abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38257875
Het grote POL-spel: De peilingen-aandelenmarkt deel 5

Vorige topics:
Het grote POL-spel: De peilingen-aandelenmarkt
Het grote POL-spel: De peilingen-aandelenmarkt #2
Het grote POL-spel: De peilingen-aandelenmarkt #3
Het grote POL-spel: De peilingen-aandelenmarkt #4

De spelregels
Naast alle verhitte discussies is het eens tijd voor wat politieke ontspanning voor mensen met politieke kennis, getallenfetisjisten en gokverslaafden.

Het concept is simpel: zet virtueel geld in op politieke partijen; bij winst voor de betreffende partij in de peilingen stijgt de waarde van je inleg, en bij verlies daalt de waarde. Daarbij uiteraard de mogelijkheid om tussen de peilingen door winst in te cashen cequ je verlies te nemen om vervolgens dat geld op een andere partij of partijen te zetten.

Het gaat dus niet om politieke voorkeur, maar op basis van electorale verwachting. De peiling van Interview-NSS is daarbij de leidraad, zoals die iedere vrijdagavond in Nova voorbij komt, of te vinden is op: PolitiekeBarometer.nl.

• Iedere user begint met 100 euro, naar eigen keuze te investeren.
  • Meedoen is op elk moment mogelijk.
  • Elke vier weken moet je een nieuwe inzet plaatsen.

Om dit concept iets meer variatie te geven geldt de regel dat er maximaal 50 euro per partij per week mag worden gewisseld. Dit om te voorkomen dat men al het geld op 1 partij zetten en wekelijks 1 nieuwe partij uitkiezen waar ze al hun geld opzetten. Concreet betekent het dat de eerste week de 100 euro over minimaal twee verschillende partijen moet worden verdeeld. De week daarop kan er voor worden gekozen om de 50 euro van de ene partij over te hevelen naar de partij waar al 50 euro op stond om zo te komen tot de situatie dat al je geld op 1 partij staat. Alleen kan de week daarop dan weer maximaal 50 euro worden gebruikt om op een andere partij te zetten. Minder flexibiliteit, meer vooruitkijken, meer nadenken, en hopelijk meer competitie.

• Wisselen is op elk moment mogelijk.
  • Bij elke wisseling wordt 2% transactiekosten in rekening gebracht.
  • Elke zetel winst in de peilingen zorgt voor een verhoging van de inleg met 5%; elke zetel verlies zorgt voor een verlaging van 5%.

Toevoeging op de laatste regel: het gaat om het zetelverschil ten opzichte van het moment van de inleg. Heb je bijvoorbeeld 20 euro gezet op het CDA en die stijgt een zetel, dan kom je uit op 20 euro + 5% = 21 euro. Als het CDA de week daarop een zetel daalt, dan is het zetelverschil dus weer 0 en ga je weer naar 20 euro. Het is dan niet 21 euro - 5% = 19.95.

• Iedere week wordt de actuele stand van zaken per deelnemer weergegeven.
  • Het spel loopt tot de komende landelijke verkiezingen, of wanneer de peilingen stoppen.
  • De winnaar vergaart roem, eer en Zegeningen.

Nog wat kleine lettertjes:

• Ondergetekende beslist in situaties waar de huidige spelregels niet in voldoen.
  • Ondergetekende behoudt het recht om te allen tijde de spelregels te veranderen, eventueel met terugwerkende kracht.

Bovenstaande ondergetekende ben ik niet, maar zijn Sidekick en Extrawaskracht

Place your bets!
  • pi_38258926
    tvp
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 27 mei 2006 @ 10:46:08 #3
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38260835
    Hmm, iets van 9 euro erbij de afgelopen week.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_38263557
    rotweek....tvp dan maar
      zaterdag 27 mei 2006 @ 13:39:36 #5
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_38265723
    tvp
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_38445349
    Hoe is de stand, Mieke?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_38471636
    Er mist nog een update dus ik weet niet precies hoeveel ik nog op de VVD heb staan, maar in ieder geval mijn resterende VVD inzet naar Wilders graag.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
      vrijdag 2 juni 2006 @ 13:17:37 #8
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_38472441
    Ik ben het helemaal vergeten deze week. Waarschijnlijk ben ik ook pas rond een uur of 8 thuis, dan zal ik het wel even bijwerken. Sorry voor het ongemak.
    pi_38473202
    ik zou graag alles van SP (vermoed ¤26, 95) op de CU zetten
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      vrijdag 2 juni 2006 @ 16:33:22 #10
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_38479085
    Aangezien ik zo weg ben wil ik u vast alles van de SP(29.172?) naar Wilders plaatsen.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_38484911
    Alles van de SP tot een maximum van 50 naar Wilders.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 20:25:55 #12
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_38485742
    Herhaling van vorige week, omdat het topic vlak erna dicht ging:

Goed, n.a.v. een terugkerende klacht, als laatste geuit door Parabola, hebben Sidekick en ik even overlegd. Het volgende is eruit gekomen: als iemand van de lijst af is geweest dan kan hij vanaf nu toch weer wel meedoen. Post dan svp wel even een linkje naar de post waarin je als laatste nog opgenomen bent in het overzicht, zodat ik het weer kan verwerken in de lijst.
    Vanaf nu zullen mensen die te lang geen inzet doen slechts verborgen worden op het spelersoverzicht, i.p.v. dat ze eraf gegooid worden. Als je vanaf nu dus van de lijst afvalt, dan is het posten van een linkje niet nodig.

Een persoon is deze week verborgen: Urquhart.

Nog 2 opmerkingen:
  • evil_cupido, je had geen 50 euro op D66.
  • Athlon_2o0o, je had geen 50 euro op de PvdA.

De inzetten per persoon:

[ Bericht 14% gewijzigd door ExtraWaskracht op 02-06-2006 23:04:23 ]
  • pi_38486631
    Dus: 50*0.98(SP) -> 49 Wilders
      vrijdag 2 juni 2006 @ 20:56:13 #14
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_38486697
    50 D66 --> CU
      vrijdag 2 juni 2006 @ 22:16:57 #15
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_38489127
    30 van VVD naar Wilders

[ Bericht 4% gewijzigd door Hephaistos. op 02-06-2006 22:17:20 (.) ]
      vrijdag 2 juni 2006 @ 22:32:22 #16
    95427 Hephaistos.
    ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
    pi_38489786
    CU +1
    Wilders +1( )
    PvdA -1
    D66 -1
    pi_38489845
    Voorkennis, Hephaistos?
      vrijdag 2 juni 2006 @ 22:41:15 #18
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_38490155
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 10:46 schreef Sidekick het volgende:
    Hmm, iets van 9 euro erbij de afgelopen week.
    Uh, of ik heb dan wat verkeerd gedaan of je hebt een rekenfoutje gemaakt.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 22:41:34 #19
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_38490166
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 18:23 schreef Lyrebird het volgende:
    Hoe is de stand, Mieke?
    Wie is Mieke?
    pi_38490562
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 22:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Uh, of ik heb dan wat verkeerd gedaan of je hebt een rekenfoutje gemaakt.
    De veranderingen tov vorige week kloppen niet. Foutje in Excel. De totalen kloppen overigens wel.

"Hoe is de stand, Mieke" was volgens mij een liedje. Dit werd vroeger wel eens gebruikt als iemand naar de stand vroeg.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 22:50:25 #21
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_38490644
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 22:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De veranderingen tov vorige week kloppen niet. Foutje in Excel. De totalen kloppen overigens wel.
    Ah, ik zie het. Ik heb de verschillen van vorige week getoond. Ik heb dus een foutje gemaakt, hij heeft wel meer dan 9 euro winst.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 23:02:19 #22
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_38491138
    Deze week maar weer eens snel, na mijn trage updaten van afgelopen week. Geen weergave van de verschillen per partij, die had ik niet goed geupdate en komt volgende week weer.

Er is deze week 1 persoon verborgen: Tafkahs

Geen opmerkingen:

De inzetten per persoon:
      vrijdag 2 juni 2006 @ 23:04:57 #23
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38491253
    Ik heb altijd gelijk. Exemplarisch fantacalyptisch, zou tvlxd wel zeggen.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_38509427
    tvp
    pi_38633521
    50 CDA --> 49 D66.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')