abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:52:32 #201
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_36230585
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook. Zijn we eindelijk af van een hele hoop geneuzel. De topic van de afgelopen weken hier omtrent was, de vrouw van de nieuwe voorzitter van de centrale bank heeft een hoofddoek, schande! de seculiere staat staat op instorten!
Dat snap ik inderdaad dan ook weer niet. Soms is het allemaal een beetje .. overdreven.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:00:28 #202
8369 speknek
Another day another slay
pi_36230833
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Kunnen Peijs en Van der Hoeven een spreekverbod krijgen?
Je vergeet van Ardenne, die met het lumineuze idee kwam de moslims te steunen in de cartoonoorlog, omdat het geen kwestie van vrijheid van meningsuiting was, maar een openlijke aanval van de seculieren op alles wat heilig is.

Tjemig, dat zijn alle vrouwelijke CDAers. Misschien heeft de SGP toch gelijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_36230847
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een school? Een stadhuis? Waarom, schaadt een hoofddoek jou?
[..]

Verdonk heeft haar zelf voor schut gezet op TV ze wist dat moslims een vrouw geen hand behoren te geven, laat staan een Imam.
[..]

Mee eens.
Een bepaald soort moslims misschien, niet per definitie alle moslims.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_36231108
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hoe groot is een kans dat hij haar hand zou weigeren? Voor een imam is die kans heel groot
pi_36231388
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe groot is een kans dat hij haar hand zou weigeren? Voor een imam is die kans heel groot
Een grote kans is nog altijd geen 100%. Maar goed, Mwatanabu's punt lijkt me nogal evident. Je hebt altijd en overal uitzonderingen op de regel.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36231448
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:16 schreef Seneca het volgende:

[..]

Een grote kans is nog altijd geen 100%. Maar goed, Mwatanabu's punt lijkt me nogal evident. Je hebt altijd en overal uitzonderingen op de regel.
Een imam die weigert is geen uitzondering. Een imam die een hand geeft zou een uitzondering geweest zijn
pi_36231503
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een imam die weigert is geen uitzondering. Een imam die een hand geeft zou een uitzondering geweest zijn
Dat zeg ik toch. Doet het er toe? Waar het om gaat is dat je nooit alles Moslims over een kam kunt scheren. Maar goed, waarschijnlijk is dat ook niet je bedoeling als je het hebt over 'de moslims'. Generaliseren is tenslotte iets wat iedereen onbewust doet, anders zou het onmogelijk worden om nog zinnige discussies te houden.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36231957
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Heerlijk een beetje nuance!
Yeah baby Yeah!
pi_36232034
Het is wel grappig, dat op de dag van de handschud incident. 30 Imams de minister een hand geven en dat iedereen het over die ene Imam had.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_36232051
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:19 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch. Doet het er toe? Waar het om gaat is dat je nooit alles Moslims over een kam kunt scheren. Maar goed, waarschijnlijk is dat ook niet je bedoeling als je het hebt over 'de moslims'. Generaliseren is tenslotte iets wat iedereen onbewust doet, anders zou het onmogelijk worden om nog zinnige discussies te houden.
Laat ik het zo zeggen, een moslim zou haar geen hand horen te geven.
pi_36232095
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef Slayage het volgende:
Het is wel grappig, dat op de dag van de handschud incident. 30 Imams de minister een hand geven en dat iedereen het over die ene Imam had.
We hebben het toch ook over dat ene dodelijke auto-ongeluk ipv die miljoenen die heelhuids rondreden?
Yeah baby Yeah!
pi_36232131
Carla Peijs is de wandelende caricatuur van een Politicie.

Eigenlijk bij de beesten af , dat zij toegeeft dat haar meing is veranderd op een bijeenkomst .

Hou die vrouw in godsnaam weg van een Scientology meeting. Voor je het weet lacht Hubberd ons vanaf elk viaduct toe

Alle gekheid op een stokje. Het is natuurlijk een knieval voor de eigen ignorantie om zoiets te articuleren.
pi_36232164
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:38 schreef Elgigante het volgende:

[..]

We hebben het toch ook over dat ene dodelijke auto-ongeluk ipv die miljoenen die heelhuids rondreden?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_36232201
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is JOUW interpretatie van de Islam.....
Yeah baby Yeah!
pi_36232242
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:39 schreef CANARIS het volgende:
Eigenlijk bij de beesten af , dat zij toegeeft dat haar meing is veranderd op een bijeenkomst .
Je zult inderdaad maar openstaan voor andere meningen en bereid zijn je eigen mening eventueel bij te stellen zeg. Nee, dan liever zo'n figuur als Wilders zeker? Totaal niet voor rede vatbaar, maar staat in ieder geval achter zijn eigen nonsens.

Wat overigens niet wegneemt dat ik Peijs een verschrikkelijk slechte politica vind hoor.
pi_36232295
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen, wat vind je raar aan het feit dat het om die ene immam ging?
het is toch vrij normaal dat uitzonderingen meer aandacht krijgen dan hetgeen wat binnen de norm valt?
Yeah baby Yeah!
pi_36232326
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:41 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je zult inderdaad maar openstaan voor andere meningen en bereid zijn je eigen mening eventueel bij te stellen zeg. Nee, dan liever zo'n figuur als Wilders zeker? Totaal niet voor rede vatbaar, maar staat in ieder geval achter zijn eigen nonsens.

Wat overigens niet wegneemt dat ik Peijs een verschrikkelijk slechte politica vind hoor.
Nee vriend.
Dat mogen jij en ik doen en ook zo articuleren , maar een MInister die op een bijeenkomst haar mening veranderd is ondragelijk. Dat is wankelmoedig, dom en oppervlakkig.

Je mag je nu met recht afvragen op welke bijeenkomsten zij verder nog niet was.
Hoeveel waarde heeft haar mening nu nog?

Dat is geen beleid, dat is management by Chaos.
pi_36232363
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:43 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen, wat vind je raar aan het feit dat het om die ene immam ging?
het is toch vrij normaal dat uitzonderingen meer aandacht krijgen dan hetgeen wat binnen de norm valt?
Hmm ok. Vind de vergelijking een beetje scheef.
-Rabia Al-Basri
pi_36232452
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:44 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Nee vriend.
Dat mogen jij en ik doen en ook zo articuleren , maar een MInister die op een bijeenkomst haar mening veranderd is ondragelijk. Dat is wankelmoedig, dom en oppervlakkig.

Je mag je nu met recht afvragen op welke bijeenkomsten zij verder nog niet was.
Hoeveel waarde heeft haar mening nu nog?

Dat is geen beleid, dat is management by Chaos.
Ben ik niet met je eens. Een Minister is ook een mens, en kan dus van mening veranderen over bepaalde kwesties als daar nieuwe informatie over beschikbaar komt. Meningen zijn gebaseerd op kennis, en kennis is een dynamisch iets. Een Minister die niet bereid is haar mening te veranderen terwijl ondertussen gebleken is dat haar mening gebaseerd is op achterhaalde informatie, getuigt in mijn ogen van starheid.

Wat ik echter niet vind kunnen is dat een Minister in principiele kwesties van mening verandert. Principes gaan veel verder dan meningen, en een minister die zijn eigen principes opzij zet, dat kan in mijn ogen niet.
pi_36232611
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oeh, dat is wel heel tunnelblikachtig. Jouw interpretatie van het moslim-zijn zegt dat. De overige imams schudden haar wel de hand en waren het dus aantoonbaar niet met jouw interpretatie eens.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_36232669
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hmm ok. Vind de vergelijking een beetje scheef.
Dat zou kunnen, maar dat er verontwaardiging was over die ene imam die geen had gaf vond ik terecht.
Yeah baby Yeah!
pi_36232737
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oeh, dat is wel heel tunnelblikachtig. Jouw interpretatie van het moslim-zijn zegt dat. De overige imams schudden haar wel de hand en waren het dus aantoonbaar niet met jouw interpretatie eens.
Geen enkel imam die wel een hand geeft kan het vanuit islamtische bronnen rechtvaardigen,
pi_36232844
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen enkel imam die wel een hand geeft kan het vanuit islamtische bronnen rechtvaardigen,
Natuurlijk wel. De hele Koran is per definitie voor interpretatie vatbaar. Net als dat er Christenen zijn die het kunnen rechtvaardigen dat ze geen homo's stenigen, terwijl dat in de Bijbel wel wordt opgedragen.
pi_36232880
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:47 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Een Minister is ook een mens, en kan dus van mening veranderen over bepaalde kwesties als daar nieuwe informatie over beschikbaar komt. Meningen zijn gebaseerd op kennis, en kennis is een dynamisch iets. Een Minister die niet bereid is haar mening te veranderen terwijl ondertussen gebleken is dat haar mening gebaseerd is op achterhaalde informatie, getuigt in mijn ogen van starheid.

Wat ik echter niet vind kunnen is dat een Minister in principiele kwesties van mening verandert. Principes gaan veel verder dan meningen, en een minister die zijn eigen principes opzij zet, dat kan in mijn ogen niet.
Hmmm, een wijs mens stelt haar principes steeds weer op de proef en bij. Anders worden het dogma's. Dus dat vind ik niet zo zorgelijk.
pi_36232919
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:58 schreef Seneca het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. De hele Koran is per definitie voor interpretatie vatbaar. Net als dat er Christenen zijn die het kunnen rechtvaardigen dat ze geen homo's stenigen, terwijl dat in de Bijbel wel wordt opgedragen.
Nogmaals geen enkel imam zal dat kunnen rechtvaardigen, de koran is maar te interpreteren door Ahl sunnah en Ahl Salaf punt.
pi_36232945
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:59 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hmmm, een wijs mens stelt haar principes steeds weer op de proef en bij. Anders worden het dogma's. Dus dat vind ik niet zo zorgelijk.
Ok, ik nuanceer. Als een minister van de een op andere week van mening verandert, omdat er nieuwe feiten boven tafel zijn gekomen, dan vind ik dat niet zo'n punt. Als een minister echter van de een op andere week haar principes radicaal verandert, dan heb ik daar wel een probleem mee.

Principes zijn niet onveranderlijk, maar over het algemeen wel veel vaster dan losse meningen.
pi_36232951
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij moet zich ook opstellen in dit soort kwesties) vanuit Nederlandse perspectief (en al wat daarmee samenhangt) itt zijn Islamitisch perspectief, óók al botst dat soms.
Wil hij dat niet, dan is dat zijn probleem.
Yeah baby Yeah!
pi_36233005
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:00 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hij moet zich ook opstellen in dit soort kwesties) vanuit Nederlandse perspectief (en al wat daarmee samenhangt) itt zijn Islamitisch perspectief, óók al botst dat soms.
Wil hij dat niet, dan is dat zijn probleem.
Leek dat verdonk er meer problemen mee had dan hijzelf
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:03:39 #229
8369 speknek
Another day another slay
pi_36233048
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:00 schreef Triggershot het volgende:
Nogmaals geen enkel imam zal dat kunnen rechtvaardigen, de koran is maar te interpreteren door Ahl sunnah en Ahl Salaf punt.
Bedoel je niet: Door Triggershot punt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_36233074
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Leek dat verdonk er meer problemen mee had dan hijzelf
Tja, aangezien zij redeneert als Nederlands staatsburger in de functie van minister. Dan mag je verwachten dat jou uitgestoken hand wordt beantwoord met eenzelfde gebaar.
Yeah baby Yeah!
pi_36233094
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Bedoel je niet: Door Triggershot punt.
Door Mohammed punt.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:05:47 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_36233126
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:04 schreef Triggershot het volgende:
Door Mohammed punt.
Niet door Gabriel punt? Als hij iets wat hem gedicteerd is vrijelijk gaat interpreteren is het ook niet goed.
pi_36233130
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:04 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Tja, aangezien zij redeneert als Nederlands staatsburger in de functie van minister. Dan mag je verwachten dat jou uitgestoken hand wordt beantwoord met eenzelfde gebaar.
Ik snap haar, haar gedachtengang ook. Maar ik weet zeker dat 70% van de de moslims er echt niet verbaasd over was.
pi_36233171
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet door Gabriel punt? Als hij iets wat hem gedicteerd is vrijelijk gaat interpreteren is het ook niet goed.
Nee hoor, wat hij zei was kalam rasoel, geen inhoud van de koran.
pi_36233231
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik snap haar, haar gedachtengang ook. Maar ik weet zeker dat 70% van de de moslims er echt niet verbaasd over was.
Dat verbaast mij dus weer wel, zij weten toch ook dat je in het leven soms water bij de wijn moet doen (vervang wijn door druivensap als moslim).
Yeah baby Yeah!
pi_36233243
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:53 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar dat er verontwaardiging was over die ene imam die geen had gaf vond ik terecht.
Verontwaardiging ok, maar het werd zo opgeblazen.
-Rabia Al-Basri
pi_36233279
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat verbaast mij dus weer wel, zij weten toch ook dat je in het leven soms water bij de wijn moet doen (vervang wijn door druivensap als moslim).
Maar jij weet ook wel dat iemand die ECHT gelooft in zijn religie geen water bij de wijn KAN doen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:10:08 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_36233280
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:08 schreef Slayage het volgende:
Als we Triggershot mogen geloven was er nog te weinig verontwaardiging, omdat de rest wel gewoon de hand schudde.
pi_36233281
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Veel moslims geven dan ook een hand he

Maar een overtuigde imam zal je echt niet snel een hand zien geven, al stond Beatrix daar.
pi_36233304
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Als we Triggershot mogen geloven was er nog te weinig verontwaardiging, omdat de rest wel gewoon de hand schudde.
Leg eens geen woorden in me mond
pi_36233316
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

Tja, de kennis van de maatschappij is vaak slecht, ik zag het wel aankomen (niet zozeer dat geval hoor, maar meer de gedachtengang van bijv de Hofstadgroep, welke hier natuurlijk los van staat).

Ik vind het ook vrij onbehoorlijk van de betreffende immam, maar zodra een minister of andere hoge diender wat ruis voor zich krijgt lezen we het de volgende dag in 5 landelijke dagbladen en zien we het bij Netwerk/2Vandaag en Nova.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:12:25 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_36233361
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:10 schreef Triggershot het volgende:

Maar een overtuigde imam zal je echt niet snel een hand zien geven, al stond Beatrix daar.
Dat geen hand geven is toch gewoon om je vrouw trouw te blijven? Zou zijn vrouw bang zijn dat hij een fetish heeft voor grote vastgeplakte helmen?

En wat was er ook alweer met die regel dat je je als moslim aan de geldende gebruiken van een land moest houden, als het geen islamitisch land was?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:13:05 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_36233385
quote:
Leg eens geen woorden in me mond
Slayage vond dat er teveel ophef werd gemaakt over een uitzondering. Jij zegt dat het geen uitzondering is. Dat is de idee toch?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:13:37 #244
8369 speknek
Another day another slay
pi_36233410
Heh bah, weer een topic verbaggerd. Ik kap ermee.
pi_36233453
quote:

[..]

Die overtuigde imam moet zijn plaats in de samenleving kennen en tenzij hiij geen aids heeft en een jaap in zijn handpalm behoort hij de koningin een hand te geven.
Je mag hier best immam zijn, mist je je aan de regels houdt 1 daarvan zijn de hier geldende omgangsregels en fatsoensregels.
Yeah baby Yeah!
pi_36233494
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat geen hand geven is toch gewoon om je vrouw trouw te blijven?
Ook, maar ook niet getrouwde mannen moeten een hand weigeren, vice versa trouwens.. Een vrouw moet ook de hand van een man weigeren.
quote:
Ik weet het niet vraag het aan betreffende vrouw
Zou zijn vrouw bang zijn dat hij een fetish heeft voor grote vastgeplakte helmen?
quote:
En wat was er ook alweer met die regel dat je je als moslim aan de geldende gebruiken gesloten verdragen van een land moest houden, als het geen islamitisch land was?
Ik heb geen verdrag met NL gesloten dat ik alle vrouwen een hand zou moeten geven, die imam vast ook niet. Krijgen ze het Juridisch voor elkaar om hem te dwingen en hij doet het alsnog niet, mag hij wat mij betreft land uit.
pi_36233534
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Slayage vond dat er teveel ophef werd gemaakt over een uitzondering. Jij zegt dat het geen uitzondering is. Dat is de idee toch?
sure
pi_36233559
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook, maar ook niet getrouwde mannen moeten een hand weigeren, vice versa trouwens.. Een vrouw moet ook de hand van een man weigeren.
[..]

Zou zijn vrouw bang zijn dat hij een fetish heeft voor grote vastgeplakte helmen?
[..]

Ik heb geen verdrag met NL gesloten dat ik alle vrouwen een hand zou moeten geven, die imam vast ook niet. Krijgen ze het Juridisch voor elkaar om hem te dwingen en hij doet het alsnog niet, mag hij wat mij betreft land uit.
Leefregels omvatten iets meer dan de wet alleen, maar het lijkt me een patstelling te worden.
Yeah baby Yeah!
pi_36233571
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Die overtuigde imam moet zijn plaats in de samenleving kennen en tenzij hiij geen aids heeft en een jaap in zijn handpalm behoort hij de koningin een hand te geven.
Je mag hier best immam zijn, mist je je aan de regels houdt 1 daarvan zijn de hier geldende omgangsregels en fatsoensregels.
Hoe zou Verdonk eigenlijk tegen Japanner zijn die fysiek contact uit den boze zien?
pi_36233583
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Leefregels omvatten iets meer dan de wet alleen, maar het lijkt me een patstelling te worden.
Wat mij betreft gaat het om alle verdragen
pi_36233969
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaat het om alle verdragen
Cultuur telt dus niet mee?

Vreemde snuiter ben je dan...
Yeah baby Yeah!
pi_36233974
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe zou Verdonk eigenlijk tegen Japanner zijn die fysiek contact uit den boze zien?
Als die Japanner op de hoogte is van de hier geldende fatsoensnormen en ze willens en wetens ondergeschikt maakt aan zijn eigen normen, dan zou ze daar vast moeite mee hebben. Want daar hebben we het hier over.
pi_36234027
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:31 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Cultuur telt dus niet mee?

Vreemde snuiter ben je dan...
Tuurlijk telt cultuur mee, maar afgelopen 20 jaar is NL meer dan multicultureel
pi_36234056
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Als die Japanner op de hoogte is van de hier geldende fatsoensnormen en ze willens en wetens ondergeschikt maakt aan zijn eigen normen, dan zou ze daar vast moeite mee hebben. Want daar hebben we het hier over.
Geloof me genoeg japanners/Imams die zich zullen af houden van fysiek contact, als Verdonk dat weet hoort zij het ook te respecteren
pi_36234057
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tuurlijk telt cultuur mee, maar afgelopen 20 jaar is NL meer dan multicultureel
Toch voert de Nederlandse cultuur de boventoon én het uitgangspunt.
Yeah baby Yeah!
pi_36234095
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:34 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Toch voert de Nederlandse cultuur de boventoon én het uitgangspunt.
Het is internationaal bekend dat de Nederlandse cultuur tolerant is, als je tolerant bent hoor je zulke dingen ook te tolereren wat dat is de Nederlands cultuur, naast alle import culturen
pi_36234119
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geloof me genoeg japanners/Imams die zich zullen af houden van fysiek contact, als Verdonk dat weet hoort zij het ook te respecteren
Nee hoor, waarom zou het die richting op moeten werken? Respect komt van twee kanten en hoort te leiden tot wederzijdse tegemoetkoming, en niet een eenzijdige eis tot aanpassing van nota bene de lokale partij.
Leg mijn eens uit waarom Verdonk/iemand juist de normen van de imam zou moeten respecteren in plaats van andersom?
pi_36234182
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is internationaal bekend dat de Nederlandse cultuur tolerant is, als je tolerant bent hoor je zulke dingen ook te tolereren wat dat is de Nederlands cultuur, naast alle import culturen
"Omdat de cultuur tolerant is MOET deze dit ook maar tolereren". Zo werkt het dus niet. De Marokkaanse cultuur is bijvoorbeeld ook heel tolerant geweest richting andere volkeren/geloven. Kan ik dan ook eisen dat een Marokkaanse vrouw geen hoofddoek meer opheeft in het zicht van een jood?
pi_36234185
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:37 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee hoor, waarom zou het die richting op moeten werken? Respect komt van twee kanten en hoort te leiden tot wederzijdse tegemoetkoming, en niet een eenzijdige eis tot aanpassing van nota bene de lokale partij.
Leg mijn eens uit waarom Verdonk/iemand juist de normen van de imam zou moeten respecteren in plaats van andersom?
Verdonk weet dat haar hand geweigerd zal worden, zelf was ze op hoogte van de verhoudingen tussen fysiekcontact tussen man en vrouw. Wanneer Verdronk de moskee opzoekt is het normaal dat ze zich aanpast
pi_36234191
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen wat tolerant is en wat niet, zijn het ook niet de vele moslimgroeperingen die juist roepen dat Nederland NIET tolerant is?

Zouden we hier de koeien ook op straat moeten laten lopen zoals in India, vanwege de zgn tolerantie?

Moet niet gekker worden....
Yeah baby Yeah!
pi_36234210
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

"Omdat de cultuur tolerant is MOET deze dit ook maar tolereren". Zo werkt het dus niet. De Marokkaanse cultuur is bijvoorbeeld ook heel tolerant geweest richting andere volkeren/geloven. Kan ik dan ook eisen dat een Marokkaanse vrouw geen hoofddoek meer opheeft in het zicht van een jood?
Dan krijg je het zelfde effect als dat je vriendin een hoofddoek moet dragen in mijn omgeving.
pi_36234262
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:39 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen wat tolerant is en wat niet, zijn het ook niet de vele moslimgroeperingen die juist roepen dat Nederland NIET tolerant is?
Beperken van vrijheid is voor jou geen voorbeeld van niet-tolerantie?
Zover ik het weet heb ik zelf ook een mening naast al die moslimgroeperingen.
quote:
Zouden we hier de koeien ook op straat moeten laten lopen zoals in India, vanwege de zgn tolerantie?

Moet niet gekker worden....
Je bemoeien over andermans kleding en dieren vrij op straat laten lopen is inderdaad hetzelfde
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:45:11 #263
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36234314
Pff.. het is toch allang bekend dat het geen reet met onderdruking te maken heeft.

Wat een nutteloos bericht weer.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_36234348
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:45 schreef Posdnous het volgende:
Pff.. het is toch allang bekend dat het geen reet met onderdruking te maken heeft.

Wat een nutteloos bericht weer.
Mensen moeten toch iets hebben om de islam te bashen
pi_36234354
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Je bemoeien over andermans kleding en dieren vrij op straat laten lopen is inderdaad hetzelfde
De een z'n vrijheid is de ander z'n last, dat moet je toch wel snappen. Dus kunnen niet alle in andere culturen opgedane vrijheden hier kosteloos worden voortgezet, ook dat lijkt me duidelijk.

Koeien op straat laten lopen komt door het geloof (anders dan het Nederlands Christelijke) en vrouwen/mannen geen handen geven komt ook door het geloof (wederom anders dan het Christelijke en dus is het voorbeeld juist zo treffend.
Yeah baby Yeah!
pi_36234377
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan krijg je het zelfde effect als dat je vriendin een hoofddoek moet dragen in mijn omgeving.
Dat bedoel ik: van den zotte.
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verdonk weet dat haar hand geweigerd zal worden
Nee dus, er was er maar eentje van de velen die dit deed
quote:
, zelf was ze op hoogte van de verhoudingen tussen fysiekcontact tussen man en vrouw. Wanneer Verdronk de moskee opzoekt is het normaal dat ze zich aanpast
Zullen we dit even doortrekken naar een groter geheel. In de zin van: als een moslim Nederland opzoekt...
pi_36234420
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een school? Een stadhuis? Waarom, schaadt een hoofddoek jou?
[..]
Een school behoort objectief te zijn in religies. Zeker kinderen zijn beïnvloedbaar en je kan ze kneden in elke gewenste vorm. Wat is de toegevoegde waarde dat jongens en meisjes gescheiden zijn en geïndoctrineerd worden door een religie? Het staat zelfs integratie in de weg. Laat kinderen zelf hun keuze bepalen als ze er behoefte aan hebben. Wat mij betreft mogen ze onderwijs afchaffen die gestoeld is op een religie.
Van een stadhuis zijn de primaire taken niet om een religie uit te dragen.
Een hoofddoek schaadt mij niet maar het is wel verschrikkelijk irritant in een openbaar gebouw tegen zo'n ingepakte kop te lullen. Ik kan bij voorbaat zo iemand niet meer serieus nemen.
quote:
Verdonk heeft haar zelf voor schut gezet op TV ze wist dat moslims een vrouw geen hand behoren te geven, laat staan een Imam.
[..]
Je moet de boel niet omdraaien, die imam BEHOORT de Nederlandse gebruiken te kennen én te respecteren anders heeft hij NIETS te zoeken in Nederland. Ik vond hem dan ook een onbeschofte botte lul.
[/quote]
Zijn er vrouwelijke imams?
pi_36234430
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Die hoofddoeken-discussie zou eens klaar moeten zijn idd. Slaat nergens op en kost een hoop tijd, moeite en ergernis voor nul komma nul resultaat. Als het al niet negatief is...
Andermans gedrag echter is een andere zaak m.i.
pi_36234461
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:46 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De een z'n vrijheid is de ander z'n last, dat moet je toch wel snappen. Dus kunnen niet alle in andere culturen opgedane vrijheden hier kosteloos worden voortgezet, ook dat lijkt me duidelijk.
Mijn vriendin draagt een hoofddoek, vertel in welke manier zou jou dat uberhaupt al beinvloeden? Of dat je geen hand geeft, terwijl ik jou een hand geef?
quote:
Koeien op straat laten lopen komt door het geloof (anders dan het Nederlands Christelijke) en vrouwen/mannen geen handen geven komt ook door het geloof (wederom anders dan het Christelijke en dus is het voorbeeld juist zo treffend.
Een vergelijking met koeien op straat zou eventueel gelijk gaan met adhaan door een moskee minaret dat veel mensen er last van zouden hebben, maar dat is dus niet van toepassing. Hup Verdonk wou een hand, Imam weigerde.. En nu voel jij je gekwetst?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:49:52 #270
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36234463
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

Een hoofddoek schaadt mij niet maar het is wel verschrikkelijk irritant in een openbaar gebouw tegen zo'n ingepakte kop te lullen. Ik kan bij voorbaat zo iemand niet meer serieus nemen.
Dat ligt dan vooral aan jezelf lijkt me.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_36234492
quote:

[..]

Een school behoort objectief te zijn in religies. Zeker kinderen zijn beïnvloedbaar en je kan ze kneden in elke gewenste vorm. Wat is de toegevoegde waarde dat jongens en meisjes gescheiden zijn en geïndoctrineerd worden door een religie? Het staat zelfs integratie in de weg. Laat kinderen zelf hun keuze bepalen als ze er behoefte aan hebben. Wat mij betreft mogen ze onderwijs afchaffen die gestoeld is op een religie.
[..]

Je moet de boel niet omdraaien, die imam BEHOORT de Nederlandse gebruiken te kennen én te respecteren anders heeft hij NIETS te zoeken in Nederland. Ik vond hem dan ook een onbeschofte botte lul.
[/quote]

Snap ik. Maar als jouw (of mijn ) irritatiegrens reden zou moeten zijn voor richtlijnen...
Uiterlijk mag, mits het geen gevaar oplevert of ronduit onhygiënisch is- nooit onderwerp zijn van discussie. Heeft geen reet met serviceverlening of onderwijs te maken. Laat maar. Het probleem ligt daar helemaal niet.
pi_36234523
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoogste tijd voor deze minister om per direct af te treden. Van verkeer heeft ze al geen kaas gegeten laat staan van deze religie.
jij wel
pi_36234541
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat bedoel ik: van den zotte.
Hoeven we niet te hebben dus.
quote:
Nee dus, er was er maar eentje van de velen die dit deed
Van uit zijn religieuze overtuiging.
quote:
Zullen we dit even doortrekken naar een groter geheel. In de zin van: als een moslim Nederland opzoekt...
1. NL tolereert een moskee en de Islam
2. Normaal gesproken moet een vrouw een hoofddoek in een moskee.
3. Bij Verdonk werd het gerespecteerd omdat het een persoonlijk kwestie is. (dat ze geen hoofddoek aan deed.)
4. De imams keus wordt niet gerespecteerd, hoewel het ook een persoonlijk kwestie is?
pi_36234655
quote:

[..]

Dat wou ik horen, je vindt het gewoon irittant.

Daarnaast zijn homo's, Juffrouws met korte rokken/teveel make up.. Docenten die roken etc etc ook beinvloedend voor een kind, helaas hoor ik jou daar niet over?
quote:
Vindt mij dan ook maar een onbeschofte botte lul, want ook ik zou je geen hand geven omdat het een persoonlijk kwestie is. Daarnaast blijf jij voor mij gewoon een aardige lieve dame, al zou je mijn keuze niet respecteren.
quote:
Voor mannen?
pi_36234689
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Die hoofddoeken-discussie zou eens klaar moeten zijn idd. Slaat nergens op en kost een hoop tijd, moeite en ergernis voor nul komma nul resultaat. Als het al niet negatief is...
Andermans gedrag echter is een andere zaak m.i.
Al komen ze eruit komt er toch weer nieuwe propaganda om het weer in negatief daglicht te brengen vrees ik
pi_36234700
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoeven we niet te hebben dus.
[..]

Van uit zijn religieuze overtuiging.
[..]
Net als de andere 29 dus.
quote:
1. NL tolereert een moskee en de Islam
Tolereren is te zwak uitgedrukt. Het is erkend.
quote:
2. Normaal gesproken moet een vrouw een hoofddoek in een moskee.
3. Bij Verdonk werd het gerespecteerd omdat het een persoonlijk kwestie is. (dat ze geen hoofddoek aan deed.)
4. De imams keus wordt niet gerespecteerd, hoewel het ook een persoonlijk kwestie is?
Op open dagen hoeven vrouwen ook geen hoofddoek op als niet-moslim(a). Ze is daar niet om haar geloof te belijden, maar om de regering te vertegenwoordigen. De imam in kwestie was de enige die problemen had met die hand en eiste dat Verdonk zich aanpaste aan zijn normen.
nooit gedacht dat ik Verdonk nog eens niet zou afbranden in een topic
pi_36234752
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Al komen ze eruit komt er toch weer nieuwe propaganda om het weer in negatief daglicht te brengen vrees ik
Dat denk ik ook. Er zijn nog genoeg kijfpunten over
pi_36234797
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Net als de andere 29 dus.
Neen, een vrouw een hand geven komt niet voort uit Islam
quote:
Tolereren is te zwak uitgedrukt. Het is erkend.
Onbewust geaccepteerd?
quote:
Op open dagen hoeven vrouwen ook geen hoofddoek op als niet-moslim(a). Ze is daar niet om haar geloof te belijden, maar om de regering te vertegenwoordigen. De imam in kwestie was de enige die problemen had met die hand en eiste dat Verdonk zich aanpaste aan zijn normen.
nooit gedacht dat ik Verdonk nog eens niet zou afbranden in een topic
Beste Mwan in een land als Turkije moeten vrouwen zelfs een hoofddoek op (toeristen) als ze een moskee binnen willen komen, als zij komt om de regering te vertegenwoordigen, dan is hij er toch om de islam te vertegenwoordigen. Een vrouw een hand geven (in een moskee nota bene) is uit den boze, blijkbaar is hij er wat conservatiever in en deed het ook niet
pi_36234815
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:59 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Er zijn nog genoeg kijfpunten over
Ik blijf hopen
pi_36234867
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik blijf hopen
Ik denk het gros van de mensen wel. Agree to disagree. En toen ging iedereen weer naar huis om eem stampotje/couscousje in elkaar te flansen
pi_36234895
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk het gros van de mensen wel. Agree to disagree. En toen ging iedereen weer naar huis om eem stampotje/couscousje in elkaar te flansen
mijn moeder kan beiden maken
pi_36234927
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Neen, een vrouw een hand geven komt niet voort uit Islam
quote:
Uit bepaalde interpretaties van de islam
[..]

Onbewust geaccepteerd?
[..]
Die snap k nie
quote:
Beste Mwan in een land als Turkije moeten vrouwen zelfs een hoofddoek op (toeristen) als ze een moskee binnen willen komen, als zij komt om de regering te vertegenwoordigen, dan is hij er toch om de islam te vertegenwoordigen. Een vrouw een hand geven (in een moskee nota bene) is uit den boze, blijkbaar is hij er wat conservatiever in en deed het ook niet
Dus je erkent dat er een verschil is in belijding en interpretatie zoals een verschil tussen conservatief en gematigd?
pi_36234959
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mijn moeder kan beiden maken
Haha, en net zozeer kan een imam wél of niet een hand...laat maar....andere fiets
pi_36234975
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
Uit de Interpretatie van de koran.
quote:
Die snap k nie
Accepteren zonder dat men weet wat het inhoudt?
quote:
Dus je erkent dat er een verschil is in belijding en interpretatie zoals een verschil tussen conservatief en gematigd?
Tuurlijk
pi_36235013
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:06 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Haha, en net zozeer kan een imam wél of niet een hand...laat maar....andere fiets
Ik twijfel er niet aan dat de imam het wel kon, maar hij houdt zich vast aan zijn principes, en dat heeft aparte charmes
pi_36235050
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Uit de Interpretatie van de koran.
[..]

Accepteren zonder dat men weet wat het inhoudt?
[..]

Tuurlijk
"Wat het allemaal wel niet in kan houden"
pi_36235135
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

"Wat het allemaal wel niet in kan houden"
"Vertel me je vrienden en ik vertel wie je bent"

zielige offtopic reactie om wijs te lijken
pi_36235211
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

jij wel
ahhh, je bent een religie"geleerde"? komkom, je weet niet eens van voren dat je van achteren leeft........
pi_36235953
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat wou ik horen, je vindt het gewoon irittant.
Niet alleen irri maar ook dat het niet tot gemeentetaken behoort het prominent uitdragen van een religie.
quote:
Daarnaast zijn homo's, Juffrouws met korte rokken/teveel make up.. Docenten die roken etc etc ook beinvloedend voor een kind, helaas hoor ik jou daar niet over?
[..]
Verkeerde vergelijkingmateriaal. Wat een docent doet in zijn vrije tijd is zijn zaak.
quote:
Vindt mij dan ook maar een onbeschofte botte lul, want ook ik zou je geen hand geven omdat het een persoonlijk kwestie is. Daarnaast blijf jij voor mij gewoon een aardige lieve dame, al zou je mijn keuze niet respecteren.
[..]
Dat heet nou aanpassen aan de algemeen gaccepteerde normen en gangbare waarden in de huidige tijdslijn.
quote:
Voor mannen?
Voor beiden.
pi_36237734
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

ahhh, je bent een religie"geleerde"? komkom, je weet niet eens van voren dat je van achteren leeft........
pi_36238467
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Niet alleen irri maar ook dat het niet tot gemeentetaken behoort het prominent uitdragen van een religie.
Als iemand gewoon zijn werk doet en je verzoek ten uitvoer brengt lijkt me dat jij niet mag klagen over manier hoe men gekleed is.
quote:
Verkeerde vergelijkingmateriaal. Wat een docent doet in zijn vrije tijd is zijn zaak.
Come on Nikita, in groep 7 had ik een homodocent, een vrouw die alleen maar korte rokjes droeg waar alle meesters op geilden, allemaal prima en wel, maar ook dat heeft invloed op leerlingen, misschien wel in meerdere mate.
quote:
Dat heet nou aanpassen aan de algemeen gaccepteerde normen en gangbare waarden in de huidige tijdslijn.
In onze huidige tijdslijn is er ook respect voor andermans normen en waarden, zolang het je maar niet schaadt.
quote:
Voor beiden.
Ja maar niet door mekaar, tenzij een ruimte is gesplitst.
pi_36238754
Waar bemoeit mevrouwPeijs zich in vredesnaam mee, als zij uberhaupt al iets over hoofddoekjes zou moeten melden zou dat enkel mogen zijn dat autorijden met nikaab niet zou moeten mogen in cabrio's,dat hoofddoekjes daarvoor ook extra vastgemaakt zouden moeten worden en dat autorijden in een burka sowieso verboden zou moeten worden.
Si hoc legere scis nimium eruditionis habes.
pi_36239379
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:06 schreef Vandeplato het volgende:
Waar bemoeit mevrouwPeijs zich in vredesnaam mee, als zij uberhaupt al iets over hoofddoekjes zou moeten melden zou dat enkel mogen zijn dat autorijden met nikaab niet zou moeten mogen in cabrio's,dat hoofddoekjes daarvoor ook extra vastgemaakt zouden moeten worden en dat autorijden in een burka sowieso verboden zou moeten worden.
Iedereen heeft toch recht op een mening
pi_36240196
Jawel maar ze is minister en dan vind ik het uitermate onverstandig van haar om uitspraken te doen over dergelijke gevoelig liggende zaken die nul raakvlak hebben met haar ministerie maar wel sterke reacties oproepen in de maatschappij.
Trouwens ze spreekt zichzelf m.i. ook nog eens behoorlijk tegen:"Daarnaast biedt een hoofddoek juist kansen voor vrouwen in sommige islamitische landen, die zonder hoofddoek anders het huis niet uit mogen”, zei de minister."
Dat betekend dus dat die vrouwen verplicht worden een hoofddoek te dragen voordat ze (veilig) de straat op kunnen en dat vind ik nou niet echt een teken van vrijheid.
pi_36240296
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:56 schreef Vandeplato het volgende:
Jawel maar ze is minister en dan vind ik het uitermate onverstandig van haar om uitspraken te doen over dergelijke gevoelig liggende zaken die nul raakvlak hebben met haar ministerie maar wel sterke reacties oproepen in de maatschappij.
Trouwens ze spreekt zichzelf m.i. ook nog eens behoorlijk tegen:"Daarnaast biedt een hoofddoek juist kansen voor vrouwen in sommige islamitische landen, die zonder hoofddoek anders het huis niet uit mogen”, zei de minister."
Dat betekend dus dat die vrouwen verplicht worden een hoofddoek te dragen voordat ze (veilig) de straat op kunnen en dat vind ik nou niet echt een teken van vrijheid.
Maar dat is toch precies wat Ayaan ook doet?
pi_36240438
Ik vind dat een moslima het recht moet hebben om een hoofddoek te dragen (in functie bij enkele beroepen uitgezonderd) maar niet de plicht.
Ik zou ook niet verplicht willen worden een kruis om mijn nek te dragen.
pi_36240508
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:05 schreef Vandeplato het volgende:
Ik vind dat een moslima het recht moet hebben om een hoofddoek te dragen (in functie bij enkele beroepen uitgezonderd) maar niet de plicht.
Ik zou ook niet verplicht willen worden een kruis om mijn nek te dragen.
Mijn stem heb je
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:22:20 #298
46960 StefanP
polemicist
pi_36240904
Peijs is een achterlijk mens, onvoorstelbaar gewoon. Die domme kop van d'r is al genoeg om me bijna aan te sluiten bij d'r uitspraak. Mens, doe alsjeblieft zelf zo'n ding om je gezicht.

Van verkeer heeft ze al totaal geen verstand, het is een schande gewoon zoals ze prutst, maar nu wil ze ook nog eens zulke idiote uitspraken doen? Houd je klep en laat dat aan de verantwoordelijke ministers over.

Peijs is een kleuterjuf, niets meer en niets minder.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:43:11 #299
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_36246004
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoogste tijd voor deze minister om per direct af te treden. Van verkeer heeft ze al geen kaas gegeten laat staan van deze religie.
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 10:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ok, duidelijk. Maar wat is dan het probleem ?

Op zich is iedereen vrij om te doen en laten wat hij wil, alleen het nadeel van het Welse Westen is dat deze zgn. verworven vrijheden je worden opgelegd, zelfs als je er geen gebruik van wenst te maken vanwege principiele redenen o.i.d. Zo mag een Islamitische vrouw alleen de vrijheid gebruiken als ze wenst overspelig te zijn door bv. o.a. schaars gekleed over straat te pendelen dan wel waggelen. Als deze zelfde vrouw wenst zich kuis te gedragen en kiest voor het dragen van de respectvolle hoofddoek telt deze vrijheid niet.
Uit één van mijn essay's. Minister Peijs heeft gelijk.

Bron

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_36246067
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[..]

Uit één van mijn essay's. Minister Peijs heeft gelijk.

Bron

²
Andersom geldt dat ook, in ieder geval binnen bepaalde Islamitische groepen. Of je draagt als vrouw een hoofddoek, of je komt de deur niet uit.

En daar ben je het dan wel mee eens? Ik ben het met je eens, maar als je consequent bent veroordeel je dus die vrijheidsbeperking aan beide kanten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')