50 is het maximum.quote:Op woensdag 3 mei 2006 18:48 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Alles VVD --> PvdA
Dat mag je zelf bepalen voor zover ik weet.quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik zie dat ik op dit moment twee inzetten op CDA heb. Eentje met startkoers 29 en eentje met startkoers 31. Als ik nou geld van het CDA overzet naar een andere partij, van welke van de twee gaat dat geld er dan af?
Dat klopt. Als er niks opgegeven is haal ik het weg zodat er zo min mogelijk regels op dezelfde partij overblijven en als het niet uitmaakt kies ik iets willekeurigs.quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat mag je zelf bepalen voor zover ik weet.
In dat geval gaarne 21 Euro van CDA (startkoers 31) richting PvdA.quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat klopt. Als er niks opgegeven is haal ik het weg zodat er zo min mogelijk regels op dezelfde partij overblijven en als het niet uitmaakt kies ik iets willekeurigs.
beter gezegd:ik heb geen vertrouwen in de kierzer dan wel gepeilde.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:49 schreef evil_cupido het volgende:
50 CU naar SP = 49
Hoe komt het dat iedereen weer vertrouwen heeft in de PVDA?
Met de huidige stand van de peilingen mag hij in ieder geval zelf nog in de kamer gaan zitten.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:54 schreef Hephaistos. het volgende:
Wilders krijgt flink op z'n broek van onze liberale vrienden. Heeft ie nog wel een zetel over met dit recente verlies?
Bedankt.quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Freako heeft vrijstelling.
Tja, het is een regel die ook duidelijk verteld is, en die in de tussenstand ook goed terug te zoeken is, daar is telkens aangegeven wat de datum van laatste inzet was ...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tyfus zooi. Doe ik geen inzet omdat ik tevreden ben met mijn keuzes wordt ik eruit gegooid. Rot maar op met je kut spel.
Ohio? Das bij de buren. Kom maar eens langs dan, de koffie staat klaar.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:00 schreef freako het volgende:
[..]
Bedankt.. Als ik over drie weken weer terug ben uit Ohio zal ik wel weer tijd hebben voor het spel.
50 euro per partij. Dit magquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:03 schreef du_ke het volgende:
50 verplaatsen was toch de max? Dan gooi ik 50 van de VVD naar de PvdA.
Uhmzzz, is dat een nieuwe regel? Toen ik aan dit spelletje begon was die regel er nog niet dacht ik? Ben een tijdje weggeweest en sta er niet meer bij. Zou een mooie zaak zijn als de bank dat ook zou doen: "u heeft te lang geen transacties gepleegd, uw tegoeden zijn geconfisqueerd".quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
MrX1982 en Lonewolf2003 hebben te lang geen inzet gedaan en zijn weg. Freako heeft vrijstelling.
Nieuw? Naja, als je 2 a 3 maanden nieuw noemt wel ja. Had gewoon even gezegd dat je niet kon reageren, dan was er niks aan de hand geweest. Je kan trouwens gewoon weer opnieuw meedoen als je dat zou willen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:38 schreef Parabola het volgende:
[..]
Uhmzzz, is dat een nieuwe regel? Toen ik aan dit spelletje begon was die regel er nog niet dacht ik? Ben een tijdje weggeweest en sta er niet meer bij. Zou een mooie zaak zijn als de bank dat ook zou doen: "u heeft te lang geen transacties gepleegd, uw tegoeden zijn geconfisqueerd".
Dat vind ik geen probleem, het doel is immers niet zoveel mogelijk spelers eruit te gooien, maar mensen die niet meer meedoen weg te laten vallen met het oog op de overzichtelijkheid.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Tja, het is een regel die ook duidelijk verteld is, en die in de tussenstand ook goed terug te zoeken is, daar is telkens aangegeven wat de datum van laatste inzet was ...
Overigens EWK, is het geen idee om het niet enkel op pure 'inzetveranderingen' te doen, maar ook gewoon een post in het topic genoeg is om niet verwijderd te worden?
In dat geval zou Lonewolf2003 zich kunnen beroepen een post twee weken terug die aantoond dat hij iig dit topic in de gaten bleef houden en het een bewuste keuze was zn inzet niet te veranderen?
Kick hem er maar weer uit, hij neemt mijn 5de plaats inquote:Op donderdag 18 mei 2006 22:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dit keer niemand weg, niemand erbij en Lonewolf2003 is gerehabiliteerd.
Niet alles is te voorzien in het leven. Maar ook hier geldt, als ik de bank maanden niets laat horen, gaan ze echt mn tegoeden niet confisqueren. Als het je puur om de overzichtelijkheid te doen was, waarom laat je de berekeningen voor de 'niet-actieven'dan niet onzichtbaar meedraaien?quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nieuw? Naja, als je 2 a 3 maanden nieuw noemt wel ja. Had gewoon even gezegd dat je niet kon reageren, dan was er niks aan de hand geweest.
He ja, ik zou echt nog flink kans maken als ik nu op 100 zou beginnen.quote:Je kan trouwens gewoon weer opnieuw meedoen als je dat zou willen.
Volgens mij is het 'herstellen van een weggevallen inzet best mogelijk:quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:41 schreef Parabola het volgende:
[..]
Niet alles is te voorzien in het leven. Maar ook hier geldt, als ik de bank maanden niets laat horen, gaan ze echt mn tegoeden niet confisqueren. Als het je puur om de overzichtelijkheid te doen was, waarom laat je de berekeningen voor de 'niet-actieven'dan niet onzichtbaar meedraaien?
[..]
He ja, ik zou echt nog flink kans maken als ik nu op 100 zou beginnen.![]()
| 1 2 3 4 5 | PVDA 34.79 52 49 29,57 D66 20 5 3 18,00 D66 19.60 3 3 19,60 ¤ 111,17 |
Dat is dan ook wel weer waar.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is wel gewoonweg zo dat langere tijd een inzet laten staan, nauwelijks echte winst kan opleveren
Van 111 naar 100 is niet wereldschokkend. Hoe dan ook, ik snap je algemene punt .. je kan de spelregels niet tussentijds veranderen. Overigens zou je dan nooit wat aan de hypotheekrenteaftrek en andere zaken kunnen doen voor mensen die in het systeem zitten, maar dit terzijde.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:41 schreef Parabola het volgende:
[..]
Niet alles is te voorzien in het leven. Maar ook hier geldt, als ik de bank maanden niets laat horen, gaan ze echt mn tegoeden niet confisqueren. Als het je puur om de overzichtelijkheid te doen was, waarom laat je de berekeningen voor de 'niet-actieven'dan niet onzichtbaar meedraaien?
[..]
He ja, ik zou echt nog flink kans maken als ik nu op 100 zou beginnen.![]()
http://www.politiekebarometer.nl/quote:In tegenstelling tot de reguliere Politieke Barometer is deze peiling vanwege de bijzondere politieke situatie niet gebaseerd op een voortschrijdend gemiddelde van twee weken, maar op een gemengd telefonisch / online onderzoek. De afgelopen dagen hebben we een aanvullend online onderzoek gehouden onder 896 kiesgerechtigden.
beetje jammer dat ze niet een normale peiling hebben gedaan. Dan zie je pas echt het effect van zo rommelige week. Nu de peiling weer is aangepast en volgende keer weer normaal is er niet echt een constante meting waaruit je dus conclusies kan halen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:18 schreef the_disheaver het volgende:
uhh... kuch
Mooi dat D66 2 stijgt, maar daar ben ik nou net weg gegaan... Beetje vreemde peiling...
Slecht van Interview om geen constante peilwijze te gebruiken voor een constant lijkende peilreeks.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:18 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is al de tweede keer dat Interview dit kunstje flikt. Een maand of wat geleden gebeurde precies hetzelfde om de PvdA aan een gigantische zetelwinst te helpen. Niet dat er zo veel van over is, dus ik zie ook het nut niet in van dit soort actie's. Het is ook niet goed voor ons spel.
het leek mij nu meer bdoelt om de verliezen van de vvd te beperken, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:18 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is al de tweede keer dat Interview dit kunstje flikt. Een maand of wat geleden gebeurde precies hetzelfde om de PvdA aan een gigantische zetelwinst te helpen. Niet dat er zo veel van over is, dus ik zie ook het nut niet in van dit soort actie's. Het is ook niet goed voor ons spel.
Ook ff een mailtje gestuurd naar nova.quote:De gegevens zijn actueel, representatief en betrouwbaar. De laatste dag van zo'n weekperiode is de donderdag voorafgaand aan de rapportage. Tegen landelijke verkiezingen aan en tijdens politieke incidenten zijn de peilingen intensiever worden er meer mensen gebeld en wordt over een kortere periode gerapporteerd.
Ze peilen nu enerzijds de algehele trends en anderzijds ook het effect van gebeurtenissen met een mogelijk groot effect door elkaar.Het lijkt me handiger om de normale peilingen gewoon te houden en extra peilingen te doen om het effect van specifieke gebeurtenissen te meten. Bovendien lijkt het nu zo te gaan dat ze iets meer peilen in de dagen na een belangrijke gebeurtenis, maar nog steeds de algehele trend zwaar laten meewegen. Zo krijg je én geen goed beeld van de trend én geen goed beeld van het effect van een specifieke gebeurtenis.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
het leek mij nu meer bdoelt om de verliezen van de vvd te beperken, maar dat terzijde.
Het blijft vreemd van ze. Waarom peil je eigenlijk de andere redelijk normale weken wel volgens een gestandadiseerde procedure? Dat is dan compleet zinloos geworden.
Geen idee hoe de verhouding tussen de reguliere en de spontane peilingen zijn. Dat boeit ook niets.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 01:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze peilen nu enerzijds de algehele trends en anderzijds ook het effect van gebeurtenissen met een mogelijk groot effect door elkaar.Het lijkt me handiger om de normale peilingen gewoon te houden en extra peilingen te doen om het effect van specifieke gebeurtenissen te meten. Bovendien lijkt het nu zo te gaan dat ze iets meer peilen in de dagen na een belangrijke gebeurtenis, maar nog steeds de algehele trend zwaar laten meewegen. Zo krijg je én geen goed beeld van de trend én geen goed beeld van het effect van een specifieke gebeurtenis.
Eens. Anders kun je straks direct wel stoppen met een dagelijkse peiling...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:55 schreef Sidekick het volgende:
Mja, het is een andere peiling en bijvoorbeeld die van De Hond zijn ook wekelijks te gebruiken...
okquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:55 schreef Sidekick het volgende:
Mja, het is een andere peiling en bijvoorbeeld die van De Hond zijn ook wekelijks te gebruiken...
Ik had ook een verkeerde inzet vorige week..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:33 schreef evil_cupido het volgende:
kut... inzet was verkeerdDat wordt veel verlies dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |