abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36204614
quote:
Peijs: Hoofddoek geeft vrouwen juist vrijheid’

Door een onzer redacteuren

Rotterdam.

Minister Peijs (Verkeer, CDA) ziet de islamitische hoofddoek niet langer als een teken van onderdrukking. De hoofddoek „geeft vrouwen juist vrijheid”, zegt de minister in een interview met De Telegraaf. Ze is van gedachten veranderd na een bezoek aan de conferentie Vrouwen als wereldleiders in Abu Dhabi, waar 1200 vrouwen uit 87 landen bijeen waren.

Peijs zegt door het bezoek helemaal te zijn afgestapt van de gedachte dat een hoofddoek een teken van onderdrukking zou zijn. „Het dragen van een hoofddoek is natuurlijk cultureel bepaald. En zo voelen die vrouwen dat ook, want zo beleven zij hun religie. Daarnaast biedt een hoofddoek juist kansen voor vrouwen in sommige islamitische landen, die zonder hoofddoek anders het huis niet uit mogen”, zei de minister.

Peijs zou een minister met een hoofddoek in het volgende kabinet dan ook geen slecht idee vinden. „Het zou de herkenbaarheid van het kabinet zeker vergroten. Het moet wel iemand zijn die om haar capaciteiten wordt uitgekozen. Ze mag geen excuustruus zijn.”

Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) reageert verontwaardigd op de uitlatingen van de minister. Volgens haar haalt Peijs de twee contexten door elkaar. „De minister heeft gelijk wanneer ze zegt dat de hoofddoek in bepaalde Arabische landen bijdraagt aan de vrijheid van de vrouw. Ze mogen zich gesluierd wel vertonen in het openbare leven en zonder hoofddoek niet. Dat komt omdat de vrouw daar als lustobject wordt beschouwd, die zich alleen in familiekring aan mannen helemaal mag tonen. Maar hier in Nederland is de vrouw volledig geaccepteerd. Ik zie dus niet in hoe de hoofddoek in Nederland bijdraagt aan de vrijheid van vrouwen”, zegt het Kamerlid desgevraagd.

Hirsi Ali vindt een minister met een hoofddoek ook geen goed idee. Volgens haar zou een dergelijke minister een verkeerd signaal afgeven door de seksuele moraal uit de Arabische landen in Nederland over te nemen. „Als je de logica achter de hoofddoek doortrekt, zou je dan dus moeten concluderen dat de mannelijke kabinetsleden zich niet zouden kunnen beheersen in de nabijheid van deze minister. Een minister met een hoofddoek is niet de manier om de stem van allochtonen te winnen, want het is een belofte die je niet kunt inlossen. We zouden dan weer helemaal terug gaan in de tijd.”

bron: nrc
Hoogste tijd voor deze minister om per direct af te treden. Van verkeer heeft ze al geen kaas gegeten laat staan van deze religie.
pi_36204822
Een minister van Verkeer zou zich per definitie niet over dit soort kwesties moeten uitlaten. En als je het dan al doet, zeg dan in vredesnaam iets zinnigs. De burka en hoofddoek zijn aan vrouwen opgedrongen binnen de Arabische cultuur, NIET omdat de islam het van ze verlangt. Een vrouw met een hoofddoek of burka is dan ook geen symbool van vrijheid, maar eerder van niet-vrijheid.

In een democratisch land als Nederland, waar vrouwen gelijke rechten hebben als mannen, hoort een hoofddoek of burka niet thuis. ZEKER niet in de regering.
pi_36205299
Groot gelijk heeft zij

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2006 17:38:31 ]
  maandag 20 maart 2006 @ 17:37:50 #4
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36205457
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:31 schreef Triggershot het volgende:
Groot gelijk heeft hij
Hij??
  maandag 20 maart 2006 @ 17:37:59 #5
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_36205463
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:31 schreef Triggershot het volgende:
Groot gelijk heeft hij
Zij.

Net als Wouter Bos is ook Karla Peijs tot de conclusie gekomen dat allochtonen geen kasplantjes zijn die je van de ene plek naar de andere plek kan vervoeren. Het heeft wel enige tijd geduurd, maar ik zie een kentering bij bepaalde politici in hun denkwijze over de in Nederland woonachtige en geboren allochtonen. Zoals Wouter Bos en Cohen al spraken: de islamitische aanwezigheid in Nederland is een feit, men moet accepteren dat de Islam een onderdeel is van de Nederlandse samenleving(of zal worden). Een nostalgisch verlangen naar een homogeen blanke samenleving uit de jaren 50 zal een nostalgisch verlangen blijven.

Vechten tegen de integratie van allochtonen/moslims heeft geen zin. Dat geeft alleen maar meer wrijving.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_36205481
ge edit
pi_36205513
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:15 schreef dVTB het volgende:
Een vrouw met een hoofddoek of burka is dan ook geen symbool van vrijheid, maar eerder van niet-vrijheid.

In een democratisch land als Nederland, waar vrouwen gelijke rechten hebben als mannen, hoort een hoofddoek of burka niet thuis. ZEKER niet in de regering.
In een land als Nederland zie ik het mogen dragen van een hoofddoek of desnoods een burqa juist als een vrijheid. Ik zie het als een symbool voor vrijheid van religie en uiting van religie
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_36205572
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:37 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Zij.

Net als Wouter Bos is ook Karla Peijs tot de conclusie gekomen dat allochtonen geen kasplantjes zijn die je van de ene plek naar de andere plek kan vervoeren. Het heeft wel enige tijd geduurd, maar ik zie een kentering bij bepaalde politici in hun denkwijze over de in Nederland woonachtige en geboren allochtonen. Zoals Wouter Bos en Cohen al spraken: de islamitische aanwezigheid in Nederland is een feit, men moet accepteren dat de Islam een onderdeel is van de Nederlandse samenleving(of zal worden). Een nostalgisch verlangen naar een homogeen blanke samenleving uit de jaren 50 zal een nostalgisch verlangen blijven.

Vechten tegen de integratie van allochtonen/moslims heeft geen zin. Dat geeft alleen maar meer wrijving.
Wie moet integreren?
pi_36205656
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoogste tijd voor deze minister om per direct af te treden. Van verkeer heeft ze al geen kaas gegeten laat staan van deze religie.
Peijs heeft gelijk

er is in Nederland vrijheid geen dictatuur
dus respecteer de vrijheid
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 20 maart 2006 @ 17:49:12 #10
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36205783
Opkankeren met Religieuze vrijheid. Veiligheid komt eerst.
  maandag 20 maart 2006 @ 17:49:26 #11
126836 Super7fighter
pi_36205789
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wie moet integreren?
Elk zichzelf respecterende mens.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_36205805
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Ja, heel gevaarlijk die hoofddoekjes
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 20 maart 2006 @ 17:50:20 #13
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_36205823
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:37 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Zij.

Nee de Islam moet accepteren dat ze moet moderniseren en zich moet aanpassen aan de landen waar ze zitten. Dan gaat alles goed. Gelukkig heb ik hier geen last van de Moslims in het gebied waar ik in Thailand zit zijn ze goed aangepast. Geen soepjurken aan niets. Soms een hoofddoek soms niet maar gewone normale mensen die je niet bespuwen als je vriendin wel wat sexies aan heeft. Ik zie ook geen baarden hier. Mensen zijn hier wat relaxer als die moslims in Nederland. Hoewel er ook een stelletje gekken in het zuiden zitten die een oorlog voeren tegen de burgerbevolking, maar goed dat zijn dan weer de achtergestelde idioten.
mai pen rai
  maandag 20 maart 2006 @ 17:50:25 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36205826
Je moet nu eenmaal herkenbaar door het leven gaan zo zegt de wet. Geldt ook voor hen die denken dat Nederlanders zich moeten aanpassen aan de Allochtonen.
pi_36205864
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef TheThirdMark het volgende:
nee geen dictatuur
vrijheid geldt voor alles
  maandag 20 maart 2006 @ 17:51:27 #16
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_36205866
--jammer joh, teveel onzin in een zin--

[ Bericht 71% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 20-03-2006 18:28:02 ]
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_36205883
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef TheThirdMark het volgende:
Je moet nu eenmaal herkenbaar door het leven gaan zo zegt de wet. Geldt ook voor hen die denken dat Nederlanders zich moeten aanpassen aan de Allochtonen.
En met een hoofddoekje op ben je onherkenbaar? Dan mogen we hoeden en petten ook wel gaan verbieden natuurlijk

En capuchon-truien

En mensen met lang haar
pi_36205903
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef TheThirdMark het volgende:
ik weet niet wat je zegt hoor ?

30 % van de Moslimvrouwen draagt hier een hoofddoek
hoeveel Christenen dragen een kruis ?? 90 %
pi_36205904
als de vrouwen een keus hebben dan is het vrijheid... als ze geen keus hebben dan is het onderdrukking.
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 20 maart 2006 @ 17:54:07 #20
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36205963
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:52 schreef Meki het volgende:

[..]

ik weet niet wat je zegt hoor ?

30 % van de Moslimvrouwen draagt hier een hoofddoek
hoeveel Christenen dragen een kruis ?? 90 %
Ok, 90% van de Christenen draagt een Kruis zoals Jezus het deed? Compleet 5mtr lang, 3mtr breed?
pi_36206030
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:54 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ok, 90% van de Christenen draagt een Kruis zoals Jezus het deed? Compleet 5mtr lang, 3mtr breed?
maakt mij niet uit hoe lang die is . ze dragen een kruis maar daar hoor ik niemand
of je verbiedt ze allemaal of niet
pi_36206044
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:52 schreef Vampier het volgende:
als de vrouwen een keus hebben dan is het vrijheid... als ze geen keus hebben dan is het onderdrukking.
als mensen met een kruis komen dan is dat ook een teken van onderdrukking
pi_36206061
pfff, snap niet dat er dan weer per sé iemand met een hoofddoek in het cabinet moet, dat is weer hetzelfde onbezonnen gezever als dat er persé een vrouw als president moet zijn. "jaa, de regering is een afspiegeling van de samenleving.." dus niet hè.., de regering is een orgaan met deskundigen die weten hoe het land te besturen en te regeren. ze bestaan niet uit een vrouw, een hoofddoek, een homo, een surinamer, een nazi, en noem maar wat op. het zou wat worden dan zeg..

overigens heeft hirsi ali hier wel eens gelijk met dat de hoofddoek als onderdrukking kan gezien worden in de islamitische landen.., hoewel ik niet zie wat de utspraak van peijs dan weer met nederland heeft te maken, het is op straat toch niet verboden noch verplicht een hoofddoek te dragen?
  maandag 20 maart 2006 @ 17:58:07 #24
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36206113
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:55 schreef Meki het volgende:

[..]

maakt mij niet uit hoe lang die is . ze dragen een kruis maar daar hoor ik niemand
Lolz, jij hebt dus geen verstand van de Islam neem ik dan maar aan.

Een kruisje hangt voor je borstkast, blokkeerd niet je zichtsveld en is anoniem. Een hoofddoek doet dat 9/10x wel.
pi_36206158
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Elk zichzelf respecterende mens.
hoogste tijd voor je om eraan te werken anders val je uit de boot.
  maandag 20 maart 2006 @ 17:59:40 #26
126836 Super7fighter
pi_36206172
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef niet_links het volgende:

[..]

Nee de Islam moet accepteren dat ze moet moderniseren en zich moet aanpassen aan de landen waar ze zitten. Dan gaat alles goed. Gelukkig heb ik hier geen last van de Moslims in het gebied waar ik in Thailand zit zijn ze goed aangepast. Geen soepjurken aan niets. Soms een hoofddoek soms niet maar gewone normale mensen die je niet bespuwen als je vriendin wel wat sexies aan heeft. Ik zie ook geen baarden hier. Mensen zijn hier wat relaxer als die moslims in Nederland. Hoewel er ook een stelletje gekken in het zuiden zitten die een oorlog voeren tegen de burgerbevolking, maar goed dat zijn dan weer de achtergestelde idioten.
Een hoofddoek gaat niet tegen de wet in, en het belijden van je geloof is een fundamenteel mensenrecht. Dus je bent sowieso al aangepast in het land waar je zit.
pi_36206191
Peijs kan maar beter aftreden denk ik...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36206237
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:58 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Een kruisje hangt voor je borstkast, blokkeerd niet je zichtsveld en is anoniem. Een hoofddoek doet dat 9/10x wel.
Ik weet niet wat jij verstaat onder een hoofddoek, maar volgens mij ben jij in de war met een bivakmuts ofzo
pi_36206281
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:58 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee onzin - Kruis is een teken van onderdrukking
  maandag 20 maart 2006 @ 18:03:08 #30
126836 Super7fighter
pi_36206283
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

hoogste tijd voor je om eraan te werken anders val je uit de boot.
Het doet me deugd dat je werkelijk zo gefrustreerd bent over de (islamitische) gang van zaken in Nederland, dat ik je welgemeend, doch onnodig en onnozel advies even in de wind sla.
  maandag 20 maart 2006 @ 18:04:57 #31
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36206322
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom is een kruis een teken van onderdrukking Meki?
pi_36206411
quote:

[..]

Een beetje het symbool van Jezus beledigen he. Moesten we eens met die profeet van jou proberen.

Wat een walgelijk hypocriet mannetje ben jij.

Overigens dragen Christenen zo'n kruis uit eigen overtuiging. Niet omdat ze anders inelkaar gerost worden door hun echtgenoot. Nu jij weer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Seneca op 20-03-2006 18:14:18 ]
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36206444
quote:

[..]

Want?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 20 maart 2006 @ 18:10:31 #34
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_36206477
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:59 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Een hoofddoek gaat niet tegen de wet in, en het belijden van je geloof is een fundamenteel mensenrecht. Dus je bent sowieso al aangepast in het land waar je zit.
Tenzij je geloof dingen doet die in strijd zijn met de daar geldende wet. Maar goed waar extrimistische moslims zijn daar zijn problemen.
mai pen rai
pi_36206523
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:10 schreef niet_links het volgende:

[..]

Tenzij je geloof dingen doet die in strijd zijn met de daar geldende wet. Maar goed waar extrimistische moslims zijn daar zijn problemen.
Dus met een hoofddoek ben je een extremistische moslim? Laat mijn oma het maar niet horen, die heeft ook vaak zo'n ding op als ze naar buiten gaat...
pi_36206600
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:04 schreef N.icka het volgende:

[..]

Waarom is een kruis een teken van onderdrukking Meki?
omdat jullie hoofddoek ook een teken van onderdrukking zien
  maandag 20 maart 2006 @ 18:15:44 #37
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36206624
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Geweldig , dit kan zo in de Donald Duck
pi_36206625
quote:

[..]

Heb je ook zinnige argumenten?
pi_36206639
quote:

[..]

Dat is de meest kinderachtige redenatie die ik ooit heb gehoord

Dus stel, jij steelt iets. Iemand maakt jou uit voor dief, dan is diegene zelf een dief, omdat hij jou als dief ziet?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 20 maart 2006 @ 18:16:34 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_36206647
Peijs is gewoon een beetje in de war met het feit dat het in (sommige) Arabische landen idd een stukje vrijheid geeft..... zonder hoofddoek zouden die vrouwen anders de deur niet uitkunnen...

Maar laten we nou niet doen alsof vrouwen hier de deur niet uitkunnen als ze geen hoofddoek om hebben, als je op die manier gaat stellen dat hoofddoek voor een stuk vrijheid zorgt dan ben je toch even vergeten waar je bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 20 maart 2006 @ 18:16:43 #41
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_36206652
Als ze dit werkelijk meent, moet ze per direct opstappen.
pi_36206669
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:07 schreef Seneca het volgende:

[..]

Een beetje het symbool van Jezus beledigen he. Moesten we eens met die profeet van jou proberen.

Wat een walgelijk hypocriet mannetje ben jij.

Overigens dragen Christenen zo'n kruis uit eigen overtuiging. Niet omdat ze anders inelkaar gerost worden door hun echtgenoot. Nu jij weer.
Jullie vinden hoofddoeken toch niks - nou een hoofddoek vertonen is hetzelfde als kruis vertonen

I
pi_36206709
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:16 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat is de meest kinderachtige redenatie die ik ooit heb gehoord

Dus stel, jij steelt iets. Iemand maakt jou uit voor dief, dan is diegene zelf een dief, omdat hij jou als dief ziet?
Nee - dit is religie geen diefstal
Als mensen hoofddoek zien als een uitdrukking dan moeten ze de andere tekens ook zien als uitdrukking zoals kruis en keppel etc.
pi_36206711
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:17 schreef Meki het volgende:
Jullie vinden hoofddoeken toch niks - nou een hoofddoek vertonen is hetzelfde als kruis vertonen

I
*deleted, note++ *

[ Bericht 9% gewijzigd door Drugshond op 20-03-2006 22:31:37 ]
pi_36206718
quote:
Daarnaast biedt een hoofddoek juist kansen voor vrouwen in sommige islamitische landen, die zonder hoofddoek anders het huis niet uit mogen”, zei de minister.

Peijs zou een minister met een hoofddoek in het volgende kabinet dan ook geen slecht idee vinden. „Het zou de herkenbaarheid van het kabinet zeker vergroten. Het moet wel iemand zijn die om haar capaciteiten wordt uitgekozen. Ze mag geen excuustruus zijn.”
Hahaha, wat een muts.

Omgekeerde redenatie voor een situatie elders. En vervolgens koppelen aan onze maatschappij.
pi_36206752
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

* deleted *
jep dat alle tekenen die religieus zijn een teken van onderdrukking zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drugshond op 20-03-2006 22:32:03 ]
pi_36206757
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks tegen het dragen van een hoofddoek op zich, hoe kom je daar bij.

Waar ik wel wat tegen heb, is dat vrouwen in bepaalde culturen worden gedwongen om een hoofddoek te dragen. Dat maakt het een symbool van onderdrukking, ook al is het oorspronkelijk niet zo bedoeld, en ook al zijn er vrouwen die zo'n ding wel uit eigen overtuiging dragen.

Ik ken geen enkele cultuur waar mensen worden gedwongen om een kruis te dragen, jij wel? Mensen die een kruis dragen doen dat uit eigen overtuiging. Niet omdat ze anders in elkaar gerost worden door hun echtgenoot of iets dergelijks.

Dat is het verschil tussen een symbool van onderdrukking en een religieus symbool Meki. Het gaat er niet om of Islamitische vrouwen een hoofddoek willen dragen. Dat moeten ze wat mij betreft helemaal zelf weten.
  maandag 20 maart 2006 @ 18:22:04 #48
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_36206782
quote:

[..]

Lang niet alle christenen lopen met een kruisje om hun nek dat lijkt me meer iets van de rooms-katholieken. Dat ding verbergt overgens niks en is daar ook niet voor bedoelt. Niemand wordt gedwongen on zo'n ding te dragen en een boel niet-christenen dragen zo'n ding omdat ze 't leuk vinden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_36206820
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:20 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks tegen het dragen van een hoofddoek op zich, hoe kom je daar bij.

Waar ik wel wat tegen heb, is dat vrouwen in bepaalde culturen worden gedwongen om een hoofddoek te dragen. Dat maakt het een symbool van onderdrukking, ook al is het oorspronkelijk niet zo bedoeld, en ook al zijn er vrouwen die zo'n ding wel uit eigen overtuiging dragen.

Ik ken geen enkele cultuur waar mensen worden gedwongen om een kruis te dragen, jij wel? Dat is het verschil Meki. Het gaat er niet om of Islamitische vrouwen een hoofddoek willen dragen. Dat moeten ze wat mij betreft helemaal zelf weten.
Jawel - Kijk maar in Italie waar ze gedwongen om een kruis te dragen
Kijk maar in Amsterdam in sommige gemeentes
Kijk maar in Israel waar ze gedwongen keppels te dragen. etc. etc.
Kijk maar naar India waar ze gedwongen tekens te dragen.

Ik ben ook tegen Burqa´s en ook hoofddoeken - maar ook Kruis en Keppels etc.
  maandag 20 maart 2006 @ 18:25:34 #50
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36206868
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:23 schreef Meki het volgende:

[..]

.
En wat als ze het niet doen?
pi_36206894
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:25 schreef N.icka het volgende:

[..]

Dat ze niet worden gedwongen?
pi_36206916
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:25 schreef N.icka het volgende:

[..]

dan hebben ze een probleem met Paus en Vaticaan
pi_36206922
quote:

[..]

Nee meki je verbiedt de hoofddoek.
Als moslima's willen dat ze herkend worden dan gaan ze ook maar met een ketting om hun nek lopen met een islam symbool.
Anders dan jouw voorstel is dit appels met appels en peren met peren vergelijken.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_36206932
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Kijk maar in Amsterdam in sommige gemeentes
Kijk maar in Israel waar ze gedwongen keppels te dragen. etc. etc.
Kijk maar naar India waar ze gedwongen tekens te dragen.

Ik ben ook tegen Burqa´s en ook hoofddoeken - maar ook Kruis en Keppels etc.
Zou je je posts ook eens kunnen onderbouwen, Meki? Ik heb vooralsnog nog steeds geen bronnen van je gekregen dat Hirsi Ali de oorlog aan de Islam zou hebben verklaard, dat de VS de oorlog aan de Islam hebben verklaard, en ik heb eigenlijk weinig hoop dat je met een bron aan kunt komen zetten waaruit blijkt dat men in Italie gedwongen wordt om een kruis te dragen.

En wat die gemeentes in Amsterdam betreft. Je wordt niet GEDWONGEN om in zo'n gemeente te gaan zitten. Je KIEST ervoor om daarbij te gaan, en je weet dan ook wat de gevolgen zijn. Islamitische vrouwen in bepaalde culturen hebben echter weinig te kiezen. Je moet als vrouw in zo'n cultuur maar eens wagen om van je geloof af te stappen.

Je voorbeelden wat Israel en India betreft hebben niks met het Christendom te maken, en zijn hier dus niet relevant. Ik ga daar dan ook niet verder op in. De discussie ging hier over of een kruis een symbool van onderdrukking is.

Overigens geef ik je gelijk op een punt: ALS je de hoofddoek als religieus symbool wil verbieden, dan allemaal. Ik ben sterk voorstander van gelijke behandeling.
  maandag 20 maart 2006 @ 18:28:24 #55
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36206943
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Komt de paus dan met de roe langs?
pi_36206969
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:27 schreef typtypo het volgende:

[..]

Nee meki je verbiedt de hoofddoek.
Als moslima's willen dat ze herkend worden dan gaan ze ook maar met een ketting om hun nek lopen met een islam symbool.
Anders dan jouw voorstel is dit appels met appels en peren met peren vergelijken.
als je iets wilt verbieden kan dat alleen in dictatuur
wij zijn geen dictatuur maar democratie met een goede vorm als vrijheid.

Nee Hoofddoek is een teken voor Moslim
Kruis is het enige teken voor Christen
pi_36207003
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Wees even reeel Meki. En wat gaat de Paus dan doen denk je? Ik ben zelf van het Christendom afgestapt, en ik ben nog nooit bedreigd, of ook maar benadeeld door mijn oude gemeente. Sterker nog, ik ben nog altijd van harte welkom om terug te komen, mocht ik ooit van mening veranderen.

Vergelijk dat eens met bepaalde Islamitische culturen. Als je daar van je geloof afstapt, al helemaal als vrouw, moet je vrezen voor je leven. In bepaalde Islamitische regimes kun je zelfs lijfstraffen verwachten als je als vrouw niet volledig bedekt over straat loopt.
  maandag 20 maart 2006 @ 18:31:32 #58
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_36207025
Wanneer je voor jezelf altijd en overal mag kiezen wanneer je een hoofddoek wel of niet opzet,
kan je toch pas beginnen nadenken over of zo'n ding je wel of geen vrijheid kan geven?
...dass wir fliegen.
pi_36207029
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:29 schreef Meki het volgende:

[..]

als je iets wilt verbieden kan dat alleen in dictatuur
wij zijn geen dictatuur maar democratie met een goede vorm als vrijheid.

Nee Hoofddoek is een teken voor Moslim
Kruis is het enige teken voor Christen
De maan en een ster is de teken van islam. Dan doen ze dat maar om hun nek.
Of alle moslim mannen moeten ook hoofddoeken gaan dragen want anders is er ongelijkheid tussen man en vrouw en dat kan hier niet in het westen.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_36207056
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:30 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wees even reeel Meki. En wat gaat de Paus dan doen denk je? Ik ben zelf van het Christendom afgestapt, en ik ben nog nooit bedreigd, of ook maar benadeeld door mijn oude gemeente. Sterker nog, ik ben nog altijd van harte welkom om terug te komen, mocht ik ooit van mening veranderen.

Vergelijk dat eens met bepaalde Islamitische culturen. Als je daar van je geloof afstapt, al helemaal als vrouw, moet je vrezen voor je leven. In bepaalde Islamitische regimes kun je zelfs lijfstraffen verwachten als je als vrouw niet volledig bedekt over straat loopt.
bij de Islaam ook niet . Als je geen moslim wilt zijn dan stap je ervan af. je wordt ook niet bedreigd etc. ( uitzondering Iran etc. ).
pi_36207062
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:31 schreef typtypo het volgende:

[..]

Of alle moslim mannen moeten ook hoofddoeken gaan dragen want anders is er ongelijkheid tussen man en vrouw en dat kan hier niet in het westen.
Ben ik niet met je eens. Mannen en vrouwen ZIJN niet hetzelfde. Ongelijkheid tussen man en vrouw kan imho best, mits dat niet van bovenaf wordt opgelegd. Iedereen, ongeacht zijn of haar sekse, moet kunnen leven zoals hij of zij dat ZELF wil.
  maandag 20 maart 2006 @ 18:34:03 #62
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36207096
Meki , zeg nou eens , wat gaat de paus dan doen.????
pi_36207109
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:31 schreef typtypo het volgende:

[..]

Als je de hoofddoek wilt verbieden moet je alle tekens die leiden naar religie verbieden
zo niet dan mogen ze allemaal nog bestaan
pi_36207131
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:34 schreef N.icka het volgende:
Meki , zeg nou eens , wat gaat de paus dan doen.????
die gaat dan niet met je praten omdat je geen christen bent
pi_36207158
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:32 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Mannen en vrouwen ZIJN niet hetzelfde. Ongelijkheid tussen man en vrouw kan imho best, mits dat niet van bovenaf wordt opgelegd. Iedereen, ongeacht zijn of haar sekse, moet kunnen leven zoals hij of zij dat ZELF wil.
Dat wordt van boven opgelegd. Door de islam die geen scheiding tussen kerk en staat kent en daarom gelden de wetten van het land waarin moslims wonen niet maar alleen de wetten van de islam. Dus je ziet het, van bovenaf opgelegd.
www.jihadwatch.org
  maandag 20 maart 2006 @ 18:36:08 #66
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36207159
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Dus als je geen kruisje draagt , krijg je problemen met de paus en die komt dan niet met je praten
pi_36207166
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:32 schreef Meki het volgende:

[..]

bij de Islaam ook niet . Als je geen moslim wilt zijn dan stap je ervan af. je wordt ook niet bedreigd etc. ( uitzondering Iran etc. ).
Dat is mijn hele punt. Ik zeg ook niet dat het een kenmerk is van de Islam. Ik zeg dat het een kenmerk is van bepaalde Islamitische culturen, bijvoorbeeld, zoals je zelf al zegt, Iran.

Doordat vrouwen daar geen vrijheid hebben in het wel of niet dragen van een hoofddoek zijn we hier in het Westen de hoofddoek als symbool van onderdrukking gaan zien, terwijl dat niet zo was bedoeld.

Er is geen enkele Christelijke CULTUUR waarin het dragen van een kruis van bovenaf wordt opgelegd. Er zullen misschien enkele gemeentes zijn waarbinnen dat zo is, maar dat is nog geen hele cultuur. Iran is dat wel. Dat is in mijn ogen een significant verschil. Wanneer het binnen enkele gemeentes gebeurt, is het een uitzondering. Wanneer het in complete landen gebeurt, dan is er iets mis.
pi_36207177
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:27 schreef Seneca het volgende:

[..]

Zou je je posts ook eens kunnen onderbouwen, Meki? Ik heb vooralsnog nog steeds geen bronnen van je gekregen dat Hirsi Ali de oorlog aan de Islam zou hebben verklaard, dat de VS de oorlog aan de Islam hebben verklaard, en ik heb eigenlijk weinig hoop dat je met een bron aan kunt komen zetten waaruit blijkt dat men in Italie gedwongen wordt om een kruis te dragen.

En wat die gemeentes in Amsterdam betreft. Je wordt niet GEDWONGEN om in zo'n gemeente te gaan zitten. Je KIEST ervoor om daarbij te gaan, en je weet dan ook wat de gevolgen zijn. Islamitische vrouwen in bepaalde culturen hebben echter weinig te kiezen. Je moet als vrouw in zo'n cultuur maar eens wagen om van je geloof af te stappen.

Je voorbeelden wat Israel en India betreft hebben niks met het Christendom te maken, en zijn hier dus niet relevant. Ik ga daar dan ook niet verder op in. De discussie ging hier over of een kruis een symbool van onderdrukking is.

Overigens geef ik je gelijk op een punt: ALS je de hoofddoek als religieus symbool wil verbieden, dan allemaal. Ik ben sterk voorstander van gelijke behandeling.
gelijke behandeling - eerst zien dan geloven
pi_36207179
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Net alsof ik dat erg zou vinden. Als niet-christen heeft de Paus toch geen enkele betekenis voor me. Dan heb ik liever dat de paus niet met me praat dan dat er een fatwa over me uit wordt geroepen en ik moet vrezen voor m'n leven.
pi_36207222
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Als je de hoofddoek wilt verbieden moet je alle tekens die leiden naar religie verbieden
zo niet dan mogen ze allemaal nog bestaan
Moskeeen dan ook maar okee!!

Kerken zijn historische panden en blijven dus gewoon staan.
www.jihadwatch.org
pi_36207223
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:36 schreef N.icka het volgende:

[..]

Dus als je geen kruisje draagt , krijg je problemen met de paus en die komt dan niet met je praten
zoiets . en daar zijn veel Italianen bang voor
pi_36207239
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:38 schreef typtypo het volgende:

[..]

Moskeeen dan ook maar okee!!

Kerken zijn historische panden en blijven dus gewoon staan.
onzin Kerken zijn gebouwen net als elke gebouw die hier staat
pi_36207254
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:36 schreef Meki het volgende:

[..]

gelijke behandeling - eerst zien dan geloven
Tja, het is misschien moeilijk voor je om te geloven, maar ik heb niets tegen de Islam op zich. Zoals ik al zei, ik vind dat iedereen moet kunnen leven zoals hij of zij dat wil. Ik vind dan ook niet dat men hoofddoekjes moet verbieden. Ten eerste is dat discriminerend, ten tweede lost het niets op. Je pakt er alleen de vrouwen mee die het vrijwillig uit eigen overtuiging doen, en de vrouwen bij wij het van bovenaf wordt opgelegd zullen het toch blijven doen.
pi_36207312
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:38 schreef Meki het volgende:

[..]

onzin Kerken zijn gebouwen net als elke gebouw die hier staat
Neen kerken zijn historische gebouwen en hebben met de grondbeginselen van dit land te maken.
Kan jij je daar niet in vinden kun je maar beter terug gaan naar marokko.
www.jihadwatch.org
pi_36207333
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:41 schreef typtypo het volgende:

[..]

Neen kerken zijn historische gebouwen en hebben met de grondbeginselen van dit land te maken.
En de islam heeft niets met ontwikkeling van Europa te maken?
pi_36207343
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:38 schreef Meki het volgende:

[..]

zoiets . en daar zijn veel Italianen bang voor
Waarom zou je daar bang voor zijn als je toch niet in de Paus geloofd?
pi_36207353
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:41 schreef typtypo het volgende:

[..]

Nee Kerken zijn helemaal niet historisch maar gebouwen net als waar je nu bent.
Als Kerken historisch gebouw is dan is de gebouw van Albert Heijn ook historisch
pi_36207367
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef Seneca het volgende:

[..]

Waarom zou je daar bang voor zijn als je toch niet in de Paus geloofd?
jij niet maar in Italie zijn er veel mensen die lof hebben voor Paus
pi_36207481
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:43 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee Kerken zijn helemaal niet historisch maar gebouwen net als waar je nu bent.
Als Kerken historisch gebouw is dan is de gebouw van Albert Heijn ook historisch
Ik ga niet met je in discussie over de historie. Het is zo en leer er mee leven.
Kan je dat hiet niet dan heb jij een ander land waar je fijn tussen je eigen historie kan gaan zitten.
www.jihadwatch.org
pi_36207529
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:43 schreef Meki het volgende:

[..]

jij niet maar in Italie zijn er veel mensen die lof hebben voor Paus
Het gaat hier over een Nederlandse bewindsvrouw die iets zegt. Niet om hoe Rooms ze wel niet zijn in Italië.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36207544
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En de islam heeft niets met ontwikkeling van Europa te maken?
De grieken en de romeinen ja, de islam nee.

De islam heeft op z'n hoogst europa proberen te vernietigen. Dus als jij dat bijdragen aan ontwikkeling wil noemen ga je gang.
www.jihadwatch.org
pi_36207547
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:47 schreef typtypo het volgende:

[..]

Ik ga niet met je in discussie over de historie. Het is zo en leer er mee leven.
Kan je dat hiet niet dan heb jij een ander land waar je fijn tussen je eigen historie kan gaan zitten.
Het is niet zo en dat weet ik zeker
Kerken zijn gebouwen meer niet
Kerken maken zondag om 10.00 iedereen wakker
pi_36207558
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:49 schreef typtypo het volgende:

[..]

De islam heeft op z'n hoogst europa proberen te vernietigen. Dus als jij dat bijdragen aan ontwikkeling wil noemen ga je gang.
Maar verder heb je wel geschiedenis gehad op school?
pi_36207586
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:49 schreef typtypo het volgende:

[..]

Introductie van 0 (nul) in Europa? naast talloze andere voorbeelden.
pi_36207609
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Maar verder heb je wel geschiedenis gehad op school?
sorry moest wel hard lachen
pi_36207664
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is niet zo en dat weet ik zeker
Kerken zijn gebouwen meer niet
Kerken maken zondag om 10.00 iedereen wakker
Wat weet je niet zeker?
www.jihadwatch.org
pi_36207719
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:54 schreef typtypo het volgende:

[..]

Wat weet je niet zeker?
Kerken zijn gebouwen niet historische gebouwen
pi_36207720
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:53 schreef typtypo het volgende:

[..]

Bedoel je op een islamitische school?
Nee, op een willekeurige fatsoenlijke. Maar anders is de bieb ook een aanrader. Gezien jouw achterstand zou ik het voorlopig bij de kinderjeugdafdeling houden
pi_36207738
@typotypo : blijf ontopic. Twee reacties verwijderen vind ik zat.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36207764
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:56 schreef Meki het volgende:

[..]

Kerken zijn gebouwen niet historische gebouwen
Volgens mij snap jij niet wat een gebouw historisch maakt.
pi_36207799
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet wat een gebouw historisch maakt.
Jawel ik vind alleen de grote kerk in Dam historisch de anderen zijn gewoon net als Moskeeen etc. gebouwen met een toegevoegde waarde
pi_36207813
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee, op een willekeurige fatsoenlijke. Maar anders is de bieb ook een aanrader. Gezien jouw achterstand zou ik het voorlopig bij de kinderjeugdafdeling houden
Vertel dan wat je op je lever hebt dat je met zo'n raar toontje tegen me spreekt.
www.jihadwatch.org
pi_36207855
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:51 schreef Meki het volgende:

[..]

nee geen dictatuur
vrijheid geldt voor alles
En vooral de vrijheid om die bewuste cartoons te publiceren......
pi_36207868
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Jawel ik vind alleen de grote kerk in Dam historisch de anderen zijn gewoon net als Moskeeen etc. gebouwen met een toegevoegde waarde
Laten we zo zeggen, bijna alle grotere kerken in Nederland hebben een historische waarde. En veel van deze kerken hebben niet eens een religieuze functie meer. Plus dan het feit dat cultuurhistorisch de kerk bij dit land hoort.
pi_36207949
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:59 schreef typtypo het volgende:

[..]

Vertel dan wat je op je lever hebt dat je met zo'n raar toontje tegen me spreekt.
Ik heb niets op m'n lever Misschien moet je ook maar een boek lenen over spreekwoorden en gezegden?

Verder spreek ik op zo'n toontje omdat ik vind dat je je pas in een discussie moet mengen als je kennis van zaken hebt. Gezien jouw zeer gebrekkige kennis van de Islam en de geschiedenis van Europa in z'n algemeen heb je hier geen reet te zoeken. Vandaar dus mijn toontje.
pi_36208025
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik heb niets op m'n lever Misschien moet je ook maar een boek lenen over spreekwoorden en gezegden?

Verder spreek ik op zo'n toontje omdat ik vind dat je je pas in een discussie moet mengen als je kennis van zaken hebt. Gezien jouw zeer gebrekkige kennis van de Islam en de geschiedenis van Europa in z'n algemeen heb je hier geen reet te zoeken. Vandaar dus mijn toontje.
Vertel het dan. Ik zeg dat de islam europa heeft geprobeert te vernietigen en jij zegt van niet.
Onderbouw jezelf dan.
www.jihadwatch.org
pi_36208207
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:04 schreef typtypo het volgende:

[..]

Vertel het dan. Ik zeg dat de islam europa heeft geprobeert te vernietigen en jij zegt van niet.
Onderbouw jezelf dan.
Als ik kijk naar wat de moren hebben gedaan in Andalusië moet ik zeggen dat dat alles behalve vernietigen was. Ook de gebieden die onder het turkse rijk vielen zijn er wezelijk niet slechter op geworden.
pi_36208410
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:04 schreef typtypo het volgende:

[..]

Onderbouw jezelf dan.
Wanneer heeft de Islam geprobeert Europa te vernietigen? Blijkbaar heb ik een stukje historie gemist?
pi_36208430
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Als ik kijk naar wat de moren hebben gedaan in Andalusië moet ik zeggen dat dat alles behalve vernietigen was. Ook de gebieden die onder het turkse rijk vielen zijn er wezelijk niet slechter op geworden.
Ze stonden ook aan poorten van Wenen niet om een gezellig potje Mozart te te luisteren.
Veroverd land hoeft niet perse vernietigd te worden. Als je er zelf beter van wordt zul er waarschijnlijk zuinig op zijn.
www.jihadwatch.org
pi_36208441
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wanneer heeft de Islam geprobeert Europa te vernietigen? Blijkbaar heb ik een stukje historie gemist?
Wss verwijst hij naar inval@ Wenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')