abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 maart 2006 @ 01:04:23 #251
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36252877
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:47 schreef editor2 het volgende:
Ik vind de TGV wanneer ik door Europa reis de meest comfortable trein.
Het heeft luxe,stijl,comfort en is snel voor waar ik heen moet.
En dat valt compleet in het niet bij het comfort van de ICE.
De gemiddelde TGV is dan nog een krapper dan een Thalys, die Fransozen mogen best een keer iets ontwerpen voor mensen langer dan 1m80.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 22 maart 2006 @ 07:58:27 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36254410
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 01:04 schreef MREn het volgende:

[..]

En dat valt compleet in het niet bij het comfort van de ICE.
De gemiddelde TGV is dan nog een krapper dan een Thalys, die Fransozen mogen best een keer iets ontwerpen voor mensen langer dan 1m80.
Toch vond ik de ICE ook niet het toppunt van lekker zitten. Harde stoelen! Wel voldoende beenruimte en luxe afwerking, dat moet gezegd!

TGV's zijn volgens mij alleen voor smurfen gebouwd. De Eurostar ook trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36263173
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
pi_36263275
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef Remzz het volgende:
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
Je kunt nu eenmaal niet voorkomen dat er in de spits wel ergens in het land mensen moeten staan, zonder je bedrijf failliet te krijgen met veel materieel kopen want de rest van de dag staat te niksen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 maart 2006 @ 15:52:45 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36267100
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef Remzz het volgende:
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36267270
Bij ProRail staat ergens een overzicht met nuttige perronlengtes als ik me niet vergis.
pi_36268304
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Okee bedankt zoiets dacht ik namelijk al
pi_36270638
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:57 schreef Tfz het volgende:
Bij ProRail staat ergens een overzicht met nuttige perronlengtes als ik me niet vergis.
Linkjes
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:37:28 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36270673
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:36 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Linkjes
http://www.prorail.nl
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:51:08 #261
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_36272881
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:46 schreef Carport het volgende:
Er is inderdaad één Thalys die is bestickerd met Fortis-reclame:
[afbeelding]

Op de website van Fortis staat er ook nog het een en ander over.

Ik vind 'm lelijk
Ja, deze was het inderdaad, behoorlijk lelijk zeg!
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:17:04 #262
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36273579
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Klopt, er is ook maar een trein die met 3 stellen rijdt, en dat is de trein die om 7:05 uit Enschede vertrekt. En die is dan nog vol.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:50:44 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36274738
quote:
Hè, wat vriendelijk, dat kan nooit de bedoeling zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36278351
Op Adam CS, perron 11abc richting sloterdijk 645 meter nuttige lengte
pi_36278681

Merk en type: Wadloper (2x DH1)
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 22-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema

morgen ga ik proberen een aantal foto's van de Vos/ ACTS treinen te maken
pi_36278706
Zijn dat dezelfde als Almelo - Marienenberg? (Veenexpress)
pi_36279437
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:26 schreef Willy84 het volgende:
Op Adam CS, perron 11abc richting sloterdijk 645 meter nuttige lengte
Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
pi_36279550
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:35 schreef Remzz het volgende:
Zijn dat dezelfde als Almelo - Marienenberg? (Veenexpress)
ja.
  woensdag 22 maart 2006 @ 22:19:05 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36280290
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Zwolle moet dan ook minstens 15 bakken Koploper kunnen herbergen. En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.

Wist je overigens dat Amsterdam CS is gebouwd als twee kopstations (maar dan ook echt met die functie)? In het midden stond een grote seinbrug. Nog steeds heb je volgens mij aparte seinen op het station om twee treinen in het midden dicht bij elkaar te laten komen, kop aan kop dus, zonder te koppelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36280365
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Ja ik zit ook op een perron te wachten van 1500m kan ik gelijk naar Muiderpoort lopen
pi_36280519
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zwolle moet dan ook minstens 15 bakken Koploper kunnen herbergen. En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.

Wist je overigens dat Amsterdam CS is gebouwd als twee kopstations (maar dan ook echt met die functie)? In het midden stond een grote seinbrug. Nog steeds heb je volgens mij aparte seinen op het station om twee treinen in het midden dicht bij elkaar te laten komen, kop aan kop dus, zonder te koppelen.
Juist en daarom is het niet overdreven omdat bv perron 10a en 10b gewoon als 2 perrons worden gebruikt en als het moet bij lange treinen als 1 perron. Eigenlijk heel flexibel
pi_36280834
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:19 schreef Duvel het volgende:
En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.
Er rijden wel eens langere treinen (bv. bedevaartstreinen regelmatig met zeventien bakken). Verder geldt voor de normale dienst inderdaad vijftien bakken.
pi_36280857
NOS TT 751:
Utrecht<->Rhenen/Arnhem
Door een bijna aanrijding rijden tussen
Driebergen Zeist en Maarn de treinen
met een vertraging van 15 tot 30
minuten.
pi_36281016
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Wadloper (2x DH1)
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 22-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema

morgen ga ik proberen een aantal foto's van de Vos/ ACTS treinen te maken
Zo jammer van die grijze kop, ik vond de orginele (gele) voorkant veel mooier. Wat mij betreft de mooiste trein

Foto:
hula
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 maart 2006 @ 22:49:09 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36281582
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Je leest het verkeerd. In de richting Leeuwarden is het over de 500 meter. Groningen in de richting Zwolle is meer dan 400 meter bij perron 4.

Ik heb in Groningen op perron 6AB wel een keer 2 maal VIRM 6 zien staan. Ze namen het gehele perron in beslag.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36282690
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je leest het verkeerd. In de richting Leeuwarden is het over de 500 meter. Groningen in de richting Zwolle is meer dan 400 meter bij perron 4.
De afwijking heeft te maken met de plaatsing van de uitrijseinen. In de richting Leeuwarden staat het sein bijvoorbeeld achter de perronrand, in de andere richting een stuk voor het einde van het perron.
pi_36282811
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ja.
dubbel 1tje lekker on efficient :p
pi_36283944
Misschien dit een goed idee voor drukke diesel-lijntjes:



Diesel loc met dubbeldeks rijtuigen erachter
pi_36284288
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien dit een goed idee voor drukke diesel-lijntjes:

[afbeelding]

Diesel loc met dubbeldeks rijtuigen erachter
hehe de 16/17/1800 series locjes dr voor weg (doorhalen wat niet van toepassing is) en een 6400 dr voor?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 maart 2006 @ 23:57:27 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36284529
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:11 schreef Tfz het volgende:

[..]

De afwijking heeft te maken met de plaatsing van de uitrijseinen. In de richting Leeuwarden staat het sein bijvoorbeeld achter de perronrand, in de andere richting een stuk voor het einde van het perron.
Dat is altijd handig om te weten. Ze springen met die uitrijseinen in Groningen bij perron 3a in ieder geval wat makkelijk om. Daar staat meestal 2 maal een DM'90, waarbij het uitrijsein boven de trein de voorste deel van de trein hangt. Bij vertrek gaat de machinist af op het dwergsein dat hij ziet en niet op het uitrijsein.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36285345
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is altijd handig om te weten. Ze springen met die uitrijseinen in Groningen bij perron 3a in ieder geval wat makkelijk om. Daar staat meestal 2 maal een DM'90, waarbij het uitrijsein boven de trein de voorste deel van de trein hangt. Bij vertrek gaat de machinist af op het dwergsein dat hij ziet en niet op het uitrijsein.
Wat bedoel jij dan met "het uitrijsein"? Je kunt niet met je trein daarmee ver voorbij het sein staan als dat het uitrijsein is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2006 @ 00:44:44 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36285787
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:27 schreef Tfz het volgende:

[..]

Wat bedoel jij dan met "het uitrijsein"? Je kunt niet met je trein daarmee ver voorbij het sein staan als dat het uitrijsein is.
Ik bedoel de lamp die boven het perron hangt. Ik weet niet hoe die precies genoemd wordt, maar in Groningen op perron 3a hangt ie deels boven de trein als er 2 DM'90 treinstellen staan. Bij 2 wadlopers heb je daar geen last van.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 maart 2006 @ 01:13:33 #283
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36286342
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hehe de 16/17/1800 series locjes dr voor weg (doorhalen wat niet van toepassing is) en een 6400 dr voor?
Twee dan toch, anders heb je geen verwarming

In Polen rijden zelfs nog stoomlocs met dubbeldeksrijtuigen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 23 maart 2006 @ 01:17:00 #284
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36286380
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik bedoel de lamp die boven het perron hangt. Ik weet niet hoe die precies genoemd wordt, maar in Groningen op perron 3a hangt ie deels boven de trein als er 2 DM'90 treinstellen staan. Bij 2 wadlopers heb je daar geen last van.
die witte bedoel je? Dat is maar een vertreksignaal en dan kan ook best midden op het perron staan, zodat het ook te zien is vanuit kortere treinen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36287471
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Twee dan toch, anders heb je geen verwarming

In Polen rijden zelfs nog stoomlocs met dubbeldeksrijtuigen.
wheuh wat? zit er nog verwarming in die wagons ook? merk er vaak weinig van,

alleen sja hoe wou je keren? stuurstandjes voor een dieseltje maken?
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:01:23 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36288174
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:17 schreef MREn het volgende:

[..]

die witte bedoel je? Dat is maar een vertreksignaal en dan kan ook best midden op het perron staan, zodat het ook te zien is vanuit kortere treinen.
Dat is dan ook geen sein, maar een "vertreklicht". Dit onderscheid is gemaakt omdat het vertreklicht bedoeld is voor de conducteur. Als het vertreklicht "wit" toont, betekent dat dat het uitrijsein uit de stond stop is, direct gekoppeld dus. Dat wil dus zeggen dat de conducteur dan weet dat hij het vertrekbevel kan geven. De machinist heeft niets te maken met het vertreklicht, vandaar dat de trein er best onder kan staan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2006 @ 11:11:03 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36291134
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is dan ook geen sein, maar een "vertreklicht". Dit onderscheid is gemaakt omdat het vertreklicht bedoeld is voor de conducteur. Als het vertreklicht "wit" toont, betekent dat dat het uitrijsein uit de stond stop is, direct gekoppeld dus. Dat wil dus zeggen dat de conducteur dan weet dat hij het vertrekbevel kan geven. De machinist heeft niets te maken met het vertreklicht, vandaar dat de trein er best onder kan staan.
Dank jullie voor die informatie. Dat wist ik niet. Het blijft echter wel een vreemd gezicht om zo'n lamp halverwege de trein te zien hangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36293403

Merk en type: onbekend
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Containerterminal
Datum: 23-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: de zogenaamde 'Vos-trein'
pi_36293549
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: onbekend
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Containerterminal
Datum: 23-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: de zogenaamde 'Vos-trein'
knap als die op eigen kracht daar weg komt

of zit er een diesel in verstopt?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2006 @ 12:50:20 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36293671
De 2e loc is een diesel, dus die komt wel van zn plaats. Alleen zal het wel wat rangeren worden voor de trein kan vertrekken, omdat bij mijn weten het goederenspoor niet direct aangesloten is op het spoor naar Zwolle
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36293748
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
De 2e loc is een diesel, dus die komt wel van zn plaats. Alleen zal het wel wat rangeren worden voor de trein kan vertrekken, omdat bij mijn weten het goederenspoor niet direct aangesloten is op het spoor naar Zwolle
hmm nou je t zegt, ach als je t goed bekijkt ligt de wissel wel al goed

en volgens mij kan je op de wisselstraat van Leeuwarden best goed van spoor naar spoor komen? IC's slingeren ook altijd lekker , en de wadslopers ook wel
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2006 @ 17:33:08 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36302738
Het enige is dat je alle wissels zo ongeveer al voorbij bent. In ieder geval wel al voor de richting Zwolle. Daarom zal er wel gerangeerd moeten worden voor de trein kan vertrekken richting Zwolle.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36308348
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige is dat je alle wissels zo ongeveer al voorbij bent. In ieder geval wel al voor de richting Zwolle. Daarom zal er wel gerangeerd moeten worden voor de trein kan vertrekken richting Zwolle.
kweenie, nja dan maar lekker rancheren
pi_36309738
vandaag ook flink door elkaar geschud. Onderweg van Hilversum naar Amersfoort en de trein had al 20 min vertraging. Dus er werd even afgesneden via het rangeerplaform bij Amersfoort. Heerlijk al die wissels... maartja...we stonden toen wel zo naast peroon 7...maar prettig was het nie...
pi_36310341
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:34 schreef Dichterbijer het volgende:
vandaag ook flink door elkaar geschud. Onderweg van Hilversum naar Amersfoort en de trein had al 20 min vertraging. Dus er werd even afgesneden via het rangeerplaform bij Amersfoort. Heerlijk al die wissels... maartja...we stonden toen wel zo naast peroon 7...maar prettig was het nie...
Whehe, k vind t altijd wel leuk om op zn brug boven t spoor te zien hoe een Intercity even over de wisselstraat slingert
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2006 @ 22:09:58 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36310932
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Whehe, k vind t altijd wel leuk om op zn brug boven t spoor te zien hoe een Intercity even over de wisselstraat slingert
Nog leuker is het als er 2 naast elkaar over de wisselstraat gaan. Dit gebeurt wel als de intercity naar Utrecht en Amsterdam tegelijk vertrekken in Amersfoort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36311730
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Bijzonderheden: de zogenaamde 'Vos-trein'
Nee, de Leeuwarden-shuttle. VOS is de klant, net zoals VOS ook bij ACTS klant is voor wat betreft de lading op de shuttles naar Veendam.
pi_36314234
Vaag. Ik wou in de intercity van Zwolle naar Groningen om .2117. Zou dus alleen in assen stoppen. Wordt er omgeroepen dat het de stoptren naar groningen is. hmm, na okey... Dan maar stoptrein. Even later werd er gevraagd of iedereen snel kon uitstappen op de stations aangezien de trein naar nieuweschans tot 22.33 zou wachten. (normale aankomsttijd IC 22.15). We konden nogwel wat vertraging krijgen (doordat we als stoptrein reden). We stopten op elk station, maar kwamen om 22.19 aan, 4 minuutjes later dan normaal... Geen idee hoe ie dat voor elkaar heeft gekregen, maar kunnen ze de normale intercity-stoptrein ook niet zo laten rijden in vervolg?
pi_36314298
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 22:30 schreef Tfz het volgende:

[..]

Nee, de Leeuwarden-shuttle. VOS is de klant, net zoals VOS ook bij ACTS klant is voor wat betreft de lading op de shuttles naar Veendam.
hier in Fryslân heet hij in de volksmond de Vos-trein. Ik heb de foto in Frylân genomen, dus het is de Vos-trein.

en het is niet VOS maar Vos. Het is een achternaam. Als we toch ons geslachtsorgaan in insecten gaan steken.
  donderdag 23 maart 2006 @ 23:41:48 #300
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36314619
quote:
Zo hebben wij eigen treinen en beschikken we over een trimodale terminal. Onze treinen hebben een dagelijkse verbinding tussen Veendam / Leeuwarden en Rotterdam / Amsterdam
Aldus de site van Vos logistics
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')