abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:52:24 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36227006
Niemand is beter dan de ander, dat word hier ook niet gezegd maar ik kan me goed voorstellen dat mensen hier vraagtekens bij hebben. Het is heel bewust iets niet doen dat er aan kan bijdragen dat je kindje niet gehandicapt zal zijn...
Het is idd ieders vrije keuze maar ik vraag me dan idd wel af waarom je dan wel de inentingen doet bijvoorbeeld.

Ik zou geloof ik nog eerder foliumzuur slikken dan mijn kindje iets geven tegen darmkrampjes, want die horen er ook bij en daar krijgen ze, behalve pijn, verder echt niks van.

* Brighteyes slikt al een half jaar foliumzuur.
Vanaf het moment dat ik een keer per ongeluk dacht zwanger te zijn. Aangezien ik niet aan de pil ben en condooms toch iets minder veilig zijn ben ik maar gewoon door blijven slikken. Mocht ik toch per ongeluk zwanger raken dan ben ik iig niet te laat zeg maar. En het is een 'baadt het niet dan schaadt het niet' middel dat sowieso ook buiten zwangerschappen om zijn doel heeft. Zie het feit dat jij het hebt geslikt voor je eigen herstel. Zie bijv. ook de column die ik hierboven gecopy-paste heb.
pi_36227094
Je slikte wel de pil, maar geen foliumzuur?

Trouwens foliumzuur krijg je al binnen met gewoon eten, maar tijdens de zwangerschap is het te weinig, vandaar de aanvulling. Dus troep is het zeker niet.
pi_36227751
Foliumzuur supplementen kunnen een gebrek aan B12 maskeren.
Een tekort aan B12 kan leiden tot schade aan het zenuwstelsel.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:19:03 #54
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36227896
daarom ben ik meer groente en fruit gaan eten katlief, zodat ik op een natuurlijkere manier meer vitamines binnen kreeg.
Als ik de pil niet slik ben ik direct zwanger.. vandaar de pil.
waarom dan geen spiralthe zonder hormonen zou je dan kunnen vragen, heb ik zo mijn redenen voor maar die ga ik niet aan andermans neus hangen

waarom wel de inentingen, omdat die niet op een natuurlijkere manier binnen te krijgen zijn voor haar

en petlapin, jij hebt het over gezwets, vind ik nogal respectloos gelukkig hoef ik niet elk detail en alles van mijn leven aan je te verantwoorden

verders heb ik een gezond kind, welliswaar met een allergie, maar die had ik NIET kunnen voorkomen door foliumzuur.

en meer zeg ik er niet over ik laat jullie in je waarde, ik zou het waarderen al;s mensen mij in mijn waarde laten, doe je dat niet zegt dat meer over jullie dan over mij
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † dinsdag 21 maart 2006 @ 13:01:21 #55
7074 moussy
kuttekop
pi_36229117
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:14 schreef Doderok het volgende:
Foliumzuur supplementen kunnen een gebrek aan B12 maskeren.
Klopt, maar dat is bij hele hoge doseringen en komt het eigenlijk alleen bij oude mensen voor.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_36229883
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:19 schreef _evenstar_ het volgende:
en petlapin, jij hebt het over gezwets, vind ik nogal respectloos gelukkig hoef ik niet elk detail en alles van mijn leven aan je te verantwoorden
inderdaad, en het respect daalt nog, want je argumenten raken kant noch wal.

dat je geen foliumzuur hebt genomen, tot daaraantoe, je keuze nog verrechtvaardigen en goedpraten met lulargumenten, dat is nog erger.

op mijn waardering hoef je niet te rekenen, nee
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_36231847
De gyn raadde mij aan toch elke dag netjes mn pilletje in te nemen (ik ben nogal vergeetachtig in die dingen tot nu toe heb ik nog geen enkele keer eraan gedacht) ze vertelde dat foliumzuur helpt tegen open ruggetjes en dat ze nu weer bezig zijn met onderzoek of het ook helpt tegen vroege miskramen.

*ik ga het potje op een andere plek zetten en weer braaf elke dag innemen, ik beloof het!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_36232031
En voor wie de illusie heeft dat je met gewoon eten al het foliumzuur binnenkrijgt wat je nodig hebt kan ophouden met dagdromen. Zelfs niet-zwangeren krijgen dagelijks te weinig foliumzuur binnen, ook als ze gezond eten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36234025
Als je die pillen gewoon naast je tandenborstel legt zou het toch goed moeten gaan lijkt me. Ik ga er tenminste van uit dat iedereen hier z'n tanden minimaal 1 a 2 keer per dag poetst. Kan je het ook niet vergeten.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:37:03 #60
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_36234120
Ik heb er een doosje voor gekocht, met bakjes voor iedere dag van de week, verdeeld in ochtend, middag, avond en nacht. Ik sleep iedere dag zo'n bakje met me mee...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:40:52 #61
141734 -Why-
Why..?.Why not
pi_36234232
ik heb ergens gelezen dat je dat idd 3 maanden van te voren moet slikken
Hoge bomen vangen veel wind......
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:14:48 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_36242579
Om dan maar de knuppel in het hoenderhok te gooien en Evenstar te steunen in haar eenzame strijd: Ik heb ook geen foliumzuur geslikt. Sterker nog, ik had nog nooit van het bestaan gehoord tot ik de 1e keer bij de verloskundige kwam.
Ik vind het echt ongelooflijk hoe ver vrouwen gaan in het elkaar veroordelen en schuldgevoelens aanpraten om dit soort dingen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_36243600
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:14 schreef livelink het volgende:
Om dan maar de knuppel in het hoenderhok te gooien en Evenstar te steunen in haar eenzame strijd: Ik heb ook geen foliumzuur geslikt. Sterker nog, ik had nog nooit van het bestaan gehoord tot ik de 1e keer bij de verloskundige kwam.
Ik vind het echt ongelooflijk hoe ver vrouwen gaan in het elkaar veroordelen en schuldgevoelens aanpraten om dit soort dingen.
Verschil: Jij wist niet van het bestaan, Evenstar heeft het bewust niet geslikt.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_36243688
Ik heb ook geen foliumzuur geslikt.
De eerste keer wel en toen kreeg ik een miskraam dus de tweede keer had ik zoiets van ja daag, het heeft eerder ook niets geholpen. Maar ukkie is gezond en heeft geen rare mankementen.Dus grote kans dat ik bij een volgende kans ook geen foliumzuur ga gebruiken
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:45:33 #65
37150 livelink
pi_36243702
Ja, maar bij Job heb ik het ook niet geslikt en toen wist ik wel van het bestaan, maar het gaat me er eigenlijk om dat ik de reacties van PetitLapin gewoon heel raar vind. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er zo ontzettend fel gereageerd wordt hierop.
pi_36243764
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:45 schreef livelink het volgende:
Ja, maar bij Job heb ik het ook niet geslikt en toen wist ik wel van het bestaan, maar het gaat me er eigenlijk om dat ik de reacties van PetitLapin gewoon heel raar vind. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er zo ontzettend fel gereageerd wordt hierop.
Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. Al neem je het niet omdat je daar geen zin in hebt nou ook goed toch?
Liefde
pi_36243853
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:45 schreef livelink het volgende:
ja, ik reageer fel hierop. Ik kan er echt niet bij dat je als toekomstige moeder er bewust voor kiest om niet de vitaminen te nemen die noodzakelijk zijn voor een goede ontwikkeling van je kind. Dat vind ik pas eens enorm raar. Moest ze nog eens zinnige argumenten geven, maar nee " het voelde niet goed", en "het zal gebeuren zoals het moest zijn". En daar moet ik respect voor hebben? nee, sorry.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:52:38 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36243960
en ik moet wel respect voor jou hebben zeker
pi_36243998
Moet er wel ff bij zeggen dat ik wel van die vitaminepillen heb voor zwangeren. Maar die slik ik pas sinds een paar weken. Dus de eerste 12 weken heb ik nix extra's geslikt zeg maar.
Liefde
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:54:42 #70
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36244027
ach al had ik iets geslikt dat had ik toch niet binnen gehouden
pi_36244031
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Mooi laten gaan. Is voor iedereen verschillend. Als ze geen respect voor anderen met een andere mening op kan brengen dan moet ze zich niet in een discussie mengen!!

En nee ik had het ook niet binnen gehouden trouwens, maar dat ter zijde
Liefde
pi_36244053
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik denk dat ik liever niet met nog meer van je standpunten en je levenswijsheden geconfronteerd wordt, dus nee, maak je maar niet ongerust
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:58:07 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36244133
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:54 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Mooi laten gaan. Is voor iedereen verschillend. Als ze geen respect voor anderen met een andere mening op kan brengen dan moet ze zich niet in een discussie mengen!!

En nee ik had het ook niet binnen gehouden trouwens, maar dat ter zijde
ja wijzer niet te reageren maar ik walg van mensen die beter menen te zijn
pi_36244482
mij verbaast het toch ook wel, ik ken ook steeds meer mensen die uit principe geen vitamine D druppeltjes geven, en ik had zelfs een kraamhulp (nota bene!) die vond die extra vitamine K druppeltjes maar onzin, of zelfs slecht, want dat had de natuur vast niet voor niks zo geregeld. en die kindjes die vroeger doodgingen als gevolg van een gebrek aan vitamine K, ach dat was vast niet voor niets.
daar kan ik toch echt met m'n pet niet bij.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:10:26 #75
37150 livelink
pi_36244605
Waarvoor was die vitamine K ook weer? Ik weet dat ik dat wel heb gegeven omdat ik borstvoeding gaf, maar het hoe- en waarom ben ik al weer kwijt.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:13:48 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_36244750
iets met de bloedstolling toch?
stormy waters...
sailin'
pi_36244759
Vitamine K is goed voor je bloedstolling, je botaanmaak en gezonde vaten. Het wordt normaal door de bacteriën in je dikke darm gemaakt, maar een baby moet dat eerst nog opbouwen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:21:21 #78
37150 livelink
pi_36245131
Oh, en even voor de duidelijkheid. Iedereen die wel foliumzuur slikt of heeft geslikt, mag zich op dit punt zeker beter noemen dan ik ben, maar om nou te zeggen dat je volstrekt geen respect hebt voor mensen die het om wat voor een reden dan ook niet hebben genomen, vind ik gewoon wat ver gaan.

En het valt me gewoon op dat de discussies op zoveel punten zo fel worden. Je had natuurlijk al dit soort discussies met roken en alcohol, maar je krijgt het nu ook al met foliumzuur en koffie drinken en weet ik veel. Laatst was er een topic waarin sommige mensen vonden dat zwangere vrouwen niet meer mochten autorijden omdat dat slecht voor het kind kon zijn. Dat was dit topic Zwangere vrouw verliest kind En hoewel het allemaal natuurlijk wat overtrokken was, waren er toch mensen die redelijk serieus daarin waren.
pi_36245224
ja hihi dat was wel een vreemd topic. beetje BHFH maar dan zonder BHFH.
pi_36245360
Ik denk dat mensen zo fel reageren omdat ze zich niet kunnen voorstellen dat mensen hun (ongeboren) kindje toegenomen kans op schade of ziekte aandoen terwijl ze weten dat er iets is wat je kan doen om die kans te laten afnemen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:28:03 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36245462
livelink

Ik vind het prima dat er gereageerd wordt en dat er een discussie komt, maar laat elkaar in de waarde, ik vind het bottig om iemand respectloos e.d. te noemen.
En nmou gaat deze slechte moeder een peukje roken buiten
pi_36245624
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:21 schreef livelink het volgende:
Oh, en even voor de duidelijkheid. Iedereen die wel foliumzuur slikt of heeft geslikt, mag zich op dit punt zeker beter noemen dan ik ben, maar om nou te zeggen dat je volstrekt geen respect hebt voor mensen die het om wat voor een reden dan ook niet hebben genomen, vind ik gewoon wat ver gaan.
en daar zit het voor mij het probleem. De argumenten van een zekere dame hier op een rijtje:

"het voelde voor mij niet goed"

"vroeger gebruikte men dat ook niet"

"ach, als het zo moest zijn, moest het zo zijn ..."

"ik neem die troep niet"

"ik heb genoeg fruit en groentjes gegeten", ( iedereen weet dat je nooit aan de minimumhoeveelheid komt door gewoon fruit en groenten te eten)

"ik zou het er toch uitgekotst hebben"
=> mag ik hierbij zeggen dat foliumzuur wordt aangeraden tegen misselijkheid
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=266

Ik voel me geen beter mens, nee, omdat ik mijn pilletjes braaf heb willen slikken, maar ik vind het echt verschrikkelijk om zo'n collectie argumenten bij elkaar te lezen.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:33:41 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36245703
pi_36245741
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:33 schreef _evenstar_ het volgende:
is de confrontatie met je eigen woorden zo hard ?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:37:43 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36245829
nee ik had mijn bericht maar braaf gewijzigd ik heb gene zin om me tot jou niveau te verlagen
pi_36245945
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:37 schreef _evenstar_ het volgende:
nee ik had mijn bericht maar braaf gewijzigd ik heb gene zin om me tot jou niveau te verlagen
ja, je argumenten waren van zo'n bijzonder hoog niveau
pi_36245986
Punt lijkt me duidelijk, dames De één vindt het niet nodig, de ander vindt de argumenten leeg. Kunnen jullie er verder over ophouden, want jullie worden het toch niet eens. Alvast bedankt, kunnen we het verder gewoon over foliumzuur hebben.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:43:04 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36245999
hoe oud was je kap gewoon met dit kinderachtige gedoe, dit is geen topic meer over foliumzuur maar over hoe zeik ik een ander af.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:46:19 #89
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_36246114
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:34 schreef Moonah het volgende:
Waarom slikte je geen foliumzuur tijdens, maar wel ná je zwangerschap
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:42 schreef _evenstar_ het volgende:
omdat ik een keizersnede gehad heb en dit voor mijn ijzerwaarde wel erg nodig was en door foliumzuur wordt dat sneller opgenomen.
Hoho, het 'had vast een bedoeling' dat je ijzerwaarde zo was. Dus jij had volgens jouw redenering niks mogen slikken. Of.... heb je andere maatstaven voor jezelf dan voor je ongeboren kindje?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:47:45 #90
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36246170
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:46 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

[..]

Hoho, het 'had vast een bedoeling' dat je ijzerwaarde zo was. Dus jij had volgens jouw redenering niks mogen slikken. Of.... heb je andere maatstaven voor jezelf dan voor je ongeboren kindje?
Nou, jij zegt exáct wat ik later ook nog dacht (toen ik in de auto zat en aan het nadenken was over dit topic...).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_36246241
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:43 schreef _evenstar_ het volgende:
hoe oud was je kap gewoon met dit kinderachtige gedoe, dit is geen topic meer over foliumzuur maar over hoe zeik ik een ander af.
ik ben 28 lentes jong , en voor de rest ben ik het volledig met je eens dat je best met je kinderachtige argumenten stopt.

Ik ben hier weg

on topic: nogmaals een linkje over foliumzuur voor de geïnteresseerden: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=266
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:49:37 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36246246
jezus christus, wat is dit voor gedoe man kom laten we met zijn allen een persoon bashen. loop naar de kloten
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:50:44 #93
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36246287
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:49 schreef _evenstar_ het volgende:
jezus christus, wat is dit voor gedoe man kom laten we met zijn allen een persoon bashen. loop naar de kloten
Ik zie niet waar iemand wordt gebashed.
Je wordt imo aangesproken op je verantwoordelijkheden.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:53:26 #94
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36246382
er zijn er meerdern die het niet slikte en op wi wordt er constant egwezne? op mij
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:56:20 #95
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36246488
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:53 schreef _evenstar_ het volgende:
er zijn er meerdern die het niet slikte en op wi wordt er constant egwezne? op mij
Die anderen snap ik ook niet.
En een argumentatie van MeNicole als "De eerste keer heb ik wel geslikt, toen kreeg ik een miskraam. Daarna heb ik het niet geslikt en toch een gezond kind, dús een volgende keer slik ik weer niet" vind ik op zijn minst nogal naïef.
pi_36246529
Jij reageert er ook zo fel op...

Ik slik trouwens geen foliumzuur en ben wel een beetje bezig met zwanger worden Dus ik ben ook wel wat fout bezig. 2 jaar terug toen ik wel zwanger geweest was heb ik het trouwens wel geslikt, maar niet altijd omdat ik het soms wel vergat. Toen kreeg ik helaas een miskraam, maar als ik nu weer zwanger word (eigenlijk moet ik nu gewoon weer gaan beginnen) zal ik het écht wel weer gaan slikken.
Dat het toen misgegaan is betekent toch niet dat je nooit meer foliumzuur hoeft te slikken 'omdat het toch niet helpt'?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 maart 2006 @ 22:04:48 #97
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36246764
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat mensen zo fel reageren omdat ze zich niet kunnen voorstellen dat mensen hun (ongeboren) kindje toegenomen kans op schade of ziekte aandoen terwijl ze weten dat er iets is wat je kan doen om die kans te laten afnemen.
Je verwoordt hier precies wat ik niet snap... Je kunt de risico's op een zware handicap bij je kindje aanzienlijk verminderen door het slikken van een vitamine. Een vitamine! Geen medicijn, daarbij zou ik me nog iets kunnen voorstellen, maar een gewone vitamine.

Je moet eens, net als mijn moeder, twee kinderen gehad hebben met een open ruggetje. Dan dank je de hemel op je blote knieën dat je dochter de mogelijkheid heeft om die kans te verminderen, simpelweg door elke dag een vitaminepilletje te slikken. Ik weet niet wie er meer in spanning heeft gezeten in de periode na de vruchtwaterpunctie, mijn moeder of ik...

Mijn moeder heeft meegewerkt aan een onderzoek van de universiteit van Nijmegen, naar de werking van foliumzuur. Uit volle overtuiging. Voor haar twee overleden zoontjes, maar vooral voor mij.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36246793
Het argument: 'ik wist niet van foliumzuur af' is kul; we leven in een informatiemaatschappij en je hoort dit gewoon te weten als je zwanger wilt worden. Ik vind het nogal onverantwoord om je niet voor te bereiden op de zwangerschap.

En ja, het is toch geschift om bewust geen rauwmelkse kaas te eten en kattenbakken te verschonen en niet te roken en drinken terwijl je tegelijkertijd bewust geen foliumzuur slikt?
Dan ben je i.m.o. echt als een kip zonder kop bezig. Een 'laten' is hier i.m.o. net zo aan te rekenen als een 'doen'.
pi_36246974
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:28 schreef _evenstar_ het volgende:
En nmou gaat deze slechte moeder een peukje roken buiten
en die troep neem je wel tot je

Sorry, maar hier moest ik wel ff om lachen. Bij het begin van het lezen van je mening had ik dit al verwacht. Maar goed, ik roep altijd: leven en laten leven!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:18:56 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36247337
dan ben ik maar een hypocriet egoistisch mens gelukkig hoef ik me niet te verantwoorden hier.
Misschien eens over nadenken dat mensen soms een reden hebben die zeer gegrond is voor dingen. Maar men heeft niet altijd de behoefte om zulke prive dingen op een openbaar forum te delen.
vandaar mijn opmerkingen als voor mijn gevoel. er zit meer achter.
Als mensen zo erg de bhoefte hebben naar specifiekere antwoorden waardoor ze dingen misschien beter kunnen begrijpen mogen ze me best mailen.
En dan zal ik ze netje ste woord staan.

kan het hier wat meer ontopic komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')