ook iets wat ik 100 keer op een dag doequote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef Mauro het volgende:
Ron vraag alleen of Fok! de foto's die wij als gebruikers plaatsen van bijvoorbeeld afkomstig van mijn domein, naar hun eigen domein mogen verplaatsen.
ahhquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:23 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
wist ik, maar met 'rechtspersonen' bedoelde ik Fok en Snopprinses. De laatste heeft bij het registreren beloofd dat ze zich aan de faq houdt, in de faq staat dat Fok dit mag. Maar die faq gaat niet boven de wet, ook niet als Snopprinses met Fok overeengekomen is om zich aan de faq te houden.
Dat bedoel ik.
Ja, dat zie je verkeerd.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ook iets wat ik 100 keer op een dag doe
Kijk als je copyright gaat lopen assumen is het een ander verhaal natuurlijk, maar plaatjes die op een openbaar toegankelijke server staan zijn toch openbaar toegankelijk? Of zie ik dat verkeerd?
Je kunt ook plaatjes linken vanaf een gesloten server. Maar dat ziet niemand.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
ook iets wat ik 100 keer op een dag doe
Kijk als je copyright gaat lopen assumen is het een ander verhaal natuurlijk, maar plaatjes die op een openbaar toegankelijke server staan zijn toch openbaar toegankelijk? Of zie ik dat verkeerd?
dus eigenlijk moet ik telkens toestemming vragen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:28 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ja, dat zie je verkeerd.Ook bij openbaar toegankelijke foto's ligt het copyright altijd bij de fotograaf.
Waar staat dat ze geen toestemming gevraagd hebben dan?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:29 schreef Mauro het volgende:
[..]
Je kunt ook plaatjes linken vanaf een gesloten server. Maar dat ziet niemand.
Mij lijkt dat ze op de FP een grote fout hebben begaan.
Zonder eerst ff toestemming te vragen aan snopprinses gewoon die foto plaatsen op de FP.
Eigenlijk wel ja.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dus eigenlijk moet ik telkens toestemming vragen?
Formeel wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dus eigenlijk moet ik telkens toestemming vragen?
en het doel daarvan is rode kruisjes en veel te grote foto's voorkomen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef Mauro het volgende:
[..]
Om die reden zijn er ook al aardig wat bans gevallen.
Plaatjes die een gebruiker plaatst mogen door andere gebruikers niet ergens anders gelinkt worden.
Dat is namelijk verboden volgens de Fok! policy.
Ron vraag alleen of Fok! de foto's die wij als gebruikers plaatsen van bijvoorbeeld afkomstig van mijn domein, naar hun eigen domein mogen verplaatsen.
Nee, dat is het vreemde: de Fok! forum policy verbiedt het (in ieder geval op US), maar de algemene policy staat het wel toe.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:22 schreef Mauro het volgende:
[..]
Om die reden zijn er ook al aardig wat bans gevallen.
Plaatjes die een gebruiker plaatst mogen door andere gebruikers niet ergens anders gelinkt worden.
Dat is namelijk verboden volgens de Fok! policy.
Nee. De vraag is: wisten jullie dat als jullie ergens op Fok een foto posten dat Fok! die dan naar eigen inzicht elders op Fok mag gebruiken?quote:Ron vraag alleen of Fok! de foto's die wij als gebruikers plaatsen van bijvoorbeeld afkomstig van mijn domein, naar hun eigen domein mogen verplaatsen.
daar: http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/63286#2578729quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar staat dat ze geen toestemming gevraagd hebben dan?
ja ik zag het netquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:32 schreef Mauro het volgende:
[..]
daar: http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/63286#2578729
dat is de reactie van snop zelf.
My badquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:31 schreef RonaldV het volgende:
Nee, dat is het vreemde: de Fok! forum policy verbiedt het (in ieder geval op US), maar de algemene policy staat het wel toe.
Nee. De vraag is: wisten jullie dat als jullie ergens op Fok een foto posten dat Fok! die dan naar eigen inzicht elders op Fok mag gebruiken?
Stukje verder zegt ze dat de foto mag blijven staan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ik zag het netMwoa dan kan ik me er wel iets bij voorstellen ja. Maar haal zo'n link dan ff weg en ga het uitzoeken met de figuur in kwestie. Dan laat je die foto toch niet staan?
wie is fok! in deze? users ook?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:31 schreef RonaldV het volgende:
Nee. De vraag is: wisten jullie dat als jullie ergens op Fok een foto posten dat Fok! die dan naar eigen inzicht elders op Fok mag gebruiken?
Ah okee, ik volg je weerquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, dat is het vreemde: de Fok! forum policy verbiedt het (in ieder geval op US), maar de algemene policy staat het wel toe.
[..]
ja heeft ook weinig zin als je al 20000 views hebt om dan te zeggen doe maar niet...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:34 schreef Mauro het volgende:
[..]
Stukje verder zegt ze dat de foto mag blijven staan.
Zo vreemd is het imho niet. Useres mogen het niet, de rechtspersoon 'Fok!' mag het wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik zou ze denk ik een andere foto hebben laten zoeken.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:36 schreef Re het volgende:
[..]
ja heeft ook weinig zin als je al 20000 views hebt om dan te zeggen doe maar niet...
U gaat door voor de koelkastquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Begrijp ik bovendien dat Fok! zichzelf hiermee een recht voorbehoudt wat het zijn eigen users uitdrukkelijk ontzegt?
ja en wie is dat?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:37 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Zo vreemd is het imho niet. Useres mogen het niet, de rechtspersoon 'Fok!' mag het wel.
nou, zo "quote:
Ah, zo had ik het nog niet gelezen inderdaad.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:37 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Zo vreemd is het imho niet. Useres mogen het niet, de rechtspersoon 'Fok!' mag het wel.
Da staat vast wel ergens omschreven. Fok is ongetwijfeld een geregistreerde organisatie (een BV, vereniging, whatever) en dan kunnen natuurlijke personen handelen namens de rechtspersoon. Dat zou dus zo'n beetje iedereen met een kleurtje kunnen zijn.quote:
Ben heel benieuwd wat ze daar dan zullen zeggenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:39 schreef Re het volgende:
ik ga eens een topicje openen in het grote FB
Hey, dan kunnen Sub en ik dus alles met jullie foto's doen wat we willen, zolang we maar binnen Fok! blijvenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:41 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Da staat vast wel ergens omschreven. Fok is ongetwijfeld een geregistreerde organisatie (een BV, vereniging, whatever) en dan kunnen natuurlijke personen handelen namens de rechtspersoon. Dat zou dus zo'n beetje iedereen met een kleurtje kunnen zijn.
Leuk, juridische ongelijkheid tussen crew en usersquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:41 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Da staat vast wel ergens omschreven. Fok is ongetwijfeld een geregistreerde organisatie (een BV, vereniging, whatever) en dan kunnen natuurlijke personen handelen namens de rechtspersoon. Dat zou dus zo'n beetje iedereen met een kleurtje kunnen zijn.
Maar jij hebt geen foto's binnen het domein geplaatst...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:40 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind het belachelijk dat Fok! vind dat ze dat recht hebben
ik wist het niet en schrik hier wel van. IK ben degene die bepaalt wat er met mijn foto's gebeurt, niet iemand anders tenzij IK daar toestemming voor geef
nee dus, de wet gaat boven een faq. Hoewel ik het niet zeker weet, want je kunt copyright overdragen. Ms doe je dat wel door accoord te gaan bij het registreren.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ah, zo had ik het nog niet gelezen inderdaad.
Blijft de vraag of het copyright-technisch wel in de haak is.
dat mag je dus ook formeel helemaal niet doenquote:Ik zet foto's vanuit verschillende domeinen (inclusief mijn eigen domein) on line op Fok!, tewijl in een groot deel van de gevallen het copyright ook niet van mij is.
niet dusquote:Hoe kan ik dan Fok! toestemming hebben verleend?
Is hotlinken of deeplinken niet hetzelfde dan?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Maar jij hebt geen foto's binnen het domein geplaatst...
dus het gaat alleen om foto's die ik op de fok server zou plaatsen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt, kan niemand van de users een foto binnen de .fok.nl domeinen plaatsen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:43 schreef Shark.Bait het volgende:
jewel, de foto's die je upload in je FoBo...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:45 schreef Mauro het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt, kan niemand van de users een foto binnen de .fok.nl domeinen plaatsen.
Dan plaats je ze niet op fok.nl Je deep linkt ze.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:44 schreef RonaldV het volgende:
Is hotlinken of deeplinken niet hetzelfde dan?
denk dat daar nog wat verwarring over is...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:43 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
dat kan je nl alleen in je fotoboek.
Ik heb geen fobo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:46 schreef Ynske het volgende:
jawel, de foto's die je upload in je FoBo...
of die wat nu op de server gezet worden binnen Thruth
De letterlijke interpretatie wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:44 schreef Puckzzz het volgende:
dus het gaat alleen om foto's die ik op de fok server zou plaatsen?
precies. En als Subhuman mijn foto upload voor de wedstrijd, dan heb ik dat dus ook niet gedaan.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:45 schreef Mauro het volgende:
Als je het zo bekijkt, kan niemand van de users een foto binnen de .fok.nl domeinen plaatsen.
Ik ben bang dat die vlieger niet opgaat hoor. deeplinken is ook plaatsen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dan plaats je ze niet op fok.nl Je deep linkt ze.
die is nog redelijk nieuw, daar stuur je filmpjes en plaatjes richting een mod als ik het goed heb, en die upload ze dan naar een van de fokserversquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:48 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ik heb geen fobo.
en dat van die truthserver wist ik niet.
Correctie: dat doe je wel. Je stuurt de foto naar Subhuman met als doel te uploaden naar de server. De toestemming verleen je niet door het zelf te doen, de daadwerkelijke uitvoer kun je ook delegeren.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:48 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
precies. En als Subhuman mijn foto upload voor de wedstrijd, dan heb ik dat dus ook niet gedaan.
Maar daar geef je expliciet toestemming voor als je de foto instuurt. Dus dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:48 schreef Shark.Bait het volgende:
precies. En als Subhuman mijn foto upload voor de wedstrijd, dan heb ik dat dus ook niet gedaan.
Ja, dat idee heb ik dus ookquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:48 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik ben bang dat die vlieger niet opgaat hoor. deeplinken is ook plaatsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |