Zelfde gezeik als met champagne, dat in Zwitserland ligt. Maar de fransen mogen het nog steeds champagne noemen toch?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:43 schreef pberends het volgende:
'Bavaria moet haar naam veranderen'
Hulde voor de Brusselse wetgeving.
Huh???quote:Op maandag 20 maart 2006 17:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zelfde gezeik als met champagne, dat in Zwitserland ligt. Maar de fransen mogen het nog steeds champagne noemen toch?
Nou, dan lijkt het mij duidelijk, zij mochten het ook, dus....
Zaak gewonnen, klaar.
De Bosbodequote:Nieuwsbrief van Wouter Bos
Nr. 75; 20 maart 2006
Klik hier voor een abonnement op de Bosbode
Allochtonen in de gemeenteraad
Afgelopen vrijdag is in Het Parool een interview met mij verschenen over de grotere deelname van allochtonen in gemeenteraden. In dit interview heb ik tegengas gegeven aan het problematiseren van deze deelname en gezegd dat ik hier van baal.
Over dit interview is inmiddels ophef ontstaan. Dat kan weinig te maken hebben met het interview zelf, maar alles met de aankondiging van het interview in Het Parool. Op de voorpagina berichtte Het Parool tot mijn verrassing namelijk dat ik problemen met allochtone gemeenteraadsleden voorzien. Dat is dus geen juiste weergave van het interview. Lees de brief die het Hoofd Voorlichting van de PvdA aan het Parool heeft geschreven over deze rare gang van zaken. (Klik hier om die brief te lezen.) Dat andere kranten daarna berichten hebben gemaakt op basis van de aankondiging in Het Parool en niet op basis van het interview zelf, zorgde voor verdere onjuiste interpretatie van mijn woorden. Vandaar dat ik iedereen aanraad om het hele interview te lezen. (Klik hier om het interview te lezen.)
Contact
Wilt u reageren of heeft u vragen over de standpunten van Wouter Bos en de Tweede Kamerfractie van de Partij van de Arbeid, Klik dan hier
Wenst u de Bosbode niet meer te ontvangen? Klik dan hier
of zoiets als Zeeuws Meisjequote:Op maandag 20 maart 2006 18:17 schreef Tafkahs het volgende:
en wat te zeggen van eau de cologne (water uit Keulen)
Alleen hollandia bier snapt hetquote:
quote:Giovanardi haalt opnieuw uit naar Nederland
De Italiaanse minister Carlo Giovanardi piekert er niet over om zijn excuses aan Nederland te maken voor zijn uitlatingen over de Nederlandse euthanasiewetgeving, die hij vergeleek met de nazi-wetten van Adolf Hitler. Ook de eis van een linkse partij om zijn aftreden wijst de christen-democratische minister van de hand. In plaats daarvan haalde hij opnieuw uit naar ons land.
Giovanardi liet gisteren weten: ''Nu de Italianen de monsterlijkheid beginnen te kennen van de ontwikkeling van de Nederlandse wetgeving over het uit de weg ruimen van volwassenen en kinderen die 'levens hebben, onwaardig om geleefd te worden', zou ik willen weten waarvoor ik excuses zou moeten aanbieden aan de Nederlandse regering.''
Premier Jan Peter Balkenende en minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot reageerden vrijdag nog woedend op de opmerkingen van de Italiaan. Minister Bot riep zelfs de Italiaanse ambassadeur in Den Haag op het matje.
Kalou in het Nederlands elftal zodat Italie het WK niet kan winnenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef George-Butters het volgende:
Wat vinden jullie hiervan? Wat moeten Balkenende en Bot nu gaan doen?
[b]
[..]
Een erg wrede stellingname voor een hippie met bakkebaarden.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:08 schreef Monidique het volgende:
De Italiaanse ambassadeur Abu Ghraiben. Simpel.
Niets natuurlijk. Waarom zou je een of andere minister in een bananenrepubliek serieus nemen?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef George-Butters het volgende:
[b]
[..]
http://www.hbvl.be/nieuws(...)3-B05E-C45742E954A2}quote:Leger Turkije weigert onderzoek naar generaal
Het Turkse leger heeft maandag een verzoek afgewezen van een openbare aanklager om te onderzoeken of de commandant van de landstrijdkrachten een geheime eenheid heeft gevormd die jacht maakt op Koerdische guerrillastrijders.
Een dergelijke eenheid zou de pogingen van Turkije om tot de Europese Unie te worden toegelaten in de wielen kunnen rijden. Volgens het leger is het verzoek om een onderzoek meer op politieke dan op juridische gronden gebaseerd. Het zou er vooral op gericht zijn het aanzien van de Turkse strijdkrachten te schaden.
Allereerst aandringen om de paus te excommuniceren. Dan de medicijnmaffia weren. Dan het lidsmaatsschap van Italie opeisen en pas dan Berlusconi een lul noemenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef George-Butters het volgende:
[b]
[..]
Wat is nu het struikelpunt? Heeft hij dit zonder verlof van zijn oversten gedaan?quote:geheime eenheid heeft gevormd die jacht maakt op Koerdische guerrillastrijders.
Ja.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:22 schreef remlof het volgende:
Nog een leuk vakantiekiekje uit Milaan:
[afbeelding]
"Rechts is mogelijk - Neem de toekomst terug"
Aankondiging voor een bijeenkomst van Azione Sociale
Die tekenstijl komt me ergens bekend voor...
Niks, moet hij toch weten?quote:Op maandag 20 maart 2006 18:42 schreef George-Butters het volgende:
[b]
[..]
Teveel details.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik heb nog niets ontvangen van Johan.
Je moet wel denken dat ik er om sta te springen.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik heb nog niets ontvangen van Johan. Of het is in mijn spam-dir terecht gekomen en vervolgens verwijderd van deze planeet. In dat geval moet hij zijn mailtje even opnieuw verzenden.
Nee hoor.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:47 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je moet wel denken dat ik er om sta te springen.
quote:Een VVD- wethouder uit Amsterdam meldt dat hij gaat emigreren naar Wit-Rusland als PvdA en GroenLinks in Amsterdam een college gaan vormen. Goede reis, waarde vriend, maar wees gewaarschuwd: de onderdrukte mensen zullen ook daar eens gaan zegevieren.
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:49 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar ik kan je gerust stellen; vanavond werk ik nog aan mijn morgen in te dienen ontwerp voor een onderzoek naar pessimistische Duitsers met staalhelmen, morgen zal ik op mijn gemak eens kijken wanneer het mij schikt.
Mijn naam is Wendy nobgoblr, niet vergeten.
quote:Zwaarste vrouw uit prehistorie: 80 kg
Een relatief compleet menselijk fossiel uit Noordoost-China (uit Jinniushan, ‘De Berg van de Gouden Os’) blijkt afkomstig van de grootste vrouw die bekend is uit de Oude Steentijd (de periode tussen 2,5 miljoen en 10.000 jaar geleden).
De vrouw leefde 260.000 jaar geleden, was tussen de 168 cm lang en zal 80 kg hebben gewogen. Vooral dat gewicht is hoog, waarschijnlijk een aanpassing aan het koude klimaat ter plaatse. Gewicht en lengte zijn gisteren online gepubliceerd in de Proceedings of the National Academy of Sciences.
Het geschatte gemiddelde gewicht van vrouwen uit de prehistorie (vooral gebaseerd op fragmentarische fossielen) komt zelden boven de 60 kg uit. Tweede op de prehistorische gewichtsranglijst voor vrouwen staat een vrouw met een geschatte 74 kg (het Grotte du Prince-fossiel uit Zuid-Frankrijk, 100.000 jaar oud). Uit het beroemde (mannelijke) Nariokotomeskelet van 1,6 miljoen jaar oud is een lengte van 180 cm en een gewicht van 68 kg afgeleid. Mensachtigen van voor 2,5 miljoen jaar geleden (Australopithici) wegen niet meer dan 34 (vrouwen) en 49 kg (mannen), hun lengtes liggen tussen de een en anderhalve meter.
Van de Jinniushanvrouw is veel over: een vrij complete schedel, zes wervels, twee ribben, een knieschijf, een ellepijp, veel hand- en voetbeentjes en een heupbeen, waardoor kon worden vastgesteld dat het een vrouw was. De herseninhoud is van moderne omvang: 1330 cc – niet ongewoon voor deze periode. De moderne hersenomvang werd al vóór het ontstaan van Homo sapiens (ca. 200.000 jaar geleden in Afrika) bereikt.
Tot welke mensensoort de vrouw behoorde is niet helemaal duidelijk. Het fossiel behoort tot een relatief weinig bestudeerde groep Chinese fossielen uit de periode van het einde van Homo erectus en het begin van Homo sapiens. In tegenstelling tot late Homo erectus-fossielen uit Java hebben de Chinese fossielen belangrijke erectuskenmerken verloren. Vaak krijgen ze de vage soortaanduiding ‘archaïsche Homo sapiens’.
Dat zal je nog verbazen. Ik ken er tenminste een.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:51 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Is er iemand die zich daadwerkelijk interesseert in pessimistische duitsers met staalhelmen?
Je bent ook zonder weerga als het op het animeren aankomt, he?quote:Ik bedoel wie naast jou en je docent gaat het ooit lezen?
Ach hoort dat niet een beetje bij afstuderen en dat soort onzin?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:51 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Is er iemand die zich daadwerkelijk interesseert in pessimistische duitsers met staalhelmen? Ik bedoel wie naast jou en je docent gaat het ooit lezen?
Wie heeft het over afstuderen, planoloog?quote:Op maandag 20 maart 2006 20:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach hoort dat niet een beetje bij afstuderen en dat soort onzin?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |