abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 21:43:41 #1
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13816100
Naar mijn mening, en ervaring, moet ik concluderen, dat een relatie, als heteroseksuele man, aangaan met 'n vrouw, mogelijk is. Helaas, zo lijkt het althans, trekt De Vrouw, hier bedoel ik dus de vrouw in het algemeen, mijn intellect naar beneden. Dit lijkt te liggen aan een ander niveau waar deze wezens zich op bevinden. Dit is geen lager, of hoger, niveau, maar een ander niveau, dus horizontaal gedifferentieerd*.
Dit gebeurt slechts wanneer ik in de nabijheid ben van een vrouw waar ik een of andere relatie, zelfs een niet-gebonden, mee heb. Het zorgt ervoor, dat ik niet Ik ben, dat mijn Ego vervuild geraakt door de Ega.
Een andere zaak is het met mannen, daar voel ik niet zo'n niveau-verandering. Natuurlijk, sommigen zijn dommer of, maar dat gebeurt eigenlijk nooit, slimmer, als deze termen al te gebruiken zijn, maar het heeft geen invloed op mij, m'n Ego. Daarom zit ik nu met het lastige punt, dat ik vrouwen wel prefereer als lichamelijke relatiepartner, maar voor het geestelijke toch echt 'n man nodig heb. Helaas, ik kan geen liefdesrelatie aangaan met een man, simpelweg omdat ik niet op mannen val. In ieder geval, wat moet ik doen? Hoe valt dit enigszins te combineren?

*: deze term bestaat niet, of heeft, bij mijn weten, geen betekenis in deze context, maar klinkt wel mooi

kernˇgeˇleerˇde (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 21:54:49 #2
51569 jori
en het ei zei...
pi_13816285
me dunkt dat u een beetje een controlfreak bent? bang om uw veilige filosofien en denkbeelden los te laten en mee te gaan in iets anders, iets nieuws, iets verfrissends?
pi_13816305
Wellicht ligt het probleem wel in het feit dat jij zo zwak bent dat jij je voelt veranderen in het nabijzijn van een vrouw.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_13816393
Ik geef je groot gelijk. Was er maar een persoon met een vrouwelijk lichaam en de persoonlijkheid van een man.....
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 22:01:53 #5
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_13816409
Edit: niet lopen zeiken over zinnen e.d.

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 13-10-2003 14:49]

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 22:07:52 #6
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_13816524
leg eens wat meer uit hoe dat nou gaat, dat naar beneden vallen van je intellect binnen een relatie met een vrouw?

bedoel je dat de gesprekken op een laag intellectueel niveau zijn?

als dat het is... leer ander-soortige gesprekken waarderen... google eens wat die ander-soortige gesprekken biochemisch met je doen, zodat je intellectueel kunt beredeneren dat die gesprekken het predikaat "Waardevol" verdienen...

en bedenk wat voor nut die intellectuele zaken hebben... misschien ben je er wel aan verslaafd en moet je afkicken?

We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 22:08:55 #7
70703 MariekeP
troetelbeertje
pi_13816552
Poeh, moeilijk dit allemaal hoor.
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 22:11:38 #8
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_13816600
Zou het kunnen komen omdat je -al dan niet onbewust- in het gezelschap van een vrouw een betere indruk van jezelf wil achterlaten dan in het gezelschap van een man? Die man wil je niet veroveren, terwijl het kennelijk voor jou belangrijk is wat een vrouw van jou vindt.

Ik zie het ook om me heen: ben je gezellig blablabla (ik ben een vrouw), komt er een man binnen, verandert m`n gesprekspartner in een uitsloofster. Dan vraag ik me dus wel eens af: "Doe ik zelf ook zo eh... "raar" in zo`n geval?" Ik heb mezelf er nooit op betrapt, maar ja, ben ook maar van vlees en bloed. Ik denk dan namelijk vaak "Mens, doe normaal, twee tellen geleden was je jezelf, ik vond je toen een veel leukere vrouw en het lijkt me sterk dat die kerel dat uiteindelijk ook niet zou vinden..."

Het enige wat ik er dus van kan zeggen is dat je jezelf moet zijn, bij jezelf moet blijven en niet bij de ander, of dat nou een man of een vrouw is. Lijkt me wel zo ontspannend en het langst vol te houden.

*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
pi_13816641
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:43 schreef tvlxd het volgende:

*: deze term bestaat niet, of heeft, bij mijn weten, geen betekenis in deze context, maar klinkt wel mooi

Is het dan wel verstandig om die term te gebruiken? Gezien die term niet bestaat, zou deze wel eens verkeerd geinterpreteerd kunnen worden. En dat zou toch erg sneu zijn nietwaar?
pi_13816963
quote:
Naar mijn mening, en ervaring, moet ik concluderen, dat een relatie, als heteroseksuele man, aangaan met 'n vrouw, mogelijk is.
Ja? Je bent er toch al wel over uit dat dat mogelijk is?
Ik ben het met je eens... het is zéker mogelijk. Niet eenvoudig, doch mogelijk.
quote:
Helaas, zo lijkt het althans, trekt De Vrouw, hier bedoel ik dus de vrouw in het algemeen, mijn intellect naar beneden. Dit lijkt te liggen aan een ander niveau waar deze wezens zich op bevinden. Dit is geen lager, of hoger, niveau, maar een ander niveau, dus horizontaal gedifferentieerd*.
Dit gebeurt slechts wanneer ik in de nabijheid ben van een vrouw waar ik een of andere relatie, zelfs een niet-gebonden, mee heb. Het zorgt ervoor, dat ik niet Ik ben, dat mijn Ego vervuild geraakt door de Ega.
In tegenstelling tot een kwestie van intellect gaat het hier waarschijnlijker over een ego dat niet sterk genoeg is om te allen tijde zichzelf te kunnen blijven. Een ego dat een vrouw nodig heeft om gebroken te worden. Een man kan dat ego blijkbaar niet breken. Al eens gedacht waarom je ego sterk is in de nabijheid van een man, maar te corrumperen is in de nabijheid van een vrouw? Een traumatische ervaring m.b.t. een zeker vrouwmens in het verleden, wellicht?
quote:
Helaas, ik kan geen liefdesrelatie aangaan met een man, simpelweg omdat ik niet op mannen val. In ieder geval, wat moet ik doen? Hoe valt dit enigszins te combineren?
Toenadering zoeken tot een manwijf lijkt mij de meest voor de hand liggen oplossing.

And perhaps some cutting back on booze...

pi_13817014
Edit:niet over zinnen zeiken aub

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 13-10-2003 14:51]

zaterdag 11 oktober 2003 @ 22:58:43 #12
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13817310
Hm, "geen sterk ego" is kennelijk de heersende mening. Het zou kunnen, in ieder geval is het interessant.
1 kernfysicus
pi_13817450
quote:
Dit is geen lager, of hoger, niveau, maar een ander niveau, dus horizontaal gedifferentieerd*.

Ben maar een vrouw hoor, maar als je wil zeggen wat je bedoelt moet je het verticaal gedifferentieerd noemen denk ik. Horizontaal impliceert nl wel hoger of lager. Voor de rest: sterkte ermee!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_13817560
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 22:01 schreef GuitarMaistro het volgende:
Ik geef je groot gelijk. Was er maar een persoon met een vrouwelijk lichaam en de persoonlijkheid van een man.....
PS die zijn er tegenwoordig zat trouwens.
pi_13817627
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 23:06 schreef Manono het volgende:

[..]

Ben maar een vrouw hoor, maar als je wil zeggen wat je bedoelt moet je het verticaal gedifferentieerd noemen denk ik. Horizontaal impliceert nl wel hoger of lager. Voor de rest: sterkte ermee!

ik dne dat de TS bedoelt dat mannen en vrouwen qua intellect verschillen, maar dat de een niet beter is dan de ander. hiervoor gebruikt hij de term "horizontaal differentiereeren", wat aangeeft dat er een duidelijk verschill is tussen beide intellecten, maar dat ze wat hun "waarde" betreft hetzelfde zijn. wanneer je verticaal differentieert, in het gebruikt van de TS, is het intellect van dezelfde soort, maar is de een beter dan de ander...

Hmmmz, aan de discussie toevoegend: Vrouwen komen van Venus, Mannen van Mars. lijkt een open deur intrappen, maar ik doe het toch maar...

zaterdag 11 oktober 2003 @ 23:15:58 #16
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_13817631
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 22:08 schreef MariekeP het volgende:
Poeh, moeilijk dit allemaal hoor.
.
...dass wir fliegen.
pi_13817653
moet eerlijk zeggen ik hou wel van een man die uh nogal slim is
zekers qua humor en leuk uit de bocht schieten
dus nee geen simpel
Hoii doe je broek uit type

nee echt supers subtiel zijn
dat is best wel in..

zucht
pi_13817764
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 23:15 schreef qrazi het volgende:
de term "horizontaal differentiereeren", wat aangeeft dat er een duidelijk verschill is tussen beide intellecten, maar dat ze wat hun "waarde" betreft hetzelfde zijn. wanneer je verticaal differentieert, in het gebruikt van de TS, is het intellect van dezelfde soort, maar is de een beter dan de ander...
Volgens mij niet.
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 23:23:42 #19
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13817794
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 23:22 schreef Manono het volgende:

[..]

Volgens mij niet.

Oh, maar zo bedoelde ik het weldegelijk.
1 kernfysicus
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 23:27:36 #20
70125 X-Phantom-X
work in Progress
pi_13817866
quote:
Helaas, zo lijkt het althans, trekt De Vrouw, hier bedoel ik dus de vrouw in het algemeen, mijn intellect naar beneden.
Want dan is al dat zuurstofrijke bloed naar beneden weggetrokken?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy...
  zondag 12 oktober 2003 @ 13:09:08 #21
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13825260
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 23:27 schreef X-Phantom-X het volgende:

[..]

Want dan is al dat zuurstofrijke bloed naar beneden weggetrokken?

Een leuke vergelijking, maar ik weet niet of het daar aan ligt.
1 kernfysicus
  zondag 12 oktober 2003 @ 13:12:48 #22
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13825307
quote:
Naar mijn mening, en ervaring, moet ik concluderen, dat een relatie, als heteroseksuele man, aangaan met 'n vrouw, mogelijk is. Helaas, zo lijkt het althans, trekt De Vrouw, hier bedoel ik dus de vrouw in het algemeen, mijn intellect naar beneden. Dit lijkt te liggen aan een ander niveau waar deze wezens zich op bevinden. Dit is geen lager, of hoger, niveau, maar een ander niveau, dus horizontaal gedifferentieerd*.
Een andere zaak is het met mannen, daar voel ik niet zo'n niveau-verandering. Natuurlijk, sommigen zijn dommer of, maar dat gebeurt eigenlijk nooit, slimmer, als deze termen al te gebruiken zijn, maar het heeft geen invloed op mij, m'n Ego. Daarom zit ik nu met het lastige punt, dat ik vrouwen wel prefereer als lichamelijke relatiepartner, maar voor het geestelijke toch echt 'n man nodig heb. Helaas, ik kan geen liefdesrelatie aangaan met een man, simpelweg omdat ik niet op mannen val. In ieder geval, wat moet ik doen? Hoe valt dit enigszins te combineren?

Het kan geen kwaad tijdig te levelen, een vriendenclub er op na te houden en te overwegen of het toch niet handiger is alleen in het leven te staan als de relaties te onbevredigend eindigen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 12 oktober 2003 @ 13:26:36 #23
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13825522
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 13:12 schreef sjun het volgende:

[..]

Het kan geen kwaad tijdig te levelen, een vriendenclub er op na te houden en te overwegen of het toch niet handiger is alleen in het leven te staan als de relaties te onbevredigend eindigen.

Hoe bedoel je dit?
1 kernfysicus
  zondag 12 oktober 2003 @ 13:30:36 #24
70729 Miss_WannaBe
Touch Me, Feel Me
pi_13825585
Aaaargh, sommige mannen zijn echt eng....
U knew I was a snake when U let me in.....
pi_13825699
quote:
Het zorgt ervoor, dat ik niet Ik ben, dat mijn Ego vervuild geraakt door de Ega.
Uit het woordenboek:

E.G.A. edelgrootachtbaar

Geen wonder dat het slecht is voor je ego

eega (de; 's, -gaas) echtgenoot, echtgenote

Of ben je er al mee getrouwd?

[Dit bericht is gewijzigd door stoopkind op 12-10-2003 13:38]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')