quote:Verdonk moet zaak Kalou overdoen
Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft onvoldoende gemotiveerd waarom Salomon Kalou niet in aanmerking komt voor een versnelde naturalisatie. Dat is het oordeel van de Raad van State in de beroepszaak die de advocaat van Kalou tegen de afwijzing had aangespannen.
Feyenoord-speler Kalou wil via een versnelde procedure nog proberen voor Nederland naar het WK in Duitsland te gaan. Hij heeft daarbij de steun van onder anderen bondscoach Van Basten.
Verdonk vindt dat Kalou nog te kort in Nederland is, en onvoldoende ingeburgerd is om voor een versnelde naturalisatie in aanmerking te komen.
Die Antillianen die jij noemt, hebben allen de Nederlandse nationaliteit als tweede nationaliteit, toch? Ügur Yildirim heeft de Nederlandse en Turkse nationaliteit en werd dus voor een keuze gesteld, in feite zou je er dus voor moeten zorgen dat je alleen maar uit mag komen voor je eerste nationaliteit en dus hebben je ouders (die kiezen bij geboorte namelijk) jouw interlandtoekomst in handen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:59 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Zoiets, maar in feite hebben we zoiets al met het Nederlands honkbalteam, die wegens ons koloniale verleden toevallig over een Nederlands paspoort beschikte.
Er spelen veel Antilianen die geen Nederlands spreken en het absoluut niet aan zouden kunnen wijzen op de landkaart.
Ik vind zoiets te ver gaan eerlijk gezegd, dan maar een B-land zou ik zeggen.
Kalou moet de eer aan zichzelf houden en openlijk verkondigen dat hij de normale tijd neemt om Nederlander te worden.
Dat zal wel een illusie worden..
Of gewoon helemaal niet in laten vallen en de Nederlandse historie ook echt Nederlands houdenquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:08 schreef Nouk het volgende:
Kalou naturaliseren, 1 keer in laten vallen in de 94e minuut en dan nooit meer opstellen.
Puur op voetbal gebaseerd? Wat maakt het ook uit? Maxwell, Alex, Gomes en De Guzman ook meteen maar naturaliseren, zodat er over een jaar of twee geen enkele échte Nederlander meer voetbalt in Oranje. Wat maakt het ook uit? Als we maar succesvol zijn, toch?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:11 schreef peksin het volgende:
Zogenaamd is ineens iedereen principiëel bezig, fuck it, ik ben blij dat hij er bij is en dat is puur op het voetbal zelf gebaseerd.
De Volkskrant-figuren zijn over het algemeen ook voor een "Nederlandse" Kalou, maar dat is zodat ze zich weer lekker wereldburgerlijk verheven kunnen voelen boven het "rechtse gepeupel".quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:12 schreef M0NTANA het volgende:
Weet je wat het is, niet dat ik wil demoniseren, maar juist het intelligente volk is tegen Salomon Kalou in Oranje en het simpele volk reageert in de trant van: "Kalou moet in Oranje, worden we beter van!"
Haha, ja, lijkt mij ook.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:12 schreef M0NTANA het volgende:
Weet je wat het is, niet dat ik wil demoniseren, maar juist het intelligente volk is tegen Salomon Kalou in Oranje en het simpele volk reageert in de trant van: "Kalou moet in Oranje, worden we beter van!"
Jij bent inderdaad de josti die voor is.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:19 schreef peksin het volgende:
[..]
Haha, ja, lijkt mij ook.Zijn juist de josti's die zeggen "Haal die neger uit Oranje". Of ben ik gewoon de uitzondering op de regel?
Je bent vrij om er hier een te plaatsen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Misschien nog een poll over hoe er hier over gedacht wordt?
Ben er wel benieuwd naar.
Zeg, als jou iq nou ietsje hoger was, had je misschien door dat het een reactie is op het bericht van Montana. En zijn stelling was dat domme mensen voor naturalisatie zijn. En slimme mensen tegen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij bent inderdaad de josti die voor is.
Eenschquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:20 schreef jpg97 het volgende:
Zijn genoeg goeie nederlandse voetballers. Die Kalou hebben ze helemaal niet nodig
Mijn perceptie is juist het tegenovergestelde. Ik heb het idee dat het simpele volk zoiets zegt als: Kalou mot nie Nederlander worden, hij mot gewoon net als alle andere behandelt worde!quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:12 schreef M0NTANA het volgende:
Volgens mij is voetbal in eerste instantie een sport van het volk. Wie is die verheven linkse "elite" (die zelf die debiele mazen in de wet mogelijk heeft gemaakt) om te bepalen dat Kalou in het Nederlands elftal thuis hoort?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:31 schreef zaiga het volgende:
[..]
Mijn perceptie is juist het tegenovergestelde. Ik heb het idee dat het simpele volk zoiets zegt als: Kalou mot nie Nederlander worden, hij mot gewoon net als alle andere behandelt worde!
Daarentegen zegt de intelligente Nederlander: inzake het geval Kalou moet gekeken worden naar precedenten en moet gehandeld worden zoals in eerdere zaken voorgevallen is.
Ik ben voor. Wil wel eens Oranje WK zien winnen, en als Kalou daar een bijdrage aan kan leveren (wie ben ik om te twijfelen aan het voetbalintellect van JC en San Marco?), dan graag!![]()
Spreek jij voor het volk? Mag het volk wél beslissen of Kalou mee gaat naar Dld? Hebben we daar niet Marco van Basten en een objectieve rechter voor?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Volgens mij is voetbal in eerste instantie een sport van het volk. Wie is die verheven linkse "elite" (die zelf die debiele mazen in de wet mogelijk heeft gemaakt) om te bepalen dat Kalou in het Nederlands elftal thuis hoort?
Liever Robben - RVN - Kuijt, Van Persie - Huntelaar - Castelen, Bobson - Hasselbaink - VD Meyde dan een willekeurige aanval met een Ivoriaan op rechts.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:27 schreef peksin het volgende:
[..]
On topic: Voor rechts is er weinig keus (RVP mist nog vaak hét topniveau, castelen is misschien te voorspelbar), en Salomon kan dat broodnodige extra stukje creativiteit brengen.
Marco van Basten is volgens mij niet de stem van het volk en objectieve rechters bestaan niet, hooguit subjectieve die naar zoveel mogelijk objectiviteit in hun oordeel streven.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:38 schreef peksin het volgende:
[..]
Spreek jij voor het volk? Mag het volk wél beslissen of Kalou mee gaat naar Dld? Hebben we daar niet Marco van Basten en een objectieve rechter voor?
Strikt volgens de regels heeft Salomon Kalou wellicht recht op een versnelde procedure, puur op gevoel zeg ik dat ik Salomon Kalou niet in Oranje wil hebben. Het simpele volk kijkt niet naar de regelgeving en reageert puur op gevoel, negen van de tien keer zijn ze vóór Salomon Kalou in Oranje, aangezien het een goede voetballer is en principes hebben ze nooit van gehoord.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:31 schreef zaiga het volgende:
[..]
Mijn perceptie is juist het tegenovergestelde. Ik heb het idee dat het simpele volk zoiets zegt als: Kalou mot nie Nederlander worden, hij mot gewoon net als alle andere behandelt worde!
Daarentegen zegt de intelligente Nederlander: inzake het geval Kalou moet gekeken worden naar precedenten en moet gehandeld worden zoals in eerdere zaken voorgevallen is.
Ik ben voor. Wil wel eens Oranje WK zien winnen, en als Kalou daar een bijdrage aan kan leveren (wie ben ik om te twijfelen aan het voetbalintellect van JC en San Marco?), dan graag!![]()
Dan houdt ie een dubbele nationaliteit toch?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:46 schreef jpg97 het volgende:
Gewoon naturaliseren en vervolgens niet selecteren, zo kannie dus ook niet TEGEN Nederland spelen met ivoorkust
De rechters beslissen niet over het gevoel maar over de regels. Logisch dus dat dit besluit genomen is. Een politica als Verdonk zou ook moeten bedenken dat zij een onderbouwing moet geven. Als ze die niet voldoende geeft dan kan een rechter niet anders besluiten. En dan heeft Verdonk dus onvoldoende haar werk gedaan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Strikt volgens de regels heeft Salomon Kalou wellicht recht op een versnelde procedure, puur op gevoel zeg ik dat ik Salomon Kalou niet in Oranje wil hebben. Het simpele volk kijkt niet naar de regelgeving en reageert puur op gevoel, negen van de tien keer zijn ze vóór Salomon Kalou in Oranje, aangezien het een goede voetballer is en principes hebben ze nooit van gehoord.
Da's waar.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:02 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
ook met Kalou maakt nederland geen schijn van kans
Wie dan wel?quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:02 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
ook met Kalou maakt nederland geen schijn van kans, ik zal er niet wakker van liggen
Oekraïne?quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wie dan wel?
Brazilië heeft het beste team, maar die hebben statisch gezien een kans van bijna nul om in Europa de wereldtitel te pakken, soortgelijk iets geldt ook voor Argentinië.
Duitsland heeft een te zwak elftal en Spanje en Portugal komen nooit erg ver op een WK..
Dus blijven Italië en Nederland over, in mijn ogen is Italïë de grote kanshebber, maar zie ik Nederland toch echt als tweede favoriet.
Ja maar als ie eerst een oefenpotje meedoet met oranje mag ie zwaaien naar ivoorkustquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:02 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Dan houdt ie een dubbele nationaliteit toch?
quote:Kalou tackelt Verdonk
Minister moet met betere argumenten komen óf met Nederlands paspoort
ROTTERDAM, donderdag
Het WK met het Nederlands elftal is gisteren een stuk dichterbij gekomen voor Ivoriaan Salomon Kalou. De Raad van State besliste dat minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie opnieuw moet bekijken of de voetballer van Feyenoord in aanmerking komt voor het versneld verkrijgen van een Nederlands paspoort. Rechter Hirsch Ballin wees het hoger beroep van Verdonk tegen de uitspraak van de Rotterdamse rechtbank af.
Kalou liet via zijn advocaat Kroes weten „opgelucht” te zijn. „Maar het is nog steeds niet zeker of Kalou voor Oranje kan spelen op het WK. Maar volgens mij kan minister Verdonk geen nieuwe zwaarwegende argumenten aanvoeren om Kalou een Nederlands paspoort te weigeren.”
Met de uitspraak door de Raad van State blijft staan dat Verdonk onvoldoende heeft gemotiveerd waarom zij het aanvankelijke verzoek in 2004 van Kalou tot Nederlander genaturaliseerd te worden, afwees. Volgens de VVD-minister was Kalou wel een bijzonder geval, maar te kort in Nederland (drie in plaats van vijf jaar) en nog onvoldoende ingeburgerd. Bovendien zag zij geen uitzonderlijk Nederlands belang. Bij haar besluitvorming ging Verdonk voorbij aan positieve adviezen van de Rotterdamse burgemeester Ivo Opstelten, staatssecretaris Clémence Ross-van Dorp (Sport) en politieke kopstukken als Jan Marijnissen, Wouter Bos en Hilbrand Nawijn en was evenmin onder de indruk van pleidooien van voetbaliconen als Johan Cruyff en bondscoach Marco van Basten dat Kalou onmisbaar is voor Oranje. Volgens de rechter heeft Verdonk door de speciale regeling voor topsporters de mogelijkheid een vreemdeling sneller een Nederlands paspoort te verstrekken.
Verdonk krijgt het verzoek van Salomon Kalou nu opnieuw op haar bureau en de rechter vindt dat de minister met betere argumenten moet komen om het Nederlandse paspoort te weigeren aan de Feyenoord-speler. Ze krijgt zes weken de tijd voor een betere onderbouwing en anders zal zij de versnelde naturalisatieaanvraag van Kalou moeten honoreren. Wordt het opnieuw een ’nee’ voor Kalou, dan kan hij tegen dat besluit in beroep gaan.
Met deze uitspraak van de Raad van State gaat iedereen ervan uit dat Verdonk, die zegt binnen een week te reageren, haar hoofd in de schoot legt. Niet voor niets, want Verdonk gaf al eerder aan dat het voor haar geen prestigezaak was of iets persoonlijks, maar dat ze juridische duidelijkheid wenste. Vandaar bewandelde zij de weg van beroep bij de Raad van State om daarmee duidelijkheid te scheppen voor toekomstige gevallen.
Bondscoach Marco van Basten liep alvast vooruit op groen licht van minister Verdonk. „Ik kijk ernaar uit om bij het Nederlands elftal met Salomon Kalou te werken.” Van Basten liet eerder weten de Ivoriaan op zeker te selecteren voor het WK in Duitsland mits fit en niet totaal uit vorm. Voor de bondscoach is Kalou iemand die uit het niets een wedstrijd kan beslissen. Evenals Arjen Robben.
Ook bij Feyenoord wordt de zaak nog steeds met argusogen gevolgd. De club en Kalou praten verder over een gezamenlijke toekomst als er een definitief besluit is gevallen omtrent het Nederlandse paspoort. Het contract van de aanvaller loopt medio 2007 af. „Wij willen Kalou graag langer aan ons binden”, laat directeur Chris Woerts weten. „Komende zomer willen we duidelijkheid. Wat betekent dat Kalou bijtekent, vertrekt of z’n contract uitdient en in 2007 transfervrij opstapt.”
Bij het verkrijgen van het Nederlandse paspoort staat de deur voor Kalou open om ook in de Premier League aan de slag te gaan. Op dit moment komt Ivoriaan Kalou, voor wie interesse bestaat van Chelsea, niet in aanmerking voor een contract in Engeland. Voor een werkvergunning in Engeland moet een voetballer een Europees paspoort bezitten. Is zo’n document niet voorradig, dan dient een speler minimaal 70% van alle interlands in het voorafgaande jaar gespeeld te hebben. Kalou weigerde tot dusver regelmatig verzoeken van de Ivoriaanse voetbalbond om voor de ’Olifanten’ uit te komen.
Zal Verdonk opnieuw negatief beslissen over het naturalisatieverzoek en uiteindelijk geen Nederlands paspoort afgeven aan Salomon Kalou, dan is de kans groot dat de Ivoriaan aan de zijde van z’n broer Bonaventure alsnog met Ivoorkust verschijnt op het WK. Heikel is dat Ivoorkust op het WK in Duitsland samen met het Nederlands elftal is ingedeeld in groep C en elkaar op 16 juni in Stuttgart treffen.
Jij hebt liever een WK waar Qatar met 15 genaturaliseerde Brazilianen de kwartfinale haalt?quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:59 schreef M0NTANA het volgende:
Ik zie het al voor me, kleine jongentjes met een Oranje-shirt (of erger nog, het uitshirt met de rood-wit-blauwe schuine baan) en dan "KALOU" achterop. Speel liever tegen Salomon Kalou op het WK dan mét!
Moeten zij weten! Als wij (Nederland) er maar niet aan meedoen, ik wil géén Salomon Kalou in Oranje!quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:14 schreef Stpan het volgende:
[..]
Jij hebt liever een WK waar Qatar met 15 genaturaliseerde Brazilianen de kwartfinale haalt?
Denk dat ze hem nog steeds gewoon afwijst hoor.quote:Op donderdag 16 februari 2006 09:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]![]()
![]()
Lekker hoor, zo'n echte Nederlander in je nationale ploeg![]()
Laten we hopen van wel.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:36 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Denk dat ze hem nog steeds gewoon afwijst hoor.
Volgens mij is Ivoorkust sowieso een gesloten boek voor Salomon. Ze komen daar met hooivorken en brandende fakkels achter hem aanquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]![]()
![]()
Lekker hoor, zo'n echte Nederlander in je nationale ploeg![]()
Hebben ze het vuur dan al uitgevonden in Ivoorkust?quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:52 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Volgens mij is Ivoorkust sowieso een gesloten boek voor Salomon. Ze komen daar met hooivorken en brandende fakkels achter hem aan
quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:12 schreef M0NTANA het volgende:
Precies. Bovendien, tegen welke regels is het? Het nationale team is niet je werkgever ofzo. Het nationale team is iets waarvoor je wordt uitgekozen om je eigen land te vertegenwoordig bij een vrijwilig toernooitje.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:16 schreef M0NTANA het volgende:
Ook al is het wellicht in strijd met de regels van bijvoorbeeld de EU, maar de FIFA moet gewoon beslissen dat je alleen mag voetballen voor het land van je éérste nationaliteit (bij een dubbele nationaliteit) en dus wordt er na je geboorte al besloten voor welk land je in de toekomst zal uitkomen.
Daarom! Bij clubvoetbal spreek je over werkgevers, krijg je betaald en worden teams op alle mogelijke manieren samengesteld, bij interlandvoetbal moet het om de eer gaan, de eer van je vaderland.quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:30 schreef Stpan het volgende:
[..]
Precies. Bovendien, tegen welke regels is het? Het nationale team is niet je werkgever ofzo. Het nationale team is iets waarvoor je wordt uitgekozen om je eigen land te vertegenwoordig bij een vrijwilig toernooitje.
En daar mogen import Ivorianen die alleen het NLse paspoort willen om zo snel naar de Premier League te kunnen niet aan meedoen.![]()
Ben het volledig met je eensquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:31 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Ik blijf erbij dat het kalou alleen maar te doen is om snel weg te kunnen uit de Eredivisie om in de Spaanse,Italiaanse of Engelse competitie te kunnen spelen.
Als hij echt zo graag wil dan blijft hij nog 2 jaar hier in NL voetballen en dan is hij ook Nederlander en mag hij voor Oranje spelen.
Heeft hij trouwens zijn inburgeringscursus wel gehaald??? Hij spreekt echt beroerd Nederlands....
Anyway...RITA, LAAT JE NIET KISTEN!!!!
Ja en op zo`n manier hoeven ze van mij geen Wereld Kampioen te worden, gewoon met nederlanders en niet met de hulp van geforceerde naturalisaties of whatever.quote:
Amen....tuurlijk is het 'm daar om te doen....Dan willen meer clubs hem en kan hij ook naar grotere clubs. Ik bedoel....hij kan nu met Ivoorkust net zo goed op het WK spelen en dat is ook een goed team....quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:31 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Ik blijf erbij dat het kalou alleen maar te doen is om snel weg te kunnen uit de Eredivisie om in de Spaanse,Italiaanse of Engelse competitie te kunnen spelen.
Als hij echt zo graag wil dan blijft hij nog 2 jaar hier in NL voetballen en dan is hij ook Nederlander en mag hij voor Oranje spelen.
Heeft hij trouwens zijn inburgeringscursus wel gehaald??? Hij spreekt echt beroerd Nederlands....
Anyway...RITA, LAAT JE NIET KISTEN!!!!
wat is je argument voor danquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:26 schreef venomsnake het volgende:
Ik ben 1 van de weinigen die voor is zie ik wel weer![]()
f*uck rita, aso wijf
Nee hoor, volgens mij zijn de meesten voor. alleen schreeuwen die wat minder.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:26 schreef venomsnake het volgende:
Ik ben 1 van de weinigen die voor is zie ik wel weer![]()
f*uck rita, aso wijf
Uhm, het is juist zo dat v Basten Kalou heeft gevraagd of hij Nederlander zou willen worden. Als v Basten dit nooit had gevraagd zou het zomaar kunnen dat hij nooit een naturalisatieproces had gestart. Die gozer is gewoon fan van v Basten, en toen v Basten aan Kalou vroeg of hij Nederlander wilde worden was hij vereerd, en stemde hij in!quote:Op donderdag 16 februari 2006 13:30 schreef Stpan het volgende:
[..]
Precies. Bovendien, tegen welke regels is het? Het nationale team is niet je werkgever ofzo. Het nationale team is iets waarvoor je wordt uitgekozen om je eigen land te vertegenwoordig bij een vrijwilig toernooitje.
En daar mogen import Ivorianen die alleen het NLse paspoort willen om zo snel naar de Premier League te kunnen niet aan meedoen.![]()
Dus waarschijnlijk sowiezo geen WK voor Salomonquote:Ivoorkust dreigt WK links te laten liggen
27/2/2006 17:57
Ivoorkust zou komende zomer best eens kunnen ontbreken op het WK in Duitsland. De voorzitter van de nationale voetbalbond dreigt zijn ploeg terug te trekken als de situatie in het Afrikaanse land niet verbetert.
'Als het eind mei niet beter gaat, spelen de Olifanten niet mee op het wereldkampioenschap', dreigde Jacques Anouma hardop. 'We willen dat succes van onze ploeg de inwoners van Ivoorkust verenigt, om een echte toenadering te bewerkstelligen. Maar helaas is er geen licht aan de horizon.'
Anouma lijkt het machtsmiddel van terugtrekking te gebruiken om het verdeelde land wakker te schudden. 'Laten we de wapens toch neerleggen en ons verzoenen met elkaar. Wat voor nut heeft het WK als er geen vrede is in ons land? Zonder vrede geen glorie.'
Ivoorkust beleeft al sinds september 2002 roerige tijden. In het noorden heersen de rebellen, in het zuiden de militairen.
Ivoorkust plaatste zich voor het eerst voor een eindronde van het WK. In Groep C stuit het op Nederland, Argentinië en Servië en Montenegro.
In elk geval al iets om het een beetje meer gerechtvaardigd te maken. Had ze alleen geen onverwachte overhoring kunnen doen, bijv om een uurtje of 11 op een maandagavond?quote:Kalou moet blokken voor inburgeringsexamen
27/2/2006 20:46
EXCLUSIEF - Salomon Kalou is druk aan het studeren om te slagen voor zijn inburgeringsexamen. Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie wil de Feyenoord-aanvaller uit Ivoorkust eerst met goed gevolg de test zien doorstaan voordat ze hem versneld Nederlander laat worden.
Kalou zakte eerder voor het examen al beweert burgemeester Ivo Opstelden dat de buitenspeler voldoende is ingeburgerd. Verdonk weigerde al twee keer de versnelde procedure voor de twintigjarige aanvaller te gebruiken. De rechter tikte haar telkens op de vingers omdat zij niet goed motiveerde waarom Kalou niet vlot een Nederlands paspoort kan krijgen.
is dit waarquote:27-02-2006: Salomon Kalou moet inburgeringsexamen afleggen
[Bron: FR-Fans.nl]
Volgens Johan Derksen heeft het Ministerie van Justitie geïnformeerd bij Marco van Basten wanneer hij de definitieve selectie voor het Wk moet inleveren, dit in verband met de versnelde neutralisatie van Salomon Kalou. De jonge aanvaller van Feyenoord moet voor die tijd nog een inburgerings examen afleggen. Of hij het Nederlands burgerschap dan alsnog krijgt ligt nog steeds aan de keuze van minister Rita Verdonk.
4.4quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:35 schreef Cart_man het volgende:
Ik zak zelfs op zo een test.
Had een 3.8.
Meen je dat nou serieus???quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:35 schreef Cart_man het volgende:
Had een 3.8.
Wat een WEELDE!!!!!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:56 schreef Lionheaad het volgende:
een 5,5..
wat een kut-test....met zo'n test komt niemand nederland nog in...
Ik heb een 4.7 gehaaldquote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:35 schreef Cart_man het volgende:
Had een 3.8.
je moet van de 36 vragen 80% goed hebben, dan heb je een 5,5 als je er 29 goed hebt! (ongeveer...)quote:
Nou Kalou, ff hard doorleren voor je inburgeringstestje dan maar!quote:Ivoorkust misschien niet naar WK Voetbal
De kans bestaat dat Ivoorkust dit jaar, ondanks dat het land zich geplaatst heeft, niet mee zal doen aan het WK Voetbal in Duitsland. Dat heeft voorzitter Jacques Angouma van de Ivoriaanse voetbalbond verklaard. De reden is de burgeroorlog die al jaren woedt in het Afrikaanse land, dat in de groep van Nederland is ingedeeld.
Het noorden van Ivoorkust is in handen van de rebellen, terwijl het zuiden onder leiding van de regering staat. Angouma is deze oorlog zat en dreigt de voetbalploeg deze zomer niet naar Duitsland te sturen als er voor die tijd nog geen vrede is. "Zonder vrede geen glorie", aldus Angouma. "We willen dat succes van onze ploeg de inwoners van Ivoorkust verenigt, om een echte toenadering te bewerkstelligen. Maar helaas is er geen licht aan de horizon. (...) Zonder vrede heeft het geen enkele zin om aan het WK in Duitsland deel te nemen."
Ivoorkust heeft zich voor het eerst geplaatst voor het WK en is in de poulefase in Duitsland gekoppeld aan het Nederlands Elftal, Servië/Montenegro en Argentinië. Op de afgelopen Afrika Cup verloor het land in de finale van Egypte en eindigde het als tweede. Onder meer Arouna Koné (PSV), Bonaventura Kalou (Paris St-Germain en vroeger Feyenoord) en Didier Drogba (Chelsea) spelen voor de Ivoriaanse ploeg.
Onzin, alleen voor de Engelse competitie heeft hij een Nederlands paspoort nodigquote:Op donderdag 16 februari 2006 11:31 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Maar de Spanjaarden en Italianen zitten oha nu al aan hun non-EU tax.....quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:50 schreef Luni het volgende:
[..]
Onzin, alleen voor de Engelse competitie heeft hij een Nederlands paspoort nodig
Neemt niet weg dat ik ook tegen de versnelde naturalisatie van Kalou ben
Is hier al vanaf z'n 12e geloof ikquote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:43 schreef Tomhoog het volgende:
En wat nou als De Guzman ook versneld Nederlander wilt worden? Of is hij hier al zolang?
Volgens mij is hij wel een toegevoegde waarde over een paar jaar..
Dus kan hij binnen een dag Nederlander zijn? als het warequote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:44 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Is hier al vanaf z'n 12e geloof ik![]()
Doe jij hem dan maar eens.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:51 schreef SCH het volgende:
Wauw, een topic vol mensen die het land uit moeten
Ik was hogerquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Doe jij hem dan maar eens.
4.7 hier![]()
Hey, mijn internettijd zit er opquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:00 schreef Lionheaad het volgende:
Hoe hoog was jij dan???
Ze is inderdaad de enige vent in het kabinetquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:42 schreef Cart_man het volgende:
Lekker standvastig die Verdonk.
Eerst dat wijf terug naar Kosovo schoppen en nu Kalou weer tegenwerken.
Hoe wil 'ie dit ooit doen (mocht hij die toets halen), een belangrijke reden om de NL-nationaliteit te krijgen is om beter in de markt te liggen voor Europese clubs..quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:58 schreef daaaaan het volgende:
Als Kalou echter de naturalisatietoets zou halen, en zou bewijzen dat hij zich ‘blijvend in Nederland wil vestigen’ zou zij eventueel alsnog het verzoek willen toewijzen.
v Basten gaat er gewoon naast zitten en de hele tijd spiekbriefjes doorgeven en de antwoorden voor zeggenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:14 schreef Dos37 het volgende:
gewoon terecht dat ie zo'n cursus moet doen.
Dirk Kuijt.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:12 schreef Cart_man het volgende:
Benieuwd wie hem de antwoorden toe zal schuiven...
Dat word lachen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:47 schreef tong80 het volgende:
Vanavond Johan Cruijff bij Barend en van Dorp over deze kwestie.
Arcee er zijn regels dat bij uitzonderlijke prestaties de normale wetgeving anders kan worden geïnterpreteerd. Bij bewezen extra toevoeging aan de Nederlandse samenleving word je gewoon Nederlander.quote:
Wat is er zo bijzonder aan Kalou? Oh ja, hij pakt soms 'es een doelpuntje mee, maar dat is het dan ook wel. Cruijff en Van Basten realiseren zich dat misschien ook wel, maar het is hun eer natuurlijk te na om nu nog te gaan zeggen dat we die hele Kalou helemaal niet nodig hebben.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:55 schreef tong80 het volgende:
Arcee er zijn regels dat bij uitzonderlijke prestaties de normale wetgeving anders kan worden geïnterpreteerd. Bij bewezen extra toevoeging aan de Nederlandse samenleving word je gewoon Nederlander.
Er zijn meer dan een miljoen voetballers in Nederland. Als Cruijff en van Basten je dan scharen onder de 16 beste spelers die Nederland heeft. Vraag ik me af waar die regel voor in het leven is geroepen.
1. Hij is al eens gezakt voor zijn inburgeringscursus.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Arcee er zijn regels dat bij uitzonderlijke prestaties de normale wetgeving anders kan worden geïnterpreteerd. Bij bewezen extra toevoeging aan de Nederlandse samenleving word je gewoon Nederlander.
Er zijn meer dan een miljoen voetballers in Nederland. Als Cruijff en van Basten je dan scharen onder de 16 beste spelers die Nederland heeft. Vraag ik me af waar die regel voor in het leven is geroepen.
Robben schijnt ook verzekerd te zijn van een basisplaats omdat het allebei spelers zijn die met een individuele actie een wedstrijd kunnen belissen. Zoiets stond tenminste ergens op VI.nl laatst.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:14 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik ben het helemaal eens met Arcee!! Van Basten heeft gewoon een raar spelletje gespeeld. Dan zou Kalou als enige verzekerd zijn van een basisplaats, wat een onzin!!
Dan gan we die naturaliserenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:16 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind het trouwens wel vreemd dat iedereen in Kalou een rechtsbuiten ziet terwijl hij daar nooit speelt. Z'n broer, die speelde rechtsbuiten.
Ik noemde Kuijt als voetballer, die als rechtsbuiten of welke positie dan ook.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:15 schreef tong80 het volgende:
Kalou is wel degelijk de onbrekende schakel. Met hem op rechts en Robben op links kunnen we 4-3-3 spelen hetgeen Marco wilt. Kalou is een uitzonderlijk talentvolle voetballer die zelfs in het Nederlands elftal van toegevoegde waarde is. Jij noemt Kuijt als rechtsbuiten en daaruit blijkt idd dat voetballen niet je favoriete sport is.
En voetballen is jouw favoriete sport, Tong?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:16 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind het trouwens wel vreemd dat iedereen in Kalou een rechtsbuiten ziet terwijl hij daar nooit speelt. Z'n broer, die speelde rechtsbuiten.
Juist. Dat is een spits en is een noodoplossing als rechtsbuiten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik noemde Kuijt als voetballer, die als rechtsbuiten of welke positie dan ook.
Leuk, maar Kalou is helaas geen Nederlander. Talent dat we zelf niet hebben hoeven niet uit het buitenland te gaan halen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:15 schreef tong80 het volgende:
Kalou is wel degelijk de onbrekende schakel. Met hem op rechts en Robben op links kunnen we 4-3-3 spelen hetgeen Marco wilt.
Waarom wil je Kuijt kwijt?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:20 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Kuijt zou niet misstaan in de Mannschaft, kunnen we die nog kwijt?
Volgens mij is het naturaliseren van iemand uit de Ivoorkust een noodoplossing.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:20 schreef tong80 het volgende:
Juist. Dat is een spits en is een noodoplossing als rechtsbuiten.
Ne hoor, dat is een extra toevoeging.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Volgens mij is het naturaliseren van iemand uit de Ivoorkust een noodoplossing.
Wat dacht jij dan, dat hij bij feyenoord blijft? Die is volgend seizoen op zeker weg. Daarom slaat het ook helemaal nergens op. Verdonk doet het nederlands voetbal een goede zaak.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:12 schreef Funkytrip het volgende:
Maar stel....stel dat Rita toch toegeeft of dat de rechter definitief in het voordeel van Kalou beslist...
Stel dat Kalou na het WK direct voor een vet bedrag naar Italie gaat... Dan gaan een aantal mensen zich toch behoorlijk genaaid voelen. Wellicht dat dit zelfs gaat leiden tot nog strengere regels voor een versnelde procedure. Zodat uiteindelijk Kalou het voor toekomstige sporttalenten verkloot.
Ik zou er dan een nare smaak aan overhouden (toch weer zo'n k*tallochtoon die misbruik maakt van onze rechtsstaat en zich daarin gesteund weet door mensen als Cruyff & San Marco)
En daar heeft ze gelijk in. Heeft hij tijd zat voor gehad als profvoetballer. Veel meer dan een illegale schoenmaker die zich de pleuris werkt voor zijn geld. Als Kalou zo graag wil, was hij allang klaar geweest met die cursus. Maar hij denkt met z'n sterrenstatus wel weer makkelijk door de procedure te komenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Verdonk nu op Ned 3 bij Mingelen. Zegt ze met een glimlach: had meneer Kalou maar eerder aan de toets moeten beginnen, dan hadden we dat al achter de rug gehad.
Ik vind deze 2 punten tegenstrijdig, wie zegt dat het bij een speler blijft, maar niet wie zegt dat hij na het WK in het buitenland speelt?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Redenen om Kalou niet mee te nemen:
- Geen Nederlander, heeft niets met Nederland, kan nauwelijks Nederlands praten
- Als er een schaap over de dam is... Wie zegt dat het bij deze speler blijft? Straks zitten we met een Nederlands Elftal met buitenlanders. Wat heeft het dan nog voor zin?
- Vertrekt na het WK naar het buitenland.
- Kuyt is een beter alternatief ondanks dat het geen buitenspeler is. Met zijn enthousiasme heeft hij zeker een meerwaarde.
- Heeft absoluut geen reden om niet voor zijn eigen land te voetballen.
- Is nu al zeker van een basisplaats op het WK zonder ook maar een minuut te spelen.
- Overschatte speler
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:47 schreef tong80 het volgende:
Vanavond Johan Cruijff bij Barend en van Dorp over deze kwestie.
Dat zou wel heel erg slecht zijn, als van Basten zijn keuzevrijheid uit handen geeft voor zo'n politiek spelletje. Zeer slechte zaak voor het voetbal, gegarandeerde basisplaatsen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
heb ik iets gemist? Van Basten heeft gezegd dat Kalou zeker mee gaat naar het WK als hij Nederlander is. Maar het staat me toch niet bij dat hij heeft gezegd dat hij dan ook een basisplaats heeft. Als dat wel zo is, wanneer en waar heeft hij dat gezegd?
quote:28-02-2006: Verdonk stelt beslissing over Kalou weer uit
[Bron: Feyenoord.nl]
Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken heeft nog steeds geen beslissing genomen in de kwestie Salomon Kalou. Zij heeft vandaag schriftelijk laten weten dat ze voornemens is het bezwaar ongegrond te verklaren. Als Kalou echter de naturalisatietoets zou halen, en zou bewijzen dat hij zich ‘blijvend in Nederland wil vestigen’ zou zij eventueel alsnog het verzoek willen toewijzen.
Salomon Kalou, zijn advocaat Mr. J. Kroes en bondscoach Marco van Basten zijn zeer teleurgesteld door dit bericht. De Minister kreeg al twee keer ongelijk van de rechter in deze zaak. Deskundigen zijn van mening dat haar standpunt tot nu toe inhoudt, dat de artikel 10 regeling voor topsporters tot een dode letter wordt. Mr. Kroes: ‘De Minister stelt de beslissing in feite weer uit. Een vreemde manier om een versnelde procedure te voeren.
Ook bondscoach Marco van Basten reageerde teleurgesteld. ‘Het is zeer teleurstellend dat er nog geen duidelijkheid is, vooral voor Salomon. Ik weet hoe graag hij Nederlander zou willen worden en hoe hij er naar uitkijkt Nederland te vertegenwoordigen tijdens het Wk. Kalou en zijn adviseurs beraden zich op een adequate reactie.
amenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Redenen om Kalou niet mee te nemen:
- Geen Nederlander, heeft niets met Nederland, kan nauwelijks Nederlands praten
- Als er een schaap over de dam is... Wie zegt dat het bij deze speler blijft? Straks zitten we met een Nederlands Elftal met buitenlanders. Wat heeft het dan nog voor zin?
- Vertrekt na het WK naar het buitenland.
- Kuyt is een beter alternatief ondanks dat het geen buitenspeler is. Met zijn enthousiasme heeft hij zeker een meerwaarde.
- Heeft absoluut geen reden om niet voor zijn eigen land te voetballen.
- Is nu al zeker van een basisplaats op het WK zonder ook maar een minuut te spelen.
- Overschatte speler
Het is nog altijd aan de minister, bij twijfel, om extra voorwaarden te stellen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 07:40 schreef Tarado het volgende:
Ik ben er in principe op tegen topsporters te naturaliseren omdat dit competitievervalsing veroorzaakt maar er wordt in het voetbal veel gebruikt van gemaakt, kijk maar naar Belgie, Portugal, Duitsland en Spanje.
In Nederland heb je voor dit doel de "topsporters regeling", Kalou voldoet aan de voorwaarden voor deze regeling en komt dus voor naturalisatie in aanmerking. Nogmaals ik ben tegen deze topsportersregeling maar als iemand aan de voorwaarden voldoet moet hij gewoon toegelaten worden. Rita moet gewoon sportief zijn en niet de boel eindeloos lopen rekken.
zit wat inquote:Op woensdag 1 maart 2006 08:07 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Het is nog altijd aan de minister, bij twijfel, om extra voorwaarden te stellen.
Verdonk twijfeld (wat mijn inziens logisch is) en steld dus extra voorwaarden. Deze voorwaarden lijken me volstrekt redelijke voorwaarden.
1. inburgeringsexamen halen
2. laten zien dat je je lang in Nederland wilt vestigen
de eerste had hij al lang kunnen doen, door in november iets meer z'n best te hebben gedaan
de tweede kan hij doen door een langer contract te tekeninen bij feyenoord.
Dus ik snap niet wat er nou moeilijk over wordt gedaan. Als meneer kalou zo graag wilt, moet hij ook maar laten zien dat hij het wilt.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 05:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kalou staat tot 2007 onder contract. Laat hem eerst maar eens tot 2011 bijtekenen als hij zo graag Nederlander wil worden
Ik denk niet dat D A M dat erg zou vindenquote:Op woensdag 1 maart 2006 09:13 schreef jpg97 het volgende:
[..]you wish, hij gaat naar PSV volgend seizoen
Een vrouw die over voetbal praatquote:Op woensdag 1 maart 2006 09:18 schreef Viking84 het volgende:
Als Kalou toch op tijd Nederlander wordt en met het WK mag mee doen, dan heeft hij wel een hoop verwachtingen waar te maken. Als hij ons niet naar de wereldbeker sleept, dan denkt iedereen: "hebben we ons dáár zo druk over gemaakt?".
Volgens mij zijn dat niet eens extra eisen, maar eisen waar ook de andere versneld genaturaliseerde sporters aan voldoen. Als Kalou echt een NLs paspoort wil hebben is het doen van zo'n inburgerings examen en een veel-jarig contract bij F'noord toch wel het minste wat je terug kan verwachten. Hij had dat inburgerings examen al lang kunnen halen; daar hadden z'n advocaten wel eens op mogen wijzen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 08:07 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Het is nog altijd aan de minister, bij twijfel, om extra voorwaarden te stellen.
Verdonk twijfeld (wat mijn inziens logisch is) en steld dus extra voorwaarden. Deze voorwaarden lijken me volstrekt redelijke voorwaarden.
1. inburgeringsexamen halen
2. laten zien dat je je lang in Nederland wilt vestigen
de eerste had hij al lang kunnen doen, door in november iets meer z'n best te hebben gedaan
de tweede kan hij doen door een langer contract te tekeninen bij feyenoord.
Dus ik snap niet wat er nou moeilijk over wordt gedaan. Als meneer kalou zo graag wilt, moet hij ook maar laten zien dat hij het wilt.
In het verleden was ieder geval niet zo uniek en ging het vrij gemakkelijk hoor, het is een beetje de nieuwe wind die er nu waait en de hele atmosfeer rond het vreemdelingenbeleid en de integratie. Je kan erover twisten of die voorgaande gevallen inderdaad moeten spelen, het is wel opvallend dat het toen in een zucht en een scheet geregeld was en nu een enorme touwtrekkerij was. Voor mijn gevoel was het wel prettiger geweest als Kalou met een Nederlandse vrouw getrouwd was en hier ook echt zou willen blijven, zoals Audina. Dat het om meer dan de sport zou gaan.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:15 schreef Suijk het volgende:
Ik ken de andere zaken niet goed genoeg om daar over te oordelen, maar als die makkelijker zijn toegelaten is ze niet consequent. Maar in feite is dat ook niet zo relevant, ieder geval is weer uniek, ik weet niet of je van jurisprudentie in deze kunt spreken.
Sorry SCH maar deze kan ik niet laten lopen...quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:12 schreef SCH het volgende:
Dat hele inburgeringsexamen is toch een lachertje Doc. Formeel hadden de advocaten hem er op kunnen wijzen maar het is niet zo relevant in deze kwestie. Ik vraag me af of Mia Audina daar nou zoveel aandacht aan heeft besteedt.![]()
Dat zou wel erg makkelijk zijn als je dan al slaagt, die tests zijn er natuurlijk niet voor dat je die makkelijk haalt, maar alleen haalt als je goed genoeg bent ingeburgerd.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:18 schreef JorgeCampos het volgende:
Kalou had natuurlijk nooit mogen zakken voor die eerste inburgeringstest.. Met een weekje hard oefenen had dat toch moeten lukken..
http://www.nvexamens.nl/i(...)ws/inburgeringstoetsquote:Op woensdag 1 maart 2006 10:12 schreef SCH het volgende:
Dat hele inburgeringsexamen is toch een lachertje Doc. Formeel hadden de advocaten hem er op kunnen wijzen maar het is niet zo relevant in deze kwestie.
En Mia Audina hoefde die niet te doen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:12 schreef SCH het volgende:
Ik vraag me af of Mia Audina daar nou zoveel aandacht aan heeft besteedt.
Probleem is dat er geen jurispredentie is omdat die extra eis van de inburgeringstoets in NL nieuw is. Dat maakt de zaak ook anders.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:12 schreef SCH het volgende:
Het verhaal van Kalou is inhoudelijk niet zo sterk natuurlijk maar op basis van jurispredentie heeft Verdonk in mijn ogen geen poot om op te staan en is het vooral weer een wedstrijdje: kijk mij eens volhardend en stoer doen.
Lekker belangrijk dat ze lelijk is. Ze verdedigt haar beleid met hand en tand, dat zouden meer politici moeten doen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ze is lelijk, niet consequent en erg lelijk
Die regels zeggen ook dat hij aanneembaar moet maken dat hij zich voor een lange tijd in Nederland wil vestigen. En dat kan ie toch niet?quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:11 schreef Jajong het volgende:
Tis trouwens helemaal geen 'goeie zaak' dat ze erbij blijft, want ze lapt de regels gewoon aan haar laars, en maakt er een prestigestrijd van. Totaal niet objectief meer, er gewoon iets persoonlijke van gemaakt. Bah, zo standaard voor de Nederlandse politiek. Ik heb liever niet dat hij Nederlander wordt, maar de regels zeggen in mijn optiek toch echt dat hij dat gewoon mag, als JC en Bassie hem een uitzonderlijk talent dat NL kan helpen op t WK-stempel opdrukken..
Is dat zo? Dat zie ik nooit voorbij komen die regel, maargoed zoveel hou ik me er ook niet mee bezig.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die regels zeggen ook dat hij aanneembaar moet maken dat hij zich voor een lange tijd in Nederland wil vestigen. En dat kan ie toch niet?
Als volgend seizoen Chelsea genoeg biedt loopt ie volgend jaar daar te voetballen.
Als je ergens een mening over geeft moet je je wel een beetje in de mateie verdiepen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:27 schreef Jajong het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat zie ik nooit voorbij komen die regel, maargoed zoveel hou ik me er ook niet mee bezig.
Inderdaad, ik heb toch nooit het Nederlandse gevoel erbij dat ik bij schaatsen oid wel heb.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:02 schreef JoeyT het volgende:
Net als die Kiplagat die zo goed presteert, tsja dat laat me eig koud.
Inderdaad... Oliveiraquote:Op woensdag 1 maart 2006 13:44 schreef Mennosson het volgende:
Ik vind dat Kalou geen Nederlander mag worden. Gewoon aan de regels voldoen en je kunt je paspoort krijgen, zo niet....geen paspoort.
Vond het altijd achterlijk van België met hun genaturalisserde spelers en nu omdat Kalou goed kan ballen en oranje naar het WK gaat moet het maar kunnen?
Ben het niet altijd eens met Verdonk, mag van mij best milder maar als je een harde lijn kiest moet je die vasthouden en geen uitzondering maken omdat iemand een idool is voor sommige mensen.
En waarom die wel, regels zijn regels!quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Laat dan maar dat kroatische meisje blijven om dr school af te maken
Ik weet nog dat ik aan mijn vader vroeg: 'Pa, die Oliveira is dat een belg? Nee dat is een Braziiaan.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Inderdaad... Oliveira![]()
Ik bedoel dat ik liever haar zie blijven dan hem...quote:
Zoals t hoortquote:Op woensdag 1 maart 2006 14:34 schreef jpg97 het volgende:
alwaar zij na elke verloren wedstrijd half gestenigd worden
dus als je geen inhoudelijke opmerkingen kan maken of alleen maar de media kan nablaten, dan ga je maar over haar uiterlijk beginnen?quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ze is lelijk, niet consequent en erg lelijk
Dat wordt hij alleen maar als hij hier nog 2.5 jaar blijft wonen en anders niet..quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Sowieso wordt die jongen over een paar jaar Nederlander, of dat versnelde proces er nou komt of niet. Misschien haalt ie zelfs het komende EK wel...
Waar heb jij het over? Ik vind haar echt lelijk.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dus als je geen inhoudelijke opmerkingen kan maken of alleen maar de media kan nablaten, dan ga je maar over haar uiterlijk beginnen?
Je denkt dat Kalou nog 2,5 jaar in Nederland voetbalt?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Sowieso wordt die jongen over een paar jaar Nederlander, of dat versnelde proces er nou komt of niet. Misschien haalt ie zelfs het komende EK wel...
Het is mogelijk, Nederlandse clubs doen het redelijk internationaal en Feijenoord heeft doorgroei-potentie (Kuijt blijft, Guzman, Hofs, Greene en Vlaar worden alsmaar beter). Of hij gaat naar PSV, waar hij nog veel kan leren van misschien wel RVN. Ik denk dat Kalou regelmatig contact heeft met vBasten, en die is juist tegen een overhaaste stap naar de grotere competities (Zie Kromkamp). Oftewel hij heeft het hier naar zijn zin, hij is jong en kan zich hier nog ontwikkelen, heeft hier een basisplaats en kan dan over 2 jaar naar het buitenland om over 8 jaar weer terugtekeren en de familie Kalou te stichten in Rotterdam.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je denkt dat Kalou nog 2,5 jaar in Nederland voetbalt?
Ik vind niet dat je kan zeggen dat Kromkamp te vroeg een switch heeft gemaakt. Hij was 25 toen hij naar het buitenland ging wat een prima leeftijd is: 2 jaar GGD ervaring, 5 jaar HCE ervaring+ Europese en Interland ervaring.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:07 schreef peksin het volgende:
[..]
Het is mogelijk, Nederlandse clubs doen het redelijk internationaal en Feijenoord heeft doorgroei-potentie (Kuijt blijft, Guzman, Hofs, Greene en Vlaar worden alsmaar beter). Of hij gaat naar PSV, waar hij nog veel kan leren van misschien wel RVN. Ik denk dat Kalou regelmatig contact heeft met vBasten, en die is juist tegen een overhaaste stap naar de grotere competities (Zie Kromkamp). Oftewel hij heeft het hier naar zijn zin, hij is jong en kan zich hier nog ontwikkelen, heeft hier een basisplaats en kan dan over 2 jaar naar het buitenland om over 8 jaar weer terugtekeren en de familie Kalou te stichten in Rotterdam.
omdat zij toevallig het voor elkaar kreeg om dmv 'fraude' (ze was al uitgezet en is teruggekomen onder een frans toeristenvisum oid) hier te blijven tot relatief kort voor haar examen heeft ze het recht om hier te blijven?quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Inderdaad... Oliveira![]()
Ik kijk er sowieso uit menselijk oogpunt. Van mij mag Kalou best nederlander worden, zolang hij maar niet in het Nederlandselftal komtquote:Op woensdag 1 maart 2006 21:08 schreef Fok_you het volgende:
[..]
omdat zij toevallig het voor elkaar kreeg om dmv 'fraude' (ze was al uitgezet en is teruggekomen onder een frans toeristenvisum oid) hier te blijven tot relatief kort voor haar examen heeft ze het recht om hier te blijven?ze zouden haar moeten laten betalen voor wat ze al heeft geprofiteerd
![]()
opzich uit menselijk oogpunt zou ik het niet erg vinden als ze nog even der school af kon maken overigens, maar ze heeft er bij de wet absoluut minder recht op.
verder zie ik niet wat die zaak met deze zaak te maken heeft, het is geen 'of persoon a of persoon b' het zijn totaal losstaande zaken![]()
Dan zal je zou vragen of je Kalou bij Feyenoord hebt zien spelen dit seizoen.....quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:45 schreef tong80 het volgende:
Rita heb je de eerste helft gezien ?
Zo ja durf je nog steeds met de hand op je hart te beweren dat Kalou geen toegevoegde waarde is ?
Juist.quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:26 schreef JoeyT het volgende:
Van mij mag Kalou best nederlander worden, zolang hij maar niet in het Nederlandselftal komt
quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:46 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Sorry SCH maar deze kan ik niet laten lopen...
Als je om een persoon al je toekomstig vaderland verloochent, of juist niet, dan blijkt wel hoe of de vlag erbij hangt.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:33 schreef Fok_you het volgende:
ik ken er me wat bij voorstellen dat je op een gegeven moment zo iets hebt van ach mens sterf dan niet![]()
Ja verloochenen, dat is echt het goede woord. Nog iets met verrader ofzo?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:39 schreef okee6 het volgende:
[..]
Als je om een persoon al je toekomstig vaderland verloochent, of juist niet, dan blijkt wel hoe of de vlag erbij hangt.
Dat watje heeft niet eens de ballen (die heeft Rita wel) om te laten zien dat hij niet zo stom is als wij denken en hij er uitziet. Hij weet dus dat hij dat testje niet aan kan. De NEDERLANDSE voetballiefhebber zal er niet om treuren.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:14 schreef Martijn_fijn het volgende:
Kalou geeft het op? Hij zou er eens moeite voor moeten doen ja.. pff, nee dat doen we niet hoor, voetballen is zwaar genoeg!![]()
Terwijl Verdonk het hem op een presenteerblaadje gaf, hij hoefde alleen maar zo'n toetsje te maken.
Dat een wet een wet is, betekent niet dat je die wet ook moet respecteren.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:29 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Schandalig.. volgens mij moet je in NL de wet volgen en dat doet Verdonk niet..
Ik ben zelf geen fan van die wet.. en zie hem liever verdwijnen.. maar hij is er eenmaal.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat een wet een wet is, betekent niet dat je die wet ook moet respecteren.
Ik weiger te juichen voor Mia Haudina, Lorna Kiplagat en hypothetisch Salomon Kalou.quote:
Boeiend zeg, waar een xenofobe puber zich druk over maaktquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik weiger te juichen voor Mia Haudina, Lorna Kiplagat en hypothetisch Salomon Kalou.
Die wet is van toepassing op mensen met een buitengewoon talent, beta's en sporters die iets toevoegen aan Nederland. Kalou voegt niets toe aan het Nederlands elftal, niet omdat hij geen kwaliteiten heeft, maar simpelweg omdat er al genoeg goede voetballers zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:29 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Schandalig.. volgens mij moet je in NL de wet volgen en dat doet Verdonk niet..
Ik ben zelf geen fan van die wet.. en zie hem liever verdwijnen.. maar hij is er eenmaal.
Boeiend zeg, waar een extreem-linkse relnicht, die wijlen Louis Seveke nog in een rechts daglicht doet geraken, zich druk over maaktquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Boeiend zeg, waar een xenofobe puber zich druk over maakt![]()
Dat kan Verdonk beter bepalen dan de bondscoach?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:35 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Die wet is van toepassing op mensen met een buitengewoon talent, beta's en sporters die iets toevoegen aan Nederland.
Mensen als Guus Hiddink en Ron Jans waren ook tegen. Twee geloutere trainers uit de eredivisie acht ik hoger in hun mening en voetbalkennis, als een Marco van Basten die naar mijn mening nog te onervaren is als coach om er een oordeel over te vellen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:37 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
ja maar verdonk is geen voetbal-expert, maar ze vind zelf blijkbaar dat ze er meer verstand van heeft dan de bonscoach
Waren die ook getuige bij de zaak dan?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:40 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Mensen als Guus Hiddink en Ron Jans waren ook tegen.
Foppe is voor, die draait al wat langer mee dan die leraar Duits.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:41 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Nou zo gelouterd is Ron Jans ook nie
Hoe lang draait Marco van Basten mee? Marco teert op zijn naam.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Foppe is voor, die draait al wat langer mee dan die leraar Duits.
Boeiend. In deze discussie worden de verkeerde vragen gesteld.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Foppe is voor, die draait al wat langer mee dan die leraar Duits.
Toch durf ik de boze veronderstelling aan dat hij er net iets meer van weet dan Rita.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:45 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Hoe lang draait Marco van Basten mee? Marco teert op zijn naam.
Ach joh, kleine xenofobe cryptofascist, jou wordt toch helemaal niks gevraagd. Dat jij kotst op iedere minderheid is wel bekend en dat je nog mag posten heb je juist te denken aan het beleid van Fok dat nog niet zo Verdonkiaans is ingericht. Vlieg toch heen, lelijke stinkzwam.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Boeiend. In deze discussie worden de verkeerde vragen gesteld.
Alleen op extreem-linkse staatsgevaarlijken als jijquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach joh, kleine xenofobe cryptofascist, jou wordt toch helemaal niks gevraagd. Dat jij kotst op iedere minderheid is wel bekend en dat je nog mag posten heb je juist te denken aan het beleid van Fok dat nog niet zo Verdonkiaans is ingericht. Vlieg toch heen, lelijke stinkzwam.
Sorry to say, maar Cultheld had wel een punt na aanleiding van de offtopic-vragen in dit topique.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach joh, kleine xenofobe cryptofascist, jou wordt toch helemaal niks gevraagd. Dat jij kotst op iedere minderheid is wel bekend en dat je nog mag posten heb je juist te denken aan het beleid van Fok dat nog niet zo Verdonkiaans is ingericht. Vlieg toch heen, lelijke stinkzwam.
cultheld heeft nooit een punt, de verpauiperde kutdwerg.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:53 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Sorry to say, maar Cultheld had wel een punt na aanleiding van de offtopic-vragen in dit topique.
Na aanleiding van deze opmerking, mag jij ook blij zijn dat Fok! niet 'Verdonkiaans' is ingericht.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
cultheld heeft nooit een punt, de verpauiperde kutdwerg.
Jij hebt iets met dwergen of niet. Overigens speel jij constant op de man: Een teken van zwakte.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
cultheld heeft nooit een punt, de verpauiperde kutdwerg.
Hoe kan ik bij een achtergebleven kleuter als jou nou op de man spelenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:55 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij hebt iets met dwergen of niet. Overigens speel jij constant op de man: Een teken van zwakte.
quote:
Dat "als jou" doet het hem. Je bent te triest voor woorden omdat je op jouw leeftijd nog van dit soort reacties plaatst. Je maatschappelijke carriere is ongetwijfeld een flop en je bent onzeker van jezelf, dat kan niet missen. Sterker nog, als je mij face to face een xenofoob zou noemen, zou je een stoot tussen je ribben mogen verwachten, maar m'n moeder heeft me altijd geleerd dat ik geen wijven mag slaan.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kan ik bij een achtergebleven kleuter als jou nou op de man spelen![]()
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Sterker nog, als je mij face to face een xenofoob zou noemen, zou je een stoot tussen je ribben mogen verwachten, maar m'n moeder heeft me altijd geleerd dat ik geen wijven mag slaan.
Hmm soms ben je wel vermakelijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat "als jou" doet het hem. Je bent te triest voor woorden omdat je op jouw leeftijd nog van dit soort reacties plaatst. Je maatschappelijke carriere is ongetwijfeld een flop en je bent onzeker van jezelf, dat kan niet missen. Sterker nog, als je mij face to face een xenofoob zou noemen, zou je een stoot tussen je ribben mogen verwachten, maar m'n moeder heeft me altijd geleerd dat ik geen wijven mag slaan.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat "als jou" doet het hem. Je bent te triest voor woorden omdat je op jouw leeftijd nog van dit soort reacties plaatst. Je maatschappelijke carriere is ongetwijfeld een flop en je bent onzeker van jezelf, dat kan niet missen. Sterker nog, als je mij face to face een xenofoob zou noemen, zou je een stoot tussen je ribben mogen verwachten, maar m'n moeder heeft me altijd geleerd dat ik geen wijven mag slaan.
Cartman die zich politiek uitquote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:45 schreef Cart_man het volgende:
Nee, Kalou wil niet meer procederen. Verdonk heeft gewonnen.
Kalou geen paspoort, die hoer terug naar Kosovo en die paar homo's ook terug naar Iran. Verdonk, topwijf.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 23:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En waar is onze relnicht gebleven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |