abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31914761
Het grote POL-spel: De peilingen-aandelenmarkt deel 2

Vorigtopic:
Het grote POL-spel: De peilingen-aandelenmarkt

De spelregels
Naast alle verhitte discussies is het eens tijd voor wat politieke ontspanning voor mensen met politieke kennis, getallenfetisjisten en gokverslaafden.

Het concept is simpel: zet virtueel geld in op politieke partijen; bij winst voor de betreffende partij in de peilingen stijgt de waarde van je inleg, en bij verlies daalt de waarde. Daarbij uiteraard de mogelijkheid om tussen de peilingen door winst in te cashen cequ je verlies te nemen om vervolgens dat geld op een andere partij of partijen te zetten.

Het gaat dus niet om politieke voorkeur, maar op basis van electorale verwachting. De peiling van Interview-NSS is daarbij de leidraad, zoals die iedere vrijdagavond in Nova voorbij komt, of te vinden is op: PolitiekeBarometer.nl.

• Iedere user begint met 100 euro, naar eigen keuze te investeren.
  • Meedoen is op elk moment mogelijk.

Om dit concept iets meer variatie te geven geldt de regel dat er maximaal 50 euro per partij per week mag worden gewisseld. Dit om te voorkomen dat men al het geld op 1 partij zetten en wekelijks 1 nieuwe partij uitkiezen waar ze al hun geld opzetten. Concreet betekent het dat de eerste week de 100 euro over minimaal twee verschillende partijen moet worden verdeeld. De week daarop kan er voor worden gekozen om de 50 euro van de ene partij over te hevelen naar de partij waar al 50 euro op stond om zo te komen tot de situatie dat al je geld op 1 partij staat. Alleen kan de week daarop dan weer maximaal 50 euro worden gebruikt om op een andere partij te zetten. Minder flexibiliteit, meer vooruitkijken, meer nadenken, en hopelijk meer competitie.

• Wisselen is op elk moment mogelijk.
  • Bij elke wisseling wordt 2% transactiekosten in rekening gebracht.
  • Elke zetel winst in de peilingen zorgt voor een verhoging van de inleg met 5%; elke zetel verlies zorgt voor een verlaging van 5%.

Toevoeging op de laatste regel: het gaat om het zetelverschil ten opzichte van het moment van de inleg. Heb je bijvoorbeeld 20 euro gezet op het CDA en die stijgt een zetel, dan kom je uit op 20 euro + 5% = 21 euro. Als het CDA de week daarop een zetel daalt, dan is het zetelverschil dus weer 0 en ga je weer naar 20 euro. Het is dan niet 21 euro - 5% = 19.95.

• Iedere week wordt de actuele stand van zaken per deelnemer weergegeven.
  • Het spel loopt tot de komende landelijke verkiezingen, of wanneer de peilingen stoppen.
  • De winnaar vergaart roem, eer en Zegeningen.

Nog wat kleine lettertjes:

• Ondergetekende beslist in situaties waar de huidige spelregels niet in voldoen.
  • Ondergetekende behoudt het recht om te allen tijde de spelregels te veranderen, eventueel met terugwerkende kracht.

Bovenstaande ondergetekende ben ik niet, maar zijn Sidekick en Extrawaskracht

Place your bets!
  •   woensdag 2 november 2005 @ 23:29:09 #2
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_31914852
    Wordt er nog een overzicht van vorige week gemaakt?
      woensdag 2 november 2005 @ 23:40:24 #3
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_31915280
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 23:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    Wordt er nog een overzicht van vorige week gemaakt?
    Ja, morgenavond.
    pi_31917361
    Laat ik eens een schaamteloze tvp plaatsen.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_31923010
    Een overzicht van de huidige, preciese stand zou fijn zijn ...

Ik zet dan de huidige inleg op de SP (zou ofwel 30 euro, of iets minder) over naar de PRDV
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      donderdag 3 november 2005 @ 11:41:47 #6
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_31923217
    Dat zou zeker fijn zijn RM-rf. Vanavond zal ik het overzicht bijwerken, je kan rekenen op ergens tussen 8 en 9. Sorry voor de consternatie.

Ik zet alles wat ik heb van de VVD op de PRDV (met een max van 50 euro en mocht het relevant zijn, eerst vanaf mijn VVD-inzet met hoger zetelaantal).
    pi_31923620
    Ik wil nog steeds mijn inzet van de VVD en SP overzetten naar PrdV.
    pi_31928185
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 11:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
    Dat zou zeker fijn zijn RM-rf. Vanavond zal ik het overzicht bijwerken, je kan rekenen op ergens tussen 8 en 9. Sorry voor de consternatie.
    Dan wacht ik daar nog even op voor ik eventueel ga handelen.
    Slaapt winter
    en zomer
    pi_31935893
    Aha tvp ik heb geloof ik geld staan op de CU dat mag wel naar PrdV.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 3 november 2005 @ 19:59:18 #10
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_31937123
    Edit: Foutje gemaakt, daardoor intro-tekst verloren.

De verandering per persoon ten opzichte van vorige week:

De totalen per persoon:

De verschillen per partij ten opzichte van vorige week:

De totale inleg van de partijen:

De inzetten per persoon:

[ Bericht 34% gewijzigd door ExtraWaskracht op 05-11-2005 04:32:01 ]
      donderdag 3 november 2005 @ 20:01:40 #11
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_31937200
    Ik zit nu in een rare situatie: zijn mijn 2 VVD inzetten nou 2 aparte inzetten waardoor ik 51 euro naar PRDV kan laten gaan (=nl. 50 euro na transactiekosten) of 1 inzet waardoor ik dus 1.56 op de VVD moet laten staan.

[ Bericht 6% gewijzigd door ExtraWaskracht op 03-11-2005 20:06:49 ]
    pi_31941184
    tvp
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
    pi_31941526
    Ik begin met 100 dus:

PrdV krijgt 25 euro
    CDA 25 euro
    VVD krijgt 50 euro
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
      vrijdag 4 november 2005 @ 01:27:36 #14
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_31948230
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 20:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
    Ik zit nu in een rare situatie: zijn mijn 2 VVD inzetten nou 2 aparte inzetten waardoor ik 51 euro naar PRDV kan laten gaan (=nl. 50 euro na transactiekosten) of 1 inzet waardoor ik dus 1.56 op de VVD moet laten staan.
    "maximaal 50 euro per partij per week"
    pi_31950579
    Woohoo! Een etappe gewonnen. Op voor de bolletjesprijs. Alles van de PvdA naar PRDV. Eigenlijk zou ik die onbetrouwbare flipfloppers van de VVD moeten laten vallen, maar Nederland kennende, wordt hun nieuwe kijk op het failliete koffieshopbeleid waarschijnlijk uitermate gewaardeerd.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_31953180
    Nog even een wijziging. i.p.v. alles van GL naar PrdV nu alles van GL en CU naar PrdV
    pi_31953799
    Ehm ik zei net wat over van CU naar PrdV maar dat moet van LPF naar PrdV zijn. Heb daar 40 inleg met een waarde van 42. Hoe dat dan met die transactiekosten zit snap ik niet .
    pi_31954910
    van CDA en GL alles naar PRDV, alhoewel van CDA ik 12 eurocent wil overhouden
    pi_31955419
    hmmmz, ik ga mijn LPF-winst maar eens incasseren.

Ik verpats al mijn aandeeltjes LPF (31.50), betaal daar netjes transactiekosten over (63 cent, meen ik) en kop voor het restant ervan (30.87) aandeeltjes misdaadverslaggever PRDV.

Let the hype begin
    Slaapt winter
    en zomer
    pi_31955554
    Haha ja hypen en dan snel cashen .
    pi_31963698
    Ik begin met 100

25 naar PRDV
    25 naar LPF
    50 naar VVD
    pi_31964499
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 11:58 schreef MrX1982 het volgende:
    Ik wil nog steeds mijn inzet van de VVD en SP overzetten naar PrdV.
    2% van 22,50 = ¤0,45
    2% van 24,26 = ¤0,4852

Nieuwe inzet

PrdV: (22,50-0,45) + (24,26 - 0,4852) = ¤45,82
      vrijdag 4 november 2005 @ 18:01:24 #23
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_31966700
    Zet mijn kleine inzet van de PvdA maar over naar PRDV.
    pi_31975162
    de winnaars deze week

PRDV +3
    PvdA +1
    GroenLinks +1
    Groep Wilders +1

de verliezers:

D66 -2
    VVD -1
    SP -1
    LPF -1
    PVDD -1
      zaterdag 5 november 2005 @ 04:31:05 #25
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_31983009
    Door de hoeveelheid veranderingen en de soms vage omschrijven kan het goed mogelijk zijn dat ik wat verkeerd heb gedaan. Controleer zelf de wijziging en als het niet klopt wijs me er dan svp even op.

Deze week was de Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang erg hot. Niet onbegrijpelijk, want na enige tijd afwezigheid in de media wilde Peter de Vries zijn proclamatie nagelen aan een muur bij een ingang waar de Tweede Kamer vergadert. Dit is zeker terug te vinden in de cijfers, want er is meer dan 500 euro ineens naar die partij gegaan. Een absoluut record.
    Deze week is het record van de meeste winst in 1 week daardoor ook gesneuveld. Sterker nog, de top 3 van de meeste winst in 1 week heeft 2 mensen aan kop die deze week flink gecasht hebben.

De top 3 van de meeste winst tot op heden:
    1. ExtraWaskracht - week 43 - 13.83
    2. zakjappanertje - week 43 - 10.62
    3. JAM - week 38 - 10.55

Zoals te zien is breidt zakjapannertje zijn voorsprong bijzonder uit. Hoe hij het doet weet ik niet, maar niks dan lof.

Omdat zowel de SP als de ChristenUnie deze week verloren zakt Floripas dieper in het moeras.

De verandering per persoon ten opzichte van vorige week:

De totalen per persoon:

De verschillen per partij ten opzichte van vorige week:

De totale inleg van de partijen:

De inzetten per persoon:
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')