quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus de Islam is voor Geertje ineens de basis van de samenleving? Islamieten geloven nogal in God, dacht ik...
Dat waardeer ik weer wel van de fransen. Bepaalde mensen in een bepaald land hoor ik vaker zeggen: "Ik ben geen racist, maar .... " ipv dat ze rechtuit zeggen een racist te zijn zoals de fransen blijkbaar wel doen.quote:Eenderde Fransen noemt zichzelf een racist
PARIJS - Eén op de drie Fransen vindt zichzelf racistisch. Dat blijkt uit een dinsdag verschenen peiling van de Franse mensenrechtencommissie Cncdh.
Zij rept van „verontrustende stijging” omdat in vergelijking met een soortgelijk onderzoek in 2004 het aantal zelfverklaarde racisten met ongeveer 8 procentpunten is gestegen.
Het rapport is dinsdag aangeboden aan de Franse premier De Villepin. De Franse regering presenteerde in januari nog cijfers waaruit bleek dat het aantal racistische incidenten in 2005 juist was gedaald in vergelijking met een jaar eerder. Parijs legde dat destijds uit als een positieve trend.
Volgens Cncdh is er in Frankrijk al sinds 1993 sprake van een toename van geweld met vreemdelingenhaat, racisme of antisemitisme als achtergrond.
quote:Tot christendom bekeerde Afghaan hangt doodstraf boven het hoofd
Een tot het christendom bekeerde Afghaan wordt voor een rechtbank in Kabul vervolgd en kan op grond van de in Afghanistan geldende islamitische shariah-wetgeving ter dood worden veroordeeld, aldus de rechter.
De 41-jarige Abdul Rahman werd vorige maand gearresteerd nadat zijn familie hem had aangegeven. Tijdens het vorige week gehouden proces gaf Rahman toe dat hij zestien jaar geleden van de islam tot het christendom was overgegaan, toen hij als medische hulpverlener voor een christelijke organisatie werkte onder Afghaanse vluchtelingen in Pakistan.
,,Wij zijn niet tegen een bepaalde religie. Maar in Afghanistan is dit tegen de wet. Het is een aanval op de islam", zei rechter Mawlavezada. Aanklager Abdul Wasi zei dat hij Rahman heeft aangeboden om de aanklacht in te trekken als Rahman weer moslim wordt. ,,Maar hij zei dat hij christen was en altijd zal blijven."
Betrapt met bijbel
Ondanks herhaalde verzoeken lukte het niet om Rahman te spreken te krijgen. Zijn vader, Abdul Manan, zei dat zijn zoon na vier jaar in Pakistan te hebben gewerkt naar Duitsland was vertrokken. Toen hij negen jaar later in 2002 naar Afghanistan terugkeerde, probeerde hij de voogdij te krijgen over zijn nu 13 en 14 jaar oude dochters, die hun leven lang bij hun grootouders hadden gewoond.
Er kwam ruzie van en de politie werd ingeschakeld. Tijdens het onderzoek kwam aan het licht dat Rahman christen was en een bijbel bij zich had, waarna hij onmiddellijk werd gearresteerd, aldus de vader.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het is gewoon de wet volgens de Koran. In Afghanistan geldt de sharia wetgeving dus is deze straf gepast volgens de wet die daar geldt.
Dat neemt niet weg dat het van gebrek aan intelligentie en kennis betuigt als je de Islam de rug toekeert om christen te worden. De Islam omhelst immers zowel het jodendom als het christendom. Maar dat is mijn mening en staat los van dit gebeuren.
Christenen en joden ja, moslims nee...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik kan het ook niet helpen dat moslims, christenen en katholieken dezelde God hebben![]()
Joden dan weer wel, helaasch voor u meneer staat de Islam bijvoorbeeld dichterbij het Jodendom dan jij ooit zal geloven.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Christenen en joden ja, moslims nee...![]()
Jij kent god?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Christenen en joden ja, moslims nee...![]()
Omdat de Koran een aangepaste versie is van de Tora? Omdat ze daarom beide geen varkensvlees eten, zelfde regels hebben over reinheid etc. Dat klopt allemaal.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Joden dan weer wel, helaasch voor u meneer staat de Islam bijvoorbeeld dichterbij het Jodendom dan jij ooit zal geloven.
Ik spreek alleen maar over God op basis van de bijbel.quote:
De Tora en de OT zijn inderdaad de basis van de Islam, aangezien in de basis ook God omschreven is. Jij zegt zelf al dat de Tora en Koran in essentie niet verschillen, en het OT weer op de Tora gebaseerd is. Je beweerd echter stellig dat de God van de moslims niet hetzelfde is. Beetje tegenstrijdig?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:59 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Omdat de Koran een aangepaste versie is van de Tora? Omdat ze daarom beide geen varkensvlees eten, zelfde regels hebben over reinheid etc. Dat klopt allemaal.
Alleen is de God uit de Tora hetzelfde als die uit het OT, daarom zijn zij gelijk, 'onze God is de God van Israel'.
De religies zelf verschillen idd meer.
Islamitisch leninismequote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
Joden dan weer wel, helaasch voor u meneer staat de Islam bijvoorbeeld dichterbij het Jodendom dan jij ooit zal geloven.
Allah ontkend ten eerste dat hij geen Zoon heeft, de Tora en het OT laten dezelfde kant van God zien gezien zij hetzelfde zijn, de Koran heeft andere verhalen en laat dus ook een andere kant van hun Allah zien.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Tora en de OT zijn inderdaad de basis van de Islam, aangezien in de basis ook God omschreven is. Jij zegt zelf al dat de Tora en Koran in essentie niet verschillen, en het OT weer op de Tora gebaseerd is. Je beweerd echter stellig dat de God van de moslims niet hetzelfde is. Beetje tegenstrijdig?
Het zou ook erg vreemd zijn als de "islamitische God" zoals jij het noemt, anders zou zijn, de keuze van profeten is immers identiek aan die van de "Joodse en Christelijke God".
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:08 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Allah ontkend ten eerste dat hij geen Zoon heeft, de Tora en het OT laten dezelfde kant van God zien gezien zij hetzelfde zijn, de Koran heeft andere verhalen en laat dus ook een andere kant van hun Allah zien.
foutje, dubbele ontkenning.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ontkend dat hij geen Zoon heeft? Jullie hebben een drie-eenheid gecreerd van God, die eenheid staat ook niet zo in de Tora omschreven. Daarin verschilt het OT dan behoorlijk met de Tora nietwaar. En wat heb jij nou weer over andere verhalen? Ik snap niet wat je daarmee bedoelt. En hoe verklaar jij de keuze van Profeten, dat deze allemaal identiek ziijn (Toeval zeker, jaja
) Overigens weet je dat Allah gewoon een vertaling van God is. Arabische Christenen praten ook gewoon over Allah.
Tijd voor een drankje dan, tis al bijna avond voor je nuquote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:08 schreef Drugshond het volgende:
Pokke zooi.... ik zit hier te wachten en te wachten op een nieuwe droger.
Je weet nooit wanneer die mensen langskomen en ik ben al vanaf 07:30 op.
Mijn ogen vallen nu al bijna weer dicht.
Ik dacht dat jij een monotheist was, maar gezien je onderscheid in een God en een Allah ben je een polytheist. Je gelooft immers in het bestaan van andere 'goden' naast God. Hoe christelijk ben jij eigenlijk dat je dat kunt denken?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:08 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Allah ontkend ten eerste dat hij geen Zoon heeft, de Tora en het OT laten dezelfde kant van God zien gezien zij hetzelfde zijn, de Koran heeft andere verhalen en laat dus ook een andere kant van hun Allah zien.
Geestelijk of lichamelijk ?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe oud is Meki eigenlijk?
Kan geen boodschappen doen. (not yet).quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Tijd voor een drankje dan, tis al bijna avond voor je nu
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 12:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een monotheist was, maar gezien je onderscheid in een God en een Allah ben je een polytheist. Je gelooft immers in het bestaan van andere 'goden' naast God. Hoe christelijk ben jij eigenlijk dat je dat kunt denken?
Het wordt tijd dat hij eens wat van JP (Sartre) leest dan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Na alle onzin is er ook nog hoop voor Wilders:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een basis voor elke samenleving is het geloof in God en de natie. Ik denk dat Geertje in de boeken van ene Leo Strauss heeft lopen neuzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |