abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 15:06:45 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29466604
Naast alle verhitte discussies is het eens tijd voor wat politieke ontspanning voor mensen met politieke kennis, getallenfetisjisten en gokverslaafden.

Het concept is simpel: zet virtueel geld in op politieke partijen; bij winst voor de betreffende partij in de peilingen stijgt de waarde van je inleg, en bij verlies daalt de waarde. Daarbij uiteraard de mogelijkheid om tussen de peilingen door winst in te cashen cequ je verlies te nemen om vervolgens dat geld op een andere partij of partijen te zetten.

Het gaat dus niet om politieke voorkeur, maar op basis van electorale verwachting. De peiling van Interview-NSS is daarbij de leidraad, zoals die iedere vrijdagavond in Nova voorbij komt, of te vinden is op: PolitiekeBarometer.nl.

• Iedere user begint met 100 euro, naar eigen keuze te investeren.
  • Meedoen is op elk moment mogelijk.

Om dit concept iets meer variatie te geven geldt de regel dat er maximaal 50 euro per partij per week mag worden gewisseld. Dit om te voorkomen dat men al het geld op 1 partij zetten en wekelijks 1 nieuwe partij uitkiezen waar ze al hun geld opzetten. Concreet betekent het dat de eerste week de 100 euro over minimaal twee verschillende partijen moet worden verdeeld. De week daarop kan er voor worden gekozen om de 50 euro van de ene partij over te hevelen naar de partij waar al 50 euro op stond om zo te komen tot de situatie dat al je geld op 1 partij staat. Alleen kan de week daarop dan weer maximaal 50 euro worden gebruikt om op een andere partij te zetten. Minder flexibiliteit, meer vooruitkijken, meer nadenken, en hopelijk meer competitie.

• Wisselen is op elk moment mogelijk.
  • Bij elke wisseling wordt 2% transactiekosten in rekening gebracht.
  • Elke zetel winst in de peilingen zorgt voor een verhoging van de inleg met 5%; elke zetel verlies zorgt voor een verlaging van 5%.

Toevoeging op de laatste regel: het gaat om het zetelverschil ten opzichte van het moment van de inleg. Heb je bijvoorbeeld 20 euro gezet op het CDA en die stijgt een zetel, dan kom je uit op 20 euro + 5% = 21 euro. Als het CDA de week daarop een zetel daalt, dan is het zetelverschil dus weer 0 en ga je weer naar 20 euro. Het is dan niet 21 euro - 5% = 19.95.

• Iedere week wordt de actuele stand van zaken per deelnemer weergegeven.
  • Het spel loopt tot de komende landelijke verkiezingen, of wanneer de peilingen stoppen.
  • De winnaar vergaart roem, eer en Zegeningen.

Nog wat kleine lettertjes:

• Ondergetekende beslist in situaties waar de huidige spelregels niet in voldoen.
  • Ondergetekende behoudt het recht om te allen tijde de spelregels te veranderen, eventueel met terugwerkende kracht.

Hier is de Politieke Barometer van deze week:

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    CDA          31
    PvdA         50
    VVD          25
    SP           16
    LPF           1
    GroenLinks   10
    D66           4
    ChristenUnie  6
    SGP           2
    Wilders       5
    PRDV          0
    PvdD          0

Place your bets!
  • A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      zaterdag 6 augustus 2005 @ 15:08:44 #2
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_29466633
    "TS begint"
    Ik wacht nog even tot donderdag/vrijdagochtend, zodat ik goed kan inspringen op de laatste politieke ontwikkelingen.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    pi_29468581
    Leuk idee

Ik ben een ras belegger en kenner van politiek, komt goed

CDA: ¤50
    SP: ¤50
      zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:22:10 #4
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_29468886
    VVD: ¤25
    D66: ¤25
    CU: ¤50
      zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:42:09 #6
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_29470281
    PRDV: 30 EUR
    CDA: 40 EUR
    SP: 30 EUR
    pi_29477689
    CDA 10
    PvdA 10
    VVD 15
    SP 30
    ChristenUnie 25
    PvdD 10
    Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
    Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
    journalist: niet scheel?
      zondag 7 augustus 2005 @ 03:14:16 #9
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_29480075
    Zijn familie en vrienden van medewerkers en medewerkers van het poll-bureau buitengesloten van mededinging?
    pi_29480286
    Wanneer is de uiterste tijd om in te mogen zetten, S.? Een seconde voor de uitzending, of heb je daar andere plannen voor?

Leuk idee trouwens.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      zondag 7 augustus 2005 @ 12:44:49 #11
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_29484322
    quote:
    Op zondag 7 augustus 2005 03:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
    Zijn familie en vrienden van medewerkers en medewerkers van het poll-bureau buitengesloten van mededinging?
    Sterker nog, iedereen die het woord poll-buro goed kan spellen is uitgesloten.

Maareh, het wordt lastig controleren of iemand een medewerker is van Interview-NSS he? Familie en vrienden hebben volgens geen inside-info...
      zondag 7 augustus 2005 @ 12:51:38 #12
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_29484432
    quote:
    Op zondag 7 augustus 2005 03:31 schreef heiden6 het volgende:
    Wanneer is de uiterste tijd om in te mogen zetten, S.? Een seconde voor de uitzending, of heb je daar andere plannen voor?

Leuk idee trouwens.
    Ik geloof dat de peiling om 22.30 op vrijdag wordt bekend gemaakt, maar dat kan nog wel eens verschillen. Als het de schijn heeft dat er met voorkennis is gehandeld, dan telt die niet mee. Dus probeer het niet op het allerlaatste moment te doen om de schijn te voorkomen. Dat is ook niet nodig omdat het om een peiling gaat "op basis van een tweewekelijks voortschrijdend gemiddelde" waarbij "de donderdag voorafgaand aan de rapportage" de laatste dag is die wordt meegenomen.
    pi_29508430
    Leuk!

Ik denk dat Peter R de Vries weer gaat stijgen op het moment dat hij weer met zijn kop op tv komt. En minder dan 0 zetels is toch niet mogelijk, dus een vrij risicoloze belegging. Aan de andere kant verwacht ik dat hij minder zetels zal halen dan bv de VVD. Peter krijgt 50 euro. De VVD 40 en -als hedge position- Groenlinks 10 euro.
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
      maandag 8 augustus 2005 @ 23:18:15 #14
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_29508791
    quote:
    Op maandag 8 augustus 2005 23:02 schreef sizzler het volgende:

Ik denk dat Peter R de Vries weer gaat stijgen op het moment dat hij weer met zijn kop op tv komt.
    Kan je dan niet wachten totdat dat uberhaupt weer gaat gebeuren?
    pi_29508943
    quote:
    Op maandag 8 augustus 2005 23:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kan je dan niet wachten totdat dat uberhaupt weer gaat gebeuren?
    Hmmm, ik zit misschien idd wat te veel in de echte aandelenmarkt te denken. Peilingen reageren wat trager.

Herziende belegging:

De VVD 40 euro.
    Het CDA 40 euro.
    Groenlinks 20 euro.
    pi_29509658
    Origineel topic voor de verandering.

CDA: 40
    PRDV: 40
    VVD: 20
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
      woensdag 10 augustus 2005 @ 14:34:07 #17
    117864 vanthof
    www.genoegisgenoeg.net
    pi_29538789
    PvdA 40
    SP 30
    CU 20
    d66 10
      woensdag 10 augustus 2005 @ 21:52:56 #18
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_29547154
    Op korte termijn acht ik de PvdA en de SP wel in staat om hun recent verloren zetels weer terug te winnen, dus 40 euro op beide partijen. En daarnaast denk ik dat het CDA ook wel kans heeft op zetelwinst, zeker op langere termijn, dus gaan daar mijn resterende 20 euro heen.
    pi_29548802
    Sticky maar en TT duidelijker gemaakt.
    pi_29568429
    CDA 40
    SP 40
    GroenLinks 20

ik verwacht dat het CDA wel een zeteltje winst terug gaat pakken, ten kostte van klein rechts waarschijnlijk
    Ook de SP heeft een potentieel dat momenteel eigenlijk hoger dan 16 zetels ligt, 16 zetels vind ik op dit moment voor hen eerder een ondergrens ...
    groenLinks is eerder een mogelijke verrassing, zouden ze op 11 zetels komen, is dat een grote sprong, voor hen en een behoorlijke luxe, maar ik verwacht eigenlijk dat ze profiteren van en verdere langzame verzwakking van D66 ...
    Sowieso heb ik het idee dat er winst te boeken is ten kostte van het allerkleinste grut, vanaf Wilders, maar ook PRDV en PvdD verdwijnt hun potentieel langzaam, ik denk dat de kiezers ook een overschot aan parijen een beetje tegenstaat

[ Bericht 91% gewijzigd door RM-rf op 11-08-2005 22:22:26 ]
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_29578778
    CDA: 30
    VVD: 40
    CU: 20
    GL: 10

Mischien ben ik een weekje te vroeg maar ik denk dat CDA en VVD gaan profiteren van het nieuws onverwachte groei van de economie. Door dit nieuws verwacht ik een teruggang bij SP en PvdA en gok ik dat van de oppositie alleen GL en CU nog wat winst kunnen boeken.

Leuk initiatief trouwens
    pi_29578786
    CDA: 30
    VVD: 40
    CU: 20
    GL: 10

Mischien ben ik een week te vroeg maar ik denk dat CDA en VVD gaan profiteren van het nieuws onverwachte groei van de economie. Door dit nieuws verwacht ik een teruggang bij SP en PvdA en gok ik dat van de oppositie alleen GL en CU nog wat winst kunnen boeken.

Leuk initiatief trouwens
    pi_29586592
    Ik schrijf een put-optie op Wilders voor ¤100,-
    pi_29587409
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 20:07 schreef rebelion het volgende:
    Ik schrijf een put-optie op Wilders voor ¤100,-
    Lees de OP nog eens
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:52:53 #25
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_29587560
    Volgens diverse uitvoerige studies is het sticky'en van een topic niet altijd de beste manier om aandacht te vragen voor een topic, dus laat ik de proef eens op de som nemen.

Maar wel nog even de mededeling dat vanavond de peiling bekend wordt gemaakt, en dus is het de laatste kans om voor deze week mee te doen. Uiteraard kan er worden gewacht, maar dat levert naar alle waarschijnlijkheid wel een achterstand op.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')