Hoogste tijd voor deze minister om per direct af te treden. Van verkeer heeft ze al geen kaas gegeten laat staan van deze religie.quote:Peijs: Hoofddoek geeft vrouwen juist vrijheid’
Door een onzer redacteuren
Rotterdam.
Minister Peijs (Verkeer, CDA) ziet de islamitische hoofddoek niet langer als een teken van onderdrukking. De hoofddoek „geeft vrouwen juist vrijheid”, zegt de minister in een interview met De Telegraaf. Ze is van gedachten veranderd na een bezoek aan de conferentie Vrouwen als wereldleiders in Abu Dhabi, waar 1200 vrouwen uit 87 landen bijeen waren.
Peijs zegt door het bezoek helemaal te zijn afgestapt van de gedachte dat een hoofddoek een teken van onderdrukking zou zijn. „Het dragen van een hoofddoek is natuurlijk cultureel bepaald. En zo voelen die vrouwen dat ook, want zo beleven zij hun religie. Daarnaast biedt een hoofddoek juist kansen voor vrouwen in sommige islamitische landen, die zonder hoofddoek anders het huis niet uit mogen”, zei de minister.
Peijs zou een minister met een hoofddoek in het volgende kabinet dan ook geen slecht idee vinden. „Het zou de herkenbaarheid van het kabinet zeker vergroten. Het moet wel iemand zijn die om haar capaciteiten wordt uitgekozen. Ze mag geen excuustruus zijn.”
Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) reageert verontwaardigd op de uitlatingen van de minister. Volgens haar haalt Peijs de twee contexten door elkaar. „De minister heeft gelijk wanneer ze zegt dat de hoofddoek in bepaalde Arabische landen bijdraagt aan de vrijheid van de vrouw. Ze mogen zich gesluierd wel vertonen in het openbare leven en zonder hoofddoek niet. Dat komt omdat de vrouw daar als lustobject wordt beschouwd, die zich alleen in familiekring aan mannen helemaal mag tonen. Maar hier in Nederland is de vrouw volledig geaccepteerd. Ik zie dus niet in hoe de hoofddoek in Nederland bijdraagt aan de vrijheid van vrouwen”, zegt het Kamerlid desgevraagd.
Hirsi Ali vindt een minister met een hoofddoek ook geen goed idee. Volgens haar zou een dergelijke minister een verkeerd signaal afgeven door de seksuele moraal uit de Arabische landen in Nederland over te nemen. „Als je de logica achter de hoofddoek doortrekt, zou je dan dus moeten concluderen dat de mannelijke kabinetsleden zich niet zouden kunnen beheersen in de nabijheid van deze minister. Een minister met een hoofddoek is niet de manier om de stem van allochtonen te winnen, want het is een belofte die je niet kunt inlossen. We zouden dan weer helemaal terug gaan in de tijd.”
bron: nrc
Hij??quote:Op maandag 20 maart 2006 17:31 schreef Triggershot het volgende:
Groot gelijk heeft hij
Zij.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:31 schreef Triggershot het volgende:
Groot gelijk heeft hij
In een land als Nederland zie ik het mogen dragen van een hoofddoek of desnoods een burqa juist als een vrijheid. Ik zie het als een symbool voor vrijheid van religie en uiting van religiequote:Op maandag 20 maart 2006 17:15 schreef dVTB het volgende:
Een vrouw met een hoofddoek of burka is dan ook geen symbool van vrijheid, maar eerder van niet-vrijheid.
In een democratisch land als Nederland, waar vrouwen gelijke rechten hebben als mannen, hoort een hoofddoek of burka niet thuis. ZEKER niet in de regering.
Wie moet integreren?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:37 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Zij.
Net als Wouter Bos is ook Karla Peijs tot de conclusie gekomen dat allochtonen geen kasplantjes zijn die je van de ene plek naar de andere plek kan vervoeren. Het heeft wel enige tijd geduurd, maar ik zie een kentering bij bepaalde politici in hun denkwijze over de in Nederland woonachtige en geboren allochtonen. Zoals Wouter Bos en Cohen al spraken: de islamitische aanwezigheid in Nederland is een feit, men moet accepteren dat de Islam een onderdeel is van de Nederlandse samenleving(of zal worden). Een nostalgisch verlangen naar een homogeen blanke samenleving uit de jaren 50 zal een nostalgisch verlangen blijven.
Vechten tegen de integratie van allochtonen/moslims heeft geen zin. Dat geeft alleen maar meer wrijving.
Peijs heeft gelijkquote:Op maandag 20 maart 2006 17:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hoogste tijd voor deze minister om per direct af te treden. Van verkeer heeft ze al geen kaas gegeten laat staan van deze religie.
Elk zichzelf respecterende mens.quote:
Ja, heel gevaarlijk die hoofddoekjesquote:Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Opkankeren met Religieuze vrijheid. Veiligheid komt eerst.
Nee de Islam moet accepteren dat ze moet moderniseren en zich moet aanpassen aan de landen waar ze zitten. Dan gaat alles goed. Gelukkig heb ik hier geen last van de Moslims in het gebied waar ik in Thailand zit zijn ze goed aangepast. Geen soepjurken aan niets. Soms een hoofddoek soms niet maar gewone normale mensen die je niet bespuwen als je vriendin wel wat sexies aan heeft. Ik zie ook geen baarden hier. Mensen zijn hier wat relaxer als die moslims in Nederland. Hoewel er ook een stelletje gekken in het zuiden zitten die een oorlog voeren tegen de burgerbevolking, maar goed dat zijn dan weer de achtergestelde idioten.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:37 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Zij.
Net als Wouter Bos is ook Karla Peijs tot de conclusie gekomen dat allochtonen geen kasplantjes zijn die je van de ene plek naar de andere plek kan vervoeren. Het heeft wel enige tijd geduurd, maar ik zie een kentering bij bepaalde politici in hun denkwijze over de in Nederland woonachtige en geboren allochtonen. Zoals Wouter Bos en Cohen al spraken: de islamitische aanwezigheid in Nederland is een feit, men moet accepteren dat de Islam een onderdeel is van de Nederlandse samenleving(of zal worden). Een nostalgisch verlangen naar een homogeen blanke samenleving uit de jaren 50 zal een nostalgisch verlangen blijven.
Vechten tegen de integratie van allochtonen/moslims heeft geen zin. Dat geeft alleen maar meer wrijving.
nee geen dictatuurquote:Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Opkankeren met Religieuze vrijheid. Veiligheid komt eerst.
En met een hoofddoekje op ben je onherkenbaar? Dan mogen we hoeden en petten ook wel gaan verbieden natuurlijkquote:Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef TheThirdMark het volgende:
Je moet nu eenmaal herkenbaar door het leven gaan zo zegt de wet. Geldt ook voor hen die denken dat Nederlanders zich moeten aanpassen aan de Allochtonen.
ik weet niet wat je zegt hoor ?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef TheThirdMark het volgende:
Je moet nu eenmaal herkenbaar door het leven gaan zo zegt de wet. Geldt ook voor hen die denken dat Nederlanders zich moeten aanpassen aan de Allochtonen.
Ok, 90% van de Christenen draagt een Kruis zoals Jezus het deed? Compleet 5mtr lang, 3mtr breed?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:52 schreef Meki het volgende:
[..]
ik weet niet wat je zegt hoor ?
30 % van de Moslimvrouwen draagt hier een hoofddoek
hoeveel Christenen dragen een kruis ?? 90 %![]()
maakt mij niet uit hoe lang die is . ze dragen een kruis maar daar hoor ik niemandquote:Op maandag 20 maart 2006 17:54 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ok, 90% van de Christenen draagt een Kruis zoals Jezus het deed? Compleet 5mtr lang, 3mtr breed?
als mensen met een kruis komen dan is dat ook een teken van onderdrukkingquote:Op maandag 20 maart 2006 17:52 schreef Vampier het volgende:
als de vrouwen een keus hebben dan is het vrijheid... als ze geen keus hebben dan is het onderdrukking.
Lolz, jij hebt dus geen verstand van de Islam neem ik dan maar aan.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:55 schreef Meki het volgende:
[..]
maakt mij niet uit hoe lang die is . ze dragen een kruis maar daar hoor ik niemand
of je verbiedt ze allemaal of niet
hoogste tijd voor je om eraan te werken anders val je uit de boot.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Elk zichzelf respecterende mens.
Een hoofddoek gaat niet tegen de wet in, en het belijden van je geloof is een fundamenteel mensenrecht. Dus je bent sowieso al aangepast in het land waar je zit.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef niet_links het volgende:
[..]
Nee de Islam moet accepteren dat ze moet moderniseren en zich moet aanpassen aan de landen waar ze zitten. Dan gaat alles goed. Gelukkig heb ik hier geen last van de Moslims in het gebied waar ik in Thailand zit zijn ze goed aangepast. Geen soepjurken aan niets. Soms een hoofddoek soms niet maar gewone normale mensen die je niet bespuwen als je vriendin wel wat sexies aan heeft. Ik zie ook geen baarden hier. Mensen zijn hier wat relaxer als die moslims in Nederland. Hoewel er ook een stelletje gekken in het zuiden zitten die een oorlog voeren tegen de burgerbevolking, maar goed dat zijn dan weer de achtergestelde idioten.
Ik weet niet wat jij verstaat onder een hoofddoek, maar volgens mij ben jij in de war met een bivakmuts ofzoquote:Op maandag 20 maart 2006 17:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Lolz, jij hebt dus geen verstand van de Islam neem ik dan maar aan.
Een kruisje hangt voor je borstkast, blokkeerd niet je zichtsveld en is anoniem. Een hoofddoek doet dat 9/10x wel.
Nee onzin - Kruis is een teken van onderdrukkingquote:Op maandag 20 maart 2006 17:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Lolz, jij hebt dus geen verstand van de Islam neem ik dan maar aan.
Een kruisje hangt voor je borstkast, blokkeerd niet je zichtsveld en is anoniem. Een hoofddoek doet dat 9/10x wel.
Het doet me deugd dat je werkelijk zo gefrustreerd bent over de (islamitische) gang van zaken in Nederland, dat ik je welgemeend, doch onnodig en onnozel advies even in de wind sla.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
hoogste tijd voor je om eraan te werken anders val je uit de boot.
Waarom is een kruis een teken van onderdrukking Meki?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee onzin - Kruis is een teken van onderdrukking
Een beetje het symbool van Jezus beledigen he. Moesten we eens met die profeet van jou proberen.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Want?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Tenzij je geloof dingen doet die in strijd zijn met de daar geldende wet. Maar goed waar extrimistische moslims zijn daar zijn problemen.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:59 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Een hoofddoek gaat niet tegen de wet in, en het belijden van je geloof is een fundamenteel mensenrecht. Dus je bent sowieso al aangepast in het land waar je zit.![]()
Dus met een hoofddoek ben je een extremistische moslim? Laat mijn oma het maar niet horen, die heeft ook vaak zo'n ding op als ze naar buiten gaat...quote:Op maandag 20 maart 2006 18:10 schreef niet_links het volgende:
[..]
Tenzij je geloof dingen doet die in strijd zijn met de daar geldende wet. Maar goed waar extrimistische moslims zijn daar zijn problemen.
omdat jullie hoofddoek ook een teken van onderdrukking zienquote:Op maandag 20 maart 2006 18:04 schreef N.icka het volgende:
[..]
Waarom is een kruis een teken van onderdrukking Meki?
Geweldig , dit kan zo in de Donald Duckquote:Op maandag 20 maart 2006 18:15 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat jullie hoofddoek ook een teken van onderdrukking zien
Heb je ook zinnige argumenten?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat is de meest kinderachtige redenatie die ik ooit heb gehoordquote:Op maandag 20 maart 2006 18:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Jullie vinden hoofddoeken toch niks - nou een hoofddoek vertonen is hetzelfde als kruis vertonenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:07 schreef Seneca het volgende:
[..]
Een beetje het symbool van Jezus beledigen he. Moesten we eens met die profeet van jou proberen.
Wat een walgelijk hypocriet mannetje ben jij.
Overigens dragen Christenen zo'n kruis uit eigen overtuiging. Niet omdat ze anders inelkaar gerost worden door hun echtgenoot. Nu jij weer.
Nee - dit is religie geen diefstalquote:Op maandag 20 maart 2006 18:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is de meest kinderachtige redenatie die ik ooit heb gehoord
Dus stel, jij steelt iets. Iemand maakt jou uit voor dief, dan is diegene zelf een dief, omdat hij jou als dief ziet?
*deleted, note++ *quote:Op maandag 20 maart 2006 18:17 schreef Meki het volgende:
Jullie vinden hoofddoeken toch niks - nou een hoofddoek vertonen is hetzelfde als kruis vertonen
I
Hahaha, wat een muts.quote:Daarnaast biedt een hoofddoek juist kansen voor vrouwen in sommige islamitische landen, die zonder hoofddoek anders het huis niet uit mogen”, zei de minister.
Peijs zou een minister met een hoofddoek in het volgende kabinet dan ook geen slecht idee vinden. „Het zou de herkenbaarheid van het kabinet zeker vergroten. Het moet wel iemand zijn die om haar capaciteiten wordt uitgekozen. Ze mag geen excuustruus zijn.”
jep dat alle tekenen die religieus zijn een teken van onderdrukking zijn.quote:
Ik heb helemaal niks tegen het dragen van een hoofddoek op zich, hoe kom je daar bij.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Jullie vinden hoofddoeken toch niks - nou een hoofddoek vertonen is hetzelfde als kruis vertonen
Lang niet alle christenen lopen met een kruisje om hun nek dat lijkt me meer iets van de rooms-katholieken. Dat ding verbergt overgens niks en is daar ook niet voor bedoelt. Niemand wordt gedwongen on zo'n ding te dragen en een boel niet-christenen dragen zo'n ding omdat ze 't leuk vinden.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:55 schreef Meki het volgende:
[..]
maakt mij niet uit hoe lang die is . ze dragen een kruis maar daar hoor ik niemand
Jawel - Kijk maar in Italie waar ze gedwongen om een kruis te dragenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks tegen het dragen van een hoofddoek op zich, hoe kom je daar bij.
Waar ik wel wat tegen heb, is dat vrouwen in bepaalde culturen worden gedwongen om een hoofddoek te dragen. Dat maakt het een symbool van onderdrukking, ook al is het oorspronkelijk niet zo bedoeld, en ook al zijn er vrouwen die zo'n ding wel uit eigen overtuiging dragen.
Ik ken geen enkele cultuur waar mensen worden gedwongen om een kruis te dragen, jij wel? Dat is het verschil Meki. Het gaat er niet om of Islamitische vrouwen een hoofddoek willen dragen. Dat moeten ze wat mij betreft helemaal zelf weten.
En wat als ze het niet doen?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel - Kijk maar in Italie waar ze gedwongen om een kruis te dragen
.
dan hebben ze een probleem met Paus en Vaticaanquote:
Nee meki je verbiedt de hoofddoek.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Zou je je posts ook eens kunnen onderbouwen, Meki? Ik heb vooralsnog nog steeds geen bronnen van je gekregen dat Hirsi Ali de oorlog aan de Islam zou hebben verklaard, dat de VS de oorlog aan de Islam hebben verklaard, en ik heb eigenlijk weinig hoop dat je met een bron aan kunt komen zetten waaruit blijkt dat men in Italie gedwongen wordt om een kruis te dragen.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel - Kijk maar in Italie waar ze gedwongen om een kruis te dragen
Kijk maar in Amsterdam in sommige gemeentes
Kijk maar in Israel waar ze gedwongen keppels te dragen. etc. etc.
Kijk maar naar India waar ze gedwongen tekens te dragen.
Ik ben ook tegen Burqa´s en ook hoofddoeken - maar ook Kruis en Keppels etc.
Komt de paus dan met de roe langs?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:27 schreef Meki het volgende:
[..]
dan hebben ze een probleem met Paus en Vaticaan
als je iets wilt verbieden kan dat alleen in dictatuurquote:Op maandag 20 maart 2006 18:27 schreef typtypo het volgende:
[..]
Nee meki je verbiedt de hoofddoek.
Als moslima's willen dat ze herkend worden dan gaan ze ook maar met een ketting om hun nek lopen met een islam symbool.
Anders dan jouw voorstel is dit appels met appels en peren met peren vergelijken.
Wees even reeel Meki. En wat gaat de Paus dan doen denk je? Ik ben zelf van het Christendom afgestapt, en ik ben nog nooit bedreigd, of ook maar benadeeld door mijn oude gemeente. Sterker nog, ik ben nog altijd van harte welkom om terug te komen, mocht ik ooit van mening veranderen.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:27 schreef Meki het volgende:
[..]
dan hebben ze een probleem met Paus en Vaticaan
De maan en een ster is de teken van islam. Dan doen ze dat maar om hun nek.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:29 schreef Meki het volgende:
[..]
als je iets wilt verbieden kan dat alleen in dictatuur
wij zijn geen dictatuur maar democratie met een goede vorm als vrijheid.
Nee Hoofddoek is een teken voor Moslim
Kruis is het enige teken voor Christen
bij de Islaam ook niet . Als je geen moslim wilt zijn dan stap je ervan af. je wordt ook niet bedreigd etc. ( uitzondering Iran etc. ).quote:Op maandag 20 maart 2006 18:30 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wees even reeel Meki. En wat gaat de Paus dan doen denk je? Ik ben zelf van het Christendom afgestapt, en ik ben nog nooit bedreigd, of ook maar benadeeld door mijn oude gemeente. Sterker nog, ik ben nog altijd van harte welkom om terug te komen, mocht ik ooit van mening veranderen.
Vergelijk dat eens met bepaalde Islamitische culturen. Als je daar van je geloof afstapt, al helemaal als vrouw, moet je vrezen voor je leven. In bepaalde Islamitische regimes kun je zelfs lijfstraffen verwachten als je als vrouw niet volledig bedekt over straat loopt.
Ben ik niet met je eens. Mannen en vrouwen ZIJN niet hetzelfde. Ongelijkheid tussen man en vrouw kan imho best, mits dat niet van bovenaf wordt opgelegd. Iedereen, ongeacht zijn of haar sekse, moet kunnen leven zoals hij of zij dat ZELF wil.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:31 schreef typtypo het volgende:
[..]
De maan en een ster is de teken van islam. Dan doen ze dat maar om hun nek.
Of alle moslim mannen moeten ook hoofddoeken gaan dragen want anders is er ongelijkheid tussen man en vrouw en dat kan hier niet in het westen.
Als je de hoofddoek wilt verbieden moet je alle tekens die leiden naar religie verbiedenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:31 schreef typtypo het volgende:
[..]
De maan en een ster is de teken van islam. Dan doen ze dat maar om hun nek.
Of alle moslim mannen moeten ook hoofddoeken gaan dragen want anders is er ongelijkheid tussen man en vrouw en dat kan hier niet in het westen.
die gaat dan niet met je praten omdat je geen christen bentquote:Op maandag 20 maart 2006 18:34 schreef N.icka het volgende:
Meki , zeg nou eens , wat gaat de paus dan doen.????
Dat wordt van boven opgelegd. Door de islam die geen scheiding tussen kerk en staat kent en daarom gelden de wetten van het land waarin moslims wonen niet maar alleen de wetten van de islam. Dus je ziet het, van bovenaf opgelegd.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:32 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Mannen en vrouwen ZIJN niet hetzelfde. Ongelijkheid tussen man en vrouw kan imho best, mits dat niet van bovenaf wordt opgelegd. Iedereen, ongeacht zijn of haar sekse, moet kunnen leven zoals hij of zij dat ZELF wil.
Dus als je geen kruisje draagt , krijg je problemen met de paus en die komt dan niet met je pratenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:35 schreef Meki het volgende:
[..]
die gaat dan niet met je praten omdat je geen christen bent
Dat is mijn hele punt. Ik zeg ook niet dat het een kenmerk is van de Islam. Ik zeg dat het een kenmerk is van bepaalde Islamitische culturen, bijvoorbeeld, zoals je zelf al zegt, Iran.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:32 schreef Meki het volgende:
[..]
bij de Islaam ook niet . Als je geen moslim wilt zijn dan stap je ervan af. je wordt ook niet bedreigd etc. ( uitzondering Iran etc. ).
gelijke behandeling - eerst zien dan gelovenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:27 schreef Seneca het volgende:
[..]
Zou je je posts ook eens kunnen onderbouwen, Meki? Ik heb vooralsnog nog steeds geen bronnen van je gekregen dat Hirsi Ali de oorlog aan de Islam zou hebben verklaard, dat de VS de oorlog aan de Islam hebben verklaard, en ik heb eigenlijk weinig hoop dat je met een bron aan kunt komen zetten waaruit blijkt dat men in Italie gedwongen wordt om een kruis te dragen.
En wat die gemeentes in Amsterdam betreft. Je wordt niet GEDWONGEN om in zo'n gemeente te gaan zitten. Je KIEST ervoor om daarbij te gaan, en je weet dan ook wat de gevolgen zijn. Islamitische vrouwen in bepaalde culturen hebben echter weinig te kiezen. Je moet als vrouw in zo'n cultuur maar eens wagen om van je geloof af te stappen.
Je voorbeelden wat Israel en India betreft hebben niks met het Christendom te maken, en zijn hier dus niet relevant. Ik ga daar dan ook niet verder op in. De discussie ging hier over of een kruis een symbool van onderdrukking is.
Overigens geef ik je gelijk op een punt: ALS je de hoofddoek als religieus symbool wil verbieden, dan allemaal. Ik ben sterk voorstander van gelijke behandeling.
Net alsof ik dat erg zou vinden. Als niet-christen heeft de Paus toch geen enkele betekenis voor me. Dan heb ik liever dat de paus niet met me praat dan dat er een fatwa over me uit wordt geroepen en ik moet vrezen voor m'n leven.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:35 schreef Meki het volgende:
[..]
die gaat dan niet met je praten omdat je geen christen bent
Moskeeen dan ook maar okee!!quote:Op maandag 20 maart 2006 18:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je de hoofddoek wilt verbieden moet je alle tekens die leiden naar religie verbieden
zo niet dan mogen ze allemaal nog bestaan
zoiets . en daar zijn veel Italianen bang voorquote:Op maandag 20 maart 2006 18:36 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dus als je geen kruisje draagt , krijg je problemen met de paus en die komt dan niet met je praten![]()
onzin Kerken zijn gebouwen net als elke gebouw die hier staatquote:Op maandag 20 maart 2006 18:38 schreef typtypo het volgende:
[..]
Moskeeen dan ook maar okee!!
Kerken zijn historische panden en blijven dus gewoon staan.
Tja, het is misschien moeilijk voor je om te geloven, maar ik heb niets tegen de Islam op zich. Zoals ik al zei, ik vind dat iedereen moet kunnen leven zoals hij of zij dat wil. Ik vind dan ook niet dat men hoofddoekjes moet verbieden. Ten eerste is dat discriminerend, ten tweede lost het niets op. Je pakt er alleen de vrouwen mee die het vrijwillig uit eigen overtuiging doen, en de vrouwen bij wij het van bovenaf wordt opgelegd zullen het toch blijven doen.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:36 schreef Meki het volgende:
[..]
gelijke behandeling - eerst zien dan geloven
Neen kerken zijn historische gebouwen en hebben met de grondbeginselen van dit land te maken.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:38 schreef Meki het volgende:
[..]
onzin Kerken zijn gebouwen net als elke gebouw die hier staat
En de islam heeft niets met ontwikkeling van Europa te maken?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:41 schreef typtypo het volgende:
[..]
Neen kerken zijn historische gebouwen en hebben met de grondbeginselen van dit land te maken.
Kan jij je daar niet in vinden kun je maar beter terug gaan naar marokko.
Waarom zou je daar bang voor zijn als je toch niet in de Paus geloofd?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:38 schreef Meki het volgende:
[..]
zoiets . en daar zijn veel Italianen bang voor
Nee Kerken zijn helemaal niet historisch maar gebouwen net als waar je nu bent.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:41 schreef typtypo het volgende:
[..]
Neen kerken zijn historische gebouwen en hebben met de grondbeginselen van dit land te maken.
Kan jij je daar niet in vinden kun je maar beter terug gaan naar marokko.
jij niet maar in Italie zijn er veel mensen die lof hebben voor Pausquote:Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef Seneca het volgende:
[..]
Waarom zou je daar bang voor zijn als je toch niet in de Paus geloofd?
Ik ga niet met je in discussie over de historie. Het is zo en leer er mee leven.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee Kerken zijn helemaal niet historisch maar gebouwen net als waar je nu bent.
Als Kerken historisch gebouw is dan is de gebouw van Albert Heijn ook historisch
Het gaat hier over een Nederlandse bewindsvrouw die iets zegt. Niet om hoe Rooms ze wel niet zijn in Italië.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:43 schreef Meki het volgende:
[..]
jij niet maar in Italie zijn er veel mensen die lof hebben voor Paus
De grieken en de romeinen ja, de islam nee.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En de islam heeft niets met ontwikkeling van Europa te maken?
Het is niet zo en dat weet ik zekerquote:Op maandag 20 maart 2006 18:47 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik ga niet met je in discussie over de historie. Het is zo en leer er mee leven.
Kan je dat hiet niet dan heb jij een ander land waar je fijn tussen je eigen historie kan gaan zitten.
Maar verder heb je wel geschiedenis gehad op school?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
De grieken en de romeinen ja, de islam nee.
De islam heeft op z'n hoogst europa proberen te vernietigen. Dus als jij dat bijdragen aan ontwikkeling wil noemen ga je gang.
Introductie van 0 (nul) in Europa? naast talloze andere voorbeelden.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
De grieken en de romeinen ja, de islam nee.
De islam heeft op z'n hoogst europa proberen te vernietigen. Dus als jij dat bijdragen aan ontwikkeling wil noemen ga je gang.
sorry moest wel hard lachenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar verder heb je wel geschiedenis gehad op school?
Wat weet je niet zeker?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is niet zo en dat weet ik zeker
Kerken zijn gebouwen meer niet
Kerken maken zondag om 10.00 iedereen wakker![]()
Kerken zijn gebouwen niet historische gebouwenquote:
Nee, op een willekeurige fatsoenlijke. Maar anders is de bieb ook een aanrader. Gezien jouw achterstand zou ik het voorlopig bij de kinderjeugdafdeling houdenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:53 schreef typtypo het volgende:
[..]
Bedoel je op een islamitische school?
Volgens mij snap jij niet wat een gebouw historisch maakt.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Kerken zijn gebouwen niet historische gebouwen
Jawel ik vind alleen de grote kerk in Dam historisch de anderen zijn gewoon net als Moskeeen etc. gebouwen met een toegevoegde waardequote:Op maandag 20 maart 2006 18:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet wat een gebouw historisch maakt.
Vertel dan wat je op je lever hebt dat je met zo'n raar toontje tegen me spreekt.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, op een willekeurige fatsoenlijke. Maar anders is de bieb ook een aanrader. Gezien jouw achterstand zou ik het voorlopig bij de kinderjeugdafdeling houden![]()
En vooral de vrijheid om die bewuste cartoons te publiceren......quote:Op maandag 20 maart 2006 17:51 schreef Meki het volgende:
[..]
nee geen dictatuur
vrijheid geldt voor alles![]()
Laten we zo zeggen, bijna alle grotere kerken in Nederland hebben een historische waarde. En veel van deze kerken hebben niet eens een religieuze functie meer. Plus dan het feit dat cultuurhistorisch de kerk bij dit land hoort.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel ik vind alleen de grote kerk in Dam historisch de anderen zijn gewoon net als Moskeeen etc. gebouwen met een toegevoegde waarde
Ik heb niets op m'n leverquote:Op maandag 20 maart 2006 18:59 schreef typtypo het volgende:
[..]
Vertel dan wat je op je lever hebt dat je met zo'n raar toontje tegen me spreekt.
Vertel het dan. Ik zeg dat de islam europa heeft geprobeert te vernietigen en jij zegt van niet.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik heb niets op m'n leverMisschien moet je ook maar een boek lenen over spreekwoorden en gezegden?
Verder spreek ik op zo'n toontje omdat ik vind dat je je pas in een discussie moet mengen als je kennis van zaken hebt. Gezien jouw zeer gebrekkige kennis van de Islam en de geschiedenis van Europa in z'n algemeen heb je hier geen reet te zoeken. Vandaar dus mijn toontje.
Als ik kijk naar wat de moren hebben gedaan in Andalusië moet ik zeggen dat dat alles behalve vernietigen was. Ook de gebieden die onder het turkse rijk vielen zijn er wezelijk niet slechter op geworden.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:04 schreef typtypo het volgende:
[..]
Vertel het dan. Ik zeg dat de islam europa heeft geprobeert te vernietigen en jij zegt van niet.
Onderbouw jezelf dan.
Wanneer heeft de Islam geprobeert Europa te vernietigen? Blijkbaar heb ik een stukje historie gemist?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:04 schreef typtypo het volgende:
[..]
Vertel het dan. Ik zeg dat de islam europa heeft geprobeert te vernietigen en jij zegt van niet.
Onderbouw jezelf dan.
Ze stonden ook aan poorten van Wenen niet om een gezellig potje Mozart te te luisteren.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Als ik kijk naar wat de moren hebben gedaan in Andalusië moet ik zeggen dat dat alles behalve vernietigen was. Ook de gebieden die onder het turkse rijk vielen zijn er wezelijk niet slechter op geworden.
Wss verwijst hij naar inval@ Wenen.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wanneer heeft de Islam geprobeert Europa te vernietigen? Blijkbaar heb ik een stukje historie gemist?
Nee hoor, hypocrisie is verboden in de islamquote:Op maandag 20 maart 2006 19:15 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ze stonden ook aan poorten van Wenen niet om een gezellig potje Mozart te te luisteren.
Veroverd land hoeft niet perse vernietigd te worden. Als je er zelf beter van wordt zul er waarschijnlijk zuinig op zijn.
Nou, als je dat een poging tot vernietiging van Europa noemt dan weet ik niet waarom je met de Grieken en Romeinen durft aan te komenquote:Op maandag 20 maart 2006 19:15 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ze stonden ook aan poorten van Wenen niet om een gezellig potje Mozart te te luisteren.
Veroverd land hoeft niet perse vernietigd te worden. Als je er zelf beter van wordt zul er waarschijnlijk zuinig op zijn.
Mongools invasie is ook niet relevant als het gaat om de islamquote:Op maandag 20 maart 2006 19:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nou, als je dat een poging tot vernietiging van Europa noemt dan weet ik niet waarom je met de Grieken en Romeinen durft aan te komen![]()
Waar komt de Mongoolse invasie opeens vandaan?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mongools invasie is ook niet relevant als het gaat om de islam
Taqiyya and kitman or ‘holy hypocrisy’ has been diffused throughout Arabic culture for over fourteen hundred years since it was developed by Shiites as a means of defence and concealment of beliefs against Sunni unbelievers. As the Prophet said: 'he who keeps secrets shall soon attain his objectives.’quote:Op maandag 20 maart 2006 19:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor, hypocrisie is verboden in de islam
Shiettenquote:Op maandag 20 maart 2006 19:21 schreef typtypo het volgende:
[..]
Taqiyya and kitman or ‘holy hypocrisy’ has been diffused throughout Arabic culture for over fourteen hundred years since it was developed by Shiites as a means of defence and concealment of beliefs against Sunni unbelievers. As the Prophet said: 'he who keeps secrets shall soon attain his objectives.’
http://www.ci-ce-ct.com/Feature%20articles/02-12-2002.asp
Hypocriet ze hebben het woord uitgevonden.![]()
Hun probeerden Europa letterlijk te vernietigen maar is niet zo relevant voor Typquote:Op maandag 20 maart 2006 19:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waar komt de Mongoolse invasie opeens vandaan?
quote:Op maandag 20 maart 2006 18:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij verstaat onder een hoofddoek, maar volgens mij ben jij in de war met een bivakmuts ofzo
Dat is een Belgische vlag, geen hoofddoekquote:Op maandag 20 maart 2006 19:28 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit blokkeerd dus wel degelijk mijn zichtsveld...
De Dom in Utrecht, de Sint Servaas en Onze Lieve Vrouwe-basiliek in Maastricht , de Hooglandse en Pieterskerk in Leiden, de Nieuwe Kerk in Groningen zeggen je zeker niets?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel ik vind alleen de grote kerk in Dam historisch de anderen zijn gewoon net als Moskeeen etc. gebouwen met een toegevoegde waarde
Wanneer hebben ze dat geprobeerd?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hun Zij probeerden Europa letterlijk te vernietigen maar is niet zo relevant voor Typ
During the Spanish inquisition, Sunni Moriscos attended mass and returned home to wash their hands of the ‘holy water’. In operational terms, taqiyya and kitman allowed the ‘mujahadeen ’ to assume whatever identity was necessary to fulfill their mission; they had doctrinal and theological and later jurisprudential sanction to pretend to be Jews or Christians to gain access to Christian and Jewish targets: ‘the mujahadeen can take the shape of the enemy’.quote:
kleuterschool reden dus...quote:Op maandag 20 maart 2006 18:15 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 maart 2006 18:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Peijs kan maar beter aftreden denk ik...
Atillaquote:Op maandag 20 maart 2006 19:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wanneer hebben ze dat geprobeerd?
bron?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:42 schreef typtypo het volgende:
[..]
During the Spanish inquisition, Sunni Moriscos attended mass and returned home to wash their hands of the ‘holy water’. In operational terms, taqiyya and kitman allowed the ‘mujahadeen ’ to assume whatever identity was necessary to fulfill their mission; they had doctrinal and theological and later jurisprudential sanction to pretend to be Jews or Christians to gain access to Christian and Jewish targets: ‘the mujahadeen can take the shape of the enemy’.
Sunni's ook. Het is een bekend islamitisch gebruik en word gewoon geoefend.
Vorm van oorlogsvoering.
Misschien heb jij een opfris-cursus Nederlands nodig ...quote:Op maandag 20 maart 2006 19:28 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dit blokkeerd dus wel degelijk mijn zichtsveld...
Djenghis han, Mongolen.. Atilla hunnen.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat waren de Hunnen, niet de Mongolen.
Ach joh, Hunnen, Turken, Mongolen. Allemaal neefjes van de centraal aziatische steppenquote:Op maandag 20 maart 2006 23:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat waren de Hunnen, niet de Mongolen.
alle 3 zijn ze in Europa geweestquote:Op maandag 20 maart 2006 23:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ach joh, Hunnen, Turken, Mongolen. Allemaal neefjes van de centraal aziatische steppen![]()
Ja, dat is een ding dat zeker is.quote:„Het zou de herkenbaarheid van het kabinet zeker vergroten.
Nou, pak van m'n hart! Als ik het wel heb, wordt de bekwaamheid van de sollicitanten dus getoetst alvorens men ze de scepter van een ministerie in handen geeft. Vernuftig plan. Waarom hebben we het dan over een hoofddoek? Weet de minister al wie er in aanmerking komen voor zo'n functie? Want anders is het een behoorlijk zinledige uitspraak.quote:Het moet wel iemand zijn die om haar capaciteiten wordt uitgekozen. Ze mag geen excuustruus zijn.”
Jij was toch voor vrijheid van meningsuiting?quote:Op maandag 20 maart 2006 23:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, dat is een ding dat zeker is.
[..]
Nou, pak van m'n hart! Als ik het wel heb, wordt de bekwaamheid van de sollicitanten dus getoetst alvorens men ze de scepter van een ministerie in handen geeft. Vernuftig plan. Waarom hebben we het dan over een hoofddoek? Weet de minister al wie er in aanmerking komen voor zo'n functie? Want anders is het een behoorlijk zinledige uitspraak.
Kunnen Peijs en Van der Hoeven een spreekverbod krijgen?
Ja, maar wat deze ministers beweren raakt kant noch wal.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij was toch voor vrijheid van meningsuiting?![]()
Ben je er nu voor of tegen?quote:Op maandag 20 maart 2006 23:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, maar wat deze ministers beweren raakt kant noch wal.
De Turken zijn er nog hoorquote:Op maandag 20 maart 2006 23:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
alle 3 zijn ze in Europa geweest
Immers; een minister dient te worden uitverkoren vanwege zijn kwaliteiten. Of een regering nu bestaat uit volstrekt grijze technocraten of flamboyante dansmariekes, is volmaakt onbelangrijk. Je kunt dan ook niet zeggen dat een Hindoe met tulband, een orthodoxe Jood, een dubbelganger van boer Koekoek of een in vrome gewaden uitgedoste Moslima ''geen slecht idee'' is.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:46 schreef Johan_de_With het volgende:
. Waarom hebben we het dan over een hoofddoek? Weet de minister al wie er in aanmerking komen voor zo'n functie? Want anders is het een behoorlijk zinledige uitspraak.
Ik ben er voor. Maar politici hebben een bepaalde verantwoordelijkheid, zeker als ze zich begeven op een terrein dat geen deel uitmaakt van de taak waarvoor ze zijn aangewezen.quote:
Dus moslims staan gelijk als ze hirsi ali stil willen hebben?quote:Op maandag 20 maart 2006 23:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik ben er voor. Maar politici hebben een bepaalde verantwoordelijkheid, zeker als ze zich begeven op een terrein dat geen deel uitmaakt van de taak waarvoor ze zijn aangewezen.
Ik begrijp je niet helemaal. Wat bedoel je met gelijk staan in deze zin?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus moslims staan gelijk als ze hirsi ali stil willen hebben?
Dat moslims recht hebben om een spraakverbod voor Hirsi Ali te eisen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet helemaal. Wat bedoel je met gelijk staan in deze zin?
Dat gaan ze maar in hun eigen bekrompen land van herkomst doen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat moslims recht hebben om een spraakverbod voor Hirsi Ali te eisen?
On welke mate verschil jij met een facist dan?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:16 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dat gaan ze maar in hun eigen bekrompen land van herkomst doen.
Moslims zijn niets meer dan iemand anders in nederland. Voor facisten is hier geen plaats.
Precies. Ik stond echt perplex wat Peijs beweert.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:16 schreef Leandra het volgende:
Peijs is gewoon een beetje in de war met het feit dat het in (sommige) Arabische landen idd een stukje vrijheid geeft..... zonder hoofddoek zouden die vrouwen anders de deur niet uitkunnen...
Maar laten we nou niet doen alsof vrouwen hier de deur niet uitkunnen als ze geen hoofddoek om hebben, als je op die manier gaat stellen dat hoofddoek voor een stuk vrijheid zorgt dan ben je toch even vergeten waar je bent.
Niet Moslim wil een spraak verbod, niets aan de hand. Een Moslim wil een spraak verbod, is hij een fascistquote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:16 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dat gaan ze maar in hun eigen bekrompen land van herkomst doen.
Moslims zijn niets meer dan iemand anders in nederland. Voor facisten is hier geen plaats.
wat een facistisch gedachtengoedquote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Niet Moslim wil een spraak verbod, niets aan de hand. Een Moslim wil een spraak verbod, is hij een fascist![]()
Peijs wil misschien op deze manier de concensus hier in Nederland doorbreken, dat de hoofddoek staat voor vrouwenonderdrukking.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:18 schreef Flumina het volgende:
[..]
Precies. Ik stond echt perplex wat Peijs beweert.
Gelijk aan een eventuele verbod die jij voor Peijs zou wensen,quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:21 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat van dat ''spreekverbod'' meende ik natuurlijk niet echt, maar als iedereen eens wat meer tijd nam om zich te beraden alvorens zich te uiten zou de politiek een stuk verheffender zijn.
Maar aan welke vorm van een spreekverbod voor Ali had je gedacht?
Dat ze haar kop moet houden over, dat ze zich zogenaamd inzet voor de Islamitische gemeenschap en met name de Moslim vrouw.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:21 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat van dat ''spreekverbod'' meende ik natuurlijk niet echt, maar als iedereen eens wat meer tijd nam om zich te beraden alvorens zich te uiten zou de politiek een stuk verheffender zijn.
Maar aan welke vorm van een spreekverbod voor Ali had je gedacht?
Veel.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
On welke mate verschil jij met een facist dan?
En ze bereikt het tegenovergestelde. Nu zullen mensen juist denken dat een hoofddoek alleen maar gebruikt wordt voor oppurtunistische redenen, om maar mee te doen met je omgeving, omdat het moet, in plaats dat die hoofddoek staat voor devotie.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Peijs wil misschien op deze manier de concensus hier in Nederland doorbreken, dat de hoofddoek staat voor vrouwenonderdrukking.
Mijn steun heeft ze, omdat het enkelt een vooroordeel is.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gelijk aan een eventuele verbod die jij voor Peijs zou wensen,
tot Het westen binnen valt onder mom van preventieve dreiging op ruimen, get real.. Als het om de moslims gaat wil men ze nergens laten regeren ook niet in eigen land. Als rechtstaat tegen Peijs is dan is het ook tegen Hirsi aliquote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:25 schreef typtypo het volgende:
[..]
Veel.
In nederland is de wet voor gelijke gelijk.
Dat is het enige bepalende in deze samenleving.
Dus als men een geloof aanhangt die haar regels,volgelingen en zichzelf boven de geldende wet stelt past dat niet in een rechtsstaat. Als daar niet mee kan leven dan kan men naar een land waar dat ubergeloof leidende cultuur is.
Misschien had ze het beter kunnen verwoorden, maar het is een begin.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:26 schreef Flumina het volgende:
[..]
En ze bereikt het tegenovergestelde. Nu zullen mensen juist denken dat een hoofddoek alleen maar gebruikt wordt voor oppurtunistische redenen, om maar mee te doen met je omgeving, omdat het moet, in plaats dat die hoofddoek staat voor devotie.
Zij heef toch ook haar mening geuit in betreffende ondewerp in OP?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
[afbeelding]*Puur hypothetisch gesproken*[afbeelding]
In het aan Ali gewijde lemma van ''Leden van de Tweede Kamer'' zie ik geen bijzondere taakomschrijving. Het wordt dus een beetje lastig om een vergelijkbaar spreekverbod vorm te geven.
Een moslim krijgt van alles kots neigingen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat ze haar kop moet houden over, dat ze zich zogenaamd inzet voor de Islamitische gemeenschap en met name de Moslim vrouw.
Elke Moslim krijgt kotsneigingen van haar. De gemiddelde Nederlander heeft dat na 3 jaar nog steeds niet door.
Haar ''kop''? Verder zie ik niet in waarom dit door een spreekverbod moet worden getroffen. Iedereen is vrij te beweren dat hij zich inzet voor een bepaalde groep, laat de kiezer maar uitmaken of dat waar is.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat ze haar kop moet houden over, dat ze zich zogenaamd inzet voor de Islamitische gemeenschap en met name de Moslim vrouw.
Nou, gezien de recente verkiezingsuitslag ontbreekt het de mensen niet aan middelen om hun mening kenbaar te maken. Als je gelooft dat ze niet integer is, zou je dus kunnen zeggen dat ze is afgestraft.quote:Elke Moslim krijgt kotsneigingen van haar. De gemiddelde Nederlander heeft dat na 3 jaar nog steeds niet door.
En vrijheid voor diegenen die het wel uit eigen wil dragen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:30 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wijze woorden van Hirsi Ali op het belachelijke betoog van Peijs.
In Nederland is er namelijk al vrijheid en draagt het niets bij, daar waar Peijs het bekijkt vanuit het perspectief van vrouwen die in het midden-oosten leven. Hoofdoekjes hebben hier een avarechts effect en moeten verboden worden, juist om deze vrouwen hier vrijheid te geven.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:30 schreef typtypo het volgende:
[..]
Een moslim krijgt van alles kots neigingen.
Of dat Hirschi Ali is, cartoons of en kruis in de vorm van een deense vlag.
De enige oplossing voor deze tere zieltjes is terug naar het islamitisch land waar ze vandaan koimen.
Daar is niets waar ze aanstoot aan kunnen nemen.
Houd eens op met dit soort tot niets leidende veralgemeningen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:30 schreef typtypo het volgende:
[..]
Een moslim krijgt van alles kots neigingen.
Of dat Hirschi Ali is, cartoons of en kruis in de vorm van een deense vlag.
De enige oplossing voor deze tere zieltjes is terug naar het islamitisch land waar ze vandaan koimen.
Daar is niets waar ze aanstoot aan kunnen nemen.
Ik zeg toch deze tere zieltjes.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Houd eens op met dit soort tot niets leidende veralgemeningen.
Je hebt gelijk, maar ik hoop wel dat ze na de volgende verkiezingen lekker boeken gaat schrijven ofzo en geen volksvertegenwoordigermeer is, omdat ze niet door de Moslims is gekozen, maar door de autotchtone Nederlander, die haar mening over de Islam en Moslims delen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:31 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Haar ''kop''? Verder zie ik niet in waarom dit door een spreekverbod moet worden getroffen. Iedereen is vrij te beweren dat hij zich inzet voor een bepaalde groep, laat de kiezer maar uitmaken of dat waar is.
[..]
Nou, gezien de recente verkiezingsuitslag ontbreekt het de mensen niet aan middelen om hun mening kenbaar te maken. Als je gelooft dat ze niet integer is, zou je dus kunnen zeggen dat ze is afgestraft.
Ja, maar dat is in mijn ogen iets anders dan een minister van Verkeer die zich even uit gaat spreken over de samenstelling van het volgende kabinet en met de volgende onzin op de proppen komt:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zij heef toch ook haar mening geuit in betreffende ondewerp in OP?
Maar dat ligt dus met name aan de functieomschrijving.quote:Daarnaast biedt een hoofddoek juist kansen voor vrouwen in sommige islamitische landen, die zonder hoofddoek anders het huis niet uit mogen
Als je stelt ''een Moslim'', dan zal zo'n beetje iedereen zich aangesproken voelen, al was het maar omdat hij het er niet mee eens is.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:34 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik zeg toch deze tere zieltjes.
Wie zich aangesproken voelt dus.
Dus is het wel goed dat een minister van emancipatie vrijeheid van moslima's zou in nemen door een mogelijke verbod te eisen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:34 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, maar dat is in mijn ogen iets anders dan een minister van Verkeer die zich even uit gaat spreken over de samenstelling van het volgende kabinet en met de volgende onzin op de proppen komt:
[..]
Maar dat ligt dus met name aan de functieomschrijving.
Nou ja, we zullen zien.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik hoop wel dat ze na de volgende verkiezingen lekker boeken gaat schrijven ofzo en geen volksvertegenwoordigermeer is, omdat ze niet door de Moslims is gekozen, maar door de autotchtone Nederlander, die haar mening over de Islam en Moslims delen.
Ik zal Nederland enkelt in een kistje verlaten en of dat op de volgende vliegtuig is kan ik niet wetenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:32 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Neem je de eerst volgende boot/ vliegtuig?![]()
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou ja, we zullen zien.
Ik moet nu helaas weg, eventuele vragen (van Triggershot misschien wel) zal ik naar mijn beste vermogen morgen beantwoorden.
slaap lekkerquote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou ja, we zullen zien.
Ik moet nu helaas weg, eventuele vragen (van Triggershot misschien wel) zal ik naar mijn beste vermogen morgen beantwoorden.
Elke Moslim krijgt kotsneigingen van haar. De gemiddelde Nederlander heeft dat na 3 jaar nog steeds niet door.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:35 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als je stelt ''een Moslim'', dan zal zo'n beetje iedereen zich aangesproken voelen, al was het maar omdat hij het er niet mee eens is.
Herstel, ik heb het beoordeeld zonder alle feiten te kennen. Dat kan ik gelukkig nog zeggen, nu moet ik echt weg.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:39 schreef typtypo het volgende:
[..]
Elke Moslim krijgt kotsneigingen van haar. De gemiddelde Nederlander heeft dat na 3 jaar nog steeds niet door.
Hier reageerde ik op. Veralgemenisering is dus te herleiden iemand anders.
Spreek haar daar eens op aan. Of zou het werkelijk zo zijn dat moslims toch dezelfde gedachten hebben?
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Herstel, ik heb het beoordeeld zonder alle feiten te kennen. Dat kan ik gelukkig nog zeggen, nu moet ik echt weg.
En als ik nachts door de kou fiets die ik een muts op, capouchon erover en een bandana voor mn gezicht, ik zou net zo goed een inbreker kunnen zijn maar nooit gezeur gekregen met de politie.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef TheThirdMark het volgende:
Moet je maar eens met hetzelfde kledij proberen maar dan in een auto, of loop zo uitgdost een bankgebouw eens binnen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 06:03 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En als ik nachts door de kou fiets die ik een muts op, capouchon erover en een bandana voor mn gezicht, ik zou net zo goed een inbreker kunnen zijn maar nooit gezeur gekregen met de politie.
Dat was ik niet echt van plan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 06:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Moet je maar eens met hetzelfde kledij proberen maar dan in een auto, of loop zo uitgdost een bankgebouw eens binnen.
En als ik je nu eens dwing iets af/aan te doen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 06:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Moet je maar eens met hetzelfde kledij proberen maar dan in een auto, of loop zo uitgdost een bankgebouw eens binnen.
Net zoiets als psychologisch dwingen om een hoofddoekje te dragen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 07:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En als ik je nu eens dwing iets af/aan te doen?
Als ik je nou psychologisch als fysiek dwing om een hooddoek te dragen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Net zoiets als psychologisch dwingen om een hoofddoekje te dragen?
No way in een tot nu toe seculier land. Het westerse cultuur zal imo nooit mogen toegeven aan idiote eisen vanuit een indoctrinerende religie die overgewaaid is.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik je nou psychologisch als fysiek dwing om een hooddoek te dragen?
Wanneer het Westen al kledingsvoorschriften gaat houden aan vrouwen is er al zo een dwang cultuur overgevlogen lieve schat.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
No way in een tot nu toe seculier land. Het westerse cultuur zal imo nooit mogen toegeven aan idiote eisen vanuit een indoctrinerende religie die overgewaaid is.
Als ik mij in SA begeef pas ik mij aan aan de geldende normen en waarden die dáár heersen al is het met tegenzin. Zo dienen zich ook islamieten zich aan te passen aan de normen en waarden in een seculier land.
Vertel eens, als ik in een minirok zonder hoofddoek naar een moskee in NL zou gaan, zou dat mij in dank worden afgenomen?
Ik heb het ook niet over verbieden. Ik heb het over openbare functies in openbare gebouwen. Dat behoort neutraal te zijn.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer het Westen al kledingsvoorschriften gaat houden aan vrouwen is er al zo een dwang cultuur overgevlogen lieve schat.
De normen en waarden in Nederland zijn dat je je mag kleden zoals je wenst zolang je edele delen zijn bedekt en extra wensen die een bedrijf er op na zou houden.
Dus in principe verplicht en normale kleding. Bedrijfsvoorschriften zeg maar. Maar mvr. Verdonk werd wel een hand geweigerd, zeer vernederend en onbeschoft............quote:Norm voor een vrouw wanneer ze een moskee betreed is een hoofddoek op.. Vertel me had Verdonk een hoofddoek op? Een minirok? Nee, normale kleding die men ook zou dragen op het werk wel.
Voor een Islamiet is het weigeren van een hand aan een vrouw juist een teken van respect, heb ik me laten vertellen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over verbieden. Ik heb het over openbare functies in openbare gebouwen. Dat behoort neutraal te zijn.
[..]
Dus in principe verplicht en normale kleding. Bedrijfsvoorschriften zeg maar. Maar mvr. Verdonk werd wel een hand geweigerd, zeer vernederend en onbeschoft............
Dan moeten islamieten ook niet zeiken als ze in het bedrijfsleven geweigerd worden met een hoofddoek of een 1 persoonstent. Je weet wel, bedrijfskleding voorschrift..............
Dat verbod is er volgens mij voornamelijk gekomen onder druk van het Turkse leger. Als het aan Erdogan had gelegen was Turkije al lang een Islamitische heilstaat geweest.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:56 schreef Leandra het volgende:
Laten we in deze ook ff niet vergeten dat het in Turkije bijvoorbeeld niet toegestaan is dat vrouwen in een openbaar ambt een hoofddoek dragen.
De vrouwen in de regering vervullen hun taak dus gewoon zonder hoofddoek (net als al die andere vrouwen die bij een bank of de politie werken)
Sterker nog: op school mag het ook niet, dat is de reden dat de dochters van de Turkse president in de VS naar de universiteit gaan... daar mag het namelijk wel. Hoe bedoelt u hypocriet![]()
Dat verbod was er dus godzijdank al voor Erdogan gekozen werd.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat verbod is er volgens mij voornamelijk gekomen onder druk van het Turkse leger. Als het aan Erdogan had gelegen was Turkije al lang een Islamitische heilstaat geweest.
Dat zie ik anders. Ik vind het juist des te schrijnender dat ze ZELFS in een vrij land als Nederland nog rondlopen in een dergelijk symbool van onderdrukking. En laten we nou eerlijk zijn: vanuit islam-kringen worden echt niet de Burka-dames aangevallen, maar mensen als Hirsi Ali, die zich gewoon 'westers' kleedt. Een burka hoort in Nederland niet thuis, zo simpel zie ik het. Net zoals hakenkruizen hier niet thuishoren.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
In een land als Nederland zie ik het mogen dragen van een hoofddoek of desnoods een burqa juist als een vrijheid. Ik zie het als een symbool voor vrijheid van religie en uiting van religie![]()
Wetten zijn er om aangepast te worden aan de behoeften van de tijd. Erdogan wacht zijn kans rustig af. Dankzij de EU en haar wens om de politieke macht van het leger te beperken, zal dit uiterlijk in zijn volgende ambtstermijn rechtgezet worden, wanneer ook de president door deze partij wordt gekozen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat verbod was er dus godzijdank al voor Erdogan gekozen werd.
Dat verwacht ik ook. Zijn we eindelijk af van een hele hoop geneuzel. De topic van de afgelopen weken hier omtrent was, de vrouw van de nieuwe voorzitter van de centrale bank heeft een hoofddoek, schande! de seculiere staat staat op instorten!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wetten zijn er om aangepast te worden aan de behoeften van de tijd. Erdogan wacht zijn kans rustig af. Dankzij de EU en haar wens om de politieke macht van het leger te beperken, zal dit uiterlijk in zijn volgende ambtstermijn rechtgezet worden, wanneer ook de president door deze partij wordt gekozen.
Klopt. Wat is er mis mee?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:49 schreef Gia het volgende:
Moslims hier op fok schreeuwen om het hardst dat er geen dwang is in de islam en dat die vrouwen zelf moeten weten of ze een hoofddoek dragen, ja of nee.
Tja, onwetenden heb je in alle rangen en gelederen. Cultuurmoslims noem ik ze, net zoals ik sommige christenen gelegenheidschristenen noem.quote:Maar door de vrijheidsbeperking die deze vrouwen wordt opgelegd is er m.i. totaal geen keuze voor deze vrouwen. Het is of hoofddoek op en dan mag je naar school e.d., of je kiest er voor om geen hoofddoek te dragen en dan kom je de deur niet uit.
Niemand verplicht je aanhanger van dat geloof te zijn. Of is het een christelijke gewoonte om een waardeoordeel over een ander te vellen?quote:Lekker vrijheid, lekker geloof.
Bedankt voor je mening.quote:Verbod op hoofddoekjes op scholen, universiteiten en bepaalde openbare functies.
Dat doen ze dan nu ook in Turkije. Ze zijn meer dan 80 jaar gediscrimineerd en komen nu op voor hun recht om te kiezen voor een sluier.quote:Die vrouwen gaan vanzelf wel opkomen voor hun rechten. Wellicht de volgende generatie.
Nee, klopt. Vrijheidsbeperking voor mensen die anders denken dan jij, dat lost veel opquote:Als je nu weer betuttelend die hoofddoek toe blijft staan, verandert er nooit iets.
Hee, ben jij er ook weer?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Klopt. Wat is er mis mee?
[..]
Tja, onwetenden heb je in alle rangen en gelederen. Cultuurmoslims noem ik ze, net zoals ik sommige christenen gelegenheidschristenen noem.
[..]
Niemand verplicht je aanhanger van dat geloof te zijn. Of is het een christelijke gewoonte om een waardeoordeel over een ander te vellen?
[..]
Bedankt voor je mening.
[..]
Dat doen ze dan nu ook in Turkije. Ze zijn meer dan 80 jaar gediscrimineerd en komen nu op voor hun recht om te kiezen voor een sluier.
[..]
Nee, klopt. Vrijheidsbeperking voor mensen die anders denken dan jij, dat lost veel op
Een school? Een stadhuis? Waarom, schaadt een hoofddoek jou?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over verbieden. Ik heb het over openbare functies in openbare gebouwen. Dat behoort neutraal te zijn.
Verdonk heeft haar zelf voor schut gezet op TV ze wist dat moslims een vrouw geen hand behoren te geven, laat staan een Imam.quote:Dus in principe verplicht en normale kleding. Bedrijfsvoorschriften zeg maar. Maar mvr. Verdonk werd wel een hand geweigerd, zeer vernederend en onbeschoft............
Mee eens.quote:Dan moeten islamieten ook niet zeiken als ze in het bedrijfsleven geweigerd worden met een hoofddoek of een 1 persoonstent. Je weet wel, bedrijfskleding voorschrift..............
Dat snap ik inderdaad dan ook weer niet. Soms is het allemaal een beetje .. overdreven.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook. Zijn we eindelijk af van een hele hoop geneuzel. De topic van de afgelopen weken hier omtrent was, de vrouw van de nieuwe voorzitter van de centrale bank heeft een hoofddoek, schande! de seculiere staat staat op instorten!![]()
Je vergeet van Ardenne, die met het lumineuze idee kwam de moslims te steunen in de cartoonoorlog, omdat het geen kwestie van vrijheid van meningsuiting was, maar een openlijke aanval van de seculieren op alles wat heilig is.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Kunnen Peijs en Van der Hoeven een spreekverbod krijgen?
Een bepaald soort moslims misschien, niet per definitie alle moslims.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een school? Een stadhuis? Waarom, schaadt een hoofddoek jou?
[..]
Verdonk heeft haar zelf voor schut gezet op TV ze wist dat moslims een vrouw geen hand behoren te geven, laat staan een Imam.
[..]
Mee eens.
Hoe groot is een kans dat hij haar hand zou weigeren? Voor een imam is die kans heel grootquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een bepaald soort moslims misschien, niet per definitie alle moslims.
Een grote kans is nog altijd geen 100%. Maar goed, Mwatanabu's punt lijkt me nogal evident. Je hebt altijd en overal uitzonderingen op de regel.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe groot is een kans dat hij haar hand zou weigeren? Voor een imam is die kans heel groot
Een imam die weigert is geen uitzondering. Een imam die een hand geeft zou een uitzondering geweest zijnquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Een grote kans is nog altijd geen 100%. Maar goed, Mwatanabu's punt lijkt me nogal evident. Je hebt altijd en overal uitzonderingen op de regel.
Dat zeg ik toch. Doet het er toe? Waar het om gaat is dat je nooit alles Moslims over een kam kunt scheren. Maar goed, waarschijnlijk is dat ook niet je bedoeling als je het hebt over 'de moslims'. Generaliseren is tenslotte iets wat iedereen onbewust doet, anders zou het onmogelijk worden om nog zinnige discussies te houden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een imam die weigert is geen uitzondering. Een imam die een hand geeft zou een uitzondering geweest zijn
Heerlijk een beetje nuance!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een bepaald soort moslims misschien, niet per definitie alle moslims.
Laat ik het zo zeggen, een moslim zou haar geen hand horen te geven.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:19 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch. Doet het er toe? Waar het om gaat is dat je nooit alles Moslims over een kam kunt scheren. Maar goed, waarschijnlijk is dat ook niet je bedoeling als je het hebt over 'de moslims'. Generaliseren is tenslotte iets wat iedereen onbewust doet, anders zou het onmogelijk worden om nog zinnige discussies te houden.
We hebben het toch ook over dat ene dodelijke auto-ongeluk ipv die miljoenen die heelhuids rondreden?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef Slayage het volgende:
Het is wel grappig, dat op de dag van de handschud incident. 30 Imams de minister een hand geven en dat iedereen het over die ene Imam had.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef Elgigante het volgende:
[..]
We hebben het toch ook over dat ene dodelijke auto-ongeluk ipv die miljoenen die heelhuids rondreden?
Dat is JOUW interpretatie van de Islam.....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, een moslim zou haar geen hand horen te geven.
Je zult inderdaad maar openstaan voor andere meningen en bereid zijn je eigen mening eventueel bij te stellen zeg.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:39 schreef CANARIS het volgende:
Eigenlijk bij de beesten af , dat zij toegeeft dat haar meing is veranderd op een bijeenkomst .
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen, wat vind je raar aan het feit dat het om die ene immam ging?quote:
Nee vriend.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:41 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je zult inderdaad maar openstaan voor andere meningen en bereid zijn je eigen mening eventueel bij te stellen zeg.Nee, dan liever zo'n figuur als Wilders zeker? Totaal niet voor rede vatbaar, maar staat in ieder geval achter zijn eigen nonsens.
Wat overigens niet wegneemt dat ik Peijs een verschrikkelijk slechte politica vind hoor.
Hmm ok. Vind de vergelijking een beetje scheef.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen, wat vind je raar aan het feit dat het om die ene immam ging?
het is toch vrij normaal dat uitzonderingen meer aandacht krijgen dan hetgeen wat binnen de norm valt?
Ben ik niet met je eens. Een Minister is ook een mens, en kan dus van mening veranderen over bepaalde kwesties als daar nieuwe informatie over beschikbaar komt. Meningen zijn gebaseerd op kennis, en kennis is een dynamisch iets. Een Minister die niet bereid is haar mening te veranderen terwijl ondertussen gebleken is dat haar mening gebaseerd is op achterhaalde informatie, getuigt in mijn ogen van starheid.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:44 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Nee vriend.
Dat mogen jij en ik doen en ook zo articuleren , maar een MInister die op een bijeenkomst haar mening veranderd is ondragelijk. Dat is wankelmoedig, dom en oppervlakkig.
Je mag je nu met recht afvragen op welke bijeenkomsten zij verder nog niet was.
Hoeveel waarde heeft haar mening nu nog?
Dat is geen beleid, dat is management by Chaos.
Oeh, dat is wel heel tunnelblikachtig. Jouw interpretatie van het moslim-zijn zegt dat. De overige imams schudden haar wel de hand en waren het dus aantoonbaar niet met jouw interpretatie eens.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, een moslim zou haar geen hand horen te geven.
Dat zou kunnen, maar dat er verontwaardiging was over die ene imam die geen had gaf vond ik terecht.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hmm ok. Vind de vergelijking een beetje scheef.
Geen enkel imam die wel een hand geeft kan het vanuit islamtische bronnen rechtvaardigen,quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oeh, dat is wel heel tunnelblikachtig. Jouw interpretatie van het moslim-zijn zegt dat. De overige imams schudden haar wel de hand en waren het dus aantoonbaar niet met jouw interpretatie eens.
Natuurlijk wel. De hele Koran is per definitie voor interpretatie vatbaar. Net als dat er Christenen zijn die het kunnen rechtvaardigen dat ze geen homo's stenigen, terwijl dat in de Bijbel wel wordt opgedragen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen enkel imam die wel een hand geeft kan het vanuit islamtische bronnen rechtvaardigen,
Hmmm, een wijs mens stelt haar principes steeds weer op de proef en bij. Anders worden het dogma's. Dus dat vind ik niet zo zorgelijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:47 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Een Minister is ook een mens, en kan dus van mening veranderen over bepaalde kwesties als daar nieuwe informatie over beschikbaar komt. Meningen zijn gebaseerd op kennis, en kennis is een dynamisch iets. Een Minister die niet bereid is haar mening te veranderen terwijl ondertussen gebleken is dat haar mening gebaseerd is op achterhaalde informatie, getuigt in mijn ogen van starheid.
Wat ik echter niet vind kunnen is dat een Minister in principiele kwesties van mening verandert. Principes gaan veel verder dan meningen, en een minister die zijn eigen principes opzij zet, dat kan in mijn ogen niet.
Nogmaals geen enkel imam zal dat kunnen rechtvaardigen, de koran is maar te interpreteren door Ahl sunnah en Ahl Salaf punt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:58 schreef Seneca het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De hele Koran is per definitie voor interpretatie vatbaar. Net als dat er Christenen zijn die het kunnen rechtvaardigen dat ze geen homo's stenigen, terwijl dat in de Bijbel wel wordt opgedragen.
Ok, ik nuanceer. Als een minister van de een op andere week van mening verandert, omdat er nieuwe feiten boven tafel zijn gekomen, dan vind ik dat niet zo'n punt. Als een minister echter van de een op andere week haar principes radicaal verandert, dan heb ik daar wel een probleem mee.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hmmm, een wijs mens stelt haar principes steeds weer op de proef en bij. Anders worden het dogma's. Dus dat vind ik niet zo zorgelijk.
Hij moet zich ook opstellen in dit soort kwesties) vanuit Nederlandse perspectief (en al wat daarmee samenhangt) itt zijn Islamitisch perspectief, óók al botst dat soms.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen enkel imam die wel een hand geeft kan het vanuit islamtische bronnen rechtvaardigen,
Leek dat verdonk er meer problemen mee had dan hijzelfquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:00 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hij moet zich ook opstellen in dit soort kwesties) vanuit Nederlandse perspectief (en al wat daarmee samenhangt) itt zijn Islamitisch perspectief, óók al botst dat soms.
Wil hij dat niet, dan is dat zijn probleem.
Bedoel je niet: Door Triggershot punt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:00 schreef Triggershot het volgende:
Nogmaals geen enkel imam zal dat kunnen rechtvaardigen, de koran is maar te interpreteren door Ahl sunnah en Ahl Salaf punt.
Tja, aangezien zij redeneert als Nederlands staatsburger in de functie van minister. Dan mag je verwachten dat jou uitgestoken hand wordt beantwoord met eenzelfde gebaar.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leek dat verdonk er meer problemen mee had dan hijzelf
Door Mohammed punt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Bedoel je niet: Door Triggershot punt.
Niet door Gabriel punt? Als hij iets wat hem gedicteerd is vrijelijk gaat interpreteren is het ook niet goed.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:04 schreef Triggershot het volgende:
Door Mohammed punt.
Ik snap haar, haar gedachtengang ook. Maar ik weet zeker dat 70% van de de moslims er echt niet verbaasd over was.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Tja, aangezien zij redeneert als Nederlands staatsburger in de functie van minister. Dan mag je verwachten dat jou uitgestoken hand wordt beantwoord met eenzelfde gebaar.
Nee hoor, wat hij zei was kalam rasoel, geen inhoud van de koran.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet door Gabriel punt? Als hij iets wat hem gedicteerd is vrijelijk gaat interpreteren is het ook niet goed.
Dat verbaast mij dus weer wel, zij weten toch ook dat je in het leven soms water bij de wijn moet doen (vervang wijn door druivensap als moslim).quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap haar, haar gedachtengang ook. Maar ik weet zeker dat 70% van de de moslims er echt niet verbaasd over was.
Verontwaardiging ok, maar het werd zo opgeblazen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat er verontwaardiging was over die ene imam die geen had gaf vond ik terecht.
Maar jij weet ook wel dat iemand die ECHT gelooft in zijn religie geen water bij de wijn KAN doen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat verbaast mij dus weer wel, zij weten toch ook dat je in het leven soms water bij de wijn moet doen (vervang wijn door druivensap als moslim).
Als we Triggershot mogen geloven was er nog te weinig verontwaardiging, omdat de rest wel gewoon de hand schudde.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:08 schreef Slayage het volgende:
Verontwaardiging ok, maar het werd zo opgeblazen.
Veel moslims geven dan ook een hand hequote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat verbaast mij dus weer wel, zij weten toch ook dat je in het leven soms water bij de wijn moet doen (vervang wijn door druivensap als moslim).
Leg eens geen woorden in me mondquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Als we Triggershot mogen geloven was er nog te weinig verontwaardiging, omdat de rest wel gewoon de hand schudde.
Tja, de kennis van de maatschappij is vaak slecht, ik zag het wel aankomen (niet zozeer dat geval hoor, maar meer de gedachtengang van bijv de Hofstadgroep, welke hier natuurlijk los van staat).quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
Verontwaardiging ok, maar het werd zo opgeblazen.
Dat geen hand geven is toch gewoon om je vrouw trouw te blijven? Zou zijn vrouw bang zijn dat hij een fetish heeft voor grote vastgeplakte helmen?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:10 schreef Triggershot het volgende:
Veel moslims geven dan ook een hand he
Maar een overtuigde imam zal je echt niet snel een hand zien geven, al stond Beatrix daar.
Slayage vond dat er teveel ophef werd gemaakt over een uitzondering. Jij zegt dat het geen uitzondering is. Dat is de idee toch?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:10 schreef Triggershot het volgende:
Leg eens geen woorden in me mond
Die overtuigde imam moet zijn plaats in de samenleving kennen en tenzij hiij geen aids heeft en een jaap in zijn handpalm behoort hij de koningin een hand te geven.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Veel moslims geven dan ook een hand he
Maar een overtuigde imam zal je echt niet snel een hand zien geven, al stond Beatrix daar.
Ook, maar ook niet getrouwde mannen moeten een hand weigeren, vice versa trouwens.. Een vrouw moet ook de hand van een man weigeren.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat geen hand geven is toch gewoon om je vrouw trouw te blijven?
Zou zijn vrouw bang zijn dat hij een fetish heeft voor grote vastgeplakte helmen?quote:Ik weet het niet vraag het aan betreffende vrouw
Ik heb geen verdrag met NL gesloten dat ik alle vrouwen een hand zou moeten geven, die imam vast ook niet. Krijgen ze het Juridisch voor elkaar om hem te dwingen en hij doet het alsnog niet, mag hij wat mij betreft land uit.quote:En wat was er ook alweer met die regel dat je je als moslim aan de geldende gebruiken gesloten verdragen van een land moest houden, als het geen islamitisch land was?
surequote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Slayage vond dat er teveel ophef werd gemaakt over een uitzondering. Jij zegt dat het geen uitzondering is. Dat is de idee toch?
Leefregels omvatten iets meer dan de wet alleen, maar het lijkt me een patstelling te worden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook, maar ook niet getrouwde mannen moeten een hand weigeren, vice versa trouwens.. Een vrouw moet ook de hand van een man weigeren.
[..]
Zou zijn vrouw bang zijn dat hij een fetish heeft voor grote vastgeplakte helmen?
[..]
Ik heb geen verdrag met NL gesloten dat ik alle vrouwen een hand zou moeten geven, die imam vast ook niet. Krijgen ze het Juridisch voor elkaar om hem te dwingen en hij doet het alsnog niet, mag hij wat mij betreft land uit.
Hoe zou Verdonk eigenlijk tegen Japanner zijn die fysiek contact uit den boze zien?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Die overtuigde imam moet zijn plaats in de samenleving kennen en tenzij hiij geen aids heeft en een jaap in zijn handpalm behoort hij de koningin een hand te geven.
Je mag hier best immam zijn, mist je je aan de regels houdt 1 daarvan zijn de hier geldende omgangsregels en fatsoensregels.
Wat mij betreft gaat het om alle verdragenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Leefregels omvatten iets meer dan de wet alleen, maar het lijkt me een patstelling te worden.
Cultuur telt dus niet mee?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat het om alle verdragen
Als die Japanner op de hoogte is van de hier geldende fatsoensnormen en ze willens en wetens ondergeschikt maakt aan zijn eigen normen, dan zou ze daar vast moeite mee hebben. Want daar hebben we het hier over.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe zou Verdonk eigenlijk tegen Japanner zijn die fysiek contact uit den boze zien?
Tuurlijk telt cultuur mee, maar afgelopen 20 jaar is NL meer dan multicultureelquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:31 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Cultuur telt dus niet mee?
Vreemde snuiter ben je dan...
Geloof me genoeg japanners/Imams die zich zullen af houden van fysiek contact, als Verdonk dat weet hoort zij het ook te respecterenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als die Japanner op de hoogte is van de hier geldende fatsoensnormen en ze willens en wetens ondergeschikt maakt aan zijn eigen normen, dan zou ze daar vast moeite mee hebben. Want daar hebben we het hier over.
Toch voert de Nederlandse cultuur de boventoon én het uitgangspunt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tuurlijk telt cultuur mee, maar afgelopen 20 jaar is NL meer dan multicultureel
Het is internationaal bekend dat de Nederlandse cultuur tolerant is, als je tolerant bent hoor je zulke dingen ook te tolereren wat dat is de Nederlands cultuur, naast alle import culturenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Toch voert de Nederlandse cultuur de boventoon én het uitgangspunt.
Nee hoor, waarom zou het die richting op moeten werken? Respect komt van twee kanten en hoort te leiden tot wederzijdse tegemoetkoming, en niet een eenzijdige eis tot aanpassing van nota bene de lokale partij.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geloof me genoeg japanners/Imams die zich zullen af houden van fysiek contact, als Verdonk dat weet hoort zij het ook te respecteren
"Omdat de cultuur tolerant is MOET deze dit ook maar tolereren". Zo werkt het dus niet. De Marokkaanse cultuur is bijvoorbeeld ook heel tolerant geweest richting andere volkeren/geloven. Kan ik dan ook eisen dat een Marokkaanse vrouw geen hoofddoek meer opheeft in het zicht van een jood?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is internationaal bekend dat de Nederlandse cultuur tolerant is, als je tolerant bent hoor je zulke dingen ook te tolereren wat dat is de Nederlands cultuur, naast alle import culturen
Verdonk weet dat haar hand geweigerd zal worden, zelf was ze op hoogte van de verhoudingen tussen fysiekcontact tussen man en vrouw. Wanneer Verdronk de moskee opzoekt is het normaal dat ze zich aanpastquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee hoor, waarom zou het die richting op moeten werken? Respect komt van twee kanten en hoort te leiden tot wederzijdse tegemoetkoming, en niet een eenzijdige eis tot aanpassing van nota bene de lokale partij.
Leg mijn eens uit waarom Verdonk/iemand juist de normen van de imam zou moeten respecteren in plaats van andersom?
Wie ben jij om te bepalen wat tolerant is en wat niet, zijn het ook niet de vele moslimgroeperingen die juist roepen dat Nederland NIET tolerant is?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is internationaal bekend dat de Nederlandse cultuur tolerant is, als je tolerant bent hoor je zulke dingen ook te tolereren wat dat is de Nederlands cultuur, naast alle import culturen
Dan krijg je het zelfde effect als dat je vriendin een hoofddoek moet dragen in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Omdat de cultuur tolerant is MOET deze dit ook maar tolereren". Zo werkt het dus niet. De Marokkaanse cultuur is bijvoorbeeld ook heel tolerant geweest richting andere volkeren/geloven. Kan ik dan ook eisen dat een Marokkaanse vrouw geen hoofddoek meer opheeft in het zicht van een jood?
Beperken van vrijheid is voor jou geen voorbeeld van niet-tolerantie?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:39 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen wat tolerant is en wat niet, zijn het ook niet de vele moslimgroeperingen die juist roepen dat Nederland NIET tolerant is?
Je bemoeien over andermans kleding en dieren vrij op straat laten lopen is inderdaad hetzelfdequote:Zouden we hier de koeien ook op straat moeten laten lopen zoals in India, vanwege de zgn tolerantie?
Moet niet gekker worden....
Mensen moeten toch iets hebben om de islam te bashenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:45 schreef Posdnous het volgende:
Pff.. het is toch allang bekend dat het geen reet met onderdruking te maken heeft.
Wat een nutteloos bericht weer.
De een z'n vrijheid is de ander z'n last, dat moet je toch wel snappen. Dus kunnen niet alle in andere culturen opgedane vrijheden hier kosteloos worden voortgezet, ook dat lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beperken van vrijheid is voor jou geen voorbeeld van niet-tolerantie?
Zover ik het weet heb ik zelf ook een mening naast al die moslimgroeperingen.
[..]
Je bemoeien over andermans kleding en dieren vrij op straat laten lopen is inderdaad hetzelfde
Dat bedoel ik: van den zotte.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan krijg je het zelfde effect als dat je vriendin een hoofddoek moet dragen in mijn omgeving.
Nee dus, er was er maar eentje van de velen die dit deedquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verdonk weet dat haar hand geweigerd zal worden
Zullen we dit even doortrekken naar een groter geheel. In de zin van: als een moslim Nederland opzoekt...quote:, zelf was ze op hoogte van de verhoudingen tussen fysiekcontact tussen man en vrouw. Wanneer Verdronk de moskee opzoekt is het normaal dat ze zich aanpast
Een school behoort objectief te zijn in religies. Zeker kinderen zijn beïnvloedbaar en je kan ze kneden in elke gewenste vorm. Wat is de toegevoegde waarde dat jongens en meisjes gescheiden zijn en geïndoctrineerd worden door een religie? Het staat zelfs integratie in de weg. Laat kinderen zelf hun keuze bepalen als ze er behoefte aan hebben. Wat mij betreft mogen ze onderwijs afchaffen die gestoeld is op een religie.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een school? Een stadhuis? Waarom, schaadt een hoofddoek jou?
[..]
Je moet de boel niet omdraaien, die imam BEHOORT de Nederlandse gebruiken te kennen én te respecteren anders heeft hij NIETS te zoeken in Nederland. Ik vond hem dan ook een onbeschofte botte lul.quote:Verdonk heeft haar zelf voor schut gezet op TV ze wist dat moslims een vrouw geen hand behoren te geven, laat staan een Imam.
[..]
Die hoofddoeken-discussie zou eens klaar moeten zijn idd. Slaat nergens op en kost een hoop tijd, moeite en ergernis voor nul komma nul resultaat. Als het al niet negatief is...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beperken van vrijheid is voor jou geen voorbeeld van niet-tolerantie?
Zover ik het weet heb ik zelf ook een mening naast al die moslimgroeperingen.
[..]
Je bemoeien over andermans kleding en dieren vrij op straat laten lopen is inderdaad hetzelfde
Mijn vriendin draagt een hoofddoek, vertel in welke manier zou jou dat uberhaupt al beinvloeden? Of dat je geen hand geeft, terwijl ik jou een hand geef?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:46 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De een z'n vrijheid is de ander z'n last, dat moet je toch wel snappen. Dus kunnen niet alle in andere culturen opgedane vrijheden hier kosteloos worden voortgezet, ook dat lijkt me duidelijk.
Een vergelijking met koeien op straat zou eventueel gelijk gaan met adhaan door een moskee minaret dat veel mensen er last van zouden hebben, maar dat is dus niet van toepassing. Hup Verdonk wou een hand, Imam weigerde.. En nu voel jij je gekwetst?quote:Koeien op straat laten lopen komt door het geloof (anders dan het Nederlands Christelijke) en vrouwen/mannen geen handen geven komt ook door het geloof (wederom anders dan het Christelijke en dus is het voorbeeld juist zo treffend.
Dat ligt dan vooral aan jezelf lijkt me.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Een hoofddoek schaadt mij niet maar het is wel verschrikkelijk irritant in een openbaar gebouw tegen zo'n ingepakte kop te lullen. Ik kan bij voorbaat zo iemand niet meer serieus nemen.
Zijn er vrouwelijke imams?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een school behoort objectief te zijn in religies. Zeker kinderen zijn beïnvloedbaar en je kan ze kneden in elke gewenste vorm. Wat is de toegevoegde waarde dat jongens en meisjes gescheiden zijn en geïndoctrineerd worden door een religie? Het staat zelfs integratie in de weg. Laat kinderen zelf hun keuze bepalen als ze er behoefte aan hebben. Wat mij betreft mogen ze onderwijs afchaffen die gestoeld is op een religie.
Van een stadhuis zijn de primaire taken niet om een religie uit te dragen.
Een hoofddoek schaadt mij niet maar het is wel verschrikkelijk irritant in een openbaar gebouw tegen zo'n ingepakte kop te lullen. Ik kan bij voorbaat zo iemand niet meer serieus nemen.
[..]
Je moet de boel niet omdraaien, die imam BEHOORT de Nederlandse gebruiken te kennen én te respecteren anders heeft hij NIETS te zoeken in Nederland. Ik vond hem dan ook een onbeschofte botte lul.
jij welquote:Op maandag 20 maart 2006 17:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hoogste tijd voor deze minister om per direct af te treden. Van verkeer heeft ze al geen kaas gegeten laat staan van deze religie.
Hoeven we niet te hebben dus.quote:
Van uit zijn religieuze overtuiging.quote:Nee dus, er was er maar eentje van de velen die dit deed
1. NL tolereert een moskee en de Islamquote:Zullen we dit even doortrekken naar een groter geheel. In de zin van: als een moslim Nederland opzoekt...
Dat wou ik horen, je vindt het gewoon irittant.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Een school behoort objectief te zijn in religies. Zeker kinderen zijn beïnvloedbaar en je kan ze kneden in elke gewenste vorm. Wat is de toegevoegde waarde dat jongens en meisjes gescheiden zijn en geïndoctrineerd worden door een religie? Het staat zelfs integratie in de weg. Laat kinderen zelf hun keuze bepalen als ze er behoefte aan hebben. Wat mij betreft mogen ze onderwijs afchaffen die gestoeld is op een religie.
Van een stadhuis zijn de primaire taken niet om een religie uit te dragen.
Vindt mij dan ook maar een onbeschofte botte lul, want ook ik zou je geen hand geven omdat het een persoonlijk kwestie is. Daarnaast blijf jij voor mij gewoon een aardige lieve dame, al zou je mijn keuze niet respecteren.quote:Je moet de boel niet omdraaien, die imam BEHOORT de Nederlandse gebruiken te kennen én te respecteren anders heeft hij NIETS te zoeken in Nederland. Ik vond hem dan ook een onbeschofte botte lul.
Voor mannen?quote:Zijn er vrouwelijke imams?
Al komen ze eruit komt er toch weer nieuwe propaganda om het weer in negatief daglicht te brengen vrees ikquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Die hoofddoeken-discussie zou eens klaar moeten zijn idd. Slaat nergens op en kost een hoop tijd, moeite en ergernis voor nul komma nul resultaat. Als het al niet negatief is...
Andermans gedrag echter is een andere zaak m.i.
Net als de andere 29 dus.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoeven we niet te hebben dus.
[..]
Van uit zijn religieuze overtuiging.
[..]
Tolereren is te zwak uitgedrukt. Het is erkend.quote:1. NL tolereert een moskee en de Islam
Op open dagen hoeven vrouwen ook geen hoofddoek op als niet-moslim(a). Ze is daar niet om haar geloof te belijden, maar om de regering te vertegenwoordigen. De imam in kwestie was de enige die problemen had met die hand en eiste dat Verdonk zich aanpaste aan zijn normen.quote:2. Normaal gesproken moet een vrouw een hoofddoek in een moskee.
3. Bij Verdonk werd het gerespecteerd omdat het een persoonlijk kwestie is. (dat ze geen hoofddoek aan deed.)
4. De imams keus wordt niet gerespecteerd, hoewel het ook een persoonlijk kwestie is?
Dat denk ik ook. Er zijn nog genoeg kijfpunten overquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Al komen ze eruit komt er toch weer nieuwe propaganda om het weer in negatief daglicht te brengen vrees ik
Neen, een vrouw een hand geven komt niet voort uit Islamquote:
Onbewust geaccepteerd?quote:Tolereren is te zwak uitgedrukt. Het is erkend.
Beste Mwan in een land als Turkije moeten vrouwen zelfs een hoofddoek op (toeristen) als ze een moskee binnen willen komen, als zij komt om de regering te vertegenwoordigen, dan is hij er toch om de islam te vertegenwoordigen. Een vrouw een hand geven (in een moskee nota bene) is uit den boze, blijkbaar is hij er wat conservatiever in en deed het ook nietquote:Op open dagen hoeven vrouwen ook geen hoofddoek op als niet-moslim(a). Ze is daar niet om haar geloof te belijden, maar om de regering te vertegenwoordigen. De imam in kwestie was de enige die problemen had met die hand en eiste dat Verdonk zich aanpaste aan zijn normen.
nooit gedacht dat ik Verdonk nog eens niet zou afbranden in een topic
Ik blijf hopenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Er zijn nog genoeg kijfpunten over
Ik denk het gros van de mensen wel. Agree to disagree. En toen ging iedereen weer naar huis om eem stampotje/couscousje in elkaar te flansenquote:
mijn moeder kan beiden makenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk het gros van de mensen wel. Agree to disagree. En toen ging iedereen weer naar huis om eem stampotje/couscousje in elkaar te flansen
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neen, een vrouw een hand geven komt niet voort uit Islam
Die snap k niequote:Uit bepaalde interpretaties van de islam
[..]
Onbewust geaccepteerd?
[..]
Dus je erkent dat er een verschil is in belijding en interpretatie zoals een verschil tussen conservatief en gematigd?quote:Beste Mwan in een land als Turkije moeten vrouwen zelfs een hoofddoek op (toeristen) als ze een moskee binnen willen komen, als zij komt om de regering te vertegenwoordigen, dan is hij er toch om de islam te vertegenwoordigen. Een vrouw een hand geven (in een moskee nota bene) is uit den boze, blijkbaar is hij er wat conservatiever in en deed het ook niet
Haha, en net zozeer kan een imam wél of niet een hand...laat maar....andere fietsquote:
Uit de Interpretatie van de koran.quote:
Accepteren zonder dat men weet wat het inhoudt?quote:Die snap k nie
Tuurlijkquote:Dus je erkent dat er een verschil is in belijding en interpretatie zoals een verschil tussen conservatief en gematigd?
Ik twijfel er niet aan dat de imam het wel kon, maar hij houdt zich vast aan zijn principes, en dat heeft aparte charmesquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:06 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Haha, en net zozeer kan een imam wél of niet een hand...laat maar....andere fiets![]()
"Wat het allemaal wel niet in kan houden"quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uit de Interpretatie van de koran.
[..]
Accepteren zonder dat men weet wat het inhoudt?
[..]
Tuurlijk
"Vertel me je vrienden en ik vertel wie je bent"quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Wat het allemaal wel niet in kan houden"
ahhh, je bent een religie"geleerde"? komkom, je weet niet eens van voren dat je van achteren leeft........quote:
Niet alleen irri maar ook dat het niet tot gemeentetaken behoort het prominent uitdragen van een religie.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat wou ik horen, je vindt het gewoon irittant.
Verkeerde vergelijkingmateriaal. Wat een docent doet in zijn vrije tijd is zijn zaak.quote:Daarnaast zijn homo's, Juffrouws met korte rokken/teveel make up.. Docenten die roken etc etc ook beinvloedend voor een kind, helaas hoor ik jou daar niet over?
[..]
Dat heet nou aanpassen aan de algemeen gaccepteerde normen en gangbare waarden in de huidige tijdslijn.quote:Vindt mij dan ook maar een onbeschofte botte lul, want ook ik zou je geen hand geven omdat het een persoonlijk kwestie is. Daarnaast blijf jij voor mij gewoon een aardige lieve dame, al zou je mijn keuze niet respecteren.
[..]
Voor beiden.quote:Voor mannen?
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
ahhh, je bent een religie"geleerde"? komkom, je weet niet eens van voren dat je van achteren leeft........
Als iemand gewoon zijn werk doet en je verzoek ten uitvoer brengt lijkt me dat jij niet mag klagen over manier hoe men gekleed is.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niet alleen irri maar ook dat het niet tot gemeentetaken behoort het prominent uitdragen van een religie.
Come on Nikita, in groep 7 had ik een homodocent, een vrouw die alleen maar korte rokjes droeg waar alle meesters op geilden, allemaal prima en wel, maar ook dat heeft invloed op leerlingen, misschien wel in meerdere mate.quote:Verkeerde vergelijkingmateriaal. Wat een docent doet in zijn vrije tijd is zijn zaak.
In onze huidige tijdslijn is er ook respect voor andermans normen en waarden, zolang het je maar niet schaadt.quote:Dat heet nou aanpassen aan de algemeen gaccepteerde normen en gangbare waarden in de huidige tijdslijn.
Ja maar niet door mekaar, tenzij een ruimte is gesplitst.quote:Voor beiden.
Iedereen heeft toch recht op een meningquote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:06 schreef Vandeplato het volgende:
Waar bemoeit mevrouwPeijs zich in vredesnaam mee, als zij uberhaupt al iets over hoofddoekjes zou moeten melden zou dat enkel mogen zijn dat autorijden met nikaab niet zou moeten mogen in cabrio's,dat hoofddoekjes daarvoor ook extra vastgemaakt zouden moeten worden en dat autorijden in een burka sowieso verboden zou moeten worden.
Maar dat is toch precies wat Ayaan ook doet?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:56 schreef Vandeplato het volgende:
Jawel maar ze is minister en dan vind ik het uitermate onverstandig van haar om uitspraken te doen over dergelijke gevoelig liggende zaken die nul raakvlak hebben met haar ministerie maar wel sterke reacties oproepen in de maatschappij.
Trouwens ze spreekt zichzelf m.i. ook nog eens behoorlijk tegen:"Daarnaast biedt een hoofddoek juist kansen voor vrouwen in sommige islamitische landen, die zonder hoofddoek anders het huis niet uit mogen”, zei de minister."
Dat betekend dus dat die vrouwen verplicht worden een hoofddoek te dragen voordat ze (veilig) de straat op kunnen en dat vind ik nou niet echt een teken van vrijheid.
Mijn stem heb jequote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:05 schreef Vandeplato het volgende:
Ik vind dat een moslima het recht moet hebben om een hoofddoek te dragen (in functie bij enkele beroepen uitgezonderd) maar niet de plicht.
Ik zou ook niet verplicht willen worden een kruis om mijn nek te dragen.
quote:Op maandag 20 maart 2006 17:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Uit één van mijn essay's. Minister Peijs heeft gelijk.quote:Op vrijdag 24 september 2004 10:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ok, duidelijk. Maar wat is dan het probleem ?
Op zich is iedereen vrij om te doen en laten wat hij wil, alleen het nadeel van het Welse Westen is dat deze zgn. verworven vrijheden je worden opgelegd, zelfs als je er geen gebruik van wenst te maken vanwege principiele redenen o.i.d. Zo mag een Islamitische vrouw alleen de vrijheid gebruiken als ze wenst overspelig te zijn door bv. o.a. schaars gekleed over straat te pendelen dan wel waggelen. Als deze zelfde vrouw wenst zich kuis te gedragen en kiest voor het dragen van de respectvolle hoofddoek telt deze vrijheid niet.![]()
Andersom geldt dat ook, in ieder geval binnen bepaalde Islamitische groepen. Of je draagt als vrouw een hoofddoek, of je komt de deur niet uit.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Uit één van mijn essay's. Minister Peijs heeft gelijk.
Bron²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |