Nu is het geen ongescheven regel meer.quote:Op maandag 20 maart 2006 00:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Voor de goede orde; ik heers van meet af aan.
http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?KrantArtikelId=536364quote:'Splitsingswet schendt verdrag met VS'
KAREL BECKMAN
Oud verdrag kan energieplannen van kabinet frustreren.
AMSTERDAM - Laurens Jan Brinkhorst ligt onder vuur wegens zijn wet die de energiebedrijven dwingt om zich op te splitsen. Maar wie zou hebben gedacht dat zelfs de geesten van Joseph Luns en Dwight D. Eisenhower de minister van Economische Zaken nog eens zouden gaan achtervolgen?
Luns en Eisenhower tekenden in de jaren vijftig een vriendschapsverdrag tussen de VS en Nederland. Dat biedt bescherming aan de rechten van Amerikaanse investeerders in Nederland, en andersom. De splitsingswet van Brinkhorst zou weleens kunnen indruisen tegen dat verdrag.
Dat is in ieder geval de weloverwogen opinie van de Amerikaanse hoogleraar internationaal recht Barry Carter. De directeur van het internationale-rechtenprogramma van Georgetown University in Washington heeft mede op verzoek van deze krant de splitsingswet tegen het licht gehouden. De vraag is of die wet inbreuk maakt op de rechten van Amerikaanse investeerders die in de jaren negentig massaal in de Nederlandse energiesector hebben geïnvesteerd. En of de investeerders daarom op grond van het verdrag compensatie kunnen eisen van de Nederlandse Staat als zij schade lijden door de wet.
Carters antwoord is ondubbelzinnig: hij ziet een behoorlijk probleem. Het verbaast hem zelfs dat dit aspect zo 'weinig aandacht' heeft gehad in de discussie rond de splitsingswet. 'Dit is zeker iets wat het parlement nog in overweging zou moeten nemen.'
Wat is het probleem voor de Amerikaanse investeerders? Zij hebben in de jaren negentig een groot deel van de Nederlandse stroom- en gasnetten en elektriciteitscentrales gekocht van de energiebedrijven en vervolgens weer teruggeleasd aan diezelfde bedrijven. Dat levert hun aftrekposten op van vele honderden miljoenen die zij delen met de energiebedrijven.
De splitsingswet grijpt hardhandig in op deze contracten. Volgens Carter kan dat de investeerders veel geld kosten. 'Ten eerste omdat ze eigendom moeten afstoten, wat tot waardeverlies kan leiden. Ten tweede omdat hun belastingvoordelen mogelijk teloorgaan. De Amerikaanse fiscus gaat ervan uit dat de investeerders vrijelijk over hun eigendom kunnen beschikken. Is dat niet het geval, dan zijn ze voor de Amerikaanse wet geen eigenaar en kunnen ze geen belastingvoordelen claimen.'
EZ denkt niet dat de soep zo heet zal worden gegeten. 'De tegenstanders van splitsing zouden dat vriendschapsverdrag al lang hebben aangedragen als het echt belangrijk was geweest', aldus een zegsman.
Maar Carter, een bekende op de Leidse rechtenfaculteit, laat zich niet van de wijs brengen. 'De investeerders kunnen zo terecht bij het Internationale Hof van Justitie. Dat weten ze te vinden. In Den Haag kennen ze inmiddels goed de weg.'
Copyright (c) 2006 Het Financieele Dagblad
quote:Op maandag 20 maart 2006 07:04 schreef RichardQuest het volgende:
Weten jullie nog? Vandaag drie jaar geleden...shock and awe.
quote:Ex-premier Allawi: wel burgeroorlog in Irak
(Novum/AP) - In tegenstelling tot wat de Verenigde Staten beweren, is er wel degelijk een burgeroorlog gaande in Irak. Dat heeft de Iraakse oud-premier Ayad Allawi zondag gezegd tijdens een bezoek aan Groot-Brittannië. "Iedere dag komen er bij gevechten en aanslagen vijftig tot zestig mensen om het leven en soms meer. Hoeveel doden moeten er vallen voordat dat geweld wordt gezien als een burgeroorlog?", aldus de oud-premier tegenover de BBC.
Allawi waarschuwt dat het geweld tussen soennitische en sjiitische moslims vanuit Irak kan overslaan naar andere delen van de wereld. "Irak zal uit elkaar vallen als er niet snel een einde aan het geweld gemaakt wordt en de strijd zal zich dan verplaatsen naar andere landen, mogelijk zelfs de Verenigde Staten en Europa."
Volgens Allawi is de vorming van een regering van nationale eenheid het enige mogelijke antwoord op het escalerende geweld. "Alleen als soennieten, sjiieten en Koerden gezamenlijk de problemen in het land aanpakken, is er een kans dat voorkomen kan worden dat het uiteenvalt", zegt Allawi.
De Verenigde Staten hebben de afgelopen dagen ontkent dat het geweld in Irak het karakter van een burgeroorlog heeft aangenomen. Ook volgens Groot-Brittannië, dat enkele duizenden militaire in het zuiden van Irak heeft gestationeerd, zegt dat het geweld weliswaar ernstig is, maar dat de meeste Irakezen niets willen weten van opsplitsing van het land of het opnemen van de wapens.
quote:Op maandag 20 maart 2006 07:04 schreef RichardQuest het volgende:
Weten jullie nog? Vandaag drie jaar geleden...shock and awe.
Hop: http://www.burorenkema.nl/2006/03/even_bijpraten.phpquote:Omdat het maandag 20 maart precies drie jaar geleden is dat de Amerikaanse troepen Irak binnenvielen, wil de altijd betrokken Bush graag direct van de militairen horen hoe succesvol hij is als hoogste legerleider. En zo als altijd is double 'ya één en al oor...
quote:Brouwsel vergiftigt Indiër èn rouwenden
HYDERABAD - Tien Indiërs die de crematie van een door illegale drank vergiftigde man hadden bijgewoond, zijn omgekomen nadat ze ook gesmokkelde alcohol hadden gedronken.
Dat heeft de Indiase politie maandag bekendgemaakt.
De boer uit het zuidelijke Andhra Pradesh overleed zaterdag aan de drank die illegaal was ingevoerd uit de naburige staat Orissa. Nadat nabestaanden volgens plaatselijk gebruik op het heengaan van de man hadden getoast, werden nog eens vele andere mannen uit het dorp Ratta Kanna ernstig ziek. Zestien personen lagen maandag nog in kritieke toestand in een lokaal ziekenhuis.
Het is volgens de politie onduidelijk of het dodelijke brouwsel hetzelfde is als waaraan de boer was overleden. Zelfgestookte drank is verboden maar populair onder arme inwoners van Andhra Pradesh. De spotgoedkope brouwseltjes zijn vaak gemaakt van industriële spiritus, waar illegale stokers een eigen cocktail aan toevoegen. Die kan bestaan uit kruiden en groenten, maar ook uit batterijzuur en oude rubberen banden.
Dan drink je het niet.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zei het al eerder, maar ik zeg het nogmaals. Alcohol is een dodelijke drugs.
[..]
Dat is dus dat stukje compassie met mijn medemens dat ik wel heb en jij blijkbaar niet. Ik heb het beste voor met mijn medemens en dus wijs ik mensen keer op keer op de gevaren die ze tegen kunnen komen.quote:
Als het je hier niet aanstaat kun je altijd nog ophorken door een trein-, bus- of vliegticket te kopen naar een plekkie waar het meer naar je zin is.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is dus dat stukje compassie met mijn medemens dat ik wel heb en jij blijkbaar niet. Ik heb het beste voor met mijn medemens en dus wijs ik mensen keer op keer op de gevaren die ze tegen kunnen komen.
Het gebrek aan compassie bij velen in de westerse wereld is een gevaarlijke eigenschap. Het is een voortvloeisel uit de andere normen en waarden van de westerse wereld, namelijk materialisme en indivualisme.
Mijn lot heeft bepaald dat ik in dit verderfelijke land geboren ben, om mensen te kunnen wijzen op een beter alternatief. Bedanken mag je later doen.![]()
Oh man, je bent geweldig dat je mensen je normen op wil leggen.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is dus dat stukje compassie met mijn medemens dat ik wel heb en jij blijkbaar niet. Ik heb het beste voor met mijn medemens en dus wijs ik mensen keer op keer op de gevaren die ze tegen kunnen komen.
Het gebrek aan compassie bij velen in de westerse wereld is een gevaarlijke eigenschap. Het is een voortvloeisel uit de andere normen en waarden van de westerse wereld, namelijk materialisme en indivualisme.
Mijn lot heeft bepaald dat ik in dit verderfelijke land geboren ben, om mensen te kunnen wijzen op een beter alternatief. Bedanken mag je later doen.![]()
Gelukkig drink ik zeer weinig zelfgestookte drank met batterijzuur en oude rubberen banden.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik bied hulp aan, niemand hoeft het aan te nemen. Als jij dat opleggen beschouwt, dan is dat jouw probleem.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:15 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Oh man, je bent geweldig dat je mensen je normen op wil leggen.
Als mensen om hulp vragen, dan kun je niet bieden. Ongevraagde raad is bijna altijd ongewenstquote:Op maandag 20 maart 2006 11:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik bied hulp aan, niemand hoeft het aan te nemen. Als jij dat opleggen beschouwt, dan is dat jouw probleem.
Je leest niet goed, sicko. Je kunt 2 dingen doen als iets je niet aanstaat. Weglopen of er iets aan doen. Mag jij raden welke optie ik kies.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:11 schreef Sickie het volgende:
[..]
Als het je hier niet aanstaat kun je altijd nog ophorken door een trein-, bus- of vliegticket te kopen naar een plekkie waar het meer naar je zin is.
Was getekend, Def Pquote:Op maandag 20 maart 2006 11:19 schreef RichardQuest het volgende:
Ongevraagde raad is bijna altijd ongewenst.
Ik beschouw je als een kind, bij wijze van spreken. Kinderen weten ook niet direct wanneer ze hulp moeten vragen. Soms moet je pro-actief zijn en ze advies geven, ook al vragen ze daar niet om.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:19 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als mensen om hulp vragen, dan kun je niet bieden. Ongevraagde raad is bijna altijd ongewenst.
Spiritus = Methanol = bij lage concentraties giftig (en kan dodelijk zijn)quote:Op maandag 20 maart 2006 10:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zei het al eerder, maar ik zeg het nogmaals. Alcohol is een dodelijke drugs.
[..]
Ja pappa.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik beschouw je als een kind, bij wijze van spreken. Kinderen weten ook niet direct wanneer ze hulp moeten vragen. Soms moet je pro-actief zijn en ze advies geven, ook al vragen ze daar niet om.
Als jij een kind op een bal op straat ziet afstormen en je ziet een auto aankomen, dan wacht je ook niet tot het kind om hulp vraagt. Je ziet het gevaar al komen en je wijst het kind op de auto die komt. Begrijp je het zo een beetje?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:35 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik vraag alleen hulp met problemen bij drank als de kratten in de winkel op zijn of als de blikken te hoog in de schap staan.
Vooral kil.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:03 schreef RichardQuest het volgende:
Moddige, is het lente. Hij is links dit jaar.
Wacht maar, over een paar weken zit jij in het linkse zonnetje van dodelijke alcohol te genieten op de immorele terrasjes van het verderfelijke Nederland.quote:
Ik bedoelde Def P.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:24 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat heeft die man toch een bovengemiddeld talent om zinnen te schrijven die door kunnen gaan voor versleten oudewijvenverhalen.
Om over immoreel Berlijn nog maar te zwijgen!quote:Op maandag 20 maart 2006 12:28 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wacht maar, over een paar weken zit jij in het linkse zonnetje van dodelijke alcohol te genieten op de immorele terrasjes van het verderfelijke Nederland.
(en heerlijk dat het is)
Berlijn hebben zo ook lekker bier op het terras.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Om over immoreel Berlijn nog maar te zwijgen!
Heb jij dit geschreven?quote:Op maandag 20 maart 2006 14:26 schreef Johan_de_With het volgende:
...'s morgens een vent?
Herken jij de hand van klowjow niet meer?quote:Op maandag 20 maart 2006 14:34 schreef George-Butters het volgende:
Heb jij dit geschreven?
[..]
Heb jij dit geschreven?
-Wat een ernstige ziekte poepslet zeg.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Leuk, nieuwe tutor, komt dat vieze wijf niet eens opdagen. 2 uur voor niets in die stomme [ernstige ziekte]-trein gezeten.
Euh nee.quote:Op maandag 20 maart 2006 14:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Herken jij de hand van klowjow niet meer?
Volgens mij is het zo'n strikvraag (E-in in vaktermen)quote:
Zit wat in. Alles beter dan die terroristenleider Talabani.quote:De huidige regering in Irak is illegaal, omdat het is gekozen onder buitenlandse bezetting. Dat stelt de Libische leider Kadaffi in een interview met een Italiaanse tv-zender. Ook beschouwt hij Saddam Hussein nog steeds als de enige Iraakse president. Saddam kan volgens Kadaffi niet worden berecht omdat hij een krijgsgevangene is. "Hij is nog steeds de legale president van Irak omdat hij niet is afgezet door het volk, maar door de bezettingsmacht".
Volgaarne, maar we noemen het geen meet.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Johan, zullen wij een keer iets drinken? Grootheden als jij ontmoet ik niet vaak en mijn mede-studenten zijn enkel geintresseerd in geheugenreepjes en "uitgaan met chicks" (samen met ander tuig). De rest van POL-sc is ook uitgenodigd, ook pberends als hij zichzelf over zijn verlegenheid kan zetten.
Goed, ik moet mij nu terugtrekken, maar ik verwacht vriendelijk een email over waar en wanneer.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:15 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Volgaarne, maar we noemen het geen meet..
Zoenen zoenen zoenen!quote:Op maandag 20 maart 2006 15:15 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Volgaarne, maar we noemen het geen meet..
quote:Op maandag 20 maart 2006 15:16 schreef RichardQuest het volgende:
Hee, een meet.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/article253142.ecequote:Poolse conservatieven: parlement ontbinden
Van onze correspondent
WARSCHAU - De Poolse conservatieven hebben aangekondigd een voorstel tot ontbinding van het parlement in te dienen. Vervroegde verkiezingen moeten een einde maken aan de politieke chaos waarin Polen sinds de parlementsverkiezingen van vorig jaar verkeert.
In Polen is een conservatieve minderheidsregering van Recht en Gerechtigheid onder leiding van premier Marcinkiewicz aan de macht. Die is aangewezen op de steun van twee extremistische partijen. Maar de samenwerking heeft niet het beoogde resultaat opgeleverd.
Het neoliberale Burgerplatform, de belangrijkste oppositiepartij, heeft aangekondigd een parlementsontbinding slechts te steunen. in ruil voor de invoering van een kiesstelsel naar Brits model.
We hebben tegenwoordig niet eens fatsoenlijk tijd meer om te biddenquote:Op maandag 20 maart 2006 16:34 schreef RichardQuest het volgende:
http://www.pray-as-you-go.org/. Wat een schijtmuziek.
quote:Op maandag 20 maart 2006 17:16 schreef RichardQuest het volgende:
"Computer technology is the future.", om het tijdperk waarin die kerel geestelijk leeft aan te geven.
Altijd.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:24 schreef George-Butters het volgende:
Neem je wel je fotocamera mee Erwin?
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,13509-2093921,00.html#cid=OTC-RSS&attr=Worldquote:THE Vatican has begun moves to rehabilitate the Crusaders by sponsoring a conference at the weekend that portrays the Crusades as wars fought with the “noble aim” of regaining the Holy Land for Christianity.
The Crusades are seen by many Muslims as acts of violence that have underpinned Western aggression towards the Arab world ever since. Followers of Osama bin Laden claim to be taking part in a latter-day “jihad against the Jews and Crusaders”.
The late Pope John Paul II sought to achieve Muslim- Christian reconciliation by asking “pardon” for the Crusades during the 2000 Millennium celebrations. But John Paul’s apologies for the past “errors of the Church” — including the Inquisition and anti-Semitism — irritated some Vatican conservatives. According to Vatican insiders, the dissenters included Cardinal Joseph Ratzinger, now Pope Benedict XVI.
Pope Benedict reached out to Muslims and Jews after his election and called for dialogue. However, the Pope, who is due to visit Turkey in November, has in the past suggested that Turkey’s Muslim culture is at variance with Europe’s Christian roots.
At the conference, held at the Regina Apostolorum Pontifical University, Roberto De Mattei, an Italian historian, recalled that the Crusades were “a response to the Muslim invasion of Christian lands and the Muslim devastation of the Holy Places”.
“The debate has been reopened,” La Stampa said. Professor De Mattei noted that the desecration of the Holy Sepulchre in Jerusalem by Muslim forces in 1009 had helped to provoke the First Crusade at the end of the 11th century, called by Pope Urban II.
He said that the Crusaders were “martyrs” who had “sacrificed their lives for the faith”. He was backed by Jonathan Riley-Smith, Dixie Professor of Ecclesiastical History at Cambridge University, who said that those who sought forgiveness for the Crusades “do not know their history”. Professor Riley-Smith has attacked Sir Ridley Scott’s recent film Kingdom of Heaven, starring Orlando Bloom, as “utter nonsense”.
Professor Riley-Smith said that the script, like much writing on the Crusades, was “historically inaccurate. It depicts the Muslims as civilised and the Crusaders as barbarians. It has nothing to do with reality.” It fuels Islamic fundamentalism by propagating “Osama bin Laden’s version of history”.
He said that the Crusaders were sometimes undisciplined and capable of acts of great cruelty. But the same was true of Muslims and of troops in “all ideological wars”. Some of the Crusaders’ worst excesses were against Orthodox Christians or heretics — as in the sack of Constantinople in 1204.
The American writer Robert Spencer, author of A Politically Incorrect Guide to Islam, told the conference that the mistaken view had taken hold in the West as well as the Arab world that the Crusades were “an unprovoked attack by Europe on the Islamic world”. In reality, however, Christians had been persecuted after the Muslim conquest of Jerusalem.
Geef mij je e-mail eens, mijn zoon. Of ik gooi dat schriele lichaampje van je in de tankgracht.quote:
drwolffenstein@gmail.comquote:Op maandag 20 maart 2006 17:27 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Geef mij je e-mail eens, mijn zoon. Of ik gooi dat schriele lichaampje van je in de tankgracht.
Ja, we willen gelly er niet bij hebben.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:30 schreef Tafkahs het volgende:
Is het in Amsterdam?
Zelfde gezeik als met champagne, dat in Zwitserland ligt. Maar de fransen mogen het nog steeds champagne noemen toch?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:43 schreef pberends het volgende:
'Bavaria moet haar naam veranderen'
Hulde voor de Brusselse wetgeving.
Huh???quote:Op maandag 20 maart 2006 17:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zelfde gezeik als met champagne, dat in Zwitserland ligt. Maar de fransen mogen het nog steeds champagne noemen toch?
Nou, dan lijkt het mij duidelijk, zij mochten het ook, dus....
Zaak gewonnen, klaar.
De Bosbodequote:Nieuwsbrief van Wouter Bos
Nr. 75; 20 maart 2006
Klik hier voor een abonnement op de Bosbode
Allochtonen in de gemeenteraad
Afgelopen vrijdag is in Het Parool een interview met mij verschenen over de grotere deelname van allochtonen in gemeenteraden. In dit interview heb ik tegengas gegeven aan het problematiseren van deze deelname en gezegd dat ik hier van baal.
Over dit interview is inmiddels ophef ontstaan. Dat kan weinig te maken hebben met het interview zelf, maar alles met de aankondiging van het interview in Het Parool. Op de voorpagina berichtte Het Parool tot mijn verrassing namelijk dat ik problemen met allochtone gemeenteraadsleden voorzien. Dat is dus geen juiste weergave van het interview. Lees de brief die het Hoofd Voorlichting van de PvdA aan het Parool heeft geschreven over deze rare gang van zaken. (Klik hier om die brief te lezen.) Dat andere kranten daarna berichten hebben gemaakt op basis van de aankondiging in Het Parool en niet op basis van het interview zelf, zorgde voor verdere onjuiste interpretatie van mijn woorden. Vandaar dat ik iedereen aanraad om het hele interview te lezen. (Klik hier om het interview te lezen.)
Contact
Wilt u reageren of heeft u vragen over de standpunten van Wouter Bos en de Tweede Kamerfractie van de Partij van de Arbeid, Klik dan hier
Wenst u de Bosbode niet meer te ontvangen? Klik dan hier
of zoiets als Zeeuws Meisjequote:Op maandag 20 maart 2006 18:17 schreef Tafkahs het volgende:
en wat te zeggen van eau de cologne (water uit Keulen)
Alleen hollandia bier snapt hetquote:
quote:Giovanardi haalt opnieuw uit naar Nederland
De Italiaanse minister Carlo Giovanardi piekert er niet over om zijn excuses aan Nederland te maken voor zijn uitlatingen over de Nederlandse euthanasiewetgeving, die hij vergeleek met de nazi-wetten van Adolf Hitler. Ook de eis van een linkse partij om zijn aftreden wijst de christen-democratische minister van de hand. In plaats daarvan haalde hij opnieuw uit naar ons land.
Giovanardi liet gisteren weten: ''Nu de Italianen de monsterlijkheid beginnen te kennen van de ontwikkeling van de Nederlandse wetgeving over het uit de weg ruimen van volwassenen en kinderen die 'levens hebben, onwaardig om geleefd te worden', zou ik willen weten waarvoor ik excuses zou moeten aanbieden aan de Nederlandse regering.''
Premier Jan Peter Balkenende en minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot reageerden vrijdag nog woedend op de opmerkingen van de Italiaan. Minister Bot riep zelfs de Italiaanse ambassadeur in Den Haag op het matje.
Kalou in het Nederlands elftal zodat Italie het WK niet kan winnenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef George-Butters het volgende:
Wat vinden jullie hiervan? Wat moeten Balkenende en Bot nu gaan doen?
[b]
[..]
Een erg wrede stellingname voor een hippie met bakkebaarden.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:08 schreef Monidique het volgende:
De Italiaanse ambassadeur Abu Ghraiben. Simpel.
Niets natuurlijk. Waarom zou je een of andere minister in een bananenrepubliek serieus nemen?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef George-Butters het volgende:
[b]
[..]
http://www.hbvl.be/nieuws(...)3-B05E-C45742E954A2}quote:Leger Turkije weigert onderzoek naar generaal
Het Turkse leger heeft maandag een verzoek afgewezen van een openbare aanklager om te onderzoeken of de commandant van de landstrijdkrachten een geheime eenheid heeft gevormd die jacht maakt op Koerdische guerrillastrijders.
Een dergelijke eenheid zou de pogingen van Turkije om tot de Europese Unie te worden toegelaten in de wielen kunnen rijden. Volgens het leger is het verzoek om een onderzoek meer op politieke dan op juridische gronden gebaseerd. Het zou er vooral op gericht zijn het aanzien van de Turkse strijdkrachten te schaden.
Allereerst aandringen om de paus te excommuniceren. Dan de medicijnmaffia weren. Dan het lidsmaatsschap van Italie opeisen en pas dan Berlusconi een lul noemenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef George-Butters het volgende:
[b]
[..]
Wat is nu het struikelpunt? Heeft hij dit zonder verlof van zijn oversten gedaan?quote:geheime eenheid heeft gevormd die jacht maakt op Koerdische guerrillastrijders.
Ja.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:22 schreef remlof het volgende:
Nog een leuk vakantiekiekje uit Milaan:
[afbeelding]
"Rechts is mogelijk - Neem de toekomst terug"
Aankondiging voor een bijeenkomst van Azione Sociale
Die tekenstijl komt me ergens bekend voor...
Niks, moet hij toch weten?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef George-Butters het volgende:
[b]
[..]
Teveel details.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik heb nog niets ontvangen van Johan.
Je moet wel denken dat ik er om sta te springen.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik heb nog niets ontvangen van Johan. Of het is in mijn spam-dir terecht gekomen en vervolgens verwijderd van deze planeet. In dat geval moet hij zijn mailtje even opnieuw verzenden.
Nee hoor.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je moet wel denken dat ik er om sta te springen.
quote:Een VVD- wethouder uit Amsterdam meldt dat hij gaat emigreren naar Wit-Rusland als PvdA en GroenLinks in Amsterdam een college gaan vormen. Goede reis, waarde vriend, maar wees gewaarschuwd: de onderdrukte mensen zullen ook daar eens gaan zegevieren.
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:49 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar ik kan je gerust stellen; vanavond werk ik nog aan mijn morgen in te dienen ontwerp voor een onderzoek naar pessimistische Duitsers met staalhelmen, morgen zal ik op mijn gemak eens kijken wanneer het mij schikt.
Mijn naam is Wendy nobgoblr, niet vergeten.
quote:Zwaarste vrouw uit prehistorie: 80 kg
Een relatief compleet menselijk fossiel uit Noordoost-China (uit Jinniushan, ‘De Berg van de Gouden Os’) blijkt afkomstig van de grootste vrouw die bekend is uit de Oude Steentijd (de periode tussen 2,5 miljoen en 10.000 jaar geleden).
De vrouw leefde 260.000 jaar geleden, was tussen de 168 cm lang en zal 80 kg hebben gewogen. Vooral dat gewicht is hoog, waarschijnlijk een aanpassing aan het koude klimaat ter plaatse. Gewicht en lengte zijn gisteren online gepubliceerd in de Proceedings of the National Academy of Sciences.
Het geschatte gemiddelde gewicht van vrouwen uit de prehistorie (vooral gebaseerd op fragmentarische fossielen) komt zelden boven de 60 kg uit. Tweede op de prehistorische gewichtsranglijst voor vrouwen staat een vrouw met een geschatte 74 kg (het Grotte du Prince-fossiel uit Zuid-Frankrijk, 100.000 jaar oud). Uit het beroemde (mannelijke) Nariokotomeskelet van 1,6 miljoen jaar oud is een lengte van 180 cm en een gewicht van 68 kg afgeleid. Mensachtigen van voor 2,5 miljoen jaar geleden (Australopithici) wegen niet meer dan 34 (vrouwen) en 49 kg (mannen), hun lengtes liggen tussen de een en anderhalve meter.
Van de Jinniushanvrouw is veel over: een vrij complete schedel, zes wervels, twee ribben, een knieschijf, een ellepijp, veel hand- en voetbeentjes en een heupbeen, waardoor kon worden vastgesteld dat het een vrouw was. De herseninhoud is van moderne omvang: 1330 cc – niet ongewoon voor deze periode. De moderne hersenomvang werd al vóór het ontstaan van Homo sapiens (ca. 200.000 jaar geleden in Afrika) bereikt.
Tot welke mensensoort de vrouw behoorde is niet helemaal duidelijk. Het fossiel behoort tot een relatief weinig bestudeerde groep Chinese fossielen uit de periode van het einde van Homo erectus en het begin van Homo sapiens. In tegenstelling tot late Homo erectus-fossielen uit Java hebben de Chinese fossielen belangrijke erectuskenmerken verloren. Vaak krijgen ze de vage soortaanduiding ‘archaïsche Homo sapiens’.
Dat zal je nog verbazen. Ik ken er tenminste een.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:51 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Is er iemand die zich daadwerkelijk interesseert in pessimistische duitsers met staalhelmen?
Je bent ook zonder weerga als het op het animeren aankomt, he?quote:Ik bedoel wie naast jou en je docent gaat het ooit lezen?
Ach hoort dat niet een beetje bij afstuderen en dat soort onzin?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:51 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Is er iemand die zich daadwerkelijk interesseert in pessimistische duitsers met staalhelmen? Ik bedoel wie naast jou en je docent gaat het ooit lezen?
Wie heeft het over afstuderen, planoloog?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach hoort dat niet een beetje bij afstuderen en dat soort onzin?
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat zal je nog verbazen. Ik ken er tenminste een.
[..]
Je bent ook zonder weerga als het op het animeren aankomt, he?
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:51 schreef George-Butters het volgende:
blaat
Now you're talking!quote:Op maandag 20 maart 2006 20:58 schreef George-Butters het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik heb voor mijn afstuderen ook achterlijke dingen moeten doen.
Ik weet hoe zwaar, langdradig en saai het vaak is.
Nog een bakkie pleur?
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:58 schreef Johan_de_With het volgende:
O verrek, dit had ik moeten doen.
[..]
.
Ach....quote:Op maandag 20 maart 2006 20:58 schreef sigme het volgende:
Maar ik denk dat het een van de vandaag geboren lammetjes de morgen niet haalt. Het was een verdrietige dag.
Ikquote:Op maandag 20 maart 2006 20:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wie heeft het over afstuderen, planoloog?
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:58 schreef sigme het volgende:
Ik heb heel hard gewerkt vandaag, een van de meer aan mij bestede karwijtjes: zeisen. De zon scheen, het was een productieve, mooie dag.
Maar ik denk dat het een van de vandaag geboren lammetjes de morgen niet haalt. Het was een verdrietige dag.
Ik weet na vandaag weer waarom ik jou mag. Jij lijkt als een perfecte kopie op mijn eerste echte liefde. Alleen is die ruim 10 jaar jonger.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:58 schreef sigme het volgende:
Ik heb heel hard gewerkt vandaag, een van de meer aan mij bestede karwijtjes: zeisen. De zon scheen, het was een productieve, mooie dag.
Zielig.quote:Maar ik denk dat het een van de vandaag geboren lammetjes de morgen niet haalt. Het was een verdrietige dag.
Ik snap het niet helemaal. Je slacht de lammetjes toch later? Dat de lam in kwestie nu een vroegtijdige natuurlijke dood sterft, is toch niet triester dan dat je m later een handje helpt?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:58 schreef sigme het volgende:
Die zin loopt!quote:Op maandag 20 maart 2006 21:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijn eerste echte liefde woonde bij de weilanden.
Ik heb voor het eerst gezoend bij de weilanden.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijn eerste echte liefde woonde bij de weilanden.
Dat fleurt me een beetje op. Dat ik iemand eerste echte liefde had kunnen zijn.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik weet na vandaag weer waarom ik jou mag. Jij lijkt als een perfecte kopie op mijn eerste echte liefde. Alleen is die ruim 10 jaar jonger.
Tsja. Wie weet bestaan er wel wereldvreemde groenlinksige uitkomsten, en staat er morgen een dartel lam. Wie weet.quote:[..]
Zielig.
Mijn beste GB, ik geniet van het leven van mijn lammetjes. Als ik ze slacht weet ik dat ze een leuk leven hebben gehad. Dit lammetje heeft één koude dag. Hij doet zijn best, maar hij is denk ik morgen dood. Niet hongerig, we hebben hem gevoed, en niet koud want we hebben hem onder een warmtelamp gelegd.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:02 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal. Je slacht de lammetjes toch later? Dat de lam in kwestie nu een vroegtijdige natuurlijke dood sterft, is toch niet triester dan dat je m later een handje helpt?
Als Bas nu dood gaat, heeft hij dat allemaal niet gehad.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:12 schreef sigme het volgende:
Terwijl zijn broertje / zusje dartelt en morgen de wereld gaat verkennen en een lieve moeder heeft en warme melk en een weiland met oude tantes en een narrige ram en 7 halfbroertjes en -zusjes en straks gaat het gras groeien, er is een sloot om over te spingen en hekken om door te klauteren.
Ik vind het ook sneu als jij nu dood gaat, terwijl je uiteindelijk toch dood zult gaan, dus eigenlijk maakt het geen verschil.
quote:Een lammetje z'n schedel openslaan op de stoep, dat is pas leuk
Here to help zegt 'ie dan. De vorige (Hoe jij weten dat ofzo, was Meki, over de vrijmibo.quote:
quote:
Wat weet Meki nou weer van de Vrijmetselaars?quote:Op maandag 20 maart 2006 21:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Here to help zegt 'ie dan. De vorige (Hoe jij weten dat ofzo, was Meki, over de vrijmibo.
Hij is undercover.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat weet Meki nou weer van de Vrijmetselaars?
Vrijheid van Metselen. Hirsi Ali moet niet zeuren als Hitler.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat weet Meki nou weer van de Vrijmetselaars?
Heb jij ooit bij #filo gezeten?quote:Op maandag 20 maart 2006 21:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vrijheid van Metselen. Hirsi Ali moet niet zeuren als Hitler.
quote:Nederlanders boeken opnieuw minder vakanties
DE MEERN (ANP) - De reiswereld wordt nog altijd geconfronteerd met tegenvallende boekingscijfers. In de periode tot en met maart boekten Nederlanders 5 procent minder vakanties in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Dat blijkt uit cijfers van TNS Nipo en het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR).
Het ANVR bracht de cijfers maandag naar buiten. De afgelopen twee maanden zaten de boekingen bij ANVR-ondernemingen ook al in het slop, met min 7 en min 6 procent. Het verbond ziet het als een lichtpuntje dat de markt langzaam iets aantrekt.
Harde klappen Turkije
Over de hele linie echter zien de boekingscijfers er nog altijd niet goed uit. Vooral Turkije krijgt harde klappen in de jongste statistieken. Het land, vorig jaar nog de winnaar in de strijd om de Nederlandse vakantieganger, zag het aantal boekingen met liefst 47 procent afnemen.
,,Het is verbazingwekkend dat Turkije zo laag blijft staan'', vindt M. Dresmé van het ANVR. ,,Begin januari had je nog het vogelgriepeffect, maar dat kan nu de reden niet meer zijn. Misschien dat vakantiegangers nu weer voor een andere bestemming kiezen.''
Die taxatie is zichtbaar in de boekingscijfers. Griekenland, Portugal en Spanje halen groeicijfers van respectievelijk 23, 16 en 13 procent. ,,Vorig jaar passeerde Turkije Spanje wat betreft het aantal Nederlandse vakantiegangers. Maar als de trend van de laatste maanden doorzet, kan Turkije weer een plekje zakken.''
quote:Op maandag 20 maart 2006 21:45 schreef du_ke het volgende:
Nou ik zeg maar weer dag. Ons internet is een tikje dood (modem kapot ofzo) en de UB sluit zo.
Ik ben zelfs owner van het kanaal.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:36 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heb jij ooit bij #filo gezeten?
Ik bedoel, zij heeft macht. Een geestige vrouw met macht, dat is zij. En voor een naam als ''Elena Goldschmidt'' trillen al mijn snaren. Ik zou denk ik zelfs een roman van Leon de Winter lezen wanneer er bij de uitgeverij een meisje werkte dat zo heette.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:55 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik zal het nu maar bekennen, ik heb een levensgroot zwak voor Insomaniac.
En het is een zelfgekroonde slettebakquote:Op maandag 20 maart 2006 22:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik bedoel, zij heeft macht. Een geestige vrouw met macht, dat is zij. En voor een naam als ''Elena Goldschmidt'' trillen al mijn snaren. Ik zou denk ik zelfs een roman van Leon de Winter lezen wanneer er bij de uitgeverij een meisje werkte dat zo heette.
Altijd goed.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:03 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
En het is een zelfgekroonde slettebak
Je voelt zeker wel hoe subtiel ik het Joodse nepotisme in die liefdesverklaring heb bekritiseerd, he?quote:Op maandag 20 maart 2006 22:03 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
En het is een zelfgekroonde slettebak
Ik voel helemaal niets voor jou, Jehanquote:Op maandag 20 maart 2006 22:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je voelt zeker wel hoe subtiel ik het Joodse nepotisme in die liefdesverklaring heb bekritiseerd, he?
It's like what Lenin said.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Altijd goed.
Slettebakken zijn super.
Dat weet ik, Larry. Dan zou je mijn naam wel respecteren.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:05 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ik voel helemaal niets voor jou, Jehan
Waarom zet je je sollicitatie niet gewoon in d'r fotoboek, dudequote:Op maandag 20 maart 2006 22:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat weet ik, Larry. Dan zou je mijn naam wel respecteren.
De kans is veel groter dat ze hier kijkt.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:08 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Waarom zet je je sollicitatie niet gewoon in d'r fotoboek, dude
Ik zal een goed woordje voor je doenquote:Op maandag 20 maart 2006 22:10 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De kans is veel groter dat ze hier kijkt.
Weer een met je scheve bek en rare grijns?quote:Op maandag 20 maart 2006 22:11 schreef Monidique het volgende:
Ik heb een filmpje gemaakt.
Nee, http://rapidshare.de/files/16010715/0001_0075.mov.htmlquote:Op maandag 20 maart 2006 22:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Weer een met je scheve bek en rare grijns?
een vallend mannetje?quote:Op maandag 20 maart 2006 22:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, http://rapidshare.de/files/16010715/0001_0075.mov.html
Wilde even kijke of het ging.
Waarschijnlijk een alien van een planeet met een ster die dichtbij staat ofzoquote:
Waarom hebben ze geen hoofddoekje omquote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:40 schreef zakjapannertje het volgende:
http://www.pbase.com/verti/eilat_girls
Dat doen ze pas bij pussyshotsquote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waarom hebben ze geen hoofddoekje om![]()
Beavershotsquote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:55 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Dat doen ze pas bij pussyshots
quote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:40 schreef zakjapannertje het volgende:
http://www.pbase.com/verti/eilat_girls
quote:Wilders wil dominantie van joods-christelijke cultuur vastleggen
Artikel 1 van de Grondwet over gelijke behandeling en non-discriminatie moet verdwijnen. In plaats daarvan moet komen dat de joods- christelijke en humanistische traditie de dominante cultuur in Nederland is.
Dat schrijft Geert Wilders in zijn verkiezingsprogramma Klare Wijn van zijn Partij voor de Vrijheid (PVV) dat hij vandaag presenteert.
Het kamerlid wil af van het artikel, omdat dit volgens hem praktische oplossingen van het integratie- en immigratievraagstuk in de weg staat. Hij bepleit ook een stop op de bouw van moskeeën en de stichting van nieuwe islamitische scholen. Deze maatregelen zijn nu strijdig met artikel 1 van de Grondwet.
„Het gelijkheidsdenken maakt het onmogelijk om problemen te benoemen”, schrijft Wilders. „Gerechtvaardigde onderscheiden worden op de grote hoop van ’discriminatie’ gegooid. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden behandeld.” In een interview met Trouw benadrukt Wilders dat de overheid discriminatie bij solliciteren en disco’s moet blijven bestrijden.
Pim Fortuyn wilde artikel 1 ook afschaffen, maar dan omdat hij vond dat non-discriminatie strijdig was met de vrijheid van meningsuiting.
Volgens Wilders moeten Nederlanders niet accepteren dat niet-westerse allochtonen in een wijk of stad de meerderheid vormen. Dit vormt een bedreiging voor de joods-christelijke cultuur. Het woningbouwbeleid en onderwijsbeleid moet volgens hem voorkomen dat moslims in een wijk gaan wonen waar al veel niet-westerse allochtonen wonen.
Wilders schrijft dat het liberalisme veel goeds heeft gebracht, maar ook dat het is versloft. Hij pleit er daarom voor om door het liberalisme verwaarloosde instituties als het gezin en de school weer in ere te herstellen. „Het gaat om vrijheid maar ook om deugdzaamheid die het voortbestaan van vrijheid moet garanderen.”
Sindsdien pis ik op Wilders, nat ook.quote:woensdag 12 januari 2005 14:21
Wilders: 'Verdrag Rechten Mens opzeggen'
Tweede Kamerlid Geert Wilders wil het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzeggen om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast. Hij zegt dit in een interview met Elsevier.
Bedoel je niet joods- christelijke én humanistische cultuur?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik krijg van Geert W. toch nog wel een definitie van Joods-Christelijke cultuur ?
Sorry, mijn vaut, en bovendien....wie zijn niet-westerse allochtonen ? Vallen daar ook de Japanse directeuren van Sony onder ? Of gaat het gewoon over moslims ?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Bedoel je niet joods- christelijke én humanistische cultuur?![]()
Dat is natuurlijk erg lastig voor hem om straatterreur te bestrijden.quote:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Of gaat het gewoon over moslims ?
Dat had ik niet moeten zeggen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:42 schreef Yildiz het volgende:
Het is wel een toppunt van calimero effect, soms.
Fortuyn zei "weg met dat rare grondwetsartikel", alleen was dat meer een 'verspreking' die hij later volgens mij nog probeerde recht te zetten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat van Fortuyn die zou willen dat artikel 1 werd afgeschaft was toch een foutje?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4827424.stmquote:The US military has said it is conducting a criminal investigation into allegations that US marines shot and killed 15 Iraqi civilians.
The killings occurred last November, after a roadside bomb explosion in the town of Haditha in which one marine was killed and two injured.
A statement at the time claimed the civilians died in the blast.
But a preliminary military investigation conceded they were shot dead by marines in their homes.
[..]
The military report at the time said insurgents then opened fire from all directions, there was a fire fight in which eight of the attackers were killed.
It said the 15 dead civilians, including three young children, died in the initial blast. But relatives, survivors and doctors who saw the bodies say that is not true.
They said they had died when marines burst into their houses and shot them dead in their nightclothes.
Protests at the marine base were fobbed off and there the story would have ended had it not been taken up by Time magazine.
It presented the US military command in Baghdad with documented evidence in January.
A preliminary military investigation was launched. It established that the two families were indeed killed by the marines, though it described the deaths as collateral damage.
Now the case has been referred for criminal investigation by the US navy to establish whether the 12 marines involved were guilty of misconduct.
Human rights organisations have already said that if the 15 civilians were killed deliberately it would the worst such case that has come to light, but it only did so because Time magazine took up the case.
There have been many allegations from Iraqi civilians that similar behaviour by US troops has caused numerous civilian deaths in combat situations, especially during the offensives at Falluja and elsewhere.
Dat vergeet ik niet, dat sla ik over. Het wordt anders al te dol.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:48 schreef RichardQuest het volgende:
Vergeet "humanistisch" niet...alsof hij weet wat dat inhoudt.
Fortuyn wilde artikel 1 inderdaad helemaal niet compleet afschaffen. Hij wilde artikel 1 onderbrengen in andere Grondwetsartikelen, zodat de afweging van grondrechten transparanter zou kunnen geschiedenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat van Fortuyn die zou willen dat artikel 1 werd afgeschaft was toch een foutje?
quote:Het individualisme is doordgeschoten en daardoor dreigt de samenleving een morele basis en deugdzaamheid mis te lopen.
Oh, dus de Islam is voor Geertje ineens de basis van de samenleving? Islamieten geloven nogal in God, dacht ik...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een basis voor elke samenleving is het geloof in God en de natie. Ik denk dat Geertje in de boeken van ene Leo Strauss heeft lopen neuzen.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus de Islam is voor Geertje ineens de basis van de samenleving? Islamieten geloven nogal in God, dacht ik...
Dat waardeer ik weer wel van de fransen. Bepaalde mensen in een bepaald land hoor ik vaker zeggen: "Ik ben geen racist, maar .... " ipv dat ze rechtuit zeggen een racist te zijn zoals de fransen blijkbaar wel doen.quote:Eenderde Fransen noemt zichzelf een racist
PARIJS - Eén op de drie Fransen vindt zichzelf racistisch. Dat blijkt uit een dinsdag verschenen peiling van de Franse mensenrechtencommissie Cncdh.
Zij rept van „verontrustende stijging” omdat in vergelijking met een soortgelijk onderzoek in 2004 het aantal zelfverklaarde racisten met ongeveer 8 procentpunten is gestegen.
Het rapport is dinsdag aangeboden aan de Franse premier De Villepin. De Franse regering presenteerde in januari nog cijfers waaruit bleek dat het aantal racistische incidenten in 2005 juist was gedaald in vergelijking met een jaar eerder. Parijs legde dat destijds uit als een positieve trend.
Volgens Cncdh is er in Frankrijk al sinds 1993 sprake van een toename van geweld met vreemdelingenhaat, racisme of antisemitisme als achtergrond.
quote:Tot christendom bekeerde Afghaan hangt doodstraf boven het hoofd
Een tot het christendom bekeerde Afghaan wordt voor een rechtbank in Kabul vervolgd en kan op grond van de in Afghanistan geldende islamitische shariah-wetgeving ter dood worden veroordeeld, aldus de rechter.
De 41-jarige Abdul Rahman werd vorige maand gearresteerd nadat zijn familie hem had aangegeven. Tijdens het vorige week gehouden proces gaf Rahman toe dat hij zestien jaar geleden van de islam tot het christendom was overgegaan, toen hij als medische hulpverlener voor een christelijke organisatie werkte onder Afghaanse vluchtelingen in Pakistan.
,,Wij zijn niet tegen een bepaalde religie. Maar in Afghanistan is dit tegen de wet. Het is een aanval op de islam", zei rechter Mawlavezada. Aanklager Abdul Wasi zei dat hij Rahman heeft aangeboden om de aanklacht in te trekken als Rahman weer moslim wordt. ,,Maar hij zei dat hij christen was en altijd zal blijven."
Betrapt met bijbel
Ondanks herhaalde verzoeken lukte het niet om Rahman te spreken te krijgen. Zijn vader, Abdul Manan, zei dat zijn zoon na vier jaar in Pakistan te hebben gewerkt naar Duitsland was vertrokken. Toen hij negen jaar later in 2002 naar Afghanistan terugkeerde, probeerde hij de voogdij te krijgen over zijn nu 13 en 14 jaar oude dochters, die hun leven lang bij hun grootouders hadden gewoond.
Er kwam ruzie van en de politie werd ingeschakeld. Tijdens het onderzoek kwam aan het licht dat Rahman christen was en een bijbel bij zich had, waarna hij onmiddellijk werd gearresteerd, aldus de vader.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het is gewoon de wet volgens de Koran. In Afghanistan geldt de sharia wetgeving dus is deze straf gepast volgens de wet die daar geldt.
Dat neemt niet weg dat het van gebrek aan intelligentie en kennis betuigt als je de Islam de rug toekeert om christen te worden. De Islam omhelst immers zowel het jodendom als het christendom. Maar dat is mijn mening en staat los van dit gebeuren.
Christenen en joden ja, moslims nee...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik kan het ook niet helpen dat moslims, christenen en katholieken dezelde God hebben![]()
Joden dan weer wel, helaasch voor u meneer staat de Islam bijvoorbeeld dichterbij het Jodendom dan jij ooit zal geloven.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Christenen en joden ja, moslims nee...![]()
Jij kent god?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Christenen en joden ja, moslims nee...![]()
Omdat de Koran een aangepaste versie is van de Tora? Omdat ze daarom beide geen varkensvlees eten, zelfde regels hebben over reinheid etc. Dat klopt allemaal.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Joden dan weer wel, helaasch voor u meneer staat de Islam bijvoorbeeld dichterbij het Jodendom dan jij ooit zal geloven.
Ik spreek alleen maar over God op basis van de bijbel.quote:
De Tora en de OT zijn inderdaad de basis van de Islam, aangezien in de basis ook God omschreven is. Jij zegt zelf al dat de Tora en Koran in essentie niet verschillen, en het OT weer op de Tora gebaseerd is. Je beweerd echter stellig dat de God van de moslims niet hetzelfde is. Beetje tegenstrijdig?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:59 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Omdat de Koran een aangepaste versie is van de Tora? Omdat ze daarom beide geen varkensvlees eten, zelfde regels hebben over reinheid etc. Dat klopt allemaal.
Alleen is de God uit de Tora hetzelfde als die uit het OT, daarom zijn zij gelijk, 'onze God is de God van Israel'.
De religies zelf verschillen idd meer.
Islamitisch leninismequote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
Joden dan weer wel, helaasch voor u meneer staat de Islam bijvoorbeeld dichterbij het Jodendom dan jij ooit zal geloven.
Allah ontkend ten eerste dat hij geen Zoon heeft, de Tora en het OT laten dezelfde kant van God zien gezien zij hetzelfde zijn, de Koran heeft andere verhalen en laat dus ook een andere kant van hun Allah zien.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Tora en de OT zijn inderdaad de basis van de Islam, aangezien in de basis ook God omschreven is. Jij zegt zelf al dat de Tora en Koran in essentie niet verschillen, en het OT weer op de Tora gebaseerd is. Je beweerd echter stellig dat de God van de moslims niet hetzelfde is. Beetje tegenstrijdig?
Het zou ook erg vreemd zijn als de "islamitische God" zoals jij het noemt, anders zou zijn, de keuze van profeten is immers identiek aan die van de "Joodse en Christelijke God".
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:08 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Allah ontkend ten eerste dat hij geen Zoon heeft, de Tora en het OT laten dezelfde kant van God zien gezien zij hetzelfde zijn, de Koran heeft andere verhalen en laat dus ook een andere kant van hun Allah zien.
foutje, dubbele ontkenning.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ontkend dat hij geen Zoon heeft? Jullie hebben een drie-eenheid gecreerd van God, die eenheid staat ook niet zo in de Tora omschreven. Daarin verschilt het OT dan behoorlijk met de Tora nietwaar. En wat heb jij nou weer over andere verhalen? Ik snap niet wat je daarmee bedoelt. En hoe verklaar jij de keuze van Profeten, dat deze allemaal identiek ziijn (Toeval zeker, jaja
) Overigens weet je dat Allah gewoon een vertaling van God is. Arabische Christenen praten ook gewoon over Allah.
Tijd voor een drankje dan, tis al bijna avond voor je nuquote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:08 schreef Drugshond het volgende:
Pokke zooi.... ik zit hier te wachten en te wachten op een nieuwe droger.
Je weet nooit wanneer die mensen langskomen en ik ben al vanaf 07:30 op.
Mijn ogen vallen nu al bijna weer dicht.
Ik dacht dat jij een monotheist was, maar gezien je onderscheid in een God en een Allah ben je een polytheist. Je gelooft immers in het bestaan van andere 'goden' naast God. Hoe christelijk ben jij eigenlijk dat je dat kunt denken?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:08 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Allah ontkend ten eerste dat hij geen Zoon heeft, de Tora en het OT laten dezelfde kant van God zien gezien zij hetzelfde zijn, de Koran heeft andere verhalen en laat dus ook een andere kant van hun Allah zien.
Geestelijk of lichamelijk ?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe oud is Meki eigenlijk?
Kan geen boodschappen doen. (not yet).quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Tijd voor een drankje dan, tis al bijna avond voor je nu
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een monotheist was, maar gezien je onderscheid in een God en een Allah ben je een polytheist. Je gelooft immers in het bestaan van andere 'goden' naast God. Hoe christelijk ben jij eigenlijk dat je dat kunt denken?
Het wordt tijd dat hij eens wat van JP (Sartre) leest dan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Na alle onzin is er ook nog hoop voor Wilders:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een basis voor elke samenleving is het geloof in God en de natie. Ik denk dat Geertje in de boeken van ene Leo Strauss heeft lopen neuzen.
Je kan ook niet anders. Anders zou je geen christen zijn. Zo zijn er joden om dezelfde reden geen christen, terwijl christenen denken dat joden fout zitten wat dat betreft. Volg je die lijn een beetje?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:26 schreef Pracissor het volgende:
[..]
![]()
Ik geloof dat de God van de bijbel een andere god is als die van de koran.
We zijn allemaal Jodenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
ff roeren.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Tijd voor een drankje dan, tis al bijna avond voor je nu
Jawel. Ze zijn het altijd roerend eens over de volgende stelling: "Ik heb gelijk".quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:42 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
We zijn allemaal Joden.
. Waarom discussiëren jullie over welke God da best is? Jij gelooft dit, hij gelooft dat...so be it. Er is geen consensus mogelijk....
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:08 schreef sigme het volgende:
Jawel. Ze zijn het altijd roerend eens over de volgende stelling: "Ik heb gelijk".
"Krek".quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Jawel. Ze zijn het altijd roerend eens over de volgende stelling: "Ik heb gelijk".
Op naar de 0-zetels.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:07 schreef Sidekick het volgende:
Wilders is links.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:07 schreef Sidekick het volgende:
Wilders is links.
Volgens mij heeft hij twee jaar geleden VMBO gehaald, normaal gesproken ben je dan 16 volgens mij. Jaartje blijven zitten: 17. Plus twee jaar = 19quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe oud is Meki eigenlijk?
"Op de kop af" betekent: nauwkeurig. Als ik zeg "op de kop af een jaar geleden" bedoel ik 21-mrt-2005, en niet 'ergens in maart 2005 ofzo'.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:34 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij twee jaar geleden VMBO gehaald, normaal gesproken ben je dan 16 volgens mij. Jaartje blijven zitten: 17. Plus twee jaar = 19. Op de kop af.
http://www.trouw.nl/hetni(...)tegen+zich+in+harnasquote:Berlusconi jaagt nu ook ondernemers tegen zich in harnas
door Gijs Moes
De Italiaanse president Berlusconi slaat wild om zich heen in de aanloop naar de verkiezingen. Nu valt hij zelfs de ondernemers aan.
Gefluit en boegeroep waren Berlusconi’s deel, afgelopen weekeinde. Dat gebeurt hem wel vaker, maar deze keer waren het Italiës belangrijkste ondernemers, verenigd in Confindustria, die hun hart luchtten. De president heeft bijna niets gedaan om de Italiaanse economie weer vlot te trekken, vinden zij. En nu kwam Berlusconi, die over drie weken herkozen wil worden, hen ook nog eens de les lezen.
„Er klopt iets niet als Confindustria iedere dag de regering aanvalt”, klaagde de president. En hij sloeg direct terug, door de ondernemers zwart te maken: „Als er zakenlieden zijn die gek geworden zijn en links steunen, dan moeten zij wel veel lijken in de kast hebben en veel om vergeving voor te vragen.” Het keurige publiek liet zijn afkeer duidelijk blijken, door te fluiten en ’schande’ te roepen.
De ondernemers vormden eerder een vanzelfsprekend deel van Berlusconi’s aanhang. De ondernemer van huis uit zou de verstarde economie wel eens op de schop nemen –dat was althans de hoop. Maar ondernemend Italië is bedrogen uitgekomen. De economie groeide vorig jaar met nul procent en in de jaren ervoor was het niet veel meer.
„Italië heeft impopulaire en urgente structurele hervormingen nodig”, zegt voorzitter Cordero di Montezemolo van Confindustria, ook president-commissaris van Fiat, in de Financial Times. Hij legt de schuld bij de politici, die vooral bezig zijn elkaar onderuit te halen. „Dit is de langste en slechtste verkiezingscampagne sinds de oorlog. De woorden industrie en concurrentie zijn nauwelijks te horen.”
De broodnodige hervormingen zijn er onder Berlusconi niet gekomen. De bureaucratie is nog altijd even groot, de pensioenregelingen voor ambtenaren blijven erg royaal en de marktwerking is zeer gebrekkig.
Italië bungelt onderaan in ranglijsten van meest concurrerende EU-economieën. De traditionele, vaak nog ambachtelijke bedrijfjes die vooral kleding, schoenen en etenswaren produceren hebben het moeilijk. Ze kunnen niet op tegen de nieuwe concurrentie uit Azië, met name China. Alleen concentratie van het bedrijfsleven en innovatie kunnen uitkomst bieden. Maar de uitgaven aan onderzoek en ontwikkeling zijn in Italië nog lager dan in landen als Frankrijk en Duitsland.
Probleem voor de ondernemers is dat de linkse oppositie hen ook niet zoveel te bieden heeft. Het is onwaarschijnlijk dat oppositieleider Prodi, op voorsprong in de peilingen, de economische hervormingen wel zal doorvoeren als hij een nieuwe regering kan vormen. Daarin zullen naar verwachting ook geharnaste tegenstanders van iedere economische hervorming meedoen.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:53 schreef sigme het volgende:
[..]
"Op de kop af" betekent: nauwkeurig. Als ik zeg "op de kop af een jaar geleden" bedoel ik 21-mrt-2005, en niet 'ergens in maart 2005 ofzo'.
Volgens mij is je bovenstaande berekening van Meki's leeftijd een ruwe schatting, niet een nauwkeurige berekening. [/ juf]
Mekitaal is toch als dat Haliwattaatje uit de Donald Duck?quote:
Zeg maar tegen Jeroen Pauw dat hij zich een stropdas moet laten aanmeten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:27 schreef Johan_de_With het volgende:
He, wat gaaf man. Ik kreeg toevallig vandaag een e-mail of ik stage wilde gaan lopen bij de Groep voor de Vrijheid, a raison van 400. Kan ik iemand de groeten doen? Op joods-christelijke wijze, vanzelfsprekend.
Dat noemen wij een das.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Zeg maar tegen Jeroen Pauw dat hij zich een stopdas moet laten aanmeten.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Mekitaal is toch als dat Haliwattaatje uit de Donald Duck?
Wij indiaantjes niet begrijpen wat jij blanke man spreken met dubbeltong gespleten?
En collaborateur.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Herge was een fascist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |