ICMs fikken net zo makkelijk uit hoor en Plan T / V tjes ook.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Best wel een eng beeld... aangezien ik vaak in deze treinen rij de laatste tijd...
Het reizen wordt er niet onveiliger door. Andere treintypen kunnen ook uitbranden, of dit nou een technische of vandalistische oorzaak heeft.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Best wel een eng beeld... aangezien ik vaak in deze treinen rij de laatste tijd...
Ze gaan niet voor niks 35 nieuwe stellen kopen..quote:Op maandag 13 maart 2006 18:00 schreef Brembo het volgende:
Ik zat eerst nog te denken aan de Plan T tussen Zwolle en Emmen, denk daar gaat de eerste al. Gaat wel heel vlug .
Maar ja het kan gebeuren, maar ik heb het gevoel dat de laatste tijd wel heel wat materiaal er uit gaat...
Bron: OVLquote:Het is inderdaad een mDDM. De windrichting op het plaatje is
van rechts naar links. Op de plek waar de brand begonnen is
op het balkon van de motorwagen (en geen locomotief zoals
het bericht zegt) bevindt zich de snelschakelaar. Tien tegen
één dat daar de brand begonnen is.
Volgens NS.nl zou ik nog vertraging krijgen, om half 5. Maar niets van gemerkt toen ik vandaag van groningen naar zwolle ging. Al deed de site van NS wel een beetje vreemd. Ook tijdens de terug weg niets van vertraging gemerktquote:Op maandag 13 maart 2006 19:32 schreef Alexxxxx het volgende:
die brandende trein heeft me vandaag vertraging opgeleverd, ging van Den Haag naar leeuwarden.
Je moet er toch niet aan denken om op een brug in een brandende trein te stranden
Lijkt wel een wegrestaurant...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
De glazen piramide van Rijswijk CS
Ik ben er één keer binnen geweest, werd meteen achternagezeten door jongelui met mediteraan uiterlijk geen leuke herinneringen....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:36 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Lijkt wel een wegrestaurant...
Nee hoor, DD-AR blijft DD-AR, het zijn juist de DDM-1's die naar IC-comfort worden gebracht. Maar dat is toch al een jaar bekend?quote:Op maandag 13 maart 2006 15:20 schreef Carport het volgende:
En ja, er is sprake van dat men het interieur van DDAR geschikt wil gaan maken voor IC-verbindingen
Daar zijn in theorie voldoende veiligheidsmaatregelen. Toevallig heb ik een paar maanden geleden een rapport gelezen over een brand in de schipholtunnel (vlak voor ik een gesprek had met Pieter van Vollenhoven, voorzitter nat. raad transportveiligheid), daar wordt je ook niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:15 schreef the_disheaver het volgende:
Naja, of die brand nou wel niet op een brug zou zijn zou me weinig uitmaken. Daar is wel aan gedacht tijdens het ontwerpen, dat je er ook lopend vanaf kunt. Wel echt minder zou een brandende trein in de schiphol tunnel me lijken...
Ze lopen de laatste tijd zoveel verschillende dingen te roepen: integratie van de gewone rijtuigen DDM-1 in DD-AR, stuurstanden gaan dan naar de sloop, en het laatste dat ik las was dat ze toch blijven rijden... Beetje onduidelijk. Overigens zijn de rij-eigenschappen van DD-AR wel zodanig dat een upgrade van het interieur een grote kwaliteitssprong teweeg brengt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee hoor, DD-AR blijft DD-AR, het zijn juist de DDM-1's die naar IC-comfort worden gebracht. Maar dat is toch al een jaar bekend?
De brand in Schiphol is een verhaal apart. Op het moment dat de storing begon, ging er eigenlijk al van alles verkeerd, en in de nasleep ging er nog een schepje bovenop. Een leuke case voor techneuten en rampenbestrijders.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:18 schreef MREn het volgende:
[..]
Daar zijn in theorie voldoende veiligheidsmaatregelen. Toevallig heb ik een paar maanden geleden een rapport gelezen over een brand in de schipholtunnel (vlak voor ik een gesprek had met Pieter van Vollenhoven, voorzitter nat. raad transportveiligheid), daar wordt je ook niet vrolijk van.
Hoewel het niet erg waarschijnlijk is dat er doden zouden vallen daar, zijn er grote missers geweest in mn de communicatie over gestrande treinen in de tunnel zelf. In het rampenplan aldaar is opgenomen dat er op max. 20 min. afstand een dieselloc paraat moet staan om evt. gestrande electrische treinen de tunnel uit de halen.
Heb niet meer alle details paraat, maar bij interesse kan ik het rapport nog wel eens open slaan.
je kan alles nog wel zo goed op papier uit denken, maar als er 1x wat gebeurt blijkt je plan niet te kloppen, en zal je een nieuwe moeten maken. van fouten leert men toch?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
De brand in Schiphol is een verhaal apart. Op het moment dat de storing begon, ging er eigenlijk al van alles verkeerd, en in de nasleep ging er nog een schepje bovenop. Een leuke case voor techneuten en rampenbestrijders.
Weet ikquote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:34 schreef Duvel het volgende:
Een leuke case voor techneuten en rampenbestrijders.
Welke van de twee ben jij? Techneut of rampenbestrijder?quote:
Techneut en rampen-voorkomer.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Welke van de twee ben jij? Techneut of rampenbestrijder?
Ieder stuk techniek is inherent onveilig omdat 100% veiligheid niet bestaat. Dat geldt ook voor dat ding dat op Schiphol stuk is gegaan. Ik geloof niet dat er ooit een 100% technische oorzaak aan is gewezen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:16 schreef MREn het volgende:
[..]
Techneut en rampen-voorkomer.
Beter in de constructie een ramp voorkomen dan prima bestrijden.
Liefst nog inherent veilig (dus bv. veiligheid dmv natuurwetten ipv regelsystemen), zodat het gegarandeerd fail-proof is.
ik ken ze alleen met "Vanaf nu is alles anders, nieuwe dienstregeling Zwolle - Emmen vv.. "quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:20 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand waarom treinstel (plan v, 962 (geloof ik)) , de prachtige tekst "Ontdek de nieuwe dienstregeling in Zwolle? er op had staan, verbaasde me toen ik in Arnhem Presikhaaf stond. Hij rijd nu tussen Zutphen - Nijmegen.
niet als er DDM1 stellen uitbrandenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:41 schreef JMT het volgende:
Is puur promotie, de stellen 961-965 hadden die 'reclame' opgeplakt gehad echter van in ieder geval de van de 965 is ie alweer weggehaald. Dit zijn ook een van de stellen die omloopmatig in die dienst zouden moeten rijden maar daar kwam uiteindelijk niet veel meer van terecht...
DD-AR bedoel jequote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
niet als er DDM1 stellen uitbranden
Ahh oke, dat kon het wel zijn, zag het staan. Dacht lange tijd geledenen dat er nog reclame op de trein stond (excl sport gedoe).quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik ken ze alleen met "Vanaf nu is alles anders, nieuwe dienstregeling Zwolle - Emmen vv.. "
Er is nergens gezegd dat er zitplaatsen komen op de plek van de doorloopkop, dat kan ook niet als je logisch nadenkt. Achter het niet meer gebruiken van de doorloopkop zit niet zo zeer tijdwinst, maar dat zal wel te moeilijk zijn....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:16 schreef Brembo het volgende:
Geloof dat de vernieuwde ICM, een opfrisbeurt kregen, en de doorloopkop wordt wat stoelen . Zonde als je van af zwolle - assen moet staan als je naar gruningen moet.. Maar ja iedere minuut is er een bij de NS .
Dacht ik en leek me vrij logisch als je 13 % meer zit plaatsen wilt creeeren.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:25 schreef Tfz het volgende:
[..]
Er is nergens gezegd dat er zitplaatsen komen op de plek van de doorloopkop, dat kan ook niet als je logisch nadenkt. Achter het niet meer gebruiken van de doorloopkop zit niet zo zeer tijdwinst, maar dat zal wel te moeilijk zijn....
Vandaag had het niet veel uit gemaakt, de trein van 17:17 bestond uit slechts twee drietjes, dus dat was voor de verandering staand naar Assen...en dat is best een eind.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:16 schreef Brembo het volgende:
Zonde als je van af zwolle - assen moet staan als je naar gruningen moet.. Maar ja iedere minuut is er een bij de NS .
Er zit wat loze ruimte tussen de deuren en het begin van het reizigersgedeelte, waar nu nog wat klapstoeltjes zitten en fietsen gedumpt worden.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dacht ik en leek me vrij logisch als je 13 % meer zit plaatsen wilt creeeren.
In die keuken kun je toch wel twee fietsen rechtop vervoeren!quote:Op woensdag 15 maart 2006 02:08 schreef JMT het volgende:
Fietsvervoer is daarna niet meer mogelijk dan? Ik denk eerder dat er bedoeld wordt 't feit dat de "keuken" eruit gaat, dat men daarmee (ook) wat meer zitplaatsen creeërt ...
Er was gisteren een niet gering percentage niet-beschikbare infra te bespreuren met dientengevolge een flinke puinhoop her en der. Deze week zit het niet mee.quote:Op woensdag 15 maart 2006 01:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Vandaag had het niet veel uit gemaakt, de trein van 17:17 bestond uit slechts twee drietjes, dus dat was voor de verandering staand naar Assen...en dat is best een eind.
Doorloopkop had geen zak uitgemaakt bij dergelijke drukte.
"eh ja door de kou werken de computers voor de seinen en wissels niet zo goed"quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:04 schreef Tfz het volgende:
[..]
Er was gisteren een niet gering percentage niet-beschikbare infra te bespreuren met dientengevolge een flinke puinhoop her en der. Deze week zit het niet mee.
Eh nee, computerstoringen vanwege het weer zijn nog nooit als reden opgevoerd.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
"eh ja door de kou werken de computers voor de seinen en wissels niet zo goed"
van de zomer
"eh ja door de hite werken de computers voor de seinen en wissels niet goed"
hmm, dat nooit twijvel ik eerlijk aan,quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:04 schreef Tfz het volgende:
[..]
Eh nee, computerstoringen vanwege het weer zijn nog nooit als reden opgevoerd.
Defecte airco's in relaishuizen...quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm, dat nooit twijvel ik eerlijk aan,
staat me iets bij van een jaar of 2/3 terug dat t zo enorm warm was.. :p
Ik zeg ook maar wat hoor! Ben niet echt thuis in relaishuizen...quote:
Dan gaat het over spoorspat, bermbranden, niet meer te sluiten beweegbare delen e.d. Andere weersinvloeden die ProRails infra aantasten: sneeuw, hagel e.d. in combinatie met harde wind (uitgewaaide wisselverwarmingen of wisselverwarmingen die sowieso niet werken en waar men niets aan doen), onweer (elektronica die daar niet tegen kan) bv.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm, dat nooit twijvel ik eerlijk aan,
staat me iets bij van een jaar of 2/3 terug dat t zo enorm warm was.. :p
uitwaaiende wisselverwarming is wel iets op te doenquote:Op woensdag 15 maart 2006 13:49 schreef Tfz het volgende:
[..]
Dan gaat het over spoorspat, bermbranden, niet meer te sluiten beweegbare delen e.d. Andere weersinvloeden die ProRails infra aantasten: sneeuw, hagel e.d. in combinatie met harde wind (uitgewaaide wisselverwarmingen of wisselverwarmingen die sowieso niet werken en waar men niets aan doen), onweer (elektronica die daar niet tegen kan) bv.
Heeft niets met ketels te maken. Er zitten gewoon gasbranders tegen de wisseltongen en die fikken de sneeuw weg. Omdat het een open vlam is, kunnen ze uitwaaien. Een betere oplossing is elektrische wisselverwarming, maar dan moet je wel weer een aansluiting bij een energiebedrijf regelen. Tegenwoordig experimenteren ze ook met aardwarmte voor wisselverwarming: http://www.icesolution.nl.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
uitwaaiende wisselverwarming is wel iets op te doen
ketels nemen met elektronische ontstekers ipv een waakvlam :p
dr staan anders genoeg ketelhuisjes bij wissels hoor? met gewoon een ketel er in:?quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heeft niets met ketels te maken. Er zitten gewoon gasbranders tegen de wisseltongen en die fikken de sneeuw weg. Omdat het een open vlam is, kunnen ze uitwaaien. Een betere oplossing is elektrische wisselverwarming, maar dan moet je wel weer een aansluiting bij een energiebedrijf regelen. Tegenwoordig experimenteren ze ook met aardwarmte voor wisselverwarming: http://www.icesolution.nl.
Maar die zijn het niet die uitwaaien volgens mij? Ik weet niet precies welke varianten er allemaal zijn...quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dr staan anders genoeg ketelhuisjes bij wissels hoor? met gewoon een ketel er in:?
moauw hier wist de oude ketel en geizer ( gedeelde afvoer ) ook bijde uit te waaien bij stormquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar die zijn het niet die uitwaaien volgens mij? Ik weet niet precies welke varianten er allemaal zijn...
Ik dacht dat bij nieuwbouw spoor zoveel mogelijk elektrische verwarming toe wordt gepast, omdat dat het meest bedrijfszeker is.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moauw hier wist de oude ketel en geizer ( gedeelde afvoer ) ook bijde uit te waaien bij storm
en k denk dat die keteltjes van prorail ook niet de nieuwsten zijn? (hooguit bij pas gerenoveerde / nieuwbouw sporen )
Een wissel heeft toch ook stroom nodig? Bovendien is er op elk stukje spoor (uitgezonderd de diesel-trajecten) genoeg stroom boven je te vinden...quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heeft niets met ketels te maken. Er zitten gewoon gasbranders tegen de wisseltongen en die fikken de sneeuw weg. Omdat het een open vlam is, kunnen ze uitwaaien. Een betere oplossing is elektrische wisselverwarming, maar dan moet je wel weer een aansluiting bij een energiebedrijf regelen. Tegenwoordig experimenteren ze ook met aardwarmte voor wisselverwarming: http://www.icesolution.nl.
Dat zou ook kunnen natuurlijk dat gaat idd amper stuk.. en je kan het volgens mij ook redelijk makkelijk remote monitoren?quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij nieuwbouw spoor zoveel mogelijk elektrische verwarming toe wordt gepast, omdat dat het meest bedrijfszeker is.
k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmenquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:58 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Een wissel heeft toch ook stroom nodig? Bovendien is er op elk stukje spoor (uitgezonderd de diesel-trajecten) genoeg stroom boven je te vinden...
Dat weet ik wel zeker!quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmen
quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:28 schreef sararaats het volgende:
ons duikbriltreintje is maar een gammel bakje
yupquote:
Komt omdat de omroepers belgen zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:40 schreef sararaats het volgende:
de omroep in Antwerpen-Centraal laat ten wensen over
onverstaanbaar
ik ben ook een Belg hoorquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Komt omdat de omroepers belgen zijn.
quote:
ja, dat lijkt me ook wel.. Maar met de stroom van de wissels lijkt me toch weinig mis?quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
k denk dat die stroom boven je ongeschikt is om wissels mee te warmen
Daar ben ik nog eens onderdoor gelopen, stukje over de sporen en dan de grond in onder de sporen door.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:31 schreef sararaats het volgende:
[..]
yup
hey, da's in Antwerpen-Centraal
Gaat het om komend weekend? Er wordt nogal wat gewerkt namelijk, neemt 9292 dat niet automatisch mee?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:03 schreef the_disheaver het volgende:
pfff, 9292 is nogal in de war.
De ene keer stuurt hij me van Den Haag naar Groningen eerst naar Deventer en vervolgens met stoptreintjes naar groningen. Toch blijft de reis 3 uur duren...
Vervolgens moet ik via leiden naar schiphol naar groningen... Waar is die intercity gebleven
Nee, juist niet. Het gaat juist wel goed als ik het kijk voor deze zaterdag...quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat het om komend weekend? Er wordt nogal wat gewerkt namelijk, neemt 9292 dat niet automatisch mee?
Noordned?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:35 schreef blieblie het volgende:
Wat me al een tijdje opvalt is dat er op treinen allemaal van die precies vierkante vlakken in verschillende formaten zitten die niet vies zijn (itt tot de rest van de trein). Net alsof er zo reparaties uitgevoerd worden. Weet iemand wat dat precies is?
Nee nee, het is volgens mij reparatie iets. Maar het ziet er wel vaag uit. Je ziet het vooral op de oudere treinstellen (goh) en ik heb vooralsnog geen Nordned trein gezien, dus ik doel voornamelijk op NS materiaal.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Noordned?
Hebben ze daar de oude sticker afgehaald
Dat is geen plaatwerk, dat zijn stukken waar de lak is bijgewerkt. "Postzegelen" wordt dat genoemd.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Jam dat zijn gewoon nieuwe stukken plaatwerk. Omdat die oude wat verkleuren (onder invloed van zonlicht), zien die vlakken er wat anders uit qua kleur. Je ziet ze vooral op mat'64.
Klopt, een trein in zo'n staat wordt ook wel eens "bepostzegeld" genoemd, omdat het allemaal kleine postzegeltjes zijn. Als er ergens een beschadiging zit, schuren ze de lak weg, trekken er met tape een vierkantje omheen en rollen er verse nieuwe lak op. Die nieuwe lak is altijd geler dan de oude. Bij Mat'64 zie je het momenteel goed omdat de jongste bakken momenteel revisie krijgen. Dan zie je ook dat de voorkant vaak een groot nieuw geel vlak krijgt.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Jam dat zijn gewoon nieuwe stukken plaatwerk. Omdat die oude wat verkleuren (onder invloed van zonlicht), zien die vlakken er wat anders uit qua kleur. Je ziet ze vooral op mat'64.
Bij de verleninging van de IRM's was ook al een duidelijk kleurverschil te zien tussen de oude en nieuwe bakken. Zal er zo wel even een foto'tje van opsnorren.
Je ziet soms de lijmresten nog zitten...quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:45 schreef blieblie het volgende:
Ah kijk, tape dus .
quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:41 schreef MREn het volgende:
Bij de verleninging van de IRM's was ook al een duidelijk kleurverschil te zien tussen de oude en nieuwe bakken. Zal er zo wel even een foto'tje van opsnorren.
Zo goed kijk ik ook weer niet naar een trein .quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je ziet soms de lijmresten nog zitten...
Waar is dat? In de buurt van Arnhem/Ede-Wageningen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Zo dus
(nog een viertje met te veel 1e klas ook)
quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je ziet soms de lijmresten nog zitten...
Station Arnhem, zuidzijde.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:02 schreef SNArky het volgende:
[..]
Waar is dat? In de buurt van Arnhem/Ede-Wageningen?
Die ty-raps!quote:
en waar is de ductape?quote:
hmm, ik kan de halve dag niet. Bovendien kan ik soweiso die dag erna gratis reizen met OV.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:06 schreef MREn het volgende:
a.s. zondag weer vrij reizen op vertoon boekenweek geschenk. Is wel een aanrader trouwens, beetje Truman-show-achtig boek.
Die is niet nieuw, maar ze blijven geniaalquote:Op donderdag 16 maart 2006 16:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Zag van de week ook in de intercity een nieuw boek aangeplakt
"Hoe het spoor tussen utrecht en maastricht halveerde" oid
Oh ja, dat was ik vergeten, de 'ik heb een week-ov dus in het weekend blijf ik thuis' mentaliteit...quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:19 schreef the_disheaver het volgende:
Bovendien kan ik soweiso die dag erna gratis reizen met OV.
k had hem nog niet gezienquote:Op donderdag 16 maart 2006 17:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Die is niet nieuw, maar ze blijven geniaal
Alleen de NS treinen inderdaad. Geen Syntus, Arriva of Connexxion. En het halve NS net ligt op zijn gat door werkzaamheden. Ze weten wel wat ze weggeven!quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:46 schreef Willy84 het volgende:
Als je voor minimaal 11.50 iets in een boekhandel koopt krijg je het boekenweek geschenk er gratis bij. Op vertoon van dit boek kan je komende zondag in alle NS treinen mee
(zolang de voorraad strekt) Uiteraard
Grote kans dat arriva het ook gewoon toelaat hoorquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen de NS treinen inderdaad. Geen Syntus, Arriva of Connexxion. En het halve NS net ligt op zijn gat door werkzaamheden. Ze weten wel wat ze weggeven!
Nee. Tenminste, vorig jaar hadden ze dezelfde actie, maar dan met het friesche boekenweekgeschenkquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Grote kans dat arriva het ook gewoon toelaat hoor
Dit jaar doen ze het ook weer met het Friese boekenweekgeschenk. In geheel Friesland in bus en trein. Maar ook op de Groninger treinlijnen, geloof ik.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee. Tenminste, vorig jaar hadden ze dezelfde actie, maar dan met het friesche boekenweekgeschenk
Over dit jaar heb ik geen idee. Tsja, als je er niet mee moet ga je ook niet met Arivva..
Idd, had het idee om vanuit adam groningen te gaan bezoeken (voor het eerst in me leven) blijkt dat je daarvoor 3x moet overstappen. Via een pendelbusje kom je er dan. Misschien dat ik dan naar Vlissingen ga maar lijkt me daar nog minder te doen. Of anders Enschedequote:Op donderdag 16 maart 2006 21:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen de NS treinen inderdaad. Geen Syntus, Arriva of Connexxion. En het halve NS net ligt op zijn gat door werkzaamheden. Ze weten wel wat ze weggeven!
gek he als t halve spoor dr uit ligtquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:53 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Idd, had het idee om vanuit adam groningen te gaan bezoeken (voor het eerst in me leven) blijkt dat je daarvoor 3x moet overstappen. Via een pendelbusje kom je er dan. Misschien dat ik dan naar Vlissingen ga maar lijkt me daar nog minder te doen. Of anders Enschede
ICRm kan niet eenvoudig worden gesplitst, dus grote kans dat er dan ander materieel op die verbinding komt. ICRm wordt dan ook voor een deel uitgeleend aan de HSA, of zijn die plannen inmiddels ook weer veranderd?quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:33 schreef Willy84 het volgende:
Iets andere vraag voor de trein kenner. Wat gebeurt er met de trek-duw stammen tussen Haarlem en Limburg als er in de volgende dienstregeling telkens gecombineert word in Sittard.
Daar heerst nog een heleboel onduidelijkheid over en volgens mij weet nog niemand wat daar nou mee gaat gebeuren. In ieder geval worden ze tot 3 september gebruikt als extra stoptreintjes Den Haag Centraal - Gouda/Gouda Goverwelle.quote:En wat gebeurt er met de 2 delige City Sprinters op de Zoetermeerlijn Als dat Randstad rail word ??
mischien als gedeelde lijke vervanging van wat Plan Vtjes? omdat ze op meer trajecten extra stoppers willen met de nieuwe dienst regeling ?quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:38 schreef Carport het volgende:
[..]
ICRm kan niet eenvoudig worden gesplitst, dus grote kans dat er dan ander materieel op die verbinding komt. ICRm wordt dan ook voor een deel uitgeleend aan de HSA, of zijn die plannen inmiddels ook weer veranderd?
[..]
Daar heerst nog een heleboel onduidelijkheid over en volgens mij weet nog niemand wat daar nou mee gaat gebeuren. In ieder geval worden ze tot 3 september gebruikt als extra stoptreintjes Den Haag Centraal - Gouda/Gouda Goverwelle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |