Hoogste tijd voor deze minister om per direct af te treden. Van verkeer heeft ze al geen kaas gegeten laat staan van deze religie.quote:Peijs: Hoofddoek geeft vrouwen juist vrijheid’
Door een onzer redacteuren
Rotterdam.
Minister Peijs (Verkeer, CDA) ziet de islamitische hoofddoek niet langer als een teken van onderdrukking. De hoofddoek „geeft vrouwen juist vrijheid”, zegt de minister in een interview met De Telegraaf. Ze is van gedachten veranderd na een bezoek aan de conferentie Vrouwen als wereldleiders in Abu Dhabi, waar 1200 vrouwen uit 87 landen bijeen waren.
Peijs zegt door het bezoek helemaal te zijn afgestapt van de gedachte dat een hoofddoek een teken van onderdrukking zou zijn. „Het dragen van een hoofddoek is natuurlijk cultureel bepaald. En zo voelen die vrouwen dat ook, want zo beleven zij hun religie. Daarnaast biedt een hoofddoek juist kansen voor vrouwen in sommige islamitische landen, die zonder hoofddoek anders het huis niet uit mogen”, zei de minister.
Peijs zou een minister met een hoofddoek in het volgende kabinet dan ook geen slecht idee vinden. „Het zou de herkenbaarheid van het kabinet zeker vergroten. Het moet wel iemand zijn die om haar capaciteiten wordt uitgekozen. Ze mag geen excuustruus zijn.”
Tweede-Kamerlid Hirsi Ali (VVD) reageert verontwaardigd op de uitlatingen van de minister. Volgens haar haalt Peijs de twee contexten door elkaar. „De minister heeft gelijk wanneer ze zegt dat de hoofddoek in bepaalde Arabische landen bijdraagt aan de vrijheid van de vrouw. Ze mogen zich gesluierd wel vertonen in het openbare leven en zonder hoofddoek niet. Dat komt omdat de vrouw daar als lustobject wordt beschouwd, die zich alleen in familiekring aan mannen helemaal mag tonen. Maar hier in Nederland is de vrouw volledig geaccepteerd. Ik zie dus niet in hoe de hoofddoek in Nederland bijdraagt aan de vrijheid van vrouwen”, zegt het Kamerlid desgevraagd.
Hirsi Ali vindt een minister met een hoofddoek ook geen goed idee. Volgens haar zou een dergelijke minister een verkeerd signaal afgeven door de seksuele moraal uit de Arabische landen in Nederland over te nemen. „Als je de logica achter de hoofddoek doortrekt, zou je dan dus moeten concluderen dat de mannelijke kabinetsleden zich niet zouden kunnen beheersen in de nabijheid van deze minister. Een minister met een hoofddoek is niet de manier om de stem van allochtonen te winnen, want het is een belofte die je niet kunt inlossen. We zouden dan weer helemaal terug gaan in de tijd.”
bron: nrc
Hij??quote:Op maandag 20 maart 2006 17:31 schreef Triggershot het volgende:
Groot gelijk heeft hij
Zij.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:31 schreef Triggershot het volgende:
Groot gelijk heeft hij
In een land als Nederland zie ik het mogen dragen van een hoofddoek of desnoods een burqa juist als een vrijheid. Ik zie het als een symbool voor vrijheid van religie en uiting van religiequote:Op maandag 20 maart 2006 17:15 schreef dVTB het volgende:
Een vrouw met een hoofddoek of burka is dan ook geen symbool van vrijheid, maar eerder van niet-vrijheid.
In een democratisch land als Nederland, waar vrouwen gelijke rechten hebben als mannen, hoort een hoofddoek of burka niet thuis. ZEKER niet in de regering.
Wie moet integreren?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:37 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Zij.
Net als Wouter Bos is ook Karla Peijs tot de conclusie gekomen dat allochtonen geen kasplantjes zijn die je van de ene plek naar de andere plek kan vervoeren. Het heeft wel enige tijd geduurd, maar ik zie een kentering bij bepaalde politici in hun denkwijze over de in Nederland woonachtige en geboren allochtonen. Zoals Wouter Bos en Cohen al spraken: de islamitische aanwezigheid in Nederland is een feit, men moet accepteren dat de Islam een onderdeel is van de Nederlandse samenleving(of zal worden). Een nostalgisch verlangen naar een homogeen blanke samenleving uit de jaren 50 zal een nostalgisch verlangen blijven.
Vechten tegen de integratie van allochtonen/moslims heeft geen zin. Dat geeft alleen maar meer wrijving.
Peijs heeft gelijkquote:Op maandag 20 maart 2006 17:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Hoogste tijd voor deze minister om per direct af te treden. Van verkeer heeft ze al geen kaas gegeten laat staan van deze religie.
Elk zichzelf respecterende mens.quote:
Ja, heel gevaarlijk die hoofddoekjesquote:Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Opkankeren met Religieuze vrijheid. Veiligheid komt eerst.
Nee de Islam moet accepteren dat ze moet moderniseren en zich moet aanpassen aan de landen waar ze zitten. Dan gaat alles goed. Gelukkig heb ik hier geen last van de Moslims in het gebied waar ik in Thailand zit zijn ze goed aangepast. Geen soepjurken aan niets. Soms een hoofddoek soms niet maar gewone normale mensen die je niet bespuwen als je vriendin wel wat sexies aan heeft. Ik zie ook geen baarden hier. Mensen zijn hier wat relaxer als die moslims in Nederland. Hoewel er ook een stelletje gekken in het zuiden zitten die een oorlog voeren tegen de burgerbevolking, maar goed dat zijn dan weer de achtergestelde idioten.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:37 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Zij.
Net als Wouter Bos is ook Karla Peijs tot de conclusie gekomen dat allochtonen geen kasplantjes zijn die je van de ene plek naar de andere plek kan vervoeren. Het heeft wel enige tijd geduurd, maar ik zie een kentering bij bepaalde politici in hun denkwijze over de in Nederland woonachtige en geboren allochtonen. Zoals Wouter Bos en Cohen al spraken: de islamitische aanwezigheid in Nederland is een feit, men moet accepteren dat de Islam een onderdeel is van de Nederlandse samenleving(of zal worden). Een nostalgisch verlangen naar een homogeen blanke samenleving uit de jaren 50 zal een nostalgisch verlangen blijven.
Vechten tegen de integratie van allochtonen/moslims heeft geen zin. Dat geeft alleen maar meer wrijving.
nee geen dictatuurquote:Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Opkankeren met Religieuze vrijheid. Veiligheid komt eerst.
En met een hoofddoekje op ben je onherkenbaar? Dan mogen we hoeden en petten ook wel gaan verbieden natuurlijkquote:Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef TheThirdMark het volgende:
Je moet nu eenmaal herkenbaar door het leven gaan zo zegt de wet. Geldt ook voor hen die denken dat Nederlanders zich moeten aanpassen aan de Allochtonen.
ik weet niet wat je zegt hoor ?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef TheThirdMark het volgende:
Je moet nu eenmaal herkenbaar door het leven gaan zo zegt de wet. Geldt ook voor hen die denken dat Nederlanders zich moeten aanpassen aan de Allochtonen.
Ok, 90% van de Christenen draagt een Kruis zoals Jezus het deed? Compleet 5mtr lang, 3mtr breed?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:52 schreef Meki het volgende:
[..]
ik weet niet wat je zegt hoor ?
30 % van de Moslimvrouwen draagt hier een hoofddoek
hoeveel Christenen dragen een kruis ?? 90 %![]()
maakt mij niet uit hoe lang die is . ze dragen een kruis maar daar hoor ik niemandquote:Op maandag 20 maart 2006 17:54 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ok, 90% van de Christenen draagt een Kruis zoals Jezus het deed? Compleet 5mtr lang, 3mtr breed?
als mensen met een kruis komen dan is dat ook een teken van onderdrukkingquote:Op maandag 20 maart 2006 17:52 schreef Vampier het volgende:
als de vrouwen een keus hebben dan is het vrijheid... als ze geen keus hebben dan is het onderdrukking.
Lolz, jij hebt dus geen verstand van de Islam neem ik dan maar aan.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:55 schreef Meki het volgende:
[..]
maakt mij niet uit hoe lang die is . ze dragen een kruis maar daar hoor ik niemand
of je verbiedt ze allemaal of niet
hoogste tijd voor je om eraan te werken anders val je uit de boot.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:49 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Elk zichzelf respecterende mens.
Een hoofddoek gaat niet tegen de wet in, en het belijden van je geloof is een fundamenteel mensenrecht. Dus je bent sowieso al aangepast in het land waar je zit.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:50 schreef niet_links het volgende:
[..]
Nee de Islam moet accepteren dat ze moet moderniseren en zich moet aanpassen aan de landen waar ze zitten. Dan gaat alles goed. Gelukkig heb ik hier geen last van de Moslims in het gebied waar ik in Thailand zit zijn ze goed aangepast. Geen soepjurken aan niets. Soms een hoofddoek soms niet maar gewone normale mensen die je niet bespuwen als je vriendin wel wat sexies aan heeft. Ik zie ook geen baarden hier. Mensen zijn hier wat relaxer als die moslims in Nederland. Hoewel er ook een stelletje gekken in het zuiden zitten die een oorlog voeren tegen de burgerbevolking, maar goed dat zijn dan weer de achtergestelde idioten.
Ik weet niet wat jij verstaat onder een hoofddoek, maar volgens mij ben jij in de war met een bivakmuts ofzoquote:Op maandag 20 maart 2006 17:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Lolz, jij hebt dus geen verstand van de Islam neem ik dan maar aan.
Een kruisje hangt voor je borstkast, blokkeerd niet je zichtsveld en is anoniem. Een hoofddoek doet dat 9/10x wel.
Nee onzin - Kruis is een teken van onderdrukkingquote:Op maandag 20 maart 2006 17:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Lolz, jij hebt dus geen verstand van de Islam neem ik dan maar aan.
Een kruisje hangt voor je borstkast, blokkeerd niet je zichtsveld en is anoniem. Een hoofddoek doet dat 9/10x wel.
Het doet me deugd dat je werkelijk zo gefrustreerd bent over de (islamitische) gang van zaken in Nederland, dat ik je welgemeend, doch onnodig en onnozel advies even in de wind sla.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
hoogste tijd voor je om eraan te werken anders val je uit de boot.
Waarom is een kruis een teken van onderdrukking Meki?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee onzin - Kruis is een teken van onderdrukking
Een beetje het symbool van Jezus beledigen he. Moesten we eens met die profeet van jou proberen.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Want?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Tenzij je geloof dingen doet die in strijd zijn met de daar geldende wet. Maar goed waar extrimistische moslims zijn daar zijn problemen.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:59 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Een hoofddoek gaat niet tegen de wet in, en het belijden van je geloof is een fundamenteel mensenrecht. Dus je bent sowieso al aangepast in het land waar je zit.![]()
Dus met een hoofddoek ben je een extremistische moslim? Laat mijn oma het maar niet horen, die heeft ook vaak zo'n ding op als ze naar buiten gaat...quote:Op maandag 20 maart 2006 18:10 schreef niet_links het volgende:
[..]
Tenzij je geloof dingen doet die in strijd zijn met de daar geldende wet. Maar goed waar extrimistische moslims zijn daar zijn problemen.
omdat jullie hoofddoek ook een teken van onderdrukking zienquote:Op maandag 20 maart 2006 18:04 schreef N.icka het volgende:
[..]
Waarom is een kruis een teken van onderdrukking Meki?
Geweldig , dit kan zo in de Donald Duckquote:Op maandag 20 maart 2006 18:15 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat jullie hoofddoek ook een teken van onderdrukking zien
Heb je ook zinnige argumenten?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat is de meest kinderachtige redenatie die ik ooit heb gehoordquote:Op maandag 20 maart 2006 18:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Jullie vinden hoofddoeken toch niks - nou een hoofddoek vertonen is hetzelfde als kruis vertonenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:07 schreef Seneca het volgende:
[..]
Een beetje het symbool van Jezus beledigen he. Moesten we eens met die profeet van jou proberen.
Wat een walgelijk hypocriet mannetje ben jij.
Overigens dragen Christenen zo'n kruis uit eigen overtuiging. Niet omdat ze anders inelkaar gerost worden door hun echtgenoot. Nu jij weer.
Nee - dit is religie geen diefstalquote:Op maandag 20 maart 2006 18:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is de meest kinderachtige redenatie die ik ooit heb gehoord
Dus stel, jij steelt iets. Iemand maakt jou uit voor dief, dan is diegene zelf een dief, omdat hij jou als dief ziet?
*deleted, note++ *quote:Op maandag 20 maart 2006 18:17 schreef Meki het volgende:
Jullie vinden hoofddoeken toch niks - nou een hoofddoek vertonen is hetzelfde als kruis vertonen
I
Hahaha, wat een muts.quote:Daarnaast biedt een hoofddoek juist kansen voor vrouwen in sommige islamitische landen, die zonder hoofddoek anders het huis niet uit mogen”, zei de minister.
Peijs zou een minister met een hoofddoek in het volgende kabinet dan ook geen slecht idee vinden. „Het zou de herkenbaarheid van het kabinet zeker vergroten. Het moet wel iemand zijn die om haar capaciteiten wordt uitgekozen. Ze mag geen excuustruus zijn.”
jep dat alle tekenen die religieus zijn een teken van onderdrukking zijn.quote:
Ik heb helemaal niks tegen het dragen van een hoofddoek op zich, hoe kom je daar bij.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Jullie vinden hoofddoeken toch niks - nou een hoofddoek vertonen is hetzelfde als kruis vertonen
Lang niet alle christenen lopen met een kruisje om hun nek dat lijkt me meer iets van de rooms-katholieken. Dat ding verbergt overgens niks en is daar ook niet voor bedoelt. Niemand wordt gedwongen on zo'n ding te dragen en een boel niet-christenen dragen zo'n ding omdat ze 't leuk vinden.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:55 schreef Meki het volgende:
[..]
maakt mij niet uit hoe lang die is . ze dragen een kruis maar daar hoor ik niemand
Jawel - Kijk maar in Italie waar ze gedwongen om een kruis te dragenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks tegen het dragen van een hoofddoek op zich, hoe kom je daar bij.
Waar ik wel wat tegen heb, is dat vrouwen in bepaalde culturen worden gedwongen om een hoofddoek te dragen. Dat maakt het een symbool van onderdrukking, ook al is het oorspronkelijk niet zo bedoeld, en ook al zijn er vrouwen die zo'n ding wel uit eigen overtuiging dragen.
Ik ken geen enkele cultuur waar mensen worden gedwongen om een kruis te dragen, jij wel? Dat is het verschil Meki. Het gaat er niet om of Islamitische vrouwen een hoofddoek willen dragen. Dat moeten ze wat mij betreft helemaal zelf weten.
En wat als ze het niet doen?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel - Kijk maar in Italie waar ze gedwongen om een kruis te dragen
.
dan hebben ze een probleem met Paus en Vaticaanquote:
Nee meki je verbiedt de hoofddoek.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Zou je je posts ook eens kunnen onderbouwen, Meki? Ik heb vooralsnog nog steeds geen bronnen van je gekregen dat Hirsi Ali de oorlog aan de Islam zou hebben verklaard, dat de VS de oorlog aan de Islam hebben verklaard, en ik heb eigenlijk weinig hoop dat je met een bron aan kunt komen zetten waaruit blijkt dat men in Italie gedwongen wordt om een kruis te dragen.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel - Kijk maar in Italie waar ze gedwongen om een kruis te dragen
Kijk maar in Amsterdam in sommige gemeentes
Kijk maar in Israel waar ze gedwongen keppels te dragen. etc. etc.
Kijk maar naar India waar ze gedwongen tekens te dragen.
Ik ben ook tegen Burqa´s en ook hoofddoeken - maar ook Kruis en Keppels etc.
Komt de paus dan met de roe langs?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:27 schreef Meki het volgende:
[..]
dan hebben ze een probleem met Paus en Vaticaan
als je iets wilt verbieden kan dat alleen in dictatuurquote:Op maandag 20 maart 2006 18:27 schreef typtypo het volgende:
[..]
Nee meki je verbiedt de hoofddoek.
Als moslima's willen dat ze herkend worden dan gaan ze ook maar met een ketting om hun nek lopen met een islam symbool.
Anders dan jouw voorstel is dit appels met appels en peren met peren vergelijken.
Wees even reeel Meki. En wat gaat de Paus dan doen denk je? Ik ben zelf van het Christendom afgestapt, en ik ben nog nooit bedreigd, of ook maar benadeeld door mijn oude gemeente. Sterker nog, ik ben nog altijd van harte welkom om terug te komen, mocht ik ooit van mening veranderen.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:27 schreef Meki het volgende:
[..]
dan hebben ze een probleem met Paus en Vaticaan
De maan en een ster is de teken van islam. Dan doen ze dat maar om hun nek.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:29 schreef Meki het volgende:
[..]
als je iets wilt verbieden kan dat alleen in dictatuur
wij zijn geen dictatuur maar democratie met een goede vorm als vrijheid.
Nee Hoofddoek is een teken voor Moslim
Kruis is het enige teken voor Christen
bij de Islaam ook niet . Als je geen moslim wilt zijn dan stap je ervan af. je wordt ook niet bedreigd etc. ( uitzondering Iran etc. ).quote:Op maandag 20 maart 2006 18:30 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wees even reeel Meki. En wat gaat de Paus dan doen denk je? Ik ben zelf van het Christendom afgestapt, en ik ben nog nooit bedreigd, of ook maar benadeeld door mijn oude gemeente. Sterker nog, ik ben nog altijd van harte welkom om terug te komen, mocht ik ooit van mening veranderen.
Vergelijk dat eens met bepaalde Islamitische culturen. Als je daar van je geloof afstapt, al helemaal als vrouw, moet je vrezen voor je leven. In bepaalde Islamitische regimes kun je zelfs lijfstraffen verwachten als je als vrouw niet volledig bedekt over straat loopt.
Ben ik niet met je eens. Mannen en vrouwen ZIJN niet hetzelfde. Ongelijkheid tussen man en vrouw kan imho best, mits dat niet van bovenaf wordt opgelegd. Iedereen, ongeacht zijn of haar sekse, moet kunnen leven zoals hij of zij dat ZELF wil.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:31 schreef typtypo het volgende:
[..]
De maan en een ster is de teken van islam. Dan doen ze dat maar om hun nek.
Of alle moslim mannen moeten ook hoofddoeken gaan dragen want anders is er ongelijkheid tussen man en vrouw en dat kan hier niet in het westen.
Als je de hoofddoek wilt verbieden moet je alle tekens die leiden naar religie verbiedenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:31 schreef typtypo het volgende:
[..]
De maan en een ster is de teken van islam. Dan doen ze dat maar om hun nek.
Of alle moslim mannen moeten ook hoofddoeken gaan dragen want anders is er ongelijkheid tussen man en vrouw en dat kan hier niet in het westen.
die gaat dan niet met je praten omdat je geen christen bentquote:Op maandag 20 maart 2006 18:34 schreef N.icka het volgende:
Meki , zeg nou eens , wat gaat de paus dan doen.????
Dat wordt van boven opgelegd. Door de islam die geen scheiding tussen kerk en staat kent en daarom gelden de wetten van het land waarin moslims wonen niet maar alleen de wetten van de islam. Dus je ziet het, van bovenaf opgelegd.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:32 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Mannen en vrouwen ZIJN niet hetzelfde. Ongelijkheid tussen man en vrouw kan imho best, mits dat niet van bovenaf wordt opgelegd. Iedereen, ongeacht zijn of haar sekse, moet kunnen leven zoals hij of zij dat ZELF wil.
Dus als je geen kruisje draagt , krijg je problemen met de paus en die komt dan niet met je pratenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:35 schreef Meki het volgende:
[..]
die gaat dan niet met je praten omdat je geen christen bent
Dat is mijn hele punt. Ik zeg ook niet dat het een kenmerk is van de Islam. Ik zeg dat het een kenmerk is van bepaalde Islamitische culturen, bijvoorbeeld, zoals je zelf al zegt, Iran.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:32 schreef Meki het volgende:
[..]
bij de Islaam ook niet . Als je geen moslim wilt zijn dan stap je ervan af. je wordt ook niet bedreigd etc. ( uitzondering Iran etc. ).
gelijke behandeling - eerst zien dan gelovenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:27 schreef Seneca het volgende:
[..]
Zou je je posts ook eens kunnen onderbouwen, Meki? Ik heb vooralsnog nog steeds geen bronnen van je gekregen dat Hirsi Ali de oorlog aan de Islam zou hebben verklaard, dat de VS de oorlog aan de Islam hebben verklaard, en ik heb eigenlijk weinig hoop dat je met een bron aan kunt komen zetten waaruit blijkt dat men in Italie gedwongen wordt om een kruis te dragen.
En wat die gemeentes in Amsterdam betreft. Je wordt niet GEDWONGEN om in zo'n gemeente te gaan zitten. Je KIEST ervoor om daarbij te gaan, en je weet dan ook wat de gevolgen zijn. Islamitische vrouwen in bepaalde culturen hebben echter weinig te kiezen. Je moet als vrouw in zo'n cultuur maar eens wagen om van je geloof af te stappen.
Je voorbeelden wat Israel en India betreft hebben niks met het Christendom te maken, en zijn hier dus niet relevant. Ik ga daar dan ook niet verder op in. De discussie ging hier over of een kruis een symbool van onderdrukking is.
Overigens geef ik je gelijk op een punt: ALS je de hoofddoek als religieus symbool wil verbieden, dan allemaal. Ik ben sterk voorstander van gelijke behandeling.
Net alsof ik dat erg zou vinden. Als niet-christen heeft de Paus toch geen enkele betekenis voor me. Dan heb ik liever dat de paus niet met me praat dan dat er een fatwa over me uit wordt geroepen en ik moet vrezen voor m'n leven.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:35 schreef Meki het volgende:
[..]
die gaat dan niet met je praten omdat je geen christen bent
Moskeeen dan ook maar okee!!quote:Op maandag 20 maart 2006 18:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je de hoofddoek wilt verbieden moet je alle tekens die leiden naar religie verbieden
zo niet dan mogen ze allemaal nog bestaan
zoiets . en daar zijn veel Italianen bang voorquote:Op maandag 20 maart 2006 18:36 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dus als je geen kruisje draagt , krijg je problemen met de paus en die komt dan niet met je praten![]()
onzin Kerken zijn gebouwen net als elke gebouw die hier staatquote:Op maandag 20 maart 2006 18:38 schreef typtypo het volgende:
[..]
Moskeeen dan ook maar okee!!
Kerken zijn historische panden en blijven dus gewoon staan.
Tja, het is misschien moeilijk voor je om te geloven, maar ik heb niets tegen de Islam op zich. Zoals ik al zei, ik vind dat iedereen moet kunnen leven zoals hij of zij dat wil. Ik vind dan ook niet dat men hoofddoekjes moet verbieden. Ten eerste is dat discriminerend, ten tweede lost het niets op. Je pakt er alleen de vrouwen mee die het vrijwillig uit eigen overtuiging doen, en de vrouwen bij wij het van bovenaf wordt opgelegd zullen het toch blijven doen.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:36 schreef Meki het volgende:
[..]
gelijke behandeling - eerst zien dan geloven
Neen kerken zijn historische gebouwen en hebben met de grondbeginselen van dit land te maken.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:38 schreef Meki het volgende:
[..]
onzin Kerken zijn gebouwen net als elke gebouw die hier staat
En de islam heeft niets met ontwikkeling van Europa te maken?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:41 schreef typtypo het volgende:
[..]
Neen kerken zijn historische gebouwen en hebben met de grondbeginselen van dit land te maken.
Kan jij je daar niet in vinden kun je maar beter terug gaan naar marokko.
Waarom zou je daar bang voor zijn als je toch niet in de Paus geloofd?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:38 schreef Meki het volgende:
[..]
zoiets . en daar zijn veel Italianen bang voor
Nee Kerken zijn helemaal niet historisch maar gebouwen net als waar je nu bent.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:41 schreef typtypo het volgende:
[..]
Neen kerken zijn historische gebouwen en hebben met de grondbeginselen van dit land te maken.
Kan jij je daar niet in vinden kun je maar beter terug gaan naar marokko.
jij niet maar in Italie zijn er veel mensen die lof hebben voor Pausquote:Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef Seneca het volgende:
[..]
Waarom zou je daar bang voor zijn als je toch niet in de Paus geloofd?
Ik ga niet met je in discussie over de historie. Het is zo en leer er mee leven.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee Kerken zijn helemaal niet historisch maar gebouwen net als waar je nu bent.
Als Kerken historisch gebouw is dan is de gebouw van Albert Heijn ook historisch
Het gaat hier over een Nederlandse bewindsvrouw die iets zegt. Niet om hoe Rooms ze wel niet zijn in Italië.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:43 schreef Meki het volgende:
[..]
jij niet maar in Italie zijn er veel mensen die lof hebben voor Paus
De grieken en de romeinen ja, de islam nee.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En de islam heeft niets met ontwikkeling van Europa te maken?
Het is niet zo en dat weet ik zekerquote:Op maandag 20 maart 2006 18:47 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik ga niet met je in discussie over de historie. Het is zo en leer er mee leven.
Kan je dat hiet niet dan heb jij een ander land waar je fijn tussen je eigen historie kan gaan zitten.
Maar verder heb je wel geschiedenis gehad op school?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
De grieken en de romeinen ja, de islam nee.
De islam heeft op z'n hoogst europa proberen te vernietigen. Dus als jij dat bijdragen aan ontwikkeling wil noemen ga je gang.
Introductie van 0 (nul) in Europa? naast talloze andere voorbeelden.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
De grieken en de romeinen ja, de islam nee.
De islam heeft op z'n hoogst europa proberen te vernietigen. Dus als jij dat bijdragen aan ontwikkeling wil noemen ga je gang.
sorry moest wel hard lachenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar verder heb je wel geschiedenis gehad op school?
Wat weet je niet zeker?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is niet zo en dat weet ik zeker
Kerken zijn gebouwen meer niet
Kerken maken zondag om 10.00 iedereen wakker![]()
Kerken zijn gebouwen niet historische gebouwenquote:
Nee, op een willekeurige fatsoenlijke. Maar anders is de bieb ook een aanrader. Gezien jouw achterstand zou ik het voorlopig bij de kinderjeugdafdeling houdenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:53 schreef typtypo het volgende:
[..]
Bedoel je op een islamitische school?
Volgens mij snap jij niet wat een gebouw historisch maakt.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Kerken zijn gebouwen niet historische gebouwen
Jawel ik vind alleen de grote kerk in Dam historisch de anderen zijn gewoon net als Moskeeen etc. gebouwen met een toegevoegde waardequote:Op maandag 20 maart 2006 18:58 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet wat een gebouw historisch maakt.
Vertel dan wat je op je lever hebt dat je met zo'n raar toontje tegen me spreekt.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, op een willekeurige fatsoenlijke. Maar anders is de bieb ook een aanrader. Gezien jouw achterstand zou ik het voorlopig bij de kinderjeugdafdeling houden![]()
En vooral de vrijheid om die bewuste cartoons te publiceren......quote:Op maandag 20 maart 2006 17:51 schreef Meki het volgende:
[..]
nee geen dictatuur
vrijheid geldt voor alles![]()
Laten we zo zeggen, bijna alle grotere kerken in Nederland hebben een historische waarde. En veel van deze kerken hebben niet eens een religieuze functie meer. Plus dan het feit dat cultuurhistorisch de kerk bij dit land hoort.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel ik vind alleen de grote kerk in Dam historisch de anderen zijn gewoon net als Moskeeen etc. gebouwen met een toegevoegde waarde
Ik heb niets op m'n leverquote:Op maandag 20 maart 2006 18:59 schreef typtypo het volgende:
[..]
Vertel dan wat je op je lever hebt dat je met zo'n raar toontje tegen me spreekt.
Vertel het dan. Ik zeg dat de islam europa heeft geprobeert te vernietigen en jij zegt van niet.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik heb niets op m'n leverMisschien moet je ook maar een boek lenen over spreekwoorden en gezegden?
Verder spreek ik op zo'n toontje omdat ik vind dat je je pas in een discussie moet mengen als je kennis van zaken hebt. Gezien jouw zeer gebrekkige kennis van de Islam en de geschiedenis van Europa in z'n algemeen heb je hier geen reet te zoeken. Vandaar dus mijn toontje.
Als ik kijk naar wat de moren hebben gedaan in Andalusië moet ik zeggen dat dat alles behalve vernietigen was. Ook de gebieden die onder het turkse rijk vielen zijn er wezelijk niet slechter op geworden.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:04 schreef typtypo het volgende:
[..]
Vertel het dan. Ik zeg dat de islam europa heeft geprobeert te vernietigen en jij zegt van niet.
Onderbouw jezelf dan.
Wanneer heeft de Islam geprobeert Europa te vernietigen? Blijkbaar heb ik een stukje historie gemist?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:04 schreef typtypo het volgende:
[..]
Vertel het dan. Ik zeg dat de islam europa heeft geprobeert te vernietigen en jij zegt van niet.
Onderbouw jezelf dan.
Ze stonden ook aan poorten van Wenen niet om een gezellig potje Mozart te te luisteren.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:09 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Als ik kijk naar wat de moren hebben gedaan in Andalusië moet ik zeggen dat dat alles behalve vernietigen was. Ook de gebieden die onder het turkse rijk vielen zijn er wezelijk niet slechter op geworden.
Wss verwijst hij naar inval@ Wenen.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wanneer heeft de Islam geprobeert Europa te vernietigen? Blijkbaar heb ik een stukje historie gemist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |