan in de motorwagen zelf, of in het rijtuig daarnaast...

En ja, er is sprake van dat men het interieur van DDAR geschikt wil gaan maken voor IC-verbindingen

[ Bericht 8% gewijzigd door Carport op 13-03-2006 15:29:22 ]
pi_35997137
Ik zat eerst nog te denken aan de Plan T tussen Zwolle en Emmen, denk daar gaat de eerste al. Gaat wel heel vlug .

Maar ja het kan gebeuren, maar ik heb het gevoel dat de laatste tijd wel heel wat materiaal er uit gaat...
pi_35998339
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:00 schreef Brembo het volgende:
Ik zat eerst nog te denken aan de Plan T tussen Zwolle en Emmen, denk daar gaat de eerste al. Gaat wel heel vlug .

Maar ja het kan gebeuren, maar ik heb het gevoel dat de laatste tijd wel heel wat materiaal er uit gaat...
Ze gaan niet voor niks 35 nieuwe stellen kopen..

maar ter vervanging van wat? de Plan T / V stellen? :p
pi_36000079
die brandende trein heeft me vandaag vertraging opgeleverd, ging van Den Haag naar leeuwarden.

Je moet er toch niet aan denken om op een brug in een brandende trein te stranden
  maandag 13 maart 2006 @ 23:34:43 #107
24341 JMT
Hrmz...
pi_36009241
Mogelijk was de oorzaak de snelschakelaar...
quote:
Het is inderdaad een mDDM. De windrichting op het plaatje is
van rechts naar links. Op de plek waar de brand begonnen is
op het balkon van de motorwagen (en geen locomotief zoals
het bericht zegt) bevindt zich de snelschakelaar. Tien tegen
één dat daar de brand begonnen is.
Bron: OVL
Overigens betrof 't mABk 7739 en de Bv 7208, de ABk 7501 en Bvk 7010 zijn zowat ongedeerd en inmiddels al overgebracht naar Hlm. (De onbeschadigde bakken dan..)
Pomtiedomtiedom...
  maandag 13 maart 2006 @ 23:55:27 #108
24341 JMT
Hrmz...
pi_36010530
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:32 schreef Alexxxxx het volgende:
die brandende trein heeft me vandaag vertraging opgeleverd, ging van Den Haag naar leeuwarden.

Je moet er toch niet aan denken om op een brug in een brandende trein te stranden
Volgens NS.nl zou ik nog vertraging krijgen, om half 5. Maar niets van gemerkt toen ik vandaag van groningen naar zwolle ging. Al deed de site van NS wel een beetje vreemd. Ook tijdens de terug weg niets van vertraging gemerkt

Naja, of die brand nou wel niet op een brug zou zijn zou me weinig uitmaken. Daar is wel aan gedacht tijdens het ontwerpen, dat je er ook lopend vanaf kunt. Wel echt minder zou een brandende trein in de schiphol tunnel me lijken...
pi_36010876

De glazen piramide van Rijswijk CS
pi_36011001
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
De glazen piramide van Rijswijk CS
Lijkt wel een wegrestaurant...
pi_36011272
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:36 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Lijkt wel een wegrestaurant...
Ik ben er één keer binnen geweest, werd meteen achternagezeten door jongelui met mediteraan uiterlijk geen leuke herinneringen....


Merk en type: 1800-serie
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag CS
Datum: 13-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnummer 1833


Merk en type: 1700-serie
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag CS
Datum: 13-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnummer 1773
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:12:57 #113
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36018293
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:20 schreef Carport het volgende:

En ja, er is sprake van dat men het interieur van DDAR geschikt wil gaan maken voor IC-verbindingen
Nee hoor, DD-AR blijft DD-AR, het zijn juist de DDM-1's die naar IC-comfort worden gebracht. Maar dat is toch al een jaar bekend?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:18:48 #114
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36018445
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:15 schreef the_disheaver het volgende:
Naja, of die brand nou wel niet op een brug zou zijn zou me weinig uitmaken. Daar is wel aan gedacht tijdens het ontwerpen, dat je er ook lopend vanaf kunt. Wel echt minder zou een brandende trein in de schiphol tunnel me lijken...
Daar zijn in theorie voldoende veiligheidsmaatregelen. Toevallig heb ik een paar maanden geleden een rapport gelezen over een brand in de schipholtunnel (vlak voor ik een gesprek had met Pieter van Vollenhoven, voorzitter nat. raad transportveiligheid), daar wordt je ook niet vrolijk van.

Hoewel het niet erg waarschijnlijk is dat er doden zouden vallen daar, zijn er grote missers geweest in mn de communicatie over gestrande treinen in de tunnel zelf. In het rampenplan aldaar is opgenomen dat er op max. 20 min. afstand een dieselloc paraat moet staan om evt. gestrande electrische treinen de tunnel uit de halen.
Heb niet meer alle details paraat, maar bij interesse kan ik het rapport nog wel eens open slaan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:25:58 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36018671
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 12:12 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee hoor, DD-AR blijft DD-AR, het zijn juist de DDM-1's die naar IC-comfort worden gebracht. Maar dat is toch al een jaar bekend?
Ze lopen de laatste tijd zoveel verschillende dingen te roepen: integratie van de gewone rijtuigen DDM-1 in DD-AR, stuurstanden gaan dan naar de sloop, en het laatste dat ik las was dat ze toch blijven rijden... Beetje onduidelijk. Overigens zijn de rij-eigenschappen van DD-AR wel zodanig dat een upgrade van het interieur een grote kwaliteitssprong teweeg brengt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:34:43 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36018898
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 12:18 schreef MREn het volgende:

[..]

Daar zijn in theorie voldoende veiligheidsmaatregelen. Toevallig heb ik een paar maanden geleden een rapport gelezen over een brand in de schipholtunnel (vlak voor ik een gesprek had met Pieter van Vollenhoven, voorzitter nat. raad transportveiligheid), daar wordt je ook niet vrolijk van.

Hoewel het niet erg waarschijnlijk is dat er doden zouden vallen daar, zijn er grote missers geweest in mn de communicatie over gestrande treinen in de tunnel zelf. In het rampenplan aldaar is opgenomen dat er op max. 20 min. afstand een dieselloc paraat moet staan om evt. gestrande electrische treinen de tunnel uit de halen.
Heb niet meer alle details paraat, maar bij interesse kan ik het rapport nog wel eens open slaan.
De brand in Schiphol is een verhaal apart. Op het moment dat de storing begon, ging er eigenlijk al van alles verkeerd, en in de nasleep ging er nog een schepje bovenop. Een leuke case voor techneuten en rampenbestrijders.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36019535
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

De brand in Schiphol is een verhaal apart. Op het moment dat de storing begon, ging er eigenlijk al van alles verkeerd, en in de nasleep ging er nog een schepje bovenop. Een leuke case voor techneuten en rampenbestrijders.
je kan alles nog wel zo goed op papier uit denken, maar als er 1x wat gebeurt blijkt je plan niet te kloppen, en zal je een nieuwe moeten maken. van fouten leert men toch?

tenminste?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:00:12 #118
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36019600
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
Een leuke case voor techneuten en rampenbestrijders.
Weet ik
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:07:49 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36021820
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:00 schreef MREn het volgende:

[..]

Weet ik
Welke van de twee ben jij? Techneut of rampenbestrijder?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:16:50 #120
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36022106
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Welke van de twee ben jij? Techneut of rampenbestrijder?
Techneut en rampen-voorkomer.
Beter in de constructie een ramp voorkomen dan prima bestrijden.
Liefst nog inherent veilig (dus bv. veiligheid dmv natuurwetten ipv regelsystemen), zodat het gegarandeerd fail-proof is.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:20:54 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36024270
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:16 schreef MREn het volgende:

[..]

Techneut en rampen-voorkomer.
Beter in de constructie een ramp voorkomen dan prima bestrijden.
Liefst nog inherent veilig (dus bv. veiligheid dmv natuurwetten ipv regelsystemen), zodat het gegarandeerd fail-proof is.
Ieder stuk techniek is inherent onveilig omdat 100% veiligheid niet bestaat. Dat geldt ook voor dat ding dat op Schiphol stuk is gegaan. Ik geloof niet dat er ooit een 100% technische oorzaak aan is gewezen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36028288
Weet iemand waarom treinstel (plan v, 962 (geloof ik)) , de prachtige tekst "Ontdek de nieuwe dienstregeling in Zwolle? er op had staan, verbaasde me toen ik in Arnhem Presikhaaf stond. Hij rijd nu tussen Zutphen - Nijmegen.
pi_36029958
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:20 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand waarom treinstel (plan v, 962 (geloof ik)) , de prachtige tekst "Ontdek de nieuwe dienstregeling in Zwolle? er op had staan, verbaasde me toen ik in Arnhem Presikhaaf stond. Hij rijd nu tussen Zutphen - Nijmegen.
ik ken ze alleen met "Vanaf nu is alles anders, nieuwe dienstregeling Zwolle - Emmen vv.. "
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:41:37 #124
24341 JMT
Hrmz...
pi_36030382
Is puur promotie, de stellen 961-965 hadden die 'reclame' opgeplakt gehad echter van in ieder geval de van de 965 is ie alweer weggehaald. Dit zijn ook een van de stellen die omloopmatig in die dienst zouden moeten rijden maar daar kwam uiteindelijk niet veel meer van terecht...
Pomtiedomtiedom...
pi_36030745
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:41 schreef JMT het volgende:
Is puur promotie, de stellen 961-965 hadden die 'reclame' opgeplakt gehad echter van in ieder geval de van de 965 is ie alweer weggehaald. Dit zijn ook een van de stellen die omloopmatig in die dienst zouden moeten rijden maar daar kwam uiteindelijk niet veel meer van terecht...
niet als er DDM1 stellen uitbranden
pi_36031712
Moet toch nog gezegd worden: die advertensies over 'lezen in de trein' zijn echt geniaal. Dat boek met de titel 'Het mysterie van de 4 verdwenen stations tussen Groningen en Den Haag C.S."
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:33:07 #127
24341 JMT
Hrmz...
pi_36032044
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

niet als er DDM1 stellen uitbranden
DD-AR bedoel je
Pomtiedomtiedom...
pi_36034669
Weet iemand als iets meer over het verbouwen van de ICM aka Koplopper stellen?
Kunnen we ongeveer dezelfde gedaante verwisseling verwachten als die andere treinstellen in de duw/trekcombinatie's? (sorry naam ontschoten)
  dinsdag 14 maart 2006 @ 21:31:07 #129
86072 thatsme
and That's you!
pi_36036843
het schijnt wel iets anders te worden... maar wel met airco enzo!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_36038889
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik ken ze alleen met "Vanaf nu is alles anders, nieuwe dienstregeling Zwolle - Emmen vv.. "
Ahh oke, dat kon het wel zijn, zag het staan. Dacht lange tijd geledenen dat er nog reclame op de trein stond (excl sport gedoe).

Geloof dat de vernieuwde ICM, een opfrisbeurt kregen, en de doorloopkop wordt wat stoelen . Zonde als je van af zwolle - assen moet staan als je naar gruningen moet.. Maar ja iedere minuut is er een bij de NS .
pi_36041648
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:16 schreef Brembo het volgende:
Geloof dat de vernieuwde ICM, een opfrisbeurt kregen, en de doorloopkop wordt wat stoelen . Zonde als je van af zwolle - assen moet staan als je naar gruningen moet.. Maar ja iedere minuut is er een bij de NS .
Er is nergens gezegd dat er zitplaatsen komen op de plek van de doorloopkop, dat kan ook niet als je logisch nadenkt. Achter het niet meer gebruiken van de doorloopkop zit niet zo zeer tijdwinst, maar dat zal wel te moeilijk zijn....
pi_36042541
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:25 schreef Tfz het volgende:

[..]

Er is nergens gezegd dat er zitplaatsen komen op de plek van de doorloopkop, dat kan ook niet als je logisch nadenkt. Achter het niet meer gebruiken van de doorloopkop zit niet zo zeer tijdwinst, maar dat zal wel te moeilijk zijn....
Dacht ik en leek me vrij logisch als je 13 % meer zit plaatsen wilt creeeren.
pi_36043128
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:33 schreef JMT het volgende:

[..]

DD-AR bedoel je
mag ook
  woensdag 15 maart 2006 @ 01:44:21 #134
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36044819
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:16 schreef Brembo het volgende:
Zonde als je van af zwolle - assen moet staan als je naar gruningen moet.. Maar ja iedere minuut is er een bij de NS .
Vandaag had het niet veel uit gemaakt, de trein van 17:17 bestond uit slechts twee drietjes, dus dat was voor de verandering staand naar Assen...en dat is best een eind.
Doorloopkop had geen zak uitgemaakt bij dergelijke drukte.

Terugreis net ging een stuk beter: trein reed niet wegens technisch defect, eerst volgende trein komt pas 40 minuten later, en nog ben ik eerder thuis dan de IC -die ik volgens mn oorspronkelijke plan zou hebben gehad- op het station is
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 15 maart 2006 @ 01:46:18 #135
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36044830
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dacht ik en leek me vrij logisch als je 13 % meer zit plaatsen wilt creeeren.
Er zit wat loze ruimte tussen de deuren en het begin van het reizigersgedeelte, waar nu nog wat klapstoeltjes zitten en fietsen gedumpt worden.
Bovendien zijn de nieuwe stoelen dunner, net als bij ICRm, waardoor er meer in passen. ICRm heeft ook een rij stoelen meer dan ICR, maar de beenruimte is weinig tot niets afgenomen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 15 maart 2006 @ 02:08:34 #136
24341 JMT
Hrmz...
pi_36044934
Fietsvervoer is daarna niet meer mogelijk dan? Ik denk eerder dat er bedoeld wordt 't feit dat de "keuken" eruit gaat, dat men daarmee (ook) wat meer zitplaatsen creeërt ...
Pomtiedomtiedom...
  woensdag 15 maart 2006 @ 08:05:59 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36045654
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 02:08 schreef JMT het volgende:
Fietsvervoer is daarna niet meer mogelijk dan? Ik denk eerder dat er bedoeld wordt 't feit dat de "keuken" eruit gaat, dat men daarmee (ook) wat meer zitplaatsen creeërt ...
In die keuken kun je toch wel twee fietsen rechtop vervoeren!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36048991
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 01:44 schreef MREn het volgende:

[..]

Vandaag had het niet veel uit gemaakt, de trein van 17:17 bestond uit slechts twee drietjes, dus dat was voor de verandering staand naar Assen...en dat is best een eind.
Doorloopkop had geen zak uitgemaakt bij dergelijke drukte.
Er was gisteren een niet gering percentage niet-beschikbare infra te bespreuren met dientengevolge een flinke puinhoop her en der. Deze week zit het niet mee.
pi_36050097
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:04 schreef Tfz het volgende:

[..]

Er was gisteren een niet gering percentage niet-beschikbare infra te bespreuren met dientengevolge een flinke puinhoop her en der. Deze week zit het niet mee.
"eh ja door de kou werken de computers voor de seinen en wissels niet zo goed"

van de zomer

"eh ja door de hite werken de computers voor de seinen en wissels niet goed"
pi_36050811
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
"eh ja door de kou werken de computers voor de seinen en wissels niet zo goed"
van de zomer
"eh ja door de hite werken de computers voor de seinen en wissels niet goed"
Eh nee, computerstoringen vanwege het weer zijn nog nooit als reden opgevoerd.
pi_36050861
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:04 schreef Tfz het volgende:

[..]

Eh nee, computerstoringen vanwege het weer zijn nog nooit als reden opgevoerd.
hmm, dat nooit twijvel ik eerlijk aan,

staat me iets bij van een jaar of 2/3 terug dat t zo enorm warm was.. :p
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:07:01 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36050905
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm, dat nooit twijvel ik eerlijk aan,

staat me iets bij van een jaar of 2/3 terug dat t zo enorm warm was.. :p
Defecte airco's in relaishuizen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36051183
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Defecte airco's in relaishuizen...
ah juistem!
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:15:00 #144
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36052978
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:15 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ah juistem!
Ik zeg ook maar wat hoor! Ben niet echt thuis in relaishuizen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36054401
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hmm, dat nooit twijvel ik eerlijk aan,

staat me iets bij van een jaar of 2/3 terug dat t zo enorm warm was.. :p
Dan gaat het over spoorspat, bermbranden, niet meer te sluiten beweegbare delen e.d. Andere weersinvloeden die ProRails infra aantasten: sneeuw, hagel e.d. in combinatie met harde wind (uitgewaaide wisselverwarmingen of wisselverwarmingen die sowieso niet werken en waar men niets aan doen), onweer (elektronica die daar niet tegen kan) bv.
pi_36055296
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:49 schreef Tfz het volgende:

[..]

Dan gaat het over spoorspat, bermbranden, niet meer te sluiten beweegbare delen e.d. Andere weersinvloeden die ProRails infra aantasten: sneeuw, hagel e.d. in combinatie met harde wind (uitgewaaide wisselverwarmingen of wisselverwarmingen die sowieso niet werken en waar men niets aan doen), onweer (elektronica die daar niet tegen kan) bv.
uitwaaiende wisselverwarming is wel iets op te doen

ketels nemen met elektronische ontstekers ipv een waakvlam :p
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:07:28 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36057265
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

uitwaaiende wisselverwarming is wel iets op te doen

ketels nemen met elektronische ontstekers ipv een waakvlam :p
Heeft niets met ketels te maken. Er zitten gewoon gasbranders tegen de wisseltongen en die fikken de sneeuw weg. Omdat het een open vlam is, kunnen ze uitwaaien. Een betere oplossing is elektrische wisselverwarming, maar dan moet je wel weer een aansluiting bij een energiebedrijf regelen. Tegenwoordig experimenteren ze ook met aardwarmte voor wisselverwarming: http://www.icesolution.nl.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36057285
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heeft niets met ketels te maken. Er zitten gewoon gasbranders tegen de wisseltongen en die fikken de sneeuw weg. Omdat het een open vlam is, kunnen ze uitwaaien. Een betere oplossing is elektrische wisselverwarming, maar dan moet je wel weer een aansluiting bij een energiebedrijf regelen. Tegenwoordig experimenteren ze ook met aardwarmte voor wisselverwarming: http://www.icesolution.nl.
dr staan anders genoeg ketelhuisjes bij wissels hoor? met gewoon een ketel er in:?
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:39:51 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36058354
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dr staan anders genoeg ketelhuisjes bij wissels hoor? met gewoon een ketel er in:?
Maar die zijn het niet die uitwaaien volgens mij? Ik weet niet precies welke varianten er allemaal zijn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36058754
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar die zijn het niet die uitwaaien volgens mij? Ik weet niet precies welke varianten er allemaal zijn...
moauw hier wist de oude ketel en geizer ( gedeelde afvoer ) ook bijde uit te waaien bij storm

en k denk dat die keteltjes van prorail ook niet de nieuwsten zijn? (hooguit bij pas gerenoveerde / nieuwbouw sporen )
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:54:04 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36058835
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

moauw hier wist de oude ketel en geizer ( gedeelde afvoer ) ook bijde uit te waaien bij storm

en k denk dat die keteltjes van prorail ook niet de nieuwsten zijn? (hooguit bij pas gerenoveerde / nieuwbouw sporen )
Ik dacht dat bij nieuwbouw spoor zoveel mogelijk elektrische verwarming toe wordt gepast, omdat dat het meest bedrijfszeker is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36059001
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heeft niets met ketels te maken. Er zitten gewoon gasbranders tegen de wisseltongen en die fikken de sneeuw weg. Omdat het een open vlam is, kunnen ze uitwaaien. Een betere oplossing is elektrische wisselverwarming, maar dan moet je wel weer een aansluiting bij een energiebedrijf regelen. Tegenwoordig experimenteren ze ook met aardwarmte voor wisselverwarming: http://www.icesolution.nl.
Een wissel heeft toch ook stroom nodig? Bovendien is er op elk stukje spoor (uitgezonderd de diesel-trajecten) genoeg stroom boven je te vinden...
pi_36059414
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik dacht dat bij nieuwbouw spoor zoveel mogelijk elektrische verwarming toe wordt gepast, omdat dat het meest bedrijfszeker is.
Dat zou ook kunnen natuurlijk dat gaat idd amper stuk.. en je kan het volgens mij ook redelijk makkelijk remote monitoren?
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:58 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Een wissel heeft toch ook stroom nodig? Bovendien is er op elk stukje spoor (uitgezonderd de diesel-trajecten) genoeg stroom boven je te vinden...
k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmen
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:26:35 #154
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36059949
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmen
Dat weet ik wel zeker!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:28:00 #155
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_36059994
ons duikbriltreintje is maar een gammel bakje

geef mij de ICE 3 maar SUPERTREIN !!!!
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_36060081
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:28 schreef sararaats het volgende:
ons duikbriltreintje is maar een gammel bakje

Deze?
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:31:38 #157
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_36060097
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[afbeelding]
Deze?
yup

hey, da's in Antwerpen-Centraal
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_36060115
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

[afbeelding]
Deze?
kan niet missen he?
pi_36060160
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:31 schreef sararaats het volgende:

[..]


hey, da's in Antwerpen-Centraal

  woensdag 15 maart 2006 @ 16:40:42 #160
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_36060389
de omroep in Antwerpen-Centraal laat ten wensen over

onverstaanbaar
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_36060432
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:40 schreef sararaats het volgende:
de omroep in Antwerpen-Centraal laat ten wensen over

onverstaanbaar
Komt omdat de omroepers belgen zijn.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:43:07 #162
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_36060466
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Komt omdat de omroepers belgen zijn.
ik ben ook een Belg hoor
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_36060496
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:43 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik ben ook een Belg hoor
Wat zeg je?
pi_36061107
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:44 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Wat zeg je?
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmen
ja, dat lijkt me ook wel.. Maar met de stroom van de wissels lijkt me toch weinig mis?
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:02:29 #165
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36061125
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:31 schreef sararaats het volgende:

[..]

yup

hey, da's in Antwerpen-Centraal
Daar ben ik nog eens onderdoor gelopen, stukje over de sporen en dan de grond in onder de sporen door.

Worden ook nog bouwmethoden toegespast die in Nederland al jarenlang verboden zijn trouwens. (arbeidsomstandigheden voor de duidelijkheid, niet veiligheid van constructie).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36083511
pfff, 9292 is nogal in de war.

De ene keer stuurt hij me van Den Haag naar Groningen eerst naar Deventer en vervolgens met stoptreintjes naar groningen. Toch blijft de reis 3 uur duren...

Vervolgens moet ik via leiden naar schiphol naar groningen... Waar is die intercity gebleven
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:32:29 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36084453
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:03 schreef the_disheaver het volgende:
pfff, 9292 is nogal in de war.

De ene keer stuurt hij me van Den Haag naar Groningen eerst naar Deventer en vervolgens met stoptreintjes naar groningen. Toch blijft de reis 3 uur duren...

Vervolgens moet ik via leiden naar schiphol naar groningen... Waar is die intercity gebleven
Gaat het om komend weekend? Er wordt nogal wat gewerkt namelijk, neemt 9292 dat niet automatisch mee?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36084547
Wat me al een tijdje opvalt is dat er op treinen allemaal van die precies vierkante vlakken in verschillende formaten zitten die niet vies zijn (itt tot de rest van de trein). Net alsof er zo reparaties uitgevoerd worden. Weet iemand wat dat precies is?
pi_36084593
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaat het om komend weekend? Er wordt nogal wat gewerkt namelijk, neemt 9292 dat niet automatisch mee?
Nee, juist niet. Het gaat juist wel goed als ik het kijk voor deze zaterdag...

Maar ns.nl geeft wel de normale verbinding, dus er zou geen werkzaamheden moeten zijn.
pi_36084622
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:35 schreef blieblie het volgende:
Wat me al een tijdje opvalt is dat er op treinen allemaal van die precies vierkante vlakken in verschillende formaten zitten die niet vies zijn (itt tot de rest van de trein). Net alsof er zo reparaties uitgevoerd worden. Weet iemand wat dat precies is?
Noordned?

Hebben ze daar de oude sticker afgehaald

pi_36084671
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:37 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Noordned?

Hebben ze daar de oude sticker afgehaald

Nee nee, het is volgens mij reparatie iets. Maar het ziet er wel vaag uit. Je ziet het vooral op de oudere treinstellen (goh) en ik heb vooralsnog geen Nordned trein gezien, dus ik doel voornamelijk op NS materiaal.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:41:39 #172
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36084770
Jam dat zijn gewoon nieuwe stukken plaatwerk. Omdat die oude wat verkleuren (onder invloed van zonlicht), zien die vlakken er wat anders uit qua kleur. Je ziet ze vooral op mat'64.

Bij de verleninging van de IRM's was ook al een duidelijk kleurverschil te zien tussen de oude en nieuwe bakken. Zal er zo wel even een foto'tje van opsnorren.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36084831
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Jam dat zijn gewoon nieuwe stukken plaatwerk. Omdat die oude wat verkleuren (onder invloed van zonlicht), zien die vlakken er wat anders uit qua kleur. Je ziet ze vooral op mat'64.
Dat is geen plaatwerk, dat zijn stukken waar de lak is bijgewerkt. "Postzegelen" wordt dat genoemd.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:44:29 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36084853
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Jam dat zijn gewoon nieuwe stukken plaatwerk. Omdat die oude wat verkleuren (onder invloed van zonlicht), zien die vlakken er wat anders uit qua kleur. Je ziet ze vooral op mat'64.

Bij de verleninging van de IRM's was ook al een duidelijk kleurverschil te zien tussen de oude en nieuwe bakken. Zal er zo wel even een foto'tje van opsnorren.
Klopt, een trein in zo'n staat wordt ook wel eens "bepostzegeld" genoemd, omdat het allemaal kleine postzegeltjes zijn. Als er ergens een beschadiging zit, schuren ze de lak weg, trekken er met tape een vierkantje omheen en rollen er verse nieuwe lak op. Die nieuwe lak is altijd geler dan de oude. Bij Mat'64 zie je het momenteel goed omdat de jongste bakken momenteel revisie krijgen. Dan zie je ook dat de voorkant vaak een groot nieuw geel vlak krijgt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36084877
Voor plaatwerk is het inderdaad erg plat en wel erg netjes verwerkt op de wagons. Voor lak vind ik het eigenlijk heel erg perfect vierkant. Of werken ze dan met sjabloontjes .
pi_36084891
Ah kijk, tape dus .
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:49:29 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36084984
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:45 schreef blieblie het volgende:
Ah kijk, tape dus .
Je ziet soms de lijmresten nog zitten...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:55:25 #178
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36085153
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Bij de verleninging van de IRM's was ook al een duidelijk kleurverschil te zien tussen de oude en nieuwe bakken. Zal er zo wel even een foto'tje van opsnorren.

Zo dus
(nog een viertje met te veel 1e klas ook)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36085189
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je ziet soms de lijmresten nog zitten...
Zo goed kijk ik ook weer niet naar een trein .
pi_36085348
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Zo dus
(nog een viertje met te veel 1e klas ook)
Waar is dat? In de buurt van Arnhem/Ede-Wageningen?
  donderdag 16 maart 2006 @ 14:06:49 #181
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36085479
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je ziet soms de lijmresten nog zitten...

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 16 maart 2006 @ 14:07:20 #182
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36085495
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:02 schreef SNArky het volgende:

[..]

Waar is dat? In de buurt van Arnhem/Ede-Wageningen?
Station Arnhem, zuidzijde.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 16 maart 2006 @ 14:40:04 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36086370
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:06 schreef MREn het volgende:

[..]

[afbeelding]
Die ty-raps!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36089241
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 14:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die ty-raps!
en waar is de ductape?


zag van de week ook in de intercity een nieuw boek aangeplakt

"Hoe het spoor tussen utrecht en maastricht halveerde" oid
  donderdag 16 maart 2006 @ 17:06:18 #185
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36090731
a.s. zondag weer vrij reizen op vertoon boekenweek geschenk. Is wel een aanrader trouwens, beetje Truman-show-achtig boek.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36091052
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:06 schreef MREn het volgende:
a.s. zondag weer vrij reizen op vertoon boekenweek geschenk. Is wel een aanrader trouwens, beetje Truman-show-achtig boek.
hmm, ik kan de halve dag niet. Bovendien kan ik soweiso die dag erna gratis reizen met OV.
pi_36091074
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 16:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]
Zag van de week ook in de intercity een nieuw boek aangeplakt

"Hoe het spoor tussen utrecht en maastricht halveerde" oid
Die is niet nieuw, maar ze blijven geniaal
pi_36091726
Als je voor minimaal 11.50 iets in een boekhandel koopt krijg je het boekenweek geschenk er gratis bij. Op vertoon van dit boek kan je komende zondag in alle NS treinen mee
(zolang de voorraad strekt) Uiteraard
  donderdag 16 maart 2006 @ 17:54:40 #189
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36091942
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:19 schreef the_disheaver het volgende:

Bovendien kan ik soweiso die dag erna gratis reizen met OV.
Oh ja, dat was ik vergeten, de 'ik heb een week-ov dus in het weekend blijf ik thuis' mentaliteit...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36092669
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:19 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Die is niet nieuw, maar ze blijven geniaal
k had hem nog niet gezien

zijn er nog meer dan?

die van de verdwenen stations tussen Groningen en Denhaag kende ik al
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:05:50 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36097615
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:46 schreef Willy84 het volgende:
Als je voor minimaal 11.50 iets in een boekhandel koopt krijg je het boekenweek geschenk er gratis bij. Op vertoon van dit boek kan je komende zondag in alle NS treinen mee
(zolang de voorraad strekt) Uiteraard
Alleen de NS treinen inderdaad. Geen Syntus, Arriva of Connexxion. En het halve NS net ligt op zijn gat door werkzaamheden. Ze weten wel wat ze weggeven!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36099869
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alleen de NS treinen inderdaad. Geen Syntus, Arriva of Connexxion. En het halve NS net ligt op zijn gat door werkzaamheden. Ze weten wel wat ze weggeven!
Grote kans dat arriva het ook gewoon toelaat hoor
pi_36100177
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Grote kans dat arriva het ook gewoon toelaat hoor
Nee. Tenminste, vorig jaar hadden ze dezelfde actie, maar dan met het friesche boekenweekgeschenk

Over dit jaar heb ik geen idee. Tsja, als je er niet mee moet ga je ook niet met Arivva..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2006 @ 22:51:39 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36101292
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:19 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Nee. Tenminste, vorig jaar hadden ze dezelfde actie, maar dan met het friesche boekenweekgeschenk

Over dit jaar heb ik geen idee. Tsja, als je er niet mee moet ga je ook niet met Arivva..
Dit jaar doen ze het ook weer met het Friese boekenweekgeschenk. In geheel Friesland in bus en trein. Maar ook op de Groninger treinlijnen, geloof ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36101384
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Alleen de NS treinen inderdaad. Geen Syntus, Arriva of Connexxion. En het halve NS net ligt op zijn gat door werkzaamheden. Ze weten wel wat ze weggeven!
Idd, had het idee om vanuit adam groningen te gaan bezoeken (voor het eerst in me leven) blijkt dat je daarvoor 3x moet overstappen. Via een pendelbusje kom je er dan. Misschien dat ik dan naar Vlissingen ga maar lijkt me daar nog minder te doen. Of anders Enschede
pi_36101429
En maandag naar de ako om de desbetreffende aankopen weer terug te brengen en geld terug
pi_36101541
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:53 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Idd, had het idee om vanuit adam groningen te gaan bezoeken (voor het eerst in me leven) blijkt dat je daarvoor 3x moet overstappen. Via een pendelbusje kom je er dan. Misschien dat ik dan naar Vlissingen ga maar lijkt me daar nog minder te doen. Of anders Enschede
gek he als t halve spoor dr uit ligt
pi_36102796
Iets andere vraag voor de trein kenner. Wat gebeurt er met de trek-duw stammen tussen Haarlem en Limburg als er in de volgende dienstregeling telkens gecombineert word in Sittard. En wat gebeurt er met de 2 delige City Sprinters op de Zoetermeerlijn Als dat Randstad rail word ??
pi_36102988
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:33 schreef Willy84 het volgende:
Iets andere vraag voor de trein kenner. Wat gebeurt er met de trek-duw stammen tussen Haarlem en Limburg als er in de volgende dienstregeling telkens gecombineert word in Sittard.
ICRm kan niet eenvoudig worden gesplitst, dus grote kans dat er dan ander materieel op die verbinding komt. ICRm wordt dan ook voor een deel uitgeleend aan de HSA, of zijn die plannen inmiddels ook weer veranderd?
quote:
En wat gebeurt er met de 2 delige City Sprinters op de Zoetermeerlijn Als dat Randstad rail word ??
Daar heerst nog een heleboel onduidelijkheid over en volgens mij weet nog niemand wat daar nou mee gaat gebeuren. In ieder geval worden ze tot 3 september gebruikt als extra stoptreintjes Den Haag Centraal - Gouda/Gouda Goverwelle.
pi_36103096
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:38 schreef Carport het volgende:

[..]

ICRm kan niet eenvoudig worden gesplitst, dus grote kans dat er dan ander materieel op die verbinding komt. ICRm wordt dan ook voor een deel uitgeleend aan de HSA, of zijn die plannen inmiddels ook weer veranderd?
[..]

Daar heerst nog een heleboel onduidelijkheid over en volgens mij weet nog niemand wat daar nou mee gaat gebeuren. In ieder geval worden ze tot 3 september gebruikt als extra stoptreintjes Den Haag Centraal - Gouda/Gouda Goverwelle.
mischien als gedeelde lijke vervanging van wat Plan Vtjes? omdat ze op meer trajecten extra stoppers willen met de nieuwe dienst regeling ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')