quote:election results: percent of vote by party - Social Democrats 39.8%, Moderates 15.2%, Liberal Party 13.3%, Christian Democrats 9.1%, Left Party 8.3%, Center Party 6.1%, Greens 4.6%
Op de 50 zetels. Echter niet van het bedrag wat de huidige waarde weergeeft, maar het bedrag van je overgebleven inleg.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:37 schreef One_of_the_few het volgende:
vraagje: ik had van de pvda(50) 76.71, 50 euro afgehaalt. Op welk zetel aantal wordt nu de winst/verlies berekent van het overgebleven bedrag 26,71? op de 50 zetels van de eerdere inleg of de 60 zetels?![]()
Jij hebt mij uit de top 3 gekicktquote:
Pipo de clown komt ook niet lager dan de huidige 0 zetels, maar dat maakt het nog geen verstandige keus.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:44 schreef freako het volgende:
Zet het restantje PvdA (16,74 * 0,98 ) = 16,41 maar op D66. Lager dan twee zetels komen die toch niet te staan.
Yep.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hoe doe ik mee aan dit spelletje? Moet ik hier gewoon neerplempen op welke partijen ik inzet?
(..)
Misschien PAN ook wel. Wie weet ...quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:02 schreef evil_cupido het volgende:
doet pastors deze week mee?
Wat is PAN?quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
alles CU --> Wilders
alles VVD --> Pastors
alles D66 --> PAN
Er zal toch wel bij 1 van die drie wat bij komen.
zie dit topic Allochtone partij PAN gepresenteerdquote:
Toe maar! Jij durft.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:54 schreef RM-rf het volgende:
3,91 SP en 1,69 PvdA (de gehele inzet op beide partijen) eraf
en dan:
0.98 * 5,60 = 5,48 op Wilders
Zo te zien hebben ze pastors niet gepeild. Nou ja in ieder geval wat winst van GL.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
CDA +1
PvdA -1
SP -3
GL +2
CU +1
SGP -1
Wilders/PvdV +1
You said it.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:39 schreef Lyrebird het volgende:
Wat een lamme takken bij Interview/NSS. Waarom peilen ze niet op PAN en Pastors? Dit kost geld!!
Interview/NSS geeft geen keuzelijstje.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:39 schreef Lyrebird het volgende:
Wat een lamme takken bij Interview/NSS. Waarom peilen ze niet op PAN en Pastors? Dit kost geld!!
Dan snap ik de ondervraagden niet. IK had zeker PAN gekozen voor deze week, als ik zo'n hese enquetrice van Interview/NSS aan de lijn had gehad.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Interview/NSS geeft geen keuzelijstje.
De regel is dat je maximaal 50 euro per partij per week mag wisselen. Dat mag dus.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Mag ik alles op VVD zetten? Als dat mag dan wil ik dat doen.
mooi, op naar de 100quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De regel is dat je maximaal 50 euro per partij per week mag wisselen. Dat mag dus.
Er worden geen partijen 'opgenomen' in het onderzoek; mensen moeten zelf een partij noemen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:32 schreef One_of_the_few het volgende:
en nog steeds geen PAN of Pastors. Of ze zijn niet meegenomen in het onderzoek. Of volgens het onderzoek halen ze geen zetel. Ik denk het 1e.
en De Hond legt de mensen keuze's voor.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Er worden geen partijen 'opgenomen' in het onderzoek; mensen moeten zelf een partij noemen.
Wat is dit voor onzin! Als ik tevreden ben met mijn aandelenpakket dan ben ik toch niet verplicht om transacties te doen? Zou leuk worden als mijn "vermogensbeheerder" dit ook zou doen, "ja mijnheer, u handelt te weinig dus hebben we u rekening maar opgeruimd"quote:Op woensdag 5 april 2006 22:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Flinke opruiming deze week. Chewie, Floripas, Gargoylesla, JAM, JanMichiel, Jopie-Pringle, MalotauxBastiaan, Parabola, Reya, RichardQuest, Rusty1979, Sitethief, Sposito, TomasBerge en vanthof hebben 4 weken geen inzet geplaatst en daar nemen we dus afscheid van.
je moet als bank ergens je winst pakken.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin! Als ik tevreden ben met mijn aandelenpakket dan ben ik toch niet verplicht om transacties te doen? Zou leuk worden als mijn "vermogensbeheerder" dit ook zou doen, "ja mijnheer, u handelt te weinig dus hebben we u rekening maar opgeruimd"![]()
De userbase werd wat te groot om normaal weer te geven, daarom heb ik dat besluit een aantal weken geleden genomen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin! Als ik tevreden ben met mijn aandelenpakket dan ben ik toch niet verplicht om transacties te doen? Zou leuk worden als mijn "vermogensbeheerder" dit ook zou doen, "ja mijnheer, u handelt te weinig dus hebben we u rekening maar opgeruimd"![]()
quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:39 schreef zakjapannertje het volgende:
maar wees gerust, we hebben het zo eerlijk mogelijk verdeeld
en draaien het dan de nek om zoals echte communisten zouden doenquote:
ja m'n rendement is toch matig.quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en draaien het dan de nek om zoals echte communisten zouden doen![]()
benedengemiddeldquote:Op vrijdag 7 april 2006 14:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
8,64% in een paar maanden. Niet slecht lijkt me.
Je kunt niet meer dan 50 euro verplaatsen per partij.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:09 schreef Hephaistos. het volgende:
Alles van CDA naar VVD
Alles van CU naar VVD
Hopen op het Rita-effect
Je mag wel 51,02 naar de VVD doen. Na de transactiekosten wordt er dan 50 euro bij de VVD gedaan.quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:23 schreef Hephaistos. het volgende:
Hmm da's waar ook....
22 van CU naar VVD
28 van CDA naar VVD
Nee, dat mag niet.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:25 schreef One_of_the_few het volgende:
EW:
Is mijn transactie eigwenlijk toegstaan?
Ik zet meer dan 50 op de VVD. Vanuit 2 partijen. maar de regel is toch dat je niet meer dan 50 euro per partij mag verhandelen/eraf halen? Dus meer dan 50 ergens op zitten mag wel?![]()
Je haalt hier meer dan 50 euro weg van 1 partij. Mag nietquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:26 schreef MrX1982 het volgende:
¤51,02 - 2% = ¤50 van GL naar VVD.
¤24,99 - 2% = ¤24,49 van Wilders naar PvdA.
Idemquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:08 schreef freako het volgende:
50 GroenLinks (die van koers 6) -> 49 VVD
51,02 GroenLinks (die van koers 6) -> 50 VVD
Kleine correctie
quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:44 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Je haalt hier meer dan 50 euro weg van 1 partij. Mag niet
[..]
Idem![]()
quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je mag wel 51,02 naar de VVD doen. Na de transactiekosten wordt er dan 50 euro bij de VVD gedaan.
Ja, 51.02 van minimaal 2 partijen zodat er niet op 1 dezelfde partij meer dan 50 weggaat.quote:
je bedoelt als je bijvoorbeeld 28 van de SP en 22 van CDA allebei op de VVD zet? In dat geval betaal je 2% van 28 en 2% van 22 inderdaad. Oftewel 2% van 50quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:51 schreef MrX1982 het volgende:
Mja dan ¤50 - 2% = ¤49 van GL naar de VVD.
Bij een dubbele transactie moet je toch twee keer 2% betalen?
Ja je hebt gelijk. Ik moet beter oplettenquote:Op vrijdag 7 april 2006 22:47 schreef Monolith het volgende:
je bedoelt als je bijvoorbeeld 28 van de SP en 22 van CDA allebei op de VVD zet? In dat geval betaal je 2% van 28 en 2% van 22 inderdaad. Oftewel 2% van 50
ik kon het helaas niet meer veranderen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:33 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet.
Je mag niet meer dan 50 ¤ per partij verschuiven. Je mag niet meer dan 50 euro van een partij weghalen, en je mag ook niet meer dan 50 euro op een partij zetten.
Omdat er transactiekosten vanaf gaan kun je wel 51.02 excl kosten op 1 partij zetten. Na transactiekosten is dat 50¤. Maar die 51.02 moet wel uit meer dan 2 partijen bestaan (je mag immers niet meer dan 50 uit 1 partij halen).
Ook gaat het per partij. Niet per inzet. Meer dan 50 weghalen van Groenlinks maar met verschillende zetelinzetstanden mag dus ook niet.
Ik neem aan wat hij altijd heeft gedaan: hetgene wat mogelijk is verplaatsenquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:41 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik kon het helaas niet meer veranderen.Ik zie wel wat EWK er van maakt.
![]()
Wow, dit lijkt wel een rechtse lente (voor zover je de VVD als rechts kunt bestempelen).quote:CDA -4
VVD +3
LPF +1
GL -1
D66 -1
CU +1
Wilders +1
hmm, voorlopig gaat de winst van rechts ten kostte van CDA/D66 en GroenLinks ....quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wow, dit lijkt wel een rechtse lente (voor zover je de VVD als rechts kunt bestempelen).![]()
Dat klopt, anders wordt het nogal flauw.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:12 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik neem aan wat hij altijd heeft gedaan: hetgene wat mogelijk is verplaatsen
Ach, een beetje verandering op z'n tijd mag ook welquote:Op zaterdag 8 april 2006 01:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat klopt, anders wordt het nogal flauw.
bedankt!quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat klopt, anders wordt het nogal flauw.
Ok. Sorry. Ik had 'm al veranderd voordat ik de uitslag zag. Voor de verandering van 22.41 was dit m'n bericht (gequote door the_disheaver):quote:[b]Op zaterdag 8 april 2006 02:05Freako, je veranderde je bericht nadat de barometer bekend geworden is. Dat maakt het voor mij onmogelijk te checken of je je bericht op die manier geplaatst hebt voordat de barometer bekend is geworden. Nu vertrouw ik je wel, maar voor het overzicht en eerlijkheid van het spel zal ik het in de toekomst niet meer meenemen.
Overigens, als Chewie gewoon wel vermeld wil blijven, zou het toch moeten voldoen als hij eventjes een melding maakt dat hij wel zijn aandelen pakket wil bijhouden, maar tot nu toe geen reden zag zijn aandelen te veranderen ...?quote:Op vrijdag 7 april 2006 14:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De userbase werd wat te groot om normaal weer te geven, daarom heb ik dat besluit een aantal weken geleden genomen.
Het zou kunnen, maar het maken van de overzichten kost dan aanzienlijk meer tijd. Een klus die ik niet graag op me neem. Het zou makkelijker zijn als ik het wat verder automatiseer, zodat het automatisch gebeurt. In dat geval zou ik er geen probleem mee hebben.quote:Op maandag 10 april 2006 13:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Overigens, als Chewie gewoon wel vermeld wil blijven, zou het toch moeten voldoen als hij eventjes een melding maakt dat hij wel zijn aandelen pakket wil bijhouden, maar tot nu toe geen reden zag zijn aandelen te veranderen ...?
In dat geval kan iemand gewoon probleemloos mee blijven doen, enkel worden de mensen die zich 4 weken lang niet melden (dus ook geen 'mijn inzet blijft ongewijzigd' eventjes posten in het topic) gewoon 'verstopt', niet getoond in het weekoverzicht ...
Om chewie als voorbeeld te nemen, als iemand gewoon langere tijd geen inzet gedaan heeft, is het geen echt probleem om hem later weer toe te voegen. gewoon op basis van zijn inzet de vorige keer..quote:Op maandag 10 april 2006 13:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het zou kunnen, maar het maken van de overzichten kost dan aanzienlijk meer tijd. Een klus die ik niet graag op me neem. Het zou makkelijker zijn als ik het wat verder automatiseer, zodat het automatisch gebeurt. In dat geval zou ik er geen probleem mee hebben.
1 2 3 4 | CDA 30.00 31 (28) 25,50 PVDA 33.42 52 (57) 41,78 totaal 113,28 |
Jeroen pauw maakte een opmerking dat je wel wat verschuivingen kan verwachten. Begin me nu ook af te vragen of de verschuiving naar cda slim is geweest. maar soms moet je gokken. Nu nog aanpassan neigt naar voorkennis, dus houden zo.quote:Op vrijdag 14 april 2006 22:15 schreef Sidekick het volgende:
Hmm, veel vertrouwen in het CDA. Ik denk juist dat ze nog 1 of 2 zetels verliezen aan VVD als nawee.
Is dat nou wel zo verstandig, Sidekick? Je betaalt dan twee keer aan/verkoop kosten.quote:Op vrijdag 14 april 2006 22:48 schreef Sidekick het volgende:
50 euro van de VVD af, * 0.98 = 49 euro naar de kas. In de loop van de week bepaal ik wel waar ik dat opnieuw ga inzetten.
Zo is het niet. Richting kas is gratis.quote:Op maandag 17 april 2006 02:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Is dat nou wel zo verstandig, Sidekick? Je betaalt dan twee keer aan/verkoop kosten.
Bij sizzler heb ik toen geen transactiekosten gerekend. Het grote POL-spel: De peilingen-aandelenmarkt #2quote:Op maandag 17 april 2006 11:00 schreef Sidekick het volgende:
Ik dacht net andersom EWK?
Van de beginsituatie kan je ook je volle 100 euro vanuit de kas storten zonder transactiekosten.
Maakt ook niet uit eigenlijk.
Vanavond als ik thuis ben zal ik hem posten.quote:Op donderdag 20 april 2006 14:59 schreef MrX1982 het volgende:
Waar blijft de uitslag van afgelopen week?
Je hebt nu 60 totaal op GL staan.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik begrijp de hele berekening tijdens transacties nog niet goed, maar ik wil de helft van GL naar CDA en de andere helft van GL naar VVD.
Stom van me, mijn fout. Ik zal het rectificeren. Mijn excuses.quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik had natuurlijk wel een inzet gegeven, namelijk de ene helft van GL naar CDA en de andere helft naar VVD. Het is een beetje jammer dat dan niet gewoon de mogelijke helft van GL naa CDA en VVD ging, maar dat de hele order helemaal niet is meegenomen. Ik begrijp het wel een beetje, dus is het maar dikke pech. Vandaag volgt nog een nieuwe inzet.
1 2 3 4 5 | VVD 50.00 25 67.50 GroenLinks 8.33 6 9.58 CDA 24.50 28 25.73 VVD 24.50 31 25.73 |
je denkt, ik sta op winst laat ik het dan maar gelijk verspelenquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:31 schreef Tafkahs het volgende:
hee, ik sta op winst !
15 van het cda naar GL
Wow, thanksquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Stom van me, mijn fout. Ik zal het rectificeren. Mijn excuses.
De correcte situatie:
[ code verwijderd ]
Nu weet ik alleen even niet zo goed wat ik moet met je nieuwe inzet?
Het klopt niet helemaal. Je haalt meer dan 50 af van de VVD, dat is tegen de regels.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wow, thanksIk zal in het vervolg beter opletten hoe de rest het doet, maar ik verwacht geen problemen meer.
Mijn aangepaste inzet zou dan zijn:
9.58*0.98=9.39 van GL naar CDA
25*0.98=24.50 van VVD naar CDA
25.73*0.98=25.22 van VVD naar SP
Zo klopt het wel toch? Nu heb ik niets meer op GL als het goed is.
Ik gok niet op sentimentenquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
je denkt, ik sta op winst laat ik het dan maar gelijk verspelen![]()
Hmm, zie ik ook net. Stom van mij. Aangepaste inzet, versie 2:quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het klopt niet helemaal. Je haalt meer dan 50 af van de VVD, dat is tegen de regels.
50 is het maximum.quote:Op woensdag 3 mei 2006 18:48 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Alles VVD --> PvdA
Dat mag je zelf bepalen voor zover ik weet.quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik zie dat ik op dit moment twee inzetten op CDA heb. Eentje met startkoers 29 en eentje met startkoers 31. Als ik nou geld van het CDA overzet naar een andere partij, van welke van de twee gaat dat geld er dan af?
Dat klopt. Als er niks opgegeven is haal ik het weg zodat er zo min mogelijk regels op dezelfde partij overblijven en als het niet uitmaakt kies ik iets willekeurigs.quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat mag je zelf bepalen voor zover ik weet.
In dat geval gaarne 21 Euro van CDA (startkoers 31) richting PvdA.quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat klopt. Als er niks opgegeven is haal ik het weg zodat er zo min mogelijk regels op dezelfde partij overblijven en als het niet uitmaakt kies ik iets willekeurigs.
beter gezegd:ik heb geen vertrouwen in de kierzer dan wel gepeilde.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:49 schreef evil_cupido het volgende:
50 CU naar SP = 49
Hoe komt het dat iedereen weer vertrouwen heeft in de PVDA?
Met de huidige stand van de peilingen mag hij in ieder geval zelf nog in de kamer gaan zitten.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:54 schreef Hephaistos. het volgende:
Wilders krijgt flink op z'n broek van onze liberale vrienden. Heeft ie nog wel een zetel over met dit recente verlies?
Bedankt.quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Freako heeft vrijstelling.
Tja, het is een regel die ook duidelijk verteld is, en die in de tussenstand ook goed terug te zoeken is, daar is telkens aangegeven wat de datum van laatste inzet was ...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tyfus zooi. Doe ik geen inzet omdat ik tevreden ben met mijn keuzes wordt ik eruit gegooid. Rot maar op met je kut spel.
Ohio? Das bij de buren. Kom maar eens langs dan, de koffie staat klaar.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:00 schreef freako het volgende:
[..]
Bedankt.. Als ik over drie weken weer terug ben uit Ohio zal ik wel weer tijd hebben voor het spel.
50 euro per partij. Dit magquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef du_ke het volgende:
50 verplaatsen was toch de max? Dan gooi ik 50 van de VVD naar de PvdA.
Uhmzzz, is dat een nieuwe regel? Toen ik aan dit spelletje begon was die regel er nog niet dacht ik? Ben een tijdje weggeweest en sta er niet meer bij. Zou een mooie zaak zijn als de bank dat ook zou doen: "u heeft te lang geen transacties gepleegd, uw tegoeden zijn geconfisqueerd".quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
MrX1982 en Lonewolf2003 hebben te lang geen inzet gedaan en zijn weg. Freako heeft vrijstelling.
Nieuw? Naja, als je 2 a 3 maanden nieuw noemt wel ja. Had gewoon even gezegd dat je niet kon reageren, dan was er niks aan de hand geweest. Je kan trouwens gewoon weer opnieuw meedoen als je dat zou willen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:38 schreef Parabola het volgende:
[..]
Uhmzzz, is dat een nieuwe regel? Toen ik aan dit spelletje begon was die regel er nog niet dacht ik? Ben een tijdje weggeweest en sta er niet meer bij. Zou een mooie zaak zijn als de bank dat ook zou doen: "u heeft te lang geen transacties gepleegd, uw tegoeden zijn geconfisqueerd".
Dat vind ik geen probleem, het doel is immers niet zoveel mogelijk spelers eruit te gooien, maar mensen die niet meer meedoen weg te laten vallen met het oog op de overzichtelijkheid.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Tja, het is een regel die ook duidelijk verteld is, en die in de tussenstand ook goed terug te zoeken is, daar is telkens aangegeven wat de datum van laatste inzet was ...
Overigens EWK, is het geen idee om het niet enkel op pure 'inzetveranderingen' te doen, maar ook gewoon een post in het topic genoeg is om niet verwijderd te worden?
In dat geval zou Lonewolf2003 zich kunnen beroepen een post twee weken terug die aantoond dat hij iig dit topic in de gaten bleef houden en het een bewuste keuze was zn inzet niet te veranderen?
Kick hem er maar weer uit, hij neemt mijn 5de plaats inquote:Op donderdag 18 mei 2006 22:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dit keer niemand weg, niemand erbij en Lonewolf2003 is gerehabiliteerd.
Niet alles is te voorzien in het leven. Maar ook hier geldt, als ik de bank maanden niets laat horen, gaan ze echt mn tegoeden niet confisqueren. Als het je puur om de overzichtelijkheid te doen was, waarom laat je de berekeningen voor de 'niet-actieven'dan niet onzichtbaar meedraaien?quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nieuw? Naja, als je 2 a 3 maanden nieuw noemt wel ja. Had gewoon even gezegd dat je niet kon reageren, dan was er niks aan de hand geweest.
He ja, ik zou echt nog flink kans maken als ik nu op 100 zou beginnen.quote:Je kan trouwens gewoon weer opnieuw meedoen als je dat zou willen.
Volgens mij is het 'herstellen van een weggevallen inzet best mogelijk:quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:41 schreef Parabola het volgende:
[..]
Niet alles is te voorzien in het leven. Maar ook hier geldt, als ik de bank maanden niets laat horen, gaan ze echt mn tegoeden niet confisqueren. Als het je puur om de overzichtelijkheid te doen was, waarom laat je de berekeningen voor de 'niet-actieven'dan niet onzichtbaar meedraaien?
[..]
He ja, ik zou echt nog flink kans maken als ik nu op 100 zou beginnen.![]()
1 2 3 4 5 | PVDA 34.79 52 49 29,57 D66 20 5 3 18,00 D66 19.60 3 3 19,60 ¤ 111,17 |
Dat is dan ook wel weer waar.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is wel gewoonweg zo dat langere tijd een inzet laten staan, nauwelijks echte winst kan opleveren
Van 111 naar 100 is niet wereldschokkend. Hoe dan ook, ik snap je algemene punt .. je kan de spelregels niet tussentijds veranderen. Overigens zou je dan nooit wat aan de hypotheekrenteaftrek en andere zaken kunnen doen voor mensen die in het systeem zitten, maar dit terzijde.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:41 schreef Parabola het volgende:
[..]
Niet alles is te voorzien in het leven. Maar ook hier geldt, als ik de bank maanden niets laat horen, gaan ze echt mn tegoeden niet confisqueren. Als het je puur om de overzichtelijkheid te doen was, waarom laat je de berekeningen voor de 'niet-actieven'dan niet onzichtbaar meedraaien?
[..]
He ja, ik zou echt nog flink kans maken als ik nu op 100 zou beginnen.![]()
http://www.politiekebarometer.nl/quote:In tegenstelling tot de reguliere Politieke Barometer is deze peiling vanwege de bijzondere politieke situatie niet gebaseerd op een voortschrijdend gemiddelde van twee weken, maar op een gemengd telefonisch / online onderzoek. De afgelopen dagen hebben we een aanvullend online onderzoek gehouden onder 896 kiesgerechtigden.
beetje jammer dat ze niet een normale peiling hebben gedaan. Dan zie je pas echt het effect van zo rommelige week. Nu de peiling weer is aangepast en volgende keer weer normaal is er niet echt een constante meting waaruit je dus conclusies kan halen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:18 schreef the_disheaver het volgende:
uhh... kuch
Mooi dat D66 2 stijgt, maar daar ben ik nou net weg gegaan... Beetje vreemde peiling...
Slecht van Interview om geen constante peilwijze te gebruiken voor een constant lijkende peilreeks.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:18 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is al de tweede keer dat Interview dit kunstje flikt. Een maand of wat geleden gebeurde precies hetzelfde om de PvdA aan een gigantische zetelwinst te helpen. Niet dat er zo veel van over is, dus ik zie ook het nut niet in van dit soort actie's. Het is ook niet goed voor ons spel.
het leek mij nu meer bdoelt om de verliezen van de vvd te beperken, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:18 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is al de tweede keer dat Interview dit kunstje flikt. Een maand of wat geleden gebeurde precies hetzelfde om de PvdA aan een gigantische zetelwinst te helpen. Niet dat er zo veel van over is, dus ik zie ook het nut niet in van dit soort actie's. Het is ook niet goed voor ons spel.
Ook ff een mailtje gestuurd naar nova.quote:De gegevens zijn actueel, representatief en betrouwbaar. De laatste dag van zo'n weekperiode is de donderdag voorafgaand aan de rapportage. Tegen landelijke verkiezingen aan en tijdens politieke incidenten zijn de peilingen intensiever worden er meer mensen gebeld en wordt over een kortere periode gerapporteerd.
Ze peilen nu enerzijds de algehele trends en anderzijds ook het effect van gebeurtenissen met een mogelijk groot effect door elkaar.Het lijkt me handiger om de normale peilingen gewoon te houden en extra peilingen te doen om het effect van specifieke gebeurtenissen te meten. Bovendien lijkt het nu zo te gaan dat ze iets meer peilen in de dagen na een belangrijke gebeurtenis, maar nog steeds de algehele trend zwaar laten meewegen. Zo krijg je én geen goed beeld van de trend én geen goed beeld van het effect van een specifieke gebeurtenis.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
het leek mij nu meer bdoelt om de verliezen van de vvd te beperken, maar dat terzijde.
Het blijft vreemd van ze. Waarom peil je eigenlijk de andere redelijk normale weken wel volgens een gestandadiseerde procedure? Dat is dan compleet zinloos geworden.
Geen idee hoe de verhouding tussen de reguliere en de spontane peilingen zijn. Dat boeit ook niets.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 01:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze peilen nu enerzijds de algehele trends en anderzijds ook het effect van gebeurtenissen met een mogelijk groot effect door elkaar.Het lijkt me handiger om de normale peilingen gewoon te houden en extra peilingen te doen om het effect van specifieke gebeurtenissen te meten. Bovendien lijkt het nu zo te gaan dat ze iets meer peilen in de dagen na een belangrijke gebeurtenis, maar nog steeds de algehele trend zwaar laten meewegen. Zo krijg je én geen goed beeld van de trend én geen goed beeld van het effect van een specifieke gebeurtenis.
Eens. Anders kun je straks direct wel stoppen met een dagelijkse peiling...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:55 schreef Sidekick het volgende:
Mja, het is een andere peiling en bijvoorbeeld die van De Hond zijn ook wekelijks te gebruiken...
okquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:55 schreef Sidekick het volgende:
Mja, het is een andere peiling en bijvoorbeeld die van De Hond zijn ook wekelijks te gebruiken...
Ik had ook een verkeerde inzet vorige week..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:33 schreef evil_cupido het volgende:
kut... inzet was verkeerdDat wordt veel verlies dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |