Fryslân heet de provincie.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Is dat toch al zeker dan, want in t artikel staat dat ze nog in overleg zijn met de provincie Friesland...
Dat wordt vooral veroorzaakt door de verhuur van aardig wat ICR aan HSL.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las op railserver dat de aanpassingen ook flink gevolgen voor de materieelinzet hebben. Zo gaat een deel van de sprinter 2'tjes niet aan de kant zoals eerst de bedoeling was. Verder lijkt het erop dat al het ICK materieel nodig is om de dienstregeling uit te voeren.
Dat komt omdat ze daar -met het oog op de leveringen van de GTW's- behoorlijk aan bezuinigen zijn op onderhoud, met als resultaat een hoge defectstand.quote:Overigens lijkt Arriva lichtelijk met materieel tekort te kampen. Zo zijn enkele treinen korter dan normaal. Verder staan er bij mijn weten minstens 3 DH2 en 1 DM'90 in Zwolle. Verder was er op Leeuwarden-Groningen afgelopen vrijdag een DM'90 op de stopdienst, terwijl deze normaal ingezet worden in de sneltrein. De ene sneltrein werd gereden door een wadloper, terwijl de andere wel gewoon DM'90 was.
Gewoon IC's splitsen, deel Gn, deel Lw. Als die weg zijn direct de stoppers er achter aan. En wel elk halfuur.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon 2 InterCIty's richting Randstad en een aparte losse stoptrein voor tot Zwolle, of desnoods tot Meppel voor overstappen op de stoptrein uit Groningen... Voor overdag dan, iedereen blij
Goed plan op zich, maar ik denk dat het voor de NS te duur is, vanwege de inzet van personeel. Verder is het reizigersaanbod in de daluren in het noorden niet zodanig dat het de inzet van die hoeveelheid materieel rechtvaardigt.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Gewoon IC's splitsen, deel Gn, deel Lw. Als die weg zijn direct de stoppers er achter aan. En wel elk halfuur.
Die komen dan plm. 15 minuten later aan in Gn en Lw, wat daar ruimte schept voor strakke 15-min busdiensten.
En andersom de stoptreinen net voor de IC's aan laten komen in Zwolle, net zoals nu ook met stoptrein uit Ut gebeurt, voor prima overstap. Of eventueel zelfs de vier treinen combineren als gezamenlijk als IC naar Amf ev. raggen.
Klopt, ik reageerde ook op Zug-Chef, voor wat het plan overdag betreft.quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed plan op zich, maar ik denk dat het voor de NS te duur is, vanwege de inzet van personeel. Verder is het reizigersaanbod in de daluren in het noorden niet zodanig dat het de inzet van die hoeveelheid materieel rechtvaardigt.
Mij ook, maar ook zo goed als zeker een flauwekulverhaaltje, dus niks om je druk over te maken. Dat bijsturing van NSR samen gaat zitten met verkeerleiders van ProRail is al langer bekend. Ook alleen een oplossing omdat er maar één reizigersvervoerder van de omvang van NSR is.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, precies. Dat heeft wel nut. Maar waarom NS zich verder moet bezighouden met onderhoud en vernieuwing, dat ontgaat me.
Drie treinen per uur daar? Dat is natuurlijk extreem overbemeten....quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon 2 InterCIty's richting Randstad en een aparte losse stoptrein voor tot Zwolle, of desnoods tot Meppel voor overstappen op de stoptrein uit Groningen... Voor overdag dan, iedereen blij
Klopt, maar dat is het gevolg van drgl 2007 en niet van de aanpassingen die daar nog eens bovenop zijn gekomen. Kan goed zijn dat je dat ook bedoelt, is me niet geheel duidelijk.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las op railserver dat de aanpassingen ook flink gevolgen voor de materieelinzet hebben. Zo gaat een deel van de sprinter 2'tjes niet aan de kant zoals eerst de bedoeling was. Verder lijkt het erop dat al het ICK materieel nodig is om de dienstregeling uit te voeren.
Omdat er in Zwolle storingsmonteurs zijn, omdat Zwolle het belangrijkste knooppunt is, waardoor er meer reizigers zijn. In Meppel wordt niet zo vaak gestopt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:48 schreef Willy84 het volgende:
Misschien een stomme vraag, want ben er nooit geweest. Maar waarom combineren en splitsen ze eigenlijk niet in meppel want dat ligt verder op de route.
Naar Lw: IC+S, naar Gn IC+S uit Amersfoort en nog een losse S Zwolle-Groningen eens per uur.quote:En heb ff de dienstregeling bekeken naar Leeuwarden en Groningen.
Het ene halfuur een stoptrein en het andere een intercity.
Dus als ik de plannen goed begrijp verandert er niks
Je zou ns moeten kijken hoeveel mensen er nog tussendoor in en uitstappen. Laat die met die stopper gaan (die dus net na de IC vertrekt uit Leeuwarden als Zwolle).quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:32 schreef Tfz het volgende:
Drie treinen per uur daar? Dat is natuurlijk extreem overbemeten....
[..]
Als ik op station Rotterdam in de trein naar Amsterdam stap, heb ik negen van de tien keer ook niets te doen op de tussenstations, maar om dan maar een non-stop trein Rotterdam - Amsterdam te vragen is gaat ook weer wat ver hè?quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je zou ns moeten kijken hoeveel mensen er nog tussendoor in en uitstappen. Laat die met die stopper gaan (die dus net na de IC vertrekt uit Leeuwarden als Zwolle).
De InterCity gewoon in een keer door laten rijden zonder tussenstops. Moet je ns kijken hoeveel mensen er vanuit Zwollle als Leeuwarden niks te zoeken hebben op de tussenstations. (En dus toch altijd in 1x doorrijden naar de eindplaats).
Daarom zou ik dus zeggen, en eigenlijk met mrEN eens, twee IC's per uur direct naar Zwolle of Leeuwarden. En twee stoptreinen die overal stopt.
En dan maar hopen dat ze niet zo uit elkaar zijn gegroeid dat het nog niet gaat werken... ProRail is een ambtenarenbende volgens mij, ik weet niet hoe dat momenteel bij NSR bijsturing is.quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:32 schreef Tfz het volgende:
[..]
Mij ook, maar ook zo goed als zeker een flauwekulverhaaltje, dus niks om je druk over te maken. Dat bijsturing van NSR samen gaat zitten met verkeerleiders van ProRail is al langer bekend. Ook alleen een oplossing omdat er maar één reizigersvervoerder van de omvang van NSR is.
Ja.quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:41 schreef mg794613 het volgende:
omg hulde voor de op.
Maar... waarom staan al die stoelen zo vertieft dicht op elkaar.
Ik ben niet extreem lang, maar ik kan niet zonder pijn zitten op zo'n enkelbank.
5cm per stoel meer, hoeveel is dat nou gevraagd?
doe er 5cm bij en een kar extra aanquote:Op woensdag 29 maart 2006 08:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja.Dat scheelt toch al snel zitplaatsen. En je zit toch, weliswaar me je knieën tegen je voorhoofd, maar je zit. En dat is wat we willen: meer zitplaatsen.
![]()
Ik ben zelf 1m94 maar ik heb eigenlijk alleen last van te krappe ruimte in een aantal Mat'64 series, waarvan iedereen hier wel zal weten dat de stoelen vertieft krap op elkaar staan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:53 schreef mg794613 het volgende:
doe er 5cm bij en een kar extra aan
iedereen tevreden
Net of zoveel mensen niet tevreden zijn. Hooguit plan T is te krap.quote:Op woensdag 29 maart 2006 08:53 schreef mg794613 het volgende:
[..]
oe er 5cm bij en een kar extra aan
iedereen tevreden
Ja die bedoel ik ook. Dat is compleet verneukt bij z'n revisie. Jammer. Vroeger was alles beter, toen je nog gewoon in de restauratiebak van Plan T kon zitten, met van die grote tafels. Alleen jammer dat dat een rookcoupé was.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:40 schreef Tfz het volgende:
[..]
Net of zoveel mensen niet tevreden zijn. Hooguit plan T is te krap.
Bij ons op school staat daar volgens mij een onderdeel van. Tweemaal twee rode banken met een tafel er tussen, een sticker dat consumptie verplicht is, en bagagerekken die in de breedterichting boven de banken langs lopen. De ramen doen in elk geval erg "Mat'64" aan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik ook. Dat is compleet verneukt bij z'n revisie. Jammer. Vroeger was alles beter, toen je nog gewoon in de restauratiebak van Plan T kon zitten, met van die grote tafels. Alleen jammer dat dat een rookcoupé was.
Ach ja, de nieuwe sprinters krijgen een interieur dat er alleen al comfortabeler uitziet dan de Duitse variant. 2,5 uur in BR425 van Mönchengladbach naar Koblenz Hbf. ist nur einfach Hölle.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik ook. Dat is compleet verneukt bij z'n revisie. Jammer. Vroeger was alles beter, toen je nog gewoon in de restauratiebak van Plan T kon zitten, met van die grote tafels. Alleen jammer dat dat een rookcoupé was.
Hmmmmh toevallig vind ik zelf A'damse trams etc ook wel leuk, maar op bijv Haagse en Rtd'se trams zit ik in dit topic niet echt te wachten...... Plus de naam van dit topic is ook "TREINpics, -nieuws en praattopic"... Misschien is 't daarom handiger zelf eventueel een "TRAMpics...." topic te openen :-)quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:37 schreef Willy84 het volgende:
Ik ga zo ff de stad in en nog een paar knappe foto;s maken. Hoop dat trams, metro'"s ook welkom zijn in dit topic.Want daar een ander topic voor openen zal miss niet zo lopen.
![]()
Idd opbokken met die neptreinen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:06 schreef JMT het volgende:
[..]
Hmmmmh toevallig vind ik zelf A'damse trams etc ook wel leuk, maar op bijv Haagse en Rtd'se trams zit ik in dit topic niet echt te wachten...... Plus de naam van dit topic is ook "TREINpics, -nieuws en praattopic"... Misschien is 't daarom handiger zelf eventueel een "TRAMpics...." topic te openen :-)
En toch blijven dat de heerlijkste treinen met ICMquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:11 schreef Willy84 het volgende:
[afbeelding]
De 1837 Op Amf sch
Met de mooie digitale borden. Waarvan ik wel verwacht dat ze overl ingevoerd zullen worden
Ga voor de gein eens in een trein uit de 140-serie zitten, dat rijdt pas lekker.quote:Op donderdag 30 maart 2006 00:21 schreef Brembo het volgende:
[..]
En toch blijven dat de heerlijkste treinen met ICM.
De ene helft gaat van Zwolle/Deventer naar Nijmegen, de andere helft gaat van Arnhem via Nijmegen en 's Hertogenboch naar Roosendaa.quote:Maar goed, ik vind het nog steeds belachelijk dat de 3600 in tweeen wordt gehakt. Knip hem dan tussen S'hertogenbosch en Nijmegen in tweeen. Zelfde als de stoptrein, er is nu geen goeie mogelijkheid meer van uit Zwolle/Deventer/Zutphen naar Nijmegen te komen. Terwijl dagelijks de IRM afgeladen zit.
Lijkt me niet dat die er uit gaat.quote:Gaat de Intercity Arnhem - Nijmegen er ook uit? Zou de NS weer heerlijk 2 treintjes schelen door de overlap.
Zwolle-Nijmegen blijft bestaan, tot Arnhem zoals nu, dan stopperen tot Nm. Niet zo'n ramp lijkt me, zijn maar één of twee stations extra. Dat rijdt dan met mat '64, dus trekt lekker snel op.quote:Op donderdag 30 maart 2006 00:21 schreef Brembo het volgende:
Maar goed, ik vind het nog steeds belachelijk dat de 3600 in tweeen wordt gehakt. Knip hem dan tussen S'hertogenbosch en Nijmegen in tweeen. Zelfde als de stoptrein, er is nu geen goeie mogelijkheid meer van uit Zwolle/Deventer/Zutphen naar Nijmegen te komen. Terwijl dagelijks de IRM afgeladen zit.
Volgens mij blijft er één IC-dienst (die naar Hdr?), verder 3700 Nm-Ah(stopper)-Zl, 3600 Rsd-Ah en 2000 Ah-Gvc.quote:Gaat de Intercity Arnhem - Nijmegen er ook uit? Zou de NS weer heerlijk 2 treintjes schelen door de overlap.
zwolle nijmegen wordt met mat '64 gereden?quote:Op donderdag 30 maart 2006 01:35 schreef Tfz het volgende:
[..]
Zwolle-Nijmegen blijft bestaan, tot Arnhem zoals nu, dan stopperen tot Nm. Niet zo'n ramp lijkt me, zijn maar één of twee stations extra. Dat rijdt dan met mat '64, dus trekt lekker snel op.
[..]
Volgens mij blijft er één IC-dienst (die naar Hdr?), verder 3700 Nm-Ah(stopper)-Zl, 3600 Rsd-Ah en 2000 Ah-Gvc.
Ja nu nog wel, maar omdat de IC's Alkmaar (nu: Haarlem)-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Sittard-Heerlen/Maastricht miv de nieuwe dienstregeling met IRM gereden gaan worden ivm splitsen in Std (ipv om-en-om Hrl/Mt), is er niet genoeg IRM meer. Vandaar mat'64 op het noordelijke traject van de huidige 3600, en TD-stammen op het zuidelijke traject.quote:Op donderdag 30 maart 2006 02:04 schreef petre86 het volgende:
[..]
zwolle nijmegen wordt met mat '64 gereden?![]()
daar rijd juist zoveel IRM ()
schandááligquote:Op donderdag 30 maart 2006 02:18 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja nu nog wel, maar omdat de IC's Alkmaar-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Sittard-Heerlen/Maastricht miv de nieuwe dienstregeling met IRM gereden gaan worden ivm splitsen in Std, is er niet genoeg IRM meer. Vandaar mat'54 op het noordelijke traject van de huidige 3600, en TD-stammen op het zuidelijke traject.
Sja, het is toch min of meer een goed gebruik om alle mat. dat over is, op de IJssellijn in te zetten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 02:21 schreef petre86 het volgende:
[..]
schandáálig
het westen maar vooruitgang.. en het oosten..
ouders wonen in wijhequote:Op donderdag 30 maart 2006 02:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Sja, het is toch min of meer een goed gebruik om alle mat. dat over is, op de IJssellijn in te zetten.
Nieuwe dienstregeling heeft qua materieel vooral als gevolg dat er nu aardig wat series minder homogeen worden, dus niet meer alleen IRM of alleen TD's.
Als inwoner van het oosten van het land, ben ik overigens erg tevreden met het comfort van ICM hoorBinnendoor van Enschede naar Eindhoven via Arnhem deed ik toch zelden meer toen Syntus ging rijden. Via Utrecht is net zo snel en veel comfortabeler.
Dat is toch een aardige vooruitgang lijkt mij.quote:Op donderdag 30 maart 2006 02:32 schreef petre86 het volgende:
[..]
ouders wonen in wijhe
dus niks geen vooruitgang, alleen stoppen ze na jaren aandringen en 5k handtekeningen nu eindelijk 2x per uur
ik woon er niet meer, maar 2x per uur is natuurlijk beter, alleen moeten die mat'64-jes een spontaan allemaal stukgaan als er net een gelijk aantal nieuwe IRM's wordt afgeleverdquote:Op donderdag 30 maart 2006 02:33 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is toch een aardige vooruitgang lijkt mij.
Fatsoenlijke frequentie is de basis van elk netwerk, daarna kijk je pas naar de verdere invulling.
Zeg nou zelf: heb je liever 1x per uur IRM of 2x per uur mat'64?
Wees blij, binnen een jaar of zes zijn de meeste wel vervangen door Br425-a-like sprinters.quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:19 schreef petre86 het volgende:
[..]
ik woon er niet meer, maar 2x per uur is natuurlijk beter, alleen moeten die mat'64-jes een spontaan allemaal stukgaan als er net een gelijk aantal nieuwe IRM's wordt afgeleverd
Yep, maar waarschijnlijk wel met aangepaste stoelen (wat meer comfortabel dat de Duitse), en ook zonder de kinderziekten die er in Duitsland in zaten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:50 schreef petre86 het volgende:
komt
[afbeelding]
er te rijden
ieuw... die dingen van syntus of van de DB op Ens-Gronau zijn beter..
( http://www.lokomotive-onl(...)agen/triebwagen.html goeie site trouwens.. )
ziet er best grappig uit, hoe het gaat rijden op het nl spoor is afwachten dan natuurlijk?quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:50 schreef petre86 het volgende:
komt
[afbeelding]
er te rijden
ieuw... die dingen van syntus of van de DB op Ens-Gronau zijn beter..
( http://www.lokomotive-onl(...)agen/triebwagen.html goeie site trouwens.. )
Behoorlijk goed waarschijnlijk, want ze hebben een enorm vermogen (ong. de helft van een 1600-locs), max. snelheid van 160.quote:Op donderdag 30 maart 2006 07:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ziet er best grappig uit, hoe het gaat rijden op het nl spoor is afwachten dan natuurlijk?
't Zijn alleen wel lelijke treinen aan de buitenkant. Zet NS er geen eigen kop op?quote:Op donderdag 30 maart 2006 07:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Behoorlijk goed waarschijnlijk, want ze hebben een enorm vermogen (ong. de helft van een 1600-locs), max. snelheid van 160.
Het grote nadeel is dat het spul zoals het bij DB rijdt, kut-interieur heeft. Net zo'n waardeloze plankjes-met-stofje als die baggerzooi van Syntus. Maar de stoelen-selectie op Utrecht Centraal stemt hoopvol.
Wel jammer vind ik dat NS niet meer zijn eigen materieel ontwerpt, zodat we in Nederland nog niet zo van de eenheidsworst krijgen zoals nu met bv. Talents in Oost-Europa gebeurd.
Volgens de artist impressions die NS over de nieuwe sprinter geeft, wel.quote:Op donderdag 30 maart 2006 08:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Zijn alleen wel lelijke treinen aan de buitenkant. Zet NS er geen eigen kop op?
Eensquote:[ouwelullenmodus]Vroeger werden de treinen door NS zelf ontworpen. Gaf bijzondere ontwerpen (Hondekop, Koploper, IRM). Vroeger was alles beter.[/ouwelullenmodus]
Ik ben geen fan geloof ik... Maar goed, de "artist impressions" geven vaker een afwijkend beeld. Dus wie weet!quote:Op donderdag 30 maart 2006 08:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Volgens de artist impressions die NS over de nieuwe sprinter geeft, wel.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |