Rabo heeft een sterke ploeg, DVL heeft een sterke ploeg, DSC heeft een paar goede renners, ik denk niet dat hun zich zomaar naar de slachtbank zullen laten rijden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:03 schreef Ereinion het volgende:
Voor deze race is eigenlijk maar 1 favoriet: Boonen. Wel wat jammer, vorig jaar had je een stuk of wat renners, zoals Klier, Boonen, Van Petegem en Dekker.
Ik vraag me af hoe Boonen deze race niet zou kunnen winnen? Zijn ploeg is ongelofelijk sterk, die kunnen de race zeker bij elkaar houden. In de sprint is er niemand die hem kan kloppen. Het komt er dus op aan om hem er op een klim af te rijden, of om op het vlakke te demarreren. Maar wie dat moet gaan doen?
Dat heb ik dus ook. Ik zie niet in waar iemand zijn slag kan slaan ten opzichte van Boonen, tenzij Tom echt een gruwelijke off day heeft of materiaalpech / een valpartij hem uitschakeld.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:03 schreef Ereinion het volgende:
Voor deze race is eigenlijk maar 1 favoriet: Boonen. Wel wat jammer, vorig jaar had je een stuk of wat renners, zoals Klier, Boonen, Van Petegem en Dekker.
Ik vraag me af hoe Boonen deze race niet zou kunnen winnen? Zijn ploeg is ongelofelijk sterk, die kunnen de race zeker bij elkaar houden. In de sprint is er niemand die hem kan kloppen. Het komt er dus op aan om hem er op een klim af te rijden, of om op het vlakke te demarreren. Maar wie dat moet gaan doen?
Ik ga ooit een keer kijken. Dit jaar nog maar niet. Lijkt me wel geweldig trouwens, al moet je zeker wel uren vantevoren aanwezig zijn op zo'n helling?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:01 schreef placebeau het volgende:
Nog mensen die eens een kijkje gaan nemen trouwens?
Ik denk dat ik dit jaar maar eens meega naar de oude kwaremont
Denk dat ik dit jaar wederom naar de 'Muur' ga. Vorig jaar goed bevallen, dus waarom dit jaar niet weer.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:01 schreef placebeau het volgende:
Nog mensen die eens een kijkje gaan nemen trouwens?
Ik denk dat ik dit jaar maar eens meega naar de oude kwaremont
Met Freire weet je het nooit, ik zie hem ook niet als topfavoriet... Maar mocht ie in vorm zijn, en dat is ie volgens mij wel, dan kan ie wel eens voor een verrassing gaan zorgen. Vergeet niet dat iemand als Boogerd ook al eens 9e werd op slects 19 seconden van Van Peetegem.(en toen ook nog een hoop pech had).quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:05 schreef -skippybal- het volgende:
Ben ik één van de weinigen die Freire nou niet echt een favoriet vindt?![]()
Zorgen op een ontsnapping waar geen QS'er mee is. Zodat hun het werk mogen doen, al denk ik dat ze alert genoeg zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:36 schreef Ericr het volgende:
Tja welke ploeg rijdt Boonen en consorten er af. Dan moeten ze hem al vroeg isoleren, lijkt me lastig met al die goede Quick Steppers.
zelfs dat is niet nodig. gewoon volderke late aanvalle constant en boonen het gat laten dichten. die komt tegen het einde geen poot meer vooruit. zie kuurne brussel kuurne vorig jaar.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zorgen op een ontsnapping waar geen QS'er mee is. Zodat hun het werk mogen doen, al denk ik dat ze alert genoeg zijn.
Wel denk ik dat een hoop ploegen QS al het werk laten doen, omdat Boonen toch al de topfavoriet is.
Die die vandaag een hoop kopwerk deedquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:46 schreef Ereinion het volgende:
Devolder? Dezelfde Devolder die in de openingsklassiekers nergens te bekennen was, en in de Tirreno elke dag op vele minuten binnen kwam? De kans dat hij afstapt lijkt me nog groter dan dat hij gaat winnen.
in de RVV scheelt het toch dikwijls niet veel dat de beste wint.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:32 schreef komrad het volgende:
Vergeet niet dat de beste lang niet altijd wint, ballan is daarom niet echt zeer kansrijk omdat het QS blok eventuele schade voor bettini/boonen op de vlakke stukken makkelijk kan verhelpen
Blokken met 3+ kanshebbers zijn kansrijker dus rabo geef ikn ook zeker wel een kansje
ja als je in je eentje op het vlakke harder rijdt dat 2 man erachter dan win je ja. Dan ben je echter niet gewoon beter maar heel veel beter.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:35 schreef placebeau het volgende:
[..]
in de RVV scheelt het toch dikwijls niet veel dat de beste wint.
Boonen heeft ook twee man van T-Mobile verslagen.
Hij was inderdaad wat beter dan ik had verwachtquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:12 schreef placebeau het volgende:
[..]
Die die vandaag een hoop kopwerk deed
Hij staat er wel.
bwaa dunno hij heeft toch naar de groep boonen gereden waar toen goed werd rondgedraait. Het is mss waar dat hij geen rol van betekenis kan spelen als de favorieten gaan. Maar als hij in een ontsnapping meegaat... ik zou hem toch geen minuten gevenquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:00 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hij was inderdaad wat beter dan ik had verwacht![]()
Maar nog lang niet goed genoeg om echt een rol van betekenis te spelen in de Ronde, Boonen kon hem er vandaag op elk moment vanaf rijden. Sowieso vond ik aardig wat renners vandaag tegenvallen. Van Petegem kon nergens imponeren, de motor van Steegmans is nog te klein, en Petacchi heeft veeel te weinig ervaring om een rol van betekenis te kunnen spelen. Nu maar hopen dat Klier, Hincapie en Flecha wel goed zijn.
Aldus de Quickstep sitequote:Voor de E3 PRIJS HARELBEKE op 25 maart zullen de volgende renners op het zadel zitten: Tom Boonen, Wilfried Cretskens, Steven De Jongh, Kevin Hulsmans, Servais Knaven, Matteo Tosatto, Bram Tankink, Kevin Van Impe]
O ja ook nogquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:44 schreef placebeau het volgende:
Nuyens zal er ook wel bijkomen normaalgezien
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:18 schreef Olmo het volgende:
Terugvindpostje
Of klier, als ie wat minder met zijn krachten smijt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:56 schreef Ambrosius het volgende:
Boonen lijkt toch niet te kloppen, als iemand het moet doen is het voor mij Ballan.
Ja, rijdt nu het Criterium International, maar de ronde zullen zijn eerste kilometers op vlaamse bodem worden dit jaar... Maar dat deed hij ook in 2004, en dat was 1 van zijn beste rondes.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:23 schreef placebeau het volgende:
[..]
Of klier, als ie wat minder met zijn krachten smijt.
Rijdt Dekker eigenlijk mee in de ronde?
Inderdaad, dat zijn voor mij ook de favorieten.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:56 schreef Ambrosius het volgende:
Boonen lijkt toch niet te kloppen, als iemand het moet doen is het voor mij Ballan.
quote:Op zondag 26 maart 2006 11:59 schreef SCH het volgende:
Zolang Boonen niet wint, is de ronde geslaagd.
devolder komt enkel tekort als hij niet top is hoor...quote:Op zondag 26 maart 2006 11:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Boonen - Bettini - Pozzato is een dreamteam voor dit soort werk. Van Hoste ben ik niet zo kapot, die komt in de verste verte niet in de buurt van dit trio. Devolder komt ook gewoon tekort, terwijl Bettini en Pozzato niet tekort komen om te winnen in de Ronde.
Ik hoop dat Ballan wint, maar ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om QS los te rijden. Er zijn er drie die hem kunnen kloppen en als die drie alle drie goed zijn, wint er sowieso eentje van de drie van QS.
Ik vind er niet veel aan die man en hou niet zo van die alleenheersers. Vindt het leuker als er een verrassing gebeurt.quote:
Devolder in topvorm legt het ook af tegen 'n Boonen of Bettini in topvorm. Ook heeft QS gewoon de betere ploeg voor de Ronde en voor Parijs-Roubaix.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:14 schreef flyckje het volgende:
[..]
devolder komt enkel tekort als hij niet top is hoor...
en hoste nja in pr is die veel meer waard dan betini of pozzato. in rvv ofcourze niet.
Dat hangt bij mij helemaal van de alleenheerser af.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:19 schreef SCH het volgende:
Ik vind er niet veel aan die man en hou niet zo van die alleenheersers. Vindt het leuker als er een verrassing gebeurt.
Binnen Quick Step is anders besloten. Bettini rijdt niet in de Ronde van Vlaanderen en Pozzato is nog niet als deelnemer bevestigd.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Boonen - Bettini - Pozzato is een dreamteam voor dit soort werk.
Dat heb ik ook.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat hangt bij mij helemaal van de alleenheerser af.
Boonen.
Klassen.
Sampras.
Niemann.
Boonen rijd devolder er niet af hoor (als beide top zijn). betinni in pr? totaal geen concurrentie voor volder. Hoste van hetzelfde in pr. Enkel boonen is beter van QS. Dat QS een beter team heeft ... dunno about that. ze hebben wel de beste afwerker en mss wel sterkste man. maar team ... DSC had in E3 2man in top10. was enigste team. zodus was als blok wel sterker in the end.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Devolder in topvorm legt het ook af tegen 'n Boonen of Bettini in topvorm. Ook heeft QS gewoon de betere ploeg voor de Ronde en voor Parijs-Roubaix.
Hoste zie ik niet winnen in Vlaanderen, in Parijs-Roubaix ook niet omdat QS wel erg sterk is en Boonen normaalgesproken in Parijs-Roubaix niet te kloppen is.
In PR rijdt Boonen Devolder los hoor. Daarnaast is Boonen ook 99 van de 100 keer de winnaar als ze bij elkaar blijven en moeten gaan sprinten. Bettini is in de Ronde ook gelijkwaardig aan Devolder.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:30 schreef flyckje het volgende:
[..]
Boonen rijd devolder er niet af hoor (als beide top zijn). betinni in pr? totaal geen concurrentie voor volder. Hoste van hetzelfde in pr. Enkel boonen is beter van QS. Dat QS een beter team heeft ... dunno about that. ze hebben wel de beste afwerker en mss wel sterkste man. maar team ... DSC had in E3 2man in top10. was enigste team. zodus was als blok wel sterker in the end.
ik zeg toch ook nergens dat boonen niet wint van devolder enzo .... ik zeg dat boonen devolder er niet afrijd in rvv als ze beide top zijn. en pr true, maar then again devolder heeft andere quals waar boonen een puntje aan kan zuigen dusjah. maar in rvv zijn ze gelijkwaardig denk ik tot 150meter voor de finish.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
In PR rijdt Boonen Devolder los hoor. Daarnaast is Boonen ook 99 van de 100 keer de winnaar als ze bij elkaar blijven en moeten gaan sprinten. Bettini is in de Ronde ook gelijkwaardig aan Devolder.
Ik schat QS echt hoger in dan DSC.
Boonen heeft voor de RvV een sterker team, dus ik ben benieuwd hoe sterk Devolder is als hij wat werk moet opknappen.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:45 schreef flyckje het volgende:
[..]
ik zeg toch ook nergens dat boonen niet wint van devolder enzo .... ik zeg dat boonen devolder er niet afrijd in rvv als ze beide top zijn. en pr true, maar then again devolder heeft andere quals waar boonen een puntje aan kan zuigen dusjah. maar in rvv zijn ze gelijkwaardig denk ik tot 150meter voor de finish.
en QS is idd hoger in te schatten doordat ze een echte afwerker hebben. Maar durf te zeggen dat DSC in rvv en pr het ploegeklassement kan winnen.
Onderschat het teambelang niet. Natuurlijk is uiteindelijk de vorm van de kopman het belangrijkste, maar 'n team kan 'n kopman heel veel werk uit handen nemen en andere favorieten doen kraken...quote:Op zondag 26 maart 2006 18:28 schreef placebeau het volgende:
Het team is niet zodanig belangrijk in de ronde.
Het zijn toch de favorieten zelf die zich moeten tonen op de hellingen en kasseien.
Ik ga sowieso naar de start, en dan misschien naar de kwaremont, maar dat valt nog te bezien.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:41 schreef Bartoli het volgende:
nog mensen, zoals ik misschien, die zondag naar vlaanderen afzakken?. Of in het geval van de vlamingen die erheen gaan![]()
Lekker met die kasseienquote:Op maandag 27 maart 2006 16:56 schreef -skippybal- het volgende:
Even een weerkaartje voor zondag, is nog wel ver weg dus kan nog alle kanten op:
[afbeelding]
Trekrichting is naar het noordoosten.
Misschien wel een natte Ronde![]()
Ik ben aan een VIP kaart vh Nieuwsblad geraakltquote:Op maandag 27 maart 2006 17:05 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik ga sowieso naar de start, en dan misschien naar de kwaremont, maar dat valt nog te bezien.
lekker fietsweerquote:WEER weerpraatje volgende dagen
Donderdag valt er vooral over de
zuidelijke landshelft behoorlijk wat
regen. Elders wordt het mogelijk droger
met kans op enkele zonnige perioden
over het noorden en het noordwesten.
Het waait vrij hard.
Vrijdag en tijdens het weekeinde blijft
het weer vrij wisselvallig. Soms zijn
er wel langere droge perioden met een
aantal opklaringen. Tussendoor regent
het echter ook of vallen er een paar
buien.
Meestal liggen de maxima tussen 10 en
15. Van nachtvorst is er geen sprake en
wellicht blijven de minima in
Vlaanderen boven 5 graden.
En LBL in de natte sneeuwquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:09 schreef Drewie het volgende:
De ronde moet in de voorjaarszon gereden worden, PR in de gietende regen
Die zullen vast al paraat staan en uitzenden, wanneer Tom Boonen zijn hotelkamer uitstaptquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:33 schreef Ambrosius het volgende:
Iig vanaf 12.35 al op de NOS, Sporza zal zeker niet later zijn.
Denk dat op de NOS eerst nog korfbal en andere onzinsporten (quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:33 schreef Ambrosius het volgende:
Iig vanaf 12.35 al op de NOS, Sporza zal zeker niet later zijn.
Je vergeet Arvesen nog te noemen. Maar CSC denk ik niet dat ze potten kunnen breken. Cancellara heeft de grote stap nog niet kunnen zetten en Kroon en Arvesen missen de klasse om in zo'n klassieker echt om de winst mee te kunnen doen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:39 schreef beldoire het volgende:
Cancellara iemand? En Kroon erbij betekent dat CSC misschien nog wel 1 van de kanshebbers is om in de top 5 te gaan rijden.
Maar Kurt-Arle heeft nou niet zo'n super vorm volgens mij. Maar ik zei ook niet winst, ik zei top 5quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:00 schreef mbn het volgende:
[..]
Je vergeet Arvesen nog te noemen. Maar CSC denk ik niet dat ze potten kunnen breken. Cancellara heeft de grote stap nog niet kunnen zetten en Kroon en Arvesen missen de klasse om in zo'n klassieker echt om de winst mee te kunnen doen.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:41 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Denk dat op de NOS eerst nog korfbal en andere onzinsporten ()worden uitgezonden. Sporza zal wel weer een studio hebben neer geplant met geschiedenis, interviews en het nationaal kampioenschap wie de langste erectie krijgt van Boonen.
Die was zaterdag in de Brabantse Pijl minstens even goed als Kroon. Hij knapte ontzettend veel werk op en lag mede aan de basis van Kroon zijn kansen. Doordat hij dan uiteindelijk niet op het podium staat wordt dat wel eens vergeten.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:13 schreef beldoire het volgende:
Maar Kurt-Arle heeft nou niet zo'n super vorm volgens mij.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Die zullen vast al paraat staan en uitzenden, wanneer Tom Boonen zijn hotelkamer uitstapt.
Die toertocht is juist prachtig. Al die mensen die denken dat ze Boonen zijn wanneer ze met 2 km/u de Koppenberg op stomenquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:25 schreef Perico het volgende:
[..]
Michel Wuyts zei, dat ze de toertocht zaterdag al live uitzenden. In dat licht bezien, gaan ze al live als Boonen om 6:30 gewekt wordt door Karl, die met wierook en de kapelaan van Geraardsbergen in zijn kielzog komt, die hem zegent.
En dan mag je je inderdaad verheugen op 43 prominente West-Vlaams knauwelende experts. Ik ben wel bang, als iemand anders dan Boonen voorop komt, die grote Vlaamse vlaggen wel es in een wiel terecht zouden kunnen komen...
nee ik denk dan dat ik hincapie ben _o_. btw als je deze zaterdag gaat dan mag je blij zijn als je aan 2km/h geraakt op die steile bergjes. vorig jaar was het al heel erg en zat alles daar strop. 1 lange wachtrij voor omhoog te gaanquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:32 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die toertocht is juist prachtig. Al die mensen die denken dat ze Boonen zijn wanneer ze met 2 km/u de Koppenberg op stomen![]()
Ik heb zelf ook wel eens in m'n eentje een kleine RVV gedaan toen ik daar in de buurt op vakantie was. Ook stukken LBL toen. Echt een aanrader, was echt trots toen ik de Muur (de oude) op was gekomen zonder voet uit een pedaal![]()
Nee ga d'r niet heen. Als ik fiets ga ik of alleen of met maximaal 10 anderen. Wil eigen tempo rijden en je hebt er dan altijd lui bij die wedstrijdje willen doenquote:Op woensdag 29 maart 2006 22:47 schreef flyckje het volgende:
[..]
nee ik denk dan dat ik hincapie ben _o_. btw als je deze zaterdag gaat dan mag je blij zijn als je aan 2km/h geraakt op die steile bergjes. vorig jaar was het al heel erg en zat alles daar strop. 1 lange wachtrij voor omhoog te gaanmaar toch blijft het geheel inderdaad een topbelevenis.
Daarom winnen ze zo veel klassiekers.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:50 schreef placebeau het volgende:
DC is toch echt wel de sterkste ploeg.
Gusev, Hincapie, Hoste, Devolder, Hammond
Wel grote rondes.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daarom winnen ze zo veel klassiekers.
Die zijn voor mietjesquote:
Dit jaar wint Hoste Parijs-Roubaixquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daarom winnen ze zo veel klassiekers.
Die puntentelling en kalender waarbij eendagswedstrijden schromelijk ondergewaardeerd werden? Als die wat beter was geweest, dan hadden ze mogelijk niet eens in de top 10 geëindigd.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:43 schreef Zwansen het volgende:
Dat lag ook gedeeltelijk aan die belachelijke puntentelling.
Eendagswedstrijden werden juist gruwelijk overgewaardeerd. Het ploegenklassement in Gent-Wevelchem kon je evenveel punten mee verdienen als in de tourquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die puntentelling en kalender waarbij eendagswedstrijden schromelijk ondergewaardeerd werden? Als die wat beter was geweest, dan hadden ze mogelijk niet eens in de top 10 geëindigd.
Ronde van Catalonie, GP Plouay.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:43 schreef Zwansen het volgende:
Dat lag ook gedeeltelijk aan die belachelijke puntentelling.
Wat deden ze vorig jaar? Giro en Tour winnen. 2e plek in Roubaix, Brussel-Kuurne-Brussel gewonnen. 3-daagse van De Panne gewonnen, nog meer?
Ach kom op, als je Plouay en Hamburg won kreeg je evenveel punten als de Tour en meer dan de Giro...quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die puntentelling en kalender waarbij eendagswedstrijden schromelijk ondergewaardeerd werden? Als die wat beter was geweest, dan hadden ze mogelijk niet eens in de top 10 geëindigd.
Waar eindigde QS ook al weer met d'r RVV, PR, Zürich, Lombardije, HEW, etappes in alle grote rondes en nog een paar handen vol in de kleinere rondjes??? Juist jaquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Op de plaats waar ze thuis hoorden, net als Discovery dus. Allebei ver verwijderd van de eerste plaats.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:54 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Waar eindigde QS ook al weer met d'r RVV, PR, Zürich, Lombardije, HEW, etappes in alle grote rondes en nog een paar handen vol in de kleinere rondjes??? Juist ja![]()
En Davitamon hoorde zeker ook thuis op die 2e (toch) plaatsquote:Op donderdag 30 maart 2006 18:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Op de plaats waar ze thuis hoorden, net als Discovery dus. Allebei ver verwijderd van de eerste plaats.
Daar gaat het net over. Troep als Polen en ENECO zit er wel in en dingen als de Omloop Het Volk, Milaan-Turijn, Parijs - Brussel en de GP Lazio niet.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:52 schreef Zwansen het volgende:
En als je de Ronde van Polen en de ENECO Tour won kreeg je bijvoorbeeld al meer punten dan de Giro en evenveel als de Tour.
tuurlijk gaat het daar wel om. het feit dat je ploeg het teamklassement kan winnen door een massasprint. en dat evenveel waard is als een week lange onderneming. gewoonweg zielig. net zoals de punten die je krijgt voor een tourettappe. gewoonweg super belachelijk.quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daar gaat het net over. Troep als Polen en ENECO zit er wel in en dingen als de Omloop Het Volk, Milaan-Turijn, Parijs - Brussel en de GP Lazio niet.
ja, alle niet protour wedstrijd; bv E3, brabantse pijl, tellen niet meer mee maar zijn voor de teams wel degelijk belangrijk, de telling vertekend dusquote:Op donderdag 30 maart 2006 19:10 schreef placebeau het volgende:
Ik vond de vroegere UCI-ranking eigenlijk helemaal geen slechte puntentelling.
Net als de wereldbeker.
Ik snap niet waarom ze met de invoer van de Pro Tour die allebei moesten overboord gooien, en met zo'n miskleun van een puntentelling afkomen.
Ze zijn wel aangepast. Etappewinst in kleinere rondes als Parijs Nice is nu 3 punte ipv 1.quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:00 schreef flyckje het volgende:
[..]
tuurlijk gaat het daar wel om. het feit dat je ploeg het teamklassement kan winnen door een massasprint. en dat evenveel waard is als een week lange onderneming. gewoonweg zielig. net zoals de punten die je krijgt voor een tourettappe. gewoonweg super belachelijk.
Maar hoeveel internationale topkoersen staan dan niet op de Protour kalender? Een paar wedstrijden die vooral in eigen land belangrijk zijn (Omloop, Milaan Turijn, GP Primavera, Emillia etc.) missen, maar de enige koers met een echt internationaal deelnemersveld dat mist is het Criterium International, en daar hoor ik nooit iemand over.quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:18 schreef komrad het volgende:
[..]
ja, alle niet protour wedstrijd; bv E3, brabantse pijl, tellen niet meer mee maar zijn voor de teams wel degelijk belangrijk, de telling vertekend dus
Dan toch liever koersen waar men in eigen land tenminste nog enthousiast over is dan die artificiële constructies waar niemand om geeft.quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:24 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Maar hoeveel internationale topkoersen staan dan niet op de Protour kalender? Een paar wedstrijden die vooral in eigen land belangrijk zijn (Omloop, Milaan Turijn, GP Primavera, Emillia etc.) missen, maar de enige koers met een echt internationaal deelnemersveld dat mist is het Criterium International, en daar hoor ik nooit iemand over.
dat zag ik in de E3 prijs, boonen zal bettini hard nodig hebbenquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:29 schreef rubbereend het volgende:
QS stuurt zondag steeds een mannetje mee (ze hebben zoveel goede in de ploeg) dus de rest mag de hele dag rijden
Spannendddddddd.........quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wees gewaarschuwd, VDB heeft een plannetje.
Inderdaad, die ploegentijdrit in Eindhovenquote:Op donderdag 30 maart 2006 21:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan toch liever koersen waar men in eigen land tenminste nog enthousiast over is dan die artificiële constructies waar niemand om geeft.
Goed puntquote:Op donderdag 30 maart 2006 22:53 schreef mbn het volgende:
De wielermanager van FOK! is gelukkig net op tijd open voor de Ronde van Vlaanderen. Naast de prono hier in het forum ook allemaal meedoen uiteraard.
Kies negen renners uit, waarvan je denkt dat die het best gaan presteren (dus hoog in de top20) in de Ronde van Vlaanderen. Vervolgens kun je je team wisselen voor de wedstrijden die daar op volgen (Gent-Wevelgem, Parijs-Roubaix, AGR, LBL, etcetera).quote:Op donderdag 30 maart 2006 23:17 schreef -skippybal- het volgende:
Uhm...... ben ik nou zo domWat is de bedoeling met aanmelden?? Bijvoorbeeld favoriete team en voorspelling winnaar. Wat moet ik daar invullen?
![]()
En ohja dat eerste gedoe is om wat losse info te zetten, die er niet toe doetquote:Op donderdag 30 maart 2006 23:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat is gewoon info voor je persoonlijk profiel, na dat scherm kun je renners kiezen.
14 Nederlanders.....het blijft magertjes allemaal.quote:***IELRENNEN***************************
**** Veertien renners naar Vlaanderen
**De Ronde van Vlaanderen telt zondag
veertien Nederlandse renners.Het op een
wildcard deelnemende Skil-Shimamo start
zondag met vijf Nederlanders:Kenny van
Hummel,Rik Reinerink,Aart Vierhouten,
Maarten Tjallingii en,onder voorbehoud,
Piet Rooijakkers.Laatsgenoemde heeft
nog last van een ontstoken kniepees.
De Rabo-equipe telt na de buiteling van
Bram de Groot in de Driedaagse De Panne
nog drie Nederlanders:Erik Dekker,Joost
Posthuma en Jan Boven.
Verder rijden Leon van Don (Davitamon/
Lotto),Karsten Kroon (CSC),Bram Schmitz
(T-Mobile),Maarten den Bakker (Milram),
Koos Moerenhout (Phonak) en Koen de
Kort (Liberty) 'Vlaanderens Mooiste'.
En Kai Reusquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:05 schreef Zwansen het volgende:
Tja, Hoffman heeft leuke dingen in Parijs Roubaix laten zien. Misschien dat Koen de Kort hem daarin kan opvolgen.
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:34 schreef Sautor het volgende:
UCI![]()
En RVV is morgen toch? Waarom gaan ze zondag dan staken?
quote:De UCI heeft besloten per direct het gebruik van oortjes niet langer meer toe te staan. Als gevolg van dit besluit is er veel ophef ontstaan bij de ProTour-ploegen en zal er actie gevoerd worden tijdens de Ronde van Vlaanderen, die zondag op het programma staat.
De UCI noemt koersvervalsing als hoofdreden voor dit besluit. Ploegleiders zouden coureurs via de oortjes teveel informatie kunnen geven en daardoor de koers in een te sterke mate beďnvloeden. Een woordvoerder van de UCI zei dat via de motards ook genoeg informatie (zoals verschil in achterstand en dergelijke) gegeven kan worden aan het peloton of kopgroep. Mocht een renner tijdens een ProTour-wedstrijd betrapt worden op het gebruik van oortjes, dan zal deze na afloop van de wedstrijd uit het klassement geschrapt worden en ontvangt hij daarbij een boete van 2.000 Zwitserse Francs.
Het besluit om oortjes te verbieden heeft tot grote ophef geleid bij de ProTour-ploegen. Er wordt gedreigd om actie te gaan voeren tijdens de Ronde van Vlaanderen. Het volgende scenario, dat bedacht is door verschillende ProTourploegen, zal aanstaande zondag waarschijnlijk werkelijkheid worden: vanaf de start in Brugge tot 11 kilometer voor de finishlijn zal het peloton als een gezamenlijk pak rijden. Vanaf de laatste helling in de koers, de Bosberg, zal er pas voluit gekoerst worden.
Bjarne Riis, ploegleider bij Team CSC, had het volgende commentaar hierover: "Eerst is er die continue heksenjacht op dopinggevallen en nu is er dan dit belachelijke plan. In 1998 hebben wij als coureurs tijdens de Tour actie gevoerd. Wij zullen niet nalaten dit wederom in 2006 te doen op deze wijze." Hiermee refereert de Deen aan de laatste keer dat het peloton in opstand kwam tijdens een wielerwedstrijd.
Dat de kansen op een overwinning voor Tom Boonen in de Ronde zijn geslonken, beaamt Quickstep-ploegleider Patrick Lefčvre: "Wij zijn ons er terdege van bewust dat het niet koersen tot de Bosberg in het nadeel gaat werken voor Tom Boonen. Aan de andere kant heeft hij in Parijs-Nice en in Qatar laten zien dat hij ook in een massasprint de rapste kan zijn.". Over het verbod van de oortjes had Lefčvre geen goed woord over: "Hoe is in hemelsnaam mogelijk dat zo'n verbod is getroffen? Het UCI is hiermee verworden tot een conservatief wereldvreemd instituut. Wat gaat hun volgende zotte maatregel worden? Dat we geen bandenwissels meer mogen uitvoeren en de coureurs net als in de jaren '50 met fietsbanden om hun lijf heen gebonden, moeten koersen?"
Is ook een vrij nieuw bericht (vers van de pers) geloof ik en de snelheid van de UCI kennende...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:37 schreef -skippybal- het volgende:
Yeah right, ik zie anders niks op de UCI site staan![]()
quote:Het besluit om oortjes te verbieden heeft tot grote ophef geleid bij de ProTour-ploegen. Er wordt gedreigd om actie te gaan voeren tijdens de Ronde van Vlaanderen. Het volgende scenario, dat bedacht is door verschillende ProTourploegen, zal aanstaande zondag waarschijnlijk werkelijkheid worden: vanaf de start in Brugge tot 11 kilometer voor de finishlijn zal het peloton als een gezamenlijk pak rijden. Vanaf de laatste helling in de koers, de Bosberg, zal er pas voluit gekoerst worden.
Zou dat geen 1 april-grap zijnquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:00 schreef placebeau het volgende:
Wesemann heeft afgezegd, hij is ziek.
Niet te hard zeggen, ik zie nog steeds mensen die hem opnemen in hun wielermanager ploeg.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:00 schreef placebeau het volgende:
Wesemann heeft afgezegd, hij is ziek.
Serieus? Hoe moet 'ie nou Parijs-Roubaix winnen dan??quote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:13 schreef Bartoli het volgende:
Dario Pieri iig niet hij is vertrokken bij LPR
in een rally wagen misschienquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:15 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Serieus? Hoe moet 'ie nou Parijs-Roubaix winnen dan??
Ja, maar die ophanging is dan bij de eerst strook al kapotquote:
Nee, het verbod op oortjes geldt alleen voor de ProTour-koersen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuk nieuws.
Geldt dat ook voor de amateurs trouwens?
Raar. Verbied het helemaal of helemaal niet.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:48 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee, het verbod op oortjes geldt alleen voor de ProTour-koersen.
Tis ook een ridicule maatregel en dan nu ook die actie die gevoerd gaat wordenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Raar. Verbied het helemaal of helemaal niet.
Dat zie ik toch niet gebeuren, dat ze tot de Bosberg bij elkaar gaan blijven.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:51 schreef Falco het volgende:
[..]
Tis ook een ridicule maatregel en dan nu ook die actie die gevoerd gaat worden
Riis gaat gewoon iedereen afstoppen met zijn ploegleiderswagen natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zie ik toch niet gebeuren, dat ze tot de Bosberg bij elkaar gaan blijven.
Als ze dat wel gaan doen trouwens, wordt het nog de vraag of ze voor het donker binnen zijn.
Ik vond de 3000 meter heren op de OS anders toch meer oke Wombcatquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:53 schreef Wombcat het volgende:
De maatregel op zich vind ik trouwens wel OK, moet alleen dan wel breed ingevoerd worden.
Die was leuk jaquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik vond de 3000 meter heren op de OS anders toch meer oke Wombcat
Kikker in je bil!quote:
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Desalniettemin zou het wielrennen zonder oortjes véél leuker zijn.
Jep. Laat ze zelf maar nadenken.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Desalniettemin zou het wielrennen zonder oortjes véél leuker zijn.
Dat weet ik niet. Alsof bijvoorbeeld 'n Oscar Freire in het peleton zoveel heeft aan Eric Dekker in de kopgroep of omgekeerd...quote:Op zaterdag 1 april 2006 13:59 schreef mbn het volgende:
Ik denk dat het het koersen niet veel zou veranderen. Nu wordt er door de media te veel gewicht aan toegekend en ploegleiders werken daar graag aan mee, want dan krijgen ze meer aandacht. Ik denk dat bij biijvoorbeeld de Rabobank een Erik Dekker veel meer invloed heeft in de koers, dan Erik Breukink vanuit de auto.
Volgens mij zou Michael Boogert helemaal gek wordenquote:Op zaterdag 1 april 2006 14:18 schreef placebeau het volgende:
Er zou alleszins veel mer ruzie zijn onder de renners.
quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:37 schreef Suijk het volgende:
Straks even wat Belgisch bier inslaan. Ik heb er al zin in!
Hier in Vlaanderen is het een prachtig lentezonnetje. Wel nog steeds veel wind.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:48 schreef Sautor het volgende:
Als het weer net zo wordt als het hier nu is![]()
Dat niet alleen, bovendien met tegenwoordig de TVs in de auto, krijgen de renners vrijwel direct door wie er in de kopgroep zitten. Voor eendagskoersen maakt dat wel minder uit dan voor etappekoersen: in de auto kunnen ze snel het klassement erbij pakken en kijken of er gereden moet worden. Zonder oortjes is die communicatie veel lastiger.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, kijk naar de recente voorbeelden uit de Tour, Armstrong zat op vrijwel alle cruciale momenten met Bruyneel te praten.
Hier ook. Als het morgen ook zo waait, worden de eerste 120 km nog best lastig.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:45 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hier in Vlaanderen is het een prachtig lentezonnetje. Wel nog steeds veel wind.
Er zijn mensen die de Tour hebben verloren door gebrek aan informatie over de kopgroep...quote:Op zaterdag 1 april 2006 13:59 schreef mbn het volgende:
Ik denk dat het het koersen niet veel zou veranderen. Nu wordt er door de media te veel gewicht aan toegekend en ploegleiders werken daar graag aan mee, want dan krijgen ze meer aandacht. Ik denk dat bij biijvoorbeeld de Rabobank een Erik Dekker veel meer invloed heeft in de koers, dan Erik Breukink vanuit de auto.
Wie dan?quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er zijn mensen die de Tour hebben verloren door gebrek aan informatie over de kopgroep...
Idd 1966. Radio Tour zweeg over de ontsnapping van Lucien Aimar. Toen Janssen erachter kwam, die toen achter in het peloton op zijn Van Peetegem's rustig rondfietste, was de schade al niet meer in te halen. Anders hadden we misschien wel een 2-voudige Tourwinnaar gehad/.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wie dan?
Jan Janssen? (1966 of zo, dacht ik).
Gilbert, Nuyens dacht ik ook niet de dag ervoor. Schijnt dus een spektakel te worden.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij een verkenning van een natte Koppenberg raakten Pozzato, Bettini en Ballan niet tot boven zonder af te stappen. Franzoi slaagde daar wel in.
Als je een grote ronde wil winnen, dan moet je niet achteraan in het peloton zitten, dat is gewoon enorm dom.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Idd 1966. Radio Tour zweeg over de ontsnapping van Lucien Aimar. Toen Janssen erachter kwam, die toen achter in het peloton op zijn Van Peetegem's rustig rondfietste, was de schade al niet meer in te halen. Anders hadden we misschien wel een 2-voudige Tourwinnaar gehad/.
Neemt niet weg dat hij met de juiste koersinfo de Tour waarschijnlijk had gewonnen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als je een grote ronde wil winnen, dan moet je niet achteraan in het peloton zitten, dat is gewoon enorm dom.
Waar heb je dat gelezen trouwens?quote:Op zaterdag 1 april 2006 15:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij een verkenning van een natte Koppenberg raakten Pozzato, Bettini en Ballan niet tot boven zonder af te stappen. Franzoi slaagde daar wel in.
In een krant.quote:
omhoog lopen lijkt me al een rampquote:
ja leuk, heb het al een tijdje aanstaan.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:25 schreef Ambrosius het volgende:
De Belg is nu al aan het voorbeschouwen.
En dan een onderscheid maken tussen momenten dat Boonen zelf in beeld is en niet in beeld is.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja leuk, heb het al een tijdje aanstaan.
Kan er morgen iemand trouwens even turven hoe vaak "Boonen" genoemd wordt bij Sporza?
niet in beeldquote:Op zaterdag 1 april 2006 17:31 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
En dan een onderscheid maken tussen momenten dat Boonen zelf in beeld is en niet in beeld is.
Een goedaardig gezwel, schijnt ondertussen allemaal weer veel beter te gaan.quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Best een lekker wijf die Evy van Damme, maar was die niet ziek ofzo?
Inderdaad. Zijn in 2004 zelfs getrouwd, volgens mij.quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mooizo.
Vriendinnetje van Nick Nuyens toch?
Shit, weer gemist. Ik had wel effe willen lachenquote:
Dat criterium van Geraardsbergen was tof, ja, daar ben ik ook eens geweest. Ik weet niet meer wie er heeft gewonnen, maar wel dat Pantani meereedquote:Op zaterdag 1 april 2006 19:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nog altijd jammer dat het criterium van Geraardsbergen ter ziele is. Heb weleens in een café op de Kwaremont de Ronde gevolgd. Echt schitterend, onvergetelijk. Was ten tijde van de vete tussen Tchmile en Museeuw, waren er ook nog wielerhooligans actief.
Jammer dat het er niet meer is. Vergroot wel de legende van de Muur natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat criterium van Geraardsbergen was tof, ja, daar ben ik ook eens geweest. Ik weet niet meer wie er heeft gewonnen, maar wel dat Pantani meereed.
Als die kasseien er nat bij liggen, is het ook niet te doen. Van de profs komen dan ook alleen maar de eerste 5 of 10 boven, de rest moet dan lopen.quote:
De Oude Kwaremont is prima te doen. Ik heb 3x de Ronde van Vlaanderen toertocht gereden (de lange afstand) en daariiegenlijk niemand zien lopen. Of althans viel het niet op. Op de Koppenberg, Patersberg en in mindere mate de Muur van Geraardsbergen moeten er heel wat van de fiets af.quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:31 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Shit, weer gemist. Ik had wel effe willen lachen.
Deze winter kwam ik met een mountainbiketoertocht over de Oude Kwaremont. Het viel me op hoeveel er lopend naar boven gingen. En het was nog droog ook. Ik ben wel benieuwd hoe wielertoeristen het er op dat ding vanaf brengen. Waarschijnlijk niet veel beter.
en hoe is het weer vandaag??quote:Op zondag 2 april 2006 09:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als die kasseien er nat bij liggen, is het ook niet te doen. Van de profs komen dan ook alleen maar de eerste 5 of 10 boven, de rest moet dan lopen.
Sinds de Koppenberg erin zit, hebben de profs steeds de mazzel gehad van goed weer. Als het een keertje regent, wordt het daar een chaos.
Op de radarbeelden op www.weer.nl kun je zien dat het flink geregend heeft vanmorgen in België.quote:Op zondag 2 april 2006 10:03 schreef komrad het volgende:
[..]
en hoe is het weer vandaag??
* komrad heeft er zin in
geen idee krijgen we dat niet live va belgien zijn ze om 12.00 in de lucht maar ik weet niet op koers en op ned 12.35 das wel vroeger dan normaal en ik denk dat ze die koppenberg laten zien.quote:Op zondag 2 april 2006 10:49 schreef komrad het volgende:
hoe laat gaan ze ongeveer over de koppenberg?
http://www.rvv.be/2006/pdf/rvv2006-uurrooster.pdfquote:Op zondag 2 april 2006 10:49 schreef komrad het volgende:
hoe laat gaan ze ongeveer over de koppenberg?
Mooi dan kunnen ze al die beklimmingen op de koppenbergen en de muren en hoe ze allemaal ook heten live uitzendenquote:Op zondag 2 april 2006 11:00 schreef gorgg het volgende:
[..]
http://www.rvv.be/2006/pdf/rvv2006-uurrooster.pdf
Rond half 3 dus.
De uitzending van de VRT begint rond half 1.
quote:10:49 || nog 231km || Waaiervorming
Iets voorbij Middelkerke gaat het tempo in het peloton voor het eerst fors de hoogte in. De eerste waaiers krijgen vorm.
waaiersquote:
quote:Op zondag 2 april 2006 11:22 schreef Damzkieee het volgende:
11.10u Nog 214 km: In het eerste wedstrijduur heeft het peloton, dat momenteel aangevoerd wordt door Team Milram, 41,2 kilometer afgelegd.
Dit wordt een berezware koers met gigantisch veel afvallers schat ik![]()
Dat ze ze bij elkaar hebben gekregenquote:Op zondag 2 april 2006 11:27 schreef Remzz het volgende:
Erik Dekker
Juan Antonio Flecha
Pedro Horrillo
Marc Wauters
Joost Posthuma
Jan Boven
Mathew Hayman
Graeme Brown
Staat nog wel in het lijstje...quote:Op zondag 2 april 2006 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat de Koppenberg geschrapt was?
Freire vindt het een te groot risico voor zn reet, al die kasseien, rijdt geloof ik Baskenland met Boogerd.quote:Op zondag 2 april 2006 11:29 schreef komrad het volgende:
doet freire niet mee
die heb ik nog wel in een paar prono's gezien
Nee die zit erin hahahahahaaaaaaaaaaauwquote:Op zondag 2 april 2006 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat de Koppenberg geschrapt was?
Oh okkee, ik had wel in Belgische media berichten gelezen dat hij totaal onberijdbaar zou zijn vandaag, maar van schrappen was niet echt sprake. Interpretatiefoutje van mequote:Op zondag 2 april 2006 11:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Koppenberg schrappen ze echt niet. Koppenberg is geweldig, sowieso met dit weer.
niet te berijden is alleen maar goedquote:Op zondag 2 april 2006 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okkee, ik had wel in Belgische media berichten gelezen dat hij totaal onberijdbaar zou zijn vandaag, maar van schrappen was niet echt sprake. Interpretatiefoutje van me
Ze hebben daar ook een groot scherm waar je de koers kunt volgen. Op het plein net waar de muur begint.quote:Op zondag 2 april 2006 11:33 schreef Damzkieee het volgende:
Ik las gisteren in de krant dat er gasten zijn die 'sochtends vroeg (uur of 6) al bij de Muur staan, terwijl ze daar rond 15.30 ofzo langskomen
Dat moet wel, anders kom je er niet meer bij en zie je niks op de Muur.quote:Op zondag 2 april 2006 11:33 schreef Damzkieee het volgende:
Ik las gisteren in de krant dat er gasten zijn die 'sochtends vroeg (uur of 6) al bij de Muur staan, terwijl ze daar rond 15.30 ofzo langskomen
Koppenberg wordt een spektakel. De eerste 10 rijden misschien naar boven, de rest kan echt lopen als ze en groupe omhoog gaan. Maar dat maakt het juist leuk. Flink duwen en trekken om voorin het peleton aan de Koppenberg te beginnen, anders ben je echt gezien.quote:Op zondag 2 april 2006 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okkee, ik had wel in Belgische media berichten gelezen dat hij totaal onberijdbaar zou zijn vandaag, maar van schrappen was niet echt sprake. Interpretatiefoutje van me
Mja, wel spektakel, maar met wielrennen heeft het niet zoveel meer te maken.quote:Op zondag 2 april 2006 11:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Koppenberg wordt een spektakel. De eerste 10 rijden misschien naar boven, de rest kan echt lopen als ze en groupe omhoog gaan. Maar dat maakt het juist leuk. Flink duwen en trekken om voorin het peleton aan de Koppenberg te beginnen, anders ben je echt gezien.
Ik vind het toch typisch iets voor een Vlaamse koers. Duwen en trekken, steile hellingen, kasseien, regen en wind....quote:Op zondag 2 april 2006 11:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mja, wel spektakel, maar met wielrennen heeft het niet zoveel meer te maken.
en 100.000 man die half over het parcours hangenquote:Op zondag 2 april 2006 11:38 schreef Damzkieee het volgende:
Geldt ook voor de muur, zo gruwelijk smal allemaal
Iig bij de Koppenberg geldt een omleiding voor auto's. Bij de Muur ook geloof ik, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 2 april 2006 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en 100.000 man die half over het parcours hangenhoe gaan al die cameramotoren en jury-auto's dat doen trouwens?
Die rijden een stukje om of zo? Dat gaat echt ZWAAR mis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |