abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36103201
Ik hoop het niet, zo comfortabel zijn die dingen niet. Bedenk ook dat er op dit moment geen 1e klas aanwezig is in die treinen, dus dat zou dan ook aangepast moeten worden.
Wat ik me nog wel kan voorstellen is al dat spul naar een bepaalde regio of een bepaald lijntje toe gaat, waar ze dan voorlopig rond blijven rijden, om op die manier daar het Mat'64 weg te halen en elders in te zetten.
pi_36103728
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:45 schreef Carport het volgende:
Ik hoop het niet, zo comfortabel zijn die dingen niet. Bedenk ook dat er op dit moment geen 1e klas aanwezig is in die treinen, dus dat zou dan ook aangepast moeten worden.
Wat ik me nog wel kan voorstellen is al dat spul naar een bepaalde regio of een bepaald lijntje toe gaat, waar ze dan voorlopig rond blijven rijden, om op die manier daar het Mat'64 weg te halen en elders in te zetten.
hm das waar ook.. geen eerste klas...
mischien handig in de spits itt tot een Vtje
  vrijdag 17 maart 2006 @ 04:29:23 #203
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36106548
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:33 schreef Willy84 het volgende:
Iets andere vraag voor de trein kenner. Wat gebeurt er met de trek-duw stammen tussen Haarlem en Limburg als er in de volgende dienstregeling telkens gecombineert word in Sittard. En wat gebeurt er met de 2 delige City Sprinters op de Zoetermeerlijn Als dat Randstad rail word ??
Wat er met die sprinters gaat gebeuren weet nog geen mens, alle opties zijn nog open: van sloop tot extra stoptreinen tot verbouwing a la SGMm.

TD-stammen verdwijnen tussen Haarlem-Limburg en wordt IRM. Gaat ook niet meer naar Haarlem maar naar Alkmaar.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36106731
omg! IRM naar Limburg... Een Ramp!! Nu kan ik niet meer re-laxed en zonder schommelen naar Aachen reizen
  vrijdag 17 maart 2006 @ 09:54:04 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36108869
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 07:10 schreef Zug-Chef het volgende:
omg! IRM naar Limburg... Een Ramp!! Nu kan ik niet meer re-laxed en zonder schommelen naar Aachen reizen
Eh ja, schade.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:09:47 #206
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36116213
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 07:10 schreef Zug-Chef het volgende:
omg! IRM naar Limburg... Een Ramp!! Nu kan ik niet meer re-laxed en zonder schommelen naar Aachen reizen
Per ICM heerlijk comfy naar Enschede, daar de boemel naar Dortmund (Talent met fatsoenlijke stoelen) en je bent al bijna in Aachen

Jammer dat het 6:50 duurt en via Heerlen 3 uur, 3,5 uur via Oberhausen of 6:13 via Bentheim
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36116850
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Per ICM heerlijk comfy naar Enschede, daar de boemel naar Dortmund (Talent met fatsoenlijke stoelen) en je bent al bijna in Aachen

Jammer dat het 6:50 duurt en via Heerlen 3 uur, 3,5 uur via Oberhausen of 6:13 via Bentheim
Ja idd, dat is uiteraard veel beter, als ik geen OV kaart had was ik zoiezo zoveel mogelijk via Duitsland gegaan...
pi_36117944
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 07:10 schreef Zug-Chef het volgende:
omg! IRM naar Limburg... Een Ramp!! Nu kan ik niet meer re-laxed en zonder schommelen naar Aachen reizen
Ah-wat-erg....
pi_36118389
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:58 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ah-wat-erg....
Kerel als je niet leuk kan reageren, reageer dan niet ofzo Heb t na 3 posts van jou al gezien, altijd maar gezeur van jouw kant
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:52:56 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36121636
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:11 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Kerel als je niet leuk kan reageren, reageer dan niet ofzo Heb t na 3 posts van jou al gezien, altijd maar gezeur van jouw kant
Je vergeet de div. posts onder zijn andere naam.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36123416
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je vergeet de div. posts onder zijn andere naam.
Correct, account per ongeluk naar de klote geholpen met e-mail wijzigen. Maar is dat relevant? Nee, natuurlijk niet, jij steunt liever huilebalken die zich druk maken over IRM of ICRm....
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:00:14 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36123476
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:58 schreef Tfz het volgende:

[..]

Correct, account per ongeluk naar de klote geholpen met e-mail wijzigen. Maar is dat relevant? Nee, natuurlijk niet, jij steunt liever huilebalken die zich druk maken over IRM of ICRm....
Dat liever dan een "notoire zeikbeer".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36124962
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat liever dan een "notoire zeikbeer".
Och, als hij is wie ik denk dat hij is, ben ik het soms best wel met hem eens. Ik zou het zelf alleen wat anders formuleren

Zetten jullie trouwens ook vaak treinen op foto's? Ik ben namelijk op zoek naar een mooie nachtplaat van de Kijfhoek, is er iemand die me daar aan kan helpen? De redenen daarachter leg ik eventueel wel privé uit
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:05:42 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36125029
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:02 schreef Carport het volgende:

[..]

Och, als hij is wie ik denk dat hij is, ben ik het soms best wel met hem eens. Ik zou het zelf alleen wat anders formuleren

Zetten jullie trouwens ook vaak treinen op foto's? Ik ben namelijk op zoek naar een mooie nachtplaat van de Kijfhoek, is er iemand die me daar aan kan helpen? De redenen daarachter leg ik eventueel wel privé uit
Het is voornamelijk de formulering inderdaad, maar dat is voor hem een gepasseerd station heeft hij al vaker aangegeven.

Ik maak wel regelmatig foto's van treinen, maar ik heb geen Kijfhoek bij nacht foto's, sorry.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36125904
Ik maak veel foto's, maar de nachten gebruik ik om die foto's online te zetten
pi_36140216
[afbeelding]
sprinter tweetje op r'dam cs
pi_36141534
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 07:10 schreef Zug-Chef het volgende:
omg! IRM naar Limburg... Een Ramp!! Nu kan ik niet meer re-laxed en zonder schommelen naar Aachen reizen
Alles boven Mat64! Als je daar 4 uur inzit, mag je gelijk naar de fysiotherapie . Wat een kut materieeel is dat zeg, V-IRm is wel relaxed, rustig ruimte en schommelt niet veel onderin.
pi_36141746
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Alles boven Mat64! Als je daar 4 uur inzit, mag je gelijk naar de fysiotherapie . Wat een kut materieeel is dat zeg, V-IRm is wel relaxed, rustig ruimte en schommelt niet veel onderin.
ik wil de SM''90tjes terug
pi_36142614
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:02 schreef Carport het volgende:
Zetten jullie trouwens ook vaak treinen op foto's? Ik ben namelijk op zoek naar een mooie nachtplaat van de Kijfhoek, is er iemand die me daar aan kan helpen? De redenen daarachter leg ik eventueel wel privé uit
Kijfhoek is vrij flut om te fotograferen. De enige openbaar toegankelijke plek is de brug over de Zuidkant van het emplacement, maar daar heb je weinig fraai decor 's nachts (dat heb je wel vanuit de verkeersleidingspost, maar ja, daar kom je niet). Misschien kun je met flink wat tele toch wat geinige dingen doen vanaf het viaduct; ik heb het nooit geprobeerd. Moet het per sé van de Kijfhoek zijn?
pi_36142840
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Alles boven Mat64! Als je daar 4 uur inzit, mag je gelijk naar de fysiotherapie . Wat een kut materieeel is dat zeg, V-IRm is wel relaxed, rustig ruimte en schommelt niet veel onderin.
Ja ok, je hebt gelijk Ik snap daarom nog steeds niet waarom de NS die Mat64jes bijna als standaard inzet in het weekend op Zwolle - Roosendaal...
  zaterdag 18 maart 2006 @ 16:14:23 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36144356
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Alles boven Mat64! Als je daar 4 uur inzit, mag je gelijk naar de fysiotherapie . Wat een kut materieeel is dat zeg, V-IRm is wel relaxed, rustig ruimte en schommelt niet veel onderin.
V'tjes zijn juist leuk. Zeker als je in de coupés boven de motoren zit, prachtig. Dat had in Plan T ook leuk kunnen zijn, ware het niet dat een smurf daar nog niet normaal in past.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36145686
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja ok, je hebt gelijk Ik snap daarom nog steeds niet waarom de NS die Mat64jes bijna als standaard inzet in het weekend op Zwolle - Roosendaal...
Op zaterdag rijden er twee treinen met Mat '64 (3619 's Hertogenbosch 7.09, Roosendaal 8.06 en 3688 Roosendaal 23.29, 's Hertogenbosch 0.24). Op zondag rijden er ook maar één setje van twee stellen V (in de spits versterkt met een derde stel) in 3635/44/59/68/83.

Op beide dagen dus één setje Mat '64 op twaalf diensten. Wanneer er meer Mat '64 rijdt is dat niet gepland (meestal vanwege een tekort aan VIRM'en), maar de laatste tijd valt het mee. Rond de sneeuwperiode is het een tijdje een rommel geweest en vorige week liep er een setje V extra mee. Ook nu loopt er in één dienst een plan T waar een VIRM in hoort, verder niet meer Mat '64 dan gepland. "Bijna standaard" klopt dus niet bepaald, in tegenstelling tot enkele jaren geleden toen de grote aflevering van VIRM nog niet was begonnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tfz op 18-03-2006 18:19:37 ]
pi_36164579
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:52 schreef Tfz het volgende:

[..]

Kijfhoek is vrij flut om te fotograferen. De enige openbaar toegankelijke plek is de brug over de Zuidkant van het emplacement, maar daar heb je weinig fraai decor 's nachts (dat heb je wel vanuit de verkeersleidingspost, maar ja, daar kom je niet). Misschien kun je met flink wat tele toch wat geinige dingen doen vanaf het viaduct; ik heb het nooit geprobeerd. Moet het per sé van de Kijfhoek zijn?
Ah, bedankt!
De foto hoeft niet per sé van de Kijfhoek te zijn, maar een groot Nederlands goederenemplacement zou wel erg leuk zijn. In eerste instantie dacht ik dan aan de Kijfhoek, maar Venlo of een ander groot terrein voldoet ook.
pi_36165137
Misschien een leuke tip! Kwam van de de week www.railpictures.net . Staan nu 117.000+ fotos op van voornamelijk amerikaans matriaal, maar ook wel wat europees. De website is trouwens de tegenhanger van www.jetphotos.net

Wat voorbeeldjes

Schijnt normaal te zijn voor dit soort locomotieve


Rangeerterrein


Amtrak
pi_36168054
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:33 schreef Carport het volgende:
Ah, bedankt!
De foto hoeft niet per sé van de Kijfhoek te zijn, maar een groot Nederlands goederenemplacement zou wel erg leuk zijn. In eerste instantie dacht ik dan aan de Kijfhoek, maar Venlo of een ander groot terrein voldoet ook.
Hm, ik heb daar vrij weinig van. Alleen een foto van twee rijen Duitse e-loccen in Venlo waar je wel een stuk of acht sporen op ziet met achteraan een containertrein. Niet formaat Kijfhoek in ieder geval. Ik weet niet of je daar iets mee kunt.
pi_36177486
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:33 schreef Carport het volgende:

[..]

Ah, bedankt!
De foto hoeft niet per sé van de Kijfhoek te zijn, maar een groot Nederlands goederenemplacement zou wel erg leuk zijn. In eerste instantie dacht ik dan aan de Kijfhoek, maar Venlo of een ander groot terrein voldoet ook.
Arnhem misschien, veel plaatsen om te fotograferen maar gebeurt niet echt superveel . Denk in kijfhoek veel meer gebeurd .
pi_36182166
Vraagje:

De intercity van Schiphol/Amsterdam richting Enschede die wordt op Amersfoort samengevoegd. Welke trein staat voorop, die uit Schiphol of die uit Amsterdam CS?

Dank!
pi_36182822
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:45 schreef Tfz het volgende:

[..]

Hm, ik heb daar vrij weinig van. Alleen een foto van twee rijen Duitse e-loccen in Venlo waar je wel een stuk of acht sporen op ziet met achteraan een containertrein. Niet formaat Kijfhoek in ieder geval. Ik weet niet of je daar iets mee kunt.
Als het een beetje mooie foto is, waar het onderwerp echt duidelijk goederenvervoer is, heb ik er misschien wel wat aan. Heb je die foto toevallig ergens online staan?
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:49 schreef the_disheaver het volgende:
Vraagje:

De intercity van Schiphol/Amsterdam richting Enschede die wordt op Amersfoort samengevoegd. Welke trein staat voorop, die uit Schiphol of die uit Amsterdam CS?

Dank!
Bij vertrek uit Amersfoort rijdt de trein uit Schiphol voorop.
pi_36183402
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:04 schreef Carport het volgende:
[..]

Bij vertrek uit Amersfoort rijdt de trein uit Schiphol voorop.
Merci!
pi_36184496
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:07 schreef Brembo het volgende:
Arnhem misschien, veel plaatsen om te fotograferen maar gebeurt niet echt superveel . Denk in kijfhoek veel meer gebeurd .
Hm, op Arnhem goederen komt één keer per dag de BEG langs met hun blauwe V60 van de MWB. Echt herkenbaar goederen is het daar niet. Waar kun je trouwens op veel plaatsen fotograferen in Arnhem?
pi_36211404
quote:
Op zondag 19 maart 2006 22:37 schreef Tfz het volgende:

[..]

Hm, op Arnhem goederen komt één keer per dag de BEG langs met hun blauwe V60 van de MWB. Echt herkenbaar goederen is het daar niet. Waar kun je trouwens op veel plaatsen fotograferen in Arnhem?
Denk toch wel iets meer, heb wel is s'avonds meegemaakt dat er 4 goederentreinen langskwamen. Hmzz Arnhem, zijn zat brugettjes, en anders tjah . Misschien tussen deventer en enschede staan?
pi_36211971
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:32 schreef Brembo het volgende:

[..]

Denk toch wel iets meer, heb wel is s'avonds meegemaakt dat er 4 goederentreinen langskwamen. Hmzz Arnhem, zijn zat brugettjes, en anders tjah . Misschien tussen deventer en enschede staan?
Je moet vooral denken wat je wil, maar sinds de buurtgoederentreinen van daaruit naar Emmerich (en verder naar Oberhausen) zijn opgeheven komt er verder niks planmatig. Ben je niet in de war met Arnhem Berg (ten Oosten van het station)?
pi_36212949
Bij vertrek uit Amersfoort rijdt de trein uit Schiphol voorop.
[/quote]

Niet Juist
! De trein naar Adam Cs gaat eerst weg en daarna die nr Duivendrecht Zuid/WTC, Schiphol. Scheelt iets van 3 min ofzo
  maandag 20 maart 2006 @ 21:16:21 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36213076
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:13 schreef Willy84 het volgende:


Bij vertrek uit Amersfoort rijdt de trein uit Schiphol voorop.
Niet Juist
! De trein naar Adam Cs gaat eerst weg en daarna die nr Duivendrecht Zuid/WTC, Schiphol. Scheelt iets van 3 min ofzo
[/quote]

't Gaat hier alleen niet over "naar" maar "van". Dus richting Zwolle/Enschede gaat het deel uit Schiphol wel degelijk voorop.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36213161
Kwam trouwens in de serie tussen Alkmaar en Afoort Schothorst v-irm tegen van 6 bakken (had ik weleens eerder gezien) Maar zag ook een v-irm 6 in de stoptrein Utrecht-Zwolle, waar die trein v/d is uitgebrand
pi_36213326
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Niet Juist
! De trein naar Adam Cs gaat eerst weg en daarna die nr Duivendrecht Zuid/WTC, Schiphol. Scheelt iets van 3 min ofzo
't Gaat hier alleen niet over "naar" maar "van". Dus richting Zwolle/Enschede gaat het deel uit Schiphol wel degelijk voorop.
[/quote]
Fout gelezen sorry. Weet je trouwens hoe het zit met die trein. Staat die lang stil op Schiphol? Omdat het natuurlijk wel aardig uitkomt qua tijd. Want als Schiphol bv een kwartier verder lag dan had er misschien een extra trein moeten zijn om een interval van een half uur te hebben.
pi_36215954
quote:
Op maandag 20 maart 2006 21:22 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Fout gelezen sorry. Weet je trouwens hoe het zit met die trein. Staat die lang stil op Schiphol? Omdat het natuurlijk wel aardig uitkomt qua tijd. Want als Schiphol bv een kwartier verder lag dan had er misschien een extra trein moeten zijn om een interval van een half uur te hebben.
Na Schiphol rijdt de trein verder naar Hoofddorp Opstel. Afhankelijk van in welke dienst de trein zit gaat dat ding daarna verder door Nederland rondjes rijden. De trein kan niet op Schiphol blijven staan omdat daar niet genoeg plaats voor is.
  maandag 20 maart 2006 @ 23:04:19 #238
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36217509
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:28 schreef Carport het volgende:

[..]

Na Schiphol rijdt de trein verder naar Hoofddorp Opstel. Afhankelijk van in welke dienst de trein zit gaat dat ding daarna verder door Nederland rondjes rijden. De trein kan niet op Schiphol blijven staan omdat daar niet genoeg plaats voor is.
Is dat zo?
Wordt er op Shl niet net zo hard kort gekeerd (5-10 minuten) zoals in Asd, Gvc en Rtd?
Met om de vertraging uit te dempen de lange kering (plm. 30 minuten) aan de andere kant: Dv, Es, Gn en Lw.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 20 maart 2006 @ 23:15:17 #239
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36218008
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Is dat zo?
Wordt er op Shl niet net zo hard kort gekeerd (5-10 minuten) zoals in Asd, Gvc en Rtd?
Nee dus Er is idd een ritje Hfdo, mat. dat aankomt om -.11 vertrekt pas weer om -.51 ipv -.21
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36218140
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Is dat zo?
Wordt er op Shl niet net zo hard kort gekeerd (5-10 minuten) zoals in Asd, Gvc en Rtd?
Met om de vertraging uit te dempen de lange kering (plm. 30 minuten) aan de andere kant: Dv, Es, Gn en Lw.
In de eerstgenoemde steden heb je inderdaad een erg korte kering, maar bij Schiphol rijdt het materieel van de trein uit Enschede door naar Hoofddorp Opstel. Kijk je bijvoorbeeld naar de trein die om 12.41 uit Enschede binnenkomt (op spoor 6), rijdt deze na een korte stop verder als een lege trein (Ledig Materieel) naar Hoofddorp Opstel. Om 14:12 vertrekt dat stel daar weer om een trein naar Amersfoort/Zwolle/Groningen te rijden. In Groningen sturen ze die trein terug naar Den Haag en daar overnacht 'ie dan. Maar een trein die op een ander tijdstip aankomt, kan best wel eens naar bijvoorbeeld Eindhoven gestuurd worden.
Keren gebeurt dus niet op Schiphol, maar op Hoofddorp Opstel.

Daarbij komt ook dat je vanaf Schiphol spoor 6 niet makkelijk op het meest rechter spoor komt om naar Duivendrecht e.v. te rijden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Carport op 21-03-2006 08:55:23 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 02:20:55 #241
67800 davidov
Human ^ Together
pi_36221376
keigaaf topic
Love is all you need to know, and all you need to know is: Love is all you need.... to know
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:36:02 #242
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_36226498
Kan iemand mij uitleggen waarom die lightrails (alphen-gouda ) Zo ongelofelijk veel uitvallen ?
1 a 2 keer per week is heel normaal namelijk en dan zit je daar op dat mooie verlaagde perron waar maar niks aankomt
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_36240682
Omdat het prullaria is, maar dat zien de regionale/provinciale overheden niet, die denken alleen maar aan het toverwoord "lightrail".

Trams horen niet op een spoorlijn, in ieder geval niet met de blöde regelgeving die IVW er op na houdt en het infraprutswerk dat ProRail daar aflevert..
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:27:24 #244
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_36241052
Misschien is het al gevraagd, maar ik zag vandaag vanuit de Internationale Sneltrein tussen Delft en Schiedam de Thalys langskomen, maar volgens mij zat er reclame op, hij was namelijk heel erg rood (niet dat bordeaux van de Thalys maar felrood) en wit, maar hij ging net iets te snel om het goed vast te stellen, weet iemand daar wat van?
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
pi_36241613
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:14 schreef Tfz het volgende:
Omdat het prullaria is, maar dat zien de regionale/provinciale overheden niet, die denken alleen maar aan het toverwoord "lightrail".

Trams horen niet op een spoorlijn, in ieder geval niet met de blöde regelgeving die IVW er op na houdt en het infraprutswerk dat ProRail daar aflevert..
idd kut trams!
pi_36241640
Er is inderdaad één Thalys die is bestickerd met Fortis-reclame:


Op de website van Fortis staat er ook nog het een en ander over.

Ik vind 'm lelijk
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:21:32 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36242831
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:46 schreef Carport het volgende:
Er is inderdaad één Thalys die is bestickerd met Fortis-reclame:
[afbeelding]

Ik vind 'm lelijk
Ik ook. Geen porem dat ding.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36252618
Ik vind de TGV wanneer ik door Europa reis de meest comfortable trein.
Het heeft luxe,stijl,comfort en is snel voor waar ik heen moet.
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_36252734
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:46 schreef Carport het volgende:
Er is inderdaad één Thalys die is bestickerd met Fortis-reclame:
[afbeelding]

Op de website van Fortis staat er ook nog het een en ander over.

Ik vind 'm lelijk
Ah men, dat meen je niet Lelijk
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 22 maart 2006 @ 01:04:23 #251
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36252877
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 00:47 schreef editor2 het volgende:
Ik vind de TGV wanneer ik door Europa reis de meest comfortable trein.
Het heeft luxe,stijl,comfort en is snel voor waar ik heen moet.
En dat valt compleet in het niet bij het comfort van de ICE.
De gemiddelde TGV is dan nog een krapper dan een Thalys, die Fransozen mogen best een keer iets ontwerpen voor mensen langer dan 1m80.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 22 maart 2006 @ 07:58:27 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36254410
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 01:04 schreef MREn het volgende:

[..]

En dat valt compleet in het niet bij het comfort van de ICE.
De gemiddelde TGV is dan nog een krapper dan een Thalys, die Fransozen mogen best een keer iets ontwerpen voor mensen langer dan 1m80.
Toch vond ik de ICE ook niet het toppunt van lekker zitten. Harde stoelen! Wel voldoende beenruimte en luxe afwerking, dat moet gezegd!

TGV's zijn volgens mij alleen voor smurfen gebouwd. De Eurostar ook trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36263173
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
pi_36263275
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef Remzz het volgende:
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
Je kunt nu eenmaal niet voorkomen dat er in de spits wel ergens in het land mensen moeten staan, zonder je bedrijf failliet te krijgen met veel materieel kopen want de rest van de dag staat te niksen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 maart 2006 @ 15:52:45 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36267100
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:05 schreef Remzz het volgende:
Ff vraagje, ik moet dagelijks van Almelo de Riet naar Zwolle maar om half 8 zit die trein altijd barstendsvol waarom doen ze niet gewoon vier treindelen aan elkaar
Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36267270
Bij ProRail staat ergens een overzicht met nuttige perronlengtes als ik me niet vergis.
pi_36268304
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Okee bedankt zoiets dacht ik namelijk al
pi_36270638
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:57 schreef Tfz het volgende:
Bij ProRail staat ergens een overzicht met nuttige perronlengtes als ik me niet vergis.
Linkjes
  woensdag 22 maart 2006 @ 17:37:28 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36270673
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:36 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Linkjes
http://www.prorail.nl
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:51:08 #261
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_36272881
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:46 schreef Carport het volgende:
Er is inderdaad één Thalys die is bestickerd met Fortis-reclame:
[afbeelding]

Op de website van Fortis staat er ook nog het een en ander over.

Ik vind 'm lelijk
Ja, deze was het inderdaad, behoorlijk lelijk zeg!
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:17:04 #262
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36273579
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij mijn weten is op het traject Zwolle - Enschede het maximale aantal bakken achterelkaar 6, dus 3 treinstellen. Dit omdat waarschijnlijk de perronlengte niet toereikend is voor meer bakken.
Klopt, er is ook maar een trein die met 3 stellen rijdt, en dat is de trein die om 7:05 uit Enschede vertrekt. En die is dan nog vol.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:50:44 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36274738
quote:
Hè, wat vriendelijk, dat kan nooit de bedoeling zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36278351
Op Adam CS, perron 11abc richting sloterdijk 645 meter nuttige lengte
pi_36278681

Merk en type: Wadloper (2x DH1)
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 22-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema

morgen ga ik proberen een aantal foto's van de Vos/ ACTS treinen te maken
pi_36278706
Zijn dat dezelfde als Almelo - Marienenberg? (Veenexpress)
pi_36279437
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:26 schreef Willy84 het volgende:
Op Adam CS, perron 11abc richting sloterdijk 645 meter nuttige lengte
Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
pi_36279550
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:35 schreef Remzz het volgende:
Zijn dat dezelfde als Almelo - Marienenberg? (Veenexpress)
ja.
  woensdag 22 maart 2006 @ 22:19:05 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36280290
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Zwolle moet dan ook minstens 15 bakken Koploper kunnen herbergen. En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.

Wist je overigens dat Amsterdam CS is gebouwd als twee kopstations (maar dan ook echt met die functie)? In het midden stond een grote seinbrug. Nog steeds heb je volgens mij aparte seinen op het station om twee treinen in het midden dicht bij elkaar te laten komen, kop aan kop dus, zonder te koppelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_36280365
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Ja ik zit ook op een perron te wachten van 1500m kan ik gelijk naar Muiderpoort lopen
pi_36280519
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zwolle moet dan ook minstens 15 bakken Koploper kunnen herbergen. En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.

Wist je overigens dat Amsterdam CS is gebouwd als twee kopstations (maar dan ook echt met die functie)? In het midden stond een grote seinbrug. Nog steeds heb je volgens mij aparte seinen op het station om twee treinen in het midden dicht bij elkaar te laten komen, kop aan kop dus, zonder te koppelen.
Juist en daarom is het niet overdreven omdat bv perron 10a en 10b gewoon als 2 perrons worden gebruikt en als het moet bij lange treinen als 1 perron. Eigenlijk heel flexibel
pi_36280834
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:19 schreef Duvel het volgende:
En 15 bakken is de maximale lengte van een reizigerstrein in Nederland. Dus wat dat betreft heeft Asd overdreven lange perrons.
Er rijden wel eens langere treinen (bv. bedevaartstreinen regelmatig met zeventien bakken). Verder geldt voor de normale dienst inderdaad vijftien bakken.
pi_36280857
NOS TT 751:
Utrecht<->Rhenen/Arnhem
Door een bijna aanrijding rijden tussen
Driebergen Zeist en Maarn de treinen
met een vertraging van 15 tot 30
minuten.
pi_36281016
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Wadloper (2x DH1)
Eigenaar: Arriva
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden
Datum: 22-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema

morgen ga ik proberen een aantal foto's van de Vos/ ACTS treinen te maken
Zo jammer van die grijze kop, ik vond de orginele (gele) voorkant veel mooier. Wat mij betreft de mooiste trein

Foto:
hula
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 maart 2006 @ 22:49:09 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36281582
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:57 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Groningen 4AB Zwolle is over de 500. pfff amsterdam maar 100 meter meer...
Je leest het verkeerd. In de richting Leeuwarden is het over de 500 meter. Groningen in de richting Zwolle is meer dan 400 meter bij perron 4.

Ik heb in Groningen op perron 6AB wel een keer 2 maal VIRM 6 zien staan. Ze namen het gehele perron in beslag.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36282690
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je leest het verkeerd. In de richting Leeuwarden is het over de 500 meter. Groningen in de richting Zwolle is meer dan 400 meter bij perron 4.
De afwijking heeft te maken met de plaatsing van de uitrijseinen. In de richting Leeuwarden staat het sein bijvoorbeeld achter de perronrand, in de andere richting een stuk voor het einde van het perron.
pi_36282811
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ja.
dubbel 1tje lekker on efficient :p
pi_36283944
Misschien dit een goed idee voor drukke diesel-lijntjes:



Diesel loc met dubbeldeks rijtuigen erachter
pi_36284288
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien dit een goed idee voor drukke diesel-lijntjes:

[afbeelding]

Diesel loc met dubbeldeks rijtuigen erachter
hehe de 16/17/1800 series locjes dr voor weg (doorhalen wat niet van toepassing is) en een 6400 dr voor?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 maart 2006 @ 23:57:27 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36284529
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:11 schreef Tfz het volgende:

[..]

De afwijking heeft te maken met de plaatsing van de uitrijseinen. In de richting Leeuwarden staat het sein bijvoorbeeld achter de perronrand, in de andere richting een stuk voor het einde van het perron.
Dat is altijd handig om te weten. Ze springen met die uitrijseinen in Groningen bij perron 3a in ieder geval wat makkelijk om. Daar staat meestal 2 maal een DM'90, waarbij het uitrijsein boven de trein de voorste deel van de trein hangt. Bij vertrek gaat de machinist af op het dwergsein dat hij ziet en niet op het uitrijsein.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36285345
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is altijd handig om te weten. Ze springen met die uitrijseinen in Groningen bij perron 3a in ieder geval wat makkelijk om. Daar staat meestal 2 maal een DM'90, waarbij het uitrijsein boven de trein de voorste deel van de trein hangt. Bij vertrek gaat de machinist af op het dwergsein dat hij ziet en niet op het uitrijsein.
Wat bedoel jij dan met "het uitrijsein"? Je kunt niet met je trein daarmee ver voorbij het sein staan als dat het uitrijsein is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2006 @ 00:44:44 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36285787
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:27 schreef Tfz het volgende:

[..]

Wat bedoel jij dan met "het uitrijsein"? Je kunt niet met je trein daarmee ver voorbij het sein staan als dat het uitrijsein is.
Ik bedoel de lamp die boven het perron hangt. Ik weet niet hoe die precies genoemd wordt, maar in Groningen op perron 3a hangt ie deels boven de trein als er 2 DM'90 treinstellen staan. Bij 2 wadlopers heb je daar geen last van.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 maart 2006 @ 01:13:33 #283
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36286342
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hehe de 16/17/1800 series locjes dr voor weg (doorhalen wat niet van toepassing is) en een 6400 dr voor?
Twee dan toch, anders heb je geen verwarming

In Polen rijden zelfs nog stoomlocs met dubbeldeksrijtuigen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 23 maart 2006 @ 01:17:00 #284
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36286380
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik bedoel de lamp die boven het perron hangt. Ik weet niet hoe die precies genoemd wordt, maar in Groningen op perron 3a hangt ie deels boven de trein als er 2 DM'90 treinstellen staan. Bij 2 wadlopers heb je daar geen last van.
die witte bedoel je? Dat is maar een vertreksignaal en dan kan ook best midden op het perron staan, zodat het ook te zien is vanuit kortere treinen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_36287471
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Twee dan toch, anders heb je geen verwarming

In Polen rijden zelfs nog stoomlocs met dubbeldeksrijtuigen.
wheuh wat? zit er nog verwarming in die wagons ook? merk er vaak weinig van,

alleen sja hoe wou je keren? stuurstandjes voor een dieseltje maken?
  donderdag 23 maart 2006 @ 09:01:23 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_36288174
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:17 schreef MREn het volgende:

[..]

die witte bedoel je? Dat is maar een vertreksignaal en dan kan ook best midden op het perron staan, zodat het ook te zien is vanuit kortere treinen.
Dat is dan ook geen sein, maar een "vertreklicht". Dit onderscheid is gemaakt omdat het vertreklicht bedoeld is voor de conducteur. Als het vertreklicht "wit" toont, betekent dat dat het uitrijsein uit de stond stop is, direct gekoppeld dus. Dat wil dus zeggen dat de conducteur dan weet dat hij het vertrekbevel kan geven. De machinist heeft niets te maken met het vertreklicht, vandaar dat de trein er best onder kan staan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2006 @ 11:11:03 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36291134
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is dan ook geen sein, maar een "vertreklicht". Dit onderscheid is gemaakt omdat het vertreklicht bedoeld is voor de conducteur. Als het vertreklicht "wit" toont, betekent dat dat het uitrijsein uit de stond stop is, direct gekoppeld dus. Dat wil dus zeggen dat de conducteur dan weet dat hij het vertrekbevel kan geven. De machinist heeft niets te maken met het vertreklicht, vandaar dat de trein er best onder kan staan.
Dank jullie voor die informatie. Dat wist ik niet. Het blijft echter wel een vreemd gezicht om zo'n lamp halverwege de trein te zien hangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36293403

Merk en type: onbekend
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Containerterminal
Datum: 23-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: de zogenaamde 'Vos-trein'
pi_36293549
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: onbekend
Eigenaar: ACTS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Leeuwarden: Containerterminal
Datum: 23-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: de zogenaamde 'Vos-trein'
knap als die op eigen kracht daar weg komt

of zit er een diesel in verstopt?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2006 @ 12:50:20 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36293671
De 2e loc is een diesel, dus die komt wel van zn plaats. Alleen zal het wel wat rangeren worden voor de trein kan vertrekken, omdat bij mijn weten het goederenspoor niet direct aangesloten is op het spoor naar Zwolle
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36293748
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
De 2e loc is een diesel, dus die komt wel van zn plaats. Alleen zal het wel wat rangeren worden voor de trein kan vertrekken, omdat bij mijn weten het goederenspoor niet direct aangesloten is op het spoor naar Zwolle
hmm nou je t zegt, ach als je t goed bekijkt ligt de wissel wel al goed

en volgens mij kan je op de wisselstraat van Leeuwarden best goed van spoor naar spoor komen? IC's slingeren ook altijd lekker , en de wadslopers ook wel
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2006 @ 17:33:08 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36302738
Het enige is dat je alle wissels zo ongeveer al voorbij bent. In ieder geval wel al voor de richting Zwolle. Daarom zal er wel gerangeerd moeten worden voor de trein kan vertrekken richting Zwolle.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36308348
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige is dat je alle wissels zo ongeveer al voorbij bent. In ieder geval wel al voor de richting Zwolle. Daarom zal er wel gerangeerd moeten worden voor de trein kan vertrekken richting Zwolle.
kweenie, nja dan maar lekker rancheren
pi_36309738
vandaag ook flink door elkaar geschud. Onderweg van Hilversum naar Amersfoort en de trein had al 20 min vertraging. Dus er werd even afgesneden via het rangeerplaform bij Amersfoort. Heerlijk al die wissels... maartja...we stonden toen wel zo naast peroon 7...maar prettig was het nie...
pi_36310341
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:34 schreef Dichterbijer het volgende:
vandaag ook flink door elkaar geschud. Onderweg van Hilversum naar Amersfoort en de trein had al 20 min vertraging. Dus er werd even afgesneden via het rangeerplaform bij Amersfoort. Heerlijk al die wissels... maartja...we stonden toen wel zo naast peroon 7...maar prettig was het nie...
Whehe, k vind t altijd wel leuk om op zn brug boven t spoor te zien hoe een Intercity even over de wisselstraat slingert
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 maart 2006 @ 22:09:58 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_36310932
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Whehe, k vind t altijd wel leuk om op zn brug boven t spoor te zien hoe een Intercity even over de wisselstraat slingert
Nog leuker is het als er 2 naast elkaar over de wisselstraat gaan. Dit gebeurt wel als de intercity naar Utrecht en Amsterdam tegelijk vertrekken in Amersfoort.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_36311730
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Bijzonderheden: de zogenaamde 'Vos-trein'
Nee, de Leeuwarden-shuttle. VOS is de klant, net zoals VOS ook bij ACTS klant is voor wat betreft de lading op de shuttles naar Veendam.
pi_36314234
Vaag. Ik wou in de intercity van Zwolle naar Groningen om .2117. Zou dus alleen in assen stoppen. Wordt er omgeroepen dat het de stoptren naar groningen is. hmm, na okey... Dan maar stoptrein. Even later werd er gevraagd of iedereen snel kon uitstappen op de stations aangezien de trein naar nieuweschans tot 22.33 zou wachten. (normale aankomsttijd IC 22.15). We konden nogwel wat vertraging krijgen (doordat we als stoptrein reden). We stopten op elk station, maar kwamen om 22.19 aan, 4 minuutjes later dan normaal... Geen idee hoe ie dat voor elkaar heeft gekregen, maar kunnen ze de normale intercity-stoptrein ook niet zo laten rijden in vervolg?
pi_36314298
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 22:30 schreef Tfz het volgende:

[..]

Nee, de Leeuwarden-shuttle. VOS is de klant, net zoals VOS ook bij ACTS klant is voor wat betreft de lading op de shuttles naar Veendam.
hier in Fryslân heet hij in de volksmond de Vos-trein. Ik heb de foto in Frylân genomen, dus het is de Vos-trein.

en het is niet VOS maar Vos. Het is een achternaam. Als we toch ons geslachtsorgaan in insecten gaan steken.
  donderdag 23 maart 2006 @ 23:41:48 #300
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_36314619
quote:
Zo hebben wij eigen treinen en beschikken we over een trimodale terminal. Onze treinen hebben een dagelijkse verbinding tussen Veendam / Leeuwarden en Rotterdam / Amsterdam
Aldus de site van Vos logistics
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')