Uiteraard bedoelde ik dit niet serieus. Hoe kan ik in vredesnaam zomaar 'het beste nummer ooit' noemen? Daar kan ik toch geen serieus antwoord op geven? Zoiets verschilt per jaar, per dag, per uur. Voor elke bui is er wel een passende soundtrack.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:58 schreef Frollo het volgende:
Dennie Christian - Guust Flater en de Marsupilami (Wij zijn twee vrienden)
Een ontroerend lied over vriendschap met een pakkend refrein ('hoeba hoeba hoeba hap hap hap') en een spannend, afwisselend gebruik van stemmen.
Idd, wat een onzin.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:13 schreef Frollo het volgende:
Uiteraard bedoelde ik dit niet serieus. Hoe kan ik in vredesnaam zomaar 'het beste nummer ooit' noemen? Daar kan ik toch geen serieus antwoord op geven? Zoiets verschilt per jaar, per dag, per uur. Voor elke bui is er wel een passende soundtrack.
correct. er zitten zoveel thema's in dat je minstens op 10 verschillende plekken kunt luisteren zonder ook maar het vermoeden te hebben dat het hetzelfde nummer is, maar als je dan kijkt naar hoe het allemaal samen past, en hoe het in elkaar oversmelt, dan klinkt het toch heel erg als 1 geheel. prachtig gedaan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:00 schreef Mobster273 het volgende:
Dream Theater - A Change of Seasons
veel afwisseling, goede opzet
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ik ga toch voor de cliche nummer 1:
Guns 'n Roses - November Rain
op de voet gevolgd door: Metallica - One en Queen - Bohemian Rhapsody
dat is echter weer ondervangen door de sub vraag wan "vind" jijquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:56 schreef SilverRocket het volgende:
"Beste" nummer ooit is heeeeel iets anders dan je "meest favoriete" nummer ooit....
Eens.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:56 schreef SilverRocket het volgende:
"Beste" nummer ooit is heeeeel iets anders dan je "meest favoriete" nummer ooit....
Mijn reactie was niet specifiek op jou gericht. Maar goed, Op Fietse vind ik ook goed, maar dat is - net als bij jou - vooral subjectief.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:01 schreef frame31 het volgende:
Ook de term beste kun je op meerdere manieren uitleggen.
Ik vind de eenvoud van het nummer, gecombineerd met het dialect en de tekst erg mooi.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:07 schreef koen_pijl het volgende:
Mmm... moeilijke vraag.
Ik ga toch voor Jimi Hendrix - All Along The Watchtower en Jimi Hendrix - The Wind Cries Mary
Ben gewoon Jimi Hendrix fan _o_
De beste tekstschrijver vind ik Bob Dylan.quote:
Dan is het nummer nog wel van Bob Dylanquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:17 schreef koen_pijl het volgende:
All Along The WatchTower heeft Bob Dylan toch speciaal geschreven voor Jimi Hendrix? En zelf nooit gezongen, of later pas in iedergeval.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:15 schreef milmashtia het volgende:
Sufjan Stevens : come on feel the illinoise!
Ik zou zeggen: open een nieuw topic en laat dit topic met rust?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:04 schreef SilverRocket het volgende:
We kunnen ook een interessante discussie voeren over welk liedje - op de meest objectieve manier mogelijk- gezien kan worden als het beste liedje ooit....binnen het gebied pop/rock bijvoorbeeld.
Ik geef alvast drie mogelijkheden waar jullie lekker om kunnen ruzien:
The Beach Boys - Wouldn't it be nice
The Beatles - In my Life
Elliott Smith - Waltz #2
Laten we het topic dan een andere draai geven en de vraag letterlijk nemen: Wat is het beste NUMMER wat ooit gemaakt is. Ik noem een aantal opties:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:08 schreef Tobbes het volgende:
1. Het is topic nummer 182491.
2. Er is niet een bepaald beste nummer.
.
Hear, hear! 100% mee eens. Behoort na Enjoy the Silence tot mijn top 3 meest favoriete nummers ooit. Zie ook: MEGA kippenvel net in de auto!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:09 schreef Hexagon het volgende:
Ik ga voor
Massive Attack – Unfinished Sympathy
Dit blijft in mijn ogen het heerlijkste nummer ooit. De herkenbare beats en samples geven het nodige rauwe. Maar de sterke zang en sublieme strijkers maken het af. Het bouwt ook geweldig op. Zeker naar dat laatste zangstuk. Er zit zoveel sfeer en gevoel in. Het is in mijn ogen ook de meest verdiende nummer 1 hit ooit.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:00 schreef Knip het volgende:
Mensen, TS vraagt om het beste NUMMER ooit.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:00 schreef Knip het volgende:
Ja, die was ik nog vergeten:
Metallica - One
Mensen, TS vraagt om het beste NUMMER ooit.
Nog maar een paar dan:
U2 - One
Aphrodite's Child - 666
Jullie kunnen er toch ook wel een paar verzinnen??![]()
Schitterend!quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:45 schreef slaveloos het volgende:
Maar waarschijnlijk is t beste nummer ooit:
altijd is kortjakje ziek,
als mijn tweeling van 14 maanden t melodietje hoort, laten ze alles vallen waar ze mee bezig zijn om heen en weer te deinen
![]()
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:23 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Chamillionaire Ft. Scarface & Billy Cook - Rain
Chamillionaire Ft. Lil Flip - Turn it Up
Chamillionaire Ft. Krayzie Bone - Ridin Dirty
.
Dat noemt men nog eens hiphop incluis een dope beat, in dat kuttopique van jullie komen maar sporadisch puike liederen voorbij.quote:
Met dank aanquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:12 schreef Knip het volgende:
[..]
Laten we het topic dan een andere draai geven en de vraag letterlijk nemen: Wat is het beste NUMMER wat ooit gemaakt is. Ik noem een aantal opties:
Tsjaikofski - 1812 overture
Yes - 90125 (niet echt een nummer maar telt toch mee m.i.)
Iron Maiden - The Number of the Beast
nooit dat jij dat over 2 jaar nog de beste nummers ooit vindtquote:Op woensdag 22 maart 2006 16:30 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Dat noemt men nog eens hiphop incluis een dope beat, in dat kuttopique van jullie komen maar sporadisch puike liederen voorbij.![]()
quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:53 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nooit dat jij dat over 2 jaar nog de beste nummers ooit vindt![]()
vandaar de ''
en ja de meeste nummmers die in dit topic genoemd worden zijn kut![]()
ge bedoelt ik met je ge-ge neem ik aanquote:Op woensdag 22 maart 2006 18:59 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Zijn? Ge bedoelt: vind ik, neem ik aan?
![]()
idd, want van deze opsomtopics zijn er al genoeg.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:18 schreef SilverRocket het volgende:
Nou nee, het probleem is dat de meeste nummers hier kut of semi-kut zijn. Het lijkt me veeel interessanter (zoals ik eerder zei) om te discussieren over wat het beste nummer allertijden is, en niet gewoon je favoriete nummers op te sommen. En ja, dit is verschillend. *zucht*
En wanneer is een nummer het beste dan? Er zijn niet echt normen hiervoor he.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:18 schreef SilverRocket het volgende:
Nou nee, het probleem is dat de meeste nummers hier kut of semi-kut zijn. Het lijkt me veeel interessanter (zoals ik eerder zei) om te discussieren over wat het beste nummer allertijden is, en niet gewoon je favoriete nummers op te sommen. En ja, dit is verschillend. *zucht*
Er van uitgaande dat er een soort objectieve maatstaf is, van waaruit je 'het beste nummer ooit' kan beredeneren? Een discussie over die aanname lijkt me nóg interessanterquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:18 schreef SilverRocket het volgende:
Mja, die tweede lijkt me een leuk criterium (nog steeds onmogelijk, maar wel leuk). Tja, tijdloos.. Als we tijdloos definieren als 'populair onder verschillende opeenvolgende generaties' of iets dergelijks, betekent dat dan dat een nummer goed is? Is iets goed als heel veel mensen iets goed vinden, of is het goed als het aan bepaalde theoretische standaarden voldoet?quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:04 schreef DuranK het volgende:
Nah ja je zou dingen kunnen noemen als tijdloos. Of dat het nummer ook echt het gevoel opwekt die de schrijver daarvan ook bedoelt heeft. Ik noem maar wat hoor.
Ja, supernummer.quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:34 schreef Eric_Cantona het volgende:
Coldplay - Don't panic
De dramatiek in zo'n kort stukje, zo'n nummer zou van mij oneindig mogen duren
quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:31 schreef SilverRocket het volgende:
Ik zal eens een paar zaken opsommen die bepalend zijn voor kwaliteit die je grotendeels objectief kunt beoordelen (binnen pop/rock)
-Melodie
-Harmonie
-Arrangementen
-Akkoordprogressie
-Instrumentatie
-Zang
-Lyrics
Ja zoiets vond ik ook wel leuk. Bij het nummer: The Scorpions - Alien Nation, krijg ik bijvoorbeeld ook echt een alien attack gevoel bijquote:Op donderdag 23 maart 2006 00:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mja, die tweede lijkt me een leuk criterium (nog steeds onmogelijk, maar wel leuk).
Dit is alleen maar een verschuiving van het probleem. Wat is dan een objectief goede melodie, of een objectief goede zang, of objectief goede lyrics? Om nog maar te zwijgen van muziek zonder lyrics.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:31 schreef SilverRocket het volgende:
Ik zal eens een paar zaken opsommen die bepalend zijn voor kwaliteit die je grotendeels objectief kunt beoordelen (binnen pop/rock)
-Melodie
-Harmonie
-Arrangementen
-Akkoordprogressie
-Instrumentatie
-Zang
-Lyrics
D'r is ook niemand die beweert dat je een liedje niet op objectieve wijze kan analyseren. Natuurlijk kan dat, daar zijn bibliotheken vol over geschreven. De fout die jij maakt is daar de conclusie aan verbinden dat het dus ook mogelijk is om objectief het beste liedje te bepalen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:10 schreef SilverRocket het volgende:
Als je je (emotionele) band met een liedje of album even aan kant kunt schuiven is het mogelijk om objectief te oordelen op verschillende aspecten en een liedje dus op een objectieve wijze te analyseren. Maar deze manier van redeneren is blijkbaar aan niemand besteed.
Dit forum zit sowieso vol met naievelingen die enige discussie over goede muziek bijna onmogelijk maken, met aantal uitzonderingen. Jammer.
Flauwekul. Muziek is zuiver subjectief. Kun je een film nog enigszins objectief beoordelen (ook al nauwelijks eigenlijk), muziek is een zuivere gevoelskwestie.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:33 schreef SilverRocket het volgende:
Ik snap dat er in een bepaalde mate subjectiviteit gekoppeld is aan een waardeoordeel, maar dat neemt niet weg dat je ook objectief kunt beoordelen. Wij kunnen heel mooi 2 verschillende liedjes analyseren:
The Beatles - Help!
Racoon - Love you more
Alletwee te analyseren en objectief kun je stellen dat Help! veeeel beter is. Zonder al te veel subjectiviteit. Ik kan ook zeggen dat ik Help! een kutliedje vind, maar dat dit wel het betere liedje is. Of dat ik Love you more gewoon geweldig vind omdat het het liedje van mij en mijn vriendin is, maar dat ik wel besef dat Help! gewoon stukken beter is.
Doe eens dan...quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:33 schreef SilverRocket het volgende:
Ik snap dat er in een bepaalde mate subjectiviteit gekoppeld is aan een waardeoordeel, maar dat neemt niet weg dat je ook objectief kunt beoordelen. Wij kunnen heel mooi 2 verschillende liedjes analyseren:
The Beatles - Help!
Racoon - Love you more
Alletwee te analyseren en objectief kun je stellen dat Help! veeeel beter is. Zonder al te veel subjectiviteit.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:10 schreef SilverRocket het volgende:
Als je je (emotionele) band met een liedje of album even aan kant kunt schuiven is het mogelijk om objectief te oordelen op verschillende aspecten en een liedje dus op een objectieve wijze te analyseren. Maar deze manier van redeneren is blijkbaar aan niemand besteed.
Dit forum zit sowieso vol met naievelingen die enige discussie over goede muziek bijna onmogelijk maken, met aantal uitzonderingen. Jammer.
Mooi gezegd.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:34 schreef dVTB het volgende:
Ik kies voor "Imagine" van John Lennon.
Op 10 september 2001 maakte ik voor het eerst een persoonlijke Top 100 allertijden, om die de volgende dag te publiceren, ter gelegenheid van mijn 25ste verjaardag, een dag later. In die lijst stond Imagine op nummer 2. Nog geen etmaal later was voor mij duidelijk waarom die plaat op nummer 1 thuishoort.
Geen nummer vat al het essentiële in de wereld (mensen, liefde, oorlogen, keuzes, gedrag) zo goed samen, in zo'n prachtige melodie. Onovertroffen en onaanraakbaar.
Thanks, Frollo. Ik bekeek trouwens je last.fm profiel eens even. We zitten qua muzieksmaak ERRUG dicht bij elkaar.quote:
Oeh, eng!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:50 schreef dVTB het volgende:
[..]
Thanks, Frollo. Ik bekeek trouwens je last.fm profiel eens even. We zitten qua muzieksmaak ERRUG dicht bij elkaar.![]()
Doe eens dan! Je zegt nu wel heel gemakkelijk dat Help beter is, maar ik ben wel bijzonder benieuwd waar jij dat op wilt gaan baseren.quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:33 schreef SilverRocket het volgende:
The Beatles - Help!
Racoon - Love you more
Alletwee te analyseren en objectief kun je stellen dat Help! veeeel beter is. Zonder al te veel subjectiviteit. Ik kan ook zeggen dat ik Help! een kutliedje vind, maar dat dit wel het betere liedje is. Of dat ik Love you more gewoon geweldig vind omdat het het liedje van mij en mijn vriendin is, maar dat ik wel besef dat Help! gewoon stukken beter is.
Nu ben ik wel benieuwd welk nummer eigenlijk op 1 stondquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:34 schreef dVTB het volgende:
Ik kies voor "Imagine" van John Lennon.
Op 10 september 2001 maakte ik voor het eerst een persoonlijke Top 100 allertijden, om die de volgende dag te publiceren, ter gelegenheid van mijn 25ste verjaardag, een dag later. In die lijst stond Imagine op nummer 2. Nog geen etmaal later was voor mij duidelijk waarom die plaat op nummer 1 thuishoort.
Geen nummer vat al het essentiële in de wereld (mensen, liefde, oorlogen, keuzes, gedrag) zo goed samen, in zo'n prachtige melodie. Onovertroffen en onaanraakbaar.
Zit het te beluisteren terwijl ik je reactie leesquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:12 schreef MaJo het volgende:
Here comes the sun - zo prachtig gezongen door Harrison en met zulk mooi gitaarspel, krijg er nog steeds rillingen van als ik het hoor
Wat grappigquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:42 schreef Skanqua het volgende:
[..]
Zit het te beluisteren terwijl ik je reactie lees![]()
Geweldig nummer, maar mijn beste nummer... pff... lastig...
Euh... ik denk I Want To Hold Your Hand van The Beatles![]()
Grappig inderdaad: ik deel die mening helemaal! Het verbaasd me elke keer weer dat met DIT nummer de doorbraak in the US kwam!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat grappig
En I want to hold your hands de beste, serieus? Ik vind het een prima nummer hoor, maar zeker niet de beste van de BeatlesEerder één van de minste, maar dat is mijn mening
Je kunt ook het tegenovergestelde beweren. Nummers die door hun eenvoud juist zo mooi zijn. Weinig akkoorden, weinig variatie maar juist de manier waarop het gespeeld wordt maakt het zo mooi. Misschien door de sfeer die opgeroepen wordt. Ik noem als voorbeeld:quote:Op donderdag 23 maart 2006 22:41 schreef Zanderrr het volgende:
Maar hoe meet je dat dan 'objectief'... hoe meer accoorden, hoe beter, of zo![]()
Tja, in tegenstelling tot mijn bovenstaande post vind ik dit ook het beste allertijden. Net wat je zegt, als na het 'gefreak' het thema weer inzet, maar net niet helemaal.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:06 schreef Useful_Idiot het volgende:
King Crimson - Starless
Dit is gewoon een supernummer. Vooral op het einde na 11 minuten en 20 seconden is het volop genieten.
Smoke on the waterquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:16 schreef Knip het volgende:
[..]
Deep Purple - Smoke on the Water
Deep Purple - Black Knight
Zo simpel, eigenlijk een kindermelodietje maar heel erg pakkend en daarom extra mooi.
Dat verbaasd me inderdaad ook. Please please me vind ik een stuk beter, maar over het algemeen gezien vind ik de eerdere nummers van de Beatles een stuk minder dan hun latere periode (vanaf Rubber Soul zeg maar). Met als kanttekening dat daarvoor ook wel een paar pareltjes zijn verschenen (ik noem een You've got to hide your love awayquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:46 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Grappig inderdaad: ik deel die mening helemaal! Het verbaasd me elke keer weer dat met DIT nummer de doorbraak in the US kwam!
Laat ik daar eens verandering in brengen. Dit nummer is uiteraard briljant, maar dat spreekt voor zichquote:Soort van objectief gezien: Tomorrow Never Knows - The Beatles.
Dit was, voor zover ik het kan overzien, een revolutionair nummer dat eigenlijk de hele Pepper-periode inluidde en de hoge vlucht die populaire muziek daarna nam. Ik kan me voorstellen dat dit nummer toen een ware schok teweeg bracht vanwege de creatieve originaliteit. (En dat terwijl het nummer in feite maar 1 accoord heeft...) Het nummer was zijn tijd ver vooruit (alhoewel dat 'ver', mede dankzij de snelheid waarin alles zich toendertijd ontwikkelde, relatief gezien moet worden). In ieder geval is dit volgens mij het meest ondergewaardeerde nummer ooit, want ik hoor er NOOIT iemand over! En die hypnotiserende drum is de heerlijkste drum EVER.
Je hebt ook een slechte muzieksmaak.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:23 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik heb zowat elke maand een beste nummer ooit.
Bij je smiley past Tubular Bells van Mike Oldfield. Je mag zelf bedenken waarom.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:23 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik heb zowat elke maand een beste nummer ooit.
Het is zo'n lekker simpel nummer, het maakt me altijd lekker vrolijk...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat grappig
En I want to hold your hands de beste, serieus? Ik vind het een prima nummer hoor, maar zeker niet de beste van de BeatlesEerder één van de minste, maar dat is mijn mening
quote:Op zondag 26 maart 2006 13:20 schreef Knip het volgende:
[..]
Bij je smiley past Tubular Bells van Mike Oldfield. Je mag zelf bedenken waarom.![]()
In dat licht bedoel ik het ook: het is zeker niet mijn meest favoriete Beatles-nummer!quote:Op zondag 26 maart 2006 01:19 schreef MaJo het volgende:Dit nummer is uiteraard briljant, maar dat spreekt voor zichEen van mijn favoriete nummers van Revolver, maar ik zou hem niet als een overall favoriet noemen. Qua muzikaal-historische waarde heeft dit nummer absoluut veel betekent voor de muziek, het is ontzettend experimenteel en ze waren zeker hun tijd ver vooruit. Als je het in dat licht bekijkt is het nummer zeker heel goed.
En die drumpartij is inderdaad erg lekker, hier laat Ringo zien dat hij toch nog wel wat kan(ik zou hem namelijk niet een briljante drummer noemen).
Niet een voor de hand liggend, bekend nummer. Mijn tegenwoordige nummer 2 is een albumtrack uit 1996. Ik kan hier de titel noemen, maar het zegt je waarschijnlijk niks. Je kent wellicht wel de groepsnaam, maar het nummer is nooit een single geweest...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:00 schreef ScottTracy het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd welk nummer eigenlijk op 1 stond![]()
De discussie over subjectief/objectief ontwijkend, noem ik Konstantine van Something Corporate
dat is zuiver subjectief, het is emotioneel gewoon een nummer dat mij persoonlijk raakt.
Krijg nou wat, dat is ook een van mijn favoriete nummers van de PSB!! Die mogen ze zelfs op mijn crematie draaien! (Al variëren mijn wensen qua uitvaartmuziek nog wel eens.)quote:Op maandag 27 maart 2006 01:00 schreef dVTB het volgende:
Het gaat om "The Survivors" van de Pet Shop Boys. Een prachtige levensfilosofie, eerbetoon aan een vriendin die zelfmoord pleegde, gezet op een wonderschone melodie. Althans, dat vind ik.
Wéér een...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:21 schreef methodmich het volgende:
Wordt het niet weer eens tijd voor een FOK! 100??
Pink Floyd natuurlijkquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:20 schreef Rye het volgende:
wat is volgens jullie beste band ooit?
Mijne is dus guns 'n roses <---
Hmm, ik vind het een mooi nummer maar niet z'n beste. Wel mooi vind ik 'dat trein fluitje'.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:19 schreef DrDentz het volgende:
Michael Jackson - Stranger In Moscow
ik vind het ook ondergewaardeerd, het staat nooit in de top 2000 en al die lijsten, terwijl mindere nummers van hem [vind ik dan] er wel in staan
favo band denk ik toch The Beatles
quote:Jackson is said to have nailed his lead vocal performance on the first take. But it was Jackson's arrangements and orchestration in "Billie Jean" that helped make the song unique. Jackson had wanted to write "the perfect bass line" and has said he worked on it for a couple of weeks until he succeeded with what became the basis of the final product.
ik vind I want to hold your hands ook een hele goeie van the beatles... ook een van de beterequote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat grappig
Ik kan er ook niks aan doen, hou nou eenmaal meer van zijn jaren '90 albums dan van die van de jaren '80 [in tegenstelling tot jij]quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 03:44 schreef Rnnz het volgende:
Hmm, ik vind het een mooi nummer maar niet z'n beste. Wel mooi vind ik 'dat trein fluitje'.Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar je weet vast wel wat ik bedoel.
Liever Billie Jean dan. Geweldig nummer
Wow.. ja! 1996, zoiets toch?quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:57 schreef Tup het volgende:
Suede - Stay Together
De album top100 was altijd in april ofzo, vorig jaar verschoven naar het najaar, daar ligt ook m'n hoop.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:21 schreef methodmich het volgende:
Wordt het niet weer eens tijd voor een FOK! 100??
Ja, die bedoel ik. Die moet weer snel komen!quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
De album top100 was altijd in april ofzo, vorig jaar verschoven naar het najaar, daar ligt ook m'n hoop.
Innuendo is dan nog beter vind ik....quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
Queen - Bohemian Rhapsody
By far! Gewoon zo goed, alles klopt aan dat nummer. Moeilijk te beschrijven...
Innuendo is technischer.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
Queen - Bohemian Rhapsody
By far! Gewoon zo goed, alles klopt aan dat nummer. Moeilijk te beschrijven...
Typisch dat je dat als mooiste nummer van Leonard Cohen noemt, verre van zijn beste nummer..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:36 schreef Evil-E het volgende:
Lennard Cohen - Suzanne
Hij vindt blijkbaar van wel.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Typisch dat je dat als mooiste nummer van Leonard Cohen noemt, verre van zijn beste nummer..
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:36 schreef Evil-E het volgende:
Kate Bush - Wuthering Heights, Cloudbusting, Running up that Hill
Maar wel zijn bekendste, en overigens ook erg mooi.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Typisch dat je dat als mooiste nummer van Leonard Cohen noemt, verre van zijn beste nummer..
I know, maar ik noemde dat nummer omdat de meesten dat wel kennen, zoals ook al gezegd is. Vind Sisters of Mercy, The Partisan en Hey that's no way to say goodbye ook prachtig. Ach, welke niet eigenlijk? Leonardquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Owwww, ik wist niet dat een nummer bekend moet zijn om mooi te zijnquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:45 schreef Evil-E het volgende:
[..]
I know, maar ik noemde dat nummer omdat de meesten dat wel kennen, zoals ook al gezegd is. Vind Sisters of Mercy, The Partisan en Hey that's no way to say goodbye ook prachtig. Ach, welke niet eigenlijk? Leonard. Wat vind jij zijn beste nummer?
TU TU-TUDU TUTU tudududududu TU TU-TUDU TUTUquote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:11 schreef reteppd het volgende:
Ik had gehoopt dat mijn favo nummer al langsgekomen zou zijn, helas niet, misschien is het te klassiek!
Wat ik persoonlijk het beste nummer ooit vind is namelijk:
Music van John Miles
Er zitten briljante loopjes in en de tekst is subliem.
Grappig, de laatstgenoemde zit al de hele ochtend in mijn hoofd. Niet dat dat erg is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 07:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Owwww, ik wist niet dat een nummer bekend moet zijn om mooi te zijn
Beste Nummer? Hmmmm, moeilijk, maar tot mijn favorieten behoren in ieder geval: Teachers, Who By Fire, Lady Midnight en Hey that's no way to say goodbye.
Over Herman BROOD? Waar haal je dat nu weer vandaan? Volgens mij is die Herman gewoon een fictief personage hoor. Luister maar eens naar Trilogie, de Herman van Acda en De Munnik is het tegenovergestelde van Herman Brood.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:17 schreef welkominspace het volgende:
acda en de munnik- het regent zonnenstralen
en acda en de munnik - als het vuur gedooft is
het eerste nummer gaat over hoe herman brood een moeilijke periode doorgaat eop het punt staat zelfmoord te plegen.
de tweede gaat ook over herman brood maar nu over zijn dood
ik vind ze allebei goed gezongen en een mooie tekst hebben
ik vond het al zo raar want herman brood stierf in juni(of juli) en niet in novemberquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:57 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Over Herman BROOD? Waar haal je dat nu weer vandaan? Volgens mij is die Herman gewoon een fictief personage hoor. Luister maar eens naar Trilogie, de Herman van Acda en De Munnik is het tegenovergestelde van Herman Brood.
Maar verder: Acda en De Munnik![]()
En die nummers waren er al voordat Brood dood was, trouwens.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:59 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik vond het al zo raar want herman brood stierf in juni(of juli) en niet in november
en idd acda en de munnik![]()
jij bent lief![]()
wat ook zo vreemd is is dat ze in het album:Acda en de munnik(1997) zingen over een dooie herman,quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:01 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En die nummers waren er al voordat Brood dood was, trouwens.
Ik weet dat ik lief ben![]()
![]()
Vinje die van Johnny Cash niet beter?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:24 schreef Ferdie88 het volgende:
Nine inch Nails-Hurt
Elke keer als Trent "I walk away" zingt krijg ik haast tranen in m'n ogen. Schitterend nummer
Nope, de videoclip wel maar ik vind dat Trent veel meer emotie in z'n stem legt/hebt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:58 schreef StElsewhere het volgende:
[..]
Vinje die van Johnny Cash niet beter?
Ik zie ze 28 nov.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:24 schreef roppurt het volgende:
die wou ik ook noemen inderdaad, bij deze:
muse - invincible
*ziet het zondagavond live*
Is een zeer goed nummer, kan Queen niet aan tippen bijv.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:47 schreef frame31 het volgende:
Pffff moeilijke vraag.....
Ik kies voor Skik - Op fietse..
En dat meen ik serieus!
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:12 schreef muispiet het volgende:
[..]
Is een zeer goed nummer, kan Queen niet aan tippen bijv.
Eens!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:12 schreef muispiet het volgende:
[..]
Is een zeer goed nummer, kan Queen niet aan tippen bijv.
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:46 schreef Jump-jump-hijg-dood het volgende:
Boten anna - BassHunter
(ook die van de gebroeders ko)
op dit moment tenminste, kweet zeker dat het over week anders is
Dan hebk weer wat jumpstyle...![]()
lolquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:18 schreef Ferdie88 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik respecteer veel muziekstijlen (zelf hardcore figuren) maar hier word zelfs ik een beetje verdrietig van
Mee eensch......quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:56 schreef Muzzie het volgende:
Wish you were here - Pink Floyd
Super eenvoudig en toch mysterieus![]()
jah iddquote:Op vrijdag 1 september 2006 15:18 schreef Ferdie88 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik respecteer veel muziekstijlen (zelf hardcore figuren) maar hier word zelfs ik een beetje verdrietig van
Moet je de film 'Frequency' eens zien..quote:Op zondag 3 september 2006 18:52 schreef WonderMe het volgende:
Elvis Presley ------>Suspicius minds
Je CAPS zit vast.quote:Op maandag 4 september 2006 10:52 schreef WonderMe het volgende:
[quote]Op zondag 3 september 2006 22:32 schreef DeSiever het volgende:
[..]
Moet je de film 'Frequency' eens zien..
[/quote
WELKE FILM BEDOEL JE?? 'fREQUENCY'UIT (2000), OF DE FILM '' STRANGE FREQUENCY'' (2001)
De eerstequote:Op maandag 4 september 2006 10:52 schreef WonderMe het volgende:
WELKE FILM BEDOEL JE?? 'fREQUENCY'UIT (2000), OF DE FILM '' STRANGE FREQUENCY'' (2001)
hahaquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:46 schreef Jump-jump-hijg-dood het volgende:
Boten anna - BassHunter
Wat de fuck is een "dissicie" uberhaupt? En zet je capslock uit.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:27 schreef Slappy het volgende:
ANATHEMA - DREAMING THE ROMANCE.
GEEN DISSICIE MOGELIJK.
BESTE NUMMER OOIT.
SLOTJE![]()
triest hoor, tis gewoon een lekker nummer, niet voor niks op no.1 gestaan, kan ik over de meeste vage andere nummers die hier genoemd worden niet echt zeggen, als jij andermans keuzes niet respecteerd sterf je gewoon zelf maar.... + degene die lekker meeknikkenquote:haha
sterf gewoon
Maar om dat nou het beste nummer ooit te noemen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:35 schreef Tjahzi het volgende:
[..]
triest hoor, tis gewoon een lekker nummer, niet voor niks op no.1 gestaan, kan ik over de meeste vage andere nummers die hier genoemd worden niet echt zeggen, als jij andermans keuzes niet respecteerd sterf je gewoon zelf maar.... + degene die lekker meeknikken![]()
![]()
Ga je best doen om de laatste term in je naam na te streven.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:46 schreef Jump-jump-hijg-dood het volgende:
Boten anna - BassHunter
quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:35 schreef Tjahzi het volgende:
[..]
triest hoor, tis gewoon een lekker nummer, niet voor niks op no.1 gestaan, kan ik over de meeste vage andere nummers die hier genoemd worden niet echt zeggen, als jij andermans keuzes niet respecteerd sterf je gewoon zelf maar.... + degene die lekker meeknikken![]()
![]()
En dat zegt iemand van 22.. wat een schrijnend slechte muzieksmaak moet je dan hebben zeg.quote:Op dinsdag 12 september 2006 00:35 schreef Tjahzi het volgende:
[..]
![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:46 schreef Jump-jump-hijg-dood het volgende:
Boten anna - BassHunter
Hij heeft wel gelijk... Als iemand dat nou een goed nummer vind laat je hem toch lekker in z'n waarde?quote:Op zondag 17 september 2006 19:37 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
En dat zegt iemand van 22.. wat een schrijnend slechte muzieksmaak moet je dan hebben zeg.
Nee.quote:Op zondag 17 september 2006 22:12 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk... Als iemand dat nou een goed nummer vind laat je hem toch lekker in z'n waarde?
Wat hij zegt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |