Ze willen graag openlijk provoceren en als ze in elkaar geslagen worden moeten ze niet huilenquote:UTRECHT - Iedereen in Nederland die een T-shirt wil met de print van een van de omstreden Deense cartoons van de profeet Mohammed, kan sinds vrijdag terecht op www.mohammedcartoons.nl. Op deze website biedt een speciaal voor deze actie opgericht bedrijf de oranje T-shirts aan.
Onder de cartoon waar Mohammed met een tulband als bom is afgebeeld, staat de tekst „I hate violence”. Initiatiefnemer S. Molenwijk: „We willen absoluut niet aanzetten tot geweld of discriminatie. Wij doen dit om de discussie tussen moslims en niet-moslims te openen.”
Sinds de lancering van de website zijn er tientallen, „overwegend positieve”, reacties en bestellingen binnen gekomen. „Er zijn inderdaad ook mensen die denken dat er door de T-shirts onrust kan ontstaan”, aldus Molenwijk. Hij is zelf niet bang voor negatieve reacties, maar zegt wel dat „mensen achter de schermen bang zijn om bij het project betrokken te zijn”. Het was lastig om een drukker bereid te vinden de T-shirts te bedrukken.
Op 18 februari trad de Italiaanse minister Roberto Calderoli van Bestuurlijke Vernieuwing, onder druk van de regering, af omdat de minister T-shirts met daarop spotprenten over profeet Mohammed die in de moslimwereld tot veel beroering hebben geleid, had gedragen.
Welke deel , titel etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:50 schreef Hallulama het volgende:
Doet me denken aan Die Hard.
Wat mij dan verbaast is dat ze zeggen dat ze een dialoog aangaanquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:53 schreef SuperBosch het volgende:
Trieste actie.
Ik vind de tekst "I hate violence" wel weer grappig, maar ik denk niet dat iemand em zal kopen.
'Die hard: with a vengeance'quote:
Ach, die maker van die t-shirts probeert helemaal geen dialoog aan te gaan. Hij probeert gewoon geld te verdienen aan deze 'hype'.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat mij dan verbaast is dat ze zeggen dat ze een dialoog aangaan
Wie gaat er nou een dialoog aan met een t-shirt met zeer provocerende teksten met een moslim
je zoekt gewoon onrust en je maakt mensen hierdoor alleen kwaad
vergelijkbaar met deze haat-commercie van deze gestoorde tilburgerquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
'Die hard: with a vengeance'
Mclane (Bruce Willis) moet dwars door Harlem lopen met een sandwichboard waarop in grote letters 'I HATE NIGGERS' staat.
daar ben ik bang voor - de maker wilt graag dat er onrust komt .quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:00 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Ach, die maker van die t-shirts probeert helemaal geen dialoog aan te gaan. Hij probeert gewoon geld te verdienen aan deze 'hype'.
Ik ben alleen bang dat Moslims iemand in elkaar gaan rammen als iemand zo'n t-shirt aan heeft.
Mooi, Meki 10 jaar in de Bijlmer bajesquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:03 schreef Meki het volgende:
[..]
daar ben ik bang voor - de maker wilt graag dat er onrust komt .
Als ik iemand zie met die spotprent rij ik hem per ongeluk over![]()
Nee dat doe ik nietquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mooi, Meki 10 jaar in de Bijlmer bajes
Ik wil niemand beledigen in hun waardequote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:05 schreef nietzman het volgende:
Misschien moet je er zelf eentje gaan bestellen Meki.
Net als die Israëliërs die Joodse cartoons gaan maken of negers die in Lonsdale rondlopen.
Vet tof..
dat wel maar ik zal dat nooit doenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:06 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar je dácht er wel aan... foei Meki...
Waar ga je dan wel heen met een anti-Joods t-shirt om te zingen en te spelen? (En wat is je repertoire?)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik wil niemand beledigen in hun waarde
Ik ga ook niet met een anti-Joodse t-shirt naar Anne frank huis en daar zingen en daar spelen
Meki, doe dat nou niet. Haat die mensen nou niet omdat ze het IQ van een stoeptegel hebben. Heb er medelijden mee.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Als ik iemand zie met die spotprent rij ik hem per ongeluk over![]()
welke gedachte ?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:08 schreef Noax het volgende:
Niets mis met die gedachte!
Ik zou dat niet doen - maar een andere gek zou dat wel doen .quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:10 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Meki, doe dat nou niet. Haat die mensen nou niet omdat ze het IQ van een stoeptegel hebben. Heb er medelijden mee..
Als je nu mensen omrijdt (of überhaubt ze wat aandoet) ben JIJ (ook) fout. Het is voor jou misschien wel fijn dat je een 'moslimhater' omgereden hebt, maar maak je het alleen maar erger.
dat is hetzelfde wat de heer Molewijk de racistquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:10 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Waar ga je dan wel heen met een anti-Joods t-shirt om te zingen en te spelen? (En wat is je repertoire?)
Ik zie dat je een plank mist.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:07 schreef Meki het volgende:
Ik ga ook niet met een anti-Joodse t-shirt naar Anne frank huis en daar zingen en daar spelen
Vind je dat dan wel goed ?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik zou dat niet doen - maar een andere gek zou dat wel doen .
Niemand durft het nog, is dat wat je wilt Meki, angst voor jouw(!) Islam ?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:10 schreef Meki het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_verkrijgbaar.html
[..]
Ze willen graag openlijk provoceren en als ze in elkaar geslagen worden moeten ze niet huilenSchandalig maar ik denk dat niemand durft ermee te lopen.
Jep we moeten van de sitautie leren we moeten geen olie op de vuur goien.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:12 schreef Hallulama het volgende:
Ik snap je hoor Meki, ik vind 't ook belachelijk.
- Het is aan de ene kant belachelijk dat mensen zich laten kisten door dergelijke shirts
- Het is aan de andere kant belachelijk dat mensen uberhaupt dergelijke shirts dragen
Maar, men confronteert elkaar wel op deze wijze, en dat is gezond, dus ik zie die hele cartoon-rel absoluut als een positief iets, noem het een leermoment voor de mensheid.
Nee het is niet goed maar het is wel zijn eigen schuldquote:
Nou, als je em zo leuk vindt... koop em en draag het dan eens!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:13 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
wel leuk ingespeeld op de olympische spelen en straks het wk voetbal
Nee . Wat heeft het voor nut om met de t-shirt te lopen ?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:14 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Niemand durft het nog, is dat wat je wilt Meki, angst voor jouw(!) Islam ?
Molenwijk is gewoon een druiloor, een klein kind dat nog veel moet leren. I suggest you totally and completely ignore this lame piece of crap.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:14 schreef Meki het volgende:
Jep we moeten van de sitautie leren we moeten geen olie op de vuur goien.
Molenwijk weet niet wat hier de gevolgen zijn. de gevolgen zijn heel erg als veel Nederlanders dat zouden dragen
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:13 schreef Noax het volgende:
Ik quote je even:
'daar ben ik bang voor - de maker wilt graag dat er onrust komt .
Als ik iemand zie met die spotprent rij ik hem per ongeluk over.'
Dat missen veel van zijn soortgenoten, een fundamenteel gebrek aan respect voor wat ons tot nederlanders maakt, de acceptatie van het feit dat we het niet met elkaar eens hoeven te zijn.quote:
Ik zal het niet aanschaffen om dat ik bij voorbaat al het gezeik om die cartoonrellen al kansloos vond. Ga daar dus in geen geval meer aandacht aan schenken dan het tot nu toe al in alle media heeft gehad.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:15 schreef Noax het volgende:
Nou, als je em zo leuk vindt... koop em en draag het dan eens!
Ik vind ze lelijk en dom maar de idioot die ze wil dragen moet dat gewoon kunnen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:15 schreef Noax het volgende:
[..]
Nou, als je em zo leuk vindt... koop em en draag het dan eens!
we moeten altijd bij de aanleiding beginnen. Molenwijk houdt van beledigen en nog triester je kan zo achterhalen waar die woontquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:16 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Molenwijk is gewoon een druiloor, een klein kind dat nog veel moet leren. I suggest you totally and completely ignore this lame piece of crap.
Maar, hetzelfde geldt voor de mensen die zich laten kisten door dergelijke t-shirts, dus...
en Molenwijk dan ?? die mist niks ???quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:16 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Dat missen veel van zijn soortgenoten, een fundamenteel gebrek aan respect voor wat ons tot nederlanders maakt, de acceptatie van het feit dat we het niet met elkaar eens hoeven te zijn.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik zal het niet aanschaffen om dat ik bij voorbaat al het gezeik om die cartoonrellen al kansloos vond. Ga daar dus in geen geval meer aandacht aan schenken dan het tot nu toe al in alle media heeft gehadhet erg lelijke shirts vind.
Het zou geen probleem mogen zijn, dat je kunt uitvinden waar hij woont. Een perfide gedachte, kom op Meki, let's play a game, or have some fun, vergeet deze nonsens, laten we een biertje pakken, of een mint-thee.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:17 schreef Meki het volgende:
we moeten altijd bij de aanleiding beginnen. Molenwijk houdt van beledigen en nog triester je kan zo achterhalen waar die woont![]()
Ik snap ook totaal niet het nut van die spotprenten!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vind ze lelijk en dom maar de idioot die ze wil dragen moet dat gewoon kunnen.
Proostquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:22 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het zou geen probleem mogen zijn, dat je kunt uitvinden waar hij woont. Een perfide gedachte, kom op Meki, let's play a game, or have some fun, vergeet deze nonsens, laten we een biertje pakken, of een mint-thee.
Welk Nut voor wie Meki en waarom zou iedere individuele actie een zeker nut moeten hebben ?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee . Wat heeft het voor nut om met de t-shirt te lopen ?
Zou jij deze t-shirt dragen ?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:23 schreef Noax het volgende:
[..]
Ik snap ook totaal niet het nut van die spotprenten!![]()
Vrijheid van meningsuiting heeft blijkbaar een andere betekenis gekregen....
Die is nog hetzelfde gebleven, jij hebt het alleen nooit begrepen...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:23 schreef Noax het volgende:
[..]
Ik snap ook totaal niet het nut van die spotprenten!![]()
Als dat discirminerend en provocerend is ? dan mogen ze dan dat ook dragen ??quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:25 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Welk Nut voor wie Meki en waarom zou iedere individuele actie een zeker nut moeten hebben ?
Nut is niet vereist om een actie te rechtvaardigen en de afwezigheid van nut is niet voldoende om een actie af te keuren. Nut kan indeze ook niet gedefinieerd worden aangezien dit voor de verschillende spelers afhankelijk is van wat zij als nut ervaren : de verkoper die hoe dan ook direct nut ondervindt van het verdiende geld, de koper die nut denkt de bewerkstelligen door de invloed die het zou kunnen hebben op het "cartoon-debat" of misschien doordat iemand zijn persoonlijke overtuiging wil uitdragen....doe eens je best Meki.
Als ik het nut van die spotprenten niet zie, waarom zou ik dan in die rotzooi gaan lopen?quote:
verklaar je es nader...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:25 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Die is nog hetzelfde gebleven, jij hebt het alleen nooit begrepen...
Misschien mist hij tact en finesse en misschien mist hij klasse, ik weet niet of hij wat mist maar ik weet wel dat hij het volste recht heeft om zich op deze manier uit te drukken. Jij hebt in geen enkel geval het recht om geweld aan te moedigen en je hebt ook niet het recht om geweld te gebruiken, eigenlijk ben je al in overtreding...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
en Molenwijk dan ?? die mist niks ???
En daar ga je de fout inquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Als dat discirminerend en provocerend is ? dan mogen ze dan dat ook dragen ??
dan neem jij alle verantwoordelijk voor alle gevolgen
Hallo, leg dan wel even uit hoe en waarom hij daar de fout in gaat, volgaarne.quote:
Jawel dit maakt het enkel alleen moeilijker voor de samenlevingquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:32 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Misschien mist hij tact en finesse en misschien mist hij klasse, ik weet niet of hij wat mist maar ik weet wel dat hij het volste recht heeft om zich op deze manier uit te drukken. Jij hebt in geen enkel geval het recht om geweld aan te moedigen en je hebt ook niet het recht om geweld te gebruiken, eigenlijk ben je al in overtreding...
De vrouw die verkracht wordt vraagt er ook zelf om door haar kleding?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:33 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hallo, leg dan wel even uit hoe en waarom hij daar de fout in gaat, volgaarne.
Als je graag een groep mensen wil beledigen dan moet je alle verantwoordelijkheid nemenquote:
Als het discriminerend is mag het volgens de wet niet gedragen worden maar het is niet discriminerend omdat er geen expliciete referentie is naar een geloof, het is niet direct beledigend volgens wettelijke normen en het is niet (of dat kan niet direct aannemelijk gemaakt worden) duidelijk dat het de intentie is om te schofferen. Het is niet provocerend in gerechtelijke zin omdat Islamitische geloofsregels op geen enkele manier bepalen wat wel en niet provocerend is. Het is provocerend in de zin dat het bedoeld is om een reactie uit te lokken maar die beaamde reactie kan positief zijn dus ook dat kan niet persé negatief worden opgevat.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Als dat discirminerend en provocerend is ? dan mogen ze dan dat ook dragen ??
dan neem jij alle verantwoordelijk voor alle gevolgen
Dus als iemand met een T-shirt gaat lopen met daarop een spotprent van Mohammed is het logisch dat hij in elkaar wordt geslagen? Juist ja.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:10 schreef Meki het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_verkrijgbaar.html
[..]
Ze willen graag openlijk provoceren en als ze in elkaar geslagen worden moeten ze niet huilenSchandalig maar ik denk dat niemand durft ermee te lopen.
Een verschil is wel dat de meeste Nederlanders een beetje meer nadenken en zich niet zo snel op de kloten getrapt voelen dan de meeste Marokkanen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je graag een groep mensen wil beledigen dan moet je alle verantwoordelijkheid nemen
Als ik alle Nederlanders wil beledigen dan neem ik alle verantwoordelijkheid op me in. Ook al wordt in elkaar geslagen de verantwoordelijkheid daarvoor heb ik want ik heb het immers uitgelokt
het lokt een negatiefe uitlokking en wij zien als een grove discriminatie .quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:40 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Als het discriminerend is mag het volgens de wet niet gedragen worden maar het is niet discriminerend omdat er geen explicitiete referentie is naar een geloof, het is niet direct beledigend volgens wettelijke normen en het is niet (of dat kan niet aannemelijk gemaakt worden) duidelijk dat het de intentie is om te schofferen. Het is niet provocerend in gerechtelijke zin omdat Islamitische geloofsregels op geen enkele manier bepalen wat wel en niet provocerend is. Het is provocerend in de zin dat het bedoeld is om een reactie uit te lokken maar die beaamde reactie kan positief zijn dus ook dat kan niet persé negatief worden opgevat.
Je hebt een punt, maar vertel mij eens Meki, hoe denk je Nederlanders te kunnen beledigen op dusdanige wijze dat Nederlanders allerlei gebouwen in de fik steken, mensen stenigen, en hen met touwen aan auto's vastbinden om ze vervolgens door de straten te slepen?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:36 schreef Meki het volgende:
Als je graag een groep mensen wil beledigen dan moet je alle verantwoordelijkheid nemen
Als ik alle Nederlanders wil beledigen dan neem ik alle verantwoordelijkheid op me in. Ook al wordt in elkaar geslagen de verantwoordelijkheid daarvoor heb ik want ik heb het immers uitgelokt
Ik vind dat je verantwoordelijkheid moet nemen , Dus jaquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:41 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Dus als iemand met een T-shirt gaat lopen met daarop een spotprent van Mohammed is het logisch dat hij in elkaar wordt geslagen? Juist ja.![]()
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:41 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Een verschil is wel dat de meeste Nederlanders een beetje meer nadenken en zich niet zo snel op de kloten getrapt voelen dan de meeste Marokkanen.
dat is slecht - provocatie is altijd slechtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:43 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je hebt een punt, maar vertel mij eens Meki, hoe denk je Nederlanders te kunnen beledigen op dusdanige wijze dat Nederlanders allerlei gebouwen in de fik steken, mensen stenigen, en hen met touwen aan auto's vastbinden om ze vervolgens door de straten te slepen?
Net als wat de Islam zegt over homo's? Da's ook discriminerend en haatdragend... laten we de Islam dan maar afschaffen, want me woeten niet onnodig beledigen... Het valt gewoon niet goed te praten.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:44 schreef Meki het volgende:
[..]
het enige is provoceren en discrimineren en dat valt niet goed te praten
Da's een andere hoorquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:30 schreef popolon het volgende:
Marco van Basten heeft er 22 in bestelling.
De Islam kan niet praten hoor.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:45 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Net als wat de Islam zegt over homo's?
Ik heb al duidelijk gemaakt dat elke vorm van provocatie en discriminatie slecht is en moet verboden wordenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:45 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Net als wat de Islam zegt over homo's? Da's ook discriminerend en haatdragend... laten we de Islam dan maar afschaffen, want me woeten niet onnodig beledigen... Het valt gewoon niet goed te praten.
De Islam is iets abstracts.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:45 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Net als wat de Islam zegt over homo's? Da's ook discriminerend en haatdragend... laten we de Islam dan maar afschaffen, want me woeten niet onnodig beledigen... Het valt gewoon niet goed te praten.
Niet altijd, soms kan provocatie leiden tot een leermoment van de provocerende of de geprovoceerde, maar, beste Meki, snap je dat je Nederlanders niet zomaar op de kast kunt jagen door hen te beledigen, we hebben schijnbaar door de jaren heen geleerd om daar boven te staan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:45 schreef Meki het volgende:
dat is slecht - provocatie is altijd slecht
Nou, dan schaffen we homo's maar af... en Islamieten... en Christenen en Hindu's, PETAleden, Groenlinks, CDA, etc...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb al duidelijk gemaakt dat elke vorm van provocatie en discriminatie slecht is en moet verboden worden
Ja homo s vallen daaronder
Belediging ook...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:48 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De Islam is iets abstracts.
Provocatie die het waarden van iemand schaadt dat is slechtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:48 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Niet altijd, soms kan provocatie leiden tot een leermoment van de provocerende of de geprovoceerde, maar, beste Meki, snap je dat je Nederlanders niet zomaar op de kast kunt jagen door hen te beledigen, we hebben schijnbaar door de jaren heen geleerd om daar boven te staan.
Ja, cultuur, we zijn nou eenmaal wat minder emotioneel hier, zoals ze in het hoge noorden (Scandinavie) NOG minder emotioneel zijn, dat is waar, en ik durf te wedden dat daar ook het voornaamste probleem zit, het verschil in hevigheid van emoties tussen de verschillende culturen.
Wellicht.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
Provocatie die het waarden van iemand schaadt dat is slecht
Provocatie die het aanleiding geeft tot ernstige gevolgen is slecht
Ik voel me niet beledigd door de spotprenten maar ik kijk naar de gevolgen en de domheid van Europaquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:56 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wellicht.
Maar besef je nou dat er mensen zijn die hun schouders ophalen wanneer ze 'beledigd' worden?
(nogmaals, er bestaat geen belediging zonder beledigde)
Je zegt dus :quote:
Zin 1: je snapt het nut niet --> er kan dus wèl nut zijn maar jíj ziet het nietquote:Ik snap ook totaal niet het nut van die spotprenten!![]()
Wat heeft Eduardo Garcia uit Barcelona dan gedaan? En wat heeft Pavla Nedvakova uit Praag dan voor doms gedaan?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik voel me niet beledigd door de spotprenten maar ik kijk naar de gevolgen en de domheid van Europa
Zijn die voor mij gerichtquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:00 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Wat heeft Eduardo Garcia uit Barcelona dan gedaan? En wat heeft Pavla Nedvakova uit Praag dan voor doms gedaan?
En wat doet de Islamitische wereld dan om het gat te dichten?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:02 schreef Meki het volgende:
Onbegrijpelijk dat velen in de Westerse wereld na alle rellen en protesten in de Islamitische landen nog steeds niet het respect kunnen opbrengen voor het geloof van de Islamitische wereld. Het is heel erg zinloos, provocerend en uitdagend T-shirts te drukken met de gewraakde cartoons. Dit is een laagwaardige. commercieele aktie die slechts bijdraagt tot meer verwarring, woede en de kloof tussen Oost en West zal vergroten..
Die treedt op tegen raddraaiers en probeert rust te houden .quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:03 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
En wat doet de Islamitische wereld dan om het gat te dichten?
Nou! Dat is goed gelukt...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Die treedt op tegen raddraaiers en probeert rust te houden .
In Indonesie en Libie en Egypte en Marokko is het goed geluktquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:05 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Nou! Dat is goed gelukt...![]()
Gevaarlijke gevolgen die "jullie" creëren !quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel dit maakt het enkel alleen moeilijker voor de samenleving
Jawel de recht hebben de Moslims om hier tegen te demonstreren.
Schandalig dat mensen dit niet inzien wat er gevaarlijke gevolgen hieruit komen.
Willen we die weg heen gaan ? Geef ons maar beter een ster of een halve maan mag ook dan is alles Oke dan mogen jullie constant Moslims beledigen met provocerende T.shirts .
De Islam is in niet drukvorm met beledigende teksten of cartoons te verkrijgen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:49 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Belediging ook...
Of wil je dit teken ook verbieden?
[afbeelding]
Het is de abstracte vorm van Mohammed met de bomtulband.
Passende screen name voor zijn ban...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:09 schreef Drugshond het volgende:
Wil er nog iemand zwaaien naar Vidivici want die is weg?
haat zaaien is voor mij not-donequote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:10 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Gevaarlijke gevolgen die "jullie" creëren !
Ik heb het gehad, je mist elk basale vorm van (modern en verlicht) rechtsgevoel, je negeert mijn woorden en je bent in principe alleen de reacties aan het aangrijpen om nog meer van je geweldsvervulde gedachtengoed op dit forum los te laten.
Jouw definitie van schandalig is alleen relevant omdat je stemrecht hebt, verder strekt je "intellectuele" invloed niet, welterusten en veel plezier met het werkelijk zaaien van haat en oproepen tot geweld (hoe impliciet ook).
Mijn Meki-o-meter heeft de limit bereikt
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:09 schreef Drugshond het volgende:
Wil er nog iemand zwaaien naar Vidivici want die is weg?
ik heb het enkel gehad over de kant van de " vijand " van de provocateurs zijn.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:15 schreef Hallulama het volgende:
Meki, ik mis bij jou wat onpartijdigheid.
Je hebt gelijk, maar je gelijk betreft slechts de ene kant van het verhaal, je rept namelijk niet over de mensen die zich LATEN beledigen.
Het heeft geen zin om bij Meki wat relativeringsvermogen te kweken... Meki is gewoon een ONZ poster die probeert nieuws te creëren...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:15 schreef Hallulama het volgende:
Meki, ik mis bij jou wat onpartijdigheid.
Je hebt gelijk, maar je gelijk betreft slechts de ene kant van het verhaal, je rept namelijk niet over de mensen die zich LATEN beledigen.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:17 schreef Meki het volgende:
[..]
ik heb het enkel gehad over de kant van de " vijand " van de provocateurs zijn.
welke partij moet ik nog Inventaniseren
heb je een andere woord ervoorquote:
Onbegrijpelijk dat de islamitische wereld nog steeds niet doorheeft dat respect niet iets is wat je af kan dingen maar moet verdienen??quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:02 schreef Meki het volgende:
Onbegrijpelijk dat velen in de Westerse wereld na alle rellen en protesten in de Islamitische landen nog steeds niet het respect kunnen opbrengen voor het geloof van de Islamitische wereld.
Hoe geef je respect aan andere mensen ??quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:19 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat de islamitische wereld nog steeds niet doorheeft dat respect niet iets is wat je af kan dingen maar moet verdienen??
Zijn er ook bepaalde kleuren die provocerend zijn voor Moslims? Dan weten we dat voor in de toekomst... stel je voor dat we per ongeluk iemand beledigen...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe geef je respect aan andere mensen ??
Door een t-shirt af te drukken ??? die erg provocerend kan zijn voor Moslims ??
moeten we ze een aanleiding geven voor iets ?
Iedereen weet dat dit gevoelig ligt bij Moslims en wat doen ze om het erger te makenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:24 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Zijn er ook bepaalde kleuren die provocerend zijn voor Moslims? Dan weten we dat voor in de toekomst... stel je voor dat we per ongeluk iemand beledigen...![]()
wel bestellen maar ze weigeren ermee op straat mee te lopenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:27 schreef Nerdmans het volgende:
Gezever allemaal om een paar cartoons...
Gewoon niet zo moeilijk doen!
Op zich een leuk initiatief ben benieuwd hoeveel mensen gaan bestellen.
Ik ben best wel voor, maar weet niet of ik t aan ga trekken.
Misschien betsel ik er wel een paar om t initiatief te steunen
Hij heeft genoeg goede punten, je moet niet alles letterlijk nemen, read between the lines, etc.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:18 schreef ScienceFriction het volgende:
Het heeft geen zin om bij Meki wat relativeringsvermogen te kweken... Meki is gewoon een ONZ poster die probeert nieuws te creëren...Best grappig... soms ook vermoeiend, en natuurlijk erg beledigend voor de Nederlandse samenleving.
dat hetzelfde doen deze heer Molenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:30 schreef Nerdmans het volgende:
komt door die agressieve moslims.
Werkt wel die terreur he?
Als de moslims die zich zo druk maakten om die cartoons nou eens ipv ambassades in de fik steken iets doen als een vreedzaam protest, hell van mij part houden ze gezellige handtekening inzamelings actie, of laten ze iemand praten met die deense krant die ze heeft uitgebracht. Het is niet juist dat die krant dat gedaan heeft, maar je kan er allerminst op een volwassen manier mee omgaan en dan bedoel ik dus NIET ambassades laten affikken doodsbedreigingen, rellen, etc. etc. want zo creer je alleen maar een hype en dan krijg je dit soort dingen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe geef je respect aan andere mensen ??
Door een t-shirt af te drukken ??? die erg provocerend kan zijn voor Moslims ??
moeten we ze een aanleiding geven voor iets ?
Dat between the lines is wel erg... Ehm, laat ik zo zeggen: Ik moet between those lines zoveel zelf invullen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:30 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hij heeft genoeg goede punten, je moet niet alles letterlijk nemen, read between the lines, etc.
wat bedoel je nou eigenlijk? k snap de zin nietquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:31 schreef Meki het volgende:
[..]
dat hetzelfde doen deze heer Molenook
en dat werkt![]()
Omdat ik iedereen respecteer in hun/zijn waardenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:33 schreef Hallulama het volgende:
Ja, precies, rot toch op met je t-shirts, aan de andere kant, waarom maken Islamieten geen "I Hate Provocation" t-shirts?
Meki, werk aan de winkel, laat ons nou eens een keer lachen! (niet uitlachen, toelachen)
Ik voel weer een Meki filmpje opkomen...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:33 schreef Hallulama het volgende:
Ja, precies, rot toch op met je t-shirts, aan de andere kant, waarom maken Islamieten geen "I Hate Provocation" t-shirts?
Meki, werk aan de winkel, laat ons nou eens een keer lachen! (niet uitlachen, toelachen)
er hebben zoveel mensen afstand genomen van deze gewelddadige protesten.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:31 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Als de moslims die zich zo druk maakten om die cartoons nou eens ipv ambassades in de fik steken iets doen als een vreedzaam protest, hell van mij part houden ze gezellige handtekening inzamelings actie, of laten ze iemand praten met die deense krant die ze heeft uitgebracht. Het is niet juist dat die krant dat gedaan heeft, maar je kan er allerminst op een volwassen manier mee omgaan en dan bedoel ik dus NIET ambassades laten affikken doodsbedreigingen, rellen, etc. etc. want zo creer je alleen maar een hype en dan krijg je dit soort dingen.
Loop aub ermee door Utrecht of Amsterdamquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:34 schreef Badabingea het volgende:
Morgen even bestellen.
Een beetje humor kan ook geen kwaad hoor Meki, lach gewoon met ons mee, weet je wat, ik zou beide t-shirts kopen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:34 schreef Meki het volgende:
Omdat ik iedereen respecteer in hun/zijn waarden
waarom anders dan dit.
Natuurlijk humor is leukquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:36 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Een beetje humor kan ook geen kwaad hoor Meki, lach gewoon met ons mee, weet je wat, ik zou beide t-shirts kopen.
Misschien ga ik zelf wel een t-shirt maken, met op de ene kant "I Hate Violence", en op de andere kant "I Hate Provocation", en op beide mouwen "I Hate Hatred".
Maar het klimaat verandert... daarom is er het Kyotoverdrag...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Natuurlijk humor is leuk
maar de heer Molenwilt dit serieus , hij wilt een klimaat gaan veranderen tot woede haat etc.
Nee dat maak jij er van. Er zijn hier in het westen hele andere normen en waarden, andere manieren van met elkaar omgaan ( Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn je hoeft niet voor iedereen respect te hebben, je zou daar gewoon met elkaar over kunnen praten ipv meteen elkaar de kop in te gaan slaan )quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:38 schreef Meki het volgende:
[..]
maar de heer Molenwilt dit serieus , hij wilt een klimaat gaan veranderen tot woede haat etc.
Niet alleen ikquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:40 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Nee dat maak jij er van. Er zijn hier in het westen hele andere normen en waarden, andere manieren van met elkaar omgaan ( Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn je hoeft niet voor iedereen respect te hebben, je zou daar gewoon met elkaar over kunnen praten ipv meteen elkaar de kop in te gaan slaan )
het Nederlandse klimaat danquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:39 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar het klimaat verandert... daarom is er het Kyotoverdrag...
![]()
EEhh nee, dat wil een bepaald groepje moslims die continu de boel verstieren , walgen van de Nederlandsche rechtsstaat maar intussen wel een uitkering willen ontvangen van die duivelse honden.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Natuurlijk humor is leuk
Hoe dan ? jaloers daarover ? maakt niet uit draag ook maar eentjequote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:42 schreef typtypo het volgende:
Daarom moeten hoofddoeken verboden worden.
Dat is beledigend voor alle niet moslims.
Dat verandert ook... er zijn hier veel heetgebakerde mensen vanwege een paar spotprentjes... die zorgen voor opwarming van onze leefomgeving...quote:
Ja ja onzin - Dan zijn alle Moslims zo Incl. Meki.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:42 schreef Kanjer het volgende:
[..]
EEhh nee, dat wil een bepaald groepje moslims die continu de boel verstieren , walgen van de Nederlandsche rechtsstaat maar intussen wel een uitkering willen ontvangen van die duivelse honden.
En als ze weer eens met zijn zevenen iemand in elkaar geslagen hebben en 1tje heeft een tik terug gehad wil ie wel als eerste geholpen worden op de EHBO.
DIE zaaien woede en haat.
Hoe dan ? jaloers daarover, dat iemand een T-shirt draagt, draag er zelf ook eentje....quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe dan ? jaloers daarover ? maakt niet uit draag ook maar eentje
Door eens met elkaar te praten in plaats van gelijk haat te gaan zaaien of geweld als oplossing te gebruikenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Niet alleen ik
bijna alle Moslims denken zo . en ook Nederlanders zijn het daarmee eens
Hoe wil je een dialoog aangaan als je provocerend bent geprovoceerd wordt
Ik zette toch nadrukkelijk een groepje....quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja ja onzin - Dan zijn alle Moslims zo Incl. Meki.
hoe doe je dat dan ? met een profeet in je T-shirt en dan nog dialoog ingaan .quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:45 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Door eens met elkaar te praten in plaats van gelijk haat te gaan zaaien of geweld als oplossing te gebruiken![]()
Eerst hoofddoeken uit het straatbeeld dan kunnen we praten over verbieden van deze t-shirts.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe dan ? jaloers daarover ? maakt niet uit draag ook maar eentje
Allemaal hetzelfde? Waarom vinden "Moslims" dan de cartoons niet grappig?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:47 schreef Meki het volgende:
ga dialoog aan en niet constant te beledigen dat doe ik om me te gaan verdiepen in andere culturen.
heb respect voor iedereen . want wij zijn mensen met bloed en vlees we zijn allemaal hetzelfde
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:48 schreef typtypo het volgende:
[..]
Eerst hoofddoeken uit het straatbeeld dan kunnen we praten over verbieden van deze t-shirts.
Niet meten met twee maten.
t-shirts----->beledigend voor moslims
hoofddoeken--> beledigend voor niet moslims
Allebei verbieden eerlijk is eerlijk.
Omdat ze beledigd worden door julliequote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:49 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Allemaal hetzelfde? Waarom vinden "Moslims" dan de cartoons niet grappig?
Toegegeven!!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:47 schreef Meki het volgende:
Voor mensen die het willen bestellen
Jullie moeten inzien dat jullie het zo uitlokken. Jullie willen haat en wraak en provocatie overbrengen aan normale burgers. Mensen zullen hier tegen aan ergeren . Als er dan iets gebeurt dan is dat je eigen schuld. Want ACTIE is REACTIE
en denk maar over na . Je moet wel inzien dat je zo barbaars bezig bent als Al Qaida . En Al Qaida wilt dat graag . Zij willen graag haat en kwaadheid . Mensen die dit willen beschouw ik als handlangers van AL Qaida .
ga dialoog aan en niet constant te beledigen dat doe ik om me te gaan verdiepen in andere culturen.
heb respect voor iedereen . want wij zijn mensen met bloed en vlees we zijn allemaal hetzelfde
Meten met 2 maten is echt een Moslimdingetje of niet? 2-talig, 2 paspoorten, 2 maten...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:49 schreef Meki het volgende:
[..]
Mischien kan Geert Wilders je daarmee helpen
ik alvast niet![]()
Slachtofferrol...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Toegegeven!!
Vind het wel knap dat je zo kunt lullen dat niet bepaalde moslims aan Al quaida gelinkt worden, maar wij Nederlanders.....
Meeste moslims die ik zie hebben meestal 7 maten of soms zelfs meer....quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:50 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Meten met 2 maten is echt een Moslimdingetje of niet? 2-talig, 2 paspoorten, 2 maten...
dat is de waarheidquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Toegegeven!!
Vind het wel knap dat je zo kunt lullen dat niet bepaalde moslims aan Al quaida gelinkt worden, maar wij Nederlanders.....
Door eens niet ALLES op te vatten als een persoonlijke aanvalquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:48 schreef Meki het volgende:
[..]
hoe doe je dat dan ? met een profeet in je T-shirt en dan nog dialoog ingaan .![]()
Waarom belemmeren de moslims de westerse landen dan in hun waarde om cartoons te maken?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:52 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is de waarheid
ik snap niet waarom je dat niet inziet .
elke belediging die iemand zich belemmert in zijn waarde is fout en kan NIET
Het feit dat de "belediging" geuit is, bewijst dat het wel kan...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:52 schreef Meki het volgende:
kan niet als in hoort niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:54 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Het feit dat de "belediging" geuit is, bewijst dat het wel kan...
omdat ze provoceren zijnquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Waarom belemmeren de moslims de westerse landen dan in hun waarde om cartoons te maken?
mogen wij nu ook vrouwen in bikini's disrespecvol vinden dan?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:56 schreef Kanjer het volgende:
Ik vind het een vorm van disrespect als volwassen mannen met baarden in mijn winkel komen met een jurk aan.... en dat gebeurt ook.
Dus jij vind ook dat de hoofddoek mij en mijn niet moslim medemensen belemmert in onze waarde?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:52 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is de waarheid
ik snap niet waarom je dat niet inziet .
Mannen in jurken ook evenals burka's, mensen aanvallen, ambassades in de fik steken, allemaal provocerend.quote:
Hoort niet volgens wie? Als ik een belediging uitspreek, dan is het aan de toehoorders om te luisteren of niet (of te lezen of te zien - ligt aan de vorm van "belediging).quote:
van mij wel, ik ben Nederlander van mij mag ( bijna ) alles.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
mogen wij nu ook vrouwen in bikini's disrespecvol vinden dan?
Negeren? Als elke zelf respecterende vorm van media ze in je gezicht druk zeker.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:57 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hoort niet volgens wie? Als ik een belediging uitspreek, dan is het aan de toehoorders om te luisteren of niet (of te lezen of te zien - ligt aan de vorm van "belediging).
Dat ik de belediging uit, is mijn verantwoordelijkheid. Dat iemand zich aan de belediging stoort is zijn verantwoordelijkheid. Er bestaat zoiets als negeren, of zelfs relativeren.
Zit er toegevoegde waarde om ut feit dat je Nederlands bent dan?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
van mij wel, ik ben Nederlander van mij mag ( bijna ) alles.
Ja, leg het later wel uit ga nu slapen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zit er toegevoegde waarde om ut feit dat je Nederlands bent dan?
zweten tot je zwijgt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:59 schreef dancemacabre het volgende:
In Soedan trouwt een man met een geit, na betrapt te zijn.
Bikini's zijn "disrespecvol" hé,
Zwijgen tot je zweet.
Nederlanders hebben weinig geduld en zijn nieuwschierig weetje wel...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:59 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, leg het later wel uit ga nu slapen.
Nou? Dan kijk je even en dan ga je verder lezen op de pagina, of je zapt verder. Daar is niks mis mee. Je kunt overal aanstoot aan nemen, maar dan kom je wel over als een zeikerd.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Negeren? Als elke zelf respecterende vorm van media ze in je gezicht druk zeker.
Tsjaah als je een mening hebt die niet aanslaat bij de massa's ben je altijd een zeikerd he.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:01 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Nou? Dan kijk je even en dan ga je verder lezen op de pagina, of je zapt verder. Daar is niks mis mee. Je kunt overal aanstoot aan nemen, maar dan kom je wel over als een zeikerd.
Je mag vinden dat het aanstootgevende cartoons waren. Maar inderdaad, dan kom je inderdaad wel over als een zeikerd.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tsjaah als je een mening hebt die niet aanslaat bij de massa's ben je altijd een zeikerd he.
Je mag je niet zetten tegen de massa, terwijl het toch alleen maar volgens de massa's om individualisering gaat. Hypocriet gedoe, maar goed zeikerd of niet. Pacifist of extremist niemand ontkwam aan die prentjes helaas.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:04 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je mag vinden dat het aanstootgevende cartoons waren. Maar inderdaad, dan kom je inderdaad wel over als een zeikerd.Dat is nou eenmaal hoe het werkt (vind ik soms ook lastig, maar goed)
Je mag je best afzetten tegen de massa. Van wie mag dat niet? Die vrijheid heb je in Nederland. Het is alleen menselijk gedrag om op te gaan in de massa en dus is de massamening ook de geaccepteerde mening.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je mag je niet zetten tegen de massa, terwijl het toch alleen maar volgens de massa's om individualisering gaat. Hypocriet gedoe, maar goed zeikerd of niet. Pacifist of extremist niemand ontkwam aan die prentjes helaas.
Ik ontken niet dat het niet mag, maar dan ben je zoals jij eerder ook al zei een zeikerdquote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:10 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je mag je best afzetten tegen de massa. Van wie mag dat niet? Die vrijheid heb je in Nederland. Het is alleen menselijk gedrag om op te gaan in de massa en dus is de massamening ook de geaccepteerde mening.
Ligt natuurlijk aan het standpunt wat je verdedigt en hoe je het verdedigt. Een goed voorbeeld is "Clean Air Now". Op zich een goed initiatief om de horeca rookvrij te krijgen. De manier waarop ze het doen is echter zeikerig.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat het niet mag, maar dan ben je zoals jij eerder ook al zei een zeikerd
Standpunt dat je inneemt mbt tot spotprentjes bijvoorbeeld als je op een passieve manier protesteert ben je te soft voor radicalen en dreig je ben je een gevaar voor de maatschappijquote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:13 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk aan het standpunt wat je verdedigt en hoe je het verdedigt. Een goed voorbeeld is "Clean Air Now". Op zich een goed initiatief om de horeca rookvrij te krijgen. De manier waarop ze het doen is echter zeikerig.
Krek!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:57 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hoort niet volgens wie? Als ik een belediging uitspreek, dan is het aan de toehoorders om te luisteren of niet (of te lezen of te zien - ligt aan de vorm van "belediging).
Dat ik de belediging uit, is mijn verantwoordelijkheid. Dat iemand zich aan de belediging stoort is zijn verantwoordelijkheid. Er bestaat zoiets als negeren, of zelfs relativeren.
Inderdaad. Nou zou het mij niets kunnen schelen wat radicalen van mij zouden vinden. Ze zijn immers niet voor niets radicaal...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Standpunt dat je inneemt mbt tot spotprentjes bijvoorbeeld als je op een passieve manier protesteert ben je te soft voor radicalen en dreig je ben je een gevaar voor de maatschappij
haha nee maar goed, als hun protesteren en ik hou me mond over hele geval. Ben ik nog steeds "radicaal"quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:16 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Inderdaad. Nou zou het mij niets kunnen schelen wat radicalen van mij zouden vinden. Ze zijn immers niet voor niets radicaal...
Als je achter hun (van radicalen) gedachtegoed staat, maar je doet niets, dan ben je niet radicaal, maar je denkt wel radicaal.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
haha nee maar goed, als hun protesteren en ik hou me mond over hele geval. Ben ik nog steeds "radicaal"
Niet? Damn I tried so hardquote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:20 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Als je achter hun (van radicalen) gedachtegoed staat, maar je doet niets, dan ben je niet radicaal, maar je denkt wel radicaal.
Ik zie jou overigens niet als radicaal...
En als ik je nou boos aankijk en Allah akbar zweer?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:27 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ja sorry... het lukt echt niet...
Haha ik moest er toch iets neer zetten? Ach ja de atheisten komen er nog wel achterquote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:29 schreef ScienceFriction het volgende:
Alleen je ondertitel is natuurlijk wel provocerend voor niet-Moslims... Voor Atheïsten gegint-ie goed: "Er is geen God"... maar dan gaat het fout met "dan Allah"...
Jammer...
Dan kijk ik stiekem de andere kant op om je uit te lachen...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En als ik je nou boos aankijk en Allah akbar zweer?![]()
Die hoeven geen 72-jarige maagd...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Haha ik moest er toch iets neer zetten? Ach ja de atheisten komen er nog wel achter![]()
ok ok ik geef je als vergoeding Baklava?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:30 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dan kijk ik stiekem de andere kant op om je uit te lachen...![]()
Dan maak ik daar een spotprent van...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ok ok ik geef je als vergoeding Baklava?
krijgen ze welquote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:30 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Die hoeven geen 72-jarige maagd...
dan stuur ik je naar Syrische ambassadequote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:31 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dan maak ik daar een spotprent van...![]()
Ik denk dat je de politieke plannen van Wilders niet helemaal snapt... juist de allochtoon moet die kant opquote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dan stuur ik je naar Syrische ambassade
hahah hij is onlangs moslim geworden hoorquote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:33 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik denk dat je de politieke plannen van Wilders niet helemaal snapt... juist de allochtoon moet die kant op![]()
Zulks een absurdistische suggestie kan ik niet verwerken...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hahah hij is onlangs moslim geworden hoor
nou ja zegquote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:35 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Zulks een absurdistische suggestie kan ik niet verwerken...
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:40 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Leuke vrouw... beetje koeltjes. Ik mag graag naar haar luisteren.
Wat is er mis met Ayaan? Ik vind de verhalen over haar emancipatieproces wel interessant om te horen. Ze spreekt weloverwogen, denkt goed na bij wat ze zegt en is erg kritisch.quote:
ze is te kritisch..quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:45 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Wat is er mis met Ayaan? Ik vind de verhalen over haar emancipatieproces wel interessant om te horen. Ze spreekt weloverwogen, denkt goed na bij wat ze zegt en is erg kritisch.
Offtopic:quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:45 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Wat is er mis met Ayaan? Ik vind de verhalen over haar emancipatieproces wel interessant om te horen. Ze spreekt weloverwogen, denkt goed na bij wat ze zegt en is erg kritisch.
Tsja... Jammer dat hij geen voorbeelden noemde. Ik had graag willen weten welke punten hij bedoelde. Overigens vond ik Cheppih (dat was die dikke met die bril geloof ik) erg irritant. Hij luisterde zo slecht naar de andere kant van de tafel.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ze is te kritisch..
Ik vond wel Cheppih gelijk hebben over haar pressconferentie @ munchen.
"3 van je punten komen niet eens overeen met boodschap van de profeet, toen ik je hoorde dacht ik mens ga je eens verdiepen in de islam."
Ik vind Ayaan geen gevaar voor de samenleving. Zij geeft haar mening over de Islam en hoe zij die ziet. Daar kun je het mee eens zijn of niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:50 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Offtopic:
Ayaan is een gevaar voor deze samenleving. Zij moet zo snel mogelijk verwijderd worden uit de positie waarin ze nu zit. Iemand als Ayaan neigt niet alleen tot egoïsme maar is synoniem voor egoïsme. Ze werkt remmend op integratie en is doet er alles aan om moslims, onterecht in een kwaad daglicht te stellen.
PS: Het zou mevrouw sieren dat ze het salaris terugstort over de periode waarin ze niet gewerkt heeft en dat is nogal wat.
ik had eerder jouw idee over die hoogleraarquote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:50 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Tsja... Jammer dat hij geen voorbeelden noemde. Ik had graag willen weten welke punten hij bedoelde. Overigens vond ik Cheppih (dat was die dikke met die bril geloof ik) erg irritant. Hij luisterde zo slecht naar de andere kant van de tafel.
Iemand (die hoogleraar met dat grijze haar) was halverwege z'n verhaal en Cheppih leunt al naar voren om in te breken - op zo'm moment luster je al niet meer naar wat de ander te zeggen heeft en Cheppih wilde zijn eigen verhaal weer laten horen ten koste van anderen.
Hoe dan ook... ik vind dat soort debatten nooit erg verheffend... vaak veel geschreeuw en blah blah. Niemand zal elkaar overtuigen en de meningsverschillen werken tijdens zo'n debat alleen maar polariserend, wat de discussie niet ten goede komt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik had eerder jouw idee over die hoogleraar
Ik heb haar ook nog nooit op een foute uitspraak kunnen betrappen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:45 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
quote:‘In Europa is het christendom de afgelopen eeuwen volop door filosofen als Voltaire en Nietzsche bediscussieerd. Nu moet de islam op de operatietafel van de filosofie komen te liggen. Dat is pijnlijk, maar nodig.‘
klopt maar hij had over Hirsi ali wel gelijk ze noemde daar 3 punten die niet eens door Mohammed werden beweerd.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:58 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hoe dan ook... ik vind dat soort debatten nooit erg verheffend... vaak veel geschreeuw en blah blah. Niemand zal elkaar overtuigen en de meningsverschillen werken tijdens zo'n debat alleen maar polariserend, wat de discussie niet ten goede komt.
Okay, ik kan daar geen gefundeerde uitspraken over doen. Ik weet geen van de dingen die Mohammed heeft gezegd/ beweerd en ik heb haar toespraak in Berlijn niet gezien/gehoord/gelezen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
klopt maar hij had over Hirsi ali wel gelijk ze noemde daar 3 punten die niet eens door Mohammed werden beweerd.
allemaal terug te zien op uitzendinggemist.nlquote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:04 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Okay, ik kan daar geen gefundeerde uitspraken over doen. Ik weet geen van de dingen die Mohammed heeft gezegd/ beweerd en ik heb haar toespraak in Berlijn niet gezien/gehoord/gelezen.
klopt, maar zij als volksvertegenwoordig zou toch niet klakkeloos mening moeten overnemen van terroristen, vooral niet als het om een ex moslima gaat.quote:Het kan ook zijn dat gerefereerd heeft aan geperversieerde versies van Mohammedbeweringen die door terroristen worden aangehaald danwel zijn bedacht.
Jij kent haar dus niet langer dan vandaag.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:00 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik heb haar ook nog nooit op een foute uitspraak kunnen betrappen.
Ze formuleert weloverwogen, genuanceerd en snijdt goede thema’s aan .
Ze is idd kritisch, maar daar houd ik juist van. Ze geeft stof tot nadenken.
Probleem alleen is dat ze een intellectuele discussie probeert te voeren met mensen die daar absoluut niet open voor staan. Ze is wat dat betreft niet erg pragmatisch, maar eerder principieel.
Afshin Elian:
[..]
Wel als dát hetgeen is waar je voor wilt waarschuwen. Ayaan is echt niet tegen Achmed op de hoek die bij de ABN Amro werkt of Fatima die op de P&O afdeling werkt van PCCM... Waar zij bang voor is, is de politieke Islam die gelieerd is aan terrorisme. Daar kun je het mee eens zijn of oneens.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
allemaal terug te zien op uitzendinggemist.nl
[..]
klopt, maar zij als volksvertegenwoordig zou toch niet klakkeloos mening moeten overnemen van terroristen, vooral niet als het om een ex moslima gaat.
zij is niet bang, zij is gewoon bezig met een met een persoonlijk kruistocht jegens de islam om haar slechte ervaringen. Meesten van NL hebben haar echt niet gekozen om alleen in een studio in 4 jaar scripts voor 3 films te maken.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:13 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Wel als dát hetgeen is waar je voor wilt waarschuwen. Ayaan is echt niet tegen Achmed op de hoek die bij de ABN Amro werkt of Fatima die op de P&O afdeling werkt van PCCM... Waar zij bang voor is, is de politieke Islam die gelieerd is aan terrorisme. Daar kun je het mee eens zijn of oneens.
Verschillende dingen. Ayaan mag Mohammed best vergelijken hem met hedendaagse Arabische dictators. Vanuit historisch perspectief kan zoiets best verhelderend zijn. Het accepteren van de grondwet boven de Koran lijkt me logisch als je in een samenleving woont die op die grondwet gebaseerd is, maar geldt voor alle kinderen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:10 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Jij kent haar dus niet langer dan vandaag.
Ze noemt de profeet een megalomane dictator en vergelijkt hem met hedendaagse Arabische dictators.
Ze wil moslims screenen bij sollicitaties, omdat het moslims zijn.
Ze wil moslimscholen afschaffen, terwijl de moslimscholen het juist goed doen.
Ze stelt moslimkinderen de keuze: Of je accepteert de grondwet of je accepteert de Koran.
Etc, etc etc.
Deze vrouw komt bij mij over als een troetelnon die fictie en heden weleens door elkaar haalt.
Waarom deze Ayaan nou uitgerekend in ons land een haatcampagne tegen de Islam wil ontketenen is mij onduidelijk. Wil ze wat bereiken dan moet ze dat doen in haar geboorteland en niet met smoesjes aankomen dat ze daar gezocht en vervolgt wordt.
Ik durf de stelling aan dat Ayaan Hirsi Ali samen met Geert Wilders en co in ons land staatvijand nummer 1 is, aangezien door haar beledigende, kwetsende, opruiende, haatdragende, intolerante en discriminerende gedrag ze de verhoudingen in Nederland op scherp zet en verslechtert.
Dat vind ik wel erg overdreven geformuleerd.quote:Ik durf de stelling aan dat Ayaan Hirsi Ali samen met Geert Wilders en co in ons land staatvijand nummer 1 is, aangezien door haar beledigende, kwetsende, opruiende, haatdragende, intolerante en discriminerende gedrag ze de verhoudingen in Nederland op scherp zet en verslechtert.
ze wil het hele bijzondere onderwijs opheffen, niet alleen moslim scholen. Het argument is dat de afzondering integratie in de weg staat. Ik kan me daar wel in vinden.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:10 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ze noemt de profeet een megalomane dictator en vergelijkt hem met hedendaagse Arabische dictators.
Ze stelt moslimkinderen de keuze: Of je accepteert de grondwet of je accepteert de Koran.
Toch blijft ze bezig met haar ding, wat zij belangrijk vindt. Ik stem ook niet op Ayaan, maar vind wel dat zij moet kunnen doen wat zij belangrijk vind (en blijkbaar vind een groot gedeelte van Nederland het ook belangrijk).quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
zij is niet bang, zij is gewoon bezig met een met een persoonlijk kruistocht jegens de islam om haar slechte ervaringen. Meesten van NL hebben haar echt niet gekozen om alleen in een studio in 4 jaar scripts voor 3 films te maken.
Da's voor de meeste politici zo... "hart voor de zaak". Een innerlijke drive is niet slecht (Zie ook Andre Rout, bas vd Vlies, etc).quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:30 schreef Hallulama het volgende:
Voor Ayaan is het een persoonlijke zaak, dat is zo klaar als een klontje.
Zo zie ik m ook nadat ik me ben gaan verdiepen in de geschiedenis van de deze profeet.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:10 schreef Super7fighter het volgende:
In welke context?quote:Ze wil moslims screenen bij sollicitaties, omdat het moslims zijn.
Wat versta je onder goed? Is goed hoge cijfers krijgen of is goed kinderen opleiden zodat ze integreren in de samenleving waarin ze leven?quote:Ze wil moslimscholen afschaffen, terwijl de moslimscholen het juist goed doen.
Weet precies hoe jij dat interpreteert, als ware dat ze de Koran af moesten schaffen, maar dat is helemaal niet wat ze bedoeld. Hiermee wordt bedoeld dat wanneer de wetten in conflict komt met de Koran je je aan de wetten van het land moet houden.quote:Ze stelt moslimkinderen de keuze: Of je accepteert de grondwet of je accepteert de Koran.
Is Ayaan overigens besneden? Dichtgenaaid? Noem maar op? Of staan de poorten gewoon open?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:32 schreef ScienceFriction het volgende:
Da's voor de meeste politici zo... "hart voor de zaak". Een innerlijke drive is niet slecht (Zie ook Andre Rout, bas vd Vlies, etc).
Nou plaats je wel een heel krom vergelijkquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik wil niemand beledigen in hun waarde
Dat is de ene kant van het verhaal, de andere kant is dat je ook kunt denken "ach, daar kwets je ze mee, laten we het niet doen".quote:Op zaterdag 25 februari 2006 03:15 schreef JohnDope het volgende:
Inderdaad mijn God - lees: de enige ware God - wordt zovaak belachelijk gemaakt, hoor je mij daar ooit over klagen?????? Komt u maar, komt u maar!
we moeten de rollen niet omdraaien, moslims doen kinderachtig, kinderen maken tekeningen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 03:20 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is de ene kant van het verhaal, de andere kant is dat je ook kunt denken "ach, daar kwets je ze mee, laten we het niet doen".
Er valt hier echt niet een partij aan te wezen die het allemaal heeft gedaan, beide partijen valt in zekere mate kinderachtigheid te verwijten, en in hoeverre die kinderachtigheid in hevigheid verschilt weet ik niet, als je het in de juiste lokale context plaatst valt dat volgens mij reuze mee.
dit gaat wel ff wat verder dan kinderachtigheid, er zijn wereldwijde rellen, DODEN etc etc. allemaal om een tekeningetje!!!!! waar gaat dit nog over echt, ze moeten zich niet zo aanstellen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 03:20 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is de ene kant van het verhaal, de andere kant is dat je ook kunt denken "ach, daar kwets je ze mee, laten we het niet doen".
Er valt hier echt niet een partij aan te wezen die het allemaal heeft gedaan, beide partijen valt in zekere mate kinderachtigheid te verwijten, en in hoeverre die kinderachtigheid in hevigheid verschilt weet ik niet, als je het in de juiste lokale context plaatst valt dat volgens mij reuze mee.
Ongeveer dezelfde meerwaarde als een kruisje om de nek van een christen dat trots gedragen wordt. Dat kruisje draagt een overtuiging en een mening uit.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:16 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ja inderdaad kwetsen ja. Net zoals Maria naakt afbeelden, Jezus afbeelden, etc. Dit is gewoon kwetsen en wat is daar de meerwaarde van?
OK, maar je zult er weinig mensen over horenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 03:28 schreef raphidae het volgende:
Als ik een s-shirt draag waarop jezus een naakte vrouw aan het kruis aanrand dat draag ik daar ook wat mee uit. In mijn geval wil ik uitdragen dat ik de christelijke religie veracht, dat ik die gevaarlijk vind en dat ik er geen respect voor heb.
Precies! Ik heb al een paar jaar de site http://www.antichrist.nl/ waarop een anti-christelijk plaatje staat, maar ik verwacht geen zwarte kousen voor m'n deur met molotovcocktails. Voor een anti-islam site weet ik niet precies hoe groot de kans is, maar ik ga het niet uitproberen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 03:32 schreef DaMook het volgende:
[..]
OK, maar je zult er weinig mensen over horenEn over die mohamed valt ineens de halve wereld
. Beetje krom dus
.
Waarom jezus (en / of) Maria wel en Mohamed niet ????
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:12 schreef McNasty het volgende:
Het klink in eerste instantie gevaarlijk om zoiets te dragen maar aan de andere kant... ze moeten wel door Mohammed heen schieten/steken om je te raken.
weinig en tot vrijwel weinig mensen vallen Jezus aanquote:Op zaterdag 25 februari 2006 03:32 schreef DaMook het volgende:
[..]
OK, maar je zult er weinig mensen over horenEn over die mohamed valt ineens de halve wereld
. Beetje krom dus
.
Waarom jezus (en / of) Maria wel en Mohamed niet ????
Hoe kun je nou dooie figuren uit sprookjesboeken aanvallen?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:04 schreef Meki het volgende:
[..]
weinig en tot vrijwel weinig mensen vallen Jezus aan
heel Europa valt Mohammed aan
![]()
Voor jou is iedereen een vijand die de islam niet omarmt of die het lef heeft om daar kritiek op te geven en dat deze zo snel mogelijk verwijderd moeten worden uit de samenleving. Is 't niet?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:10 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Etc, etc etc.
Deze vrouw komt bij mij over als een troetelnon die fictie en heden weleens door elkaar haalt.
Waarom deze Ayaan nou uitgerekend in ons land een haatcampagne tegen de Islam wil ontketenen is mij onduidelijk. Wil ze wat bereiken dan moet ze dat doen in haar geboorteland en niet met smoesjes aankomen dat ze daar gezocht en vervolgt wordt.
Ik durf de stelling aan dat Ayaan Hirsi Ali samen met Geert Wilders en co in ons land staatvijand nummer 1 is, aangezien door haar beledigende, kwetsende, opruiende, haatdragende, intolerante en discriminerende gedrag ze de verhoudingen in Nederland op scherp zet en verslechtert.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 03:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Weet je wat ik pas schokkend vind!!!! Dat mensen uit/in naam van God/Allah durven te praten!![]()
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:36 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik vind het een smakeloos initiatief.
Tientallen mensen zijn al om het leven gekomen door rellen enz.
Om daar nou nog een schepje bovenop te doen met die t-shirts.
Tis echt niet grappig en draagt niet bij aan een dialoog.
Mohammed is toch dood?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:04 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Dan word je toch wel een beetje meewarig aan gekeken hoor.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 03:28 schreef raphidae het volgende:
Als ik een t-shirt draag waar een swastika op ondergescheten wordt dan zal je weinig mensen horen.
jammer, had mooie gespreksstof kunnen opleveren.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:05 schreef SCH het volgende:
Heb ik me toch even omgekleed toen ik een pastoor ging interviewen.
Tsja... maar niet beledigen (of mogelijk beledigen) is belangrijker dan een goed interview...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jammer, had mooie gespreksstof kunnen opleveren.
Dat moet ik dan maar gewoon verbaal aansnijden. Ik zou het niet zo gepast vinden en dat is precies wat ik van die hele cartoontoestand vind.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jammer, had mooie gespreksstof kunnen opleveren.
ben het met je eens heur. alleen denk ik niet dat een pastoor er agressief van wordt, wel zou hij graag willen weten wat je bezielt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat moet ik dan maar gewoon verbaal aansnijden. Ik zou het niet zo gepast vinden en dat is precies wat ik van die hele cartoontoestand vind.
Precies de reactie van de gemiddelde moslim in Nederland dus.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ben het met je eens heur. alleen denk ik niet dat een pastoor er agressief van wordt, wel zou hij graag willen weten wat je bezielt.
Hij is verwerkt in de Domino Pizzaquote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:10 schreef popolon het volgende:
Hoe is het met de mus trouwens?
Gaat iemand nog wel eens een bloemetje leggen bij z'n graf
jaquote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies de reactie van de gemiddelde moslim in Nederland dus.
quote:
Hallo, toen hadden we Ireen en Bob, we kunnen niet bij ieder akkemusje stil blijven staan.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Tientallen topics op fok, Nederland staat op z'n kop en niemand denkt meer aan de mus ????
![]()
En er zat ook nog eens geen vlees aan ook.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:23 schreef zoalshetis het volgende:
ik vond anders dat die mus geen normen en waarden kende. wel wormen in naarden
in de jappenkampen was men nog blij met een mussenpootje.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:26 schreef popolon het volgende:
[..]
En er zat ook nog eens geen vlees aan ook.
Een karig grammetje of wat.
Offtopic !!!!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 11:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in de jappenkampen was men nog blij met een mussenpootje.
ja, ik bekenquote:
waar zie jij dat de wereld op dit moment 'grappig' naar de islamitische uitlating op deze aardkloot kijkt?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:32 schreef Badabingea het volgende:
Die gasten mogen iedereen zwartmaken en dan is het grappig.
Aha, de openbare ruimte is Islamitisch volgens koninklijk besluit?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:07 schreef Meki het volgende:
Heel europaquote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:04 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Weet je wie niet zo goed bij hun hoofdquote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:59 schreef DaMook het volgende:
[..]
Heel europaTuurlijk Meki
Weet je wat wel het geval is. Door deze spotprentjes gaan moslims zich weer asociaal gedragen en dingen slopen enzo en er vallen zelfs doden, OM EEN TEKENINGETJE !!!! Dan ben je toch niet goed bij je hoofd. Maar doordat moslims er zo op reageren krijg je natuurlijk wel dat steeds meer mensen de islam als achterlijke godsdienst gaan zien, jullie maken het er zelf naar !!
Als christenen zich zo zouden gedragen na een spotprentje zouden die OOK uitgekotst gaan worden door de rest van de wereld. Heeft dus niets met anti mohammed of anti jezus te maken, maar met de achterlijkheid waarmee zijn volgers erop reageren.
Lezen is moeilijk hequote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Weet je wie niet zo goed bij hun hoofd
Dat zijn mensen die erg geliefd zijn aan beledigen van mensen en mensen zonodig provoceert in hun waarden. Die zijn niet goed wijs.
Europa moet zich schamen hun image is naar de maan en ze maken het met elke dag erger
Eenschquote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:59 schreef DaMook het volgende:
[..]
Heel europaTuurlijk Meki
Weet je wat wel het geval is. Door deze spotprentjes gaan moslims zich weer asociaal gedragen en dingen slopen enzo en er vallen zelfs doden, OM EEN TEKENINGETJE !!!! Dan ben je toch niet goed bij je hoofd. Maar doordat moslims er zo op reageren krijg je natuurlijk wel dat steeds meer mensen de islam als achterlijke godsdienst gaan zien, jullie maken het er zelf naar !!
Als christenen zich zo zouden gedragen na een spotprentje zouden die OOK uitgekotst gaan worden door de rest van de wereld. Heeft dus niets met anti mohammed of anti jezus te maken, maar met de achterlijkheid waarmee zijn volgers erop reageren.
we zitten in 2006quote:Op zondag 26 februari 2006 15:05 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij zijn mohamed cartoons zo 2006!![]()
ja en als je echt leeft leef je een jaar vooruit.quote:
daarom, wil men ze tegenwoordig toch ook op Shirts.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja en als je echt leeft leef je een jaar vooruit.
ach joh, kinderachtig gedoe. je zult er weinig mensen mee zien lopen. lonsdale in het kwadraat.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
daarom, wil men ze tegenwoordig toch ook op Shirts.![]()
Jammer genoeg, zijn er wel van die mensen.. Evenveel intelligent als je met een ajax tenue in Rotterdam gaat lopen.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach joh, kinderachtig gedoe. je zult er weinig mensen mee zien lopen. lonsdale in het kwadraat.
Zo te horen ben je geen haar beter dan een haathebbende moslimquote:Op zondag 26 februari 2006 15:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach joh, kinderachtig gedoe. je zult er weinig mensen mee zien lopen. lonsdale in het kwadraat.
ik keur de rellen af die ontstaan zijn. daarnaast keur ik het ook af dat mensen een sport van beledigen maken als ze nu wel weten dat het ook niet-radicalen kwetst. zoiets?quote:Op zondag 26 februari 2006 15:14 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Zo te horen ben je geen haar beter dan een haathebbende moslim![]()
Het getuigt niet van intelligentie om een Ajax-shirt in Rotterdam aan te doen? Wat is de definitie van intelligentie?quote:Op zondag 26 februari 2006 15:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Evenveel intelligent als je met een ajax tenue in Rotterdam gaat lopen.
niet echt bepaald meest door gedachte actie?quote:Op zondag 26 februari 2006 15:17 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het getuigt niet van intelligentie om een Ajax-shirt in Rotterdam aan te doen? Wat is de definitie van intelligentie?
Waarom niet? Waarom kan iemand niet besluiten een teken van zijn voorkeur aan te trekken als hij op bezoek gaat in een ''vijandelijke'' stad? Is dat al er om vragen?quote:Op zondag 26 februari 2006 15:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
niet echt bepaald meest door gedachte actie?
tot mijn grote verbazing heb ik mensen uit mijn omgeving al uit zijn dak gaan toen ze een Ajax tenue aan hadden.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom kan iemand niet besluiten een teken van zijn voorkeur aan te trekken als hij op bezoek gaat in een ''vijandelijke'' stad? Is dat al er om vragen?
je kan het toch doen?quote:Op zondag 26 februari 2006 15:22 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom kan iemand niet besluiten een teken van zijn voorkeur aan te trekken als hij op bezoek gaat in een ''vijandelijke'' stad? Is dat al er om vragen?
Ja, en ik vind dat gewoon onzinnig. Binnen het stadion heb je vakken, daarbuiten niet.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
tot mijn grote verbazing heb ik mensen uit mijn omgeving al uit zijn dak gaan toen ze een Ajax tenue aan hadden.
Vrijheids van meninguiting staat voorop. Dat bepaalde groeperingen zich beledigd voelen, jammer dan.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik keur de rellen af die ontstaan zijn. daarnaast keur ik het ook af dat mensen een sport van beledigen maken als ze nu wel weten dat het ook niet-radicalen kwetst. zoiets?
onzinnig is een ander verhaal maar het gebeurt helaasquote:Op zondag 26 februari 2006 15:24 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, en ik vind dat gewoon onzinnig. Binnen het stadion heb je vakken, daarbuiten niet.
onzin over sjaaltjesquote:Op zondag 26 februari 2006 15:24 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Vrijheids van meninguiting staat voorop. Dat bepaalde groeperingen zich beledigd voelen, jammer dan.
Het t-shirt geeft aan TEGEN rellen te zijn en VOOR de vrijheid. Jammer dat een derlijk t-shirt kinderachtig wordt bevonden.
Lonsdale is een merk wat gedragen wordt door een bepaalde foute groep mensen. En mensen met een PLO sjaal zijn allemaal Arafat aanhangers![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |