Rabo heeft een sterke ploeg, DVL heeft een sterke ploeg, DSC heeft een paar goede renners, ik denk niet dat hun zich zomaar naar de slachtbank zullen laten rijden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:03 schreef Ereinion het volgende:
Voor deze race is eigenlijk maar 1 favoriet: Boonen. Wel wat jammer, vorig jaar had je een stuk of wat renners, zoals Klier, Boonen, Van Petegem en Dekker.
Ik vraag me af hoe Boonen deze race niet zou kunnen winnen? Zijn ploeg is ongelofelijk sterk, die kunnen de race zeker bij elkaar houden. In de sprint is er niemand die hem kan kloppen. Het komt er dus op aan om hem er op een klim af te rijden, of om op het vlakke te demarreren. Maar wie dat moet gaan doen?
Dat heb ik dus ook. Ik zie niet in waar iemand zijn slag kan slaan ten opzichte van Boonen, tenzij Tom echt een gruwelijke off day heeft of materiaalpech / een valpartij hem uitschakeld.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:03 schreef Ereinion het volgende:
Voor deze race is eigenlijk maar 1 favoriet: Boonen. Wel wat jammer, vorig jaar had je een stuk of wat renners, zoals Klier, Boonen, Van Petegem en Dekker.
Ik vraag me af hoe Boonen deze race niet zou kunnen winnen? Zijn ploeg is ongelofelijk sterk, die kunnen de race zeker bij elkaar houden. In de sprint is er niemand die hem kan kloppen. Het komt er dus op aan om hem er op een klim af te rijden, of om op het vlakke te demarreren. Maar wie dat moet gaan doen?
Ik ga ooit een keer kijken. Dit jaar nog maar niet. Lijkt me wel geweldig trouwens, al moet je zeker wel uren vantevoren aanwezig zijn op zo'n helling?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:01 schreef placebeau het volgende:
Nog mensen die eens een kijkje gaan nemen trouwens?
Ik denk dat ik dit jaar maar eens meega naar de oude kwaremont
Denk dat ik dit jaar wederom naar de 'Muur' ga. Vorig jaar goed bevallen, dus waarom dit jaar niet weer.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:01 schreef placebeau het volgende:
Nog mensen die eens een kijkje gaan nemen trouwens?
Ik denk dat ik dit jaar maar eens meega naar de oude kwaremont
Met Freire weet je het nooit, ik zie hem ook niet als topfavoriet... Maar mocht ie in vorm zijn, en dat is ie volgens mij wel, dan kan ie wel eens voor een verrassing gaan zorgen. Vergeet niet dat iemand als Boogerd ook al eens 9e werd op slects 19 seconden van Van Peetegem.(en toen ook nog een hoop pech had).quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:05 schreef -skippybal- het volgende:
Ben ik één van de weinigen die Freire nou niet echt een favoriet vindt?![]()
Zorgen op een ontsnapping waar geen QS'er mee is. Zodat hun het werk mogen doen, al denk ik dat ze alert genoeg zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:36 schreef Ericr het volgende:
Tja welke ploeg rijdt Boonen en consorten er af. Dan moeten ze hem al vroeg isoleren, lijkt me lastig met al die goede Quick Steppers.
zelfs dat is niet nodig. gewoon volderke late aanvalle constant en boonen het gat laten dichten. die komt tegen het einde geen poot meer vooruit. zie kuurne brussel kuurne vorig jaar.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zorgen op een ontsnapping waar geen QS'er mee is. Zodat hun het werk mogen doen, al denk ik dat ze alert genoeg zijn.
Wel denk ik dat een hoop ploegen QS al het werk laten doen, omdat Boonen toch al de topfavoriet is.
Die die vandaag een hoop kopwerk deedquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:46 schreef Ereinion het volgende:
Devolder? Dezelfde Devolder die in de openingsklassiekers nergens te bekennen was, en in de Tirreno elke dag op vele minuten binnen kwam? De kans dat hij afstapt lijkt me nog groter dan dat hij gaat winnen.
in de RVV scheelt het toch dikwijls niet veel dat de beste wint.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:32 schreef komrad het volgende:
Vergeet niet dat de beste lang niet altijd wint, ballan is daarom niet echt zeer kansrijk omdat het QS blok eventuele schade voor bettini/boonen op de vlakke stukken makkelijk kan verhelpen
Blokken met 3+ kanshebbers zijn kansrijker dus rabo geef ikn ook zeker wel een kansje
ja als je in je eentje op het vlakke harder rijdt dat 2 man erachter dan win je ja. Dan ben je echter niet gewoon beter maar heel veel beter.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:35 schreef placebeau het volgende:
[..]
in de RVV scheelt het toch dikwijls niet veel dat de beste wint.
Boonen heeft ook twee man van T-Mobile verslagen.
Hij was inderdaad wat beter dan ik had verwachtquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:12 schreef placebeau het volgende:
[..]
Die die vandaag een hoop kopwerk deed
Hij staat er wel.
bwaa dunno hij heeft toch naar de groep boonen gereden waar toen goed werd rondgedraait. Het is mss waar dat hij geen rol van betekenis kan spelen als de favorieten gaan. Maar als hij in een ontsnapping meegaat... ik zou hem toch geen minuten gevenquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:00 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hij was inderdaad wat beter dan ik had verwacht![]()
Maar nog lang niet goed genoeg om echt een rol van betekenis te spelen in de Ronde, Boonen kon hem er vandaag op elk moment vanaf rijden. Sowieso vond ik aardig wat renners vandaag tegenvallen. Van Petegem kon nergens imponeren, de motor van Steegmans is nog te klein, en Petacchi heeft veeel te weinig ervaring om een rol van betekenis te kunnen spelen. Nu maar hopen dat Klier, Hincapie en Flecha wel goed zijn.
Aldus de Quickstep sitequote:Voor de E3 PRIJS HARELBEKE op 25 maart zullen de volgende renners op het zadel zitten: Tom Boonen, Wilfried Cretskens, Steven De Jongh, Kevin Hulsmans, Servais Knaven, Matteo Tosatto, Bram Tankink, Kevin Van Impe]
O ja ook nogquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:44 schreef placebeau het volgende:
Nuyens zal er ook wel bijkomen normaalgezien
quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:18 schreef Olmo het volgende:
Terugvindpostje
Of klier, als ie wat minder met zijn krachten smijt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:56 schreef Ambrosius het volgende:
Boonen lijkt toch niet te kloppen, als iemand het moet doen is het voor mij Ballan.
Ja, rijdt nu het Criterium International, maar de ronde zullen zijn eerste kilometers op vlaamse bodem worden dit jaar... Maar dat deed hij ook in 2004, en dat was 1 van zijn beste rondes.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:23 schreef placebeau het volgende:
[..]
Of klier, als ie wat minder met zijn krachten smijt.
Rijdt Dekker eigenlijk mee in de ronde?
Inderdaad, dat zijn voor mij ook de favorieten.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:56 schreef Ambrosius het volgende:
Boonen lijkt toch niet te kloppen, als iemand het moet doen is het voor mij Ballan.
quote:Op zondag 26 maart 2006 11:59 schreef SCH het volgende:
Zolang Boonen niet wint, is de ronde geslaagd.
devolder komt enkel tekort als hij niet top is hoor...quote:Op zondag 26 maart 2006 11:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Boonen - Bettini - Pozzato is een dreamteam voor dit soort werk. Van Hoste ben ik niet zo kapot, die komt in de verste verte niet in de buurt van dit trio. Devolder komt ook gewoon tekort, terwijl Bettini en Pozzato niet tekort komen om te winnen in de Ronde.
Ik hoop dat Ballan wint, maar ik denk dat het heel moeilijk gaat worden om QS los te rijden. Er zijn er drie die hem kunnen kloppen en als die drie alle drie goed zijn, wint er sowieso eentje van de drie van QS.
Ik vind er niet veel aan die man en hou niet zo van die alleenheersers. Vindt het leuker als er een verrassing gebeurt.quote:
Devolder in topvorm legt het ook af tegen 'n Boonen of Bettini in topvorm. Ook heeft QS gewoon de betere ploeg voor de Ronde en voor Parijs-Roubaix.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:14 schreef flyckje het volgende:
[..]
devolder komt enkel tekort als hij niet top is hoor...
en hoste nja in pr is die veel meer waard dan betini of pozzato. in rvv ofcourze niet.
Dat hangt bij mij helemaal van de alleenheerser af.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:19 schreef SCH het volgende:
Ik vind er niet veel aan die man en hou niet zo van die alleenheersers. Vindt het leuker als er een verrassing gebeurt.
Binnen Quick Step is anders besloten. Bettini rijdt niet in de Ronde van Vlaanderen en Pozzato is nog niet als deelnemer bevestigd.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Boonen - Bettini - Pozzato is een dreamteam voor dit soort werk.
Dat heb ik ook.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat hangt bij mij helemaal van de alleenheerser af.
Boonen.
Klassen.
Sampras.
Niemann.
Boonen rijd devolder er niet af hoor (als beide top zijn). betinni in pr? totaal geen concurrentie voor volder. Hoste van hetzelfde in pr. Enkel boonen is beter van QS. Dat QS een beter team heeft ... dunno about that. ze hebben wel de beste afwerker en mss wel sterkste man. maar team ... DSC had in E3 2man in top10. was enigste team. zodus was als blok wel sterker in the end.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Devolder in topvorm legt het ook af tegen 'n Boonen of Bettini in topvorm. Ook heeft QS gewoon de betere ploeg voor de Ronde en voor Parijs-Roubaix.
Hoste zie ik niet winnen in Vlaanderen, in Parijs-Roubaix ook niet omdat QS wel erg sterk is en Boonen normaalgesproken in Parijs-Roubaix niet te kloppen is.
In PR rijdt Boonen Devolder los hoor. Daarnaast is Boonen ook 99 van de 100 keer de winnaar als ze bij elkaar blijven en moeten gaan sprinten. Bettini is in de Ronde ook gelijkwaardig aan Devolder.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:30 schreef flyckje het volgende:
[..]
Boonen rijd devolder er niet af hoor (als beide top zijn). betinni in pr? totaal geen concurrentie voor volder. Hoste van hetzelfde in pr. Enkel boonen is beter van QS. Dat QS een beter team heeft ... dunno about that. ze hebben wel de beste afwerker en mss wel sterkste man. maar team ... DSC had in E3 2man in top10. was enigste team. zodus was als blok wel sterker in the end.
ik zeg toch ook nergens dat boonen niet wint van devolder enzo .... ik zeg dat boonen devolder er niet afrijd in rvv als ze beide top zijn. en pr true, maar then again devolder heeft andere quals waar boonen een puntje aan kan zuigen dusjah. maar in rvv zijn ze gelijkwaardig denk ik tot 150meter voor de finish.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
In PR rijdt Boonen Devolder los hoor. Daarnaast is Boonen ook 99 van de 100 keer de winnaar als ze bij elkaar blijven en moeten gaan sprinten. Bettini is in de Ronde ook gelijkwaardig aan Devolder.
Ik schat QS echt hoger in dan DSC.
Boonen heeft voor de RvV een sterker team, dus ik ben benieuwd hoe sterk Devolder is als hij wat werk moet opknappen.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:45 schreef flyckje het volgende:
[..]
ik zeg toch ook nergens dat boonen niet wint van devolder enzo .... ik zeg dat boonen devolder er niet afrijd in rvv als ze beide top zijn. en pr true, maar then again devolder heeft andere quals waar boonen een puntje aan kan zuigen dusjah. maar in rvv zijn ze gelijkwaardig denk ik tot 150meter voor de finish.
en QS is idd hoger in te schatten doordat ze een echte afwerker hebben. Maar durf te zeggen dat DSC in rvv en pr het ploegeklassement kan winnen.
Onderschat het teambelang niet. Natuurlijk is uiteindelijk de vorm van de kopman het belangrijkste, maar 'n team kan 'n kopman heel veel werk uit handen nemen en andere favorieten doen kraken...quote:Op zondag 26 maart 2006 18:28 schreef placebeau het volgende:
Het team is niet zodanig belangrijk in de ronde.
Het zijn toch de favorieten zelf die zich moeten tonen op de hellingen en kasseien.
Ik ga sowieso naar de start, en dan misschien naar de kwaremont, maar dat valt nog te bezien.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:41 schreef Bartoli het volgende:
nog mensen, zoals ik misschien, die zondag naar vlaanderen afzakken?. Of in het geval van de vlamingen die erheen gaan![]()
Lekker met die kasseienquote:Op maandag 27 maart 2006 16:56 schreef -skippybal- het volgende:
Even een weerkaartje voor zondag, is nog wel ver weg dus kan nog alle kanten op:
[afbeelding]
Trekrichting is naar het noordoosten.
Misschien wel een natte Ronde![]()
Ik ben aan een VIP kaart vh Nieuwsblad geraakltquote:Op maandag 27 maart 2006 17:05 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik ga sowieso naar de start, en dan misschien naar de kwaremont, maar dat valt nog te bezien.
lekker fietsweerquote:WEER weerpraatje volgende dagen
Donderdag valt er vooral over de
zuidelijke landshelft behoorlijk wat
regen. Elders wordt het mogelijk droger
met kans op enkele zonnige perioden
over het noorden en het noordwesten.
Het waait vrij hard.
Vrijdag en tijdens het weekeinde blijft
het weer vrij wisselvallig. Soms zijn
er wel langere droge perioden met een
aantal opklaringen. Tussendoor regent
het echter ook of vallen er een paar
buien.
Meestal liggen de maxima tussen 10 en
15. Van nachtvorst is er geen sprake en
wellicht blijven de minima in
Vlaanderen boven 5 graden.
En LBL in de natte sneeuwquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:09 schreef Drewie het volgende:
De ronde moet in de voorjaarszon gereden worden, PR in de gietende regen
Die zullen vast al paraat staan en uitzenden, wanneer Tom Boonen zijn hotelkamer uitstaptquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:33 schreef Ambrosius het volgende:
Iig vanaf 12.35 al op de NOS, Sporza zal zeker niet later zijn.
Denk dat op de NOS eerst nog korfbal en andere onzinsporten (quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:33 schreef Ambrosius het volgende:
Iig vanaf 12.35 al op de NOS, Sporza zal zeker niet later zijn.
Je vergeet Arvesen nog te noemen. Maar CSC denk ik niet dat ze potten kunnen breken. Cancellara heeft de grote stap nog niet kunnen zetten en Kroon en Arvesen missen de klasse om in zo'n klassieker echt om de winst mee te kunnen doen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:39 schreef beldoire het volgende:
Cancellara iemand? En Kroon erbij betekent dat CSC misschien nog wel 1 van de kanshebbers is om in de top 5 te gaan rijden.
Maar Kurt-Arle heeft nou niet zo'n super vorm volgens mij. Maar ik zei ook niet winst, ik zei top 5quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:00 schreef mbn het volgende:
[..]
Je vergeet Arvesen nog te noemen. Maar CSC denk ik niet dat ze potten kunnen breken. Cancellara heeft de grote stap nog niet kunnen zetten en Kroon en Arvesen missen de klasse om in zo'n klassieker echt om de winst mee te kunnen doen.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:41 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Denk dat op de NOS eerst nog korfbal en andere onzinsporten ()worden uitgezonden. Sporza zal wel weer een studio hebben neer geplant met geschiedenis, interviews en het nationaal kampioenschap wie de langste erectie krijgt van Boonen.
Die was zaterdag in de Brabantse Pijl minstens even goed als Kroon. Hij knapte ontzettend veel werk op en lag mede aan de basis van Kroon zijn kansen. Doordat hij dan uiteindelijk niet op het podium staat wordt dat wel eens vergeten.quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:13 schreef beldoire het volgende:
Maar Kurt-Arle heeft nou niet zo'n super vorm volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |