abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36122449
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin[/b][/i]

Moderators:
Sidekick
ExtraWaskracht
Tafkahs

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:23:25 #2
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36122468
@RQ: Ja, het was zoiets.
pi_36122989
Bot vindt het nodig zich te bemoeien met de Italiaanse verkiezingen
quote:
17 Maart 2006 16:57
Bot kwaad over nazi-vergelijking

Minister Bot van Buitenlandse Zaken heeft de Italiaanse ambassadeur op het matje geroepen. Aanleiding hiervoor is een uitspraak van minister Giovanardi, gisteren op de Italiaanse radio.

Giovanardi vergeleek tijdens een debat de Nederlandse euthanasiewetgeving met de euthanasiewetgeving van de nazi's en de ideeën van Hitler. Giovanardi is minister van Parlementsrelaties.

Minister Bot vindt de uitlatingen van de Italiaanse christen-democratische minister onacceptabel. Hij noemt het een schande. De Italiaanse ambassadeur in Den Haag moet nu tekst en uitleg geven over de opmerkingen van Giovanardi.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C649DB36853A97.html
pi_36123027
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:42 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

quote:
De Italiaanse ambassadeur in Den Haag moet nu tekst en uitleg geven over de opmerkingen van Giovanardi.
Blijft een rare traditie, die uitspraken komen toch niet uit zijn aars uitzetten????
pi_36123058
Burpsje.......

Hallo moppies
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36123123
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:48:47 #8
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36123157
. Ik ga geen topic openen vanavond.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36123189
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:48 schreef George-Butters het volgende:
Wel biertjes?
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36123199
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:48 schreef George-Butters het volgende:
Ik ook niet . Ga wel de vrijwilliger uithangen en bier drinken vanavond .
pi_36123395
quote:
Veel gezeik vanavond in NOVA Politiek

Minister Dekker wil de woningmarkt openbreken door de markt te 'liberaliseren'. Maar Dekker heeft de afgelopen maanden keer op keer haar plannen moeten aanpassen. De Pvda vindt dat het beleid het tegenovergestelde bereikt: huurders blijven zitten waar ze zitten. Vanavond een debat tussen de Kamerleden Staf Depla (PvdA) en Bas Jan van Bochove (CDA).

'Breken met Bush.' Dat is de titel van een demonstratie die de SP morgen organiseert. Het gaat dan om de politiek van Amerika in Irak en Afghanistan. Een debat tussen Harry van Bommel (SP-Kamerlid) en historicus Arend Jan Boekestijn.

En het kersverse Rotterdamse gemeenteraadslid Fouad el Haji (PvdA) reageert op uitspraken van Wouter Bos vandaag in Het Parool: "Veel mensen - onder wie allochtonen - hebben een raadszetel gekregen terwijl we niet weten of ze net zo goed gekwalificeerd zijn als mensen hoger op de lijst." El Haji stond twintigste op de Rotterdamse lijst en kwam door voorkeurstemmen in de raad.

Verder in 'De Straat' de vraag of de grenzen binnenkort open mogen voor werknemers uit Oost- Europese EU-landen? NOVA vraagt het in Breda dat in de Tweede Wereldoorlog door de Polen is bevrijd. En uiteraard de Politieke Barometer en de visie van Joep Bertrams.

Presentatie: Paul Witteman en Ferry Mingelen
pi_36123437
Je moet doorstroom gewoon proberen te bereiken door meer koopwoningen te bouwen (zowel vrij goedkoop als wat duurder) dan komt het vanzelf wel. Beetje het carrot - stick idee.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 17:59:50 #13
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36123455
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:36 schreef pberends het volgende:
Telegraaf koopt veertig procent GeenStijl

Zo, hebben ze dan eindelijk 100%.
Slim inderdaad, zo lijkt het blad minder rechts
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_36123473
Als er genoeg woningen zijn (het liefst gewoon een overschot) dan gaan mensen vanzelf op zoek naar betere woningen.
pi_36123529
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:00 schreef pberends het volgende:
Als er genoeg woningen zijn (het liefst gewoon een overschot) dan gaan mensen vanzelf op zoek naar betere woningen.
Juist en als je dat flink aanpakt krijg je vanzelf leegstand in in mindere wijken die je dan eenvoudiger op kan knappen. Alleen maar de prijs ophogen help je niemand mee behalve de toch al goed gevulde kas van de woningbouwverenigingen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:03:04 #16
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36123551
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:59 schreef du_ke het volgende:
Je moet doorstroom gewoon proberen te bereiken door meer koopwoningen te bouwen (zowel vrij goedkoop als wat duurder) dan komt het vanzelf wel. Beetje het carrot - stick idee.
Belachelijk idee. Met koophuizen kweek je financiele afhankelijkheid die je als huurder niet hebt. Bovendien kun je nooit garanderen dat een goedkoop huis waardevast blijft, om nog maar te zwijgen over de buurtsamenstelling.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:03:29 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36123561
Hoe definieer je overschot of "genoeg"? Iedereen kan wonen...
pi_36123563
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:36 schreef pberends het volgende:
Telegraaf koopt veertig procent GeenStijl

Zo, hebben ze dan eindelijk 100%.
Ach ja vond het toch al een sneue zooi dat wordt wel weer bevestigd.
pi_36123584
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe definieer je overschot of "genoeg"? Iedereen kan wonen...
Wachtlijsten weg. Maar je hebt gelijk het tekort is niet zo zeer kwantitatief als wel kwalitatief.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:12:18 #20
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_36123797
Klaas de Vries is een heel dom iemand die het verschil tussen racisme en frustratie niet kent. Een oude en verrotte linkse reactionair zonder enig respect voor het leven van zijn rechtse opponenten.

Voorbeeldje:
quote:
Wo Ratten auch auftauchen, tragen sie Vernichtung ins Land, zerstören sie menschliche Güter und Nahrungsmittel. Auf diese Weise verbreiten sie (die Ratten) Krankheiten, Pest, Lepra, Typhus, Cholera, Ruhr u.s.w. Sie sind hinterlistig, feige und grausam und treten meist in grossen Scharen auf. Sie stellen unter den Tieren das Element der heimtückischen, unterirdischen Zerstörung dar nicht anders als die Juden unter den Menschen.
Echt racisme.
quote:
Kutmarokkanen.
Frustratie.
pi_36123994
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Klaas de Vries is een heel dom iemand die het verschil tussen racisme en frustratie niet kent. Een oude en verrotte linkse reactionair zonder enig respect voor het leven van zijn rechtse opponenten.

Voorbeeldje:
[..]

Echt racisme.
[..]

Frustratie.
pi_36124013
''Economische vluchtelingen uit Somalie'' is potentieel racistisch.
pi_36124310
Wouter Bos mag van mij part ook door een paart grootgeschapen negers in zn aars worden geneukt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:39:10 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36124450
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:42 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]

Ik vind Bot wel een aardige gozer.

Juiste man op de juiste plek, op de juiste tijd, denk ik.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_36124461
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:

Voorbeeldje:
[..]

Echt racisme.
[..]

Frustratie.
Als je dat bovenste in het Nederlands vertaalt, krijg je een stuk text wat je op de FP per dag een stuk of 20 x ziet. En joden zijn geen ras dus het kan ook geen racisme zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:42:14 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36124527
Interessante wiki trouwens:

misschien is de volledige wereldwijde media wel links:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hostile_media_effect
pi_36124560
quote:
De Nederlander die in februari in het Marokkaanse Marrakech is gearresteerd vanwege seks met een minderjarige jongen, heeft op het laatste moment een nieuwe advocaat moeten zoeken.

De Marokkaanse pro-deo-advocaat die hem bijstond, wil hem niet meer verdedigen. Tijdens het voorbereiden van de zaak stuitte hij op zoveel belastende zaken dat hij zijn werk niet meer met zijn geweten kon verenigen.

De Nederlander zou betrokken zijn bij veel meer dan de Marokkaanse politie weet. Het gaat om misbruik van mogelijk honderden jongens, aldus de advocaat. De zaak kwam vandaag voor de rechter.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:50:33 #28
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36124701
Het zal je advocaat maar wezen.
pi_36124770
Een neger is het toppunt van een moedervlek.
pi_36124872
Ja, nou ja, ik weet nog steeds niet goed wat ik er van moet vinden. Gewetensvrijheid is een mooi ding, maar iemand moet het doen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:58:43 #31
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36124877
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat de inhoud wel verschilt.

TS lijkt pberends wel. Over de meest achterlijke dingen een topic in klb openen.
pi_36125089
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wachtlijsten weg. Maar je hebt gelijk het tekort is niet zo zeer kwantitatief als wel kwalitatief.
Als er een overschot is kan er tenminste een gedeelte gesloopt worden zonder dat mensen daarvan de dupe worden. Dan gaat de kwaliteit vanzelf omhoog.
pi_36125255
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:03 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Belachelijk idee. Met koophuizen kweek je financiele afhankelijkheid die je als huurder niet hebt. Bovendien kun je nooit garanderen dat een goedkoop huis waardevast blijft, om nog maar te zwijgen over de buurtsamenstelling.
Er blijkt best veel behoefte te zijn aan doorstroming. Als je kinderen krijgt is een tuintje b.v. wel prettig of een kindvriendelijkere buurt. En ja je hebt als koper meer verplichtingen maar ook een eigen huis wat een goed gevoel is.

In Groningen heeft hetwel gewerkt door de bouw van vrij prijzige nieuwe woningen is er zoveel doorgestroomd dat in onaantrekkelijke naoorlogse wijken leegstand ontstond en er gesloopt en gerenoveerd kon worden.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:14:30 #34
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36125281
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er blijkt best veel behoefte te zijn aan doorstroming. Als je kinderen krijgt is een tuintje b.v. wel prettig of een kindvriendelijkere buurt. En ja je hebt als koper meer verplichtingen maar ook een eigen huis wat een goed gevoel is.

In Groningen heeft hetwel gewerkt door de bouw van vrij prijzige nieuwe woningen is er zoveel doorgestroomd dat in onaantrekkelijke naoorlogse wijken leegstand ontstond en er gesloopt en gerenoveerd kon worden.
Ik zou zeggen, investeer in hoogbouw, of bouw op het water.

Dat kunnen prima huurhuizen zijn. Je moet er toch niet aan denken dat je 30 jaar lang afhankelijk bent van zo'n kuthypotheek man!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:16:23 #35
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36125339
Het handige van een eigen huis is dat als er wat tegenzit je het kan verkopen, waarmee je ineens een smak geld hebt.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:17:38 #36
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36125377
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het handige van een eigen huis is dat als er wat tegenzit je het kan verkopen, waarmee je ineens een smak geld hebt.
en geen huis... en een lage prioriteit op de wachtlijst om te huren.
pi_36125417
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:14 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ook dat gebeurt volop opzich . Zie b.v de revitalisatie van oude havengebieden in Amsterdam en Rotterdam een combi van huur en koopappartementen.
quote:
Dat kunnen prima huurhuizen zijn. Je moet er toch niet aan denken dat je 30 jaar lang afhankelijk bent van zo'n kuthypotheek man!
Oh zeker in de grote steden zal voorlopig wel dik meer dan 50% van de woningen huur blijven waarvan een groot deel sociale huur.
pi_36125438
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:17 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

en geen huis... en een lage prioriteit op de wachtlijst om te huren.
Als je niet al te zeker bent kan je je ook nog inschrijven voor de wachtlijsten ookal heb je een huis .
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:20:13 #39
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36125459
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je niet al te zeker bent kan je je ook nog inschrijven voor de wachtlijsten ookal heb je een huis .
Dat heet nou concurrentievervalsing
pi_36125501
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:20 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Dat heet nou concurrentievervalsing
Dat hoort toch in liberale markten?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:23:06 #41
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36125514
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat hoort toch in liberale markten?
GroenLinks leert snel.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:23:24 #42
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36125521
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook dat gebeurt volop opzich . Zie b.v de revitalisatie van oude havengebieden in Amsterdam en Rotterdam een combi van huur en koopappartementen.
[..]

Oh zeker in de grote steden zal voorlopig wel dik meer dan 50% van de woningen huur blijven waarvan een groot deel sociale huur.
de Pvda gaat voor een magere 33%. Amsterdam is altijd een huurdersstad geweest, maar dankzij de veryupping is het vrijwel onmogelijk om nog iets in het centrum of een populair stadsdeel te krijgen.

De revitalisering de oude havengebieden, zorgt er ook voor dat het karakter van de stad verdwijnt.
Het oude KNSM eiland, een voormalige grote scheepswerf, is inmiddels vergeven van de koophuizen waarvoor je het niet voor minder dan 400.000 hoeft te proberen...
pi_36125603
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:23 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

de Pvda gaat voor een magere 33%. Amsterdam is altijd een huurdersstad geweest, maar dankzij de veryupping is het vrijwel onmogelijk om nog iets in het centrum of een populair stadsdeel te krijgen.
Dat is jammer idd maar dat zal met de plannen van Dekker alleen maar erger worden .
quote:
De revitalisering de oude havengebieden, zorgt er ook voor dat het karakter van de stad verdwijnt.
Het oude KNSM eiland, een voormalige grote scheepswerf, is inmiddels vergeven van de koophuizen waarvoor je het niet voor minder dan 400.000 hoeft te proberen...
Tja dat is toch een bijkomstigheid van dit soort projecten. Maar in principe moet je toch naar een menging streven.
pi_36125783
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:14 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Wat een onzin, er is meer dan ruimte genoeg.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:34:10 #45
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36125816
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is jammer idd maar dat zal met de plannen van Dekker alleen maar erger worden .
[..]

Tja dat is toch een bijkomstigheid van dit soort projecten. Maar in principe moet je toch naar een menging streven.
zeker weten, ik denk dat ik hier nooit meer weg kom, met m'n schamele 32m2...

Die menging probeert men wel een beetje, dat doen ze voornamelijk op de makkelijke manier, namelijk door studenten een 3 jaars contractje te laten tekenen. In die tijd kunnen ze dan in een bepaalde buurt wonen. Daarna wordt er min of meer verwacht dat zij verhuizen.

Ik kan me niet voorstellen dat je daarmee een buurt of samenleving creeert. Mensen gaan zich echt niet hechten aan een buurt als zij er toch maar 3 jaar blijven wonen..
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:34:37 #46
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36125829
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een onzin, er is meer dan ruimte genoeg.
Waar dan? De groeisteden zitten al jaren op het maximum van hun rek..

IJburg is een prima voorbeeld van succesvolle bouw op het water (dat is dan wel buiten de muggen gerekend he )
pi_36125871
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:34 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Waar dan? De groeisteden zitten al jaren op het maximum van hun rek..

IJburg is een prima voorbeeld van succesvolle bouw op het water (dat is dan wel buiten de muggen gerekend he )
In grote steden wil ook geen hond meer wonen, alle puinhopen heb je daar.
pi_36126078
Honden niet nee, mensen wel....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:57:05 #49
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36126493
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:36 schreef pberends het volgende:

[..]

In grote steden wil ook geen hond meer wonen, alle puinhopen heb je daar.
De groeisteden zijn de forensensteden, Almere, Purmerend.. Wie wil daar dan wonen
pi_36126520
quote:
Bestuur VVD Wassenaar opgestapt

WASSENAAR - Het voltallige bestuur van de VVD Wassenaar is met onmiddelijke ingang afgetreden. Belangrijkste reden is de wijze waarop de nieuwe VVD-fractie doorgaat met het bedrijven van oude politiek, zo laat het aftredend bestuur weten.
Vier jaar geleden is het bestuur gestart met het actief stimuleren van open, transparante en herkenbare politiek.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen heeft de VVD vijf van de elf zetels verloren aan Wat Wassenaar Wil. Volgens het bestuur meent een aantal prominenten binnen de afdeling, nog voordat er een interne evaluatie heeft plaatsgevonden over het gevoerde beleid, op de oude voet door te kunnen gaan.

Aangezien het bestuur het hier niet mee eens is heeft zij zich teruggetrokken.
http://www.tvwest.nl
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:00:55 #51
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36126591
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:58 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.tvwest.nl
Ze lopen wel wat achter met hun leefbarencultuur..
pi_36126832
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je praat naar je jaren .

Enig idee wat het instorten van de woningmarkt in de jaren 80 heeft gedaan met mensen?

Mijn moeder kocht het huis van een meneer die er zóveel op verloor dat hij haar vroeg bij te dragen aan zijn pensioen. Serieus.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36127241
Goedenavond, forummeneertjes. Vanavond Civ?
pi_36127262
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:21 schreef Monidique het volgende:
Kun je eigenlijk grote rijken stichten met Afrikanen ?
pi_36127314
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:21 schreef Monidique het volgende:
Wat een geweldige manier om de vrijdagavond door te brengen.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36127321
met de Zulu's niet meer officieel, misschien in de aangekondigde uitbreiding
pi_36127327
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:22 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Kun je eigenlijk grote rijken stichten met Afrikanen ?
De Malinezen zitten standaard in het pakket.
pi_36127340
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:24 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wat een geweldige manier om de vrijdagavond door te brengen.
Ja. Waarom niet?
pi_36127375
Is er ook een Disgorged Phoetus-factie?
pi_36127405
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Is er ook een Disgorged Phoetus-factie?
Civilization 4 is erg uitgebreid en vrij eenvoudig aan te passen, dus als jij een Disgorged Phoetus-factie wilt, dan kan dat.
pi_36127446
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Civilization 4 is erg uitgebreid en vrij eenvoudig aan te passen, dus als jij een Disgorged Phoetus-factie wilt, dan kan dat.
Gaaf. Ein Volk! Ein Reich! Ein Phoetus!
pi_36127571
<-- Ein Cliteater.
pi_36127589
Kliteter?
pi_36127669
M = McCarthy
pi_36127733
pi_36127757
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:37 schreef RichardQuest het volgende:
M = McCarthy
Ja.
pi_36127766
However, one of the documents, a letter from an Iraqi intelligence official, dated August 17, 2002, asked agents in the country to be on the lookout for Abu Musab al-Zarqawi and another unnamed man whose picture was attached.

Auw...
pi_36127776
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:41 schreef Monidique het volgende:
However, one of the documents, a letter from an Iraqi intelligence official, dated August 17, 2002, asked agents in the country to be on the lookout for Abu Musab al-Zarqawi and another unnamed man whose picture was attached.

Auw...
Context.
pi_36127821
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:42 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Context.
Je durft gewoon niet "Bron?" te zeggen, hè, uit angst net zo te worden gezien als het gepeupel dat je haat?
pi_36127861
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je durft gewoon niet "Bron?" te zeggen, hè, uit angst net zo te worden gezien als het gepeupel dat je haat?
Het gepeupel dat ik haat of het gepeupel dat mij haat, o kiepkerel?
pi_36127927
Bedankt.
pi_36127934
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:45 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat jij haat.
pi_36127962
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat jij haat.
En wie maken daar zoal deel van uit, hogere Santegoeds?
pi_36127976
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:48 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Iedereen die "Bron?" roept.
pi_36128014
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Iedereen die "Bron?" roept.
Zoals ikzelf?
pi_36128057
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:50 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zoals ikzelf?
Ja, jij zelfhater.
pi_36128085
pi_36128098
Goed, ik probeerde je een loer te draaien door er ernstig op in te gaan, maar het niveau daalt alweer, dus hier eindigt het.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:52:57 #80
93744 Finder_elf_towns
pi_36128107
En iedereen die graag Rothshield-mythes verspreid.
pi_36128108
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:52 schreef Johan_de_With het volgende:
Goed, ik probeerde je een loer te draaien door er ernstig op in te gaan, maar het niveau daalt alweer, dus hier eindigt het.
Gelukkig maar.
pi_36128161
Ik ga het licht maar eens uitdoen.

Maak het niet te dol vanavond, jongens.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36128203
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
En iedereen die graag Rothshield-mythes verspreid.
Die zijn best handig bij Mario Kart.
pi_36128249
Mario Kart is wel leuk. Met name in benevelde toestand.
pi_36128276
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:57 schreef Monidique het volgende:
Mario Kart is wel leuk. Met name in benevelde toestand.
Jij bent hoe dan ook een asexuele draak.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 20:58:52 #88
93744 Finder_elf_towns
pi_36128277
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Die zijn best handig bij Mario Kart.
Vooral om die davidster opwaarderingen te ontduiken.
pi_36128296
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

In het Frans klinkt zelfs "asexuele draak" nog seksueel...
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:00:03 #90
93744 Finder_elf_towns
pi_36128315
WoW is leuk met teveel in-game bier.

1
2
Finder: /dance
* You feel tipsy.
pi_36128333
Dat lijkt meer op Massive Multiplayer Online Zork.
pi_36128351
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Vooral om die davidster opwaarderingen te ontduiken.
Dan smijt je met de Germaanse bliksem.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:01:08 #93
93744 Finder_elf_towns
pi_36128368
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:
...
Ja, Ryan.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:01:58 #95
93744 Finder_elf_towns
pi_36128376
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:01 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dan smijt je met de Germaanse bliksem.
Na de Wodan-buff, uiteraard.
pi_36128473
Nog iemand zin in Civilization 4 vanavond?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:08:08 #97
93744 Finder_elf_towns
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:18:13 #99
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36128697
ik heb besloten om maar iets met m'n leven te gaan doen. Althans het komende uurtje dan he..
  vrijdag 17 maart 2006 @ 21:20:17 #100
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36128755
Ik heb ineens het gevoel dat het dinsdag is.
pi_36128803

Zionism Up!
pi_36130851
Duckies
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:55:36 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36131628
verrekkingsreactor
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:57:17 #108
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36131675
wat is die prof een gassie van ik-heb-gestudeerd-dus-luister-en-ik-luistert-niet-ventje
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:57:38 #109
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36131688
Is dat Wolfje, daar aan tafel?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:00:57 #110
93744 Finder_elf_towns
pi_36131771
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:57 schreef Yildiz het volgende:
Is dat Wolfje, daar aan tafel?
Wo?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:01:26 #111
93744 Finder_elf_towns
pi_36131789
quote:
De televisie van tegenwoordig is het christendom van vroeger. Eerst werd je dom gehouden door de geestelijkheid met een verstoorde boodschap en nu gebeurt dat middels de televisie.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:03:16 #112
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36131836
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Wo?
Die met dat zwarte kapsel, die prof van de uni van utrecht. Volgens mij heet ie boekestijn

Oja.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:03:47 #113
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36131854
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Dat heet sarcasme, vriend. Check ook even de context.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:04:40 #114
93744 Finder_elf_towns
pi_36131879
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:03 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die met dat zwarte kapsel, die prof van de uni van utrecht. Volgens mij heet ie boekestijn

Oja.
[afbeelding]
Arend-Jan?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:05:55 #115
93744 Finder_elf_towns
pi_36131921
<< Is het plaatje overigens duidelijk?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:06:34 #116
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36131938
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
<< Is het plaatje overigens duidelijk?
Vervormd. Maak em anders eerst 60x60, voordat je em upload.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:10:19 #117
93744 Finder_elf_towns
pi_36132047
Rita Verdonk is niet blij met Treble op het Songfestival... .
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:11:06 #119
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36132048
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo.
Stúkken beter.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:20:45 #120
93744 Finder_elf_towns
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:23:22 #121
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36132353
Er staat een spoiler in de TT voor de volgende 'raad het citaat'
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36132376
* DoG zwaait ff naar NorthernStar
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:24:22 #123
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36132384
Is de volgende
quote:
hoe jij weten dat
?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:26:38 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36132444
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
* DoG zwaait ff naar NorthernStar
pi_36132635
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:01 schreef NorthernStar het volgende:
Ja slowchatten in POL is veel leuker dan modden in NWS natuurlijk.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:40:11 #126
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36132719
Duidelijk.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:41:07 #127
93744 Finder_elf_towns
pi_36132739
Zeg, "slotje"s ruimen binnen quotes gaat wel een beetje ver hè?
pi_36132851
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zeg, "slotje"s ruimen binnen quotes gaat wel een beetje ver hè?
Goed he,

Had ff niks te doen enzo, de SC lag toch plat.
pi_36133500
Arend-Jan. Waar gaat het over?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:45:45 #130
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36134098
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:59 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
De lichting 2006?
pi_36134386
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:45 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

De lichting 2006?
Lieve beessies he
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:04:45 #132
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36134407
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:02 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Lieve beessies he
jammer dat ze gevaccineerd moeten worden...
pi_36134430
Hier verder...
pi_36134439
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:06 schreef Monidique het volgende:
Hier verder...
Triest hoor... alweer een toffe relmaker weg..
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:07:39 #135
93744 Finder_elf_towns
pi_36134442
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:06 schreef Monidique het volgende:
Hier verder...
Ja, we wisselden onzin uit over elkaar. Maar aangezien dat aardig nutteloos is, ga ik slapen.
pi_36134465
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Triest hoor... alweer een toffe relmaker weg..
Er zijn betere relmakers. Dit was gewoon zo ontzettend obivous, om maar eens te lijken op een 23-jarige studente communicatiewetenschappen. Hij wilde geband worden. Nou, wat een held. Wat was het doel precies? Dat zou ik wel willen weten.
pi_36134534
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:09 schreef Monidique het volgende:

Er zijn betere relmakers. Dit was gewoon zo ontzettend obivous, om maar eens te lijken op een 23-jarige studente communicatiewetenschappen. Hij wilde geband worden. Nou, wat een held. Wat was het doel precies? Dat zou ik wel willen weten.
Uhmm..who cares?
pi_36134538
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uhmm..who cares?
Ik.
pi_36134544
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het doel?
Zelfmoordstrategie... gewoon de behoefte daartoe.. als ie geband is dan hoeft niet meer zonodig te rellen ofzo en daarnaast is het weer bashstuff aan gene zijde, ook hij is er nu van overtuigd dat ik de maker ben van de account Sidekick..
(overigens is een gelijkstelling van mijn persoon aan SK best wel een compliment)
En ik lees net dat de pedohetze gewoon doorgaat olv S.
pi_36134559
Maar waarom dan, Dominiquemeneertje? Nou, omdat ik denk dat als je doorvraagt over hun motivaties, dat er dan slechts kinderlijke reacties overblijven. Waarschijnlijk is dit dan ook de reden dat ze zich in een hoekje afgezonderd hebben; confrontatie met hun eigen banale drijfveren zou hun zelfbeeld van intellectuele rebellen hoogstwaarschijnlijk vernietigen.

Vermoed ik met mijn vinger in de lucht.
pi_36134584
M, je bedoelt dat ze een zinnige inhoudelijke discussie hier uit de weg gaan?
Dat is te moeilijk en te zelfconfronterend voor hen ?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:20:15 #142
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:23:33 #143
89730 Drugshond
pi_36134646
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:19 schreef Bluesdude het volgende:
M, je bedoelt dat ze een zinnige inhoudelijke discussie hier uit de weg gaan?
Dat is te moeilijk en te zelfconfronterend voor hen ?
Dat denk ik wel. Het is gemakkelijker om, als je eigenlijk weet dat je fout zit, jezelf in een groep op te sluiten waarin niet het innerlijk ter discussie staat, maar slechts de boze buitenwereld die commentaar op je heeft. Opeens bedenk ik mij nu twee voorbeelden: de AA en sektes. Terwijl de Anonieme Alcoholici hun problemen tentoonstellen en delen met anderen, sluiten sektes zich op in hun eigen wereld en vechten ze tegen de in hun ogen vijandige rest. Echter, beide zijn twee groepen, al dan niet slechts in 's eigens perceptie opzettelijk slachtoffer, die bij elkaar komen. Waarom toch dat verschil, en waarom zijn "zij" toch zo voorbij de werkelijkheid, in tegenstelling tot alcoholisten?
pi_36134715
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat denk ik wel. Het is gemakkelijker om, als je eigenlijk weet dat je fout zit, jezelf in een groep op te sluiten waarin niet het innerlijk ter discussie staat, maar slechts de boze buitenwereld die commentaar op je heeft. Opeens bedenk ik mij nu twee voorbeelden: de AA en sektes. Terwijl de Anonieme Alcoholici hun problemen tentoonstellen en delen met anderen, sluiten sektes zich op in hun eigen wereld en vechten ze tegen de in hun ogen vijandige rest. Echter, beide zijn twee groepen, al dan niet slechts in 's eigens perceptie opzettelijk slachtoffer, die bij elkaar komen. Waarom toch dat verschil, en waarom zijn "zij" toch zo voorbij de werkelijkheid, in tegenstelling tot alcoholisten?
De AA ... lijkt soms sekteachtig, maar het schijnt wel te werken hun aanpak.
Ze beginnen met erkenning dat ze een probleem hebben itt sektes en gene zijde.
Het hele doel van AA is het probleem beheersen.
Sektes erkennen de problemen niet... maar dwepen wel met de oplossingen.
Of de oplossingen van problemen die niet in hun zelf zitten , maar in die boze buitenwereld of de vijand.. ahw projecteren ze hun persoonlijke problemen dan???
Zoiets?
Als ik alcoholist was zou ik me bij de AA melden... haha of niet.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:33:17 #146
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36134739
AA geen sekte. Het is wel goed met je.
quote:
De Twaalf Stappen

12 stappen - 3,1 Kb

Als we van plan zijn op te houden met drinken, dan moet dat zonder enig voorbehoud zijn, ook niet met een heimelijk verlangen dat we op een zekere dag "sociaal" zouden kunnen drinken......

(afgeleid uit de Visie van Bill, te bestellen via het Algemeen Dienstenbureau)

Eerste Stap

"Wij erkenden dat wij machteloos stonden tegenover de alcohol - dat ons leven stuurloos was geworden."

Tweede Stap

"We kwamen ertoe te geloven dat een Macht groter dan wijzelf ons weer gezond kon maken."

Derde Stap

"Wij besloten onze wil en ons leven over te geven in de hoede van God, zoals ieder van ons Hem persoonlijk aanvaardt."

Vierde Stap

"We maakten een diepgaande en onbevreesde morele balans op van ons leven."

Vijfde Stap

"Wij bekenden tegenover God, tegenover ons zelf en tegenover een ander mens de juiste aard van onze misstappen."

Zesde Stap

"We waren volkomen bereid om God al onze karakterfouten te laten wegnemen."

Zevende Stap

"Wij vroegen Hem nederig onze tekortkomingen weg te nemen."

Achtste Stap

"Wij maakten een lijst met de namen van allen die door ons schade en leed hadden ondervonden en verklaarden ons bereid om dit bij hen allen goed te maken."

Negende Stap

"Wij hebben waar het mogelijk was dit rechtstreeks weer bij zulke mensen goedgemaakt, behalve wanneer dit hen of anderen zou schaden."

Tiende Stap

"We maakten er een gewoonte van onszelf te onderzoeken en erkenden direct de fouten die we hadden gemaakt."

Elfde Stap

"Wij trachtten door gebed en overdenking ons contact met God, hoe ook ieder van ons Hem persoonlijk aanvaardt, te verdiepen, en baden Hem enkel ons Zijn wil te doen kennen en om de kracht die te volbrengen."

Twaalfde Stap

"Nu deze Stappen ons tot geestelijke bewustwording hebben geleid, hebben wij geprobeerd deze boodschap aan alcoholisten door te geven en deze principes bij al ons doen en laten na te streven."
pi_36134762
Hehe, ik wist niet dat er ook daadwerkelijke een Nederlandse offshoot was. Deze zou je gemakkelijk wél als sekte kunnen zien, ja.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:36:33 #148
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36134771
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:35 schreef Monidique het volgende:
Hehe, ik wist niet dat er ook daadwerkelijke een Nederlandse offshoot was. Deze zou je gemakkelijk wél als sekte kunnen zien, ja.
Het is gelijkelijk de Amerikaanse tak. Daar worden mensen zelfs rechterlijk veroordeeld AA-sessies met succes te voltooien. Als dat geen corruptie in het rechtssysteem is, dan weet ik het niet.
pi_36134777
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:35 schreef Monidique het volgende:
En toch is AA geen sekte... sommige dingen lijken zo.
Rigide zelfdiscipline met wat fanatisme is gewoon noodzaak voor alcholisten..
pi_36134788
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is gelijkelijk de Amerikaanse tak. Daar worden mensen zelfs rechterlijk veroordeeld AA-sessies met succes te voltooien. Als dat geen corruptie in het rechtssysteem is, dan weet ik het niet.
waarom is dat corruptie?
pi_36134802
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is gelijkelijk de Amerikaanse tak.
Dat geloof ik niet.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:39:34 #152
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36134803
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En toch is AA geen sekte... sommige dingen lijken zo.
Rigide zelfdiscipline met wat fanatisme is gewoon noodzaak voor alcholisten..
Hoezo speelt god hier een rol bij? Niet zomaar god, maar om van je onderwerping aan alcohol af te komen moet je je onderwerpen aan god. Jaja.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:42:02 #153
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36134827
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet.
Uit google cache:
quote:
The Twelve Steps of Alcoholics Anonymous
Service Material from the General Service Office
1. We admitted we were powerless over alcohol—that our lives had become unmanageable.

2. Came to believe that a Power greater than ourselves could restore us to sanity.

3. Made a decision to turn our will and our lives over to the care of God as we understood Him.

4. Made a searching and fearless moral inventory of ourselves.

5. Admitted to God, to ourselves, and to another human being the exact nature of our wrongs.

6. Were entirely ready to have God remove all these defects of character.

7. Humbly asked Him to remove our shortcomings.

8. Made a list of all persons we had harmed, and became willing to make amends to them all.

9. Made direct amends to such people wherever possible, except when to do so would injure them or others.

10. Continued to take personal inventory and when we were wrong promptly admitted it.

11. Sought through prayer and meditation to improve our conscious contact with God, as we understood Him, praying only for knowledge of His will for us and the power to carry that out.

12. Having had a spiritual awakening as the result of these Steps, we tried to carry this message to alcoholics, and to practice these principles in all our affairs.

Copyright © A.A. World Services, Inc.

Rev.5/9/02
pi_36134837
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hoezo speelt god hier een rol bij? Niet zomaar god, maar om van je onderwerping aan alcohol af te komen moet je je onderwerpen aan god. Jaja.
oh zoooo... dat vatte ik niet zo.. dat van God.
Ja, dat hoeft van mij niet ook..
Maar kijk naar de inhoud van de 12 stappen..
Bestaat er geen tekstversie van de 12 stappen zonder God ?

Ik denk dat ook atheistische amerikaanse rechters AA zullen opleggen.
Het is beter dan een boete of gevangenis..?
pi_36134842
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Uit google cache:
[..]
Oké. Totaal verkeerd voorbeeld dus van mij.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:47:17 #156
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36134876
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oh zoooo... dat vatte ik niet zo.. dat van God.
Ja, dat hoeft van mij niet ook..
Maar kijk naar de inhoud van de 12 stappen..
Bestaat er geen tekstversie van de 12 stappen zonder God ?

Ik denk dat ook atheistische amerikaanse rechters AA zullen opleggen.
Het is beter dan een boete of gevangenis..?
Natuurlijk zijn er klinieken die je helpen op een andere manier. Er is echter de nonsens dat je moet toegeven dat een of andere grotere macht buiten de jouwe je er toe aanzette alcohol te drinken. Dat is zulke pertinente nonsens, waardoor je niet buiten een god omkan als je deze stappen hebt.

Volgens mij is er wel eens een rechtszaak over geweest, maar dat zou ik moeten nazoeken.
pi_36134894
quote:
Amerikaanse en Iraakse militairen hebben tijdens hun gezamenlijke grote offensief tegen opstandelingen rond de stad Samarra zeker vijftig mensen gearresteerd en zes wapenopslagplaatsen gevonden. Maar ongeveer twintig personen zijn later weer vrijgelaten. Onder de arrestanten zou slechts een gezochte 'terrorist' zijn, die in Samarra zijn machtsbasis heeft.

(...)

Politiek commentatoren, ook uit het kamp van de regering-Bush, hebben vrijdag hun twijfels geuit over de operatie. Het zou vooral gaan om een propagandastunt van de Amerikaanse strijdkrachten, die bijna drie jaar na de invasie in Irak willen laten zien dat alles onder controle is.

Het Witte Huis is juist deze week begonnen met een publiciteitsoffensief om de Amerikanen ervan te overtuigen dat Irak helemaal niet aan de rand van de afgrond staat.
[ bron ]

Goh.
quote:
Operation Swarmer” is really a media show. It was designed to show off the new Iraqi Army — although there was no enemy for them to fight. Every American official I’ve heard has emphasized the role of the Iraqi forces just days before the third anniversary of the start of the war. That said, one Iraqi role the military will start highlighting in the next few days, I imagine, is that of Iraqi intelligence. It was intel from the Iraqi military intelligence and interior ministry that the U.S. says prompted this Potemkin operation. And it will be the Iraqi intel that provides the cover for American military commanders to throw up their hands and say, “well, we thought bad guys were there.”

It’s hard to blame the military, however. Stations like Fox and CNN have really taken this and ran with it, with fancy graphics and theme music, thanks to a relatively slow news day. The generals here also are under tremendous pressure to show off some functioning Iraqi troops before the third anniversary, and I won’t fault them for going into a region loaded for bear. After all, the Iraqi intelligence might have been right.

But Operation Overblown should raise serious questions about how good Iraqi intelligence is. I can’t tell you how many times I’ve been told by earnest lieutenants that the Iraqis are valiant and necessary partners, “because they know the area, the people and the customs.” But when I spoke to grunts and NCOs, however, they usually gave me blunter — and more colorful — reasons why the Iraqi intelligence was often, shall we say, useless. Tribal rivalries and personal feuds are still a major why Iraqis drop a dime on their neighbors.

So I guess it’s fitting that on the eve of the third anniversary of a war launched on — oh, let’s be generous — “faulty” intelligence, a major operation is hyped and then turns out to be less than what it appeared because of … faulty intelligence.
[ bron ]
pi_36134905
Iemand zag dat god-gedoe niet zitten en maakte er dit van:
quote:
1. De Twaalf Stappen - hun betekenis
(dit is géén officiële versie maar een samenvatting, gemaakt door
een van de leden van AA-groep De Dageraad in Voorburg)
De Eerste Stap: Het toegeven van de nederlaag; ik heb het gevecht met de drank verloren; ik kan niet in mijn eentje stoppen; ik neem de uitgestoken hand van AA aan.

De Tweede Stap: Desnoods met 24 uur tegelijk (of zelfs 60 minuten) geef ik mijzelf een kans; ik ontdek een kracht die dat mogelijk maakt. Voor de één is dat het groepsgeweten, voor de ander een 'hogere macht' , zoals elk die voor zichzelf invult, en weer van anderen een innerlijke kracht.

De Derde Stap: We maken ons klein, leren luisteren naar ons geweten en gaan ons leven weer richting geven. Ook hier kan de één zich overgeven aan sec 'het geweten', het groepsgeweten of de 'hogere macht', zoals elk die voor zichzelf invult.

De Vierde Stap: Het opmaken van de balans van ons drankverleden, met alle ellende en mislukkingen vandien, maar ook met een sprankje hoop over datgene dat misschien nog positief kon worden genoemd. Eerlijkheid staat voorop.

De Vijfde Stap: Het toegeven van alle fouten uit onze dranktijd. Niet alleen in je eentje, maar openlijk tegenover een ander of eventueel tegenover de 'hogere macht', zoals elk die voor zichzelf invult.

De Zesde Stap: We nemen onze karakterstructuur grondig onder de loep, gaan werken aan onze negatieve eigenschappen en leren er op een positieve manier mee om te gaan.

De Zevende Stap: Wie zien onze tekortkomingen eindelijk onder ogen en proberen er daadwerkelijk iets aan te doen.

De Achtste Stap: Opnieuw kijken we terug in het verleden; ditmaal naar de mensen die onder ons drankgebruik hebben geleden. We proberen hen weer recht in de ogen te kijken en nemen verantwoording voor onze daden.

De Negende Stap: We houden opruiming, maken schoon schip, opdat we aan een ander, nieuw leven kunnen beginnen. We doen het rustig aan, maar we doen het!

De Tiende Stap: Naar binnen kijken en een dagelijkse balans opmaken worden vast onderdeel van ons leven. Wij blijven alert en ontlopen onszelf niet langer.

De Elfde Stap: Geestelijke verdieping wordt deel van ons dagelijks leven; hetzij door het opzoeken van de stilte in onszelf, hetzij door meditatie, hetzij - voor wie dat werkt - gebed.

De Twaafde Stap: Hopelijk zijn we nu getrainde niet-drinkers, die een voorbeeld kunnen zijn voor anderen, die nog lijden onder het alcoholisme. Op allerlei manieren kunnen we de werkwijze van AA doorgeven, opdat meer en meer ernstige probleemdrinkers de weg naar herstel kunnen vinden.
http://www.aahaaglanden.net/12stap.htm
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:53:07 #159
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36134934
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:50 schreef Bluesdude het volgende:
Iemand zag dat god-gedoe niet zitten en maakte er dit van:
[..]

http://www.aahaaglanden.net/12stap.htm
Dat is in ieder geval een stuk beter, vooral dat je het niet buiten jezelf moet zoeken.
pi_36134968
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 01:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval een stuk beter, vooral dat je het niet buiten jezelf moet zoeken.
In feite komt het, volgens mij, op hetzelfde neer. De ene gebruikt de kracht God, de andere de kracht Zelf. Het God-is-niet-zo-betrokken-meneertje zal neerkijken op dat Godsgedoe, het God-is-de-kracht-meneertje zal niet kunnen snappen dat de andere meneertjes God zo buiten beschouwing kunnen laten. Uiteraard ligt de waarheid niet in het midden en is er niet per sé voor beide gevallen wat te zeggen, dat is mijn punt niet. Maar ik bedoel ook: het effect is denk ik hetzelfde.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:01:25 #161
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36134989
Het doet me trouwens denken aan een South Park aflevering Bloody Mary en aan een Bullshit! aflvering 12-Stepping.
pi_36135010
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het doet me trouwens denken aan een South Park aflevering Bloody Mary en aan een Bullshit! aflvering 12-Stepping.
Hey, een Bullshit! fan! Ik heb een paar weken terug Penn Jillette ontmoet in Las Vegas, nouja ontmoet, de hand geschud op een congres maar hij is in het echt net zo gek als op tv
pi_36135029
Ik kende iemand die zwaar in de knoei zat met zichzelf.
Hij ging ook spoken zien, waardoor paniek en psychosetoestanden.
Toen zat hij ineens bij een reli-sekte en maanden later sprak ik hem weer.
Een heel stuk vrolijker en opener....maar een beetje té vrolijk.... dat is ook eng.
Enfin., toch is hij beter af zo dan verzuipen in een inrichting natuurlijk..
Ik heb geen idee hoe het verder ging met hem..
pi_36135035
Ik zit er aan te denken om maar weer te gaan roken. Misschien ook koffie drinken. Het is zo... vroeger. En vroeger was alles beter.
pi_36135037
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:06 schreef Monidique het volgende:
Ik zit er aan te denken om maar weer te gaan roken. Misschien ook koffie drinken. Het is zo... vroeger. En vroeger was alles beter.
Beetje depri?
ohsorry, zware discussie zie ik
pi_36135039
Ik heb de hele tijd het idee dat je gedichten zit te schrijven Bluesdude. Hele slechte, dat wel.
pi_36135046
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:07 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Beetje depri?
ohsorry, zware discussie zie ik
Nee, hoor. Gewoon...
pi_36135047
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:06 schreef Monidique het volgende:
Een lekker sigaretje bij een glas drank is ook lekker.
pi_36135048
Bluesdude is anders wel gedichtenmeneertje vanaf nu.
pi_36135052
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:07 schreef gelly het volgende:
Ik heb de hele tijd het idee dat je gedichten zit te schrijven Bluesdude. Hele slechte, dat wel.
Klopt....
Als het gedichten zijn, dan zijn ze verdomd slecht..
Ik ben niet meer zo helder en ik typ snel wat ... vandaar.
Ik ben toch al vaak slordig met taal..
pi_36135054
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Een lekker sigaretje bij een glas drank is ook lekker.

Ik heb al tijden niet meer écht gerookt. Af en toe nog wel eens een sigaretje, of een shaggie. Zegt de dwerg overigens terwijl zijn 23-ste verjaardag nog meer dan een half jaar verwijderd is.
pi_36135056
Bij gebrek aan Javaanse, grijp ik de Drum van m'n moeder wel. .
pi_36135073
Het is nostalgie, zeg maar.
pi_36135081
Hey, ik heb nog nooit achter een computer gezeten terwijl ik rookte. Ook wel een grappige ervaring.
pi_36135082
Ik ben gestopt met roken, doordeweeks.
pi_36135087
O jee, zo lijkt het meer Dwergs Dwangmatig Dagboek, POL-SC.
pi_36135098
Eigenlijk wil ik weer eens lekker zondig wiet gaan roken, maar ik kan niet zo goed meer tegen rook. Daarom ga ik me even conditioneren.
pi_36135103
'k Ben trouwens niet dronken. Heb slechts vijf of zes biertjes op.
pi_36135107
Dat ik nog echt rookte, toen zat ik nog op school, !
pi_36135121
Ik heb net al mij illegale MP3's, met uitzondering van de hemelse JSB, van mijn iPod gehaald en wat CD's geript om erop te zetten. Rare fase weer...
pi_36135124
vioolmuziek
pi_36135129
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:19 schreef gelly het volgende:
vioolmuziek
Nu gewoon de iPod aan de laptop gesloten... Dream Theater op 't moment.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:20:08 #183
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135130
De staat van Monidiques geest:
pi_36135138
rechtse propaganda..
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:22:33 #185
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135145
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:21 schreef gelly het volgende:
rechtse propaganda..
Geschreven voor WW2 en precies zo uitgekomen.
pi_36135151
Ik ben geen farmer, hè...
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:24:43 #187
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135158
Een deel van je geest ....

ach, laat maar.
pi_36135163
Maar die twist zou wel zo kunnen zijn, in mijn geest, ja. Ah, Set Me on Fire van Type O Negative.
pi_36135165
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Geschreven voor WW2 en precies zo uitgekomen.
Hoest met de studie ?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:26:41 #190
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135175
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoest met de studie ?
Matig. Ik lees meer rechtse propaganda.

Hoest met het vinden van een baan in de IT?
pi_36135177
Ik dacht dat jij gewoon werkte, ExtraWasmeneer.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:27:52 #192
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135182
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:27 schreef Monidique het volgende:
Ik dacht dat jij gewoon werkte, ExtraWasmeneer.
Ik doe beide.
pi_36135187
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik doe beide.
Ah, het leven is wat je er zelf van maakt, niet waar?
pi_36135189
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Matig. Ik lees meer rechtse propaganda.

Hoest met het vinden van een baan in de IT?
Ik werk al in de IT he 11 April weer een tentamen.
pi_36135193
The rule is blood for blood, . Ik ga even naar de WC en pak nog een biertje.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:29:43 #196
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135195
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik werk al in de IT he 11 April weer een tentamen.
Uh, software of nog hardware?
pi_36135210
Ik heb de hele avond extra-slechte horror met bloedgeisers zitten kijken, maar het haalt het niet bij de grand guignol die hier weer eens over het voetlicht gebracht is.
pi_36135217
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Uh, true. Ik bedoelde met het zoeken van een betere werkgever.
Op aanraden van een gozer die ik sprak ga ik naast m'n studie ook nog het SUN certificatietraject doen. Ik krijg het nog druk Dus eerst dat en dan zoeken.
pi_36135226
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb de hele avond extra-slechte horror met bloedgeisers zitten kijken, maar het haalt het niet bij de grand guignol die hier weer eens over het voetlicht gebracht is.
Het gewone volk stelt je weer eens teleur?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:33:40 #200
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135228
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Op aanraden van een gozer die ik sprak ga ik naast m'n studie ook nog het SUN certificatietraject doen. Ik krijg het nog druk Dus eerst dat en dan zoeken.
Ah, ok. Dat beantwoordt meteen de vraag waarin ik het veranderd had.
pi_36135229
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het gewone volk stelt je weer eens teleur?
Waar komt plotsklaps die ''meneertjes''-hausse vandaan?
pi_36135231
Gellymeneertje, wel ICQ hebben, geen MSN.
pi_36135238
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:33 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waar komt plotsklaps die ''meneertjes''-hausse vandaan?
Een verdraaide, verknipte geest, vermoed ik. Wanhoop, mogelijk?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:35:30 #204
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135246
Een hausse zou ik het niet noemen. Meneer spreidt slechts zijn vleugels. Ik kan het alleen maar toejuichen.
pi_36135247
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:34 schreef Monidique het volgende:
Gellymeneertje, wel ICQ hebben, geen MSN.
Ik heb beide en gebruik geen van beide. Als dat je gerust stelt.
pi_36135250
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb beide en gebruik geen van beide. Als dat je gerust stelt.
Het stelt mij gerust.
pi_36135251
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een verdraaide, verknipte geest, vermoed ik. Wanhoop, mogelijk?
Interpunctie-record, misschien?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:37:21 #208
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135257
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Interpunctie-record, misschien?
Nee.
pi_36135258
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Een hausse zou ik het niet noemen. Meneer spreidt slechts zijn vleugels. Ik kan het alleen maar toejuichen.
Ampele spankracht zou ik het niet noemen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:37:44 #210
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135261
Nee. <-- 1 op 1.
pi_36135263
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:37 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Moet dat dan?
pi_36135266
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Moet dat dan?
Mag ik een wedervraag stellen?
pi_36135268
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee.
Nee, inderdaad, er zijn competitors.
pi_36135269
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:39 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Mag ik een wedervraag stellen?
Waarom zou je?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:40:12 #215
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135271
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:37 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, en ik zou het niet boerenkool met worst noemen.
pi_36135273
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, inderdaad, er zijn competitors.
Over vroeger gesproken. Ga je nou nog eens iets doen?
pi_36135279
Vrouwen en een goed gesprek ? Daar heb je je vrienden voor lijkt me.
pi_36135280
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, en ik zou het niet boerenkool met worst noemen.
Blijf bij mij, EW.
pi_36135282
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:40 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Over vroeger gesproken. Ga je nou nog eens iets doen?
Ik zeg niets tenzij gedaan is. Dit is een filosofie van mij. Die ik bepaald niet consequent aanhang. Toepas. Mijn idee is namelijk: wanneer je blijft verkondingen over dingen, dan gaat het meer over het verkondigen dan over de dingen. Beetje van Jezus en z'n zwerver gejat, zeg maar. Geldt natuurlijk alleen voor mij, of voor anderen die denken dat het voor hen geldt.
pi_36135284
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:41 schreef gelly het volgende:
Vrouwen en een goed gesprek ? Daar heb je je vrienden voor lijkt me.
Vertel eens, gelly. Waar bomen jullie zoal over? Ik ben benieuwd.
pi_36135291
Gelly, vrijdagavond is toch niet doordeweeks?
pi_36135296
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:42 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Vertel eens, gelly. Waar bomen jullie zoal over? Ik ben benieuwd.
Ja, puur hypothetisch hoor. Ik heb immers geen vrienden.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:45:06 #223
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135298
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:41 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Blijf bij mij, EW.
Het ging over het voornemen van M om te studeren. Vandaar dat ik je vergelijking mank vond gaan.
pi_36135300
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:43 schreef Monidique het volgende:
Gelly, vrijdagavond is toch niet doordeweeks?
Wat mij betreft niet. Anders zou ik liegen.
pi_36135307
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het ging over het voornemen van M om te studeren. Vandaar dat ik je vergelijking mank vond gaan.
Dat diminutief komt voort uit zijn studievoornemens? Dan heb ik niets gezegd.
pi_36135309
O, ik kan veel zeggen over mijn voornemens, hoor. Maar daarmee zou ik natuurlijk slechts de aandacht zoeken, geen oprechte discussie over wat te doen. Absurd, alsof ik positief veranderd zou kunnen worden! Daarentegen, wat is er mis met aandacht, nietwaar?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:51:36 #227
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135325
Ik geloof niet dat ik iemand ooit eerder het woord diminutief heb zien gebruiken. Waar heb je het over JdW?
pi_36135329
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik geloof niet dat ik iemand ooit eerder het woord diminutief heb zien gebruiken. Waar heb je het over JdW?
Zie voor verdere informatie het Manifest van DrWolffenstein.
pi_36135332
Arcane Lifeforce Mysteria
pi_36135336
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik twijfel nu welk post icoon ik dien te gebruiken, aangezien ik niet arrogant wil overkomen, maar:

dat is gewoon een verkleinwoord, zoals '''meneertje.''
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:55:05 #231
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36135338
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Heet het nog steeds SunONE ?
pi_36135339
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:54 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ik twijfel nu welk post icoon ik dien te gebruiken, aangezien ik niet arrogant wil overkomen, maar:

O, het heeft niets te maken met dhimmitude dus?
pi_36135348
Daar is Harrydiminutiefje weer.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:56:44 #234
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36135355
wat is dat toch met die dhimitude onzin, het staat niet in de vandale, dus het zal vast niet belangrijk zijn
pi_36135356
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, het heeft niets te maken met dhimmitude dus?
Nee, in het geheel niet. ''Diminutie'' is een muzikale techniek.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:56:58 #236
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135357
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:54 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik heb alleen jou een verkleinwoord zien gebruiken.
pi_36135360
Wanneer is er een meet?
pi_36135362
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:55 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Heet het nog steeds SunONE ?
Da's wat anders dacht ik, ik bedoel dit :
http://www.sun.com/training/catalog/java/index.xml
pi_36135363
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik heb alleen jou een verkleinwoord zien gebruiken.
Waar heb ik dat dan gebruikt?
pi_36135369
Leer eens een echt vak stel alpha's.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:59:08 #241
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36135373
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Da's wat anders dacht ik, ik bedoel dit :
http://www.sun.com/training/catalog/java/index.xml
Doe je best, dat klinkt wel okay
pi_36135376
Wat je kan leren van sektes en extremistische moslims, is dat conditionering en programmering een wijze is om jezelf te veranderen. Een verlichte visie.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:59:31 #243
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135377
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

In deze samenstelling: 'meneertjes''-hausse.

Nogmaals: waar had je het over?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 03:01:22 #244
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36135383
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

di·mi·nu·tief
het diminutief, de diminutieven

(taalkunde) verkleinwoord
kijk ook bij: verkleinwoord
betekenisverwante termen
pi_36135384
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

In deze samenstelling: 'meneertjes''-hausse.

Nogmaals: waar had je het over?
Het was me nog niet eerder dan vandaag opgevallen dat dit tot de hebbelijkheden van M.'s taalgebruik was gaan behoren. Misschien is het niet echt een hausse als het een persoonlijke tic betreft.
pi_36135385
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:01 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het was me nog niet eerder dan vandaag opgevallen dat dit tot de hebbelijkheden van M.'s taalgebruik was gaan behoren. Misschien is het niet echt een hausse als het een persoonlijke tic betreft.
Het is een persoonlijke tic.
pi_36135389
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is een persoonlijke tic.
Goed dan, homunculus. Ik groet u allen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 03:03:39 #248
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36135391
Dat deed ik al eerder. Sic transit gloria mundi ofzoiets
  zaterdag 18 maart 2006 @ 03:04:56 #249
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135397
Nu gaat JdW weer weg met een diminutief.

Maar goed, gegroet.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 03:26:02 #250
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36135472
Oh trouwens JdW, het was een groot misverstand.
pi_36135486
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Oh trouwens JdW, het was een groot misverstand.
Gelukkig maar.
pi_36136746
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:02 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]
homunculus. Ik groet u allen.
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:48 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:45 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 20:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

M heeft ook een gewone (en een digitale) naam, JdW .
pi_36136758
Een handeltje in Baarle-Nassau, zouden ze daar louche spullen verkopen?
pi_36136766
Politiek les 1: Je moet voldoende steun hebben om een plan te realiseren.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_36136782
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 10:04 schreef R_ON het volgende:
Politiek les 1: Je moet voldoende steun hebben om een plan te realiseren.
In het modern Nederlands: "Draagvlak".
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:25:32 #256
89730 Drugshond
pi_36137029
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 10:04 schreef RichardQuest het volgende:
Een handeltje in Baarle-Nassau, zouden ze daar louche spullen verkopen?
Welke winkel bedoel je ?..... "Hebbes"
Of die rommelmarkt die achter BN ligt ?
pi_36137031
Dat is wel een vet stukje Nederlands, welke je daar communiceert, RQ.
pi_36137033
Politiek les 2: Doe wat je moet doen om te krijgen wat je hebben wilt, maar overspeel jezelf niet.
Maybe
pi_36137160
Les 3 (alweer): Ben geduldig en wacht je kansen af.
Maybe
pi_36137359
Les 4: "If you fuck me, I 'll fuck you back ten times harder."
Maybe
pi_36137418
Les 5: "In de politiek is het beter om te worden gevreesd, dan om geliefd te zijn."
Maybe
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:56:35 #262
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36137520
Ik hou van iedereen!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36137787
Goedemorgen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 11:15:38 #264
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36137841
OOOOOEEEEEHHHH racisme!
quote:
Bos voorziet ‘ongelukken’ raadsleden

ROTTERDAM, 18 MAART. PvdA-leider Wouter Bos verwacht ‘ongelukken’ met nieuwe, via voorkeurstemmen gekozen, allochtone gemeenteraadsleden van zijn partij. Hij vraagt zich af of ze wel voldoende gekwalificeerd zijn.

„Wij krijgen vast ongelukken met nieuwe allochtone raadsleden, maar die hebben we ook met autochtonen gehad”, zei Bos in het Het Parool van gisteren.

Op de website van de Amsterdamse PvdA zijn gisteren en vannacht enkele ontstemde reacties van allochtonen binnengekomen op de uitlatingen van Bos. „Een waardeloos verhaal.” „Bullshit.” Fouad Sidali, ex-woordvoerder van PvdA-wethouder Belliot, schrijft: „Is die Wouter nou helemaal van de pot... Waar slaat dit op. Alsof het de eerste keer in de geschiedenis is dat mensen met voorkeurstemmen in de raad worden gekozen. Nooit hoorden we daar iemand over, maar nu het veelal nieuwe Amsterdammers zijn, zoals Wouter ze noemt, is er ineens een gevaar.”

Secretaris Stuive van de PvdA-Amsterdam wijst erop dat de partij bij de samenstelling van de kandidatenlijst geen concessies aan de kwaliteit heeft gedaan.

Bos zei verder voor de PvdA geen uittocht van blanke kiezers te vrezen. „Ik zie het gevaar van een Partij van de Allochtonen waar de autochtonen weglopen. Maar als wij vasthouden aan ons verhaal, blijven we de partij voor iedereen.”
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:24:38 #266
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36139452
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 12:08 schreef pberends het volgende:
Vanavond geen Koefnoen ivm schaatsen.
ARGH KUT SCHAATSEN. ALLEEN FRIEZEN VINDEN DAT ECHT LEUK!
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:44:43 #267
89730 Drugshond
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:50:41 #268
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36139912
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 12:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hufterig fries gedrag
Koppige Fries krijgt zes bekeuringen
Ik herken dit wel.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:52:31 #269
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36139946
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:54:51 #270
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36139985
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 12:55:39 #271
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36140000
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:25:39 #272
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36140705
en vergeet niet:
quote:
Vliegprijzen straks 'eerlijk' vermeld

Luchtvaartmaatschappijen stoppen binnenkort met misleidende lokprijzen voor een vliegticket. Volgens de KLM gaan de maatschappijen en ook de touroperators afspraken maken over de manier van adverteren. Vanaf de zomer van 2007 moeten de prijzen er dan 'eerlijk' staan. Dat kan volgens de KLM niet eerder omdat de najaars-brochures nu al bij de drukkers liggen.

Nu wordt nog vermeld wat een ticket kost zonder toeslagen, zoals luchthavenbelasting. Uit onderzoek blijkt echter dat de totale prijs, inclusief alle toeslagen, vaak drie keer hoger uitkomt dan de prijs waarmee wordt geadverteerd.

De Zwitserse maatschappij Swiss vermeldt sinds gisteren de all-in prijs voor een vliegticket, inclusief alle toeslagen. Vandaag is de Oost-Europese prijsvechter Sky Europe daar ook mee begonnen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36140881
quote:
Chili vervangt Nederlandse tanks

SANTIAGO (ANP) – Chili gaat tweehonderd Nederlandse Leopard–tanks op korte termijn vervangen. Dat schrijft het Chileense dagblad El Mostrador zaterdag.

President Bachelet zal volgens het dagblad „in de komende dagen" de aankoop van de eerste honderd nieuwe Leopard–tanks aankondigen.

De Nederlandse tanks werden eind jaren negentig door defensiebedrijf RDM van Joep van den Nieuwenhuyzen doorverkocht aan Chili voor een bedrag van 63 miljoen dollar. RDM zou bij die transactie 1,5 miljoen dollar aan smeergeld hebben gestort op geheime rekeningen van oud–dictator Pinochet.

Recent verklaarde de oud–minister van Defensie Ravinet dat de Nederlandse Leopard–tanks bij aankoop in een belabberde staat verkeerden. Volgens de voormalige minister moest een vijfde deel van de tanks worden gebruikt voor het onderhoud van de overige voertuigen.

Inmiddels zijn alle aangekochte tanks aan vervanging toe. Reparatie van de Nederlandse tanks is daarbij duurder dan aankoop van nieuw materiaal.

In totaal gaat Chili 300 nieuwe Leopard–tanks aankopen.
http://www.refdag.nl/arti(...)derlandse+tanks.html

dat waren dus de puinhopen van Paars
pi_36140914
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 10:56 schreef George-Butters het volgende:
Ik hou van iedereen!
Merk je ook dat iedereen een stuk vrolijker is, nu het een paar graden warmer is en het zonnetje schijnt? .
pi_36140957
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:33 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Merk je ook dat iedereen een stuk vrolijker is, nu het een paar graden warmer is en het zonnetje schijnt? .
bier drink je met verstand
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:35:16 #276
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36140958
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:33 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Het is hier nu grijs en niet bijzonder warm.

De opmerking was in de roes van het lekker wakker worden.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36140960
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 10:25 schreef sigme het volgende:
Dat is wel een vet stukje Nederlands, welke je daar communiceert, RQ.
pi_36140967
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:35 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Het is hier nu grijs en niet bijzonder warm.

De opmerking was in de roes van het lekker wakker worden.
Oh, man, 't is hier prachtig hoor.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:38:29 #279
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36141014
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Oh, man, 't is hier prachtig hoor.
Mmmm akward. Nou ja het zal wel goedkomen vandaag. Positief blijven!
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:40:13 #280
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36141050
Heeft hier iemand nog een filmtip?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_36141065
Als je 25th Hour nog niet gezien hebt, misschien die?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:43:02 #282
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36141106
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:40 schreef RichardQuest het volgende:
Als je 25th Hour nog niet gezien hebt, misschien die?
staat aan.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:52:59 #283
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36141320
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:54:12 #284
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36141354
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:52 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]

jaren 80 mode

http://www.tronguy.net/TRONcostume/
Ben jij dat
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 13:56:04 #285
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36141393
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:54 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Ben jij dat
kijk eens goed, zie jij haar?
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:06:47 #286
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_36141658
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:56 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

kijk eens goed, zie jij haar?
Goed geschoren Harry.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:12:57 #287
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36141784
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 10:46 schreef R_ON het volgende:
Les 4: "If you fuck me, I 'll fuck you back ten times harder."
Alleen als dit citaat van Sharon Dijksma komt is het een dreigement.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:18:12 #288
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36141894
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 21:47 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/buitenland/article251978.ece

heel jammer dit, en hiermee gewoon niet waard om minister te zijn
Een waarde-oordeel van zakjap! Waar gaat het heen met de wereld.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:20:38 #289
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36141934
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:06 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Goed geschoren Harry. [afbeelding]
Ik herken er Aaaahikbenniethelemaal100% in eigenlijk. Maar dat is dan weer mijn voorstellingsvermogen..
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:27:29 #290
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36142096
quote:
De strijd van het kabinet tegen de bureaucratie dreigt te mislukken. Burgers en bedrijven merken er na drie jaar te weinig van, vindt premier Balkenende.

(...)

‘De mensen merken er nog niet zo veel van.’

(...)

Vooral voor uitkeringsgerechtigden (...) wil hij het contact met de instanties makkelijker maken.

Pechtold bestuurt het megaproject Andere Overheid. Dat moet de overheid efficiënter en klantvriendelijker maken, maar wordt zelf bekritiseerd als een bureaucratische moloch. Uit de Tweede Kamer klinkt bittere kritiek: ‘Regel het nou’, zegt CDA-Kamerlid Spies, die zelf al anderhalf jaar op een bouwvergunning wacht.
Selectief quoten is leuk.
pi_36142324
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 14:27 schreef Sidekick het volgende:

quoten is leuk.
Is een quote niet per definitie selectief?
Net zoals een feit aandragen..
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:50:47 #292
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36142575
quote:
Session Start: Thu Oct 14 16:37:12 2004
Session Ident: #POL
[16:37] * Now talking in #POL
[16:37] * Topic is 'Misschien komen al je dromen uit op 2 november, wie zal het zeggen? '
[16:37] * Set by Monidique on Thu Oct 14 13:15:15
Dwergmeneertje had voorkennis van de moord op Van Gogh!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:55:56 #293
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36142664
'Schandalen zijn leuk, vermakelijk, maar, inderdaad, niet echt relevant, tenzij ze het wel zijn, uiteraard, maar dan is, voor de geschiedenis, een compleet uitgespit schandaal niet bijzonder belangrijk, het feit ván het schandaal natuurlijk wel.
pi_36142717
Je pest me.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:03:24 #295
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36142809
"Alleen christenen willen mensen overtuigen namelijk" - Akkersloot
"Ik maak er geen links/rechts van, iedereen weet dat de NOS/NOVA/VARA roodgekleurd is." - Aaahikwordgek
"Het woord sociaal komt niet in mijn woordenboek voor" - Landmass
pi_36143985
pi_36144126
pi_36144314
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 10:03 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

M heeft ook een gewone (en een digitale) naam, JdW .
Vervloekte cookies.
pi_36144331
Nou ja,
pi_36144343
Fin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')