Klopt, maar dat is bij hele hoge doseringen en komt het eigenlijk alleen bij oude mensen voor.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:14 schreef Doderok het volgende:
Foliumzuur supplementen kunnen een gebrek aan B12 maskeren.
inderdaad, en het respect daalt nog, want je argumenten raken kant noch wal.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:19 schreef _evenstar_ het volgende:
en petlapin, jij hebt het over gezwets, vind ik nogal respectloos gelukkig hoef ik niet elk detail en alles van mijn leven aan je te verantwoorden![]()
Verschil: Jij wist niet van het bestaan, Evenstar heeft het bewust niet geslikt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:14 schreef livelink het volgende:
Om dan maar de knuppel in het hoenderhok te gooien en Evenstar te steunen in haar eenzame strijd: Ik heb ook geen foliumzuur geslikt. Sterker nog, ik had nog nooit van het bestaan gehoord tot ik de 1e keer bij de verloskundige kwam.
Ik vind het echt ongelooflijk hoe ver vrouwen gaan in het elkaar veroordelen en schuldgevoelens aanpraten om dit soort dingen.
Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. Al neem je het niet omdat je daar geen zin in hebt nou ook goed toch?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:45 schreef livelink het volgende:
Ja, maar bij Job heb ik het ook niet geslikt en toen wist ik wel van het bestaan, maar het gaat me er eigenlijk om dat ik de reacties van PetitLapin gewoon heel raar vind. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er zo ontzettend fel gereageerd wordt hierop.
ja, ik reageer fel hierop. Ik kan er echt niet bij dat je als toekomstige moeder er bewust voor kiest om niet de vitaminen te nemen die noodzakelijk zijn voor een goede ontwikkeling van je kind. Dat vind ik pas eens enorm raar. Moest ze nog eens zinnige argumenten geven, maar nee " het voelde niet goed", en "het zal gebeuren zoals het moest zijn". En daar moet ik respect voor hebben? nee, sorry.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:45 schreef livelink het volgende:
Ja, maar bij Job heb ik het ook niet geslikt en toen wist ik wel van het bestaan, maar het gaat me er eigenlijk om dat ik de reacties van PetitLapin gewoon heel raar vind. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er zo ontzettend fel gereageerd wordt hierop.
Mooi laten gaan. Is voor iedereen verschillend. Als ze geen respect voor anderen met een andere mening op kan brengen dan moet ze zich niet in een discussie mengen!!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:52 schreef _evenstar_ het volgende:
en ik moet wel respect voor jou hebben zeker![]()
![]()
Ik denk dat ik liever niet met nog meer van je standpunten en je levenswijsheden geconfronteerd wordt, dus nee, maak je maar niet ongerustquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:52 schreef _evenstar_ het volgende:
en ik moet wel respect voor jou hebben zeker![]()
![]()
ja wijzer niet te reageren maar ik walg van mensen die beter menen te zijnquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:54 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Mooi laten gaan. Is voor iedereen verschillend. Als ze geen respect voor anderen met een andere mening op kan brengen dan moet ze zich niet in een discussie mengen!!
En nee ik had het ook niet binnen gehouden trouwens, maar dat ter zijde![]()
en daar zit het voor mij het probleem. De argumenten van een zekere dame hier op een rijtje:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:21 schreef livelink het volgende:
Oh, en even voor de duidelijkheid. Iedereen die wel foliumzuur slikt of heeft geslikt, mag zich op dit punt zeker beter noemen dan ik ben, maar om nou te zeggen dat je volstrekt geen respect hebt voor mensen die het om wat voor een reden dan ook niet hebben genomen, vind ik gewoon wat ver gaan.
is de confrontatie met je eigen woorden zo hard ?quote:
ja, je argumenten waren van zo'n bijzonder hoog niveauquote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:37 schreef _evenstar_ het volgende:
nee ik had mijn bericht maar braaf gewijzigdik heb gene zin om me tot jou niveau te verlagen
![]()
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:34 schreef Moonah het volgende:
Waarom slikte je geen foliumzuur tijdens, maar wel ná je zwangerschap
Hoho, het 'had vast een bedoeling' dat je ijzerwaarde zo was. Dus jij had volgens jouw redenering niks mogen slikken. Of.... heb je andere maatstaven voor jezelf dan voor je ongeboren kindje?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:42 schreef _evenstar_ het volgende:
omdat ik een keizersnede gehad heb en dit voor mijn ijzerwaarde wel erg nodig was en door foliumzuur wordt dat sneller opgenomen.
Nou, jij zegt exáct wat ik later ook nog dacht (toen ik in de auto zat en aan het nadenken was over dit topic...).quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:46 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
[..]
Hoho, het 'had vast een bedoeling' dat je ijzerwaarde zo was. Dus jij had volgens jouw redenering niks mogen slikken. Of.... heb je andere maatstaven voor jezelf dan voor je ongeboren kindje?
ik ben 28 lentes jongquote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:43 schreef _evenstar_ het volgende:
hoe oud was jekap gewoon met dit kinderachtige gedoe, dit is geen topic meer over foliumzuur maar over hoe zeik ik een ander af.
Ik zie niet waar iemand wordt gebashed.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:49 schreef _evenstar_ het volgende:
jezus christus, wat is dit voor gedoe man kom laten we met zijn allen een persoon bashen. loop naar de kloten
Die anderen snap ik ook niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:53 schreef _evenstar_ het volgende:
er zijn er meerdern die het niet slikte en op wi wordt er constant egwezne? op mij
Je verwoordt hier precies wat ik niet snap... Je kunt de risico's op een zware handicap bij je kindje aanzienlijk verminderen door het slikken van een vitamine. Een vitamine! Geen medicijn, daarbij zou ik me nog iets kunnen voorstellen, maar een gewone vitamine.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat mensen zo fel reageren omdat ze zich niet kunnen voorstellen dat mensen hun (ongeboren) kindje toegenomen kans op schade of ziekte aandoen terwijl ze weten dat er iets is wat je kan doen om die kans te laten afnemen.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 21:28 schreef _evenstar_ het volgende:
En nmou gaat deze slechte moeder een peukje roken buiten![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |