Succes zometeen!quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:15 schreef Kleintje het volgende:
Heb vandaag op de manege een veulen van 1 dag oud gezien
ik wil ook... wil niet meer wachten...
Goed, ik ga mijn spullen eens pakken, heb zo de fotoshoot met die groep mensen...
Je hebt hem nog niet eens in je bezit. Ja, wel in huis maar ws opgesloten in de slaapkamerkast van je ouders....quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:23 schreef Esto het volgende:
Ik heb hongerrrrrrrrrr, maarja, zometeen zuurkool met worst eten
En ik mis m'n camera nu al![]()
Ja dat wel.. Maar heb er gisteravond even mee gespeeld en nu wil ik meer en meer uitproberen en dat kan dus niet..quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:25 schreef Mauro het volgende:
[..]
Je hebt hem nog niet eens in je bezit. Ja, wel in huis maar ws opgesloten in de slaapkamerkast van je ouders....
* gaat soepje klaarmaken *
Succes!quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:15 schreef Kleintje het volgende:
Heb vandaag op de manege een veulen van 1 dag oud gezien
ik wil ook... wil niet meer wachten...
Goed, ik ga mijn spullen eens pakken, heb zo de fotoshoot met die groep mensen...
ben al klaarquote:
*burp*quote:Op donderdag 23 maart 2006 18:43 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ben nog verse soep aan het koken.
Maar dat doe je idd heel snel!
Ik zit met hetzelfde. Maar ik ga. Als was het maar om de meiden daar te pesten.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:06 schreef Toeps het volgende:
Zal ik... Zal ik... Zal ik zo gaan sporten? Ik ben lui.
Dat dilemma heb ik ook altijd. Gewoon gaan, achteraf ben je altijd blij dat je geweest bent!quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:22 schreef Toeps het volgende:
Of toch niet...
Meestal wel inderdaad. Maar het word zo laat, ik ben moe, ik moet helemaal naar Zoetermeer, mijn beste vriendin gaat ook niet, mijn schone sokken zijn op (heb nu een maillot aan)... Kortom, smoesjes zat. Maar eigenlijk vind ik het gewoon niet gezellig alleen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:23 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat dilemma heb ik ook altijd. Gewoon gaan, achteraf ben je altijd blij dat je geweest bent!
Alleen is ook echt niet leuk nee... Als degene met wie ik heb afgesproken om te gaan sporten niet gaat ga ik meestal zelf ook niet.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:25 schreef Toeps het volgende:
[..]
Meestal wel inderdaad. Maar het word zo laat, ik ben moe, ik moet helemaal naar Zoetermeer, mijn beste vriendin gaat ook niet, mijn schone sokken zijn op (heb nu een maillot aan)... Kortom, smoesjes zat. Maar eigenlijk vind ik het gewoon niet gezellig alleen.
Ah....jij sport bij Snowworld, of nietquote:
Nee bij zo'n klein sportschooltje in Meerzicht. Gewoon nog zonder toeters en bellen en zo.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ah....jij sport bij Snowworld, of niet![]()
Nou, in je uppie op van die crosstrainers of loopbanden is geen ruk aan, zal ik je zeggen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:26 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Alleen is ook echt niet leuk nee... Als degene met wie ik heb afgesproken om te gaan sporten niet gaat ga ik meestal zelf ook niet.Maar of het alleen leuk is ligt er een beetje aan welke sport het is.
Fitness, nee, dat is met z'n tweeën al weinig aan, laat staan in je eentje!quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:27 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou, in je uppie op van die crosstrainers of loopbanden is geen ruk aan, zal ik je zeggen.
Zet een iPod of discman op je kopquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:27 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nou, in je uppie op van die crosstrainers of loopbanden is geen ruk aan, zal ik je zeggen.
Helpt niet, de fitness waar ik een tijdje heengegaan ben (zelfs met z'n tweeën of drieën) daar hebben ze radio maar nog vond ik er niks aan.quote:
quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:29 schreef fraubitch het volgende:
ik moet ook maar weer eens gaan trainen.. ik krijg een buikje
CSI kijken.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:28 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Fitness, nee, dat is met z'n tweeën al weinig aan, laat staan in je eentje!Blijf maar lekker thuis.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ach joh...ik zal zondag dat buikje wel eens beoordelen
Foto's!quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:33 schreef Toeps het volgende:
Geniaal Plan: Ik ga nu, hier, mijn oefeningen doen. Scheelt me een trip sportschool. Wel zonde van dat abonnement, maja.
moonwalkquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:35 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Foto's!
Ben benieuwd wat je gaat gebruiken als loopband!
Ik geloof er geen zak vanquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:33 schreef fraubitch het volgende:
[..]
heb je door
ik heb er echt een!vraag maar aan re
![]()
quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak vanEn Re is ook niet geloofwaardig
Dus dat wordt toch echt een controle zondag
quote:
bierquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]We duiken wel ergens een kroeg in
Krijg je een biertje van me
quote:
Vriendje langs geweest?quote:
Heb je je analoge resultaten nu al van de Hema? Digitaal?quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:03 schreef Kleintje het volgende:
Ben ik weer... zo eens kijken naar de resultaten die ik met digi had geschoten...
ja schat, daar kwam ook die foto van Leo vandaan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:05 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Heb je je analoge resultaten nu al van de Hema? Digitaal?
quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:33 schreef fraubitch het volgende:
[..]
heb je door
ik heb er echt een!vraag maar aan re
![]()
niet geloofwaardig huh, hmmmmmquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak vanEn Re is ook niet geloofwaardig
Dus dat wordt toch echt een controle zondag
Ze iemand daar "chocolade eitjes" ??quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:58 schreef Mauro het volgende:
Grmbl...
Kan iemand mij helpen?
Ik zit namelijk al een paar uur heel voorzichtig chocolade paaseitjes te ontdoen van hun kleurrijke aluminium omhulsel.
Dat schiet dus echt niet op.
En dat alles ter voorbereiding van een foto. Je moet er wat voor over hebben..
* Zucht *
Ik help wel opetenquote:Op donderdag 23 maart 2006 22:58 schreef Mauro het volgende:
Grmbl...
Kan iemand mij helpen?
Ik zit namelijk al een paar uur heel voorzichtig chocolade paaseitjes te ontdoen van hun kleurrijke aluminium omhulsel.
* Zucht *
gewoon met folie en al opvretenquote:Op donderdag 23 maart 2006 22:58 schreef Mauro het volgende:
Grmbl...
Kan iemand mij helpen?
* Zucht *
Toch wel puur he??quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:17 schreef Mauro het volgende:
[..]
Die folie heb ik nu juist nodig![]()
En -Marjo-, kom maar halen die uitgepakte eitjes
Oeh!quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:24 schreef Mauro het volgende:
[..]
En melk en wit. Maar ik denk ongeveer een halve kilo puur.
biertje?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:41 schreef Mauro het volgende:
Arrgghhhh...
nog maar 45 melkchocoladeeitjes te pellen...
alleen als het grolsch isquote:
Geen tijd verspillen jij met bier drinken. pellen zul jequote:
jaquote:
Lekker zo'n blikjequote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:27 schreef Re het volgende:
ja
ik paas er dan nog eentje om het maar in het thema te houden
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:50 schreef CocaColaLight het volgende:
truste
Ook een drukke dag hier, uitslapen, beetje prutsen met mijn camera, met een beetje pech boodschappen doen, bier drinken met vrienden.
druk druk druk
Hé, ik heb morgen ook zo'n dagquote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:50 schreef CocaColaLight het volgende:
truste
Ook een drukke dag hier, uitslapen, beetje prutsen met mijn camera, met een beetje pech boodschappen doen, bier drinken met vrienden.
druk druk druk
Pas maar op straks krijg je ook nog eenquote:
Even een crosspost plaatsenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:55 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Pas maar op straks krijg je ook nog eenvan RE
Morgen maar eens kijken wat ik voor foto's ik voor voor elkaar krijg met de veren van mijn valk parkiet.
Nee ik heb ze er niet uit getrokken hij is in de rui.
En nee dat is ook niet leuk 1 rondje vliegen door de kamer en je kan weer stofzuigen....
Ik heb nog wel een dode merel in de prullenbakl liggen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:58 schreef Chanty het volgende:
Ik heb een keer een boek gelezen over een kunstenaar die rottende dingen schilderde: begon onschuldig met fruit, dan diertjes en uiteindelijk wilde ie het menselijke rotten vastleggen. Was wel een goed boek, geen idee meer hoe het heette. Hoop alleen dat jij je beperkt tot je vis. Vind het overigens wel wat hebben ondanks dat het vies eruit ziet. Jammer dat je erop bent gaan staan. Wanneer gaat je volgende vis dood?
Heb Gammo aanstaan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:06 schreef CocaColaLight het volgende:
LOL kom er maar een paar brengen
Zou opzich wel passen tussen de wit gele veren.
Blijft leuk die bel spelletjes, nu komen ze "direct" in de studio. En er zijn dus echt mensen die bellen...
Fijn WoW kijken.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:14 schreef CocaColaLight het volgende:
Thanks voor de tip Gammo is goed
Het wordt tijd net als in de oosterste landen een tv kanaal met alleen maar online games die ze uitzenden.
sbs stond nog aan na een programma met grappige vakantie video's.
Ik ken dat probleem.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:22 schreef CocaColaLight het volgende:
Ben meer iemand van quake III clan arena lekker snel
Maar volgens mij is dat niet goed voor mij als ze dat de hele nacht gaan uitzenden. Daar gaat mijn nachtrust. Ik slaap nu al te weinig en dat alleen al met Discovery Channel.
ik heb een geweldig idee!!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:23 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ik ken dat probleem.
Gisteren hadden ze ook al zo'n informatief programma op Dicovery Science. Over het neerstorten van vleigtuigen enzo. Van 2 tot 3 uur 's nacht
Kom je toch wel een beetje onzeker over als mod als je dat moet gaan vragenquote:
stel maar voorquote:
Kom jij eens héél snel terug op msnquote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:31 schreef fraubitch het volgende:
[..]
stel maar voorik heb hem/haar/het nou altijd eens willen kennen
*geeft 8*quote:
hint aan mauro: vraag dan ook naar mijn ideequote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:35 schreef fraubitch het volgende:
[..]
*geeft 8*
* fraubitch terug...msn....nu
Dat had ik al gedaan maar je zegt niksquote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:39 schreef fraubitch het volgende:
[..]
hint aan mauro: vraag dan ook naar mijn idee
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:40 schreef Mauro het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan maar je zegt niks
neenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 02:06 schreef CocaColaLight het volgende:
Kijk nu zijn we verder gegaan op msn en het is stil...
Je bent weer off-line en nu dwing je me hier verder te gaanquote:Op vrijdag 24 maart 2006 02:16 schreef fraubitch het volgende:
[..]
neen
ik wil best met je baggeren hoor
PeeHaaPee.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:46 schreef kwiebuske het volgende:![]()
wat ga je programmeren ?
een fototoestel ??
PeeDeHaa programmeren ??quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:51 schreef Toeps het volgende:
PeeHaaPee.
Tuurlijk ben ik te programmerenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:02 schreef kwiebuske het volgende:
[..]
PeeDeHaa programmeren ??
IS die nog te programmeren dan![]()
*sorry P*
blaasbalgje?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:37 schreef Ynske het volgende:
Heeft iemand overigens een idee hoe ik mijn zoeker aan de binnenkant van mijn cam t beste kan reinigen, zitten stofdeeltjes op.
of kan ik dna toch maar beter even naar een goede fotograaf gaan?
is saartje geband?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:40 schreef Shark.Bait het volgende:
Iemand al in MED gekeken? woensdag 22 maart 2006 @ 19:51
ONZ is nu veilig
Mogguh ...
met de kleine van mijn paps werkte t niet, misschien eens proberen met een groterequote:
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:44 schreef Ynske het volgende:
met de kleine van mijn paps werkte t niet, misschien eens proberen met een grotere
quote:
hahaha, ze was idd behoorlijk geod bezigquote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:28 schreef Kleintje het volgende:
Jee, zelfs mij met mijn opmerkingen lukt het niet om geband te worden.
Knap van Saar hoor!
Morguh trouwens!
de baas vroeg zich af waarom ik deze week nog niet had gefactureerdquote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:54 schreef Re het volgende:
morghuh, of moet datvia MSN
en puckzzz: awwww?
Elke keer opnieuw wordt weer bewezen dat alle vrouwen ongeduldig zijn!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:12 schreef Troel het volgende:
Even een ordinaire link spammen.
Ik ben namelijk met spoed op zoek naar mensen die hun mening willen geven hierover, zodat ik hem vandaag kan kopen.
[centraal] Wie heeft er ervaringen met deze camera?
voor de doeleinden die je stelt lijkt het me een prima cameraatjequote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:12 schreef Troel het volgende:
Even een ordinaire link spammen.
Ik ben namelijk met spoed op zoek naar mensen die hun mening willen geven hierover, zodat ik hem vandaag kan kopen.
[centraal] Wie heeft er ervaringen met deze camera?
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:19 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Elke keer opnieuw wordt weer bewezen dat alle vrouwen ongeduldig zijn!
Ik heb tot 4 uur gewacht op je. Jaquote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:46 schreef HMaster-II het volgende:
Moggeeehhheeeeee
En hoeveel werk hebben we nog liggen voor de vrijdag? En is dat evenredig met de zin om dat uit te voeren?![]()
Niet dus he??![]()
Ik moest Mauro ook nog aan het werk zetten, maar had geen zin meer gisteravond om iets uit te vreten. Komt nog Mauro.
Tuurlijk begrijp ik dat!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens.
Maar je snapt vast wel dat ik graag eerst wat commentaar had voordat ik dat ding koop. Het is toch niet niets zo'n beestje. Een beestje van zo'n 300 euro.
fokken en msnen is zoooooo slecht tijdens werkquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:06 schreef Puckzzz het volgende:
en ik zit de helft van de tijd te msn-en en te Fokken (da's de iets minder geldige reden)
Ik had het ook niet echt serieus opgevat hoorquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:24 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Tuurlijk begrijp ik dat!Het was ook als grapje bedoeld.
Ik heb gereageerd in het topic, hoop dat je er wat aan hebt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik had het ook niet echt serieus opgevat hoor
Feliquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:27 schreef Kleintje het volgende:
Uit die shoot van gisteren zijn, zonder dat ze de foto's hebben gezien, al 2 nieuwe opdrachten gekomen. 1 vrouw met een iets grotere maat wil graag S&G
En 1 van een stelletje.
misschien maar het zijn er best veel, als je die bovenaan zet onder de sticky's beginnen de gewone topics wel heel erg laag niet?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:29 schreef Re het volgende:
ik vind het nog steeds RUK dat die centrale topics onderaan staan
Ik ga er gelijk even achteraan dat onze topiclijst wat ingekort wordt, zodat ze ietsje minder ver onderaan staan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:29 schreef Re het volgende:
Ook hier wil/gaat men het afsluiten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:44 schreef Puckzzz het volgende:
ook ff een huishoudelijke mededeling aan de mensen waarmee ik regelmatig MSN, ik zal het even op een ietwat lager pitje moeten zetten. Ik geloof dat de baas het niet zo leuk vind
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:34 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik ga er gelijk even achteraan dat onze topiclijst wat ingekort wordt, zodat ze ietsje minder ver onderaan staan.
Is het een idee als we achter vragen om de lijst met actieve topics in te korten naar een week, in plaats van twee zoals nu?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:29 schreef Re het volgende:
ach dan is er altijd nog webmessengerquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:34 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ook hier wil/gaat men het afsluiten.
centrale topicsquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:29 schreef Re het volgende:
weet niet, hier zijn toch altijd topics die wat minder bezocht worden en al snel afzakken en met die brakke search is het moeilijk ouwere topics te vindenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Is het een idee als we achter vragen om de lijst met actieve topics in te korten naar een week, in plaats van twee zoals nu?
tsja t'is dat hier ff een melding was gemaakt dat iemand er wat in had gepost,, ik zie die topics nooit meer dus vergeet ze dan ook...quote:
geloof dat ik koffie nodig hebquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:37 schreef Re het volgende:
[..]
weet niet, hier zijn toch altijd topics die wat minder bezocht worden en al snel afzakken en met die brakke search is het moeilijk ouwere topics te vinden
zou een stuk beter worden denk ikquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Is het een idee als we achter vragen om de lijst met actieve topics in te korten naar een week, in plaats van twee zoals nu?
edit: Sub was me voor
Welke brakke search? Deze werkt prima!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:37 schreef Re het volgende:
weet niet, hier zijn toch altijd topics die wat minder bezocht worden en al snel afzakken en met die brakke search is het moeilijk ouwere topics te vinden
Batterijen of accu. Dat hangt er helemaal vanaf wat je met de camera gaat doen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:42 schreef Troel het volgende:
Ik gooi het toch maar even hier.
Ik zit dus nu een review te bekijken van die Samsung, en die scoort een 6,6
http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=173
Maar de Canon PS A520 scoort dus vele malen hoger.
http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=135
Ik zie dat die laatste ook een metalen behuizing heeft, dus eigenlijk zou het voordeel dan alleen nog zijn de grootte van de camera en de accu in de Samsung.
Maar is het echt zo dat een accu prettiger en makkelijker werkt dan gewone batterijen?
sowwie.....kwas beetje dood. FTP account heb ik wel gecreeerd.quote:
Ik heb mijn Powershot (inmiddels alweer verkocht) ook uitgezocht op het feit dat-ie met penlites overweg kan. Let wel....je kan hier niet de allergoedkoopste batterijen instoppen want die zijn zo leeg, maar een beetje merk (duracell of zo) moet het wel uit kunnen houden denk ikquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:45 schreef Mauro het volgende:
[..]
Batterijen of accu. Dat hangt er helemaal vanaf wat je met de camera gaat doen.
Ik heb 2 weken terug een vriendin van me geadviseerd om een camera met batterijen te nemen. Dit omdat ze een jaar lang naar Australië wilde en batterijen overal te koop zijn. Accu's moet je weer opladen en dat is lastig als je ergens midden in de bush-bush zit.
Volgens mij is het merk ondergeschikt aan het aantal milli-amps. Maar ook voor mij was de beschikbaarheid van penlites leidend.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb mijn Powershot (inmiddels alweer verkocht) ook uitgezocht op het feit dat-ie met penlites overweg kan. Let wel....je kan hier niet de allergoedkoopste batterijen instoppen want die zijn zo leeg, maar een beetje merk (duracell of zo) moet het wel uit kunnen houden denk ik
Niks ervanquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:52 schreef Subhuman het volgende:
Kunnen jullie deze discussie verder voeren in [centraal] Wie heeft er ervaringen met deze camera?? Dat is ook handig voor anderen die het later nog willen nalezen.
Dan ga ik wel weer volledig off-topic als ik aan jou vraag hoe het met je keel isquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niks ervande SC moet ook inhoudelijkheid hebben
Zegt Ron
Was jij niet ziek?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niks ervande SC moet ook inhoudelijkheid hebben
Zegt Ron
Beterschap man!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
met mijn keel is het mega kut. Ik hoop dat het snel 13:00 wordt, dan laat ik me weer per intercity repatriëren en verschans ik me in mijn bed.
Nee johquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:52 schreef Subhuman het volgende:
Kunnen jullie deze discussie verder voeren in [centraal] Wie heeft er ervaringen met deze camera?? Dat is ook handig voor anderen die het later nog willen nalezen.
Pest m es niet zo, joh!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee johDit is handiger om mensen naar de SC te lokken
Ik pest hem nietquote:
We willen juist mensen naar andere topics lokken!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nee johDit is handiger om mensen naar de SC te lokken
is maar goed dat ze dat ding niet illegaal ergens gedumpt heeftquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik pest hem nietIk zou niet durven
Sub is een aardige gozer
Overigens..... pea is wel radicaal met het opruimen bezig. Nu ook al met vliegtuigbommen
Weet jij veel wat er bij zo'n verhuizing allemaal boven water komt?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik pest hem nietIk zou niet durven
Sub is een aardige gozer
Overigens..... pea is wel radicaal met het opruimen bezig. Nu ook al met vliegtuigbommen
Is inderdaad vlakbij pea.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:18 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
is maar goed dat ze dat ding niet illegaal ergens gedumpt heeft
Waren we toch bijna in 1 klap van al die Helmonders af zegquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:22 schreef Mauro het volgende:
[..]
Is inderdaad vlakbij pea.
En vlak bij mijn ouders
Zeg, ga jij eens facturerenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:27 schreef Puckzzz het volgende:
Waren we toch bijna in 1 klap van al die Helmonders af zeg
en wat voor klapquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:27 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Waren we toch bijna in 1 klap van al die Helmonders af zeg
kan jij me dan eerst even je KvK nummer, klantnummer, BTW nummer en volledige adresgegevens doorgeven? Dan kan je de factuur tegemoet zienquote:
We willen natuurlijk wel alleen creditfacturen zien hequote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:32 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
kan jij me dan eerst even je KvK nummer, klantnummer, BTW nummer en volledige adresgegevens doorgeven? Dan kan je de factuur tegemoet zien
Ik neem wel even wat artistieke vrijheid aangaande het te factureren bedrag
wanneer de goederen compleet en intact retour zijn gekomen kunt u de creditfactuur tegemoet zienquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
We willen natuurlijk wel alleen creditfacturen zien he
Zitten mensen je vreemd aan te kijken?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Lieve Mona
ik zit in de trein foto's te maken van mezelf terwijl ik koffie drink. Ben ik nu raar?
Nee, maar om andere dingen misschien welquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Lieve Mona
ik zit in de trein foto's te maken van mezelf terwijl ik koffie drink. Ben ik nu raar?
alleen als je een bleke huid en rode oogjes hebt...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Lieve Mona
Zo oud is ze toch niet?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet jij veel wat er bij zo'n verhuizing allemaal boven water komt?
Oh gelukkigquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:49 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zitten mensen je vreems aan te kijken?
Zo ja: je bent raar
ZO nee: maak je geen zorgen
huh?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:51 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
alleen als je een bleke huid en rode oogjes hebt...
ah...je bent echt een tijdje niet geweestquote:
Dat wist ikquote:
mag dit even in Jip en Janneke taal?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:09 schreef RonaldV het volgende:
Naar aanleiding van Belgen willen meer meisjes in korte rokjes en [Feedback] better suggestions? tell US
Wat vinden jullie van de regel dat Fok! elke binnen het Fok!-domein geplaatste foto naar eigen inzicht binnen het Fok!-domein mag herplaatsen? Kan dat copyright technisch wel, trouwens?
Volgens mij kan dat wel. mits copyright vermeld wordt ofzo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:09 schreef RonaldV het volgende:
Naar aanleiding van Belgen willen meer meisjes in korte rokjes en [Feedback] better suggestions? tell US
Wat vinden jullie van de regel dat Fok! elke binnen het Fok!-domein geplaatste foto naar eigen inzicht binnen het Fok!-domein mag herplaatsen? Kan dat copyright technisch wel, trouwens?
Dat juist weer niet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:15 schreef prupke het volgende:
je bedoeld dat als er een fot geplaatst word in us dat die gekopieerd mag worden naar onzin? zonder toesteming van de poster?
Dat wat al 7 jaar duizend keer per dag gebeurt, jaquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:15 schreef prupke het volgende:
je bedoeld dat als er een fot geplaatst word in us dat die gekopieerd mag worden naar onzin? zonder toesteming van de poster?
basically yesquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:15 schreef prupke het volgende:
Niet netjes en niet handig. De manier het posten van foto's te ontmoedigen imhoquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:09 schreef RonaldV het volgende:
Wat vinden jullie van de regel dat Fok! elke binnen het Fok!-domein geplaatste foto naar eigen inzicht binnen het Fok!-domein mag herplaatsen?
Volgens mij niet. De wet gaat boven iedere onderlinge afspraak die twee rechtspersonen maken (zoals een gebruikersovereenkomst), dus als een afspraak strijdig is met een wet, kun je je er niet succesvol op beroepen in geval van conflict. Maar ik zeg erbijdat ik geen jurist ben.quote:Kan dat copyright technisch wel, trouwens?
in dit geval een zelfportretquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:20 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Niet netjes en niet handig. De manier het posten van foto's te ontmoedigen imho
[..]
Volgens mij niet. De wet gaat boven iedere onderlinge afspraak die twee rechtspersonen maken (zoals een gebruikersovereenkomst), dus als een afspraak strijdig is met een wet, kun je je er niet succesvol op beroepen in geval van conflict. Maar ik zeg erbijdat ik geen jurist ben.
Om die reden zijn er ook al aardig wat bans gevallen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:20 schreef Re het volgende:
ik geloog dat de regel in US S&G (en andere topics ook is dat alleen user zelf plaatje mag plaatsen, of dat na plaatsen een vrijbrief is om het over de rest van fok te verspreiden is een tweede
wist ik, maar met 'rechtspersonen' bedoelde ik Fok en Snopprinses. De laatste heeft bij het registreren beloofd dat ze zich aan de faq houdt, in de faq staat dat Fok dit mag. Maar die faq gaat niet boven de wet, ook niet als Snopprinses met Fok overeengekomen is om zich aan de faq te houden.quote:
hypocrisie ten top natuurlijk. Ik link zo vaak vanuit GC naar een plaatje wat ik op de FP (bijvoorbeeld) heb zien langskomen. Dat mag niet begrijp ik?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:20 schreef Re het volgende:
ik geloof dat de regel in US S&G (en andere topics ook is dat alleen user zelf plaatje mag plaatsen, of dat na plaatsen een vrijbrief is om het over de rest van fok te verspreiden is een tweede
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef Mauro het volgende:
Ron vraag alleen of Fok! de foto's die wij als gebruikers plaatsen van bijvoorbeeld afkomstig van mijn domein, naar hun eigen domein mogen verplaatsen.
ik weet niet zeker wat de policy is met betrekking tot posts etc, denk dat het weinig uit moet maken via welk domein een plaatje gepost is anders zou bijvoorbeeld straks met opzetten van de fok upload het ineens wel mogen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef Mauro het volgende:
[..]
Om die reden zijn er ook al aardig wat bans gevallen.
Plaatjes die een gebruiker plaatst mogen door andere gebruikers niet ergens anders gelinkt worden.
Dat is namelijk verboden volgens de Fok! policy.
Ron vraag alleen of Fok! de foto's die wij als gebruikers plaatsen van bijvoorbeeld afkomstig van mijn domein, naar hun eigen domein mogen verplaatsen.
ook iets wat ik 100 keer op een dag doequote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef Mauro het volgende:
ahhquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:23 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
wist ik, maar met 'rechtspersonen' bedoelde ik Fok en Snopprinses. De laatste heeft bij het registreren beloofd dat ze zich aan de faq houdt, in de faq staat dat Fok dit mag. Maar die faq gaat niet boven de wet, ook niet als Snopprinses met Fok overeengekomen is om zich aan de faq te houden.
Dat bedoel ik.
Ja, dat zie je verkeerd.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ook iets wat ik 100 keer op een dag doe
Kijk als je copyright gaat lopen assumen is het een ander verhaal natuurlijk, maar plaatjes die op een openbaar toegankelijke server staan zijn toch openbaar toegankelijk? Of zie ik dat verkeerd?
Je kunt ook plaatjes linken vanaf een gesloten server. Maar dat ziet niemand.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
ook iets wat ik 100 keer op een dag doe
Kijk als je copyright gaat lopen assumen is het een ander verhaal natuurlijk, maar plaatjes die op een openbaar toegankelijke server staan zijn toch openbaar toegankelijk? Of zie ik dat verkeerd?
dus eigenlijk moet ik telkens toestemming vragen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:28 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ja, dat zie je verkeerd.Ook bij openbaar toegankelijke foto's ligt het copyright altijd bij de fotograaf.
Waar staat dat ze geen toestemming gevraagd hebben dan?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:29 schreef Mauro het volgende:
[..]
Je kunt ook plaatjes linken vanaf een gesloten server. Maar dat ziet niemand.
Mij lijkt dat ze op de FP een grote fout hebben begaan.
Zonder eerst ff toestemming te vragen aan snopprinses gewoon die foto plaatsen op de FP.
Eigenlijk wel ja.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dus eigenlijk moet ik telkens toestemming vragen?
Formeel wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dus eigenlijk moet ik telkens toestemming vragen?
en het doel daarvan is rode kruisjes en veel te grote foto's voorkomen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef Mauro het volgende:
[..]
Plaatjes die een gebruiker plaatst mogen door andere gebruikers niet ergens anders gelinkt worden.
Nee, dat is het vreemde: de Fok! forum policy verbiedt het (in ieder geval op US), maar de algemene policy staat het wel toe.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef Mauro het volgende:
[..]
Nee. De vraag is: wisten jullie dat als jullie ergens op Fok een foto posten dat Fok! die dan naar eigen inzicht elders op Fok mag gebruiken?quote:Ron vraag alleen of Fok! de foto's die wij als gebruikers plaatsen van bijvoorbeeld afkomstig van mijn domein, naar hun eigen domein mogen verplaatsen.
daar: http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/63286#2578729quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar staat dat ze geen toestemming gevraagd hebben dan?
ja ik zag het netquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:32 schreef Mauro het volgende:
[..]
daar: http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/63286#2578729
dat is de reactie van snop zelf.
My badquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:31 schreef RonaldV het volgende:
Nee, dat is het vreemde: de Fok! forum policy verbiedt het (in ieder geval op US), maar de algemene policy staat het wel toe.
Nee. De vraag is: wisten jullie dat als jullie ergens op Fok een foto posten dat Fok! die dan naar eigen inzicht elders op Fok mag gebruiken?
Stukje verder zegt ze dat de foto mag blijven staan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ik zag het netMwoa dan kan ik me er wel iets bij voorstellen ja. Maar haal zo'n link dan ff weg en ga het uitzoeken met de figuur in kwestie. Dan laat je die foto toch niet staan?
wie is fok! in deze? users ook?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:31 schreef RonaldV het volgende:
Nee. De vraag is: wisten jullie dat als jullie ergens op Fok een foto posten dat Fok! die dan naar eigen inzicht elders op Fok mag gebruiken?
Ah okee, ik volg je weerquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, dat is het vreemde: de Fok! forum policy verbiedt het (in ieder geval op US), maar de algemene policy staat het wel toe.
[..]
ja heeft ook weinig zin als je al 20000 views hebt om dan te zeggen doe maar niet...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:34 schreef Mauro het volgende:
[..]
Stukje verder zegt ze dat de foto mag blijven staan.
Zo vreemd is het imho niet. Useres mogen het niet, de rechtspersoon 'Fok!' mag het wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik zou ze denk ik een andere foto hebben laten zoeken.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:36 schreef Re het volgende:
[..]
ja heeft ook weinig zin als je al 20000 views hebt om dan te zeggen doe maar niet...
U gaat door voor de koelkastquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Begrijp ik bovendien dat Fok! zichzelf hiermee een recht voorbehoudt wat het zijn eigen users uitdrukkelijk ontzegt?
ja en wie is dat?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:37 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Zo vreemd is het imho niet. Useres mogen het niet, de rechtspersoon 'Fok!' mag het wel.
nou, zo "quote:
Ah, zo had ik het nog niet gelezen inderdaad.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:37 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Zo vreemd is het imho niet. Useres mogen het niet, de rechtspersoon 'Fok!' mag het wel.
Da staat vast wel ergens omschreven. Fok is ongetwijfeld een geregistreerde organisatie (een BV, vereniging, whatever) en dan kunnen natuurlijke personen handelen namens de rechtspersoon. Dat zou dus zo'n beetje iedereen met een kleurtje kunnen zijn.quote:
Ben heel benieuwd wat ze daar dan zullen zeggenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:39 schreef Re het volgende:
ik ga eens een topicje openen in het grote FB
Hey, dan kunnen Sub en ik dus alles met jullie foto's doen wat we willen, zolang we maar binnen Fok! blijvenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:41 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Da staat vast wel ergens omschreven. Fok is ongetwijfeld een geregistreerde organisatie (een BV, vereniging, whatever) en dan kunnen natuurlijke personen handelen namens de rechtspersoon. Dat zou dus zo'n beetje iedereen met een kleurtje kunnen zijn.
Leuk, juridische ongelijkheid tussen crew en usersquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:41 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Da staat vast wel ergens omschreven. Fok is ongetwijfeld een geregistreerde organisatie (een BV, vereniging, whatever) en dan kunnen natuurlijke personen handelen namens de rechtspersoon. Dat zou dus zo'n beetje iedereen met een kleurtje kunnen zijn.
Maar jij hebt geen foto's binnen het domein geplaatst...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:40 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind het belachelijk dat Fok! vind dat ze dat recht hebben
ik wist het niet en schrik hier wel van. IK ben degene die bepaalt wat er met mijn foto's gebeurt, niet iemand anders tenzij IK daar toestemming voor geef
nee dus, de wet gaat boven een faq. Hoewel ik het niet zeker weet, want je kunt copyright overdragen. Ms doe je dat wel door accoord te gaan bij het registreren.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ah, zo had ik het nog niet gelezen inderdaad.
Blijft de vraag of het copyright-technisch wel in de haak is.
dat mag je dus ook formeel helemaal niet doenquote:Ik zet foto's vanuit verschillende domeinen (inclusief mijn eigen domein) on line op Fok!, tewijl in een groot deel van de gevallen het copyright ook niet van mij is.
niet dusquote:Hoe kan ik dan Fok! toestemming hebben verleend?
Is hotlinken of deeplinken niet hetzelfde dan?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar jij hebt geen foto's binnen het domein geplaatst...
dus het gaat alleen om foto's die ik op de fok server zou plaatsen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt, kan niemand van de users een foto binnen de .fok.nl domeinen plaatsen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:43 schreef Shark.Bait het volgende:
jewel, de foto's die je upload in je FoBo...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:45 schreef Mauro het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt, kan niemand van de users een foto binnen de .fok.nl domeinen plaatsen.
Dan plaats je ze niet op fok.nl Je deep linkt ze.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:44 schreef RonaldV het volgende:
Is hotlinken of deeplinken niet hetzelfde dan?
denk dat daar nog wat verwarring over is...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
dat kan je nl alleen in je fotoboek.
Ik heb geen fobo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:46 schreef Ynske het volgende:
jawel, de foto's die je upload in je FoBo...
of die wat nu op de server gezet worden binnen Thruth
De letterlijke interpretatie wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:44 schreef Puckzzz het volgende:
dus het gaat alleen om foto's die ik op de fok server zou plaatsen?
precies. En als Subhuman mijn foto upload voor de wedstrijd, dan heb ik dat dus ook niet gedaan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:45 schreef Mauro het volgende:
Als je het zo bekijkt, kan niemand van de users een foto binnen de .fok.nl domeinen plaatsen.
Ik ben bang dat die vlieger niet opgaat hoor. deeplinken is ook plaatsen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dan plaats je ze niet op fok.nl Je deep linkt ze.
die is nog redelijk nieuw, daar stuur je filmpjes en plaatjes richting een mod als ik het goed heb, en die upload ze dan naar een van de fokserversquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:48 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ik heb geen fobo.
en dat van die truthserver wist ik niet.
Correctie: dat doe je wel. Je stuurt de foto naar Subhuman met als doel te uploaden naar de server. De toestemming verleen je niet door het zelf te doen, de daadwerkelijke uitvoer kun je ook delegeren.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:48 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
precies. En als Subhuman mijn foto upload voor de wedstrijd, dan heb ik dat dus ook niet gedaan.
Maar daar geef je expliciet toestemming voor als je de foto instuurt. Dus dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:48 schreef Shark.Bait het volgende:
precies. En als Subhuman mijn foto upload voor de wedstrijd, dan heb ik dat dus ook niet gedaan.
Ja, dat idee heb ik dus ookquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:48 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik ben bang dat die vlieger niet opgaat hoor. deeplinken is ook plaatsen.
nou dat zal ik dan dus mooi never nooit niet doen. Ik vind het BE-LA-CHELIJK en ben het er totaal niet mee eensquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:48 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De letterlijke interpretatie wel.
Juridisch gezien is dit natuurlijk volstrekte lulkoek.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:45 schreef Ynske het volgende:
De rechtspersoon FOK! zijn alle medewerkers van FOK! dus de complete crew.
Zij hebben het recht volgens de bovenstaande regels om de foto's die wij users plaatsen overal binnen FOK! te plaatsen. Users mogen dat echter niet.
Het kan dus wel gebeuren dat een Crewlid in een pestbui, foto's gebruikt in bv ONZ. Dit mag niet, en hij zal hiervoor moeten opdraaien, aangezien hij dat functioneert als user.
Je kan op zo'n moment denk ik wel aannemelijk maken dat betreffend crew-lid niet namens Fok gehandeld heeft. maar het kan ook best zijn dat alleen rooien dit mogen oid hoor, net wat er intern vastgelegd is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Juridisch gezien is dit natuurlijk volstrekte lulkoek.
Ten eerste is het onderscheid tussen crew en users een vinkje in een rechtentabelletje bij Breuls. Komt geen handtekening, contract of ander serieus iets aan te pas. En ten tweede: wat bepaalt dat een crewlid op welk moment dan ook "functioneert als" een user? Het feit dat hij een pestbui heeft? Dit is finale larie.
Nee dat van de Crew is op t moment dat deze niet optreed als zijn functie omschrijftquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Juridisch gezien is dit natuurlijk volstrekte lulkoek.
Ten eerste is het onderscheid tussen crew en users een vinkje in een rechtentabelletje bij Breuls. Komt geen handtekening, contract of ander serieus iets aan te pas. En ten tweede: wat bepaalt dat een crewlid op welk moment dan ook "functioneert als" een user? Het feit dat hij een pestbui heeft? Dit is finale larie.
ja dat wil ik wel graag weten natuurlijkquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:52 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Je kan op zo'n moment denk ik wel aannemelijk maken dat betreffend crew-lid niet namens Fok gehandeld heeft. maar het kan ook best zijn dat alleen rooien dit mogen oid hoor, net wat er intern vastgelegd is.
Moderator zijn alleen maar moderator in hun eigen subforum. Daarbuiten zijn ze user met een kleurtjequote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
Nee dat van de Crew is op t moment dat deze niet optreed als zijn functie omschrijft
Het houdt je van de straat, en voorkomt dat je rottigheid gaat uitvretenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:58 schreef Toeps het volgende:
Pfoe, heel gedoe over een fotootje.
Ik ben ff een uurtje weg, mèn... Kan gelijk een heel topic plus bijbehorende topics gaan doorlezen.
het gaat om het principe erachter...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:58 schreef Toeps het volgende:
Ik ben ff een uurtje weg, mèn... Kan gelijk een heel topic plus bijbehorende topics gaan doorlezen.
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:58 schreef Toeps het volgende:
ja ja, wel de rechten, niet de plichtenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:52 schreef Ynske het volgende:
[..]
Nee dat van de Crew is op t moment dat deze niet optreed als zijn functie omschrijft
fotootje waar jij 10.000 euro op kan verdienen geef je natuurlijk ook aan iedereen wegquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:58 schreef Toeps het volgende:
dat is wat ik bedoelde te zeggen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Moderator zijn alleen maar moderator in hun eigen subforum. Daarbuiten zijn ze user met een kleurtje
Overigens heb ik de vraag even mee naar achter genomen: wat is precies gebruiken binnen het Fok domein? Moet het bestand dan op een Fok server staan, of is een link ernaar al voldoende?
Daar gaat het nu niet om, toch?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:00 schreef Re het volgende:
[..]
fotootje waar jij 10.000 euro op kan verdienen geef je natuurlijk ook aan iedereen weg
nee, maar daar gaat deze discussie ook niet om, het is de aanleiding van deze discussie niet het onderwerp.quote:
Het gaat nu niet om 10,000 Euro, maar wel om hetzelfde principequote:
indirect wel, betekent dat ik mijn plaatjes op 25 dpi resolutie hier alleen nog met een vette embossed copyright erop kan plaatsenquote:
Maar dan nog kunnen ze binnen het subforum alles doen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat is wat ik bedoelde te zeggen.
op t moment dat jij naar bv US, GC of waar dan ook gaat, ben je nog maar een gewone user
Maar aan de andere kant, wat je zelf op internet zet... Ik zou het niet erg vinden als men mijn foto's ergens zou gebruiken, zou het alleen wel op prijs stellen dat ze mijn naam er bij zetten, en de naam van de maker.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:04 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat ze -wanneer ze je foto willen gebruiken- ten alle tijde om je toestemming moeten vragen...
idd, en dan kan je maar beter helemaal niets plaatsen want dat ziet er ook niet uit.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:04 schreef Re het volgende:
[..]
indirect wel, betekend dat ik mijn plaatjes op 25 dpi resolutie hier alleen nog met een vette embossed copyright erop kan plaatsen
Kijk maar uit, soms jatten ze hele websites.. heeft PdeHoog meegemaakt...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:58 schreef Toeps het volgende:
Hmm, ja, als je het zo bekijkt... Dat moet niet allemaal zomaar mogen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:11 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Kijk maar uit, soms jatten ze hele websites.. heeft PdeHoog meegemaakt...
Oftewel: de foto's die je buiten het domein neerzet zijn en blijven van jezelf, ook als je ze linkt. Ze kunnen echter op Fok wel doorgelinkt worden, net als elke andere foto. Het is aan jou als eigenaar om die foto te verwijderen als je dat niet wilt.quote:Foto's die extern door de user zelf ge-upload zijn kunnen natuurlijk gewoon gebruikt worden, het is aan de uploader dat zijn/haar foto's over de hele wereld te zien zijn, hun probleem niet het onze. Bij klachten worden slechts de img-tags weggehaald, een linkje plaatsen is niet verboden tenslotte.
Plaatsen op het domein behelst dus het zelf uploaden naar images.fok (indien crew) of het fotoboek (zonder crewrechten). Eenmaal daar geplaatst zijn ze vrij bruikbaar door heel FOK!.
Ik neem aan dat jouw opleiding ook een stukje juridisch heeft? Als (web)designer zal je nl wel te maken krijgen met schaamteloos jatwerk...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:16 schreef Toeps het volgende:
Hmm, ja, als je het zo bekijkt... Dat moet niet allemaal zomaar mogen.
Het lastige zat hem in het begrip "plaatsen binnen het Fok domein". Ik zet expres mijn foto's op mijn iegen server, zodat ik ze à la minute off line kan trekken. Maar als een linkje maken (met tags) ook plaatsen betekent, dan blijf ik dus nergens. Vandaar dat ik me afvroeg: wat mag Fok nou eigenlijk allemaal?quote:
Nope, onze opleiding is daar veel te stupide voor.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:34 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jouw opleiding ook een stukje juridisch heeft? Als (web)designer zal je nl wel te maken krijgen met schaamteloos jatwerk...
Dat betekent dus ook heel simpel dat, als je als gebruiker gebruik gaat maken van de FOK-upload-service (die er aan zit te komen volgens mij), je expliciet toestemming geeft voor dit soort praktijkenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het lastige zat hem in het begrip "plaatsen binnen het Fok domein". Ik zet expres mijn foto's op mijn iegen server, zodat ik ze à la minute off line kan trekken. Maar als een linkje maken (met tags) ook plaatsen betekent, dan blijf ik dus nergens. Vandaar dat ik me afvroeg: wat mag Fok nou eigenlijk allemaal?
Ja dat klopt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat betekent dus ook heel simpel dat, als je als gebruiker gebruik gaat maken van de FOK-upload-service (die er aan zit te komen volgens mij), je expliciet toestemming geeft voor dit soort praktijken![]()
Beetje jammer dit soort acties
Dan nog blijft het onfatsoenlijk om geen toestemming te vragen en betwijfel ik nog steeds of de gebruikersovereenkomst wel zo rechtsgeldig is.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:24 schreef RonaldV het volgende:
Copyright foto's en Fok policy
Dagonet voegde daar achter nog nog aan toe:
[..]
Oftewel: de foto's die je buiten het domein neerzet zijn en blijven van jezelf, ook als je ze linkt. Ze kunnen echter op Fok wel doorgelinkt worden, net als elke andere foto. Het is aan jou als eigenaar om die foto te verwijderen als je dat niet wilt.
Foto's die als bestand geupload zijn naar Fok vallen onder de FAQ, en zijn bruikbaar door heel Fok!
Uberhaupt vind ik het plaatsen van foto's op FOT een beetje discutabel worden op deze manierquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:42 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ja dat klopt.
En dat maakt het gebruik van die mogelijkheid voor veel FOTters niet aantrekkelijk vrees ik.
nee hoor...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uberhaupt vind ik het plaatsen van foto's op FOT een beetje discutabel worden op deze manier
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:39 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Tsja... er is nog ruimte voor eventuele sponsors...
en al je foto's in fobo ookquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat betekent dus ook heel simpel dat, als je als gebruiker gebruik gaat maken van de FOK-upload-service (die er aan zit te komen volgens mij), je expliciet toestemming geeft voor dit soort praktijken![]()
Beetje jammer dit soort acties
Beter lezen hequote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nee hoor...
Gewoon gelinkte foto's mogen ze niets mee.
Die stonden er niet en die gaan nu niet meer komen ookquote:
Publiekelijk toegankelijk ja... maar het auteursrecht ligt dan toch nog steeds bij mij?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Beter lezen heDie mogen ze ook gewoon gebruiken want het is publiekelijk toegankelijk bla bla bla. Ze veranderen hooguit IMG in URL (bij klachten that is). Toestemming vragen doen ze niet
Van goed fatsoen hebben ze hier blijkbaar ook niet gehoord
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:39 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Tsja... er is nog ruimte voor eventuele sponsors...
Ik zou er wel even een (c) bijzetten want hij is nog best grappigquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:54 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dit is ook een mogelijkheid:
[afbeelding]
Dat blijf je houden hoorquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:53 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Publiekelijk toegankelijk ja... maar het auteursrecht ligt dan toch nog steeds bij mij?
er staan nog genoeg foto's van mij in de diverse fobo'squote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die stonden er niet en die gaan nu niet meer komen ookOverigens wordt dat niet gemeld bij het uploaden en volgens mij stond die hele regel er niet in toen ik me registreerde. Ze hebben dit later toegevoegd en dus de gebruikersovereenkomst eenzijdig gewijzigd zonder daarover de gebruikers te informeren volgens mij
Degenen die die foto's geplaatst hebben, bezitten het copyright op die foto's niet (wel een gerbuiksrecht) en zijn dus niet gerechtigd dat copyright over te dragen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:58 schreef Re het volgende:
[..]
er staan nog genoeg foto's van mij in de diverse fobo's
klopt.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Degenen die die foto's geplaatst hebben, bezitten het copyright op die foto's niet (wel een gerbuiksrecht) en zijn dus niet gerechtigd dat copyright over te dragen.
Wil jij eens niet zeggen wat ik aan het typen wasquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:58 schreef Re het volgende:
[..]
er staan nog genoeg foto's van mij in de diverse fobo's
er was nog niet eens een userovereenkomst en een fobo toen ik me registreerde trouwens
Dat is precies waar je toestemming voor geeft: het gebruiksrecht door Fok. Je draagt niet de copyrights over.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Degenen die die foto's geplaatst hebben, bezitten het copyright op die foto's niet (wel een gerbuiksrecht) en zijn dus niet gerechtigd dat copyright over te dragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |