In het verleden was ieder geval niet zo uniek en ging het vrij gemakkelijk hoor, het is een beetje de nieuwe wind die er nu waait en de hele atmosfeer rond het vreemdelingenbeleid en de integratie. Je kan erover twisten of die voorgaande gevallen inderdaad moeten spelen, het is wel opvallend dat het toen in een zucht en een scheet geregeld was en nu een enorme touwtrekkerij was. Voor mijn gevoel was het wel prettiger geweest als Kalou met een Nederlandse vrouw getrouwd was en hier ook echt zou willen blijven, zoals Audina. Dat het om meer dan de sport zou gaan.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:15 schreef Suijk het volgende:
Ik ken de andere zaken niet goed genoeg om daar over te oordelen, maar als die makkelijker zijn toegelaten is ze niet consequent. Maar in feite is dat ook niet zo relevant, ieder geval is weer uniek, ik weet niet of je van jurisprudentie in deze kunt spreken.
Sorry SCH maar deze kan ik niet laten lopen...quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:12 schreef SCH het volgende:
Dat hele inburgeringsexamen is toch een lachertje Doc. Formeel hadden de advocaten hem er op kunnen wijzen maar het is niet zo relevant in deze kwestie. Ik vraag me af of Mia Audina daar nou zoveel aandacht aan heeft besteedt.![]()
Dat zou wel erg makkelijk zijn als je dan al slaagt, die tests zijn er natuurlijk niet voor dat je die makkelijk haalt, maar alleen haalt als je goed genoeg bent ingeburgerd.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:18 schreef JorgeCampos het volgende:
Kalou had natuurlijk nooit mogen zakken voor die eerste inburgeringstest.. Met een weekje hard oefenen had dat toch moeten lukken..
http://www.nvexamens.nl/i(...)ws/inburgeringstoetsquote:Op woensdag 1 maart 2006 10:12 schreef SCH het volgende:
Dat hele inburgeringsexamen is toch een lachertje Doc. Formeel hadden de advocaten hem er op kunnen wijzen maar het is niet zo relevant in deze kwestie.
En Mia Audina hoefde die niet te doen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:12 schreef SCH het volgende:
Ik vraag me af of Mia Audina daar nou zoveel aandacht aan heeft besteedt.
Probleem is dat er geen jurispredentie is omdat die extra eis van de inburgeringstoets in NL nieuw is. Dat maakt de zaak ook anders.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:12 schreef SCH het volgende:
Het verhaal van Kalou is inhoudelijk niet zo sterk natuurlijk maar op basis van jurispredentie heeft Verdonk in mijn ogen geen poot om op te staan en is het vooral weer een wedstrijdje: kijk mij eens volhardend en stoer doen.
Lekker belangrijk dat ze lelijk is. Ze verdedigt haar beleid met hand en tand, dat zouden meer politici moeten doen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ze is lelijk, niet consequent en erg lelijk
Die regels zeggen ook dat hij aanneembaar moet maken dat hij zich voor een lange tijd in Nederland wil vestigen. En dat kan ie toch niet?quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:11 schreef Jajong het volgende:
Tis trouwens helemaal geen 'goeie zaak' dat ze erbij blijft, want ze lapt de regels gewoon aan haar laars, en maakt er een prestigestrijd van. Totaal niet objectief meer, er gewoon iets persoonlijke van gemaakt. Bah, zo standaard voor de Nederlandse politiek. Ik heb liever niet dat hij Nederlander wordt, maar de regels zeggen in mijn optiek toch echt dat hij dat gewoon mag, als JC en Bassie hem een uitzonderlijk talent dat NL kan helpen op t WK-stempel opdrukken..
Is dat zo? Dat zie ik nooit voorbij komen die regel, maargoed zoveel hou ik me er ook niet mee bezig.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die regels zeggen ook dat hij aanneembaar moet maken dat hij zich voor een lange tijd in Nederland wil vestigen. En dat kan ie toch niet?
Als volgend seizoen Chelsea genoeg biedt loopt ie volgend jaar daar te voetballen.
Als je ergens een mening over geeft moet je je wel een beetje in de mateie verdiepen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:27 schreef Jajong het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat zie ik nooit voorbij komen die regel, maargoed zoveel hou ik me er ook niet mee bezig.
Inderdaad, ik heb toch nooit het Nederlandse gevoel erbij dat ik bij schaatsen oid wel heb.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:02 schreef JoeyT het volgende:
Net als die Kiplagat die zo goed presteert, tsja dat laat me eig koud.
Inderdaad... Oliveiraquote:Op woensdag 1 maart 2006 13:44 schreef Mennosson het volgende:
Ik vind dat Kalou geen Nederlander mag worden. Gewoon aan de regels voldoen en je kunt je paspoort krijgen, zo niet....geen paspoort.
Vond het altijd achterlijk van België met hun genaturalisserde spelers en nu omdat Kalou goed kan ballen en oranje naar het WK gaat moet het maar kunnen?
Ben het niet altijd eens met Verdonk, mag van mij best milder maar als je een harde lijn kiest moet je die vasthouden en geen uitzondering maken omdat iemand een idool is voor sommige mensen.
En waarom die wel, regels zijn regels!quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Laat dan maar dat kroatische meisje blijven om dr school af te maken
Ik weet nog dat ik aan mijn vader vroeg: 'Pa, die Oliveira is dat een belg? Nee dat is een Braziiaan.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Inderdaad... Oliveira![]()
Ik bedoel dat ik liever haar zie blijven dan hem...quote:
Zoals t hoortquote:Op woensdag 1 maart 2006 14:34 schreef jpg97 het volgende:
alwaar zij na elke verloren wedstrijd half gestenigd worden
dus als je geen inhoudelijke opmerkingen kan maken of alleen maar de media kan nablaten, dan ga je maar over haar uiterlijk beginnen?quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ze is lelijk, niet consequent en erg lelijk
Dat wordt hij alleen maar als hij hier nog 2.5 jaar blijft wonen en anders niet..quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Sowieso wordt die jongen over een paar jaar Nederlander, of dat versnelde proces er nou komt of niet. Misschien haalt ie zelfs het komende EK wel...
Waar heb jij het over? Ik vind haar echt lelijk.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dus als je geen inhoudelijke opmerkingen kan maken of alleen maar de media kan nablaten, dan ga je maar over haar uiterlijk beginnen?
Je denkt dat Kalou nog 2,5 jaar in Nederland voetbalt?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Sowieso wordt die jongen over een paar jaar Nederlander, of dat versnelde proces er nou komt of niet. Misschien haalt ie zelfs het komende EK wel...
Het is mogelijk, Nederlandse clubs doen het redelijk internationaal en Feijenoord heeft doorgroei-potentie (Kuijt blijft, Guzman, Hofs, Greene en Vlaar worden alsmaar beter). Of hij gaat naar PSV, waar hij nog veel kan leren van misschien wel RVN. Ik denk dat Kalou regelmatig contact heeft met vBasten, en die is juist tegen een overhaaste stap naar de grotere competities (Zie Kromkamp). Oftewel hij heeft het hier naar zijn zin, hij is jong en kan zich hier nog ontwikkelen, heeft hier een basisplaats en kan dan over 2 jaar naar het buitenland om over 8 jaar weer terugtekeren en de familie Kalou te stichten in Rotterdam.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je denkt dat Kalou nog 2,5 jaar in Nederland voetbalt?
Ik vind niet dat je kan zeggen dat Kromkamp te vroeg een switch heeft gemaakt. Hij was 25 toen hij naar het buitenland ging wat een prima leeftijd is: 2 jaar GGD ervaring, 5 jaar HCE ervaring+ Europese en Interland ervaring.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:07 schreef peksin het volgende:
[..]
Het is mogelijk, Nederlandse clubs doen het redelijk internationaal en Feijenoord heeft doorgroei-potentie (Kuijt blijft, Guzman, Hofs, Greene en Vlaar worden alsmaar beter). Of hij gaat naar PSV, waar hij nog veel kan leren van misschien wel RVN. Ik denk dat Kalou regelmatig contact heeft met vBasten, en die is juist tegen een overhaaste stap naar de grotere competities (Zie Kromkamp). Oftewel hij heeft het hier naar zijn zin, hij is jong en kan zich hier nog ontwikkelen, heeft hier een basisplaats en kan dan over 2 jaar naar het buitenland om over 8 jaar weer terugtekeren en de familie Kalou te stichten in Rotterdam.
omdat zij toevallig het voor elkaar kreeg om dmv 'fraude' (ze was al uitgezet en is teruggekomen onder een frans toeristenvisum oid) hier te blijven tot relatief kort voor haar examen heeft ze het recht om hier te blijven?quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Inderdaad... Oliveira![]()
Ik kijk er sowieso uit menselijk oogpunt. Van mij mag Kalou best nederlander worden, zolang hij maar niet in het Nederlandselftal komtquote:Op woensdag 1 maart 2006 21:08 schreef Fok_you het volgende:
[..]
omdat zij toevallig het voor elkaar kreeg om dmv 'fraude' (ze was al uitgezet en is teruggekomen onder een frans toeristenvisum oid) hier te blijven tot relatief kort voor haar examen heeft ze het recht om hier te blijven?ze zouden haar moeten laten betalen voor wat ze al heeft geprofiteerd
![]()
opzich uit menselijk oogpunt zou ik het niet erg vinden als ze nog even der school af kon maken overigens, maar ze heeft er bij de wet absoluut minder recht op.
verder zie ik niet wat die zaak met deze zaak te maken heeft, het is geen 'of persoon a of persoon b' het zijn totaal losstaande zaken![]()
Dan zal je zou vragen of je Kalou bij Feyenoord hebt zien spelen dit seizoen.....quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:45 schreef tong80 het volgende:
Rita heb je de eerste helft gezien ?
Zo ja durf je nog steeds met de hand op je hart te beweren dat Kalou geen toegevoegde waarde is ?
Juist.quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:26 schreef JoeyT het volgende:
Van mij mag Kalou best nederlander worden, zolang hij maar niet in het Nederlandselftal komt
quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:46 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Sorry SCH maar deze kan ik niet laten lopen...
Als je om een persoon al je toekomstig vaderland verloochent, of juist niet, dan blijkt wel hoe of de vlag erbij hangt.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:33 schreef Fok_you het volgende:
ik ken er me wat bij voorstellen dat je op een gegeven moment zo iets hebt van ach mens sterf dan niet![]()
Ja verloochenen, dat is echt het goede woord. Nog iets met verrader ofzo?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 20:39 schreef okee6 het volgende:
[..]
Als je om een persoon al je toekomstig vaderland verloochent, of juist niet, dan blijkt wel hoe of de vlag erbij hangt.
Dat watje heeft niet eens de ballen (die heeft Rita wel) om te laten zien dat hij niet zo stom is als wij denken en hij er uitziet. Hij weet dus dat hij dat testje niet aan kan. De NEDERLANDSE voetballiefhebber zal er niet om treuren.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:14 schreef Martijn_fijn het volgende:
Kalou geeft het op? Hij zou er eens moeite voor moeten doen ja.. pff, nee dat doen we niet hoor, voetballen is zwaar genoeg!![]()
Terwijl Verdonk het hem op een presenteerblaadje gaf, hij hoefde alleen maar zo'n toetsje te maken.
Dat een wet een wet is, betekent niet dat je die wet ook moet respecteren.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:29 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Schandalig.. volgens mij moet je in NL de wet volgen en dat doet Verdonk niet..
Ik ben zelf geen fan van die wet.. en zie hem liever verdwijnen.. maar hij is er eenmaal.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat een wet een wet is, betekent niet dat je die wet ook moet respecteren.
Ik weiger te juichen voor Mia Haudina, Lorna Kiplagat en hypothetisch Salomon Kalou.quote:
Boeiend zeg, waar een xenofobe puber zich druk over maaktquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik weiger te juichen voor Mia Haudina, Lorna Kiplagat en hypothetisch Salomon Kalou.
Die wet is van toepassing op mensen met een buitengewoon talent, beta's en sporters die iets toevoegen aan Nederland. Kalou voegt niets toe aan het Nederlands elftal, niet omdat hij geen kwaliteiten heeft, maar simpelweg omdat er al genoeg goede voetballers zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:29 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Schandalig.. volgens mij moet je in NL de wet volgen en dat doet Verdonk niet..
Ik ben zelf geen fan van die wet.. en zie hem liever verdwijnen.. maar hij is er eenmaal.
Boeiend zeg, waar een extreem-linkse relnicht, die wijlen Louis Seveke nog in een rechts daglicht doet geraken, zich druk over maaktquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Boeiend zeg, waar een xenofobe puber zich druk over maakt![]()
Dat kan Verdonk beter bepalen dan de bondscoach?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:35 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Die wet is van toepassing op mensen met een buitengewoon talent, beta's en sporters die iets toevoegen aan Nederland.
Mensen als Guus Hiddink en Ron Jans waren ook tegen. Twee geloutere trainers uit de eredivisie acht ik hoger in hun mening en voetbalkennis, als een Marco van Basten die naar mijn mening nog te onervaren is als coach om er een oordeel over te vellen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:37 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
ja maar verdonk is geen voetbal-expert, maar ze vind zelf blijkbaar dat ze er meer verstand van heeft dan de bonscoach
Waren die ook getuige bij de zaak dan?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:40 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Mensen als Guus Hiddink en Ron Jans waren ook tegen.
Foppe is voor, die draait al wat langer mee dan die leraar Duits.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:41 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Nou zo gelouterd is Ron Jans ook nie
Hoe lang draait Marco van Basten mee? Marco teert op zijn naam.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Foppe is voor, die draait al wat langer mee dan die leraar Duits.
Boeiend. In deze discussie worden de verkeerde vragen gesteld.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Foppe is voor, die draait al wat langer mee dan die leraar Duits.
Toch durf ik de boze veronderstelling aan dat hij er net iets meer van weet dan Rita.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:45 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Hoe lang draait Marco van Basten mee? Marco teert op zijn naam.
Ach joh, kleine xenofobe cryptofascist, jou wordt toch helemaal niks gevraagd. Dat jij kotst op iedere minderheid is wel bekend en dat je nog mag posten heb je juist te denken aan het beleid van Fok dat nog niet zo Verdonkiaans is ingericht. Vlieg toch heen, lelijke stinkzwam.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Boeiend. In deze discussie worden de verkeerde vragen gesteld.
Alleen op extreem-linkse staatsgevaarlijken als jijquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach joh, kleine xenofobe cryptofascist, jou wordt toch helemaal niks gevraagd. Dat jij kotst op iedere minderheid is wel bekend en dat je nog mag posten heb je juist te denken aan het beleid van Fok dat nog niet zo Verdonkiaans is ingericht. Vlieg toch heen, lelijke stinkzwam.
Sorry to say, maar Cultheld had wel een punt na aanleiding van de offtopic-vragen in dit topique.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach joh, kleine xenofobe cryptofascist, jou wordt toch helemaal niks gevraagd. Dat jij kotst op iedere minderheid is wel bekend en dat je nog mag posten heb je juist te denken aan het beleid van Fok dat nog niet zo Verdonkiaans is ingericht. Vlieg toch heen, lelijke stinkzwam.
cultheld heeft nooit een punt, de verpauiperde kutdwerg.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:53 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Sorry to say, maar Cultheld had wel een punt na aanleiding van de offtopic-vragen in dit topique.
Na aanleiding van deze opmerking, mag jij ook blij zijn dat Fok! niet 'Verdonkiaans' is ingericht.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
cultheld heeft nooit een punt, de verpauiperde kutdwerg.
Jij hebt iets met dwergen of niet. Overigens speel jij constant op de man: Een teken van zwakte.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:54 schreef SCH het volgende:
[..]
cultheld heeft nooit een punt, de verpauiperde kutdwerg.
Hoe kan ik bij een achtergebleven kleuter als jou nou op de man spelenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:55 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij hebt iets met dwergen of niet. Overigens speel jij constant op de man: Een teken van zwakte.
quote:
Dat "als jou" doet het hem. Je bent te triest voor woorden omdat je op jouw leeftijd nog van dit soort reacties plaatst. Je maatschappelijke carriere is ongetwijfeld een flop en je bent onzeker van jezelf, dat kan niet missen. Sterker nog, als je mij face to face een xenofoob zou noemen, zou je een stoot tussen je ribben mogen verwachten, maar m'n moeder heeft me altijd geleerd dat ik geen wijven mag slaan.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kan ik bij een achtergebleven kleuter als jou nou op de man spelen![]()
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Sterker nog, als je mij face to face een xenofoob zou noemen, zou je een stoot tussen je ribben mogen verwachten, maar m'n moeder heeft me altijd geleerd dat ik geen wijven mag slaan.
Hmm soms ben je wel vermakelijk.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat "als jou" doet het hem. Je bent te triest voor woorden omdat je op jouw leeftijd nog van dit soort reacties plaatst. Je maatschappelijke carriere is ongetwijfeld een flop en je bent onzeker van jezelf, dat kan niet missen. Sterker nog, als je mij face to face een xenofoob zou noemen, zou je een stoot tussen je ribben mogen verwachten, maar m'n moeder heeft me altijd geleerd dat ik geen wijven mag slaan.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat "als jou" doet het hem. Je bent te triest voor woorden omdat je op jouw leeftijd nog van dit soort reacties plaatst. Je maatschappelijke carriere is ongetwijfeld een flop en je bent onzeker van jezelf, dat kan niet missen. Sterker nog, als je mij face to face een xenofoob zou noemen, zou je een stoot tussen je ribben mogen verwachten, maar m'n moeder heeft me altijd geleerd dat ik geen wijven mag slaan.
Cartman die zich politiek uitquote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:45 schreef Cart_man het volgende:
Nee, Kalou wil niet meer procederen. Verdonk heeft gewonnen.
Kalou geen paspoort, die hoer terug naar Kosovo en die paar homo's ook terug naar Iran. Verdonk, topwijf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |