laten we zeggen een griepje, zodat hij niet kan spelen...quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:08 schreef DeTolk het volgende:
Als Kalou meekan met Oranje dan hoop ik dat ie een been breekt
Dat weet ik ook wel, maar je zegt zelf letterlijk:quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:06 schreef Fathom het volgende:
[..]
Dan krijg je gewoon een NL paspoort hoor. Geen chinees.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:15 schreef Fathom het volgende:
Ik was de hele tijd tegen het feit dat dit soort dingen gebeuren... Maar ik word nu een beetje moe van eht gezeur. Geef die gozer een paspoort. EN laat de FIFA regels maken dat je alleen mag uitkomen voor het land waar je bent geboren.
Mooie vergelijking maar niet heus, zet je er ook even bij dat die snol gigantisch aan t frauderen was met haar verblijfsvergunningen ?quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:32 schreef M0NTANA het volgende:
Taïda Pasic uit Kosovo is druk bezig haar VWO te halen, ze wil dolgraag in NL blijven en kan vast nog veel betekenen voor ons land, maar ze kan helaas niet voetballen. Salomon Kalou kwam toevallig in Nederland terecht, aangezien zijn grote broer bij Feyenoord voetbalde, zelf is hij een nóg betere voetballer en een interland-carrière in NL lijkt hem wel wat. Taïda Pasic wordt uitgezet en Rita Verdonk kent geen pardon. Salomon Kalou krijgt sowieso zijn Nederlands paspoort in 2008 (mits hij dan nog werkzaam/woonachtig is in Nederland), maar wil hem per direct, Rita Verdonk kent ook hier geen pardon. Natuurlijk is Salomon Kalou een hele goede voetballer en natuurlijk zijn er ook andere sporters middels de versnelde procedure genatualiseerd tot Nederlander, maar waarom is dit voor iedereen zo belangrijk? Laat Salomon Kalou nog maar twee jaar wachten, als hij zich echt Nederlander voelt en daarom zo graag een Nederlands paspoort heeft, moet hij dat er maar voor over hebben! Als Taïda Pasic de toezegging krijgt dat zij over twee jaar een Nederlands paspoort krijgt, zal zij dolgelukkig zijn.
En Salomon Kalou? Die voetbalt tegen die tijd in Spanje, Italië of Engeland en is Nederland haast vergeten.
Natuurlijk is het geen vergelijking, maar vluchteling Taïda Pasic moet zonder pardon het land uit, terwijl broodvoetballer (want dat is het, als er een buitenlandse clubs komt, is hij zo weg) Salomon Kalou maar moeten genaturaliseerd, aangezien hij Oranje sterker kan maken? Lekker hypocriet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:50 schreef Jajong het volgende:
[..]
Mooie vergelijking maar niet heus, zet je er ook even bij dat die snol gigantisch aan t frauderen was met haar verblijfsvergunningen ?
Dat hij een broodvoetballer is nemen de mensen hier maar gewoon even aan, zonder daar ook maar enig bewijs voor te hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen vergelijking, maar vluchteling Taïda Pasic moet zonder pardon het land uit, terwijl broodvoetballer (want dat is het, als er een buitenlandse clubs komt, is hij zo weg) Salomon Kalou moeten we maar gaan naturaliseren, aangezien hij Oranje sterker kan maken? Lekker hypocriet.
Kan me in je betoog vinden, als Kalou namelijk écht graag Nederlander had willen zijn in Januari 2006 had ie voor die tijd wel gezorgd dat hij Nederlands sprak, was hij niet uit geweest op een conflict met zijn Nederlandse werkgever en zorgde hij er wl voor dat de bondscoach niet om hem heen kon in het seizoen 2005-2006.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen vergelijking, maar vluchteling Taïda Pasic moet zonder pardon het land uit, terwijl broodvoetballer (want dat is het, als er een buitenlandse clubs komt, is hij zo weg) Salomon Kalou maar moeten genaturaliseerd, aangezien hij Oranje sterker kan maken? Lekker hypocriet.
Dat is de enige reden dat jullie feyenerders blij zijn dat hij eventueel een Nederlands paspoort krijgt maar helaas voor jullie heeft hij na dit seizoen nog maar 1 jaar contract en zal hij maximaal een miljoentje of 6 a 7 opbrengenquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:50 schreef Kaap het volgende:
Hopen dat ie snel Nederlander wordt, meegaat naar het WK en dat Feijenoord hem na de zomer dik kan verkopen aan Chelsea.
Iedere voetballer is een broodvoetballer. Maar het is belachelijk dat iemand die vlucht naar Nederland en hier keihard werkt voor haar VWO-examen zonder pardon de laan uit wordt gestuurd, terwijl Salomon Kalou als jonge, talentvolle voetballer broerlief achterna komt die toevallig in Nederland speelt en maar tot Nederlander moet worden genaturaliseerd, aangezien hij Oranje zou kunnen verbeteren?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dat hij een broodvoetballer is nemen de mensen hier maar gewoon even aan, zonder daar ook maar enig bewijs voor te hebben.
Tuurlijk en geef ze eens ongelijk!quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:00 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat is de enige reden dat jullie feyenerders blij zijn dat hij eventueel een Nederlands paspoort krijgt maar helaas voor jullie heeft hij na dit seizoen nog maar 1 jaar contract en zal hij nooit meer dan een miljoentje of 6 a 7 opbrengen
Make up your mind!!quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Kalou kan nou wel niet meer terug naar eigen land.
Met dank aan van Basten...quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Is ook wel maar dan nog, denk ook niet dat als Kalou nu net voor het WK Nederlander wordt hij het kan maken na de zomer meteen te verkassen naar het buitenland dus ben wel benieuwdquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:01 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Tuurlijk en geef ze eens ongelijk!
Is niet mijn probleem hoor. Hoor je Drogba, Bona Kalou, Kone daar over zeuren?quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Kalou is ook geen Maradona natuurlijk, gewoon een modale voetballer die het in zich heeft een grote te worden, helaas is dat over meerdere spelers gezegd...quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:06 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer Taïda Pasic een mannetje was geweest, die nu (op achttienjarige leeftijd) bij Ajax/Feyenoord/PSV in het eerste was doorgebroken, wilde heel NL ook een naturalisatie van Taïda Pasic. Dus als Rita Verdonk keihard oordeelt jegens Taïda Pasic, moet dat al helemaal bij Salomon Kalou, aangezien die toevallig leuk kan voetballen, toevallig in Nederland terecht kwam, aangezien zijn broer toevallig bij Feyenoord speelde, ik zie de noodzaak van een Nederlands paspoort niet en al helemaal niet versneld.
was die beste vrouw niet ook gewoon met een Nederlander getrouwd?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:03 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maakt me weinig uit eerlijk gezegd.
Maar als er tafeltennisters uit China nederlander kunnen worden vanwege de sport, moet een voetballer hetzelfde kunnen
Niet in dit zinsverband!quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:05 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
wel niet meer kan gewoon samen in 1 zin.
Ook al zou Salomon Kalou beter zijn dan Maradona, Pelé en Cruijff bij elkaar, ook dan zie ik de noodzaak van een Nederlands paspoort niet. Het is toch geen clubvoetbal? Het gaat er toch niet om dat je op alle mogelijke manieren zo'n goed mogelijk team bij elkaar krijgt? Het gaat er toch om dat je alleen Nederlanders kan selecteren?quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:12 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Kalou is ook geen Maradona natuurlijk, gewoon een modale voetballer die het in zich heeft een grote te worden, helaas is dat over meerdere spelers gezegd...
Yep, dus dat is weer iets heel anders...quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
was die beste vrouw niet ook gewoon met een Nederlander getrouwd?
Het heeft inderdaad wel iets van vals spelen weg en Qatar heeft er inmiddels een behoorlijk handje van, net als de Duitse voetbalbond trouwens.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ook al zou Salomon Kalou beter zijn dan Maradona, Pelé en Cruijff bij elkaar, ook dan zie ik de noodzaak van een Nederlands paspoort niet. Het is toch geen clubvoetbal? Het gaat er toch niet om dat je op alle mogelijke manieren zo'n goed mogelijk team bij elkaar krijgt? Het gaat er toch om dat je alleen Nederlanders kan selecteren?
Daarom zei ik eerder ook al dat de hele dubbele paspoort-mogelijkheid gewoon niet mogelijk moet zijn, je ouders kiezen gewoon een nationaliteit en tot je dood behoud je die nationaliteit, nooit meer onduidelijkheid en altijd eerlijke strijd tussen landenteams!
Van Persie is trouwens ook meer Marokkaan dan Nederlander.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:27 schreef cultheld het volgende:
Als ons aller Van Bastard die Kalou daadwerkelijk speeltijd gunt, dan hoop ik dat Vidic of Samuel met 2 benen op z'n scheen komt invliegen. Dan is hetnep-Nederlander en kan Castelen of Van Persie mooi op die plaats spelen.
Er wordt (net als bij het Bosman-arrest) vaak gesproken over regelgeving van de EU, maar je kan toch zoiets als spelregel invoeren? Net als de spelregel dat je maar elf speler mag opstellen en drie wissels mag doorvoeren, kan je toch ook een spelregel maken dat iedere voetballer alleen maar mag uitkomen voor het land van zijn eerste (originele) paspoort? Dan voorkom je meteen dit soort gevallen in de toekomst.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:27 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad wel iets van vals spelen weg en Qatar heeft er inmiddels een behoorlijk handje van, net als de Duitse voetbalbond trouwens.
Maar ja, ook het voetbal ontkomt niet aan de 'iedereen-gelijkheidsregels' en het 'vrij verkeer van goederen en diensten' en dan is deze rechtzaak het resultaat.
Ik vind ook dat dubbele paspoorten niet kunnen, maar de wereld is daar te verdeeld over om zoiets uit te bannen of voor iedereeen gelijk te stellen.
Marokko (of Turkije) zou woest zijn als wij er werk van maakten om 3e generatie Marokkanen danwel Turken te laten kiezen voor 1 paspoort.
Is toch zijn probleem....quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:01 schreef the_legend_killer het volgende:
De voetballerij geniet van meerdere walletjes en er wordt inderdaad zeer inconsequent beleid gevoerd in Brussel.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Er wordt (net als bij het Bosman-arrest) vaak gesproken over regelgeving van de EU, maar je kan toch zoiets als spelregel invoeren? Net als de spelregel dat je maar elf speler mag opstellen en drie wissels mag doorvoeren, kan je toch ook een spelregel maken dat iedere voetballer alleen maar mag uitkomen voor het land van zijn eerste (originele) paspoort? Dan voorkom je meteen dit soort gevallen in de toekomst.
Ha ha ja Kalou is een echte CLUBvoetballer....NOT! Die jongen wil alleen maar een Nederlands paspoort zodat hij makkelijk naar een club in Engeland(lees: Chelsea) kan!quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef Jajong het volgende:
[..]
Dat hij een broodvoetballer is nemen de mensen hier maar gewoon even aan, zonder daar ook maar enig bewijs voor te hebben.
Ik houd van Nederland, ik houd van Oranje, ik houd van voetbal, maar ik voel me geen fascist. Daarbij, als Salomon Kalou komend WK in actie komt voor Oranje, vind ik dat het einde zoek is. Wat gaat er dan in de toekomst nog meer gebeuren? Gaat de KNVB zélf talentvolle Afrikanen scouten, met het oog op het WK van 2018 (wellicht in Nederland en België)?quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:38 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De voetballerij geniet van meerdere walletjes en er wordt inderdaad zeer inconsequent beleid gevoerd in Brussel.
Maar je ziet ook dat clubs financieel kunnen doen en laten wat ze willen itt normale bedrijven, de overheden en Brussel zijn hun grip op deze bedrijfstak volledig kwijt en dan zie je dit soort excessen.
Ik ben het zeker met je laatste zin eens, maar in Nederland wordt je dan helaas uitgemaakt voor fascist, racist en weet ik al niet meer ipv realist.
Gezien de commotie rond zijn persoontje in Ivoorkust lijkt me dat vrijwel uitgesloten cult.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:39 schreef cultheld het volgende:
Waar ik eigenlijk op hoop: Kalou krijgt een Nederlands paspoort en besluit om voor Ivoorkust te gaan spelen. Dan kun je echt lachen en staan Van Basten, Cruijff, Van Gelder, Barend en al die andere linkse voetbalgewetens van Nederland voor lul.
Je geeft aan dat spelers alleen mogen uitkomen voor het land waar ze geboren zijn of waar één van je (groot)ouders vandaan komt, maar dan houd je problemen. Men gaat dan zoeken naar een verre connectie met een bepaald land, zodat een speler genaturaliseerd kan worden. Je moet gewoon heel simpel te werk gaan, bij je geboorte krijg je een nationaliteit en alleen voor dát land mag je interlands gaan spelen! Je krijgt een nationaliteit, groeit op en als je dan toevallig een érg goede voetballer bent, ga je spelen voor het land waar je aan toebehoort? Of denk ik nu te nationalistisch?quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:40 schreef spurs het volgende:
[..]
Ha ha ja Kalou is een echte CLUBvoetballer....NOT! Die jongen wil alleen maar een Nederlands paspoort zodat hij makkelijk naar een club in Engeland(lees: Chelsea) kan!
Met zijn Ivoriaanse paspoort gaat dat niet lukken, omdat hij veel te weinig interlands heeft!
En ik vind het ook belachelijk dat hij van de zomer misschien wel voor het Nederlands Elftal kan uitkomen en een Nederlands paspoort krijgt.
Ben van mening dat je alleen voor een land mag uitkomen als je daar geboren bent of één van je (groot)ouders er vandaan komt! En niet omdat we tegenwoordig mensen maar lukraak een bepaalde nationaliteit geven om het team sterker te maken!
Dat geldt voor voetbal, maar ook voor alle andere takken van sport!
De V.S. hebben Maradona ooit 100 miljoen dollar geboden om voor de V.S. uit te komen. Hij weigerde. Dan ben je je nationaliteit waardig.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Gezien de commotie rond zijn persoontje in Ivoorkust lijkt me dat vrijwel uitgesloten cult.
Als die jongen Ivooorkust bezoekt wordt hij hoogstwaarschijnlijk gelynchd.
Dat is pas principieel inderdaad, maar Maradona heeft nu ok behoorlijk verdiend hoor en de sttus die hij in Argentinie geniet is ietsje-pietsje hoger dan de status die hij in Amerika zou genieten en nu komt hij ook makkelijk weg met zijn oude verslaving.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
De V.S. hebben Maradona ooit 100 miljoen dollar geboden om voor de V.S. uit te komen. Hij weigerde. Dan ben je je nationaliteit waardig.Kalou is niet meer dan een ondankbare broodvoetballer.
Toen was hij nog niet eens doorgebroken in Europa.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:55 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat is pas principieel inderdaad, maar Maradona heeft nu ok behoorlijk verdiend hoor en de sttus die hij in Argentinie geniet is ietsje-pietsje hoger dan de status die hij in Amerika zou genieten en nu komt hij ook makkelijk weg met zijn oude verslaving.
En wie is daar verantwoordelijk voor? Kalou zelf. Had ie maar nee moeten zeggen tegen het "aanbod van Van Basten". Want dat blijf ik ook zo zwak en vaag vinden. Dat Van Basten er helemaaaaaal uit zichzelf achteraan is gegaan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Gezien de commotie rond zijn persoontje in Ivoorkust lijkt me dat vrijwel uitgesloten cult.
Als die jongen Ivooorkust bezoekt wordt hij hoogstwaarschijnlijk gelynchd.
Er reageerde niemand op zijn contactadvertentie en terecht:quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:53 schreef rubbereend het volgende:
Kalou had slim moeten zijn, gewoon 2 jaar geleden één of ander makkelijk sletje moeten pakken, mee trouwen dan had hij nu Nederlander geweest!
Zoiets, maar in feite hebben we zoiets al met het Nederlands honkbalteam, die wegens ons koloniale verleden toevallig over een Nederlands paspoort beschikte.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik houd van Nederland, ik houd van Oranje, ik houd van voetbal, maar ik voel me geen fascist. Daarbij, als Salomon Kalou komend WK in actie komt voor Oranje, vind ik dat het einde zoek is. Wat gaat er dan in de toekomst nog meer gebeuren? Gaat de KNVB zélf talentvolle Afrikanen scouten, met het oog op het WK van 2018 (wellicht in Nederland en België)?
Of dat Van Basten hem 1x laat spelen en daarna niet meer oproeptquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:39 schreef cultheld het volgende:
Waar ik eigenlijk op hoop: Kalou krijgt een Nederlands paspoort en besluit om voor Ivoorkust te gaan spelen. Dan kun je echt lachen en staan Van Basten, Cruijff, Van Gelder, Barend en al die andere linkse voetbalgewetens van Nederland voor lul.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |