hm das waar ook.. geen eerste klas...quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:45 schreef Carport het volgende:
Ik hoop het niet, zo comfortabel zijn die dingen niet. Bedenk ook dat er op dit moment geen 1e klas aanwezig is in die treinen, dus dat zou dan ook aangepast moeten worden.
Wat ik me nog wel kan voorstellen is al dat spul naar een bepaalde regio of een bepaald lijntje toe gaat, waar ze dan voorlopig rond blijven rijden, om op die manier daar het Mat'64 weg te halen en elders in te zetten.
Wat er met die sprinters gaat gebeuren weet nog geen mens, alle opties zijn nog open: van sloop tot extra stoptreinen tot verbouwing a la SGMm.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:33 schreef Willy84 het volgende:
Iets andere vraag voor de trein kenner. Wat gebeurt er met de trek-duw stammen tussen Haarlem en Limburg als er in de volgende dienstregeling telkens gecombineert word in Sittard. En wat gebeurt er met de 2 delige City Sprinters op de Zoetermeerlijn Als dat Randstad rail word ??
Eh ja, schade.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 07:10 schreef Zug-Chef het volgende:
omg! IRM naar Limburg... Een Ramp!! Nu kan ik niet meer re-laxed en zonder schommelen naar Aachen reizen
Per ICM heerlijk comfy naar Enschede, daar de boemel naar Dortmund (Talent met fatsoenlijke stoelen) en je bent al bijna in Aachenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 07:10 schreef Zug-Chef het volgende:
omg! IRM naar Limburg... Een Ramp!! Nu kan ik niet meer re-laxed en zonder schommelen naar Aachen reizen
Ja idd, dat is uiteraard veel beter, als ik geen OV kaart had was ik zoiezo zoveel mogelijk via Duitsland gegaan...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Per ICM heerlijk comfy naar Enschede, daar de boemel naar Dortmund (Talent met fatsoenlijke stoelen) en je bent al bijna in Aachen
Jammer dat het 6:50 duurt en via Heerlen 3 uur, 3,5 uur via Oberhausen of 6:13 via Bentheim
Ah-wat-erg....quote:Op vrijdag 17 maart 2006 07:10 schreef Zug-Chef het volgende:
omg! IRM naar Limburg... Een Ramp!! Nu kan ik niet meer re-laxed en zonder schommelen naar Aachen reizen
Kerel als je niet leuk kan reageren, reageer dan niet ofzoquote:
Je vergeet de div. posts onder zijn andere naam.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Kerel als je niet leuk kan reageren, reageer dan niet ofzoHeb t na 3 posts van jou al gezien, altijd maar gezeur van jouw kant
![]()
Correct, account per ongeluk naar de klote geholpen met e-mail wijzigen. Maar is dat relevant? Nee, natuurlijk niet, jij steunt liever huilebalken die zich druk maken over IRM of ICRm....quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je vergeet de div. posts onder zijn andere naam.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:58 schreef Tfz het volgende:
[..]
Correct, account per ongeluk naar de klote geholpen met e-mail wijzigen. Maar is dat relevant? Nee, natuurlijk niet, jij steunt liever huilebalken die zich druk maken over IRM of ICRm....
Och, als hij is wie ik denk dat hij is, ben ik het soms best wel met hem eens. Ik zou het zelf alleen wat anders formulerenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:00 schreef Duvel het volgende:
[..]Dat liever dan een "notoire zeikbeer".
Het is voornamelijk de formulering inderdaad, maar dat is voor hem een gepasseerd station heeft hij al vaker aangegeven.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:02 schreef Carport het volgende:
[..]
Och, als hij is wie ik denk dat hij is, ben ik het soms best wel met hem eens. Ik zou het zelf alleen wat anders formuleren![]()
Zetten jullie trouwens ook vaak treinen op foto's? Ik ben namelijk op zoek naar een mooie nachtplaat van de Kijfhoek, is er iemand die me daar aan kan helpen? De redenen daarachter leg ik eventueel wel privé uit
Alles boven Mat64! Als je daar 4 uur inzit, mag je gelijk naar de fysiotherapiequote:Op vrijdag 17 maart 2006 07:10 schreef Zug-Chef het volgende:
omg! IRM naar Limburg... Een Ramp!! Nu kan ik niet meer re-laxed en zonder schommelen naar Aachen reizen
ik wil de SM''90tjes terugquote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Alles boven Mat64! Als je daar 4 uur inzit, mag je gelijk naar de fysiotherapie. Wat een kut materieeel is dat zeg, V-IRm is wel relaxed, rustig ruimte en schommelt niet veel onderin.
Kijfhoek is vrij flut om te fotograferen. De enige openbaar toegankelijke plek is de brug over de Zuidkant van het emplacement, maar daar heb je weinig fraai decor 's nachts (dat heb je wel vanuit de verkeersleidingspost, maar ja, daar kom je niet). Misschien kun je met flink wat tele toch wat geinige dingen doen vanaf het viaduct; ik heb het nooit geprobeerd. Moet het per sé van de Kijfhoek zijn?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:02 schreef Carport het volgende:
Zetten jullie trouwens ook vaak treinen op foto's? Ik ben namelijk op zoek naar een mooie nachtplaat van de Kijfhoek, is er iemand die me daar aan kan helpen? De redenen daarachter leg ik eventueel wel privé uit
Ja ok, je hebt gelijkquote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Alles boven Mat64! Als je daar 4 uur inzit, mag je gelijk naar de fysiotherapie. Wat een kut materieeel is dat zeg, V-IRm is wel relaxed, rustig ruimte en schommelt niet veel onderin.
V'tjes zijn juist leuk. Zeker als je in de coupés boven de motoren zit, prachtig. Dat had in Plan T ook leuk kunnen zijn, ware het niet dat een smurf daar nog niet normaal in past.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Alles boven Mat64! Als je daar 4 uur inzit, mag je gelijk naar de fysiotherapie. Wat een kut materieeel is dat zeg, V-IRm is wel relaxed, rustig ruimte en schommelt niet veel onderin.
Op zaterdag rijden er twee treinen met Mat '64 (3619 's Hertogenbosch 7.09, Roosendaal 8.06 en 3688 Roosendaal 23.29, 's Hertogenbosch 0.24). Op zondag rijden er ook maar één setje van twee stellen V (in de spits versterkt met een derde stel) in 3635/44/59/68/83.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja ok, je hebt gelijkIk snap daarom nog steeds niet waarom de NS die Mat64jes bijna als standaard inzet in het weekend op Zwolle - Roosendaal...
![]()
Ah, bedankt!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:52 schreef Tfz het volgende:
[..]
Kijfhoek is vrij flut om te fotograferen. De enige openbaar toegankelijke plek is de brug over de Zuidkant van het emplacement, maar daar heb je weinig fraai decor 's nachts (dat heb je wel vanuit de verkeersleidingspost, maar ja, daar kom je niet). Misschien kun je met flink wat tele toch wat geinige dingen doen vanaf het viaduct; ik heb het nooit geprobeerd. Moet het per sé van de Kijfhoek zijn?
Hm, ik heb daar vrij weinig van. Alleen een foto van twee rijen Duitse e-loccen in Venlo waar je wel een stuk of acht sporen op ziet met achteraan een containertrein. Niet formaat Kijfhoek in ieder geval. Ik weet niet of je daar iets mee kunt.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:33 schreef Carport het volgende:
Ah, bedankt!
De foto hoeft niet per sé van de Kijfhoek te zijn, maar een groot Nederlands goederenemplacement zou wel erg leuk zijn. In eerste instantie dacht ik dan aan de Kijfhoek, maar Venlo of een ander groot terrein voldoet ook.
Arnhem misschien, veel plaatsen om te fotograferen maar gebeurt niet echt superveelquote:Op zondag 19 maart 2006 12:33 schreef Carport het volgende:
[..]
Ah, bedankt!
De foto hoeft niet per sé van de Kijfhoek te zijn, maar een groot Nederlands goederenemplacement zou wel erg leuk zijn. In eerste instantie dacht ik dan aan de Kijfhoek, maar Venlo of een ander groot terrein voldoet ook.
Als het een beetje mooie foto is, waar het onderwerp echt duidelijk goederenvervoer is, heb ik er misschien wel wat aan. Heb je die foto toevallig ergens online staan?quote:Op zondag 19 maart 2006 14:45 schreef Tfz het volgende:
[..]
Hm, ik heb daar vrij weinig van. Alleen een foto van twee rijen Duitse e-loccen in Venlo waar je wel een stuk of acht sporen op ziet met achteraan een containertrein. Niet formaat Kijfhoek in ieder geval. Ik weet niet of je daar iets mee kunt.
Bij vertrek uit Amersfoort rijdt de trein uit Schiphol voorop.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:49 schreef the_disheaver het volgende:
Vraagje:
De intercity van Schiphol/Amsterdam richting Enschede die wordt op Amersfoort samengevoegd. Welke trein staat voorop, die uit Schiphol of die uit Amsterdam CS?
Dank!
Merci!quote:Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef Carport het volgende:
[..]
Bij vertrek uit Amersfoort rijdt de trein uit Schiphol voorop.
Hm, op Arnhem goederen komt één keer per dag de BEG langs met hun blauwe V60 van de MWB. Echt herkenbaar goederen is het daar niet. Waar kun je trouwens op veel plaatsen fotograferen in Arnhem?quote:Op zondag 19 maart 2006 20:07 schreef Brembo het volgende:
Arnhem misschien, veel plaatsen om te fotograferen maar gebeurt niet echt superveel. Denk in kijfhoek veel meer gebeurd
.
Denk toch wel iets meer, heb wel is s'avonds meegemaakt dat er 4 goederentreinen langskwamen. Hmzz Arnhem, zijn zat brugettjes, en anders tjahquote:Op zondag 19 maart 2006 22:37 schreef Tfz het volgende:
[..]
Hm, op Arnhem goederen komt één keer per dag de BEG langs met hun blauwe V60 van de MWB. Echt herkenbaar goederen is het daar niet. Waar kun je trouwens op veel plaatsen fotograferen in Arnhem?
Je moet vooral denken wat je wil, maar sinds de buurtgoederentreinen van daaruit naar Emmerich (en verder naar Oberhausen) zijn opgeheven komt er verder niks planmatig.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk toch wel iets meer, heb wel is s'avonds meegemaakt dat er 4 goederentreinen langskwamen. Hmzz Arnhem, zijn zat brugettjes, en anders tjah. Misschien tussen deventer en enschede staan?
Niet Juistquote:Op maandag 20 maart 2006 21:13 schreef Willy84 het volgende:
Bij vertrek uit Amersfoort rijdt de trein uit Schiphol voorop.
't Gaat hier alleen niet over "naar" maar "van". Dus richting Zwolle/Enschede gaat het deel uit Schiphol wel degelijk voorop.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Niet Juist
! De trein naar Adam Cs gaat eerst weg en daarna die nr Duivendrecht Zuid/WTC, Schiphol. Scheelt iets van 3 min ofzo
Na Schiphol rijdt de trein verder naar Hoofddorp Opstel. Afhankelijk van in welke dienst de trein zit gaat dat ding daarna verder door Nederland rondjes rijden. De trein kan niet op Schiphol blijven staan omdat daar niet genoeg plaats voor is.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:22 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Fout gelezen sorry. Weet je trouwens hoe het zit met die trein. Staat die lang stil op Schiphol? Omdat het natuurlijk wel aardig uitkomt qua tijd. Want als Schiphol bv een kwartier verder lag dan had er misschien een extra trein moeten zijn om een interval van een half uur te hebben.
Is dat zo?quote:Op maandag 20 maart 2006 22:28 schreef Carport het volgende:
[..]
Na Schiphol rijdt de trein verder naar Hoofddorp Opstel. Afhankelijk van in welke dienst de trein zit gaat dat ding daarna verder door Nederland rondjes rijden. De trein kan niet op Schiphol blijven staan omdat daar niet genoeg plaats voor is.
Nee dusquote:Op maandag 20 maart 2006 23:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Is dat zo?
Wordt er op Shl niet net zo hard kort gekeerd (5-10 minuten) zoals in Asd, Gvc en Rtd?
In de eerstgenoemde steden heb je inderdaad een erg korte kering, maar bij Schiphol rijdt het materieel van de trein uit Enschede door naar Hoofddorp Opstel. Kijk je bijvoorbeeld naar de trein die om 12.41 uit Enschede binnenkomt (op spoor 6), rijdt deze na een korte stop verder als een lege trein (Ledig Materieel) naar Hoofddorp Opstel. Om 14:12 vertrekt dat stel daar weer om een trein naar Amersfoort/Zwolle/Groningen te rijden. In Groningen sturen ze die trein terug naar Den Haag en daar overnacht 'ie dan. Maar een trein die op een ander tijdstip aankomt, kan best wel eens naar bijvoorbeeld Eindhoven gestuurd worden.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:04 schreef MREn het volgende:
[..]
Is dat zo?
Wordt er op Shl niet net zo hard kort gekeerd (5-10 minuten) zoals in Asd, Gvc en Rtd?
Met om de vertraging uit te dempen de lange kering (plm. 30 minuten) aan de andere kant: Dv, Es, Gn en Lw.
iddquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:14 schreef Tfz het volgende:
Omdat het prullaria is, maar dat zien de regionale/provinciale overheden niet, die denken alleen maar aan het toverwoord "lightrail".
Trams horen niet op een spoorlijn, in ieder geval niet met de blöde regelgeving die IVW er op na houdt en het infraprutswerk dat ProRail daar aflevert..
Ik ook. Geen porem dat ding.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:46 schreef Carport het volgende:
Er is inderdaad één Thalys die is bestickerd met Fortis-reclame:
[afbeelding]
Ik vind 'm lelijk![]()
Ah men, dat meen je nietquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:46 schreef Carport het volgende:
Er is inderdaad één Thalys die is bestickerd met Fortis-reclame:
[afbeelding]
Op de website van Fortis staat er ook nog het een en ander over.
Ik vind 'm lelijk![]()
En dat valt compleet in het niet bij het comfort van de ICE.quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:47 schreef editor2 het volgende:
Ik vind de TGV wanneer ik door Europa reis de meest comfortable trein.
Het heeft luxe,stijl,comfort en is snel voor waar ik heen moet.
Toch vond ik de ICE ook niet het toppunt van lekker zitten. Harde stoelen! Wel voldoende beenruimte en luxe afwerking, dat moet gezegd!quote:Op woensdag 22 maart 2006 01:04 schreef MREn het volgende:
[..]
En dat valt compleet in het niet bij het comfort van de ICE.
De gemiddelde TGV is dan nog een krapper dan een Thalys, die Fransozen mogen best een keer iets ontwerpen voor mensen langer dan 1m80.
Je kunt nu eenmaal niet voorkomen dat er in de spits wel ergens in het land mensen moeten staan, zonder je bedrijf failliet te krijgen met veel materieel kopen want de rest van de dag staat te niksen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef Remzz het volgende:
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef Remzz het volgende:
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
Okee bedankt zoiets dacht ik namelijk alquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Linkjesquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:57 schreef Tfz het volgende:
Bij ProRail staat ergens een overzicht met nuttige perronlengtes als ik me niet vergis.
Ja, deze was het inderdaad, behoorlijk lelijk zeg!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:46 schreef Carport het volgende:
Er is inderdaad één Thalys die is bestickerd met Fortis-reclame:
[afbeelding]
Op de website van Fortis staat er ook nog het een en ander over.
Ik vind 'm lelijk![]()
Klopt, er is ook maar een trein die met 3 stellen rijdt, en dat is de trein die om 7:05 uit Enschede vertrekt. En die is dan nog vol.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Hè, wat vriendelijk, dat kan nooit de bedoeling zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
http://www.prorail.nl/NR/(...)gtenfebruari2006.pdf
Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:26 schreef Willy84 het volgende:
Op Adam CS, perron 11abc richting sloterdijk 645 meter nuttige lengte![]()
ja.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:35 schreef Remzz het volgende:
Zijn dat dezelfde als Almelo - Marienenberg? (Veenexpress)
Zwolle moet dan ook minstens 15 bakken Koploper kunnen herbergen. En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Ja ik zit ook op een perron te wachten van 1500m kan ik gelijk naar Muiderpoort lopenquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Juist en daarom is het niet overdreven omdat bv perron 10a en 10b gewoon als 2 perrons worden gebruikt en als het moet bij lange treinen als 1 perron. Eigenlijk heel flexibelquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zwolle moet dan ook minstens 15 bakken Koploper kunnen herbergen. En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.
Wist je overigens dat Amsterdam CS is gebouwd als twee kopstations (maar dan ook echt met die functie)? In het midden stond een grote seinbrug. Nog steeds heb je volgens mij aparte seinen op het station om twee treinen in het midden dicht bij elkaar te laten komen, kop aan kop dus, zonder te koppelen.
Er rijden wel eens langere treinen (bv. bedevaartstreinen regelmatig met zeventien bakken). Verder geldt voor de normale dienst inderdaad vijftien bakken.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:19 schreef Duvel het volgende:
En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.
Zo jammer van die grijze kop, ik vond de orginele (gele) voorkant veel mooier. Wat mij betreft de mooiste treinquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Wadloper (2x DH1)
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 22-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
morgen ga ik proberen een aantal foto's van de Vos/ ACTS treinen te maken
Je leest het verkeerd. In de richting Leeuwarden is het over de 500 meter. Groningen in de richting Zwolle is meer dan 400 meter bij perron 4.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
De afwijking heeft te maken met de plaatsing van de uitrijseinen. In de richting Leeuwarden staat het sein bijvoorbeeld achter de perronrand, in de andere richting een stuk voor het einde van het perron.quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. In de richting Leeuwarden is het over de 500 meter. Groningen in de richting Zwolle is meer dan 400 meter bij perron 4.
hehe de 16/17/1800 series locjes dr voor weg (doorhalen wat niet van toepassing is) en een 6400 dr voor?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien dit een goed idee voor drukke diesel-lijntjes:
[afbeelding]
Diesel loc met dubbeldeks rijtuigen erachter
Dat is altijd handig om te weten. Ze springen met die uitrijseinen in Groningen bij perron 3a in ieder geval wat makkelijk om. Daar staat meestal 2 maal een DM'90, waarbij het uitrijsein boven de trein de voorste deel van de trein hangt. Bij vertrek gaat de machinist af op het dwergsein dat hij ziet en niet op het uitrijsein.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:11 schreef Tfz het volgende:
[..]
De afwijking heeft te maken met de plaatsing van de uitrijseinen. In de richting Leeuwarden staat het sein bijvoorbeeld achter de perronrand, in de andere richting een stuk voor het einde van het perron.
Wat bedoel jij dan met "het uitrijsein"? Je kunt niet met je trein daarmee ver voorbij het sein staan als dat het uitrijsein is.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is altijd handig om te weten. Ze springen met die uitrijseinen in Groningen bij perron 3a in ieder geval wat makkelijk om. Daar staat meestal 2 maal een DM'90, waarbij het uitrijsein boven de trein de voorste deel van de trein hangt. Bij vertrek gaat de machinist af op het dwergsein dat hij ziet en niet op het uitrijsein.
Ik bedoel de lamp die boven het perron hangt. Ik weet niet hoe die precies genoemd wordt, maar in Groningen op perron 3a hangt ie deels boven de trein als er 2 DM'90 treinstellen staan. Bij 2 wadlopers heb je daar geen last van.quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:27 schreef Tfz het volgende:
[..]
Wat bedoel jij dan met "het uitrijsein"? Je kunt niet met je trein daarmee ver voorbij het sein staan als dat het uitrijsein is.
Twee dan toch, anders heb je geen verwarmingquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hehe de 16/17/1800 series locjes dr voor weg (doorhalen wat niet van toepassing is) en een 6400 dr voor?
die witte bedoel je? Dat is maar een vertreksignaal en dan kan ook best midden op het perron staan, zodat het ook te zien is vanuit kortere treinen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik bedoel de lamp die boven het perron hangt. Ik weet niet hoe die precies genoemd wordt, maar in Groningen op perron 3a hangt ie deels boven de trein als er 2 DM'90 treinstellen staan. Bij 2 wadlopers heb je daar geen last van.
wheuh wat? zit er nog verwarming in die wagons ook? merk er vaak weinig van,quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Twee dan toch, anders heb je geen verwarming
In Polen rijden zelfs nog stoomlocs met dubbeldeksrijtuigen.
Dat is dan ook geen sein, maar een "vertreklicht". Dit onderscheid is gemaakt omdat het vertreklicht bedoeld is voor de conducteur. Als het vertreklicht "wit" toont, betekent dat dat het uitrijsein uit de stond stop is, direct gekoppeld dus. Dat wil dus zeggen dat de conducteur dan weet dat hij het vertrekbevel kan geven. De machinist heeft niets te maken met het vertreklicht, vandaar dat de trein er best onder kan staan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:17 schreef MREn het volgende:
[..]
die witte bedoel je? Dat is maar een vertreksignaal en dan kan ook best midden op het perron staan, zodat het ook te zien is vanuit kortere treinen.
Dank jullie voor die informatie. Dat wist ik niet. Het blijft echter wel een vreemd gezicht om zo'n lamp halverwege de trein te zien hangen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen sein, maar een "vertreklicht". Dit onderscheid is gemaakt omdat het vertreklicht bedoeld is voor de conducteur. Als het vertreklicht "wit" toont, betekent dat dat het uitrijsein uit de stond stop is, direct gekoppeld dus. Dat wil dus zeggen dat de conducteur dan weet dat hij het vertrekbevel kan geven. De machinist heeft niets te maken met het vertreklicht, vandaar dat de trein er best onder kan staan.
knap als die op eigen kracht daar weg komtquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: onbekend
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Containerterminal
Datum: 23-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: de zogenaamde 'Vos-trein'
hmm nou je t zegt, ach als je t goed bekijkt ligt de wissel wel al goedquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
De 2e loc is een diesel, dus die komt wel van zn plaats. Alleen zal het wel wat rangeren worden voor de trein kan vertrekken, omdat bij mijn weten het goederenspoor niet direct aangesloten is op het spoor naar Zwolle
kweenie, nja dan maar lekker rancherenquote:Op donderdag 23 maart 2006 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige is dat je alle wissels zo ongeveer al voorbij bent. In ieder geval wel al voor de richting Zwolle. Daarom zal er wel gerangeerd moeten worden voor de trein kan vertrekken richting Zwolle.
Whehe, k vind t altijd wel leuk om op zn brug boven t spoor te zien hoe een Intercity even over de wisselstraat slingertquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:34 schreef Dichterbijer het volgende:
vandaag ook flink door elkaar geschud. Onderweg van Hilversum naar Amersfoort en de trein had al 20 min vertraging. Dus er werd even afgesneden via het rangeerplaform bij Amersfoort. Heerlijk al die wissels... maartja...we stonden toen wel zo naast peroon 7...maar prettig was het nie...
Nog leuker is het als er 2 naast elkaar over de wisselstraat gaan. Dit gebeurt wel als de intercity naar Utrecht en Amsterdam tegelijk vertrekken in Amersfoort.quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Whehe, k vind t altijd wel leuk om op zn brug boven t spoor te zien hoe een Intercity even over de wisselstraat slingert![]()
Nee, de Leeuwarden-shuttle. VOS is de klant, net zoals VOS ook bij ACTS klant is voor wat betreft de lading op de shuttles naar Veendam.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Bijzonderheden: de zogenaamde 'Vos-trein'
hier in Fryslân heet hij in de volksmond de Vos-trein. Ik heb de foto in Frylân genomen, dus het is de Vos-trein.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:30 schreef Tfz het volgende:
[..]
Nee, de Leeuwarden-shuttle. VOS is de klant, net zoals VOS ook bij ACTS klant is voor wat betreft de lading op de shuttles naar Veendam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |