Robben schijnt ook verzekerd te zijn van een basisplaats omdat het allebei spelers zijn die met een individuele actie een wedstrijd kunnen belissen. Zoiets stond tenminste ergens op VI.nl laatst.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:14 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik ben het helemaal eens met Arcee!! Van Basten heeft gewoon een raar spelletje gespeeld. Dan zou Kalou als enige verzekerd zijn van een basisplaats, wat een onzin!!
Dan gan we die naturaliserenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:16 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind het trouwens wel vreemd dat iedereen in Kalou een rechtsbuiten ziet terwijl hij daar nooit speelt. Z'n broer, die speelde rechtsbuiten.
Ik noemde Kuijt als voetballer, die als rechtsbuiten of welke positie dan ook.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:15 schreef tong80 het volgende:
Kalou is wel degelijk de onbrekende schakel. Met hem op rechts en Robben op links kunnen we 4-3-3 spelen hetgeen Marco wilt. Kalou is een uitzonderlijk talentvolle voetballer die zelfs in het Nederlands elftal van toegevoegde waarde is. Jij noemt Kuijt als rechtsbuiten en daaruit blijkt idd dat voetballen niet je favoriete sport is.
En voetballen is jouw favoriete sport, Tong?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:16 schreef H.Flick het volgende:
Ik vind het trouwens wel vreemd dat iedereen in Kalou een rechtsbuiten ziet terwijl hij daar nooit speelt. Z'n broer, die speelde rechtsbuiten.
Juist. Dat is een spits en is een noodoplossing als rechtsbuiten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik noemde Kuijt als voetballer, die als rechtsbuiten of welke positie dan ook.
Leuk, maar Kalou is helaas geen Nederlander. Talent dat we zelf niet hebben hoeven niet uit het buitenland te gaan halen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:15 schreef tong80 het volgende:
Kalou is wel degelijk de onbrekende schakel. Met hem op rechts en Robben op links kunnen we 4-3-3 spelen hetgeen Marco wilt.
Waarom wil je Kuijt kwijt?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:20 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Kuijt zou niet misstaan in de Mannschaft, kunnen we die nog kwijt?
Volgens mij is het naturaliseren van iemand uit de Ivoorkust een noodoplossing.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:20 schreef tong80 het volgende:
Juist. Dat is een spits en is een noodoplossing als rechtsbuiten.
Ne hoor, dat is een extra toevoeging.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Volgens mij is het naturaliseren van iemand uit de Ivoorkust een noodoplossing.
Wat dacht jij dan, dat hij bij feyenoord blijft? Die is volgend seizoen op zeker weg. Daarom slaat het ook helemaal nergens op. Verdonk doet het nederlands voetbal een goede zaak.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:12 schreef Funkytrip het volgende:
Maar stel....stel dat Rita toch toegeeft of dat de rechter definitief in het voordeel van Kalou beslist...
Stel dat Kalou na het WK direct voor een vet bedrag naar Italie gaat... Dan gaan een aantal mensen zich toch behoorlijk genaaid voelen. Wellicht dat dit zelfs gaat leiden tot nog strengere regels voor een versnelde procedure. Zodat uiteindelijk Kalou het voor toekomstige sporttalenten verkloot.
Ik zou er dan een nare smaak aan overhouden (toch weer zo'n k*tallochtoon die misbruik maakt van onze rechtsstaat en zich daarin gesteund weet door mensen als Cruyff & San Marco)
En daar heeft ze gelijk in. Heeft hij tijd zat voor gehad als profvoetballer. Veel meer dan een illegale schoenmaker die zich de pleuris werkt voor zijn geld. Als Kalou zo graag wil, was hij allang klaar geweest met die cursus. Maar hij denkt met z'n sterrenstatus wel weer makkelijk door de procedure te komenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Verdonk nu op Ned 3 bij Mingelen. Zegt ze met een glimlach: had meneer Kalou maar eerder aan de toets moeten beginnen, dan hadden we dat al achter de rug gehad.
Ik vind deze 2 punten tegenstrijdig, wie zegt dat het bij een speler blijft, maar niet wie zegt dat hij na het WK in het buitenland speelt?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Redenen om Kalou niet mee te nemen:
- Geen Nederlander, heeft niets met Nederland, kan nauwelijks Nederlands praten
- Als er een schaap over de dam is... Wie zegt dat het bij deze speler blijft? Straks zitten we met een Nederlands Elftal met buitenlanders. Wat heeft het dan nog voor zin?
- Vertrekt na het WK naar het buitenland.
- Kuyt is een beter alternatief ondanks dat het geen buitenspeler is. Met zijn enthousiasme heeft hij zeker een meerwaarde.
- Heeft absoluut geen reden om niet voor zijn eigen land te voetballen.
- Is nu al zeker van een basisplaats op het WK zonder ook maar een minuut te spelen.
- Overschatte speler
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:47 schreef tong80 het volgende:
Vanavond Johan Cruijff bij Barend en van Dorp over deze kwestie.
Dat zou wel heel erg slecht zijn, als van Basten zijn keuzevrijheid uit handen geeft voor zo'n politiek spelletje. Zeer slechte zaak voor het voetbal, gegarandeerde basisplaatsen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:25 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
heb ik iets gemist? Van Basten heeft gezegd dat Kalou zeker mee gaat naar het WK als hij Nederlander is. Maar het staat me toch niet bij dat hij heeft gezegd dat hij dan ook een basisplaats heeft. Als dat wel zo is, wanneer en waar heeft hij dat gezegd?
quote:28-02-2006: Verdonk stelt beslissing over Kalou weer uit
[Bron: Feyenoord.nl]
Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken heeft nog steeds geen beslissing genomen in de kwestie Salomon Kalou. Zij heeft vandaag schriftelijk laten weten dat ze voornemens is het bezwaar ongegrond te verklaren. Als Kalou echter de naturalisatietoets zou halen, en zou bewijzen dat hij zich ‘blijvend in Nederland wil vestigen’ zou zij eventueel alsnog het verzoek willen toewijzen.
Salomon Kalou, zijn advocaat Mr. J. Kroes en bondscoach Marco van Basten zijn zeer teleurgesteld door dit bericht. De Minister kreeg al twee keer ongelijk van de rechter in deze zaak. Deskundigen zijn van mening dat haar standpunt tot nu toe inhoudt, dat de artikel 10 regeling voor topsporters tot een dode letter wordt. Mr. Kroes: ‘De Minister stelt de beslissing in feite weer uit. Een vreemde manier om een versnelde procedure te voeren.
Ook bondscoach Marco van Basten reageerde teleurgesteld. ‘Het is zeer teleurstellend dat er nog geen duidelijkheid is, vooral voor Salomon. Ik weet hoe graag hij Nederlander zou willen worden en hoe hij er naar uitkijkt Nederland te vertegenwoordigen tijdens het Wk. Kalou en zijn adviseurs beraden zich op een adequate reactie.
amenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Redenen om Kalou niet mee te nemen:
- Geen Nederlander, heeft niets met Nederland, kan nauwelijks Nederlands praten
- Als er een schaap over de dam is... Wie zegt dat het bij deze speler blijft? Straks zitten we met een Nederlands Elftal met buitenlanders. Wat heeft het dan nog voor zin?
- Vertrekt na het WK naar het buitenland.
- Kuyt is een beter alternatief ondanks dat het geen buitenspeler is. Met zijn enthousiasme heeft hij zeker een meerwaarde.
- Heeft absoluut geen reden om niet voor zijn eigen land te voetballen.
- Is nu al zeker van een basisplaats op het WK zonder ook maar een minuut te spelen.
- Overschatte speler
Het is nog altijd aan de minister, bij twijfel, om extra voorwaarden te stellen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 07:40 schreef Tarado het volgende:
Ik ben er in principe op tegen topsporters te naturaliseren omdat dit competitievervalsing veroorzaakt maar er wordt in het voetbal veel gebruikt van gemaakt, kijk maar naar Belgie, Portugal, Duitsland en Spanje.
In Nederland heb je voor dit doel de "topsporters regeling", Kalou voldoet aan de voorwaarden voor deze regeling en komt dus voor naturalisatie in aanmerking. Nogmaals ik ben tegen deze topsportersregeling maar als iemand aan de voorwaarden voldoet moet hij gewoon toegelaten worden. Rita moet gewoon sportief zijn en niet de boel eindeloos lopen rekken.
zit wat inquote:Op woensdag 1 maart 2006 08:07 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Het is nog altijd aan de minister, bij twijfel, om extra voorwaarden te stellen.
Verdonk twijfeld (wat mijn inziens logisch is) en steld dus extra voorwaarden. Deze voorwaarden lijken me volstrekt redelijke voorwaarden.
1. inburgeringsexamen halen
2. laten zien dat je je lang in Nederland wilt vestigen
de eerste had hij al lang kunnen doen, door in november iets meer z'n best te hebben gedaan
de tweede kan hij doen door een langer contract te tekeninen bij feyenoord.
Dus ik snap niet wat er nou moeilijk over wordt gedaan. Als meneer kalou zo graag wilt, moet hij ook maar laten zien dat hij het wilt.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 05:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kalou staat tot 2007 onder contract. Laat hem eerst maar eens tot 2011 bijtekenen als hij zo graag Nederlander wil worden
Ik denk niet dat D A M dat erg zou vindenquote:Op woensdag 1 maart 2006 09:13 schreef jpg97 het volgende:
[..]you wish, hij gaat naar PSV volgend seizoen
Een vrouw die over voetbal praatquote:Op woensdag 1 maart 2006 09:18 schreef Viking84 het volgende:
Als Kalou toch op tijd Nederlander wordt en met het WK mag mee doen, dan heeft hij wel een hoop verwachtingen waar te maken. Als hij ons niet naar de wereldbeker sleept, dan denkt iedereen: "hebben we ons dáár zo druk over gemaakt?".
Volgens mij zijn dat niet eens extra eisen, maar eisen waar ook de andere versneld genaturaliseerde sporters aan voldoen. Als Kalou echt een NLs paspoort wil hebben is het doen van zo'n inburgerings examen en een veel-jarig contract bij F'noord toch wel het minste wat je terug kan verwachten. Hij had dat inburgerings examen al lang kunnen halen; daar hadden z'n advocaten wel eens op mogen wijzen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 08:07 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Het is nog altijd aan de minister, bij twijfel, om extra voorwaarden te stellen.
Verdonk twijfeld (wat mijn inziens logisch is) en steld dus extra voorwaarden. Deze voorwaarden lijken me volstrekt redelijke voorwaarden.
1. inburgeringsexamen halen
2. laten zien dat je je lang in Nederland wilt vestigen
de eerste had hij al lang kunnen doen, door in november iets meer z'n best te hebben gedaan
de tweede kan hij doen door een langer contract te tekeninen bij feyenoord.
Dus ik snap niet wat er nou moeilijk over wordt gedaan. Als meneer kalou zo graag wilt, moet hij ook maar laten zien dat hij het wilt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |