Zer joe are...quote:Op maandag 20 maart 2006 16:25 schreef Maeghan het volgende:
Ik denk alleen dat de OP nog wat aangepast moet worden. Dat het ook het vervolg op deel 83 wordt en zo
Goed zeg....quote:Op maandag 20 maart 2006 16:54 schreef Ieneminie het volgende:
Ow, ik loop niet op te letten...Hij is gewoon nog niet bijgewerkt!
Sowwy...
Ja hoi, ik ben pas weer in week 13 aan de beurt... En aan mijn regeltje valt toch niks te updatenquote:Op maandag 20 maart 2006 16:49 schreef Maeghan het volgende:
En nu de regeltjes nog updaten, want het is inmiddels al week 11 =P
Ach, wat is moeten... het maakt alleen het vinden een stuk gemakkelijkerquote:Op maandag 20 maart 2006 16:54 schreef ymme het volgende:
Waarom moeten alle topictitels het zelfde zijn![]()
Omdat ook deze verandert is.
Ai, ik had er geen idee van het alweer mijn beurt was!!! Ik ga meteen aan de slag, update volgt zoquote:Op maandag 20 maart 2006 18:38 schreef Sjeen het volgende:
Effe erbij gezet![]()
Ik zou Teigan of Faat willen verzoeken even een update te maken![]()
*vrolijk terugzwaait*quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:12 schreef freecell het volgende:
hoihoi *zwaait vrolijk* er moeten nog steeds mensen mee zaterdag
welquote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:29 schreef Faat het volgende:
[..]
*vrolijk terugzwaait* [afbeelding]
Maar ik ga niet mee hoor
Gastrocopie? Och arme *troost*quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:26 schreef Levitation het volgende:
Ik ben net terug uit 't ziekenhuis, maagonderzoek gehad. Ben er een beetje brak van. Heb 10 minuten lang bijna onafgebroken liggen kokhalsen en kwijlen, getver.
Blech, naar onderzoek hoor. Maar ik weet niet of je te dik kan zijn om coeliakie te kunnen hebben. Ik weet wel dat weinig plooien op coeliakie kunnen wijzen. Misschien kan ik iets meer vinden in mijn boeken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:26 schreef Levitation het volgende:
Ik ben net terug uit 't ziekenhuis, maagonderzoek gehad. Ben er een beetje brak van. Heb 10 minuten lang bijna onafgebroken liggen kokhalsen en kwijlen, getver.
Vraagje voor Isa: de arts merkte op dat mijn duodenum erg weinig plooien vertoont. Kon het zelf ook zien op monitor, er zaten amper plooien, ik weet niet hoe veel dat normaal moet zijn... Hij zei tegen de assistent die meekeek dat het wel eens coeliakie (als ik het goed verstond) zou kunnen zijn, maar dat ik daar eigenlijk te dik voor was. Wat weet jij van die aandoening? En of dik zijn het hebben ervan uitsluit?
Ehm, zeg maar 99% van alle dieten, pillen en poeders werkt niet, of je komt erna weer net zo hard aan, en toch blijven hele volksstammen het iedere keer opnieuw proberen. Mensen vinden het blijkbaar prettig om iedere keer opnieuw te falen of zo. Ik herken die wens niet zo, maar een andere verklaring kan ik er niet voor bedenken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:48 schreef poohy het volgende:
@ Maeghan en Isabeau:
Gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeftToch ga ik morgen maar eens een poging wagen om een winkel binnen te stappen
![]()
Nog even van dat Sonja Bakker dieet. Het is inderdaad weinig, maar hoe komt het dan dat het zo succesvol is? Als het inderdaad het geval is dat mensen gaan jojo-en, dan was ze toch allang door de mand gevallen?
True, maar toen ik nog regelmatig flinke stukken moest rijden stopte ik ook wel eens bij een pomp ofzo om een frisse neus te halen. En als je dan die mannen met drie ballen gehakt met vier porties saus ziet zitten, tja, dan kan je wel zeggen dat het door het onregelmatig eten komt, maar je kunt ook gewoon vier appels pakken om je honger te stillen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:52 schreef ymme het volgende:
Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur. De meeste zijn te dik omdat ze heel erg onregelmatig eten. Vaak 's nachts. Mensen hebben een verkeerd beeld over die mensen.
Ze werken hard, eten onregelmatig dus ja, dan willen de pondjes nog wel eens eraan vliegen ja.
Nou, ik vind dit niet echt een dieet??quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:54 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ehm, zeg maar 99% van alle dieten, pillen en poeders werkt niet, of je komt erna weer net zo hard aan, en toch blijven hele volksstammen het iedere keer opnieuw proberen. Mensen vinden het blijkbaar prettig om iedere keer opnieuw te falen of zo. Ik herken die wens niet zo, maar een andere verklaring kan ik er niet voor bedenken.![]()
Wow, dat is wel heel weinigquote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:57 schreef Isabeau het volgende:
. Als je het uitrekent komt je rond de 800 kcal per dag uit en ik heb zelfs een keer iets van 700 kcal berekent voor 1 Sonja Bakker dag. .
Ik denk dat je je nu bewuster bent van wat je eet en dat je daardoor afvalt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:00 schreef ymme het volgende:
Ik ben toch echt dik geworden van het onregelmatige eten. Ik at nooit op vaste tijden. En ook at ik bijna nooit vet, of snoepte ik.
Nu ik regelmatig eet val ik af.
Zelfde geldt voor mijn vriend. Hij is nooit echt dik geweest. Maar sinds hij nu 3 jaar vrachtwagenchauffeur is, heeft hij toch een aardig buikje. Maar 3 ballen naar binnen werken etc doet hij niet. Hij neemt zelfs fruit mee. En stopt onderweg nergens om te eten. Eet ook nog bij restaurans, alles van uit huis.
Volgens mij was het daarvoor ook al populair hoor. Toch blijf ik erbij dat als er geen langdurig resultaat te zien was, dat het toch wel bekend zou zijnquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:05 schreef teigan het volgende:
Dat Sonja Bakker dieet is ook gewoon zo populair omdat ze er nu een aantal weken achter elkaar mee in de Flair heeft gestaan, en er nu een vaste column heeft... Een aantal van de redactrices daar wilden afvallen of aankomen, en dat lukte natuurlijk perfect in die 6 weken die ze ervoor hadden...
Wie weet houden ze gewoon de richtlijnen aan en hebben ze er zelf een zwengel aangegevenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:13 schreef Leegle het volgende:
Maar Sonja Bakker is toch niet echt een dieet, maar volgens haar *een verandering van levensstijl*? Of zijn bij haar die eerste weken veel strenger dan het patroon dat je daarna aan moet gaan houden? Op haar website staan nl mensen die al jaren haar dieet/ eetpatroon volgen... lijkt me geen pretje met 800 kcal per dag![]()
aaaaahquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:43 schreef teigan het volgende:
...ik blijf de rest van mijn leven zo dik...
Dan hebben wij een andere definitie van dieet hoor. Ik vind het echt een hongerdieet namelijk. Inderdaad, veel te weinig eten. Ik bedoel, zo kan ik ook een boek schrijven. Misschien moet ik dat maar eens gaan doen, het Eritrea-dieet of zo. Moet je wel stoppen voor je last krijgt van hongeroedeem.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:57 schreef poohy het volgende:
[..]
Nou, ik vind dit niet echt een dieet??
De enige reden dat het niet gezond zou kunnen zijn is de hoeveelheden, voor de rest is alles toch aanwezig? Ik hoef geen rare producten binnen te halen of ingewikkelde maaltiijden uit de pan te toveren. Het is gewoon puur hollands eten en ja misschien inderdaad te weinig![]()
Maar voor zover ik weet heeft nachten/onregelmatig werken wel invloed op je biologische klok en de aanmaak van allerlei stofjes die ook weer invloed hebben op hoeveel honger je hebt. Kun je wel zeggen dat je het uiteindelijk zelf opeet, maar uit ervaring, als je echt honger hebt doordat de boel uit balans is, dan is het héél moeilijk om het niet te doen. Dan nog kun je zelf kiezen of je een bos worteltjes eet of een bord patat natuurlijk, maar onder dat eten kom je bijna niet uit. Nu was dat bij mij wel veel extremer agz het door zware depressie was en niet door nachtdiensten, maar toch. Ik kan me goed voorstellen dat het uiteindelijk toch z'n invloed heeft en sommige mensen hebben dan ook meer moeite met nachten werken dan anderen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:57 schreef Isabeau het volgende:
Ymme, je wordt niet te dik van 's nachts of onregelmatig eten, dat is een fabeltje. Je wordt te dik van te veel eten. (mijn broer is vrachtwagenchauffeur)
Natuurlijk hoor je niets van die groep. Mensen denken dan dat ze gefaald hebben en daar ga je niet even lekker over kletsen op een verjaardag. Ik heb een nichtje waar ik al menig enthousiast gesprek over en nieuw dieet mee heb gevoerd. Ik denk dat ik minstens 10 van dat soort enthousiaste gesprekken heb aangehoord, en dus ook 10 verschillende methodes. Maar ik heb nooit gehoord hoe het nou was vergaan met de (aan haar figuur te zien vreselijk mislukte) voorgaande dieten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:48 schreef octopussy het volgende:
Overigens zijn er bij het Sonja Bakker dieet vast wel mensen die afvallen en op streefgewicht blijven, maar het overgote deel kan het niet volhouden en stopt er mee. En van die laatste groep hoor je nooit meer wat (* octopussy included)
tot dat ze weer wat anders proberen.
Ze heeft dat dieet al een keer geprobeerdquote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:59 schreef Maeghan het volgende:
He, Isabeau, ik heb nog een leuk dieet voor 'r, als ze wil. Het heet het Eritreadieet. ;-)
Vervelend voor je. Inderdaad niet mooi. Maar niets aan te doen. Je hebt het nou eenmaal.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:34 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt er oud mee worden. Maar mooi is het niet
Nee, die houdt ik dan liever zelf.quote:
Jeeheehhh, krijg alweer zin om wat te gaan rellen eigenlijkquote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:24 schreef Isabeau het volgende:
Troel, je topic heeft indruk gemaakt: foliumzuur![]()
Nou, dat topic is al bijna een rel, geef het anders een duwtje. Als je geen foliumzuur slikt dan wil je gewoon graag een gehandicapt kindje om interessant te lijken. Een soort Munchausen by proxy met voorbedachte rade.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:30 schreef Sjeen het volgende:
Jeeheehhh, krijg alweer zin om wat te gaan rellen eigenlijk![]()
Durf niet, BE heeft me gewaarschuwd dat banaanvragen in OUD eigenlijk altijd gehonoreerd worden... Daar sta je dan met je (meestal) goeie gedragquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat topic is al bijna een rel, geef het anders een duwtje. Als je geen foliumzuur slikt dan wil je gewoon graag een gehandicapt kindje om interessant te lijken. Een soort Munchausen by proxy met voorbedachte rade.
quote:
quote:
*meldt*quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:56 schreef Isabeau het volgende:
Jee, ken eigenlijk niemand die na de zwangerschap lichter was,
*meldt eveneens* 3 kilo lichter na zwangerschap, maar ik heb er ook weer 8 aangegeten zelf toenquote:Op woensdag 22 maart 2006 06:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
*meldt*5 kilo minder dan voor de zwangerschap.
Niet dat dat lang geduurd heeft
Ja, ik zie hetquote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:24 schreef Isabeau het volgende:
Troel, je topic heeft indruk gemaakt: foliumzuur![]()
Bull, iedereen moet ruim 40 kilo af kunnen vallen met gemak. 25 is nietsquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:40 schreef Sjeen het volgende:
Sjit, ik moet toch echt iets beters gaan verzinnen dan... Ow, wat dacht je van: 'Iedereen kan met gemak ruim 25 kilo afvallen, dat heb ik ook gedaan'![]()
Als ik 40 kilo afval gaan ze me naar een dokter slepen wegens anorexiaquote:Op woensdag 22 maart 2006 07:59 schreef Troel het volgende:
Bull, iedereen moet ruim 40 kilo af kunnen vallen met gemak. 25 is niets
Wat nou 20 km, gewoon 4x40 km stelletje watjes...quote:Op woensdag 22 maart 2006 08:48 schreef Rewimo het volgende:
Pfff iedereen moet met gemak 20 kilometer kunnen wandelen![]()
quote:Voor eerst in kwart eeuw minder dikke landgenoten
Van onze Haagse redactie
VOORBURG, woensdag
Nederlanders zijn voor het eerst sinds 1981 minder dik. Dit blijkt uit de jongste cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
In 2005 kampte 45 procent van de mannen en vrouwen met overgewicht. Dat is een kleine daling ten opzichte van 2004, toen was het 46,5 procent.
Sinds 1981 nam het aantal dikke mensen steeds meer toe. In dat jaar bedroeg het percentage 33 procent. Sindsdien was er een stijgende lijn te zien die nu weer afneemt. Vooral in de jaren negentig schoot het omhoog van 35,1 procent in 1991 tot 44,8 in 2001.
Het aantal volwassen met ernstig overgewicht is nog wel stabiel in vergelijking met 2004, een op de tien Nederlanders is nog steeds veel te zwaar. Vooral mannen blijken te zwaar, van dit geslacht kampt de helft met overtollige kilo’s. Bij de vrouwen gaat het om 39,6 procent. De daling van het aantal mensen met overgewicht is vooral te zien in de leeftijdscategorie 20 tot 35 jaar. Bij de 55-plussers nam het wel toe.
Volgens het CBS is er geen echt onderzoek gedaan naar de gewichtsafname, maar lijkt er een verband te zijn met de stijging van het aantal Nederlanders dat meer beweegt.
Zo deed 55 procent van de Nederlanders vanaf twaalf jaar aan voldoende lichaamsbeweging. Ook dat percentage ligt iets hoger dan voorgaande jaren.
Jongeren tussen de 12 en 18 jaar bewegen nog te weinig. Daar haalde maar 33 procent van de jongens de norm en 22 procent van de meisjes.
Net als een jaar eerder rookte in 2005 bijna 30 procent van de mensen boven twaalf jaar. Alleen de jongeren staken minder sigaretten op. Zo rookte in 2005 nog maar 23 procent van de jeugd, in 2005 was dat 25 procent.
Uit het permanent onderzoek leefsituatie van het CBS blijkt verder nog dat een op de negen Nederlanders gekwalificeerd kan worden als zware drinker die minstens een dag in de week meer dan zes glazen achteroverslaat. Een op de vijf personen zegt helemaal geen alcohol tot zich te nemen.
Ja, dat hadden ze beter moeten regelen natuurlijkquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik mis alleen de credits in dat artikel in de Telegraaf
www.valtaf.nl?quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:17 schreef ymme het volgende:
Waar kon je ookal weer je bmi uitrekenen (zonder cm op te geven)
Alleen op maandag t/m vrijdag hoorquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:20 schreef Isabeau het volgende:
Zet dat dan even in de OP, Rewimo.
Om 10:00 moet Rewimo een seintje hebben voor appeltje en karnemelk
Erg is dat he... ik ken die van mij ook van buitenquote:Op woensdag 22 maart 2006 11:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken mijn 1.67x1.67= 2.7889 al uit mijn hoofd![]()
Ik dacht dat ik de enige halve gare was die dat had, maar nee dus, er zijn er op z'n minst nog twee.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Erg is dat he... ik ken die van mij ook van buiten![]()
Er zijn er zelfs nog een paar in de maakquote:
quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:14 schreef freecell het volgende:
Ik mag vandaag taart eten
We zijn namelijk vandaag in ondertrouw gegaan
Dus we gaan vanavond thee drinken bij mijn ouders, mét taart.![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:14 schreef freecell het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:14 schreef freecell het volgende:
daar hoop ik ook op.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:42 schreef pluisje het volgende:
Dat vocht ben je na de bevalling zo kwijt joh
Hoe lang moet je nog?
Nog een Eiland baby
thanx Isa... inmiddels ben ik thuis van mijn tentamen en denk wel dat ik het gehaald heb, ook al was het ERG moeilijk!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:18 schreef Isabeau het volgende:
Wat een rotschema, Beessie-JenTot zo laat werken en morgenochtend dat tentamen, echt kut geregeld. Wanneer heb je 'weekend'? Na het tentamen? En welke afdeling zit je nu
(en sterkte verder en veel succes morgen
)
uhuh.... ecg's inderdaad.... en moet verslagen maken van verschillende cardiale ziektebeelden, en van een pacemakerimplantatie en nog eentje specifiek over het myocardinfarct.... ja en dat allemaal weer in die 8,5 week die in daar nog heb ......quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:47 schreef Isabeau het volgende:
Geniet van je vrije dagen, Beessie-Jen en wat gaaf dat het goed ging(en veel plezier met ECG's leren
)
Freecell gefeliciteerd met je aankomend huwelijkquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:28 schreef freecell het volgende:
Bedankt iedereen
We zeggen nu ook hardop wanneer we gaan trouwen: 21 maart volgend jaar
Nog 364 dagen
Over vocht: ik heb op het moment ook weer wat dikkere enkels, dan drink ik een paar dagen heel veel venkel en solidagothee en dan is het bij mij altijd weer over. Maar ik weet niet hoe handig dat is tijdens zwangerschappen
En wij leven nu net in een plat, koud landjequote:[...]Wanneer men in het hooggebergte vertoeft, is men sneller verzadigd waardoor men minder eet en gemakkelijker gewicht verliest (16,21). Ook na lichamelijke inspanningen heeft men korte tijd geen honger (2,22). In beide gevallen moet de energie-inname dan cognitief worden gestimuleerd. In het bijzonder bij verhoogde behoeften aan energie omwille van een langdurig en hoog energiegebruik, zoals tijdens de ronde van Frankrijk, de "Whitbread race" en het Olympisch langlaufen, moet een bepaalde energie-inname worden aangeleerd, los van het feit of men al dan geen honger heeft. Zoniet gaat de prestatie onherroepelijk achteruit (2,15).
Bij hoge omgevingstemperaturen eet men relatief meer voedsel met een lage energiedichtheid waardoor de totale energie-inname lager is. Bovendien heeft men vaak de neiging te weinig te eten, waardoor de lichaams(kern)temperatuur minder sterk stijgt (23,24). Anderzijds wordt de energie-inname snel te hoog bij lage omgevingstemperaturen: men overeet zich waardoor de lichaams(kern)temperatuur minder sterk daalt (24,25).[...]
Dit wist ik nietquote:Geniet wel gezond!
Koekjes bij de bakker bijvoorbeeld, worden gemaakt van roomboter en amandelspijs, terwijl de industrie zijn koekjes bakt met transvetzuren. Dit vet is afkomstig uit plantaardige oliën die door verhitting zijn verhard of gestold. het vet is door dit onnatuurlijke proces heel ongezond geworden; het heeft vooral een ongunstig effect op hart-en vaatziekten.
Transvetzuren worden nooit als ingrediënt vermeld; ze worden aangeduid met plantaardig gehard vet.
Roomboter en amandelspijs zijn veel minder schadelijk voor je gezondheid. De vetten bevatten bovendien vitamine A, D en E.
We moeten dus allemaal ergens in een warm hooggebergte gebied gaan wonenquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:56 schreef octopussy het volgende:
En wij leven nu net in een plat, koud landje![]()
Ik wist wel dat het gezonder was om zelf koekjes te maken met roomboter dan koekjes te kopen. Maar de bakker maakt het waarschijnlijk net zoals je het thuis zou doen, dus dat is wel logisch dat dat dan ook gezonder isquote:
Wie weet er ergens een warm hooggebergte? Volgens mij zijn hooggebergtes per definitie koudquote:Op woensdag 22 maart 2006 14:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We moeten dus allemaal ergens in een warm hooggebergte gebied gaan wonen
Bergen weet ik niet, nog nooit een berg gezienquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:56 schreef octopussy het volgende:
ik weet niet of het misschien al eens is langsgeweest in de dieetclub, maar ik heb een artikel gevonden op internet wat uitleg geeft over honger en verzadiging.
artikel
dit stukje vond ik wel mooi:
[..]
En wij leven nu net in een plat, koud landje![]()
Bedankt....quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:38 schreef Isabeau het volgende:
Oh ymme! Wat verschrikkelijk. Meisje toch *dikke warme knuffel* Ik weet niets te zeggen verder. Heel heel veel sterkte voor jullie allemaal en in het bijzonder voor je vader.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |